Konusunu Oylayın.: Namazda fazla dua okumak

5 üzerinden 4.67 | Toplam : 6 kişi
Namazda fazla dua okumak
  1. 19.Ağustos.2011, 16:01
    1
    tugcee
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Şubat.2011
    Üye No: 84386
    Mesaj Sayısı: 98
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 29

    Namazda fazla dua okumak






    Namazda fazla dua okumak Mumsema bazen namazda özellikle ilk basladığım zamanlarda 4 rekatlık namazlarda ilk oturusta ettehiyyatüden sonra salli barik okuyuodum yanlıslıkla farkettiğimde artık baslamıs oluyodum böyle bir hata yapıldığında ne yapmak gerekir simdiden allah razı olsun


  2. 19.Ağustos.2011, 16:01
    1
    Devamlı Üye



    bazen namazda özellikle ilk basladığım zamanlarda 4 rekatlık namazlarda ilk oturusta ettehiyyatüden sonra salli barik okuyuodum yanlıslıkla farkettiğimde artık baslamıs oluyodum böyle bir hata yapıldığında ne yapmak gerekir simdiden allah razı olsun


    Benzer Konular

    - Namazda fazla sure okumak

    - Namazda fazla secde

    - Namazda fazla kelime söylemek

    - Namazda fazla rekat kılmak

    - Namaz'da Dua Fazla Okumak

  3. 19.Ağustos.2011, 16:12
    2
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,422
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Namazda fazla sure okumak




    Namaz kılarken fazla süre okumak sehiv secdesi gerektirir.
    Salli barik salavat duası, ilk oturuşta okunmaz, okuyan kişi yanılma secdesine gitmesi gerekir.


    Hanefi Mezhebine Göre Sehiv Secdesini Gerektiren Haller nelerdir?


    1 - Fâtiha'dan sonra zamm-ı sûre okumadan rükû'a gitmek. Rükû'da iken hatırlarsa, doğrulup sûreyi okur, sonra tekrar rükû'a gider. Namazın sonunda da sehiv secdesi yapar.
    2 - Unutarak Fâtiha'yı iki kere okumak.
    3 - Vitir namazlarının tekbir ve kunut duasını unutmak. Rükû'da iken hatırlasa, doğrulup kunut okumaz. Sonunda sehiv secdesini yapmakla yetinir.
    4 - Dört rek'atlı namazlarda, iki rek'at kıldıktan sonra oturmayı unutarak üçüncü rek'ata kalkmak, yani, ilk oturuşu terketmek. Bu durumda bakılır: Eğer namazı kılan kişi tamamen kalkmış veya kalkmaya daha yakın bir durumda ise, oturmaz; namazı bitirip sonunda sehiv secdesi yapar. Eğer oturmaya daha yakın bir halde ise, oturur; sonunda da sehiv secdesi yapmaz. Tam kalktıktan sonra oturmak ise, namazı bozar.

    5 - Birinci oturuşta Tehıyyât'ı okuduktan sonra hemen kalkmayıp salâvatları ve duaları okumak yahut da bir rükün edâ edecek kadar gecikmek. Bu durumda eğer salâvattan okunan kısım bir cümle teşkil eder ise (Allahümme salli alâ Muhammedin demek gibi) namazın sonunda sehiv secdesi yapılır. Fakat okunan kısım bir cümle teşkil etmemişse, sehiv secdesine gerek yoktur.


