Konusunu Oylayın.: İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?
  1. 11.Eylül.2011, 12:50
    1
    Zeor
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Ağustos.2011
    Üye No: 89147
    Mesaj Sayısı: 201
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 25

    İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?






    İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi? Mumsema İstihareden önce istişare yapmak istedim.Size danışıyorum.Ben 1-2 veya 3 sene önce daha fazlada olabilir, istimna yapmıştım bir evde arkadaşımın eviydi ilk kez yapmıştım.Ve o günlerde gördüm mü hatırlamıyorum fakat yaptığım yerde(ordaki halıda) bir sıvı kurumuş izi kalmıştı.Bu sıvı benden mi değil mi süphe içindeyim.Arkadaşımın kız kardeşi var o odada onun iç çamaşırı filan değer, oraya çıplak uzanır belki veya arkadaşımın annesi(böyle şeytan vesvese veriyor), belkide vesvese değildir ama zina mı yaptım diye endişeleniyorum.O günlerde ilk kez yaptığım için o boşalmanın sıvının ne olduğunu, zinayı tehdit ettiğini bile bilmiyordum mezi sanıyordum, fakat meniydi çıkan sıvı halıya geldi mi gelmedi mi bilmiyorum.Şuan hala orda bir iz var, kurumuş onu temizleyin desem yanlış anlıcaklar zaten en az 1 sene orda durdu hala orda.Ne yapmam gerek?Yaptığım zina mı?Zina ise zina eden bi kadın bana helal, değilse zina etmeyen bi kadın bana helal hayatımı bunun üstüne kurucam?Lütfen yardım edin evlenirken zina etmeyen bir kadınla evlenmek istiyorum evlenirken istişare namazıda kılıcam ama sizede danışmak istedim.


    Lütfen hepsini okuyun hayatımı bunun üstüne kurucam, yardım edin


  2. 11.Eylül.2011, 12:50
    1
    Zeor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    İstihareden önce istişare yapmak istedim.Size danışıyorum.Ben 1-2 veya 3 sene önce daha fazlada olabilir, istimna yapmıştım bir evde arkadaşımın eviydi ilk kez yapmıştım.Ve o günlerde gördüm mü hatırlamıyorum fakat yaptığım yerde(ordaki halıda) bir sıvı kurumuş izi kalmıştı.Bu sıvı benden mi değil mi süphe içindeyim.Arkadaşımın kız kardeşi var o odada onun iç çamaşırı filan değer, oraya çıplak uzanır belki veya arkadaşımın annesi(böyle şeytan vesvese veriyor), belkide vesvese değildir ama zina mı yaptım diye endişeleniyorum.O günlerde ilk kez yaptığım için o boşalmanın sıvının ne olduğunu, zinayı tehdit ettiğini bile bilmiyordum mezi sanıyordum, fakat meniydi çıkan sıvı halıya geldi mi gelmedi mi bilmiyorum.Şuan hala orda bir iz var, kurumuş onu temizleyin desem yanlış anlıcaklar zaten en az 1 sene orda durdu hala orda.Ne yapmam gerek?Yaptığım zina mı?Zina ise zina eden bi kadın bana helal, değilse zina etmeyen bi kadın bana helal hayatımı bunun üstüne kurucam?Lütfen yardım edin evlenirken zina etmeyen bir kadınla evlenmek istiyorum evlenirken istişare namazıda kılıcam ama sizede danışmak istedim.


    Lütfen hepsini okuyun hayatımı bunun üstüne kurucam, yardım edin


    Benzer Konular

    - Zina nedir? İslamda zina kavramı

    - Zina niçin günahtır? Zina yapmak günah ise hikmeti nedir

    - İslama göre zina nasıl olur

    - Veled-i Zina Nedir? İslamda Veledi Zina Kavramı

    - İslamda zina nedir? Zina neye denir?

  3. 11.Eylül.2011, 13:00
    2
    Guray
    Karadeniz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: İzmir/Ksk

    Cevap: Zinadan iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?




    kurumuş meni bulaşmaz ıslatılmadıkça , bu şekilde bulaşmasıda zina olmaz

    Alıntı
    İstihareden önce istişare yapmak istedim.Size danışıyorum.Ben 1-2 veya 3 sene önce daha fazlada olabilir, istimna yapmıştım bir evde arkadaşımın eviydi ilk kez yapmıştım.Ve o günlerde gördüm mü hatırlamıyorum fakat yaptığım yerde(ordaki halıda) bir sıvı kurumuş izi kalmıştı.Bu sıvı benden mi değil mi süphe içindeyim.Arkadaşımın kız kardeşi var o odada onun iç çamaşırı filan değer, oraya çıplak uzanır belki veya arkadaşımın annesi(böyle şeytan vesvese veriyor), belkide vesvese değildir ama zina mı yaptım diye endişeleniyorum.O günlerde ilk kez yaptığım için o boşalmanın sıvının ne olduğunu, zinayı tehdit ettiğini bile bilmiyordum mezi sanıyordum, fakat meniydi çıkan sıvı halıya geldi mi gelmedi mi bilmiyorum.Şuan hala orda bir iz var, kurumuş onu temizleyin desem yanlış anlıcaklar zaten en az 1 sene orda durdu hala orda.Ne yapmam gerek?Yaptığım zina mı?Zina ise zina eden bi kadın bana helal, değilse zina etmeyen bi kadın bana helal hayatımı bunun üstüne kurucam?Lütfen yardım edin evlenirken zina etmeyen bir kadınla evlenmek istiyorum evlenirken istişare namazıda kılıcam ama sizede danışmak istedim.
    İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    Lütfen hepsini okuyun hayatımı bunun üstüne kurucam, yardım edin



