Konusunu Oylayın.: Dini-imam nikahı bitirilmeden başkasıyla resmi nikahla evlenilebilir mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Dini-imam nikahı bitirilmeden başkasıyla resmi nikahla evlenilebilir mi?
  1. 25.Ağustos.2011, 12:34
    1
    nelmal
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ağustos.2011
    Üye No: 89938
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 44

    Dini-imam nikahı bitirilmeden başkasıyla resmi nikahla evlenilebilir mi?






    Dini-imam nikahı bitirilmeden başkasıyla resmi nikahla evlenilebilir mi? Mumsema hayırlı ramazanlar selamun eleykum benim dini nikahlı eşim benden dinen boşanmadan ayrılmadan başka birine resmi nikah yapmış ben öğrendiğimde cılgına döndüm çok zarar verdim beni sakileştirmek için hastanedeyim zaten acile aldılar beni ilaclan uyutuyorlar bunu üzerine kendime geldiğimde yaklaşık 15 gün gecti bende araştırdım yerini buldum benim ailem başımda nöbet bekliyor bende muhtara gelinin gitiği evin yakınına mektup yazdım benim kadınım olduğuna dair ama bir türlü cevap alamadım bana imam geldi biraz konuştuk sana orda yardım edecek tek kişi köyün imamıdır dediler bunun üzerine aradım mesaj cektim bu konudan haberim yok dedi bende durumu izah etmeye çalıştım ama beni insan yerine koyupta bir cevap bir yorum yapmadı kapatı yüzüme yine aradım mesaj cektim ama cevap alamadım acaba dinimiz haram kıldığı bir kadında iki nikahı olması o imamın başka mı bir insan dinine sadık olup soru sormaya ona yardım etmeye insanlık dışı bir olaya mahal vermemek icin imamın bilgilendirmesi gerekmezmi iki tarafın dinlenmesi hak larının sorulması gerekmezmi kadın babası ablasıylan gitmiş adamın gözünü boyamış artık kıza sormadan sorulmadan nikahı kıyılmış resmi nikahta yapmış ben savcılığa gitim dini nikahı resmiyete yeriyok ancak dinadamlarının iki tarafı d,inlemesi haklı haksızı ayırt etmesi gerekir dediler bende islam dininde olduğum için köyün imamına danıştım beni insan yerine koymadı yüzüme kapatı bu konuyu araştımanız haklı haksızı bulmanız benim yapabileceğim dinen ben karıyı boşaman gerekirse ölürüm ama dinen olması gereken neyse o olsun benim bir boş zamanım olsa kendim gider imamın da onlarında bir çayını içecem ama beni boş bırakmıyorlar son şansım sizin sitenize yazdım umarım sizden bir cevap alırım şimdi benim ilac zamanım kendime daha fazla hakim olamıyorum bu konuda diyanet işleri başkanına cıkmam gerekirse cıkarım ölmem gerekirse ölürüm ama allah için yarınki günün hatrı iç,in yardım edin


