Konusunu Oylayın.: İdrar necaseti

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İdrar necaseti
  1. 18.Ağustos.2011, 20:36
    1
    ebubekir
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ağustos.2011
    Üye No: 89725
    Mesaj Sayısı: 11
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33

    İdrar necaseti






    İdrar necaseti Mumsema Öncelikle s.a herkese hayırlı ramazanlar

    foruma yeni kayıt oldum uzun zamandır takip ediyordum forumu kayıt olmak yeni kısmet oldu.Gerçektende islam alemine çok fazlasıyla yararlı bir forum ve herşeyi açıp araştırıp bulabilme fırsatını verdiginiz için Allah razı olsun.

    Arkadaşlar ben hep şu sorunla karşılaşıyorum tuvalet alanlarından çıktıktan sonra bir takım vesveselere düşüyorum.Hep ufak abdestimi oturarak yapmama rağmen sanki ayaklarıma yüzüme kollarıma bir esinti oluşuyor.Gerçekten çok titiz olduğum için şeytan sanırsam vesvese yapıyor fakat bazı günler bu vesveseyi atlatamıyorum.
    Daha sonra lavabodan çıktıktan sonra sanki heryere bulaşıyor hissediyorum yastığa yorgana bazen onları yıkıyorum.Asıl sormak istediğim avuç ayası genişliği kadar denilmekle suyu avucumuza dökeriz o şekilde bir yogunluklu yoksa farklı bir durum mu bu avuç ayası.Ayrıca diyelim ki sıçradı bu sadece namaza mı mani yoksa dinimizin gerektirdiği temizliğide aykırımı şimdiden teşşekkürler


  2. 18.Ağustos.2011, 20:36
    1
    Üye



    Öncelikle s.a herkese hayırlı ramazanlar

    foruma yeni kayıt oldum uzun zamandır takip ediyordum forumu kayıt olmak yeni kısmet oldu.Gerçektende islam alemine çok fazlasıyla yararlı bir forum ve herşeyi açıp araştırıp bulabilme fırsatını verdiginiz için Allah razı olsun.

    Arkadaşlar ben hep şu sorunla karşılaşıyorum tuvalet alanlarından çıktıktan sonra bir takım vesveselere düşüyorum.Hep ufak abdestimi oturarak yapmama rağmen sanki ayaklarıma yüzüme kollarıma bir esinti oluşuyor.Gerçekten çok titiz olduğum için şeytan sanırsam vesvese yapıyor fakat bazı günler bu vesveseyi atlatamıyorum.
    Daha sonra lavabodan çıktıktan sonra sanki heryere bulaşıyor hissediyorum yastığa yorgana bazen onları yıkıyorum.Asıl sormak istediğim avuç ayası genişliği kadar denilmekle suyu avucumuza dökeriz o şekilde bir yogunluklu yoksa farklı bir durum mu bu avuç ayası.Ayrıca diyelim ki sıçradı bu sadece namaza mı mani yoksa dinimizin gerektirdiği temizliğide aykırımı şimdiden teşşekkürler


    Benzer Konular

    - Namazda kozmetik necaseti

    - Def-i Hacetten Sonra Necaseti Giderip Temizlemek

    - Gusül abdestinden önce necaseti gidermek

    - Necaseti hafife nedir?

    - Necaseti galiza nedir ?

  3. 18.Ağustos.2011, 21:00
    2
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,422
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Cevap: idrar necaseti




    Ve aleykumusselam ve rahmetullah,sizede hayırlı Ramazan'lar kardeşim


    HANGİ PİSLİKLER (NECASET) İBADETE ENGEL OLUR?