  4. 11.Eylül.2011, 13:00
    2
    Karadeniz



    kurumuş meni bulaşmaz ıslatılmadıkça , bu şekilde bulaşmasıda zina olmaz

    Alıntı
    İstihareden önce istişare yapmak istedim.Size danışıyorum.Ben 1-2 veya 3 sene önce daha fazlada olabilir, istimna yapmıştım bir evde arkadaşımın eviydi ilk kez yapmıştım.Ve o günlerde gördüm mü hatırlamıyorum fakat yaptığım yerde(ordaki halıda) bir sıvı kurumuş izi kalmıştı.Bu sıvı benden mi değil mi süphe içindeyim.Arkadaşımın kız kardeşi var o odada onun iç çamaşırı filan değer, oraya çıplak uzanır belki veya arkadaşımın annesi(böyle şeytan vesvese veriyor), belkide vesvese değildir ama zina mı yaptım diye endişeleniyorum.O günlerde ilk kez yaptığım için o boşalmanın sıvının ne olduğunu, zinayı tehdit ettiğini bile bilmiyordum mezi sanıyordum, fakat meniydi çıkan sıvı halıya geldi mi gelmedi mi bilmiyorum.Şuan hala orda bir iz var, kurumuş onu temizleyin desem yanlış anlıcaklar zaten en az 1 sene orda durdu hala orda.Ne yapmam gerek?Yaptığım zina mı?Zina ise zina eden bi kadın bana helal, değilse zina etmeyen bi kadın bana helal hayatımı bunun üstüne kurucam?Lütfen yardım edin evlenirken zina etmeyen bir kadınla evlenmek istiyorum evlenirken istişare namazıda kılıcam ama sizede danışmak istedim.
    İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    Lütfen hepsini okuyun hayatımı bunun üstüne kurucam, yardım edin



  5. 11.Eylül.2011, 13:29
    3
    Zeor
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Ağustos.2011
    Üye No: 89147
    Mesaj Sayısı: 201
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 25

    Cevap: Zinadan iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    Ama ilk gün ıslaktı o gün bişiler olduysa?Bilemiyorum yorumun için gerçekten çok teşekkür ederim uzun diye okumamazlık yapmamışsın lütfen herkes fikir versin Allah rızası için cevap verin lütfen..


  6. 11.Eylül.2011, 13:29
    3
    Zeor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Ama ilk gün ıslaktı o gün bişiler olduysa?Bilemiyorum yorumun için gerçekten çok teşekkür ederim uzun diye okumamazlık yapmamışsın lütfen herkes fikir versin Allah rızası için cevap verin lütfen..


  7. 11.Eylül.2011, 13:36
    4
    Guray
    Karadeniz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: İzmir/Ksk

    Cevap: Zinadan iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    el ile istimna ( mastürbasyon ) günahdır . bunu düşnüp tevbe etmen şu durum için daha hayırlı gibi (doğrusunu Allah bilir )

    meniye değmeklede zina olmaz


  8. 11.Eylül.2011, 13:36
    4
    Karadeniz
    el ile istimna ( mastürbasyon ) günahdır . bunu düşnüp tevbe etmen şu durum için daha hayırlı gibi (doğrusunu Allah bilir )

    meniye değmeklede zina olmaz


  9. 11.Eylül.2011, 14:38
    5
    Zeor
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Ağustos.2011
    Üye No: 89147
    Mesaj Sayısı: 201
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 25

    Cevap: İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    Meniye değmekle zina olabiliyor ama avret yerinin deymesi gerek buda iç çamaşırı yardımıyla olabilir, biri oranın üstüne yanlışlıkla çıplak yatmış olabilir(çok düşük ihtimal), çünkü tüp bebek yapılırkende avret yerleri değil sadece meni deyiyor, ve yanlışım varsa düzeltin müftülerin açıklamasına göre tüp bebek olayında karı koca dışında başkasının da dna sı(meni) varsa zina günahı var deniyor.Yorumun için teşekkürler.Bilmediğin şeyin ardına düşme ayeti var acaba bu bana yardımcı olabilir mi?Yardım edin lütfen.


  10. 11.Eylül.2011, 14:38
    5
    Zeor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Meniye değmekle zina olabiliyor ama avret yerinin deymesi gerek buda iç çamaşırı yardımıyla olabilir, biri oranın üstüne yanlışlıkla çıplak yatmış olabilir(çok düşük ihtimal), çünkü tüp bebek yapılırkende avret yerleri değil sadece meni deyiyor, ve yanlışım varsa düzeltin müftülerin açıklamasına göre tüp bebek olayında karı koca dışında başkasının da dna sı(meni) varsa zina günahı var deniyor.Yorumun için teşekkürler.Bilmediğin şeyin ardına düşme ayeti var acaba bu bana yardımcı olabilir mi?Yardım edin lütfen.


  11. 11.Eylül.2011, 18:42
    6
    Zeor
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Ağustos.2011
    Üye No: 89147
    Mesaj Sayısı: 201
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 25

    Cevap: İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    Lütfen konuyu güncel tutun hayati bi mesele olmasa


  12. 11.Eylül.2011, 18:42
    6
    Zeor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Lütfen konuyu güncel tutun hayati bi mesele olmasa


  13. 11.Eylül.2011, 19:05
    7
    DangeR
    bir mum ışığı

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Mart.2011
    Üye No: 85439
    Mesaj Sayısı: 1,038
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Yaş: 29

    Cevap: İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    Alıntı
    İstihareden önce istişare yapmak istedim.Size danışıyorum.Ben 1-2 veya 3 sene önce daha fazlada olabilir, istimna yapmıştım bir evde arkadaşımın eviydi ilk kez yapmıştım.Ve o günlerde gördüm mü hatırlamıyorum fakat yaptığım yerde(ordaki halıda) bir sıvı kurumuş izi kalmıştı.Bu sıvı benden mi değil mi süphe içindeyim.Arkadaşımın kız kardeşi var o odada onun iç çamaşırı filan değer, oraya çıplak uzanır belki veya arkadaşımın annesi(böyle şeytan vesvese veriyor), belkide vesvese değildir ama zina mı yaptım diye endişeleniyorum.O günlerde ilk kez yaptığım için o boşalmanın sıvının ne olduğunu, zinayı tehdit ettiğini bile bilmiyordum mezi sanıyordum, fakat meniydi çıkan sıvı halıya geldi mi gelmedi mi bilmiyorum.Şuan hala orda bir iz var, kurumuş onu temizleyin desem yanlış anlıcaklar zaten en az 1 sene orda durdu hala orda.Ne yapmam gerek?Yaptığım zina mı?Zina ise zina eden bi kadın bana helal, değilse zina etmeyen bi kadın bana helal hayatımı bunun üstüne kurucam?Lütfen yardım edin evlenirken zina etmeyen bir kadınla evlenmek istiyorum evlenirken istişare namazıda kılıcam ama sizede danışmak istedim.
    Alıntı
    İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    Lütfen hepsini okuyun hayatımı bunun üstüne kurucam, yardım edin


