Konusunu Oylayın.: Bu durumdaki namaz kabul oluyormu ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Bu durumdaki namaz kabul oluyormu ?
  1. 28.Eylül.2011, 16:43
    1
    emniciba
    Hep Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Ağustos.2011
    Üye No: 89415
    Mesaj Sayısı: 635
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Bulunduğu yer: Himalaya Dağları

    Bu durumdaki namaz kabul oluyormu ?






    Bu durumdaki namaz kabul oluyormu ? Mumsema Bu konu benı merak ettırıyor acıkcası camıye gıttığım zamazn goruyorumkı amcalar buyuklerımız kucuklerımızden bazıları ayakta ısı yorlar ve ondan sonra dımdırekt abdest hopp namaz bu namaz sahıh mıdır?


  2. 28.Eylül.2011, 16:43
    1
    Hep Üye



  3. 28.Eylül.2011, 16:58
    2
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Bu durumdaki namaz kabul oluyormu ?




    Hanefi mezhebine göre elbiseye veya bedene bulaşan idrar el ayası kadar bir alandan az bir yere yayılmışsa bu namaza mani değildir. El ayasından fazla bir alana yayılan idrar namaza manidir. Katı pislikten de üç gramdan fazlası elbise veya bedende bulunursa namaza manidir.

    Abdest aldıktan sonra bir damla dahi idrar gelse abdest bozulur. Ancak abdestten önce belirtilen ölçüyü aşmayacak kadar idrar damlaması namaza mani değildir.


  4. 28.Eylül.2011, 16:58
    2
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Hanefi mezhebine göre elbiseye veya bedene bulaşan idrar el ayası kadar bir alandan az bir yere yayılmışsa bu namaza mani değildir. El ayasından fazla bir alana yayılan idrar namaza manidir. Katı pislikten de üç gramdan fazlası elbise veya bedende bulunursa namaza manidir.

    Abdest aldıktan sonra bir damla dahi idrar gelse abdest bozulur. Ancak abdestten önce belirtilen ölçüyü aşmayacak kadar idrar damlaması namaza mani değildir.


  5. 28.Eylül.2011, 17:50
    3
    emniciba
    Hep Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Ağustos.2011
    Üye No: 89415
    Mesaj Sayısı: 635
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Bulunduğu yer: Himalaya Dağları

    Cevap: Bu durumdaki namaz kabul oluyormu ?

    ya tamam bu soruyu 100 kere sordum hıc bır cevap alamadım soruyoorum bu el ayası mıktarı nasıl su oluyormu mesela bır sağ bacağımızda 1-2 damla bırde sol bacağımızda 1-2 damla bu durumda bunları toplasan avuc ayasınız 10 da 1 'i etmez bu manı olmuyormu


  6. 28.Eylül.2011, 17:50
    3
    Hep Üye
    ya tamam bu soruyu 100 kere sordum hıc bır cevap alamadım soruyoorum bu el ayası mıktarı nasıl su oluyormu mesela bır sağ bacağımızda 1-2 damla bırde sol bacağımızda 1-2 damla bu durumda bunları toplasan avuc ayasınız 10 da 1 'i etmez bu manı olmuyormu


  7. 28.Eylül.2011, 18:59
    4
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Bu durumdaki namaz kabul oluyormu ?

    Eğer elbiseye necaset bulaşmışsa ve bunun miktarı az ise bununlada namaz kılınabilir

    Şeriatın temiz saymadığı, necis (pis) kabul ettiği şeylerin fıkıh kitablannda iki kısma ayrılarak incelendiği görülür:

    1 — Ağır Necaset (Necaset-i Galîza),

    2 — Hafif Necaset (Necaset-i Hafife)


    Bu ayırım, pisliğin az veya çok oluşuna göre değil, namazın sıhhatına mâni olup olmayan miktarına göre yapılmaktadır

    Yoksa pislik, ister galiz olsun, ister hafif, eşyayı kirletmekte birbirine eşittir Meselâ, bunlar az miktarlardaki bir suyun içine düşseler, o suyu derhal necis (pis) ederler Artık o sudan abdest almak caiz olmaz

    Hafif Necâsetin Namaza Mâni Sayılan Miktarı Ne Kadardır?