    6 - Dört rek'atlı farz namazlarda, son rek'atta oturmaksızın beşinci rek'ata kalkılacak olsa, beşinci rek'atın kıyam, kırâet ve rükû'u tamamlanıp secdeye gidilmedikçe, dönüp tekrar oturulur. Tehıyyâtdan sonra selâm verilip sehiv secdesi yapılır. Çünkü bu durumda farz olan son oturuş te'hire uğramıştır. Fakat beşinci rek'at için secde yapılmış olursa, bu namaz nâfileye döner. Artık buna bir rek'at daha ilâve ederek, 6 rek'atlık bir nâfile namazı kılınmış olur. Dolayısıyla sehiv secdesi de gerekmez. O farzı yeniden kılması gerekir.
    7 - Dört rek'atlı bir farz namazın son ka'desinde teşehhüd miktarı oturduktan sonra kalkan kimse, hemen oturup selâm verir. Tekrar Tehıyyat okumasına gerek yoktur. Hâtta oturmadan ayakta bile selâm verebilir. Zira farz olan oturuşu yapmıştır. Yalnız ayakta selâm vermekle sünneti terketmiş olur. Sonunda ayrıca sehiv secdesi de lâzımdır. Çünkü selâm te'hire uğramıştır.
    8 - İmama sonradan yetişen kimse, kendi kıldığı rek'atlar içinde hatâ yaparsa, o hatâsı için sehiv secdesi yapar.
    9 - İmamın, açıktan okuması vâcib olan yerlerde gizli; gizli okuması vâcib olan yerlerde de açık okuması... Meselâ öğle namazında Fâtiha ve zamm-ı sûreyi sesli okuması, akşam namazında da içinden okuması gibi. Namazdaki tesbih ve tekbirlerin cehren okunması, sehiv secdesini icab ettirmez.
    10 - Namaz içinde Fâtiha okunduktan sonra hangi âyet veya sûreyi okuyacağı bir müddet tefekkür edilse, sehiv secdesi icab eder. Çünkü vâcib te'hire uğramıştır. Bu süre bir ayet okuyacak kadar veya bir rükü ve ya secde yapacak kadar bekleme süresi esas alınır.
    Bir rüknü veya bir vacibi yerine getirirken meydana gelecek bir dalgınlık ve bir düşünce ise, sehiv secdesi gerektirmez.
    11 - Ta'dîl-i erkânın terki, sehiv secdesini gerektirir.
    12 - Namazda sehiv secdesini icab eden birkaç hatâdan dolayı tek sehiv secdesi yeterlidir.
    13 - Herhangi bir namazın bir rüknünü tekrar etmek, sehiv secdelerini gerektirir. Bir rekatta iki defa rükü veya üç defa secde yapılması gibi. Birinci ve ikinci rekatlarda Fatiha'nın tekrarlanarak okunması veya arka arkaya okunması veya rüku, secde ve teşehhüdde Kur'an okunması da böyledir. Fakat üçüncü veya dördüncü rekatlarda Fatiha'nın iki defa okunması veya bunlarda Fatiha ile beraber başka bir surenin de okunması yahut yalnız başka bir sürenin okunması sehiv secdelerini gerektirmez. Çünkü bu takdirde bir vacib terk edilmiş veya geciktirilmiş ve Kur'an da meşru olan yerin başkasında okunmuş olmaz. Ancak bu halde rekatlar, önceki, rekatlarden daha fazla uzatılmış ve cemaata da ağırlık verilmiş olursa, kerahetten korunmuş olmaz.

    Sehiv secdesinde, iki secde ile Tehıyyât'ı okumak ve selâm vermek vâcibdir. Tehıyyât'dan sonraki salâvat ve dualar ve secdedeki tekbirler ve tesbihler ise sünnettir.