  2. 25.Ağustos.2011, 12:34
    1
    nelmal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    hayırlı ramazanlar selamun eleykum benim dini nikahlı eşim benden dinen boşanmadan ayrılmadan başka birine resmi nikah yapmış ben öğrendiğimde cılgına döndüm çok zarar verdim beni sakileştirmek için hastanedeyim zaten acile aldılar beni ilaclan uyutuyorlar bunu üzerine kendime geldiğimde yaklaşık 15 gün gecti bende araştırdım yerini buldum benim ailem başımda nöbet bekliyor bende muhtara gelinin gitiği evin yakınına mektup yazdım benim kadınım olduğuna dair ama bir türlü cevap alamadım bana imam geldi biraz konuştuk sana orda yardım edecek tek kişi köyün imamıdır dediler bunun üzerine aradım mesaj cektim bu konudan haberim yok dedi bende durumu izah etmeye çalıştım ama beni insan yerine koyupta bir cevap bir yorum yapmadı kapatı yüzüme yine aradım mesaj cektim ama cevap alamadım acaba dinimiz haram kıldığı bir kadında iki nikahı olması o imamın başka mı bir insan dinine sadık olup soru sormaya ona yardım etmeye insanlık dışı bir olaya mahal vermemek icin imamın bilgilendirmesi gerekmezmi iki tarafın dinlenmesi hak larının sorulması gerekmezmi kadın babası ablasıylan gitmiş adamın gözünü boyamış artık kıza sormadan sorulmadan nikahı kıyılmış resmi nikahta yapmış ben savcılığa gitim dini nikahı resmiyete yeriyok ancak dinadamlarının iki tarafı d,inlemesi haklı haksızı ayırt etmesi gerekir dediler bende islam dininde olduğum için köyün imamına danıştım beni insan yerine koymadı yüzüme kapatı bu konuyu araştımanız haklı haksızı bulmanız benim yapabileceğim dinen ben karıyı boşaman gerekirse ölürüm ama dinen olması gereken neyse o olsun benim bir boş zamanım olsa kendim gider imamın da onlarında bir çayını içecem ama beni boş bırakmıyorlar son şansım sizin sitenize yazdım umarım sizden bir cevap alırım şimdi benim ilac zamanım kendime daha fazla hakim olamıyorum bu konuda diyanet işleri başkanına cıkmam gerekirse cıkarım ölmem gerekirse ölürüm ama allah için yarınki günün hatrı iç,in yardım edin


    Benzer Konular

    - Resmi nikahla boşandım imam nikahı nasıl düşer

    - Resmi nikahla boşanınca imam nikahı düşer mi

    - Nikahla ilgili soru: Gelin olmadan imam nikahı yapılır mı?

    - Resmi nikahı olan kadın başkası ile imam nikahı kıyabilirmi

    - Resmi nikah olmadan Dini nikahla evlenmenin hükmü nedir?

  3. 25.Ağustos.2011, 14:48
    2
    tekturk
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2009
    Üye No: 61589
    Mesaj Sayısı: 779
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: Tilburg/Hollanda

    Cevap: benim acil çok acill cevaba ihtiyacım var




    Kardes sen zamanin da resmi nikah kiymamissin hanimina, kadin seni terkedip gittigine gore , araniz iyi degilmis yada artik neyse...
    Senin imama yuklenmeni anlayamiyorum , imam olan bir gorevliye , iki kisi gelipde ellerindeki evlilik cuzdanini gosterirde , imam nikahi talep ederlerse , imamda nikahlarini kiyar onlarin..
    Imamlarin kim kimden bostur , kim kime once nikah kiydirmistir diye bir kayit ornek kitabi gibi birsey yoktur ...
    Kardes gitti gider...
    Hic kimse icin can almak veya canina kiymaya degmez...Biri gitti ise baskasi olur ama bundan sonrada tabiri caizse ``esegini saglam direge bagla`` veselam


  4. 25.Ağustos.2011, 14:48
    2
    Devamlı Üye



    Kardes sen zamanin da resmi nikah kiymamissin hanimina, kadin seni terkedip gittigine gore , araniz iyi degilmis yada artik neyse...
    Senin imama yuklenmeni anlayamiyorum , imam olan bir gorevliye , iki kisi gelipde ellerindeki evlilik cuzdanini gosterirde , imam nikahi talep ederlerse , imamda nikahlarini kiyar onlarin..
    Imamlarin kim kimden bostur , kim kime once nikah kiydirmistir diye bir kayit ornek kitabi gibi birsey yoktur ...
    Kardes gitti gider...
    Hic kimse icin can almak veya canina kiymaya degmez...Biri gitti ise baskasi olur ama bundan sonrada tabiri caizse ``esegini saglam direge bagla`` veselam


  5. 25.Ağustos.2011, 16:39
    3
    nelmal
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ağustos.2011
    Üye No: 89938
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 44