    öncelikle flod yapma flod yapmak yasaktık flod (arka arkaya mesaj) değerli kardeşim öncelikle zina bir erkek bi kadınla nikahsiz cinsel münasebete girmesidir diğer yollarla o işi yapman ise günahtır senin bu yaptığın zina değildir eğer birile cinsel münasebete girdi isen zina yapmışsındır diğer yolla ise günaha girmişsindir Tövbe et Allah affeder


    Soru: İstimna, Masturbasyon, kendi kendini tatmin, dini hükmü, zararları, kurtulma yolları hakkında bilgi verir misiniz?


    Cevap

    Değerli kardeşimiz;



    Müstehcen neşriyatın çevremizi sardığı, açık saçıklığın salgın hastalık gibi cemiyete musallat olduğu bir devirde yaşıyoruz. Bu hastalık az çok herkesi tesiri altına almaktadır. Bilhassa gençliği kemirmekte, içten içe cevherini ve manevî duygularını yaralamaktadır.

    Nefsî hisleri tahrik eden unsurların çoğalması kişilerde bazı kötü alışkanlıkların artmasına sebep olmaktadır. Kendisine nikâhı düşebilen nâmahreme bakmak, insanda harama karşı olan hassasiyeti azaltmakta, bilhassa kendisine çeki düzen veremeyen kimseler harama bakmayı normal ve mubah görmeye başlamaktadırlar. İşte bunun sonunda insanın maddî ve manevî bünyesinde bazı aksaklıklar meydana gelmektedir.

    Bu mevzuda Bediüzzaman Hazretleri şöyle demektedir : «Ehl-i İslâm da nazar-ı haram ziyadeleştikçe, hevesât-ı nefsaniye (Müslümanlar arasında harama bakma arttıkça cinsî duygular) heyecana gelip vücudunda sû-i istimalât ile israfa girer. Haftada birkaç defa gusle mecbur olup, ondan, tıbben kuvve-i hafızaya (hafıza gücüne) zaaf gelir.

    «Evet, bu asırda açık saçıklık yüzünden, hususan bu memâlik-i harrede (sıcak iklimlerde) o sû-i nazardan, sû-i istimalât, umumî bir unutkanlık hastalığını netice vermeye başlıyor. Herkes, cüz'i-küllî o şekvadadır.» 1

    His ve heveslerine mağlûp düşen bazı kimselerde harama nazarın tahrikiyle vücuttan yapılan israf, umumiyetle ihtilâmla olur. Bazı kimseler ise bu «israfat»’a daha değişik bir şekilde düşerler. «İstimna, mastürbasyon» bu hususta en sık başvurulan tatmin yoludur: Her şeyden önce, anormal bir hareket olan bu iş, iradesi zayıf kimselerde görülen bir alışkanlıktır.

    Evlenme çağına gelip de imkân bulamayan böyle kimselere Rabbimiz iffetli olmalarını tavsiye etmektedir: «Evlenmeye imkân bulamayanlar, Allah kendilerini fazl u kereminden zengin kılıncaya kadar zinaya karşı iffetlerini korumaya çalışsınlar.» 2

    Nefis ve heveslerinin tazyiki altında bulunan gençlere Peygamberimizin gösterdiği yol en güzelidir. Bu yolla genç, hem ibadet yapmış olur, hem de kendisine hâkim olma çaresini bulur.

    İbni Mesud'un rivayet ettiği hadisi şerifte Peygamberimiz (a.s.m) şöyle buyurmaktadır: «Ey gençler topluluğu, sizden evlenmeye gücü yeten evlensin. Çünkü evlilik gözü harama bakmaktan son derece önleyici, iffeti de en iyi koruyucudur. Evlenme masrafına gücü yetmeyen kimse de oruç tutsun. Çünkü oruç. kuvvetli bir şehvet kırıcıdır."3

    Başta oruç olmak üzere, İslâmî ve imanı meselelerle meşguliyet ve insanı günahtan koruyan bir çevrede bulunmak kişinin iffetini muhafaza eden, onun harama gitmesine engel olan en güzel çarelerdir. Çünkü gayri meşru yollara şeytan teşvik eder, nefis baskı yapar, hisler de sıkıştırır. Onları susturacak en tesirli çare, kalbi ve ruhu ulvî şeylerle meşgul etmektir. Ahlâklı kimselerle arkadaşlık etmektir.

    Elle tatmin, âlimlerin çoğuna göre caiz değildir. Haram sayılmaktadır. «Onlar ki ırzlarını korurlar. Ancak hanımlarına ve sahip oldukları cariyelerine karşı münasebetleri müstesnadır. Çünkü onlar bu helâl olanlarda kınanmazlar. Kim de bu helâlden başkasını ararsa, işte onlar haddi aşanlardır» 4 âyetini delil getiren Şafiî, Mâliki âlimleri ve İmam-ı Nesefî, istimnanın haram olduğuna hükmetmişlerdir.5

    Eğer caiz olsaydı, Hz. Peygamber tarafından bir yol gösterilirdi, demektedirler. İmam Ahmed bin Hanbel ve îbni Hazm'a göre «meni, vücudun, dışarı atmaya muhtaç olduğu bir şeydir, onu eliyle atan kan aldıran gibidir ve caizdir.» Hanbelî âlimleri bu caiz oluş şeklini iki şarta bağlamışlardır: Kişinin zinaya düşme tehlikesi, Evlenmeye gücünün ve imkânının bulunmayışı.

