Konusunu Oylayın.: Mevlana Celaleddin Rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alır mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 14 kişi
Mevlana Celaleddin Rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alır mı?
  1. 15.Ağustos.2011, 22:44
    25
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı?

    reklam


    Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı? isimli konu Mumsema.com Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı?
    Alıntı
    islamyolu nickli üyeden alıntı
    ben demedim ki zaten onu Mevlana hazretleri demiş
    O zaman kendin ol demediğin sözün arkasında durma
    her uydurmayı burda inat uğruna
    delil getirme uğruna tasdik edip durma vebale giriyorsun farkındamısın?


    Alıntı
    Mevlananın kitabındamı var ne güzel işte demekki kabir ziyaretleri önemli bak hac sevabı alınıyormuş
    konuşmadan yada hemen tasdik etmeden önce doğruluğunu araştır bi zahmet eminim bunu Mevlana da söylememiştir=(


  2. 15.Ağustos.2011, 22:44
    25
    Silent and lonely rains
    reklam


    Alıntı
    islamyolu nickli üyeden alıntı
    ben demedim ki zaten onu Mevlana hazretleri demiş
    O zaman kendin ol demediğin sözün arkasında durma
    her uydurmayı burda inat uğruna
    delil getirme uğruna tasdik edip durma vebale giriyorsun farkındamısın?


    Alıntı
    Mevlananın kitabındamı var ne güzel işte demekki kabir ziyaretleri önemli bak hac sevabı alınıyormuş
    konuşmadan yada hemen tasdik etmeden önce doğruluğunu araştır bi zahmet eminim bunu Mevlana da söylememiştir=(


  3. 15.Ağustos.2011, 23:39
    26
    Ensar
    لا اله ا لا ا لله

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Eylül.2009
    Üye No: 56476
    Mesaj Sayısı: 1,818
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19
    Bulunduğu yer: Kuzey Yarım Küre

    Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı?

    reklam


    Rahatsız olduğum bir durum yok lakin cevaplarınızla birbirinize meydan okur gibisiniz.
    Amaç konunun dışına çıkılmasın, kafalar karışmasın diye yazmıştım ilk mesajımı. İlla ki bu konuda konuşacaksanız yeni bir başlık açın. Ki buna izin varsa... Mevlana Hazretleri asla kabir ziyareti hac sevabı kazandırır diye söylemez/yazmaz. Bu uydurmadır. Neden alimlerin yanlışlarına bakıyorsunuz doğrusu anlamıyorum. Adı üstünde, Alim. Bu vasfı kazanmak kolay mı? Kalkmış bir de kitabında şunlar bunlar yazıyor diyerek kötülüyorsunuz. Kesinlikle yazıyor diyorsun bende kesinlikle yazmıyor, uydurmadır diyorum. En iyisini Allah cc bilir.
    Kabir ehlinden yardım istenir mi? Allah'la kul arasına kimse girmez. Dua etmek için ölmüş şeyhlerden medet umulmaz. Onlar size yardım edemez, dualarınıza icabet edemez. Bunun için vesile aramayın islamyolu kardeş. Hiç kimseyi aracı etmeden de dualarımızı edebiliriz. Allah'ın herkese karşı lütfu boldur, geniştir. Yanlış anlaşılmak istemem. Sözlerim sizi kırmak ya da kınamak için değil. Bilakis, sizi uyarmak istedim konu uzayıp amacından sapmasın diye. Bu benim son mesajımdır. Allah'a emanet olun...



  4. 15.Ağustos.2011, 23:39
    26
    لا اله ا لا ا لله
    reklam


    Rahatsız olduğum bir durum yok lakin cevaplarınızla birbirinize meydan okur gibisiniz.
    Amaç konunun dışına çıkılmasın, kafalar karışmasın diye yazmıştım ilk mesajımı. İlla ki bu konuda konuşacaksanız yeni bir başlık açın. Ki buna izin varsa... Mevlana Hazretleri asla kabir ziyareti hac sevabı kazandırır diye söylemez/yazmaz. Bu uydurmadır. Neden alimlerin yanlışlarına bakıyorsunuz doğrusu anlamıyorum. Adı üstünde, Alim. Bu vasfı kazanmak kolay mı? Kalkmış bir de kitabında şunlar bunlar yazıyor diyerek kötülüyorsunuz. Kesinlikle yazıyor diyorsun bende kesinlikle yazmıyor, uydurmadır diyorum. En iyisini Allah cc bilir.
    Kabir ehlinden yardım istenir mi? Allah'la kul arasına kimse girmez. Dua etmek için ölmüş şeyhlerden medet umulmaz. Onlar size yardım edemez, dualarınıza icabet edemez. Bunun için vesile aramayın islamyolu kardeş. Hiç kimseyi aracı etmeden de dualarımızı edebiliriz. Allah'ın herkese karşı lütfu boldur, geniştir. Yanlış anlaşılmak istemem. Sözlerim sizi kırmak ya da kınamak için değil. Bilakis, sizi uyarmak istedim konu uzayıp amacından sapmasın diye. Bu benim son mesajımdır. Allah'a emanet olun...



