+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 ... SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Hocaya gitmek (muska yaptırmak için) Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. Mustafa__
    Üye
    Reklam

    Hocaya gitmek (muska yaptırmak için)

    Reklam





    Hocaya gitmek (muska yaptırmak için) Mumsema Arkadaşlar 3 aydır çok bunalımdayım buraya konu açmıştım Muska açtım daralıyorum , bunalıyorum die. Bizim tanıdığımız bi hocaya gitmemizi soyledi ve gittik kurandan ve bi kitaptan okudu ve su verdi içip abdest alıcam. bu hafta sonu bidaha gitcez. Biraz rahatladım gibi. Aklıma takılan gidip dua almak veya okutmak caizmi?





  2. islamyolu
    Emekli

    Cevap: Hocaya gitmek


    Reklam


    para karşılığımı yapıyor bu işi bunun cevabını versen iyi olur. Tamam böyle şeyler Dinimizde vardır. Suya dua okuyup içmek gibi. Muska gibi. . güvenilen bir hoca olması lazım.

  3. VAİZZ
    Devamlı Üye
    Tamam böyle şeyler Dinimizde vardır. Suya dua okuyup içmek gibi. Muska gibi. . güvenilen bir hoca olması lazım.
    dinimizde var olduğuna dair sizden delil ala bilirmiyim amacım sadece öğrenmek.

  4. islamyolu
    Emekli
    Korku gibi şeylerden korunmak için dua etmek ve âyet ile hadis gibi şeyleri yazıp taşımak dinen caizdir. Abdullah bin Ömer Peygamberden (sav) şöyle rivayet etmiştir: "Sizden biriniz uykuda korkarsa şöyle desin: Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden eksikliği olmayan Allah'ın sözlerine sığınırım" O zaman, hiçbir şey ona zarar vermez. Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı (Ebu Davııd, Nesâî, Tirmizî).

    Ancak bunları istismar edip sanat haline getiren ve saf kadınlarla teşriki mesai edip onlarla haşr ve neşir olmak kesinlikle haramdır.

    Ayet-el kürsi, felak , nas, fatiha gibi sureleri veya ayetleri okuduğu zaman Peygamberimizin sağına soluna önüne arkasına ellerine ve hasta olan herhangi bir kimseye üflediği hadis kitaplarımızda yazılıdır.

    Bunun sebebi insanın maddi hastalıklardan korunmak için maddi tedbirler aldığı gibi manevi ve zararlı şeylerden korunmak için de böyle tedbirler alması içindir. Bizi yaratan Allah Peygamberimiz vasıtasıyla nasıl korunacağımızın yollarından birisini göstermiştir.

    Bu konuyu izah eden hadislerden birini açıklamasıyla beraber takdim ediyoruz.

    Hz.Aişe (radıyallahu anhâ) anlatıyor: "Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselam) yatağına girdiği zaman, ellerine üfleyip Muavvizateyn'i ( felak ve nas sureleri) ve kulhüvallabu ahad'i okur ellerini yüzüne ve vücuduna sürer ve bunu üç kere tekrar ederdi. Hastalandığı zaman aynı şeyi kendisine yapmamı emrederdi". (Buharî, Fedâilu'l-Kur'ân 14, Tıbb 39, Da'avât 12; Müslim, Selâm 50, (2192); Muvattâ, Ayn 15, (2942); Tirmizî, Da'avât 21, (3399); Ebu Dâvud, Tıbb 19, (3902).)

    AÇIKLAMA:

    1- Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in Kur'ân-ı Kerim'i hastalığı sırasında şifa için okuduğu, mevsuk rivayetlerde gelmiştir. Esasen Kur'ân'ın mü'minler için maddi ve manevî şifa olduğu âyet-i kerimede belirtilmiştir:

    "Kur'ân'dan, iman edenlere rahmet ve şifâ olan şeyler indiriyoruz, O, zâlimlerin ise sadece kaybını artırır" (İsra suresi, 82). Keza: "Ey insanlar, Rabbinizden size bir öğüt ve kalplerde olana bir şifa, mü'minlere doğru yolu gösteren bir rehber ve rahmet gelmiştir" (Yunus suresi,57 ).

    2- Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in kendi vücuduna icra ettiği "nefes"in mahiyeti hakkında bilgi vermek için, İbnu Hacer, rivayetin farklı vecihlerini kaydeder. Buna göre, önce ellerini cemeder, sonra ellerine üfler, sonra okur ve okuma sırasında eline üflerdi. İbnu Hacer, bu üflemenin tükrüksüz veya hafif tükrüklü olabileceğini belirtir. Bu maksadla Felak, Nâs ve İhlas sûreleri okunmuştur.