    Hanefî mezhebinin görüşlerini nakleden İbni Âbidin, bu hususta bazı âlimlerin görüşlerine yer vermektedir. Kişinin şehveti baskın gelir, kalbini meşgul edecek derecede fazla olur, bekâr bulunur veya evli olup da bir özürden dolayı hanımına yaklaşamazsa, şehvetini teskin etmek isteyen kimse için Fakih Ebulleys, «Böylesine bir vebal olmayacağını umarım» demektedir. Ama sırf şehvetini celbetmek, kendisini zorla tahrik etmek için yaparsa günahkâr olur.6

    Yine Hanefî âlimlerinden Şürünbilâli, «Bekâr kimse harama gireceğinden korktuğu zaman şehvetini teskin için istimna caizdir. Bu işinden dolayı ne sevap, ne de günah kazanır. Fakat sırf lezzet almak için yaparsa günahkâr olur» 7 görüşündedir.

    Harama düşme tehlikesiyle karşı karşıya gelen bir kimse, haram olan zinayı işlememek için ehven-i şer olan istimnayı yaparsa ve buradaki niyeti de haramdan kaçınmak, namusunu korumak olursa, caiz gören âlimlerin içtihatlarına göre mümkündür. Ama istimnayı alışkanlık haline getirmek makul bir insana yakışmayan çirkin bir iş olur. Zaten fazla (sû-i istimalat) kişide zekâ ve hafıza kaybına sebep olmaktadır.

    Böyle anormal durumlara düşmemek için sık sık imanî eserleri mütalâa etmek, aklı ve kalbi devamlı îslâmî hizmetlerde çalıştırmak, ulvî şeyleri düşünmek, lezzetleri kıran ve acılaştıran ölümü çok sık hatırlamak, harama nazardan sakınmak ve müstehcen yayınlara iltifat etmemek lâzımdır.

    1. Kastamonu Lahikası, s. 92.
    2. Nur Süresi, 33.
    3. İbni Mâce, Nikâh : 1.
    4. Mü'minûn Sûresi, 5-6-7.
    5. Tefsirü'n-Nesefî, 3 :114.
    6. İbni Âbidin, 2:100, 3 :156.
    7. Meraku'l-Felâh, s. 57.


  14. 11.Eylül.2011, 19:05
    7
    DangeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    bir mum ışığı
    Alıntı
    İstihareden önce istişare yapmak istedim.Size danışıyorum.Ben 1-2 veya 3 sene önce daha fazlada olabilir, istimna yapmıştım bir evde arkadaşımın eviydi ilk kez yapmıştım.Ve o günlerde gördüm mü hatırlamıyorum fakat yaptığım yerde(ordaki halıda) bir sıvı kurumuş izi kalmıştı.Bu sıvı benden mi değil mi süphe içindeyim.Arkadaşımın kız kardeşi var o odada onun iç çamaşırı filan değer, oraya çıplak uzanır belki veya arkadaşımın annesi(böyle şeytan vesvese veriyor), belkide vesvese değildir ama zina mı yaptım diye endişeleniyorum.O günlerde ilk kez yaptığım için o boşalmanın sıvının ne olduğunu, zinayı tehdit ettiğini bile bilmiyordum mezi sanıyordum, fakat meniydi çıkan sıvı halıya geldi mi gelmedi mi bilmiyorum.Şuan hala orda bir iz var, kurumuş onu temizleyin desem yanlış anlıcaklar zaten en az 1 sene orda durdu hala orda.Ne yapmam gerek?Yaptığım zina mı?Zina ise zina eden bi kadın bana helal, değilse zina etmeyen bi kadın bana helal hayatımı bunun üstüne kurucam?Lütfen yardım edin evlenirken zina etmeyen bir kadınla evlenmek istiyorum evlenirken istişare namazıda kılıcam ama sizede danışmak istedim.
    Alıntı
    İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    Lütfen hepsini okuyun hayatımı bunun üstüne kurucam, yardım edin


    öncelikle flod yapma flod yapmak yasaktık flod (arka arkaya mesaj) değerli kardeşim öncelikle zina bir erkek bi kadınla nikahsiz cinsel münasebete girmesidir diğer yollarla o işi yapman ise günahtır senin bu yaptığın zina değildir eğer birile cinsel münasebete girdi isen zina yapmışsındır diğer yolla ise günaha girmişsindir Tövbe et Allah affeder


    Soru: İstimna, Masturbasyon, kendi kendini tatmin, dini hükmü, zararları, kurtulma yolları hakkında bilgi verir misiniz?


    Cevap

    Değerli kardeşimiz;



    Müstehcen neşriyatın çevremizi sardığı, açık saçıklığın salgın hastalık gibi cemiyete musallat olduğu bir devirde yaşıyoruz. Bu hastalık az çok herkesi tesiri altına almaktadır. Bilhassa gençliği kemirmekte, içten içe cevherini ve manevî duygularını yaralamaktadır.

    Nefsî hisleri tahrik eden unsurların çoğalması kişilerde bazı kötü alışkanlıkların artmasına sebep olmaktadır. Kendisine nikâhı düşebilen nâmahreme bakmak, insanda harama karşı olan hassasiyeti azaltmakta, bilhassa kendisine çeki düzen veremeyen kimseler harama bakmayı normal ve mubah görmeye başlamaktadırlar. İşte bunun sonunda insanın maddî ve manevî bünyesinde bazı aksaklıklar meydana gelmektedir.

    Bu mevzuda Bediüzzaman Hazretleri şöyle demektedir : «Ehl-i İslâm da nazar-ı haram ziyadeleştikçe, hevesât-ı nefsaniye (Müslümanlar arasında harama bakma arttıkça cinsî duygular) heyecana gelip vücudunda sû-i istimalât ile israfa girer. Haftada birkaç defa gusle mecbur olup, ondan, tıbben kuvve-i hafızaya (hafıza gücüne) zaaf gelir.

    «Evet, bu asırda açık saçıklık yüzünden, hususan bu memâlik-i harrede (sıcak iklimlerde) o sû-i nazardan, sû-i istimalât, umumî bir unutkanlık hastalığını netice vermeye başlıyor. Herkes, cüz'i-küllî o şekvadadır.» 1

    His ve heveslerine mağlûp düşen bazı kimselerde harama nazarın tahrikiyle vücuttan yapılan israf, umumiyetle ihtilâmla olur. Bazı kimseler ise bu «israfat»’a daha değişik bir şekilde düşerler. «İstimna, mastürbasyon» bu hususta en sık başvurulan tatmin yoludur: Her şeyden önce, anormal bir hareket olan bu iş, iradesi zayıf kimselerde görülen bir alışkanlıktır.

