+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Abdestsiz Kuranı Kerim meali okumak caiz mi? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. asila
    Üye
    Reklam

    Abdestsiz Kuranı Kerim meali okumak caiz mi?

    Reklam




  2. Ercan
    Devamlı Üye

    Cevap: abdestsiz Kuarn-i Kerim meali okumak caiz mi?


    Reklam


    Abdestsiz iken dua okunabilir, tespihat çekilebilir. Ancak meal de olsa Kuran okuyamazsınız.

  3. m.deniz
    Devamlı Üye
    Değerli kardeşimiz;
    Kur'an meali abdestsiz okunabilir. Ancak Kur'an-ı Kerim ve meali bir arada ise, Mealli Kur'an-ı Kerim de Kur'an hükmünde olduklarından abdestsiz tutulması caiz değildir. Başı açık okumanın bir sakıncası yok ama saygıdan dolayı başı kapalı okumak daha doğru bir davranıştır
    sorularla islamiyet

  4. imamhatipli42
    Moderatör
    Kuran meali ve kendisi abdestsiz okunabilir. Ama abdestsiz kurana el sürülmez.
    Başı açık hem kuran hem de meali okunabilir.


  5. Ercan
    Devamlı Üye
    Pardon. Ben abdestsiz derken cünüplük olarak düşünmüştüm. Kusura bakmayın.

  6. ikindi
    Devamlı Üye
    cünüpken namaz bile kilamazin. zaten cünüpken hemen gusül abdest alman tavsiye ediliyor

  7. »чυϞυѕ«
    Emekli
    Rahman ve Rahim Allah'ın Adıyla

    Ercan Alıntı 1;
    Abdestsiz iken dua okunabilir, tespihat çekilebilir. Ancak meal de olsa Kuran okuyamazsınız.
    Ercan Alıntı 2;
    Pardon. Ben abdestsiz derken cünüplük olarak düşünmüştüm. Kusura bakmayın.
    Abdestsizi Cünüp anladın fetvayı verdin.Peki cünüpken dua edilir mi ?


    "Ey iman edenler! Sarhoşken,ne söylediğinizi bilinceye kadar,cünüpken de boy abdesti alıncaya kadar namaza/duaya yaklaşmayın(Nisa 43.Ayet)

  8. imamhatipli42
    Moderatör
    Abdestsizi Cünüp anladın fetvayı verdin.Peki cünüpken dua edilir mi ?
    “Kadınlar namaz kılamadıkları âdetli ve lohusa oldukları günlerde

    1. Kur’ân-ı Kerim okuyabilirler mi?
    2. Âyetü’l-kürsi ve İhlâs okuyabilirler mi?
    3. Besmele, kelime-i tevhid, kelime-i şehadet, salavat-ı şerife, tesbih ve zikir çekebilirler mi?
    4. Dini kitapları okuyabilirler mi?
    5. Radyodan dinledikleri Kur’ân’ı içlerinden tekrarlayabilirler mi?
    6. Arapça Besmele yazabilirler mi?”

    Bu soruların tamamına toplu olarak şöyle cevap vermeye çalışalım:

    Cünüp, âdetli veya lohusa olan kadın Kur’ân âyetlerinden hiç birini okuyamaz, caiz değildir.
    Bu hususta Resulullah (a.s.m.) şöyle buyururlar:

    “Cünüp ve âdetli kadın Kur’ân’dan hiçbir şey okuyamaz.”1

    Yani sırf Kur’ân-ı Kerim okumak niyetiyle bir âyetten daha az bile okuyamaz. Ancak dua, senâ, Allah’a sığınma, zikir veya bir işe başlangıcında yahut öğretmek maksadıyla Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir.

    Meselâ, bir ulaşım aracına binerken okunması sünnet olan “Sübhânellezî sahhara lenâ hâzâ vemâ künnâ lehû mukrinîn (Her türlü noksandan münezzehtir o Allah ki, bunu bizim hizmetimize verdi, yoksa bizim buna gücümüz yetmezdi.”2

    Aynı araçtan inerken de “Rabbenâ enzilnî münzelen mübâreken ve ente hayrü’l-münzilîn (Ey Rabbim, beni hayır ve bereketi bol bir yere indir. Misafir ağırlayanların en hayırlısı Sensin).3
    Bir musibet ve ölüm haberi alınca, “İnnâ lillâhi ve innâ ileyhi râciûn (Muhakkak biz Allah içiniz ve muhakkak yalnız Ona dönücüleriz).4

    Yine bir işe başlarken “Bismillâhirrahmânirrahîm” demek, şükür maksadıyla “Elhamdülillah” demek de bu kabildendir.

    Aynı şekilde Fâtiha, Âyetü’l-kürsî, Felâk, Nâs ve İhlâs Sûrelerini zikir maksadıyla, Allah’ı hatırlamak düşüncesiyle okumak haram değildir.