    Fıkıh kitaplarında necaset denen pislik, galiza ve hafife diye iki kısma ayrılmaktadır. Elbisemize bulaşıp, bedenimize sıçrayan bu necasetin iki kısma ayrılmasında bir sebeb mi vardır? Her birinin ayrı birer hükmü mü söz konusudur ki necaset böyle iki kısma ayrılmaktadır?? Evet, necaseti iki kısma ayırmakta zaruret vardır. Çünkü, necasetlerin ibadetimize engel olan miktarı bakımından iki ayrı durumu vardır. Şöyle ki:
    Ağır pislik denen necaset-i galiza, ? parmakların kökünden başlayan? avuç içi kadar bir yerimizi ıslatır, kirletirse bununla namaz câiz olmaz, temizlemek farz olur.
    Ama hafif necaset denen küçük pislikler ise, öyle avuç içi kadar değil, bulaştığı uzvun, yahut ıslattığı elbisenin dörtte birini tutacak kadar geniş sahayı kaplarsa ancak o zaman namaza engel olur, yıkamak farziyeti doğar. Bundan az olursa namazımıza mâni olmaz. Aralarında böyle fark var.
    ? O halde, avuç içi kadar yerimizi kirletince namazımıza mâni olan büyük necaset hangi pisliklerdir, diğerleri hangileridir? ? Necaset-i galiza denen büyük necaset şunlardır:
    Kan, idrar, meni, insan tersi, hissî heyecanlanma sonunda gelen mezi, vedî, şarap, bir rivâyete göre, sarhoşluk veren diğer bütün içkiler, ağız dolusu kusuntu, eti yenmeyen hayvanların sidikleri, ağızlarının salyaları, tersleri. (Kuşların tersleri bu galiza kısmından değildir.) Eti yenen hayvanlardan tavuk, kaz, ördeklerin pislikleri, bilcümle leşler ve bütünüyle domuz.
    Sıraladığımız bu pislikler necasetin galiza (ağır) kısmını teşkil ederler. Bunlardan, katı olanı üç gram ağırlığını bulan büyüklükte, bulaşıcı olanı da avuç içi kadar sahayı ıslatan genişlikte üzerimizde bulunup, elbisemizi yahut bedenimizi kirletmiş olsa burasını temizlemedikçe kılacağımız namazımız câiz olmaz, iâdesi gerekir.
    Meselâ, avuç içi kadar bir sahayı kirleten idrar, kan, şarap döküntüsü, idrardan sonra, yahut cinsî heyecanlanmadan sonra gelip kiloda yayılan mezi ve vedî adındaki akıntıların zikri geçen miktarı namazımıza mânidirler.
    Bunların kirlettiği yerleri temizlik hâsıl oldu kanaati hâkim oluncaya kadar yıkar, sonra namazımızı kılarız. Yıkama sayısı mühim değildir, temizliğin te?min edildiğine kani olmak şarttır.
    ????Necasetin hafif kısmına gelince, bunları da kısaca şöyle sıralamak mümkündür:
    ? At, eşek, koyun, keçi, manda, sığır idrarlarıyla tersleri.
    Buna göre, bilhassa köylülerin meşguliyetleri sırasında elbiselerine sıçrayan manda, sığır, koyun, keçi idrar ve tersleri sıçradığı elbisenin dörtte birini bulacak genişlikte olmazsa namaza mâni olmaz. Zira bunlar necasetin hafif kısmındandırlar, kirlettikleri elbisenin, meselâ pantolunun dörtte birini bulmadıkça bu kir namaza mâni olmaz.
    Ancak, ibadete mâni olmasa da temizlenmenin takvâca bir hareket olduğu muhakkaktır, o ayrı mesele.
    Resûl-i Ekrem Efendimiz:
    ? Temizlik imanın yarısıdır! buyururken temizliğe dikkat edenlerin kuvvetli imana da sahip olacaklarına işaret etmiştir.
    Bu bakımdan, ister necasetin ağır kısmından isterse hafif cinsinden olsun kirlenen yerleri imkânımızın müsaadesi nisbetinde temizlemeye çalışır, her ne kadar namaza mâni olmayacak miktarda olsa da yine lekesiz bir beden ve elbiseyle ibadet etmeyi isteriz. Bundan şüphemiz yoktur. Zaten namaza mâni olmayacak kadarını temizlemek vâcib, mâni olacak kadarını temizlemek ise farz olduğu kaydedilmektedir.
    Resûl-i Ekrem Efendimiz bir hadîslerinde:
    ? Sidik sıçrantısından kaçının, çünkü kabir azabının çoğu bundan ileri gelmektedir, buyurmuşlardır. Her ne kadar sıçrantılardaki küçük kabarcıklar namaza mâni teşkil etmeyecek kadar küçük ve az ise de yine titiz davranmak, temizliği imandan sayan biz mü?minlerin şiârıdır. Kendimizi, vesveseye koymayan bir titizlikle temizliğe alıştırmamız iyi bir prensiptir. Bizim burada dikkate vermek istediğimiz iki ölçü namaza mâni olan ve olmayan miktarın ölçüsüdür. Bunu iyi tesbit ettikten sonra dilediğiniz nisbette titiz davranabilirsiniz. ....

    ayrıca aşağıdaki linkleri okumanızı tavsiye ederim kardeşim

    http://www.mumsema.com/vaaz-ve-sohbe...n-10-yolu.html

    http://www.mumsema.com/diger-soru-ve...lmak-icin.html

    http://www.mumsema.com/risale-i-nur/...in-caresi.html

    http://www.mumsema.com/kotu-ahlak-si...usunceler.html


  4. 18.Ağustos.2011, 21:00
    2
    Hüvel Baki..



    Ve aleykumusselam ve rahmetullah,sizede hayırlı Ramazan'lar kardeşim


    HANGİ PİSLİKLER (NECASET) İBADETE ENGEL OLUR?