    Meshetme işi, bereket düşüncesiyle yapılmıştır. Resûlullah (aleyhissalâtu vesselam) ellerini önce başına, yüzüne sürer, ondan sonra elinin yetişebildiği yerlere kadar bütün vücuduna sürerdi. Hz. Aişe der ki: "Resûlullah, kendini götüren hastalığa yakalanınca, ben okuyup üzerine üflüyordum. Kendi elleriyle de vücudunu meshediyordum. Çünkü onun elleri bereket yönüyle benim elimden çok üstün idi". Bir başka rivayette Hz. Aişe meshedip, şifa için dua ederken kendine gelen Resûlullah'ın: "Artık hayır, (şifa değil), Allah'tan Refîk-i A'la'yı istiyorum" dediği belirtilir.

    3- Bazı rivayetler, Kur'ân'dan okuyup nefes ederek tedaviyi Hz. Peygamber (aleyhissalâtu vesselâm)'in ailesi efradına da uyguladığını tasrih eder. Sahabe veTâbi in de aynı tedavi usulüne başvurmuştur. Ulema bunun cevazında ittifak etmiştir.

    4- Nefes'i "tükrüksüz hafif üfürük" diye tarifeden Nevevî, rukyede bunun müstehab olduğunu, ulemanın cevazında icma ettiğini belirtir. Hz.Aişe (radıyallahu anhâ)'ye Hz. Peygamber (aleyhissalâtuvesselam)'in rukyede yer verdiği nefes'ten sorulmuştu, şu cevabı verdi: "Onun nefesi, kuru üzüm yiyenin üfürüğü gibi idi, kesinlikle tükrük yoktu.'' Kasıtsız olarak nefesle birlikte çıkacak olan rutubetin tükrük sayılmayacağı belirtilmiştir.

    Yukarıdaki ifadelerden de anlaşıldığı gibi muska taşımak caizdir. Ancak duaları bilen bir insanın bunları okuması daha doğru olur. Ayrıca dua okumanın tekniği yoktur. Herkes okuyabilir. Ayetl-el kürsi okurken sağımıza ve solumuza üflemek sünnettir. Ancak bunun belli bir şekli ve sırası yoktur.

    Kaynak: Prof. Dr. İbrahim Canan, Kütüb-i Sitte Muhtasarı, 7. cilt, Akçağ Basım Yayın, Ankara, 1988, s. 50-51- Halil Günenç, Günümüz meselelerine Fetvalar – 2, Yasin Yayınevi, s: 258

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  5. Mustafa__
    Üye
    Para istemedi allah razı olsun deyin yeter dedi.

  6. islamyolu
    Emekli
    Para istemedi allah razı olsun deyin yeter dedi.
    Allah öyle hocalarımızdanda razı olsun. mesleğini çıkar için kullanmayan hocalardan.

  7. Ercan
    Devamlı Üye
    Para karşılığı yapmıyorsa Allah razı olsun. Bu tür durumlarda gidilebilir.
    Benim de başıma gelmişti. Ayağım şişti. Dolama gibi birşey dediler. Doktorlar birşey yapamadı. Yaşlı bir hoca vardı oraya gittik. O hoca para istedi verdim ama hiçbir iyileşme olmadı aksine daha çok şişti. Başka bir hocaya gittim. Bana dua et yeter dedi. Ayağımı ovaladı dua okudu. Sabahına kalktığımda ayağım normaldi.


  8. imam
    Üye
    para karşılığımı yapıyor bu işi bunun cevabını versen iyi olur Tamam böyle şeyler Dinimizde vardır Suya dua okuyup içmek gibi Muska gibi güvenilen bir hoca olması lazım
    para istesin istemesin muska yapmamalı

    Size soruyorum: Peygamberimiz yada Sahabeler yaptılarmı?

  9. ercümentaras
    Üye
    Dücane (ra) ALLAH Resulü (sav)´nün huzuruna gelip: "Ya Resulullah! Yatağıma yattığım zaman değirmen sesi, arı vızıltıları gibi sesler işitiyorum Simşek parıltısı gibi şeyler görüyorum Başımı kaldırıp baktığımda evimin orta yerinde siyah ve uzun gölge gibi bir şeyin olduğunu görüyorum Yakalamak için elimi uzattığımda derisinin üzerinde ki kılların kirpi kılları gibi olduğunu ve ağızından yüzüme doğru ateş parçaları attığını görüp beni yakacağını zannediyor, uyuyamıyorum, korkuyorum" dedi