  5. 15.Ağustos.2011, 23:49
    27
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı?

    Alıntı
    İlla ki bu konuda konuşacaksanız yeni bir başlık açın. Ki buna izin varsa..
    Bu kadar tartışmadan daha doğrusu inatlaşmadan sonra
    yeni bir konuya hiç gerek yok=( açılırsa kapanır sitenin huzuru açısından
    zaten yeterince bu tür konular mevcut topx de şu an bir kaçı aktif durumda
    Alıntı
    Mevlana Hazretleri asla kabir ziyareti hac sevabı kazandırır diye söylemez/yazmaz. Bu uydurmadır. Neden alimlerin yanlışlarına bakıyorsunuz
    Alimlerin sözü değildir kardeşim Alim olan İslamın beş şartından biri olan
    Hac farizasını bu kadar basite indirgemez,böyle düşünende zaten Alim olamaz
    birtakım kişilerin uydurmasıdır,


  6. 15.Ağustos.2011, 23:49
    27
    Silent and lonely rains
    Alıntı
    İlla ki bu konuda konuşacaksanız yeni bir başlık açın. Ki buna izin varsa..
    Bu kadar tartışmadan daha doğrusu inatlaşmadan sonra
    yeni bir konuya hiç gerek yok=( açılırsa kapanır sitenin huzuru açısından
    zaten yeterince bu tür konular mevcut topx de şu an bir kaçı aktif durumda
    Alıntı
    Mevlana Hazretleri asla kabir ziyareti hac sevabı kazandırır diye söylemez/yazmaz. Bu uydurmadır. Neden alimlerin yanlışlarına bakıyorsunuz
    Alimlerin sözü değildir kardeşim Alim olan İslamın beş şartından biri olan
    Hac farizasını bu kadar basite indirgemez,böyle düşünende zaten Alim olamaz
    birtakım kişilerin uydurmasıdır,


  7. 16.Ağustos.2011, 00:08
    28
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı?

    Alıntı
    Alıntı:
    Mevlana Hazretleri asla kabir ziyareti hac sevabı kazandırır diye söylemez/yazmaz Bu uydurmadır Neden alimlerin yanlışlarına bakıyorsunuz
    Alimlerin sözü değildir kardeşim Alim olan İslamın beş şartından biri olan
    Hac farizasını bu kadar basite indirgemez,böyle düşünende zaten Alim olamaz
    birtakım kişilerin uydurmasıdır,
    yukarda 7 numaralı mesajımda bu ifadelerin mesnevide geçtiği yeri verdim
    tabii ki bunları bir alim söylemez
    söyleyene de alim denmez
    ve tabii ki mesnevi Allah'ın koruması altında olmadığı için
    ekleme ve çıkarmalar yapılmış olabilir
    ama önemli olan birilerinin hala
    "Mevlana dedi ise doğrudur" mantığı ile bunları savunmasıdır.
    ve bizim de lafımız bu ifadeleri yazanlar ile
    onları savunanlaradır


  8. 16.Ağustos.2011, 00:08
    28
    âb ü kil
    Alıntı
    Alıntı:
    Mevlana Hazretleri asla kabir ziyareti hac sevabı kazandırır diye söylemez/yazmaz Bu uydurmadır Neden alimlerin yanlışlarına bakıyorsunuz
    Alimlerin sözü değildir kardeşim Alim olan İslamın beş şartından biri olan
    Hac farizasını bu kadar basite indirgemez,böyle düşünende zaten Alim olamaz
    birtakım kişilerin uydurmasıdır,
    yukarda 7 numaralı mesajımda bu ifadelerin mesnevide geçtiği yeri verdim
    tabii ki bunları bir alim söylemez
    söyleyene de alim denmez
    ve tabii ki mesnevi Allah'ın koruması altında olmadığı için
    ekleme ve çıkarmalar yapılmış olabilir
    ama önemli olan birilerinin hala
    "Mevlana dedi ise doğrudur" mantığı ile bunları savunmasıdır.
    ve bizim de lafımız bu ifadeleri yazanlar ile
    onları savunanlaradır


  9. 16.Ağustos.2011, 09:06
    29
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı?

