Konusunu Oylayın.: Altın saat ile kılınan namazın durumu nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Altın saat ile kılınan namazın durumu nedir?
  1. 13.Eylül.2011, 07:20
    1
    Taha
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Kasım.2007
    Üye No: 4737
    Mesaj Sayısı: 31
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 34

    Altın saat ile kılınan namazın durumu nedir?

  2. 13.Eylül.2011, 11:03
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Altın saat ile kılınan namazın durumu nedir?




    Erkeklerin qızıl/altın saat takmaları haramdır. Onunla namaz kılarsa, namaz bozulmaz, fakat mekruh olur.
    İslâm dini süslenmeyi mübah görmüş, ve hatta bazen ve gerektiği yerlerde teşvik etmiştir. Cenâb-ı Hak şöyle buyuruyor:
    "De ki Allah`ın kulları için yarattığı ziynet ve temiz rızıkları haram kılan kimdir?" (A`râf 7/32)
    Fakat bunların yanında erkeklere haram, kadınlara da helâl gördüğü ziynet eşyaları da vardır. Erkeklere haram olan ziynet eşyaları, altın ve saf ipektir. Hz. Ali ibn Ebu Talib (r.a.)`dan rivayet edilen bir hadisde Resulullah Hz. Muhammed (s.a.s.) şöyle buyurmuşlardır:
    "Resulullah (s.a.s.), ipeği sağ eline, altını da sol eline alarak buyurdu: "Bu ikisi ümmetimin erkeklerine haramdır." (Tirmîzî, Libâs 1; İbn Mace Libâs 19).
    Yine bir gün, bir adamın elinde altın yüzük gördüğü zaman, onu çıkarıp attı ve buyurdu ki:
    "Herhangi biriniz tutuşmuş bir ateş parçasını eline almaya yeltenir mi hiç?"
    Resulullah (s.a.s.) oradan ayrıldıktan sonra adama, yüzüğü alıp ondan faydalanmasını söylediler. Bunun üzerine adam: "Resulullah onu alıp attıktan sonra vallahi almam." dedi. (Müslim, Libâs 52).

    İsrafa dalanların yanında gördüğümüz, altın kalem, altın saat, altın çakmak, altın sigara kutusu, altın ağızlık ve benzerleri de fakihlerce altın yüzük gibi görülmüştür. Gümüş yüzük kullanmayı ise İslâm helâl görmüştü.
    Abdullah ibn Ömer`den rivayet edilen bir sünnette,
    "Resulullah gümüşten bir yüzük edinmiş ve eline takmıştı." (Ebû Dâvud, Hatem 4; Tirmîzî, Libâs 43).
    Ayrıca sahabe-i kirâmın gümüş yüzükleri vardı.

    İslâm, altını erkeklere haram kılmakla, ahlâkî ve terbiyevî yüce bir hedefe yönelmiştir. İslâm, erkeğin erkekliğinin korunması gerektiğini, zayıflığın ve başkasının önünde eğilmenin doğru olmadığını belirtmek ister. Perişan olmanın belirtilerinden erkeği muhafaza eder. Allah`ın, kadının terkibinden daha başka bir uzvî bir terkiple yarattığı erkeğe, kadınlara benzemek ve çeşitli süslerle öğünmek yakışmaz. Bu haramlaştırmanın arkasında ayrıca sosyal bir hedef de yatmaktadır.

    Altın ve gümüş eşyanın kullanılması keyfiyeti, İslâm`ın genel olarak israfa karşı açtığı savaşa ait programın bir parçasıdır. Kur`an nazarında israf, milletleri helâk oluşla tehdit eden çözülme ve bozulmanın bir benzeridir. Zira israf sosyal bozulmanın başlangıcıdır. İsraf hayırlı ve doğru bütün yolların, prensiplerin düşmanıdır. Kur`an-ı Kerim`de şöyle buyuruluyor:
    "Bir ülkeyi helâk etmek istediğimizde, o ülkenin zenginlik sebebiyle şımarmış elebaşılarına (iyilikleri) emrederiz; buna rağmen onlar orada kötülük işlerler. Böylece o ülke, helâke müstahak olur; biz de orayı darmadağın ederiz." (İsrâ 17/16).
    İslâm, Müslümanın hayatındaki israfın bütün belirtilerini haram kılmıştır. Erkeklere altın ve ipekli giymeyi haram kıldığı gibi, erkek ve kadın bütün Müslümanlara altın ve gümüş kap kullanmayı da haram kılmıştır.

    Bundan başka bu hükmün değerli bir iktisadî yönü vardır. Altın, dünya piyasalarında en önemli bir maddedir. Bunun için onun erkeklerin kadınlar gibi süs eşyası veya kap kacak olarak kullanmasını doğru bulmamıştır.

    İslâm, kadının doğuştan süse ve ziynet eşyasına karşı meyilli olduğunu gözönüne alarak erkekleri sapıtma ve şehveti kamçılama yolunda kullanmamak şartıyla, yukarıda belirtilen haramlaştırma hükmünden kadınları istisna etmiştir.