    Cevap: benim acil çok acill cevaba ihtiyacım var

    haklısın kardeş ben eşeği sağlama bağladım merak etiğim konu o değil imama yüklenmeme deki sebep ise insan gibi konuşup bana diye bilirdi konunun aslı bu onun gitmesi kendi isteğilenmi bunu sen biliyonmu hayır burda ikin gün önce buluştuğun gerisini yazmama terbiyem müsade etmiyor bu insan seni canından çok seviyor buna rağmen benden çocuğu olmuş kürtajlan aldırdı iki günde başkasına aşık olup gitimi yani seninde benzetmen güzel kendince eşeği bu kadar çok övmene birşey diyemem ben insan ca danıştım sağlam kazık diyerek eşek diyerek te yazdığın cevap kendine yakıştırıyorsan o başka kimse için ölümlü dünya kalıcı değil dir şu anda ben islam dinini temsil eden bir sitedeki hocaylan konuştuğumu sandım


  6. 25.Ağustos.2011, 16:39
    3
    nelmal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    haklısın kardeş ben eşeği sağlama bağladım merak etiğim konu o değil imama yüklenmeme deki sebep ise insan gibi konuşup bana diye bilirdi konunun aslı bu onun gitmesi kendi isteğilenmi bunu sen biliyonmu hayır burda ikin gün önce buluştuğun gerisini yazmama terbiyem müsade etmiyor bu insan seni canından çok seviyor buna rağmen benden çocuğu olmuş kürtajlan aldırdı iki günde başkasına aşık olup gitimi yani seninde benzetmen güzel kendince eşeği bu kadar çok övmene birşey diyemem ben insan ca danıştım sağlam kazık diyerek eşek diyerek te yazdığın cevap kendine yakıştırıyorsan o başka kimse için ölümlü dünya kalıcı değil dir şu anda ben islam dinini temsil eden bir sitedeki hocaylan konuştuğumu sandım


  7. 26.Ağustos.2011, 17:47
    4
    tekturk
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2009
    Üye No: 61589
    Mesaj Sayısı: 779
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: Tilburg/Hollanda

    Cevap: benim acil çok acill cevaba ihtiyacım var

    Kardes o en son yazdigim zaten bir deyim dir , ic anadoludan. Bir temsili misal olarakdan , yani hic kimseyi merkebe benzetmek degil , amacim sana bundan sonraki dunyevi islerinde dikkatli olmani tavsiyemdir..
    Neysede sen ilk olarak eksik seyler yaziyorsun vede halen nedir nasildir anlasilmiyor!!!
    Bir anlayabildigim imam nikahli haniminin senin terkedip baskasinin resmi nikahli hanimi olmasi...
    Sen ise eski haniminla gidip konusmak yerine , nedir ne oldu felan , takmissin kafayi imamin kiydigi nikaha..
    Oncede yazdigim gibi, imam`a iki kisi gelerek evlilik cuzdanlarini gosterirde , imam nikahi talep ederlerse , imam o nikahi kiyar kardesim...
    Ha yine yanlis anlamazsan bir deyim daha vardir ``Sen Hatice`ye bakma neticeye bak``


  8. 26.Ağustos.2011, 17:47
    4
    Devamlı Üye
    Kardes o en son yazdigim zaten bir deyim dir , ic anadoludan. Bir temsili misal olarakdan , yani hic kimseyi merkebe benzetmek degil , amacim sana bundan sonraki dunyevi islerinde dikkatli olmani tavsiyemdir..
    Neysede sen ilk olarak eksik seyler yaziyorsun vede halen nedir nasildir anlasilmiyor!!!
    Bir anlayabildigim imam nikahli haniminin senin terkedip baskasinin resmi nikahli hanimi olmasi...
    Sen ise eski haniminla gidip konusmak yerine , nedir ne oldu felan , takmissin kafayi imamin kiydigi nikaha..
    Oncede yazdigim gibi, imam`a iki kisi gelerek evlilik cuzdanlarini gosterirde , imam nikahi talep ederlerse , imam o nikahi kiyar kardesim...
    Ha yine yanlis anlamazsan bir deyim daha vardir ``Sen Hatice`ye bakma neticeye bak``


  9. 08.Haziran.2013, 14:30
    5
    gimsangoksel
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Eylül.2011
    Üye No: 90396
    Mesaj Sayısı: 57
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: benim acil çok acill cevaba ihtiyacım var

