+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden İdrar yaparken damla halinde sıçrayan necis namaza mani midir? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. emniciba
    Hep Üye
    Reklam

    İdrar yaparken damla halinde sıçrayan necis namaza mani midir?

    Reklam





    İdrar yaparken damla halinde sıçrayan necis namaza mani midir? Mumsema Bılıyorum konunun yerı burası değil ama cabuk cevap verılır dıye buraya yazdım neyse konuya gecıyorum ben oturarak ıdrar yapan bırısıyım ama bazen oluyorkı hıc sıcramıyor bazen oluyorkı hıs edıyorum damla damla sıcrııyor (bu tavsıyenız varsa verırsenız cok iyi lolur)bu belkıde baya yere dağılıyor bu namaza manımırdır ?





  2. muvahhidim
    herşey O'nun için..!

    Cevap: Idrar yaparken damla halinde sıcrayan necıs namaza manımıdır?


    Reklam


    Bılıyorum konunun yerı burası değil ama cabuk cevap verılır dıye buraya yazdım neyse konuya gecıyorum ben oturarak ıdrar yapan bırısıyım ama bazen oluyorkı hıc sıcramıyor bazen oluyorkı hıs edıyorum damla damla sıcrııyor (bu tavsıyenız varsa verırsenız cok iyi lolur)bu belkıde baya yere dağılıyor bu namaza manımırdır ?
    İdrar sıçraması kabir azabına sebeptir
    Efendimiz (s.a.s.) Hazretleri (Baki) mezarlığından geçerken iki mezara bakar, içindekilerin halini keşfeder.Yanında bulunanlara sorar:

    Bilenler:
    - Falan ve filan.. derler. Bunun üzerine Efendimiz:
    - Bunlara azab olunuyor. Hem de büyük görmedikleri günahtan dolayı. Biri, idrar sıçramasından kaçınmamış, elbisesini idrarıyla kirletmiş. Öteki de çevresine söz taşıyor, insanları birbirine takıyormuş.
    Bundan sonra Efendimiz iki hurma dalını iki mezarın üzerine diker:
    - Bunlar yaş olarak devam ettikleri müddetçe azapları hafifler, buyurur.
    Burada dikkatimizi çeken, azab sebepleri olan iki husustur. Biri elbisesine idrar sıçramasından kaçınmamış, öteki de laf taşımaktan, insanların arasını bozmaktan çekinmemiş...
    Okuyucumun sualine bu misalle cevap vermek istiyorum.
    İdrar, mesaneden çıkan mayidir. Necasetin (galiz) kısmından sayılmıştır. Yani elbisede avuç ortası kadar bir yeri ıslatırsa namaza mani hale gelmiş demektir. Bundan aşağısı ise namaza mani olmasa da temizlenmesinin vacib olduğu miktardır.
    Öyle ise, ister tuvalette idrar yaparken düştüğü yerden sıçrayarak olsun, isterse mesaneden sızıntı halinde gelerek iç çamaşırı ıslatmış bulunsun namaza mani olur. Bunu gözardı etmemek lazımdır.
    Hadiste de geçtiği gibi, kabir azabının sebeplerinden biri de idrar sıçramasından, bulaşmasından kaçınmamaktır.
    Tuvalet taşının şöyle, yahut da böyle olmasına fazla takılmamak gerek. Esas olan, idrarın sıçramasını önlemektir.
    Bu sıçrama önlensin de ne türlü bir yöntemle önlenirse önlensin. Ayakta ya da çömelerek mühim değil...
    Başta zikrettiğimiz olayda kabir azabının sebebi, adamın ayakta idrar yapmış olması denmiyor. Belki dikkate verilen şey, üzerine idrar sıçratmış olması, böylece elbisesini, çamaşırını kirletmiş bulunmasıdır. Mühim olan kirlenmeyi önlemektir.
    Bazan özürden dolayı, bazan idrarı çok bekletmekten dolayı, bazan da cinsi hislerin tahrikinden dolayı mesaneden idrar benzeri koyu sızıntı ve akıntı gelebilir. Bunlar sadece akıntı halinde gelen idrar hükmündeki mayilerdir. Guslü gerektirmez. Sadece (varsa) abdesti bozar. Ayrıca ıslattığı yer avuç ortası kadar bir genişliğe ulaşmışsa orasını hemen yıkayıp temizlemek icabeder. Bundan sonra abdest alınır, namaz kılınır. Çünkü gelen sızıntının kirlettiği yer temizlenmiş, çamaşır, namaz sahih olacak temizliğe ulaştırılmıştır.
    Burada bir noktaya daha dikkat çekmek isterim.
    Bazan tuvaletlerde bütün dikkat ve ihtimama rağmen idrar zerreciklerinin ayak üzerine kadar sıçradığı, pantolon uçlarına bile düştüğü görülür. Bunun gibi namaza mani olmayacak miktarlardan vesveseye düşmemelidir. Bu kadarının affa uğrayacağı kaydı vardır. İşi büyütüp de vesveseye kapılmak gereksiz bir zorlama olur.

