Konusunu Oylayın.: İmam-ı Azam Ebu Hanife hadislere inanmıyormuş bu ne kadar doğru ve neden inanmıyormuş ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
İmam-ı Azam Ebu Hanife hadislere inanmıyormuş bu ne kadar doğru ve neden inanmıyormuş ?
  1. 12.Eylül.2011, 10:26
    1
    YeniBoyut
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Eylül.2011
    Üye No: 90312
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    İmam-ı Azam Ebu Hanife hadislere inanmıyormuş bu ne kadar doğru ve neden inanmıyormuş ?

  2. 12.Eylül.2011, 10:28
    2
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: İmam-ı Azam Ebu Hanife hadislere inanmıyormuş bu ne kadar doğru ve neden inanmıyormuş ?




    İmam-ı Azam kadar Sünnete düşkün Müçtehit yokki. diğer Mezhep imamları bile İmam Azamın nasıl Hadislere Bağlı olduğunu söylemişlerdir.. bu laf asılsızdır. iftiradır. eğerki hadislere bağlı olmasa. içtihat yapıp nasıl hüküm çıkaracak okadar. hükmü bizler ondan alıyoruz. Namaz Oruç zekat vs.


  3. 12.Eylül.2011, 10:28
    2
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    İmam-ı Azam kadar Sünnete düşkün Müçtehit yokki. diğer Mezhep imamları bile İmam Azamın nasıl Hadislere Bağlı olduğunu söylemişlerdir.. bu laf asılsızdır. iftiradır. eğerki hadislere bağlı olmasa. içtihat yapıp nasıl hüküm çıkaracak okadar. hükmü bizler ondan alıyoruz. Namaz Oruç zekat vs.


  4. 12.Eylül.2011, 10:30
    3
    »чυϞυѕ«
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Eylül.2011
    Üye No: 90289
    Mesaj Sayısı: 72
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 29

    Cevap: İmam-ı Azam Ebu Hanife hadislere inanmıyormuş bu ne kadar doğru ve neden inanmıyormuş ?

    Rahman ve Rahim Allah'ın Adıyla...

    Kardeşim şimdi İmam-ı Azam Hazretleri hadise inanmama gibi bir durumu söz konusu bile değil.Mesela 500 bin hadisten sadece 5 bin’ini bazı kaynaklara görede 500 binden sadece 5'ini doğru saymıştır.Bu Konu Hakkında Zamanında söylediği bir sözü aktarayım sana ;

    “Anamın babamın başı üstüne yemin olsun ki,Allah Elçisi’nden gelen başımın,gözümün üstündedir.Bizim ona asla Muhalefetimiz olamaz.Sahabeden gelenleri ise tercihe tabi tutarız.Onların dışındakilerin dediğine gelince,onlar adamsa biz de adamız.Biz de içtihat ederiz.”

    İbn Hacer el-Heytemi şöyle anlatıyor ;

    İmamı Azam,öncelikle Kur’an’a bakıyordu.Aradığını orada bulamayınca sünnete gidiyordu.Aradığını orada da bulamayınca sahabenin sözlerine başvuruyordu.Bu sözler içinden tercih yapıyordu ama tümünü dışlamıyordu.Eğer aradığını sahabenin herhangi birinde bulamaz ise o zaman tabiunun(yani kendi neslinin) sözlerine bağlı kalmıyor,gerekli içtihadını yaparak hükmü kendisi veriyordu.

    Bu konuyla alakalı Örneğin;

    İmamı Azam,”Fatiha Suresi okunmadan namaz olmaz” anlamındaki hadis rivayetini Kur’an’ın,”Kur’an’dan kolayınıza geleni okuyun” ayetine aykırı bularak hüküm dışı tutmuştur..


  5. 12.Eylül.2011, 10:30
    3
    Rahman ve Rahim Allah'ın Adıyla...