    * Bir namaz içinde, o namazın rek'atları sayısında şüphe etmek, namaz kılan kimse vesveseli biri değilse, kılınan namazı iptâl eder. Yeniden kılmak gerekir. Nitekim vakit varken, namazı kılıp kılmadığında tereddüd eden de o namazı kılar. Namazı tamamladıktan sonra rek'at sayısında şüpheye itibar yoktur. Ancak noksan kıldığını kesin olarak anlarsa namazı yeniden kılar



    SEHİV SECDESİ NEDİR NASIL YAPILIR

    Hanefi mezhebine göre sehiv secdesi, bir namazın kusurlu kılınması hâlinde, bu kusuru düzeltmek maksadı ile, namazın sonunda (son oturuşta tahiyyatı okuduktan sonra) yapılan secdedir. Kusur genellikle namazda farzın te'hiri, vâciblerden birinin unutularak yapılmaması (terki), yahut sonraya bırakılması (te'hiri), yahut da vaktinden önce yapılması (takdimi) suretiyle ortaya çıkar. Namaz içinde bu yanlışlıklar hatırlanırsa namaz sonunda sehiv secdesi yapılır. Sehiv secdeleri vâcibdir.


    Sehiv Secdesinin Yapılışı Nasıldır?


    Son oturuşta Tehıyyât okunduktan sonra, imam olan kimse sadece sağ tarafına, yalnız kılan ise iki tarafına da selâm verir ve hemen ardından Allahü Ekber diyerek 2 defa secdeye varır. İkinci secdeden sonra doğrulup oturur ve yeniden Tehıyyâtı, salâvat ve duaları okuyarak selâm verir. Böylece sehiv secdesi yerine getirilmiş olur. Namaz kılan kimse şayet selâm verdikten sonra yanıldığını hatırlarsa, yönünü kıbleden çevirmemiş ve henüz konuşmamış ise, sehiv secdesini yapabilir. Fakat yerinden kalkmış, yönünü kıbleden çevirmiş veya konuşmuş ise, artık sehiv secdesi yapamaz. Namaz sahihtir, ancak sehiv secdesi yapılmadığı için sevabı noksandır. Vâciblerden biri, kasden terkedilirse namazı iade etmek gerekir. Sehiv secdesi yapmak kâfi gelmez. Sehiv secdesi yapan imama iktida sahihtir
    .



  4. 19.Ağustos.2011, 16:12
    2
    Hüvel Baki..



    Namaz kılarken fazla süre okumak sehiv secdesi gerektirir.
    Salli barik salavat duası, ilk oturuşta okunmaz, okuyan kişi yanılma secdesine gitmesi gerekir.


    Hanefi Mezhebine Göre Sehiv Secdesini Gerektiren Haller nelerdir?


    1 - Fâtiha'dan sonra zamm-ı sûre okumadan rükû'a gitmek. Rükû'da iken hatırlarsa, doğrulup sûreyi okur, sonra tekrar rükû'a gider. Namazın sonunda da sehiv secdesi yapar.
    2 - Unutarak Fâtiha'yı iki kere okumak.
    3 - Vitir namazlarının tekbir ve kunut duasını unutmak. Rükû'da iken hatırlasa, doğrulup kunut okumaz. Sonunda sehiv secdesini yapmakla yetinir.
    4 - Dört rek'atlı namazlarda, iki rek'at kıldıktan sonra oturmayı unutarak üçüncü rek'ata kalkmak, yani, ilk oturuşu terketmek. Bu durumda bakılır: Eğer namazı kılan kişi tamamen kalkmış veya kalkmaya daha yakın bir durumda ise, oturmaz; namazı bitirip sonunda sehiv secdesi yapar. Eğer oturmaya daha yakın bir halde ise, oturur; sonunda da sehiv secdesi yapmaz. Tam kalktıktan sonra oturmak ise, namazı bozar.

    5 - Birinci oturuşta Tehıyyât'ı okuduktan sonra hemen kalkmayıp salâvatları ve duaları okumak yahut da bir rükün edâ edecek kadar gecikmek. Bu durumda eğer salâvattan okunan kısım bir cümle teşkil eder ise (Allahümme salli alâ Muhammedin demek gibi) namazın sonunda sehiv secdesi yapılır. Fakat okunan kısım bir cümle teşkil etmemişse, sehiv secdesine gerek yoktur.