    Alıntı
    yukarda 7 numaralı mesajımda bu ifadelerin mesnevide geçtiği yeri verdim
    tabii ki bunları bir alim söylemez
    söyleyene de alim denmez
    ve tabii ki mesnevi Allah'ın koruması altında olmadığı için
    ekleme ve çıkarmalar yapılmış olabilir
    ama önemli olan birilerinin hala
    "Mevlana dedi ise doğrudur" mantığı ile bunları savunmasıdır.
    ve bizim de lafımız bu ifadeleri yazanlar ile
    onları savunanlaradır
    kardeş ben ne dedim baksana en baştaki Mevlana öyle birşey dememiştir. bunlar uydurmadır dedim degilmi. sen ise geldin bana dedim ama kitabında yazıyor. bende dedimki kitabında yazıyorsa anlamak gerek ne demek istedigini. Desert rosede tartışmalarda neler denildigini anlamadan hemen bana yüklenmiş. o konuda hiç suçum olmadıgı halde o konuyuda bana mal ettiniz.

    Alıntı
    Kabir ehlinden yardım istenir mi? Allah'la kul arasına kimse girmez Dua etmek için ölmüş şeyhlerden medet umulmaz Onlar size yardım edemez, dualarınıza icabet edemez Bunun için vesile aramayın islamyolu kardeş Hiç kimseyi aracı etmeden de dualarımızı edebiliriz Allah'ın herkese karşı lütfu boldur, geniştir
    Allahla kul arasına kimse giremezmi. Allah Kuranda bana ulaşmak için kendinize vesile arayın diyor. peki bu ne demek oluyor bana yorumlarmısın bu ayetin anlamını. Bütün Ehli sünnet alimler bu ayeti Dua ederken aracı (Vesile) anlamına getiriyor.. Hz Adem bile Hz Muhammed (SAV) sokmadımı araya. hz Ömerde Kıtlık zamanı yagmur yagdırmak için Peygamberimizin amcasını vesile etmedimi. yav @mir kardeş sana kabul ettirmiştim. Dua ederken Aracı olundugunu. şimdi yinemi kabul etmedin.
    ben Mutlaka aracı olsun demiyorum. Normal zaten her zaman Allaha dua ediyoruz. Allahın rahmeti geniştir. Rızkı boldur. ben sadece öyle yapanlara şirk diyenlere söylüyorum. bende gidipte durduk yere şunun hatırı için dua etmiyorumki. durduk yere gidipte zor durumda yetiş ya abdulkadir yardım et demiyorumki. ama ben bu hadisi şeriflere iman etmişim. başımda öyle bir durum geçerse. ben derim söylerim. şirk içine de girmem. Yaradanın Allah oldugunu bilirim...



  10. 16.Ağustos.2011, 09:06
    29
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    yukarda 7 numaralı mesajımda bu ifadelerin mesnevide geçtiği yeri verdim
    tabii ki bunları bir alim söylemez
    söyleyene de alim denmez
    ve tabii ki mesnevi Allah'ın koruması altında olmadığı için
    ekleme ve çıkarmalar yapılmış olabilir
    ama önemli olan birilerinin hala
    "Mevlana dedi ise doğrudur" mantığı ile bunları savunmasıdır.
    ve bizim de lafımız bu ifadeleri yazanlar ile
    onları savunanlaradır
    kardeş ben ne dedim baksana en baştaki Mevlana öyle birşey dememiştir. bunlar uydurmadır dedim degilmi. sen ise geldin bana dedim ama kitabında yazıyor. bende dedimki kitabında yazıyorsa anlamak gerek ne demek istedigini. Desert rosede tartışmalarda neler denildigini anlamadan hemen bana yüklenmiş. o konuda hiç suçum olmadıgı halde o konuyuda bana mal ettiniz.

