Konusunu Oylayın.: Mezhep teki bazı gözle görülür farklılıklar var hesap gününde ne değişiklik olcak ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Mezhep teki bazı gözle görülür farklılıklar var hesap gününde ne değişiklik olcak ?
  1. 13.Eylül.2011, 22:34
    1
    emniciba
    Hep Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Ağustos.2011
    Üye No: 89415
    Mesaj Sayısı: 635
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Bulunduğu yer: Himalaya Dağları

    Mezhep teki bazı gözle görülür farklılıklar var hesap gününde ne değişiklik olcak ?






    Mezhep teki bazı gözle görülür farklılıklar var hesap gününde ne değişiklik olcak ? Mumsema Mesela vitir hanefileri vacıp olduğu gıbı safılere sunnet hanefıler bunu kılmasa hesapta karsımıza gelecek ya safılerde
    bu ve bunun gbı ornekler coğaltılabılır sonuc olarak hesabımız nasıl görulcek ?


  2. 13.Eylül.2011, 22:34
    1
    Hep Üye



    Mesela vitir hanefileri vacıp olduğu gıbı safılere sunnet hanefıler bunu kılmasa hesapta karsımıza gelecek ya safılerde
    bu ve bunun gbı ornekler coğaltılabılır sonuc olarak hesabımız nasıl görulcek ?


    Benzer Konular

    - Elle tutulur gözle görülür deyiminin anlamı

    - Kiyamet gününde nasıl şeyler olcak onu bana açıklaya bilirmisiniz acaba??

    - Bugün bir tanıdığıma hesap gününde biri karşımda çıkar hak isterse dedim...

    - Allah’ı inkar edenler, hesap gününde bu inkarlarını gizleyebilecekler mi?

    - Melekler gözle görülür mü?

  3. 14.Eylül.2011, 18:29
    2
    muvahhidim
    herşey O'nun için..!

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2010
    Üye No: 78968
    Mesaj Sayısı: 1,235
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 14
    Bulunduğu yer: جَنُوبُ تُرْكيا

    Cevap: Mezhep teki bazı gözle görülür farklılıklar var hesap gününde ne değişiklik olcak ?




    Alıntı
    Mesela vitir hanefileri vacıp olduğu gıbı safılere sunnet hanefıler bunu kılmasa hesapta karsımıza gelecek ya safılerde

    bu ve bunun gbı ornekler coğaltılabılır sonuc olarak hesabımız nasıl görulcek ?


    Kardeş sen kimin görüşünü taklid ediyosan ona göre hesaba çekilirsin..
    taklit ettiğin hanefi mezhebinde vitir vaciptir ve terki azab gerektirir.

    O'nunla Kal..
    celle celeluh..



  4. 14.Eylül.2011, 18:29
    2
    herşey O'nun için..!



    Alıntı
    Mesela vitir hanefileri vacıp olduğu gıbı safılere sunnet hanefıler bunu kılmasa hesapta karsımıza gelecek ya safılerde

    bu ve bunun gbı ornekler coğaltılabılır sonuc olarak hesabımız nasıl görulcek ?


    Kardeş sen kimin görüşünü taklid ediyosan ona göre hesaba çekilirsin..
    taklit ettiğin hanefi mezhebinde vitir vaciptir ve terki azab gerektirir.

    O'nunla Kal..
    celle celeluh..



  5. 14.Eylül.2011, 18:31
    3
    emniciba
    Hep Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Ağustos.2011
    Üye No: 89415
    Mesaj Sayısı: 635
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Bulunduğu yer: Himalaya Dağları

    Cevap: Mezhep teki bazı gözle görülür farklılıklar var hesap gününde ne değişiklik olcak ?

    EYVALLAH kardesım ALLAH RAZI OLSUN


  6. 14.Eylül.2011, 18:31
    3
    Hep Üye
    EYVALLAH kardesım ALLAH RAZI OLSUN


  7. 15.Eylül.2011, 00:26
    4
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: Mezhep teki bazı gözle görülür farklılıklar var hesap gününde ne değişiklik olcak ?