    6 - Dört rek'atlı farz namazlarda, son rek'atta oturmaksızın beşinci rek'ata kalkılacak olsa, beşinci rek'atın kıyam, kırâet ve rükû'u tamamlanıp secdeye gidilmedikçe, dönüp tekrar oturulur. Tehıyyâtdan sonra selâm verilip sehiv secdesi yapılır. Çünkü bu durumda farz olan son oturuş te'hire uğramıştır. Fakat beşinci rek'at için secde yapılmış olursa, bu namaz nâfileye döner. Artık buna bir rek'at daha ilâve ederek, 6 rek'atlık bir nâfile namazı kılınmış olur. Dolayısıyla sehiv secdesi de gerekmez. O farzı yeniden kılması gerekir.
    7 - Dört rek'atlı bir farz namazın son ka'desinde teşehhüd miktarı oturduktan sonra kalkan kimse, hemen oturup selâm verir. Tekrar Tehıyyat okumasına gerek yoktur. Hâtta oturmadan ayakta bile selâm verebilir. Zira farz olan oturuşu yapmıştır. Yalnız ayakta selâm vermekle sünneti terketmiş olur. Sonunda ayrıca sehiv secdesi de lâzımdır. Çünkü selâm te'hire uğramıştır.
    8 - İmama sonradan yetişen kimse, kendi kıldığı rek'atlar içinde hatâ yaparsa, o hatâsı için sehiv secdesi yapar.
    9 - İmamın, açıktan okuması vâcib olan yerlerde gizli; gizli okuması vâcib olan yerlerde de açık okuması... Meselâ öğle namazında Fâtiha ve zamm-ı sûreyi sesli okuması, akşam namazında da içinden okuması gibi. Namazdaki tesbih ve tekbirlerin cehren okunması, sehiv secdesini icab ettirmez.
    10 - Namaz içinde Fâtiha okunduktan sonra hangi âyet veya sûreyi okuyacağı bir müddet tefekkür edilse, sehiv secdesi icab eder. Çünkü vâcib te'hire uğramıştır. Bu süre bir ayet okuyacak kadar veya bir rükü ve ya secde yapacak kadar bekleme süresi esas alınır.
    Bir rüknü veya bir vacibi yerine getirirken meydana gelecek bir dalgınlık ve bir düşünce ise, sehiv secdesi gerektirmez.
    11 - Ta'dîl-i erkânın terki, sehiv secdesini gerektirir.
    12 - Namazda sehiv secdesini icab eden birkaç hatâdan dolayı tek sehiv secdesi yeterlidir.
    13 - Herhangi bir namazın bir rüknünü tekrar etmek, sehiv secdelerini gerektirir. Bir rekatta iki defa rükü veya üç defa secde yapılması gibi. Birinci ve ikinci rekatlarda Fatiha'nın tekrarlanarak okunması veya arka arkaya okunması veya rüku, secde ve teşehhüdde Kur'an okunması da böyledir. Fakat üçüncü veya dördüncü rekatlarda Fatiha'nın iki defa okunması veya bunlarda Fatiha ile beraber başka bir surenin de okunması yahut yalnız başka bir sürenin okunması sehiv secdelerini gerektirmez. Çünkü bu takdirde bir vacib terk edilmiş veya geciktirilmiş ve Kur'an da meşru olan yerin başkasında okunmuş olmaz. Ancak bu halde rekatlar, önceki, rekatlarden daha fazla uzatılmış ve cemaata da ağırlık verilmiş olursa, kerahetten korunmuş olmaz.

    Sehiv secdesinde, iki secde ile Tehıyyât'ı okumak ve selâm vermek vâcibdir. Tehıyyât'dan sonraki salâvat ve dualar ve secdedeki tekbirler ve tesbihler ise sünnettir.