    Evlenme çağına gelip de imkân bulamayan böyle kimselere Rabbimiz iffetli olmalarını tavsiye etmektedir: «Evlenmeye imkân bulamayanlar, Allah kendilerini fazl u kereminden zengin kılıncaya kadar zinaya karşı iffetlerini korumaya çalışsınlar.» 2

    Nefis ve heveslerinin tazyiki altında bulunan gençlere Peygamberimizin gösterdiği yol en güzelidir. Bu yolla genç, hem ibadet yapmış olur, hem de kendisine hâkim olma çaresini bulur.

    İbni Mesud'un rivayet ettiği hadisi şerifte Peygamberimiz (a.s.m) şöyle buyurmaktadır: «Ey gençler topluluğu, sizden evlenmeye gücü yeten evlensin. Çünkü evlilik gözü harama bakmaktan son derece önleyici, iffeti de en iyi koruyucudur. Evlenme masrafına gücü yetmeyen kimse de oruç tutsun. Çünkü oruç. kuvvetli bir şehvet kırıcıdır."3

    Başta oruç olmak üzere, İslâmî ve imanı meselelerle meşguliyet ve insanı günahtan koruyan bir çevrede bulunmak kişinin iffetini muhafaza eden, onun harama gitmesine engel olan en güzel çarelerdir. Çünkü gayri meşru yollara şeytan teşvik eder, nefis baskı yapar, hisler de sıkıştırır. Onları susturacak en tesirli çare, kalbi ve ruhu ulvî şeylerle meşgul etmektir. Ahlâklı kimselerle arkadaşlık etmektir.

    Elle tatmin, âlimlerin çoğuna göre caiz değildir. Haram sayılmaktadır. «Onlar ki ırzlarını korurlar. Ancak hanımlarına ve sahip oldukları cariyelerine karşı münasebetleri müstesnadır. Çünkü onlar bu helâl olanlarda kınanmazlar. Kim de bu helâlden başkasını ararsa, işte onlar haddi aşanlardır» 4 âyetini delil getiren Şafiî, Mâliki âlimleri ve İmam-ı Nesefî, istimnanın haram olduğuna hükmetmişlerdir.5

    Eğer caiz olsaydı, Hz. Peygamber tarafından bir yol gösterilirdi, demektedirler. İmam Ahmed bin Hanbel ve îbni Hazm'a göre «meni, vücudun, dışarı atmaya muhtaç olduğu bir şeydir, onu eliyle atan kan aldıran gibidir ve caizdir.» Hanbelî âlimleri bu caiz oluş şeklini iki şarta bağlamışlardır: Kişinin zinaya düşme tehlikesi, Evlenmeye gücünün ve imkânının bulunmayışı.

    Hanefî mezhebinin görüşlerini nakleden İbni Âbidin, bu hususta bazı âlimlerin görüşlerine yer vermektedir. Kişinin şehveti baskın gelir, kalbini meşgul edecek derecede fazla olur, bekâr bulunur veya evli olup da bir özürden dolayı hanımına yaklaşamazsa, şehvetini teskin etmek isteyen kimse için Fakih Ebulleys, «Böylesine bir vebal olmayacağını umarım» demektedir. Ama sırf şehvetini celbetmek, kendisini zorla tahrik etmek için yaparsa günahkâr olur.6

    Yine Hanefî âlimlerinden Şürünbilâli, «Bekâr kimse harama gireceğinden korktuğu zaman şehvetini teskin için istimna caizdir. Bu işinden dolayı ne sevap, ne de günah kazanır. Fakat sırf lezzet almak için yaparsa günahkâr olur» 7 görüşündedir.

    Harama düşme tehlikesiyle karşı karşıya gelen bir kimse, haram olan zinayı işlememek için ehven-i şer olan istimnayı yaparsa ve buradaki niyeti de haramdan kaçınmak, namusunu korumak olursa, caiz gören âlimlerin içtihatlarına göre mümkündür. Ama istimnayı alışkanlık haline getirmek makul bir insana yakışmayan çirkin bir iş olur. Zaten fazla (sû-i istimalat) kişide zekâ ve hafıza kaybına sebep olmaktadır.

    Böyle anormal durumlara düşmemek için sık sık imanî eserleri mütalâa etmek, aklı ve kalbi devamlı îslâmî hizmetlerde çalıştırmak, ulvî şeyleri düşünmek, lezzetleri kıran ve acılaştıran ölümü çok sık hatırlamak, harama nazardan sakınmak ve müstehcen yayınlara iltifat etmemek lâzımdır.

    1. Kastamonu Lahikası, s. 92.
    2. Nur Süresi, 33.
    3. İbni Mâce, Nikâh : 1.
    4. Mü'minûn Sûresi, 5-6-7.
    5. Tefsirü'n-Nesefî, 3 :114.
    6. İbni Âbidin, 2:100, 3 :156.
    7. Meraku'l-Felâh, s. 57.


  15. 12.Eylül.2011, 13:00
    8
    Zeor
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Ağustos.2011
    Üye No: 89147
    Mesaj Sayısı: 201
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 25

    Cevap: İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    Tüp bebek olurkende cinsel münasebet olmuyor fakat sperm örneği başkasından olursa diyanetin tüp bebek fetvasında zina diyorlar, flood yapmak istemedim çok endişeliyim cevabın için teşekkür ederim bn istimna ya tövbe ettim, lütfen herkes bi yorum katsın , fikir versin..


  16. 12.Eylül.2011, 13:00
    8
    Zeor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Tüp bebek olurkende cinsel münasebet olmuyor fakat sperm örneği başkasından olursa diyanetin tüp bebek fetvasında zina diyorlar, flood yapmak istemedim çok endişeliyim cevabın için teşekkür ederim bn istimna ya tövbe ettim, lütfen herkes bi yorum katsın , fikir versin..


  17. 12.Eylül.2011, 13:27
    9
    DangeR
    bir mum ışığı

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Mart.2011
    Üye No: 85439
    Mesaj Sayısı: 1,038
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Yaş: 29

    Cevap: İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    Zina nedir

    Değerli kardeşimiz;


    Zina: Evli olmayan kadın ve erkeğin cinsel ilişkiye girmesidir. Nikahlanmamış kız arkadaşla veya nişanlı ile yapılan cinsel ilişki de zinadır.