    Hafif necâsetlerde ölçü, pisliğin, bulaştığı elbisenin veya uzvun dörtte birisini kaplamasıdır Miktar dörtte birden az olursa namaza mâni olmaz Çok olursa, namazın sıhhatine mânidir Yıkamak farz olur

    Ancak, ibâdete mâni olmayacak miktarda da olsa, galiz ve hafif her türlü necâsetten temizlenmek takvâya uygun bir davranış olur Peygamber Efendimiz, "temizlik îmandandır" buyururken, temizliğe dikkat edenlerin kuvvetli bir îmana sahip olduklarına işaret etmiştir

    Bu bakımdan ister necâsetin galiz kısmından, isterse de hafif cinsinden olsun, kirlenen yerleri imkânımızın müsaadesi nisbetinde temizlemeye çalışır, her ne kadar namaza mâni olmayacak miktarda olsa da, yine tertemiz bir beden ve elbise ile ibadet etmeyi isteriz Kaldı ki, namaza mâni olmayacak miktardaki pisliği temizlemenin vâcib olduğu da bâzı kitablarımızda kayıtlıdır

    Galiz Necasetten Namazın Sıhhatine Mâni Olan Miktar Ne Kadardır?


    Bu pisliğin, kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine mâni olan miktar değişir Şöyle ki: Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine mâni olur

    Eğer yaş bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan pislik, namaza mânidir Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır

    Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünseyok edilmesi sünnettir

    Mehmed Dikmen, İslam İlmihali, Cihan Yayınları, İstanbul, 1991, ss 162-163



  8. 28.Eylül.2011, 18:59
    4
    Silent and lonely rains
    Eğer elbiseye necaset bulaşmışsa ve bunun miktarı az ise bununlada namaz kılınabilir

    Şeriatın temiz saymadığı, necis (pis) kabul ettiği şeylerin fıkıh kitablannda iki kısma ayrılarak incelendiği görülür:

    1 — Ağır Necaset (Necaset-i Galîza),

    2 — Hafif Necaset (Necaset-i Hafife)


    Bu ayırım, pisliğin az veya çok oluşuna göre değil, namazın sıhhatına mâni olup olmayan miktarına göre yapılmaktadır

    Yoksa pislik, ister galiz olsun, ister hafif, eşyayı kirletmekte birbirine eşittir Meselâ, bunlar az miktarlardaki bir suyun içine düşseler, o suyu derhal necis (pis) ederler Artık o sudan abdest almak caiz olmaz

    Hafif Necâsetin Namaza Mâni Sayılan Miktarı Ne Kadardır?


    Hafif necâsetlerde ölçü, pisliğin, bulaştığı elbisenin veya uzvun dörtte birisini kaplamasıdır Miktar dörtte birden az olursa namaza mâni olmaz Çok olursa, namazın sıhhatine mânidir Yıkamak farz olur

    Ancak, ibâdete mâni olmayacak miktarda da olsa, galiz ve hafif her türlü necâsetten temizlenmek takvâya uygun bir davranış olur Peygamber Efendimiz, "temizlik îmandandır" buyururken, temizliğe dikkat edenlerin kuvvetli bir îmana sahip olduklarına işaret etmiştir

    Bu bakımdan ister necâsetin galiz kısmından, isterse de hafif cinsinden olsun, kirlenen yerleri imkânımızın müsaadesi nisbetinde temizlemeye çalışır, her ne kadar namaza mâni olmayacak miktarda olsa da, yine tertemiz bir beden ve elbise ile ibadet etmeyi isteriz Kaldı ki, namaza mâni olmayacak miktardaki pisliği temizlemenin vâcib olduğu da bâzı kitablarımızda kayıtlıdır

    Galiz Necasetten Namazın Sıhhatine Mâni Olan Miktar Ne Kadardır?


    Bu pisliğin, kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine mâni olan miktar değişir Şöyle ki: Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine mâni olur

    Eğer yaş bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan pislik, namaza mânidir Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır

    Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünseyok edilmesi sünnettir

    Mehmed Dikmen, İslam İlmihali, Cihan Yayınları, İstanbul, 1991, ss 162-163






+ Yorum Gönder