    Kardeşim şimdi İmam-ı Azam Hazretleri hadise inanmama gibi bir durumu söz konusu bile değil.Mesela 500 bin hadisten sadece 5 bin’ini bazı kaynaklara görede 500 binden sadece 5'ini doğru saymıştır.Bu Konu Hakkında Zamanında söylediği bir sözü aktarayım sana ;

    “Anamın babamın başı üstüne yemin olsun ki,Allah Elçisi’nden gelen başımın,gözümün üstündedir.Bizim ona asla Muhalefetimiz olamaz.Sahabeden gelenleri ise tercihe tabi tutarız.Onların dışındakilerin dediğine gelince,onlar adamsa biz de adamız.Biz de içtihat ederiz.”

    İbn Hacer el-Heytemi şöyle anlatıyor ;

    İmamı Azam,öncelikle Kur’an’a bakıyordu.Aradığını orada bulamayınca sünnete gidiyordu.Aradığını orada da bulamayınca sahabenin sözlerine başvuruyordu.Bu sözler içinden tercih yapıyordu ama tümünü dışlamıyordu.Eğer aradığını sahabenin herhangi birinde bulamaz ise o zaman tabiunun(yani kendi neslinin) sözlerine bağlı kalmıyor,gerekli içtihadını yaparak hükmü kendisi veriyordu.

    Bu konuyla alakalı Örneğin;

    İmamı Azam,”Fatiha Suresi okunmadan namaz olmaz” anlamındaki hadis rivayetini Kur’an’ın,”Kur’an’dan kolayınıza geleni okuyun” ayetine aykırı bularak hüküm dışı tutmuştur..


  6. 12.Eylül.2011, 10:36
    4
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: İmam-ı Azam Ebu Hanife hadislere inanmıyormuş bu ne kadar doğru ve neden inanmıyormuş ?

    Alıntı
    İmamı Azam,”Fatiha Suresi okunmadan namaz olmaz” anlamındaki hadis rivayetini Kur’an’ın,”Kur’an’dan kolayınıza geleni okuyun” ayetine aykırı bularak hüküm dışı tutmuştur..


    neden hüküm dışı bıraksınki, Vacip demiştir fatiha süresinede


  7. 12.Eylül.2011, 10:36
    4
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    İmamı Azam,”Fatiha Suresi okunmadan namaz olmaz” anlamındaki hadis rivayetini Kur’an’ın,”Kur’an’dan kolayınıza geleni okuyun” ayetine aykırı bularak hüküm dışı tutmuştur..


    neden hüküm dışı bıraksınki, Vacip demiştir fatiha süresinede


  8. 12.Eylül.2011, 10:40
    5
    »чυϞυѕ«
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Eylül.2011
    Üye No: 90289
    Mesaj Sayısı: 72
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 29

    Cevap: İmam-ı Azam Ebu Hanife hadislere inanmıyormuş bu ne kadar doğru ve neden inanmıyormuş ?

    Rahman ve Rahim Allah'ın Adıyla..

    kardeşim elimdeki kaynaklar bu yönde ama okumak tabiki faziletlidir bu hükmü çoğu kişi Okuma yazma bilmiyenler için demiştir.O insanın iradesine kalan bir şeydir..




  9. 12.Eylül.2011, 10:40
    5
    Rahman ve Rahim Allah'ın Adıyla..

    kardeşim elimdeki kaynaklar bu yönde ama okumak tabiki faziletlidir bu hükmü çoğu kişi Okuma yazma bilmiyenler için demiştir.O insanın iradesine kalan bir şeydir..




  10. 12.Eylül.2011, 10:47
    6
    YeniBoyut
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Eylül.2011
    Üye No: 90312
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    Cevap: İmam-ı Azam Ebu Hanife hadislere inanmıyormuş bu ne kadar doğru ve neden inanmıyormuş ?

    ALLAH razı olsun hepinizden aydınlattın beni hocam sağol..