    Alıntı
    Kabir ehlinden yardım istenir mi? Allah'la kul arasına kimse girmez Dua etmek için ölmüş şeyhlerden medet umulmaz Onlar size yardım edemez, dualarınıza icabet edemez Bunun için vesile aramayın islamyolu kardeş Hiç kimseyi aracı etmeden de dualarımızı edebiliriz Allah'ın herkese karşı lütfu boldur, geniştir
    Allahla kul arasına kimse giremezmi. Allah Kuranda bana ulaşmak için kendinize vesile arayın diyor. peki bu ne demek oluyor bana yorumlarmısın bu ayetin anlamını. Bütün Ehli sünnet alimler bu ayeti Dua ederken aracı (Vesile) anlamına getiriyor.. Hz Adem bile Hz Muhammed (SAV) sokmadımı araya. hz Ömerde Kıtlık zamanı yagmur yagdırmak için Peygamberimizin amcasını vesile etmedimi. yav @mir kardeş sana kabul ettirmiştim. Dua ederken Aracı olundugunu. şimdi yinemi kabul etmedin.
    ben Mutlaka aracı olsun demiyorum. Normal zaten her zaman Allaha dua ediyoruz. Allahın rahmeti geniştir. Rızkı boldur. ben sadece öyle yapanlara şirk diyenlere söylüyorum. bende gidipte durduk yere şunun hatırı için dua etmiyorumki. durduk yere gidipte zor durumda yetiş ya abdulkadir yardım et demiyorumki. ama ben bu hadisi şeriflere iman etmişim. başımda öyle bir durum geçerse. ben derim söylerim. şirk içine de girmem. Yaradanın Allah oldugunu bilirim...



  11. 16.Ağustos.2011, 15:56
    30
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı?

    Alıntı
    bende dedimki kitabında yazıyorsa anlamak gerek ne demek istedigini
    ben anladım sana özetleyeyim
    "hacca gitmeye gerek yok. bir şeyhin etrafında yedi defa dönmek hacca denktir"
    diyen birinin görüşü tasdik eder mahiyette yazılmış Mesnevide
    ve bu söz apaçık bir küfürdür
    sen farklı anladıysan yaz biz de bakalım

    Alıntı
    Allah Kuranda bana ulaşmak için kendinize vesile arayın diyor
    sen hiç bu ayetin anlamını bir tefsirden
    mesela Kurtubi, razi ya da taberiden okudun mu?
    tabii ki hayır
    hocaların okur bilmeni istedikleri yeri sana anlatır
    bilmenin işlerine gelmeyeceği yerleri size anlatmazlar
    bir oku bakalım o ayetteki vesileden kasıt ne imiş?

    Alıntı
    Bütün Ehli sünnet alimler bu ayeti Dua ederken aracı (Vesile) anlamına getiriyor
    iftira atmaktan ne zaman vaz geçeceksin?
    gören de seni tüm ehli sünnet alimlerinin kitaplarını hatmetmiş sanar
    bak ey alimlik taslayan cahil
    Razi bu ayetin tefsirinde ne demiş?

    Müfessir Razi Nickli Üyeden Alıntı
    Allah'a Vesile Arayıp Cihad Etme

    Ey iman edenler, Allah'a saygılı olun, Ona (yaklaşmaya) vesile arayın ve O'nun yolunda cihad edin. Umulur ki felaha erersiniz" (Mâide. 35).

    Bu âyetle ilgili birkaç mesele bulunmaktadır: [343]


    Birinci Mesele


    Âyetin, önceki âyetlerle irtibatı hususunda iki izah vardır:

    1) Bil ki Allah Teâlâ'mn, peygamberine, bir grup yahudinin kendisine ve mü'min kardeşleri ve sahabeye, haksızlık ve hile ile kötülük yapmak istediklerini, ama onları muradlarından alıkoyduğunu haber verdiğini anlatmıştık. İşte bu âyette de Allah, Hz. Peygamber'e onların peygamberlerine karşı son derece azgın oluşlarını ve o peygamberlere eziyet etmede alabildiğine ısrarlı olduklarını açıklamıştır. Bu husustaki söz, işte bu âyete kadar uzamıştır. Bu âyette de Allah Teâlâ, yeniden birinci maksada dönmüş ve "Ey iman edenler, Allah'a saygılı olun. Ona (yaklaşmaya) vesile arayın" buyurmuştur. Buna göre sanki şöyle denilmek istenmiştir: "Siz, yahudilerin günaha ve isyana karşı ne kadar cüretli olduklarını ve kulu, Rabbine ulaştırma vesileleri olan taatlardan ne kadar uzak olduklarını anladınız.. O halde ey mü'minler, siz böyle olmayınız. Allah'a isyan etmekten sakınıp, O'na tâatta bulunmak suretiyle, kendisine yaklaşmaya vesileler arayınız."