    * Bir namaz içinde, o namazın rek'atları sayısında şüphe etmek, namaz kılan kimse vesveseli biri değilse, kılınan namazı iptâl eder. Yeniden kılmak gerekir. Nitekim vakit varken, namazı kılıp kılmadığında tereddüd eden de o namazı kılar. Namazı tamamladıktan sonra rek'at sayısında şüpheye itibar yoktur. Ancak noksan kıldığını kesin olarak anlarsa namazı yeniden kılar



    SEHİV SECDESİ NEDİR NASIL YAPILIR

    Hanefi mezhebine göre sehiv secdesi, bir namazın kusurlu kılınması hâlinde, bu kusuru düzeltmek maksadı ile, namazın sonunda (son oturuşta tahiyyatı okuduktan sonra) yapılan secdedir. Kusur genellikle namazda farzın te'hiri, vâciblerden birinin unutularak yapılmaması (terki), yahut sonraya bırakılması (te'hiri), yahut da vaktinden önce yapılması (takdimi) suretiyle ortaya çıkar. Namaz içinde bu yanlışlıklar hatırlanırsa namaz sonunda sehiv secdesi yapılır. Sehiv secdeleri vâcibdir.


    Sehiv Secdesinin Yapılışı Nasıldır?


    Son oturuşta Tehıyyât okunduktan sonra, imam olan kimse sadece sağ tarafına, yalnız kılan ise iki tarafına da selâm verir ve hemen ardından Allahü Ekber diyerek 2 defa secdeye varır. İkinci secdeden sonra doğrulup oturur ve yeniden Tehıyyâtı, salâvat ve duaları okuyarak selâm verir. Böylece sehiv secdesi yerine getirilmiş olur. Namaz kılan kimse şayet selâm verdikten sonra yanıldığını hatırlarsa, yönünü kıbleden çevirmemiş ve henüz konuşmamış ise, sehiv secdesini yapabilir. Fakat yerinden kalkmış, yönünü kıbleden çevirmiş veya konuşmuş ise, artık sehiv secdesi yapamaz. Namaz sahihtir, ancak sehiv secdesi yapılmadığı için sevabı noksandır. Vâciblerden biri, kasden terkedilirse namazı iade etmek gerekir. Sehiv secdesi yapmak kâfi gelmez. Sehiv secdesi yapan imama iktida sahihtir
    .



  5. 19.Ağustos.2011, 16:17
    3
    tugcee
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Şubat.2011
    Üye No: 84386
    Mesaj Sayısı: 98
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 29

    Cevap: Namazda fazla dua okumak

    Allah razı olsun sehiv secdesi tam olarak nasıl anlamadım ama vardır mutlaka sitede bakıyım bi birde gecmiste sehiv secdesi gerektirmis ama ozamanlar bilmediğim için sehiv secdesini yapmadığım namazlarım ne olacak gecersiz midir acaba


  6. 19.Ağustos.2011, 16:17
    3
    Devamlı Üye
    Allah razı olsun sehiv secdesi tam olarak nasıl anlamadım ama vardır mutlaka sitede bakıyım bi birde gecmiste sehiv secdesi gerektirmis ama ozamanlar bilmediğim için sehiv secdesini yapmadığım namazlarım ne olacak gecersiz midir acaba


  7. 12.Aralık.2013, 02:33
    4
    Misafir

    Cevap: Namazda fazla dua okumak

    Bugun kafama takılan birçok soruya aynı yerde cevap bulmak çok güzel.. Ellerinize saglık...


  8. 12.Aralık.2013, 02:33
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Bugun kafama takılan birçok soruya aynı yerde cevap bulmak çok güzel.. Ellerinize saglık...


  9. 12.Ağustos.2014, 22:13
    5
    Misafir

    Cevap: Namazda fazla dua okumak

    ilk oturuşta ettahıyati den sonra sali barek okuyorum sonra aklıma geliyor o an ne yapmam lazım


  10. 12.Ağustos.2014, 22:13
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    ilk oturuşta ettahıyati den sonra sali barek okuyorum sonra aklıma geliyor o an ne yapmam lazım


  11. 26.Ağustos.2014, 00:41
    6
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,250
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: Namazda fazla dua okumak

    Okuyuşu o an kesip,namazın sonunda da sehiv sevdesi yapmanız gerekir.