    Resülü Ekrem (sav) buyurdular: "Ey Ebu Dücane, evinize gelen korkunç bir mahluktur Bana bir kağıt ve kalem getiriniz" Getirilen kağıt ve kalemi Hazreti Ali (kv)´ye verdi ve "Bismillah diyerek (yukarda ki duayı) yaz" buyurdu Ebu Dücane (ra) diyor ki: "Resulü Ekrem (sav)´in yazdırdığı bu mektubu götürüp yastığımın altına koydum ve yattım Gece yarısı uyanmıştım Kulağıma şöyle bir korkunç ses geldi: Lat ve Uzza´ya yemin ederim ki bizi yaktın Bu mektubun sahibi hakkı için bu mektubu kaldır Senin evine bir daha gelmeyeceğiz" Ebu Dücane (ra) diyor ki: "Sabahleyin erkenden kalkıp Resulü Ekrem (sav)´in arkasında sabah namazı kıldım Cinlerin feryadını Resulü Ekrem (sav)´e haber verdim" Resulü Ekrem (sav) bana şöyle buyurdu: "Ey Ebu Dücane! O mektubu kaldır Beni hak peygamber olarak gönderen ALLAH´a yemin ederim ki eğer o mektubu kaldırmazsan onlar kıyamete kadar azap içinde kıvranırlar"

    Resullullah (s.a.s) şu anda adını hatırlamadığım sahabeden birinin muskasını görünce koparmıştı ve takma demiştir.Ama muskanın ne olduğu da önemli,içinde Kuran ayetleri ya da dualar oluyor,ben de takıyorum ve sıkıca 7 kez sarılmış,kaplanmış durumda.benim de bazı sıkıntılarım oldu büyü konusunda.onlar sadece koruma amaçlı.Ancak elbette ki niyet önemli Allah a sığınıyorum muskadan değil Allah tan yardım bekliyorum bu önemli.Namazlarımı kılıp ibadetimi de yapıyorum Allah a dua ediyorum.Muska nın belli bir süresi var o süreden sonra çıkarılması lazım.ömür boyu kalması da doğru değil.bazı hocalara sordum sakıncası yoktur ama niyet önemlidir dediler

  10. @hmet
    Üye
    Alıntı ercümentaras Nickli Üyeden Alıntı
    Dücane (ra) ALLAH Resulü (sav)´nün huzuruna gelip: "Ya Resulullah! Yatağıma yattığım zaman değirmen sesi, arı vızıltıları gibi sesler işitiyorum Simşek parıltısı gibi şeyler görüyorum Başımı kaldırıp baktığımda evimin orta yerinde siyah ve uzun gölge gibi bir şeyin olduğunu görüyorum Yakalamak için elimi uzattığımda derisinin üzerinde ki kılların kirpi kılları gibi olduğunu ve ağızından yüzüme doğru ateş parçaları attığını görüp beni yakacağını zannediyor, uyuyamıyorum, korkuyorum" dedi

    Resülü Ekrem (sav) buyurdular: "Ey Ebu Dücane, evinize gelen korkunç bir mahluktur Bana bir kağıt ve kalem getiriniz" Getirilen kağıt ve kalemi Hazreti Ali (kv)´ye verdi ve "Bismillah diyerek (yukarda ki duayı) yaz" buyurdu Ebu Dücane (ra) diyor ki: "Resulü Ekrem (sav)´in yazdırdığı bu mektubu götürüp yastığımın altına koydum ve yattım Gece yarısı uyanmıştım Kulağıma şöyle bir korkunç ses geldi: Lat ve Uzza´ya yemin ederim ki bizi yaktın Bu mektubun sahibi hakkı için bu mektubu kaldır Senin evine bir daha gelmeyeceğiz" Ebu Dücane (ra) diyor ki: "Sabahleyin erkenden kalkıp Resulü Ekrem (sav)´in arkasında sabah namazı kıldım Cinlerin feryadını Resulü Ekrem (sav)´e haber verdim" Resulü Ekrem (sav) bana şöyle buyurdu: "Ey Ebu Dücane! O mektubu kaldır Beni hak peygamber olarak gönderen ALLAH´a yemin ederim ki eğer o mektubu kaldırmazsan onlar kıyamete kadar azap içinde kıvranırlar"

    Resullullah (s.a.s) şu anda adını hatırlamadığım sahabeden birinin muskasını görünce koparmıştı ve takma demiştir.Ama muskanın ne olduğu da önemli,içinde Kuran ayetleri ya da dualar oluyor,ben de takıyorum ve sıkıca 7 kez sarılmış,kaplanmış durumda.benim de bazı sıkıntılarım oldu büyü konusunda.onlar sadece koruma amaçlı.Ancak elbette ki niyet önemli Allah a sığınıyorum muskadan değil Allah tan yardım bekliyorum bu önemli.Namazlarımı kılıp ibadetimi de yapıyorum Allah a dua ediyorum.Muska nın belli bir süresi var o süreden sonra çıkarılması lazım.ömür boyu kalması da doğru değil.bazı hocalara sordum sakıncası yoktur ama niyet önemlidir dediler
    Bu hadisin kaynağını verirmisin?
    Hadislerle cevap verdiğine göre hadis ilminden iyi anlıyorsun.