    Asr-ı saadette Peygamberimiz (A.S.) Ashabıyla beraber bulunuyordu. Bir genç çıkageldi ve çok saygısızca: - Ya Resulallah! Ben felanca kadın ile arkadaş olmak istiyorum, onunla zina yapmak istiyorum dedi. Ashab-ı Kiram, bu durumdan çok öfkelendiler. İçlerinden gazaba gelerek genci dövmek ve huzuru Resulullah'dan çıkarmak isteyenler oldu. Bazıları bağırıştılar. Çünkü genç çok hayasız konuşmuştu. Sevgili Peygamberimiz (S.A.V.) bırakın o genci buyurdu. Resulullah, genci yanına çağırdı, dizinin dibine oturttu. Gencin dizlerini kendi mübarek dizine değdirecek bir şekilde oturttu ve: - Ey genç, birinin annenle bu kötü işi yapmasını ister misin? Bu çirkin hareket hoşuna gider mi? diye sordu. Genç hiddetle: - Hayır Ya Resulallah, diye cevab verdi. Resulallah: - Öyle ise o çirkin işi yapacağın kimsenin evlatları da bundan hoşlanmazlar. Sonra: - Peki, bu çirkin işi senin kız kardeşinle yapmak isteseler, sever misin? diye sorduklarında genç : - Hayır, asla! diyerek hiddetleniyordu. Şu halde insanlardan hiç kimse bu işi sevmez buyurdu. Sonra Hz.Peygamber (A.S.) mübarek elini bu gencin göğsüne koyarak şöyle dua etti: - Allahım! Sen bu gencin kalbini temiz kıl. Namusu ve şerefini muhafaza eyle ve günahlarını da bağışla, buyurdu. Genç, Resulallah'ın huzurundan ayrıldı. Bir daha günah işlemediği gibi böyle bir kötü düşünce aklından bile geçmeden yaşamış! Resulallah: ''Kadınlarınızın namuslu olmasını istiyorsanız başkalarının kadınlarına yan gözle bakmayınız'' diye emrediyor.

    Şimdi aynı düşünceyi size bir arkadaşınız : Ben senin kardeşin, yeğenin veya bir akraban ile zina edip sonra da tevbe etmek istiyorum, derse nasıl karşılarsınız. Elbette normal karşılamayacaksınız. Bu nedenle yapacağımız kötülüğü önce kendimize yapılırsa nasıl davranacağımızı düşünmek, sonra karar vermek gerekir.

    İSLAM HUKUKUNDA ZİNA CEZASI

    İslâm hukukunda ve bütün fıkıh kitaplarında "hudud," yani hadler, cezalar mühim bir yer işgal etmektedir. Esas itibarıyla kaynağını Kur'ân ve hadislerden alan bu hükümlerin en mühim hususiyeti, fertleri ve milleti korumak, ahlâkî çöküntüye sürükleyen felâketlere set çekmek, nâmus ve iffeti muhafaza etmek, fertlere hak ve hukuk mefhumunu yerleştirmek, sulh ve sükûnu te'sis etmektir. Başkalarına ibret olması ve caydırıcılığı da diğer bir hikmetidir.

    Zina suçuna verilecek cezalar hakkında Nûr Sûresinin ilk âyetlerinde açık bir şekilde izahlar mevcuttur: "Zina eden kadın ve erkeğin her birine yüzer değnek vurun. Eğer Allah'a ve ahiret gününe iman ediyorsanız, Allah'ın dinini tatbik hususunda onlara acıyacağınız tutmasın. Mü'minlerden bir topluluk onların cezalarına şahit olsun."1

    Zina cezasının tatbik edilmesi için bu suçun kesin olarak aydınlığa çıkması ve tesbit edilmesi şartı başta gelmektedir. Bu da üç şekilde mümkün olur: (1) dört âdil erkeğin zina fiilini kesin olarak gördüklerine dair şahitlik etmeleri, (2) suçu işleyen kimsenin itirafı, (3) suçlu kadınsa hamile kalması. Bu üç husus tahakkuk etmediği müddetçe cezası tatbik edilmez.

    Asr-ı Saadette Kur'ân'ın bu emri mü'min kalb ve ruhlara öylesine yerleşmişti ki; hiç şahide, ispata hacet kalmadan, şeytana ve nefsine uyup da bir anlık hissiyatına kapılan bazı kimseler, bu suçu işledikleri zaman bizzat gelip Peygamberimize itiraf etmişler, kendilerine Kur'ân'da emredildiği şekilde cezanın uygulanmasını istemişlerdir.

    Meselâ Maiz el-Eslemî adında birisi Peygamberimizin huzuruna gelerek zina yaptığını itiraf etti. Peygamberimiz yüzünü çevirerek dinlemek istemedi. Maiz, ikinci, üçüncü ve dördüncü defa aynı şeyi tekrar etti. Peygamberimiz yine dinlemek istemedi. Nihayet dördüncüsünde, "Sende delilik var mı?" dedi ve "HAyır" cevabını aldı. "Sarhoş musun yoksa?" sorusu üzerine bir zat kalkarak ağzını kokladı. Sarhoşluğa dair bir belirti bulunmadı. Bundan sonra Peygamberimiz "Belki yalnız öptün, lâf attın veya sadece baktın" dedi. Maiz "Hayır" diye devam etti. "Evli misin?" sorusuna da "Evet" deyince, Peygamberimiz recmedilmesini emretti ve recmedildi. Tevbesinin kabul edilip edilmemesi hususunda da Hz. Peygamber şöyle buyurdu:

    "O öyle bir tevbe etti ki, bir millet arasında taksim edilse idi, hepsini içine alırdı."
    Başka bir vesile ile de, "Sen Allah için canını vermekten daha faziletli bir tevbe gördün mü?" buyurdu.2