    Şafii fıkhında şer'i emirler
    farz ve sünnet diye ikiye ayrılır
    yani Hanefilerin "vacib"i Şafiilerin sünnetine denktir

    daha açık yazayım
    Hanefilerde sünnet demek yapılmasa da olur demek
    ama Şafiilerde sünnet mutlaka yapılmalı demektir

    Alıntı
    Kardeş sen kimin görüşünü taklid ediyosan ona göre hesaba çekilirsin
    taklit ettiğin hanefi mezhebinde vitir vaciptir ve terki azab gerektirir
    herkes Kur'an ve sünnetten hesaba çekilecektir
    ve eğer gerçekten Hanefi iseniz
    Ebu Hanife'yi taklid etmek için
    onun dayandığı delilleri bilmeniz gerekir


  8. 15.Eylül.2011, 00:26
    4
    âb ü kil
    Şafii fıkhında şer'i emirler
    farz ve sünnet diye ikiye ayrılır
    yani Hanefilerin "vacib"i Şafiilerin sünnetine denktir

    daha açık yazayım
    Hanefilerde sünnet demek yapılmasa da olur demek
    ama Şafiilerde sünnet mutlaka yapılmalı demektir

    Alıntı
    Kardeş sen kimin görüşünü taklid ediyosan ona göre hesaba çekilirsin
    taklit ettiğin hanefi mezhebinde vitir vaciptir ve terki azab gerektirir
    herkes Kur'an ve sünnetten hesaba çekilecektir
    ve eğer gerçekten Hanefi iseniz
    Ebu Hanife'yi taklid etmek için
    onun dayandığı delilleri bilmeniz gerekir


  9. 15.Eylül.2011, 11:13
    5
    muvahhidim
    herşey O'nun için..!

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2010
    Üye No: 78968
    Mesaj Sayısı: 1,235
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 14
    Bulunduğu yer: جَنُوبُ تُرْكيا

    Cevap: Mezhep teki bazı gözle görülür farklılıklar var hesap gününde ne değişiklik olcak ?

    Alıntı
    Şafii fıkhında şer'i emirler
    farz ve sünnet diye ikiye ayrılır
    yani Hanefilerin "vacib"i Şafiilerin sünnetine denktir

    daha açık yazayım
    Hanefilerde sünnet demek yapılmasa da olur demek
    ama Şafiilerde sünnet mutlaka yapılmalı demektir

    herkes Kur'an ve sünnetten hesaba çekilecektir
    ve eğer gerçekten Hanefi iseniz
    Ebu Hanife'yi taklid etmek için
    onun dayandığı delilleri bilmeniz gerekir


    Vacip
    ne demektir?

    Sözlükte "sabit
    . lazım, var ve gerekli olan şey" anlamına gelen vacip fıkıh ilminde fakihlerin çoğunluğuna göre farz ile eş anlamlı olup şariin mükelleften yapılmasına kesin ve bağlayıcı tarzda istediği fiil demektir. Hanefiler ise kat'i delile sabit olan hükme farz, zanni delille sabit olan hükme vacip diyerek ikili bir ayırım yapmışlardır.

    Ancak Hanefiler, vacibin de farz gibi kesin olarak yapılması gerektiği görüşündedir. Onların bu ayırımı daha çok delilin kuvvetini ve inkarın dini sonuçlarını göstermeyi hedefler. Bu sebeplen Hanefiler vacibi çoğu yerde "ameli farz" olarak da adlandırırlar. Mesela fıtır sadakası, namazda Fatiha'nın okunması, vitir ve bayram namazları, kurban kesme zanni delille sabit olduğundan Hanefiler'e göre farz değil vaciptirler.