    Ahmed Şahin

  3. emniciba
    Hep Üye
    mesela idrarın avuc ıcınden az olduğunu bılsek ve boyle namaza dursak bır sakıncası varmı benım bıldığım yıkamak sunnet oluryor ama namza manı değil dıye bılıyorum

  4. emniciba
    Hep Üye
    idrar sıçraması kabir azabına sebeptir
    efendimiz (sas) hazretleri (baki) mezarlığından geçerken iki mezara bakar, içindekilerin halini keşfederyanında bulunanlara sorar:

    Bilenler:
    - falan ve filan derler bunun üzerine efendimiz:
    - bunlara azab olunuyor hem de büyük görmedikleri günahtan dolayı biri, idrar sıçramasından kaçınmamış, elbisesini idrarıyla kirletmiş öteki de çevresine söz taşıyor, insanları birbirine takıyormuş
    bundan sonra efendimiz iki hurma dalını iki mezarın üzerine diker:
    - bunlar yaş olarak devam ettikleri müddetçe azapları hafifler, buyurur
    burada dikkatimizi çeken, azab sebepleri olan iki husustur biri elbisesine idrar sıçramasından kaçınmamış, öteki de laf taşımaktan, insanların arasını bozmaktan çekinmemiş
    okuyucumun sualine bu misalle cevap vermek istiyorum
    idrar, mesaneden çıkan mayidir necasetin (galiz) kısmından sayılmıştır yani elbisede avuç ortası kadar bir yeri ıslatırsa namaza mani hale gelmiş demektir bundan aşağısı ise namaza mani olmasa da temizlenmesinin vacib olduğu miktardır
    öyle ise, ister tuvalette idrar yaparken düştüğü yerden sıçrayarak olsun, isterse mesaneden sızıntı halinde gelerek iç çamaşırı ıslatmış bulunsun namaza mani olur bunu gözardı etmemek lazımdır
    hadiste de geçtiği gibi, kabir azabının sebeplerinden biri de idrar sıçramasından, bulaşmasından kaçınmamaktır
    tuvalet taşının şöyle, yahut da böyle olmasına fazla takılmamak gerek esas olan, idrarın sıçramasını önlemektir
    bu sıçrama önlensin de ne türlü bir yöntemle önlenirse önlensin ayakta ya da çömelerek mühim değil
    başta zikrettiğimiz olayda kabir azabının sebebi, adamın ayakta idrar yapmış olması denmiyor belki dikkate verilen şey, üzerine idrar sıçratmış olması, böylece elbisesini, çamaşırını kirletmiş bulunmasıdır mühim olan kirlenmeyi önlemektir
    bazan özürden dolayı, bazan idrarı çok bekletmekten dolayı, bazan da cinsi hislerin tahrikinden dolayı mesaneden idrar benzeri koyu sızıntı ve akıntı gelebilir bunlar sadece akıntı halinde gelen idrar hükmündeki mayilerdir guslü gerektirmez sadece (varsa) abdesti bozar ayrıca ıslattığı yer avuç ortası kadar bir genişliğe ulaşmışsa orasını hemen yıkayıp temizlemek icabeder bundan sonra abdest alınır, namaz kılınır çünkü gelen sızıntının kirlettiği yer temizlenmiş, çamaşır, namaz sahih olacak temizliğe ulaştırılmıştır
    burada bir noktaya daha dikkat çekmek isterim
    bazan tuvaletlerde bütün dikkat ve ihtimama rağmen idrar zerreciklerinin ayak üzerine kadar sıçradığı, pantolon uçlarına bile düştüğü görülür bunun gibi namaza mani olmayacak miktarlardan vesveseye düşmemelidir bu kadarının affa uğrayacağı kaydı vardır işi büyütüp de vesveseye kapılmak gereksiz bir zorlama olur

    ahmed şahin
    renklı yerde belırtılen cümlerler doğrumudur sadece tam emın olmak ıcın soruyorum ?