    Âyet-i kerimede ifâde buyurulduğu gibi, zina suçuna terettüp edecek ceza iki şekilde mütalâa edilmektedir: Birisi, yüz sopa, diğeri de recim (öldürmek). Bu çirkin suçu işleyen kimse, erkek veya kadın, bir defa olsun hiç evlenmemiş olmalıdır. Bunlara suç tesbit edilip hüküm verildikten sonra yüz sopa cezası tatbik edilir.
    Bu hükme bir esas teşkil eden hadis-i şerifi Hz. Ubeyde bin Sâmit rivayet eder. Hadis şu mealdedir:

    "Ölçüyü benden alınız, benden alınız! Allah onlara bir yol gösterdi. Zina edenler bekâr ise yüz sopa ve bir sene sürgün cezası tatbik ediniz. Evliler ise yüz sopa ve recim tatbik ediniz."3

    Fıkıh kaynaklarında bu sopanın durumu ve vuruş şekli hususunda bir ölçü verilir: Sopa parmak kalınlığında olmalı, yüze ve başa vurulmamalı, cezayı tatbik eden kimse sopayı omuzunun hizasından yukarı kaldırmamalı ve çıplak bedene vurmamalıdır.4

    Âyet-i kerimede geçen, "Mü'minlerden bir topluluk onların cezasına şahit olsun" ifâdesindeki hikmetleri de asrımız müfessirlerinden merhum Elmalılı şöyle belirtir:

    Cezayı tatbik eden kimse suistimale girmemelidir. Herkesin gözü önünde cereyan etmesi halinde ceza bir işkence şekline bürünmez. "Tarihin şikâyet edegeldiği zalimane işkenceler hep gizlenerek yapılmıştır." Halbuki bu bir işkence olmayıp cezadır. Bunun için dinin çizmiş olduğu sınırın dışına taşırılmamalıdır. Cezanın açıktan tatbik edilmesinde "İffetin kıymetini, ibret ve terbiyesinin tamimini ifade eden bir iman ve teşhir vardır." Bu şekil aynı zamanda suçlu için psikolojik bir ceza mânâsını da taşımaktadır.5

    1. Nûr Sûresi, 2.
    2. et-Tâc, 3: 25; Müslim, Hudûd: 24.
    3. Müslim, Hudûd: 12.
    4. Dört Mezhebin Fıkıh Kitabı, 7: 105.
    5. Hak Dini Kur'ân Dili, 5: 3473-4.
    Mehmed Paksu Helal – Haram


  18. 12.Eylül.2011, 13:27
    9
    DangeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    bir mum ışığı
    Zina nedir

    Değerli kardeşimiz;


    Zina: Evli olmayan kadın ve erkeğin cinsel ilişkiye girmesidir. Nikahlanmamış kız arkadaşla veya nişanlı ile yapılan cinsel ilişki de zinadır.

    Asr-ı saadette Peygamberimiz (A.S.) Ashabıyla beraber bulunuyordu. Bir genç çıkageldi ve çok saygısızca: - Ya Resulallah! Ben felanca kadın ile arkadaş olmak istiyorum, onunla zina yapmak istiyorum dedi. Ashab-ı Kiram, bu durumdan çok öfkelendiler. İçlerinden gazaba gelerek genci dövmek ve huzuru Resulullah'dan çıkarmak isteyenler oldu. Bazıları bağırıştılar. Çünkü genç çok hayasız konuşmuştu. Sevgili Peygamberimiz (S.A.V.) bırakın o genci buyurdu. Resulullah, genci yanına çağırdı, dizinin dibine oturttu. Gencin dizlerini kendi mübarek dizine değdirecek bir şekilde oturttu ve: - Ey genç, birinin annenle bu kötü işi yapmasını ister misin? Bu çirkin hareket hoşuna gider mi? diye sordu. Genç hiddetle: - Hayır Ya Resulallah, diye cevab verdi. Resulallah: - Öyle ise o çirkin işi yapacağın kimsenin evlatları da bundan hoşlanmazlar. Sonra: - Peki, bu çirkin işi senin kız kardeşinle yapmak isteseler, sever misin? diye sorduklarında genç : - Hayır, asla! diyerek hiddetleniyordu. Şu halde insanlardan hiç kimse bu işi sevmez buyurdu. Sonra Hz.Peygamber (A.S.) mübarek elini bu gencin göğsüne koyarak şöyle dua etti: - Allahım! Sen bu gencin kalbini temiz kıl. Namusu ve şerefini muhafaza eyle ve günahlarını da bağışla, buyurdu. Genç, Resulallah'ın huzurundan ayrıldı. Bir daha günah işlemediği gibi böyle bir kötü düşünce aklından bile geçmeden yaşamış! Resulallah: ''Kadınlarınızın namuslu olmasını istiyorsanız başkalarının kadınlarına yan gözle bakmayınız'' diye emrediyor.

    Şimdi aynı düşünceyi size bir arkadaşınız : Ben senin kardeşin, yeğenin veya bir akraban ile zina edip sonra da tevbe etmek istiyorum, derse nasıl karşılarsınız. Elbette normal karşılamayacaksınız. Bu nedenle yapacağımız kötülüğü önce kendimize yapılırsa nasıl davranacağımızı düşünmek, sonra karar vermek gerekir.

    İSLAM HUKUKUNDA ZİNA CEZASI

    İslâm hukukunda ve bütün fıkıh kitaplarında "hudud," yani hadler, cezalar mühim bir yer işgal etmektedir. Esas itibarıyla kaynağını Kur'ân ve hadislerden alan bu hükümlerin en mühim hususiyeti, fertleri ve milleti korumak, ahlâkî çöküntüye sürükleyen felâketlere set çekmek, nâmus ve iffeti muhafaza etmek, fertlere hak ve hukuk mefhumunu yerleştirmek, sulh ve sükûnu te'sis etmektir. Başkalarına ibret olması ve caydırıcılığı da diğer bir hikmetidir.

    Zina suçuna verilecek cezalar hakkında Nûr Sûresinin ilk âyetlerinde açık bir şekilde izahlar mevcuttur: "Zina eden kadın ve erkeğin her birine yüzer değnek vurun. Eğer Allah'a ve ahiret gününe iman ediyorsanız, Allah'ın dinini tatbik hususunda onlara acıyacağınız tutmasın. Mü'minlerden bir topluluk onların cezalarına şahit olsun."1

    Zina cezasının tatbik edilmesi için bu suçun kesin olarak aydınlığa çıkması ve tesbit edilmesi şartı başta gelmektedir. Bu da üç şekilde mümkün olur: (1) dört âdil erkeğin zina fiilini kesin olarak gördüklerine dair şahitlik etmeleri, (2) suçu işleyen kimsenin itirafı, (3) suçlu kadınsa hamile kalması. Bu üç husus tahakkuk etmediği müddetçe cezası tatbik edilmez.