    Fıkıh kitaplarında necaset denen pislik, galiza ve hafife diye iki kısma ayrılmaktadır. Elbisemize bulaşıp, bedenimize sıçrayan bu necasetin iki kısma ayrılmasında bir sebeb mi vardır? Her birinin ayrı birer hükmü mü söz konusudur ki necaset böyle iki kısma ayrılmaktadır?? Evet, necaseti iki kısma ayırmakta zaruret vardır. Çünkü, necasetlerin ibadetimize engel olan miktarı bakımından iki ayrı durumu vardır. Şöyle ki:
    Ağır pislik denen necaset-i galiza, ? parmakların kökünden başlayan? avuç içi kadar bir yerimizi ıslatır, kirletirse bununla namaz câiz olmaz, temizlemek farz olur.
    Ama hafif necaset denen küçük pislikler ise, öyle avuç içi kadar değil, bulaştığı uzvun, yahut ıslattığı elbisenin dörtte birini tutacak kadar geniş sahayı kaplarsa ancak o zaman namaza engel olur, yıkamak farziyeti doğar. Bundan az olursa namazımıza mâni olmaz. Aralarında böyle fark var.
    ? O halde, avuç içi kadar yerimizi kirletince namazımıza mâni olan büyük necaset hangi pisliklerdir, diğerleri hangileridir? ? Necaset-i galiza denen büyük necaset şunlardır:
    Kan, idrar, meni, insan tersi, hissî heyecanlanma sonunda gelen mezi, vedî, şarap, bir rivâyete göre, sarhoşluk veren diğer bütün içkiler, ağız dolusu kusuntu, eti yenmeyen hayvanların sidikleri, ağızlarının salyaları, tersleri. (Kuşların tersleri bu galiza kısmından değildir.) Eti yenen hayvanlardan tavuk, kaz, ördeklerin pislikleri, bilcümle leşler ve bütünüyle domuz.
    Sıraladığımız bu pislikler necasetin galiza (ağır) kısmını teşkil ederler. Bunlardan, katı olanı üç gram ağırlığını bulan büyüklükte, bulaşıcı olanı da avuç içi kadar sahayı ıslatan genişlikte üzerimizde bulunup, elbisemizi yahut bedenimizi kirletmiş olsa burasını temizlemedikçe kılacağımız namazımız câiz olmaz, iâdesi gerekir.
    Meselâ, avuç içi kadar bir sahayı kirleten idrar, kan, şarap döküntüsü, idrardan sonra, yahut cinsî heyecanlanmadan sonra gelip kiloda yayılan mezi ve vedî adındaki akıntıların zikri geçen miktarı namazımıza mânidirler.
    Bunların kirlettiği yerleri temizlik hâsıl oldu kanaati hâkim oluncaya kadar yıkar, sonra namazımızı kılarız. Yıkama sayısı mühim değildir, temizliğin te?min edildiğine kani olmak şarttır.
    ????Necasetin hafif kısmına gelince, bunları da kısaca şöyle sıralamak mümkündür:
    ? At, eşek, koyun, keçi, manda, sığır idrarlarıyla tersleri.
    Buna göre, bilhassa köylülerin meşguliyetleri sırasında elbiselerine sıçrayan manda, sığır, koyun, keçi idrar ve tersleri sıçradığı elbisenin dörtte birini bulacak genişlikte olmazsa namaza mâni olmaz. Zira bunlar necasetin hafif kısmındandırlar, kirlettikleri elbisenin, meselâ pantolunun dörtte birini bulmadıkça bu kir namaza mâni olmaz.
    Ancak, ibadete mâni olmasa da temizlenmenin takvâca bir hareket olduğu muhakkaktır, o ayrı mesele.
    Resûl-i Ekrem Efendimiz:
    ? Temizlik imanın yarısıdır! buyururken temizliğe dikkat edenlerin kuvvetli imana da sahip olacaklarına işaret etmiştir.
    Bu bakımdan, ister necasetin ağır kısmından isterse hafif cinsinden olsun kirlenen yerleri imkânımızın müsaadesi nisbetinde temizlemeye çalışır, her ne kadar namaza mâni olmayacak miktarda olsa da yine lekesiz bir beden ve elbiseyle ibadet etmeyi isteriz. Bundan şüphemiz yoktur. Zaten namaza mâni olmayacak kadarını temizlemek vâcib, mâni olacak kadarını temizlemek ise farz olduğu kaydedilmektedir.
    Resûl-i Ekrem Efendimiz bir hadîslerinde:
    ? Sidik sıçrantısından kaçının, çünkü kabir azabının çoğu bundan ileri gelmektedir, buyurmuşlardır. Her ne kadar sıçrantılardaki küçük kabarcıklar namaza mâni teşkil etmeyecek kadar küçük ve az ise de yine titiz davranmak, temizliği imandan sayan biz mü?minlerin şiârıdır. Kendimizi, vesveseye koymayan bir titizlikle temizliğe alıştırmamız iyi bir prensiptir. Bizim burada dikkate vermek istediğimiz iki ölçü namaza mâni olan ve olmayan miktarın ölçüsüdür. Bunu iyi tesbit ettikten sonra dilediğiniz nisbette titiz davranabilirsiniz. ....

    ayrıca aşağıdaki linkleri okumanızı tavsiye ederim kardeşim

    http://www.mumsema.com/vaaz-ve-sohbe...n-10-yolu.html

    http://www.mumsema.com/diger-soru-ve...lmak-icin.html

    http://www.mumsema.com/risale-i-nur/...in-caresi.html

    http://www.mumsema.com/kotu-ahlak-si...usunceler.html





+ Yorum Gönder