    2) Allah Teâlâ, yahudilerin "Biz, Allah'ın evlatları ve dostlarıyız" (Mâlda, iBjyani, "Biz Allah'ın nebilerinin evlatlarıyız" dediklerini nakletmiştir. Böylece onlar babalarının işleriyle övünmüşlerdir. İşte bundan dolayı Cenâb-ı Hak, "Ey İman edenler, siz babalarınızın ve cedlerinizin şerefli olmalarıyla övünmeyin. Sizin övüncünüz, kendi amellerinizle olsun. Binâenaleyh, Allah'tan korkun ve O'na ulaştıracak yolları arayınız" demiştir. Allah, en iyi bilendir. [344]
    Gördün mü vesile neymiş?
    senin anlaman mümkün olmadığı için ben anlatayım
    vesile kulun Allah'ın rızasına uygun olarak yaptığı kendi amelleri imiş
    sahi Razi sence ehli sünnet değil mi?

    Alıntı
    hz Ömerde Kıtlık zamanı yagmur yagdırmak için Peygamberimizin amcasını vesile etmedimi
    işte şunu bir anlayabilseniz şirk pazarlamaktan vaz geçeceksiniz
    ama siz kim anlamak kim?
    birincisi- Ömer (ra) ölü olan Resulullah'ı değil onun diri olan amcasını -bu da yanlış- vesile edindi
    ikincisi- aslen amcasını değil onun duasını vesile edindi
    yani Ömer "Ya Rabbi! Resulullah'ın amcasının yüzü suyu hürmetine/ onun hakkı için bize yağmur ver." demedi
    onunla beraber dua etti
    ve o bu sırada diri olup Ömer'in yanındaydı
    bunu nasıl olur da türbelerden yardım istemeye delil olarak verebilirsin?
    işte ashab Resulullah'ın türbesiyle değil diri olan amcasının duasıyla yağmur istemiş
    ah bunu bir anlayabilseniz

    Alıntı
    yav @mir kardeş sana kabul ettirmiştim Dua ederken Aracı olundugunu şimdi yinemi kabul etmedin
    rüya görmüşsün gerçek sanıyorsun yazık

    Alıntı
    Yaradanın Allah oldugunu bilirim
    bak işte gene şirk ve müşrik'in ne demek olduğunu bilmemekten kaynaklanan cahilce bir söz
    bütün müşrikler zaten yaradanın Allah olduğunu bilirler
    hayal dünyasında yaşıyorsun uykundan uyan
    ibodan ve ateist türkücülerden ve onların türkülerinden
    ve saçma sapan menkıbe kitaplarından delil getiriyorsun
    aç biraz Kur'an ve tefsir oku
    bak orada şöyle ayetler var:

    Zümer 38

    “Eğer onlara, ‘Gökleri ve yeri kim yarattı?’ diye sorsan, elbette ‘Allah’ derler. De ki: ‘O halde Allah’tan başka yalvardıklarınıza hele bir bakın! Allah bana bir zarar vermek istese, onlar O’nun vereceği zararı kaldırabilirler mi? Yâhut bana bir rahmet vermek dilese, onlar O’nun rahmetini durdurabilirler mi?’ De ki: ‘Allah bana yeter. Tevekkül edenler O’na dayanırlar.’

    sahi islamyolu
    senin kendilerine yalvarılabileceğini savunduğun gavsların kutubların ebdallerin
    Allah'ın sana vermek istediği bir rahmeti ya da zararı
    senden uzaklaştırabilirler mi?
    korkarım bu soruya da "bilmem belki" desin

    Zuhruf 87

    “Eğer onlara, ‘Kendilerini kim yarattı’ diye sorsan, elbette ‘Allah’ derler. O halde (hakikatten) nasıl çevriliyorlar?”