  11. 12.Eylül.2011, 10:47
    6
    YeniBoyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    ALLAH razı olsun hepinizden aydınlattın beni hocam sağol..


  12. 12.Eylül.2011, 10:52
    7
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: İmam-ı Azam Ebu Hanife hadislere inanmıyormuş bu ne kadar doğru ve neden inanmıyormuş ?

    İmam Azam hüküm dışı tutmuştur ifadesi biraz sert bir ifade. Okuduğunuz kaynaklar öyle yazıyor olabilir ama namazda Fatiha okumak ehli sünnete göre vaciptir.

    Ali b. Abdullah Süfyânez-ZührîMahmûd b. er-Rabi’ Ubâde b. Sâmit Rasûlullah(sallallahu aleyhi ve sellem) söyle buyurmustur: ‘‘Fatihatu’l-Kitâb’ı okumayanın namazı yoktur.’ Buhârî, Ebvâbu’s-Salât, 14 ; Müslim, Salât, 34 ; İbn Mâce, İkâmetu’s-Salât, 11 ; Tirmizî, Salât, 183

    Bu hadise dayanarak farzdır demek te yanlıştır.

    Hanefî alimlerden el-Mergınânî de Fatiha Suresi’nin namazda kıraati ile ilgili olarak, sunları ifade etmektedir: ‘‘Kur’an-ı Kerim’de ‘’Kur’an’dan kolayınıza geleni okuyunuz’ buyurulmaktadır. Bundan ise, Kur’an’dan Kur’an denebilecek bir miktar okumanın farziyyeti anlasılır. Haber-i vahide dayanarak, bundan fazla bir seyin, farziyyetine hükmetmek caiz olmaz. Ancak haber-i vahidle amel etmek vacip oldugu için, Fatihayı okumanın vacip oldugu görüsündeyiz el-Mergınânî, el-Hidâye, I, 48



  13. 12.Eylül.2011, 10:52
    7
    Devamlı Üye
    İmam Azam hüküm dışı tutmuştur ifadesi biraz sert bir ifade. Okuduğunuz kaynaklar öyle yazıyor olabilir ama namazda Fatiha okumak ehli sünnete göre vaciptir.

    Ali b. Abdullah Süfyânez-ZührîMahmûd b. er-Rabi’ Ubâde b. Sâmit Rasûlullah(sallallahu aleyhi ve sellem) söyle buyurmustur: ‘‘Fatihatu’l-Kitâb’ı okumayanın namazı yoktur.’ Buhârî, Ebvâbu’s-Salât, 14 ; Müslim, Salât, 34 ; İbn Mâce, İkâmetu’s-Salât, 11 ; Tirmizî, Salât, 183

    Bu hadise dayanarak farzdır demek te yanlıştır.

    Hanefî alimlerden el-Mergınânî de Fatiha Suresi’nin namazda kıraati ile ilgili olarak, sunları ifade etmektedir: ‘‘Kur’an-ı Kerim’de ‘’Kur’an’dan kolayınıza geleni okuyunuz’ buyurulmaktadır. Bundan ise, Kur’an’dan Kur’an denebilecek bir miktar okumanın farziyyeti anlasılır. Haber-i vahide dayanarak, bundan fazla bir seyin, farziyyetine hükmetmek caiz olmaz. Ancak haber-i vahidle amel etmek vacip oldugu için, Fatihayı okumanın vacip oldugu görüsündeyiz el-Mergınânî, el-Hidâye, I, 48



  14. 12.Eylül.2011, 11:02
    8
    »чυϞυѕ«
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 10.Eylül.2011
    Üye No: 90289
    Mesaj Sayısı: 72
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 29

    Cevap: İmam-ı Azam Ebu Hanife hadislere inanmıyormuş bu ne kadar doğru ve neden inanmıyormuş ?

    Rahman ve Rahim Allah'ın Adıyla..