    Bak neymiş:::
    Peygamber Efendimiz (sav)'in cinler için yazdığı ve Name-i Peygamberi -Cin Mektubu-...

  11. ercümentaras
    Üye
    Bu hadisin kaynağını verirmisin?
    Hadislerle cevap verdiğine göre hadis ilminden iyi anlıyorsun
    Vallahi daha önce görmemiştim.Allah affetsin.herkesten de özür dilerim

    - İntertte dolaşan bu rivayeti, el-Mevduat (Uydurma rivayetler) adlı eserine alan ünlü hadis alimi İbn el-Cevzî, “Bunun uydurma olduğunda hiç şüphe yoktur” diyerek değerlendirmiştir.(bk. a.g.e, 3/169). Beyhakî “Delailu’n-nübüvve” adlı eserinde(8/188) “Bu rivayetin uydurma olduğunu ve hadis olarak kullanılmasının caiz olmadığını” belirtmiştir. Bu rivayetin uydurma olduğunu yazan şu kaynaklara da bakılabilir: “ Suyutî, el-leâliu’l-masnua, 2/292; Muhammed Tahir b. Ali el-Hindî, Tezkiretu’l-Mevduat, 1/212).

  12. islamyolu
    Emekli

    Reklam


    Ercümentaras baksana kaynaklarda Suyuti var İmam suyuti gibi büyük bir alim. Bilmiyormuyduki bu uydurma olsun bilmem ne olsun. Hemen uydurma Lafzını damgalamayın Hadislere. şimdikilerde Uydurma dese kanmayın. onlarda işine geleni sahi diyorlar işine gelmeyen Buhari olsa bile uydurma diyorlar..


    Abdullah bin Ömer Peygamberden (sav) şöyle rivayet etmiştir: "Sizden biriniz uykuda korkarsa şöyle desin: Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden eksikliği olmayan Allah'ın sözlerine sığınırım" O zaman, hiçbir şey ona zarar vermez. Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı (Ebu Davııd, Nesâî, Tirmizî)

    Bak burada çocuklara Takılmasını söylemiştir. Ve sahabelerde O şekil yaparlardı. Eğer bu tür şeylere Şirk veya bidat diyecek olursa O zaman çocuklarada şirk veya bidattır.

    bir yandan aklıma gelmişken. Peygamberir(Sallahu Aleyhi ve sellem) efendimizin Cinlere yazdıgı mektup var. niçin yazıldıgını biliyormusunuz. şuanda kitapcılarda satılır. sahabenin birisi aklımda degil ismi. Cinler beni cok rahatsız ediyor Ya rasullullah diyor. Peygamberimiz (Salllahu aleyhi ve sellem) efendimizde Hemen Bir kagıt yazıyor. Ve bunu yastıgının altına koy diyor. bir daha rahatsız etmezler diyor. Daha butür kaynaklar çok. Hatta dua kitaplarında. Şu duayı kağıda yazıp üstünde taşıyan falanca beladan kurtulur falan filan.

    burada Gelip Peygamber (S.A.V) yazmadı demeyin. Neden yapmasın.Sahabeler neden yapmasın.

    Burada kimse o Muskaya tapmıyor. O muska sayesinde ben kurtuldumda demiyor. Onu kurtaran Alllahtır. O Muska Vesiledir. O muskanın içinde Yazanlarda Allah'ın ayetleridir. Peygamberimiz (S.A.V) sözleridir.


    bak aklıma gelmişken ibni Abbas Hazretleri Kuranda 7 ayet vardır herkim onu okur veya taşırsa bütün musibetlerden korunur. bunların Kaynakları aklımda yok. ama onu da bulurum Sened bakımından Sahi oldugunuda biliyorum..

    Yalnız eklemeler yapayım. Muskaları İbranice veya suryanice yazmak caiz degildir. kimi hocalar Muskalara cin isimleri Yazıyor. Cin isimlerine Sığınmak caiz degildir. genelde bunlarıda Cinci hocalar Yazar zaten onlarında çoğunlugunda ilim denen birşey yok. ve onların yazdıgınıda üzerine takan kimse çok büyük ruhani bulanıklara girmesine sıkıntılarına girmesine sebep olur.


+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 ... SonuncuSonuncu
muska yaptırmak,  muska yapmak,  dinimizde muska yaptırmak,  hocaya gidip dua okutmak,  hocaya gitmek,  dinimizde hocaya gitmek,  hocaya gitmek günah mı