    Müminun 84-89

    “De ki: ‘Biliyorsanız (söyleyin), dünya ve içinde bulunanlar kimindir?’ ‘Allah’ındır’ diyecekler. De ki: ‘Şu halde düşünmüyor musunuz?’ ‘Yedi göğün Rabbi ve büyük Arş’ın Rabbi kimdir’ de. ‘Bunlar Allah’ındır’ diyecekler. De ki: ‘O halde sakınmıyor musunuz?’ ‘Biliyorsanız (söyleyin), her şeyin melekûtu elinde olan, koruyup kollayan, fakat kendisi korunup kollanmayan kimdir?’ de. ‘(Her şeyin yönetimi) Allah’a aittir’ diyecekler. De ki: ‘O halde nasıl büyüleniyorsunuz?’ “De ki: ‘Sizi, gökten ve yerden kim rızıklandırıyor? Ya da o kulak(lar)ın ve gözlerin sahibi kimdir? Ölüden diriyi, diriden ölüyü kim çıkarıyor? Kim buyruğunu yürütüyor?’ ‘Allah’ diyecekler. De ki: ‘O halde sakınmıyor musunuz?’ ”

    demekki neymiş islamyolu
    yaradanın Allah olduğunu bilmek kişiyi müşrik olmaktan kurtarmıyormuş
    ama senin umrunda mı?
    sen gene bildiğini okumaya devam edeceksin
    yazık


  12. 16.Ağustos.2011, 15:56
    30
    âb ü kil
    Alıntı
    bende dedimki kitabında yazıyorsa anlamak gerek ne demek istedigini
    ben anladım sana özetleyeyim
    "hacca gitmeye gerek yok. bir şeyhin etrafında yedi defa dönmek hacca denktir"
    diyen birinin görüşü tasdik eder mahiyette yazılmış Mesnevide
    ve bu söz apaçık bir küfürdür
    sen farklı anladıysan yaz biz de bakalım

    Alıntı
    Allah Kuranda bana ulaşmak için kendinize vesile arayın diyor
    sen hiç bu ayetin anlamını bir tefsirden
    mesela Kurtubi, razi ya da taberiden okudun mu?
    tabii ki hayır
    hocaların okur bilmeni istedikleri yeri sana anlatır
    bilmenin işlerine gelmeyeceği yerleri size anlatmazlar
    bir oku bakalım o ayetteki vesileden kasıt ne imiş?

    Alıntı
    Bütün Ehli sünnet alimler bu ayeti Dua ederken aracı (Vesile) anlamına getiriyor
    iftira atmaktan ne zaman vaz geçeceksin?
    gören de seni tüm ehli sünnet alimlerinin kitaplarını hatmetmiş sanar
    bak ey alimlik taslayan cahil
    Razi bu ayetin tefsirinde ne demiş?

    Müfessir Razi Nickli Üyeden Alıntı
    Allah'a Vesile Arayıp Cihad Etme

    Ey iman edenler, Allah'a saygılı olun, Ona (yaklaşmaya) vesile arayın ve O'nun yolunda cihad edin. Umulur ki felaha erersiniz" (Mâide. 35).

    Bu âyetle ilgili birkaç mesele bulunmaktadır: [343]


    Birinci Mesele


    Âyetin, önceki âyetlerle irtibatı hususunda iki izah vardır:

    1) Bil ki Allah Teâlâ'mn, peygamberine, bir grup yahudinin kendisine ve mü'min kardeşleri ve sahabeye, haksızlık ve hile ile kötülük yapmak istediklerini, ama onları muradlarından alıkoyduğunu haber verdiğini anlatmıştık. İşte bu âyette de Allah, Hz. Peygamber'e onların peygamberlerine karşı son derece azgın oluşlarını ve o peygamberlere eziyet etmede alabildiğine ısrarlı olduklarını açıklamıştır. Bu husustaki söz, işte bu âyete kadar uzamıştır. Bu âyette de Allah Teâlâ, yeniden birinci maksada dönmüş ve "Ey iman edenler, Allah'a saygılı olun. Ona (yaklaşmaya) vesile arayın" buyurmuştur. Buna göre sanki şöyle denilmek istenmiştir: "Siz, yahudilerin günaha ve isyana karşı ne kadar cüretli olduklarını ve kulu, Rabbine ulaştırma vesileleri olan taatlardan ne kadar uzak olduklarını anladınız.. O halde ey mü'minler, siz böyle olmayınız. Allah'a isyan etmekten sakınıp, O'na tâatta bulunmak suretiyle, kendisine yaklaşmaya vesileler arayınız."