    Öncelikle bu kadar zaman geçmiş işiniz çözülmüştür diye ümit ediyorum.Şimdi burada iki soru aklıma geldi siz neden eşinize resmi nikahı uygun bulmadınız?Diyelim sebepleri vardı.Elbette o sebepler önemlidir.Diğeri ise zaten eşiniz olacak olan hanım efendi sizinle beraber iken,ne kadar sürdüyse bu mevzu,çok fazla ehemmiyet vermemiş anlaşılan,veya sizin ifadenizle kafası karışmış.Şimdi nikahın resmisi resmi olmayanı olamaz.Resmi olan kadının mağduriyeti için düzenlenmiş yasal kısmıdır.Nikah akittir yani sözdür,anlaşmadır diyelim.Allah CC hazretleri kadına bir erkeği helal kılmıştır ikinciyi değil,ama bazı şartlar vardır bunun korunması adına,bu değişik şeylerdir olay sosyal bir konudur,erkek gerçekten mesûl olduğu şeyi biliyor mu ? Yapıyor mu? aynı şey kadın adına da geçerli?Erkek kadını boşar da kadın erkeği boşayamaz mı?gibi vs.Ama şu var siz bu konuyu öncelikle imam hoca vs.ile çözmeye yönelik işler yapmayın,öyle ya o köyün imamı bu mevzuya ne kadar hakimdir.Artık bu zamanda bu tür şeylere çok hakim olanların nerede olduğu çok belli olmaz ve bu konu artık günümüzde çok konuşulan ve çözümü zor gibi görünen şeydir.Siz kendiniz bu işi çözmeye ama asla şiddetle değil hiddetle değil sukunet ve sulh ile... Hem madem eşiniz bu işi bu şekilde yaptı eğer bunu isteyerek bilerek yaptıysa o düşünsün bunu siz sadece başınıza gelen bir imtihan deyin,sabredin dua edin.Çocuğunuz varsa artık onun için başka bir çözüm yolu arayın ve hukukn üstünlüğünü asla unutmayın.


  10. 08.Haziran.2013, 14:30
    5
    Öncelikle bu kadar zaman geçmiş işiniz çözülmüştür diye ümit ediyorum.Şimdi burada iki soru aklıma geldi siz neden eşinize resmi nikahı uygun bulmadınız?Diyelim sebepleri vardı.Elbette o sebepler önemlidir.Diğeri ise zaten eşiniz olacak olan hanım efendi sizinle beraber iken,ne kadar sürdüyse bu mevzu,çok fazla ehemmiyet vermemiş anlaşılan,veya sizin ifadenizle kafası karışmış.Şimdi nikahın resmisi resmi olmayanı olamaz.Resmi olan kadının mağduriyeti için düzenlenmiş yasal kısmıdır.Nikah akittir yani sözdür,anlaşmadır diyelim.Allah CC hazretleri kadına bir erkeği helal kılmıştır ikinciyi değil,ama bazı şartlar vardır bunun korunması adına,bu değişik şeylerdir olay sosyal bir konudur,erkek gerçekten mesûl olduğu şeyi biliyor mu ? Yapıyor mu? aynı şey kadın adına da geçerli?Erkek kadını boşar da kadın erkeği boşayamaz mı?gibi vs.Ama şu var siz bu konuyu öncelikle imam hoca vs.ile çözmeye yönelik işler yapmayın,öyle ya o köyün imamı bu mevzuya ne kadar hakimdir.Artık bu zamanda bu tür şeylere çok hakim olanların nerede olduğu çok belli olmaz ve bu konu artık günümüzde çok konuşulan ve çözümü zor gibi görünen şeydir.Siz kendiniz bu işi çözmeye ama asla şiddetle değil hiddetle değil sukunet ve sulh ile... Hem madem eşiniz bu işi bu şekilde yaptı eğer bunu isteyerek bilerek yaptıysa o düşünsün bunu siz sadece başınıza gelen bir imtihan deyin,sabredin dua edin.Çocuğunuz varsa artık onun için başka bir çözüm yolu arayın ve hukukn üstünlüğünü asla unutmayın.





+ Yorum Gönder