    Alıntı
    İmam Azam hüküm dışı tutmuştur ifadesi biraz sert bir ifade. Okuduğunuz kaynaklar öyle yazıyor olabilir ama namazda Fatiha okumak ehli sünnete göre vaciptir.

    Ali b. Abdullah Süfyânez-ZührîMahmûd b. er-Rabi’ Ubâde b. Sâmit Rasûlullah(sallallahu aleyhi ve sellem) söyle buyurmustur: ‘‘Fatihatu’l-Kitâb’ı okumayanın namazı yoktur.’ Buhârî, Ebvâbu’s-Salât, 14 ; Müslim, Salât, 34 ; İbn Mâce, İkâmetu’s-Salât, 11 ; Tirmizî, Salât, 183

    Bu hadise dayanarak farzdır demek te yanlıştır.

    Hanefî alimlerden el-Mergınânî de Fatiha Suresi’nin namazda kıraati ile ilgili olarak, sunları ifade etmektedir: ‘‘Kur’an-ı Kerim’de ‘’Kur’an’dan kolayınıza geleni okuyunuz’ buyurulmaktadır. Bundan ise, Kur’an’dan Kur’an denebilecek bir miktar okumanın farziyyeti anlasılır. Haber-i vahide dayanarak, bundan fazla bir seyin, farziyyetine hükmetmek caiz olmaz. Ancak haber-i vahidle amel etmek vacip oldugu için, Fatihayı okumanın vacip oldugu görüsündeyiz el-Mergınânî, el-Hidâye, I, 48
    Bu böyle her kaynakta böyle geçer Allah herkesten Razı olsun...


  15. 12.Eylül.2011, 11:02
    8
    Rahman ve Rahim Allah'ın Adıyla..

    Alıntı
    İmam Azam hüküm dışı tutmuştur ifadesi biraz sert bir ifade. Okuduğunuz kaynaklar öyle yazıyor olabilir ama namazda Fatiha okumak ehli sünnete göre vaciptir.

    Ali b. Abdullah Süfyânez-ZührîMahmûd b. er-Rabi’ Ubâde b. Sâmit Rasûlullah(sallallahu aleyhi ve sellem) söyle buyurmustur: ‘‘Fatihatu’l-Kitâb’ı okumayanın namazı yoktur.’ Buhârî, Ebvâbu’s-Salât, 14 ; Müslim, Salât, 34 ; İbn Mâce, İkâmetu’s-Salât, 11 ; Tirmizî, Salât, 183

    Bu hadise dayanarak farzdır demek te yanlıştır.

    Hanefî alimlerden el-Mergınânî de Fatiha Suresi’nin namazda kıraati ile ilgili olarak, sunları ifade etmektedir: ‘‘Kur’an-ı Kerim’de ‘’Kur’an’dan kolayınıza geleni okuyunuz’ buyurulmaktadır. Bundan ise, Kur’an’dan Kur’an denebilecek bir miktar okumanın farziyyeti anlasılır. Haber-i vahide dayanarak, bundan fazla bir seyin, farziyyetine hükmetmek caiz olmaz. Ancak haber-i vahidle amel etmek vacip oldugu için, Fatihayı okumanın vacip oldugu görüsündeyiz el-Mergınânî, el-Hidâye, I, 48
    Bu böyle her kaynakta böyle geçer Allah herkesten Razı olsun...


  16. 13.Eylül.2011, 10:19
    9
    YeniBoyut
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Eylül.2011
    Üye No: 90312
    Mesaj Sayısı: 45
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    Cevap: İmam-ı Azam Ebu Hanife hadislere inanmıyormuş bu ne kadar doğru ve neden inanmıyormuş ?

    Allah başta yunus üstaddan sonra hepinizden razı olsun..


  17. 13.Eylül.2011, 10:19
    9
    YeniBoyut - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Allah başta yunus üstaddan sonra hepinizden razı olsun..





+ Yorum Gönder