    2) Allah Teâlâ, yahudilerin "Biz, Allah'ın evlatları ve dostlarıyız" (Mâlda, iBjyani, "Biz Allah'ın nebilerinin evlatlarıyız" dediklerini nakletmiştir. Böylece onlar babalarının işleriyle övünmüşlerdir. İşte bundan dolayı Cenâb-ı Hak, "Ey İman edenler, siz babalarınızın ve cedlerinizin şerefli olmalarıyla övünmeyin. Sizin övüncünüz, kendi amellerinizle olsun. Binâenaleyh, Allah'tan korkun ve O'na ulaştıracak yolları arayınız" demiştir. Allah, en iyi bilendir. [344]
    Gördün mü vesile neymiş?
    senin anlaman mümkün olmadığı için ben anlatayım
    vesile kulun Allah'ın rızasına uygun olarak yaptığı kendi amelleri imiş
    sahi Razi sence ehli sünnet değil mi?

    Alıntı
    hz Ömerde Kıtlık zamanı yagmur yagdırmak için Peygamberimizin amcasını vesile etmedimi
    işte şunu bir anlayabilseniz şirk pazarlamaktan vaz geçeceksiniz
    ama siz kim anlamak kim?
    birincisi- Ömer (ra) ölü olan Resulullah'ı değil onun diri olan amcasını -bu da yanlış- vesile edindi
    ikincisi- aslen amcasını değil onun duasını vesile edindi
    yani Ömer "Ya Rabbi! Resulullah'ın amcasının yüzü suyu hürmetine/ onun hakkı için bize yağmur ver." demedi
    onunla beraber dua etti
    ve o bu sırada diri olup Ömer'in yanındaydı
    bunu nasıl olur da türbelerden yardım istemeye delil olarak verebilirsin?
    işte ashab Resulullah'ın türbesiyle değil diri olan amcasının duasıyla yağmur istemiş
    ah bunu bir anlayabilseniz

    Alıntı
    yav @mir kardeş sana kabul ettirmiştim Dua ederken Aracı olundugunu şimdi yinemi kabul etmedin
    rüya görmüşsün gerçek sanıyorsun yazık

    Alıntı
    Yaradanın Allah oldugunu bilirim
    bak işte gene şirk ve müşrik'in ne demek olduğunu bilmemekten kaynaklanan cahilce bir söz
    bütün müşrikler zaten yaradanın Allah olduğunu bilirler
    hayal dünyasında yaşıyorsun uykundan uyan
    ibodan ve ateist türkücülerden ve onların türkülerinden
    ve saçma sapan menkıbe kitaplarından delil getiriyorsun
    aç biraz Kur'an ve tefsir oku
    bak orada şöyle ayetler var:

    Zümer 38

    “Eğer onlara, ‘Gökleri ve yeri kim yarattı?’ diye sorsan, elbette ‘Allah’ derler. De ki: ‘O halde Allah’tan başka yalvardıklarınıza hele bir bakın! Allah bana bir zarar vermek istese, onlar O’nun vereceği zararı kaldırabilirler mi? Yâhut bana bir rahmet vermek dilese, onlar O’nun rahmetini durdurabilirler mi?’ De ki: ‘Allah bana yeter. Tevekkül edenler O’na dayanırlar.’

    sahi islamyolu
    senin kendilerine yalvarılabileceğini savunduğun gavsların kutubların ebdallerin
    Allah'ın sana vermek istediği bir rahmeti ya da zararı
    senden uzaklaştırabilirler mi?
    korkarım bu soruya da "bilmem belki" desin

    Zuhruf 87

    “Eğer onlara, ‘Kendilerini kim yarattı’ diye sorsan, elbette ‘Allah’ derler. O halde (hakikatten) nasıl çevriliyorlar?”

    Müminun 84-89

    “De ki: ‘Biliyorsanız (söyleyin), dünya ve içinde bulunanlar kimindir?’ ‘Allah’ındır’ diyecekler. De ki: ‘Şu halde düşünmüyor musunuz?’ ‘Yedi göğün Rabbi ve büyük Arş’ın Rabbi kimdir’ de. ‘Bunlar Allah’ındır’ diyecekler. De ki: ‘O halde sakınmıyor musunuz?’ ‘Biliyorsanız (söyleyin), her şeyin melekûtu elinde olan, koruyup kollayan, fakat kendisi korunup kollanmayan kimdir?’ de. ‘(Her şeyin yönetimi) Allah’a aittir’ diyecekler. De ki: ‘O halde nasıl büyüleniyorsunuz?’ “De ki: ‘Sizi, gökten ve yerden kim rızıklandırıyor? Ya da o kulak(lar)ın ve gözlerin sahibi kimdir? Ölüden diriyi, diriden ölüyü kim çıkarıyor? Kim buyruğunu yürütüyor?’ ‘Allah’ diyecekler. De ki: ‘O halde sakınmıyor musunuz?’ ”

    demekki neymiş islamyolu
    yaradanın Allah olduğunu bilmek kişiyi müşrik olmaktan kurtarmıyormuş
    ama senin umrunda mı?
    sen gene bildiğini okumaya devam edeceksin
    yazık


  13. 16.Ağustos.2011, 16:04
    31
    Guray
    Karadeniz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: İzmir/Ksk

    Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı?