    Asr-ı Saadette Kur'ân'ın bu emri mü'min kalb ve ruhlara öylesine yerleşmişti ki; hiç şahide, ispata hacet kalmadan, şeytana ve nefsine uyup da bir anlık hissiyatına kapılan bazı kimseler, bu suçu işledikleri zaman bizzat gelip Peygamberimize itiraf etmişler, kendilerine Kur'ân'da emredildiği şekilde cezanın uygulanmasını istemişlerdir.

    Meselâ Maiz el-Eslemî adında birisi Peygamberimizin huzuruna gelerek zina yaptığını itiraf etti. Peygamberimiz yüzünü çevirerek dinlemek istemedi. Maiz, ikinci, üçüncü ve dördüncü defa aynı şeyi tekrar etti. Peygamberimiz yine dinlemek istemedi. Nihayet dördüncüsünde, "Sende delilik var mı?" dedi ve "HAyır" cevabını aldı. "Sarhoş musun yoksa?" sorusu üzerine bir zat kalkarak ağzını kokladı. Sarhoşluğa dair bir belirti bulunmadı. Bundan sonra Peygamberimiz "Belki yalnız öptün, lâf attın veya sadece baktın" dedi. Maiz "Hayır" diye devam etti. "Evli misin?" sorusuna da "Evet" deyince, Peygamberimiz recmedilmesini emretti ve recmedildi. Tevbesinin kabul edilip edilmemesi hususunda da Hz. Peygamber şöyle buyurdu:

    "O öyle bir tevbe etti ki, bir millet arasında taksim edilse idi, hepsini içine alırdı."
    Başka bir vesile ile de, "Sen Allah için canını vermekten daha faziletli bir tevbe gördün mü?" buyurdu.2

    Âyet-i kerimede ifâde buyurulduğu gibi, zina suçuna terettüp edecek ceza iki şekilde mütalâa edilmektedir: Birisi, yüz sopa, diğeri de recim (öldürmek). Bu çirkin suçu işleyen kimse, erkek veya kadın, bir defa olsun hiç evlenmemiş olmalıdır. Bunlara suç tesbit edilip hüküm verildikten sonra yüz sopa cezası tatbik edilir.
    Bu hükme bir esas teşkil eden hadis-i şerifi Hz. Ubeyde bin Sâmit rivayet eder. Hadis şu mealdedir:

    "Ölçüyü benden alınız, benden alınız! Allah onlara bir yol gösterdi. Zina edenler bekâr ise yüz sopa ve bir sene sürgün cezası tatbik ediniz. Evliler ise yüz sopa ve recim tatbik ediniz."3

    Fıkıh kaynaklarında bu sopanın durumu ve vuruş şekli hususunda bir ölçü verilir: Sopa parmak kalınlığında olmalı, yüze ve başa vurulmamalı, cezayı tatbik eden kimse sopayı omuzunun hizasından yukarı kaldırmamalı ve çıplak bedene vurmamalıdır.4

    Âyet-i kerimede geçen, "Mü'minlerden bir topluluk onların cezasına şahit olsun" ifâdesindeki hikmetleri de asrımız müfessirlerinden merhum Elmalılı şöyle belirtir:

    Cezayı tatbik eden kimse suistimale girmemelidir. Herkesin gözü önünde cereyan etmesi halinde ceza bir işkence şekline bürünmez. "Tarihin şikâyet edegeldiği zalimane işkenceler hep gizlenerek yapılmıştır." Halbuki bu bir işkence olmayıp cezadır. Bunun için dinin çizmiş olduğu sınırın dışına taşırılmamalıdır. Cezanın açıktan tatbik edilmesinde "İffetin kıymetini, ibret ve terbiyesinin tamimini ifade eden bir iman ve teşhir vardır." Bu şekil aynı zamanda suçlu için psikolojik bir ceza mânâsını da taşımaktadır.5

    1. Nûr Sûresi, 2.
    2. et-Tâc, 3: 25; Müslim, Hudûd: 24.
    3. Müslim, Hudûd: 12.
    4. Dört Mezhebin Fıkıh Kitabı, 7: 105.
    5. Hak Dini Kur'ân Dili, 5: 3473-4.
    Mehmed Paksu Helal – Haram


  19. 14.Eylül.2011, 13:53
    10
    Zeor
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Ağustos.2011
    Üye No: 89147
    Mesaj Sayısı: 201
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 25

    Cevap: İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    Yani yaptığım zina mıdır?


  20. 14.Eylül.2011, 13:53
    10
    Zeor - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Yani yaptığım zina mıdır?


  21. 14.Eylül.2011, 14:13
    11
    emniciba
    Hep Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Ağustos.2011
    Üye No: 89415
    Mesaj Sayısı: 635
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Bulunduğu yer: Himalaya Dağları

    Cevap: İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    kardesım boyle dolaylı yoldan zına olurmu acaba bana mantoklı gelmıyor ! belkı fıkrım yanlıs olabılır ama bıraz da gulunc


  22. 14.Eylül.2011, 14:13
    11
    Hep Üye
    kardesım boyle dolaylı yoldan zına olurmu acaba bana mantoklı gelmıyor ! belkı fıkrım yanlıs olabılır ama bıraz da gulunc


  23. 14.Eylül.2011, 19:52
    12
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: İslama göre zina nedir? Zina kavramından iyi anlayan büyüklerimiz bakabilir mi?

    arkadaşım böyle zina mı olur.istimnaya da tevbe ettim diyorsun.ne güzel işte.allahtan af dile


  24. 14.Eylül.2011, 19:52
    12
    Hadis Öğrencisi
    arkadaşım böyle zina mı olur.istimnaya da tevbe ettim diyorsun.ne güzel işte.allahtan af dile





+ Yorum Gönder
Git 12 Son