    Hanefiler'e göre vacip iki kısma ayrılır:
    a) Kat'i bir delie yakın derecede kuvvetli görünen zanni bir delille sabit olan vacipler. Bu kısma giren vacipler ameli farz veya zanni farz adını alır. Vitir namazı, abdestten başın dörtte bir miktarını meshetme böyledir.
    b) Zanni delil olan haber-i vahid ile sabit olan vacipler ise önem derecesi itibariyle ameli farzın altında ve sünnetin üstündedirler. Mesela namzda Fatiha okuma, vitir namazında kunut tekbiri, bayram tekbirleri, namazın sehiv secdesi ile ikmal edilen vacipler böyledir.

    Vacibin inkarı küfrü gerektirmez . Ancak sapıklıkla itham sebebi görülür.. Mesela namazın vaciplerinden birinin yanılarak terk edilmesi, sehiv secdesini gerektirir. Bir vacibi kasten terk etmek ise, tahrimen mekruhtur ve namazın iadesini gerektirir. Ahmed b. Hanbel'e nisbet edilen bir görüşe göre, Kur'an'da yapılması emredilen fiilere farz, sünnette emredilenlere ise vacip denilir. Vacibin terki farzın terki ölçüsünde olmasa bile yine de günah ve sorumluluğu gerektirir


  10. 15.Eylül.2011, 11:13
    5
    herşey O'nun için..!
    Alıntı
    Şafii fıkhında şer'i emirler
    farz ve sünnet diye ikiye ayrılır
    yani Hanefilerin "vacib"i Şafiilerin sünnetine denktir

    daha açık yazayım
    Hanefilerde sünnet demek yapılmasa da olur demek
    ama Şafiilerde sünnet mutlaka yapılmalı demektir

    herkes Kur'an ve sünnetten hesaba çekilecektir
    ve eğer gerçekten Hanefi iseniz
    Ebu Hanife'yi taklid etmek için
    onun dayandığı delilleri bilmeniz gerekir


    Vacip
    ne demektir?

    Sözlükte "sabit
    . lazım, var ve gerekli olan şey" anlamına gelen vacip fıkıh ilminde fakihlerin çoğunluğuna göre farz ile eş anlamlı olup şariin mükelleften yapılmasına kesin ve bağlayıcı tarzda istediği fiil demektir. Hanefiler ise kat'i delile sabit olan hükme farz, zanni delille sabit olan hükme vacip diyerek ikili bir ayırım yapmışlardır.

    Ancak Hanefiler, vacibin de farz gibi kesin olarak yapılması gerektiği görüşündedir. Onların bu ayırımı daha çok delilin kuvvetini ve inkarın dini sonuçlarını göstermeyi hedefler. Bu sebeplen Hanefiler vacibi çoğu yerde "ameli farz" olarak da adlandırırlar. Mesela fıtır sadakası, namazda Fatiha'nın okunması, vitir ve bayram namazları, kurban kesme zanni delille sabit olduğundan Hanefiler'e göre farz değil vaciptirler.

    Hanefiler'e göre vacip iki kısma ayrılır:
    a) Kat'i bir delie yakın derecede kuvvetli görünen zanni bir delille sabit olan vacipler. Bu kısma giren vacipler ameli farz veya zanni farz adını alır. Vitir namazı, abdestten başın dörtte bir miktarını meshetme böyledir.
    b) Zanni delil olan haber-i vahid ile sabit olan vacipler ise önem derecesi itibariyle ameli farzın altında ve sünnetin üstündedirler. Mesela namzda Fatiha okuma, vitir namazında kunut tekbiri, bayram tekbirleri, namazın sehiv secdesi ile ikmal edilen vacipler böyledir.

    Vacibin inkarı küfrü gerektirmez . Ancak sapıklıkla itham sebebi görülür.. Mesela namazın vaciplerinden birinin yanılarak terk edilmesi, sehiv secdesini gerektirir. Bir vacibi kasten terk etmek ise, tahrimen mekruhtur ve namazın iadesini gerektirir. Ahmed b. Hanbel'e nisbet edilen bir görüşe göre, Kur'an'da yapılması emredilen fiilere farz, sünnette emredilenlere ise vacip denilir. Vacibin terki farzın terki ölçüsünde olmasa bile yine de günah ve sorumluluğu gerektirir





+ Yorum Gönder