    (İslam Fıkhı Ansiklopedisi)


  3. 13.Eylül.2011, 11:03
    2
    Editör



    Erkeklerin qızıl/altın saat takmaları haramdır. Onunla namaz kılarsa, namaz bozulmaz, fakat mekruh olur.
    İslâm dini süslenmeyi mübah görmüş, ve hatta bazen ve gerektiği yerlerde teşvik etmiştir. Cenâb-ı Hak şöyle buyuruyor:
    "De ki Allah`ın kulları için yarattığı ziynet ve temiz rızıkları haram kılan kimdir?" (A`râf 7/32)
    Fakat bunların yanında erkeklere haram, kadınlara da helâl gördüğü ziynet eşyaları da vardır. Erkeklere haram olan ziynet eşyaları, altın ve saf ipektir. Hz. Ali ibn Ebu Talib (r.a.)`dan rivayet edilen bir hadisde Resulullah Hz. Muhammed (s.a.s.) şöyle buyurmuşlardır:
    "Resulullah (s.a.s.), ipeği sağ eline, altını da sol eline alarak buyurdu: "Bu ikisi ümmetimin erkeklerine haramdır." (Tirmîzî, Libâs 1; İbn Mace Libâs 19).
    Yine bir gün, bir adamın elinde altın yüzük gördüğü zaman, onu çıkarıp attı ve buyurdu ki:
    "Herhangi biriniz tutuşmuş bir ateş parçasını eline almaya yeltenir mi hiç?"
    Resulullah (s.a.s.) oradan ayrıldıktan sonra adama, yüzüğü alıp ondan faydalanmasını söylediler. Bunun üzerine adam: "Resulullah onu alıp attıktan sonra vallahi almam." dedi. (Müslim, Libâs 52).

    İsrafa dalanların yanında gördüğümüz, altın kalem, altın saat, altın çakmak, altın sigara kutusu, altın ağızlık ve benzerleri de fakihlerce altın yüzük gibi görülmüştür. Gümüş yüzük kullanmayı ise İslâm helâl görmüştü.
    Abdullah ibn Ömer`den rivayet edilen bir sünnette,
    "Resulullah gümüşten bir yüzük edinmiş ve eline takmıştı." (Ebû Dâvud, Hatem 4; Tirmîzî, Libâs 43).
    Ayrıca sahabe-i kirâmın gümüş yüzükleri vardı.

    İslâm, altını erkeklere haram kılmakla, ahlâkî ve terbiyevî yüce bir hedefe yönelmiştir. İslâm, erkeğin erkekliğinin korunması gerektiğini, zayıflığın ve başkasının önünde eğilmenin doğru olmadığını belirtmek ister. Perişan olmanın belirtilerinden erkeği muhafaza eder. Allah`ın, kadının terkibinden daha başka bir uzvî bir terkiple yarattığı erkeğe, kadınlara benzemek ve çeşitli süslerle öğünmek yakışmaz. Bu haramlaştırmanın arkasında ayrıca sosyal bir hedef de yatmaktadır.

    Altın ve gümüş eşyanın kullanılması keyfiyeti, İslâm`ın genel olarak israfa karşı açtığı savaşa ait programın bir parçasıdır. Kur`an nazarında israf, milletleri helâk oluşla tehdit eden çözülme ve bozulmanın bir benzeridir. Zira israf sosyal bozulmanın başlangıcıdır. İsraf hayırlı ve doğru bütün yolların, prensiplerin düşmanıdır. Kur`an-ı Kerim`de şöyle buyuruluyor:
    "Bir ülkeyi helâk etmek istediğimizde, o ülkenin zenginlik sebebiyle şımarmış elebaşılarına (iyilikleri) emrederiz; buna rağmen onlar orada kötülük işlerler. Böylece o ülke, helâke müstahak olur; biz de orayı darmadağın ederiz." (İsrâ 17/16).
    İslâm, Müslümanın hayatındaki israfın bütün belirtilerini haram kılmıştır. Erkeklere altın ve ipekli giymeyi haram kıldığı gibi, erkek ve kadın bütün Müslümanlara altın ve gümüş kap kullanmayı da haram kılmıştır.

    Bundan başka bu hükmün değerli bir iktisadî yönü vardır. Altın, dünya piyasalarında en önemli bir maddedir. Bunun için onun erkeklerin kadınlar gibi süs eşyası veya kap kacak olarak kullanmasını doğru bulmamıştır.

    İslâm, kadının doğuştan süse ve ziynet eşyasına karşı meyilli olduğunu gözönüne alarak erkekleri sapıtma ve şehveti kamçılama yolunda kullanmamak şartıyla, yukarıda belirtilen haramlaştırma hükmünden kadınları istisna etmiştir.

    (İslam Fıkhı Ansiklopedisi)





+ Yorum Gönder