  12. 26.Ağustos.2014, 00:41
    6
    Hadis Öğrencisi
    Okuyuşu o an kesip,namazın sonunda da sehiv sevdesi yapmanız gerekir.


  13. 17.Ağustos.2015, 21:52
    7
    Misafir

    Cevap: Namazda fazla dua okumak

    ben tekrar kılıyorum


  14. 17.Ağustos.2015, 21:52
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    ben tekrar kılıyorum


  15. 05.Kasım.2015, 08:21
    8
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,094
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Namazda fazla dua okumak

    namazda fazladan dua okumak, 1. oturuşta salli bariki okuyan namazın sonunda sehiv secdesi yapar.
    Alıntı
    ben tekrar kılıyorum

    Namazı yeniden kılmaya gerek yok. yanılma secdesi yap namazın makbul dür.



  16. 05.Kasım.2015, 08:21
    8
    mum
    Administrator
    namazda fazladan dua okumak, 1. oturuşta salli bariki okuyan namazın sonunda sehiv secdesi yapar.
    Alıntı
    ben tekrar kılıyorum

    Namazı yeniden kılmaya gerek yok. yanılma secdesi yap namazın makbul dür.



  17. 24.Mart.2017, 19:38
    9
    Misafir

    Yorum: Namazda fazla dua okumak

    Merhaba arkadaşlar namaza yeni başladım akşamın sunnetinin ilk rekatini kılarken fazla olarak subhaneke yi okudum sehiv secdesi gerektirir mi


  18. 24.Mart.2017, 19:38
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Merhaba arkadaşlar namaza yeni başladım akşamın sunnetinin ilk rekatini kılarken fazla olarak subhaneke yi okudum sehiv secdesi gerektirir mi


  19. 25.Mart.2017, 20:50
    10
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,339
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Namazda fazla dua okumak

    Merhabalar. Allah kabul eylesin. Fazlada sübhanekeyi okumak mekruh olur ancak bu namazını bozmaz. Hanefi mezhebine göre bu sehiv secdesini gerektirir.


  20. 25.Mart.2017, 20:50
    10
    Yönetici
    Merhabalar. Allah kabul eylesin. Fazlada sübhanekeyi okumak mekruh olur ancak bu namazını bozmaz. Hanefi mezhebine göre bu sehiv secdesini gerektirir.


  21. 26.Mart.2017, 17:32
    11
    Misafir

    Yorum: Namazda fazla dua okumak

    Son rekatta sehiv secdesi yapmadan önce salli barik de okuyup selam verdim şaşırdım selamdan sonra sehiv secdesi yaptım ama kafama takıldı olurmu olmazmı ?


  22. 26.Mart.2017, 17:32
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Son rekatta sehiv secdesi yapmadan önce salli barik de okuyup selam verdim şaşırdım selamdan sonra sehiv secdesi yaptım ama kafama takıldı olurmu olmazmı ?


  23. 26.Mart.2017, 23:34
    12
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,339
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Namazda fazla dua okumak

    Selam veren artık namazı bitirmiş olur. Ancak namaz kılan kimse şayet selam verdikten sonra yanıldığını hatırlarsa, yönünü kıbleden çevirmemiş ve henüz konuşmamış ise, sehiv secdesini yapabilir.


  24. 26.Mart.2017, 23:34
    12
    Yönetici
    Selam veren artık namazı bitirmiş olur. Ancak namaz kılan kimse şayet selam verdikten sonra yanıldığını hatırlarsa, yönünü kıbleden çevirmemiş ve henüz konuşmamış ise, sehiv secdesini yapabilir.





+ Yorum Gönder