  5. Desert Rose
    Silent and lonely rains
    Eğer elbiseye necaset bulaşmışsa ve bunun miktarı az ise bununlada namaz kılınabilir

    Şeriatın temiz saymadığı, necis (pis) kabul ettiği şeylerin fıkıh kitablannda iki kısma ayrılarak incelendiği görülür:

    1 — Ağır Necaset (Necaset-i Galîza),

    2 — Hafif Necaset (Necaset-i Hafife)

    Bu ayırım, pisliğin az veya çok oluşuna göre değil, namazın sıhhatına mâni olup olmayan miktarına göre yapılmaktadır

    Yoksa pislik, ister galiz olsun, ister hafif, eşyayı kirletmekte birbirine eşittir Meselâ, bunlar az miktarlardaki bir suyun içine düşseler, o suyu derhal necis (pis) ederler Artık o sudan abdest almak caiz olmaz

    Hafif Necâsetin Namaza Mâni Sayılan Miktarı Ne Kadardır?


    Hafif necâsetlerde ölçü, pisliğin, bulaştığı elbisenin veya uzvun dörtte birisini kaplamasıdır Miktar dörtte birden az olursa namaza mâni olmaz Çok olursa, namazın sıhhatine mânidir Yıkamak farz olur

    Ancak, ibâdete mâni olmayacak miktarda da olsa, galiz ve hafif her türlü necâsetten temizlenmek takvâya uygun bir davranış olur Peygamber Efendimiz, "temizlik îmandandır" buyururken, temizliğe dikkat edenlerin kuvvetli bir îmana sahip olduklarına işaret etmiştir

    Bu bakımdan ister necâsetin galiz kısmından, isterse de hafif cinsinden olsun, kirlenen yerleri imkânımızın müsaadesi nisbetinde temizlemeye çalışır, her ne kadar namaza mâni olmayacak miktarda olsa da, yine tertemiz bir beden ve elbise ile ibadet etmeyi isteriz Kaldı ki, namaza mâni olmayacak miktardaki pisliği temizlemenin vâcib olduğu da bâzı kitablarımızda kayıtlıdır

    Galiz Necasetten Namazın Sıhhatine Mâni Olan Miktar Ne Kadardır?


    Bu pisliğin, kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine mâni olan miktar değişir Şöyle ki: Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine mâni olur

    Eğer yaş bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan pislik, namaza mânidir Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır

    Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünseyok edilmesi sünnettir

    Mehmed Dikmen, İslam İlmihali, Cihan Yayınları, İstanbul, 1991, ss 162-163


  6. Misafir
    Benim pantalonuma az bir şey idrardeydi ve çişörtümde ona deydimi emin olamıyorum namaz yetişmem lazim mecbur kaldımne yapmalıyım emin deyilim idrar deydiğinden

  7. Misafir
    Simdi benim oğlum idrarını ayakta yapıyormuş.ama kendisi sicrattiktan sonra Pecete ile sildigini söylüyor.Bizde ailecek tualete oturuyor ve namaz kılıyorduk.bunu öğrendikten sonra oğlumu ayakta tualet yapmamasını soyledik.Artık yapmıyor ama yaptığı zamanlardaki namazlarını kabul olurmu?

  8. Şema
    el-âsa limen âsa
    Tuvalette necasetin bulaşıp bulamadığı bilme imkanı olmadığı için kıldığınız namazlar geçerlidir

  9. Misafir
    AHMED ŞAHİN bu konuyu hakkıyla anlatan nadır ınsanlardansın Allah encok senı sever ALLAH RAZI OLSUN...

  10. Misafir
    Çok yere baktım ama göremedim idrar yaparken yumurtalığa değmesinden (terden dolayı yapışıyor) sonra oracıkta su ile yıkayıp sonrasında alınan normal abdest ile namaz geçerli olurmu gusül şartmıdır?

  11. arifselim
    Yönetici
    İdrar yapmaktan veya idrarın bulaşmasından dolayı gusül gerekmez. Eğer idrar yaparken bulaştığını görürseniz hemen orda yıkamanız yeterli olur.

  12. Misafir

    Reklam


    Allah razı olsun içim rahatladı.

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
elbiseye idrar sıçrarsa namaz kılınır mı,  bir damla idrar namaza engel mi,  üzerine idrar sıçrarsa namaz kılınır mı,  idrar sıçraması namaza engel mi,  tuvaletten sıçrayan su necis midir,  elbiseye idrar damlaması namaza mani olur mu,  idrar sıçraması namaz