    Mâlikî mezhebine göre, hayızlı ve lohusa olan kadının az miktarda Kur’ân okumasında bir mahzur bulunmamaktadır. Bu az miktar da yukarıda adı geçen sûreler miktarıdır. Bu meseleye delil olarak; kadınların uzun süre bu halde kalmış olduklarından dolayı istihsânen caiz görmüşlerdir.

    Hanbeli ve Hanefi mezhebine göre, Kur’ân-ı Kerimin kelimelerini heceleyerek, harf harf okumak caizdir. Çünkü böyle bir okuyuş “kıraat”e girmemektedir. Yine tilavet olmadan Mushafa bakmayı, sesini çıkarmadan içinden okumasını da caiz kabul etmişlerdir. Çünkü bu durumda da kıraatten (okumaktan) söz edilmez.5

    Bütün bu görüşler müçtehid imamların çeşitli delillere dayanarak vardıkları içtihad farklılıklarıdır ve hepsi de doğrudur.

    Bunun yanında, Kelime-i Şehâdet, Kelime-i Tevhid, istiğfar, salavat-ı şerife gibi tevhid ve zikir cümlelerini bir veya birden fazla okumak caizdir.

    Hanımların bugünlerde Kur’ân-i Kerimin dışında tefsir, hadis ve fıkıh gibi dinî kitapları ellerine almaları İmam-ı Âzama göre caizdir. Ancak bu kitapların içinde bulunan âyetlere el sürmemeleri gerekir.
    Kur’ân âyetlerinin bu durumda iken yazılması meselesinde el-Feteva’l-Hindiyye’de şu kayıtları okuyoruz:
    “Cünüp veya hayızlı olanların yazmakta oldukları satırların arasına Kur’ân’dan bir âyet yazmaları mekruhtur. Fakat yazdıkları bu âyetleri okumazlarsa mekruh olmaz.

    “İmam-ı Muhammed ise, bu kimselerin Kur’ân yazmamaları bana göre en sevimli davranıştır, diyerek bu hususta ihtiyatlı ve dikkatli olmayı tavsiye etmektedir.”

    Buna göre, Besmele de Kur’ân’dan bir âyet olduğundan hayızlı iken yazılmaması daha isabetli olur.
    Bu arada hangi mezhebe bağlı olursa olsun, bu haldeki bir kadın Kur’ân’ın bir âyetine bile el süremez. Ancak Kur’ân’a yapışık olmayan temiz bir bez ve kâğıtla tutabilir.

    1 İbni Mâce, Tahâret: 105.
    2 Zuhruf Sûresi, 13.
    3 Mü’minûn Sûresi, 29.
    4 Bakara Sûresi, 256.
    5 Vehbe Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, İslâm Fıkhı Ansiklopedisi, 1: 288-9.
    6 İbni Mâce, Tahare: 119.
    7 Bidâyetü’l-Müctehid, 1:110; el-fıkhu’l-İslâmî ve Edilletühû, 1: 422.
    Mehmed Paksu

  9. »чυϞυѕ«
    Emekli
    Rahman ve Rahim Allah'ın Adıyla..


    imamhatipli42 kardeşim yeterli bir açıklama,ancak bir noktaya dikkat çekeyim ;

    Kur’ân’dan bazı âyetleri okumak caizdir
    Bu Söz Aşağıdaki Kur'an ayetine ters düşüyor bence.Kur'an saf ve açıktır yaklaşmayın diyorsa yaklaşmasın olsun bitsin.


    "Ey iman edenler! Sarhoşken,ne söylediğinizi bilinceye kadar,cünüpken de boy abdesti alıncaya kadar namaza/duaya yaklaşmayın(Nisa 43.Ayet)


    EDİT: "namaza/duaya yaklaşmayın" burada arapçasında geçen "Salat" kelimesidir.Salat Türkçe karşılık olarak Her türlü ibadet anlamına geliyor(namaz,dua vs.)

  10. Ercan
    Devamlı Üye
    Cünüp kimse, Kur’an-ı kerimden sure ve âyet okuyamaz; fakat her çeşit duayı okuyabilir, her çeşit zikri çekebilir, hatta Fatiha ve Rabbenâ âtinâ gibi dua âyetlerini, sadece dua niyetiyle okuyabilir. Selam alıp verebilir. Kelime-i Şehadet getirebilir.


  11. »чυϞυѕ«
    Emekli
    Rahman ve Rahim Allah'ın Adıyla

    Fatiha da Kur'an dan bir sure unutmayın...!!!

  12. asila
    Üye

    Reklam


    hepinize tesekkur ederim. ben internetten kurani kerimin meailini okuyorum anlamak adina ve bazi tereddutlerim oldu okunur mu okunmaz mi diye ama okuyabilicegimi anlamis oldum tesekkur ederim tekrar...

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
kuran meali abdestsiz okunur mu,  abdestsiz kuran meali okunur mu,  kuranın türkçe meali abdestsiz okunur mu,  kuran türkçe meali abdestsiz okunur mu,  kuranı kerim meali abdestsiz okunur mu,  abdestsiz meal okunur mu,  kuranın meali abdestsiz okunur mu