Konusunu Oylayın.: Şafii mezhebine göre besmelenin hükmüşafii mezhebine göre besmelenin hükmü

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 4 kişi oyladı.

Şafii mezhebine göre besmelenin hükmüşafii mezhebine göre besmelenin hükmü
  1. 25.Ağustos.2011, 01:12
    1
    Osman BALCI
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ağustos.2011
    Üye No: 89219
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Badmane

    Şafii mezhebine göre besmelenin hükmüşafii mezhebine göre besmelenin hükmü






    Şafii mezhebine göre besmelenin hükmüşafii mezhebine göre besmelenin hükmü Mumsema şafii mezhebine göre besmelenin hükmüşafii mezhebine göre besmelenin hükmü nedir.


  2. 26.Ağustos.2011, 03:05
    2
    muvahhidim
    herşey O'nun için..!

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2010
    Üye No: 78968
    Mesaj Sayısı: 1,239
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 14
    Bulunduğu yer: جَنُوبُ تُرْكيا

    Cevap: şafii mezhebine göre besmelenin hükmüşafii mezhebine göre besmelenin hükmü




    Alıntı
    şafii mezhebine göre besmelenin hükmüşafii mezhebine göre besmelenin hükmü nedir.

    Kardeş;

    Hanefi Mezhebine göre Sure veya âyet okumaya başlarken euzü okumak vaciptir. Diğer surelere başlarken besmele çekmek sünnettir.
    Namaz içinde Fatihadan önce besmele çekmek sünnet, namaz dışında Fatiha okumaya başlarken besmele okumak vaciptir .

    Şafii mezhebinde ise her zaman Fatiha okurken besmele çekmek farzdır.
    Namazın her rekatında besmele ile beraber fatiha Süresini okumak farzdır. Şafii mezhebinde fatihayı okurken besmele çekmek farzdır.Zira besmele fatiha süresinden bir ayet kabul edilmiştir.Fatiha okunurken kendisinin işiteceği kadar sesini çıkarması, Ayetleri sırasına göre okuması, Manayı değiştirecek kadar harf ve kelime hatası yapılmaması, ayakta ve Arapça olarak okunması şarttır.( Hasta olanlar ayakta olmamasında sakınca yoktur.)


    O'na emanet ol..
    celle celeluh..



  3. 26.Ağustos.2011, 03:05
    2
    herşey O'nun için..!



    Alıntı
    şafii mezhebine göre besmelenin hükmüşafii mezhebine göre besmelenin hükmü nedir.

    Kardeş;

    Hanefi Mezhebine göre Sure veya âyet okumaya başlarken euzü okumak vaciptir. Diğer surelere başlarken besmele çekmek sünnettir.
    Namaz içinde Fatihadan önce besmele çekmek sünnet, namaz dışında Fatiha okumaya başlarken besmele okumak vaciptir .

    Şafii mezhebinde ise her zaman Fatiha okurken besmele çekmek farzdır.
    Namazın her rekatında besmele ile beraber fatiha Süresini okumak farzdır. Şafii mezhebinde fatihayı okurken besmele çekmek farzdır.Zira besmele fatiha süresinden bir ayet kabul edilmiştir.Fatiha okunurken kendisinin işiteceği kadar sesini çıkarması, Ayetleri sırasına göre okuması, Manayı değiştirecek kadar harf ve kelime hatası yapılmaması, ayakta ve Arapça olarak okunması şarttır.( Hasta olanlar ayakta olmamasında sakınca yoktur.)


    O'na emanet ol..
    celle celeluh..



  4. 27.Ağustos.2011, 01:27
    3
    Osman BALCI
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ağustos.2011
    Üye No: 89219
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: Badmane

    Cevap: şafii mezhebine göre besmelenin hükmüşafii mezhebine göre besmelenin hükmü

    Allah razı olsun Yanız Fatihadan Sonra okuduğumuz surelerde besmele çekmemiz gerekirmi? yada ben imam olrak besmeleyi açıktan okumalımıym? (fatihadan öceki değil)


  5. 27.Ağustos.2011, 01:27
    3
    Allah razı olsun Yanız Fatihadan Sonra okuduğumuz surelerde besmele çekmemiz gerekirmi? yada ben imam olrak besmeleyi açıktan okumalımıym? (fatihadan öceki değil)


  6. 12.Ekim.2016, 10:34
    4
    Misafir

    Yorum: Şafii mezhebine göre besmelenin hükmüşafii mezhebine göre besmelenin hükmü

    Şafii mezhebine göre besmele ayet olarak kabul ediliyor mu


  7. 12.Ekim.2016, 10:34
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Şafii mezhebine göre besmele ayet olarak kabul ediliyor mu


  8. 12.Ekim.2016, 21:50
    5
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 20,814
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Şafii mezhebine göre besmelenin hükmüşafii mezhebine göre besmelenin hükmü

    Şafii mezhebinde her zaman Fatiha okurken besmele çekmek farzdır. Mutlaka okunması gerekir. Bu konuda geçen bir hadisi şerifte şöyle geçmektedir:

    Ümmü Seleme'nin de "Peygamber (s.a.v)in, besmeleyi Fâtiha'dan bîr âyet olarak okuduğunu söy*lediği rivayet edilir.(el- Fethurrabbani, 3/189) Ebû Hüreyre'nin rivayetinde ise Peygamber (s.a.v):

    "Fâtiha'yı okuduğunuz zaman 'bismillâhirrahmânirrahîm'i de okuyunuz. Çünkü Fatiha Kur'ân'ın anası, Kitabın anası, yedişerli iki (es~Seb'u'l-mesâni)dir. Bismillâhîrrahmânirrahîm de onun âyetlerinden biridir." de*miştir.(Darekutni, Salat, babu vucubi kıraati bismillah)"

    İşte bu kanıtlara dayanan Şafiî, Besmele'yi Fâtiha'dan bir âyet saymış*tır, Öteki sürelerdeki besmeleler hakkında tereddüdlü bulunan Şafiî, kâh Bes*mele her sûrenin âyetidir, kâh yalnız Fâtiha'dan bir âyettir, demiştir.(el- Cami’li Ahkamil-Kur’an 1/93)"


  9. 12.Ekim.2016, 21:50
    5
    Yönetici
    Şafii mezhebinde her zaman Fatiha okurken besmele çekmek farzdır. Mutlaka okunması gerekir. Bu konuda geçen bir hadisi şerifte şöyle geçmektedir:

    Ümmü Seleme'nin de "Peygamber (s.a.v)in, besmeleyi Fâtiha'dan bîr âyet olarak okuduğunu söy*lediği rivayet edilir.(el- Fethurrabbani, 3/189) Ebû Hüreyre'nin rivayetinde ise Peygamber (s.a.v):

    "Fâtiha'yı okuduğunuz zaman 'bismillâhirrahmânirrahîm'i de okuyunuz. Çünkü Fatiha Kur'ân'ın anası, Kitabın anası, yedişerli iki (es~Seb'u'l-mesâni)dir. Bismillâhîrrahmânirrahîm de onun âyetlerinden biridir." de*miştir.(Darekutni, Salat, babu vucubi kıraati bismillah)"

    İşte bu kanıtlara dayanan Şafiî, Besmele'yi Fâtiha'dan bir âyet saymış*tır, Öteki sürelerdeki besmeleler hakkında tereddüdlü bulunan Şafiî, kâh Bes*mele her sûrenin âyetidir, kâh yalnız Fâtiha'dan bir âyettir, demiştir.(el- Cami’li Ahkamil-Kur’an 1/93)"





+ Yorum Gönder