    Maide Suresi 35. Ayet Elmalılı Hamdi Yazır Tefsirli Meali. Bırakın artık birilerini aracı edinmeyi şu inadınızdan vazgeçin kimin Allah katındaki değerini biliyorsunuzda yüzü suyu hürmetine dua ediyorsunuz

    Ey Allah'a ve Resulüne iman edenler! Siz o sözleşmelerini bozanlara, o kâfirlere, o fâsıklara, o bozgunculuğa koşanlara benzemeyiniz de, Allah'dan layıkıyle korkunuz. Allah'ın cezasından, azabından korkunuz, çirkinliklerden sakınınız, şayet bir günaha düştünüzse hemen tevbe ediniz. Zira anladınız ki gafûr (çok affedici), rahîm (çok acıyıcı) olan Allah'ın azab ve cezası da pek büyüktür. Fakat takva (Allah'tan gereğince korkma)yı yalnız fenalık yapmamaktan ve yalnız kaçınmaktan ibaret menfi (olumsuz) bir huy kabul etmeyiniz. Kıssada dinlediniz ki muttakî âdem oğlunun kardeşinin karar verdiği cinayete karşı bile Allah korkusuyla elini uzatmak istememesi ve yalnız öğüt ile yetinmesi, kendisini öldürülmeden kurtarmaya yetmedi. Şu halde kötülüklerden kaçınmakla yetinmeyip, tam mânâsıyla korununuz da Allah'ın korumasına girmek ve affına ve rahmetine ermek için Allah'dan vesile de isteyin. Boş durmayıp, yalnız iman ve korku ile yetinmeyip, Allah'a yakınlık için vesile de arayınız. En uygun sebeplere teşebbüs etmek suretiyle Allah'ın sevgisine layık güzel ameller yapmaya iradenizi sarfediniz de ve Allah yolunda, İslâm dini uğrunda, doğru yol üzerinde gücünüzü bolca kullanmakla mücalede ediniz, dahilî ve haricî engel ve zorluklara göğüs gerip hak düşmanlarını yeniniz.
    Dilimizde bilindiği üzere "vesile", kendisiyle bir gayeye ulaşılan, yani yaklaşılan sebep, yaklaşma sebebi demektir ki "mâbihittakarrub" (kendisiyle yaklaşılan şey) mânâsına, sadece "kurbet" (yaklaşma) da denilir. Nitekim Hasen, Mücahid, Atâ, Abdullah b. Kesir gibi bir çok selef tefsircileri "yani yakınlık" diye tefsir etmişlerdir. Katâde, Allah'a itaat ve hoşnut olacağı amel ile yaklaşınız, diye anlatmış; Sûddî de: "yani istemek ve yakınlık" diye ifade etmiştir ki, hem "ibtiğâ" (isteme)yi, hem "vesile"yi açıklamaktır. İbnü Zeyd de, "muhabbet (sevgi) ile Allah'a kendinizi sevdirmeye çalışınız" demiş ve, "Onların taptıkları da Rab'lerine bir yol arar, her biri Allah'a daha çok yaklaşmak için çalışır" (İsrâ, 17/57) âyetini okumuştur. Şu halde mânânın özeti: "Biz müminiz, Allah bizi yalnız iman ile sever deyip de ciddiyetsiz olmayınız, Allah'dan korkunuz, kötü ahlâktan ve çirkin amelden sakınınız sonra yalnız korkmak ve sakınmakla da kalmayınız, iradenizi sarfedip gerekli sebeplere de teşebbüs ediniz, Allah'ın emirlerini yerine getiriniz ve bununla da kalmayınız, Allah'a yaklaşmak için daima vesile arayınız, her fırsattan istifade ile kendi gönlünüz ve isteğinizle farzlar ve vacipler dışında güzel güzel işler, Allah'ın rızasına uygun ameller yaparak kendi tarafınızdan da kendinizi Allah'a sevdirmek isteyiniz, isteyerek, yalvararak çalışınız ve uğraşınız" demektir. Ve bunda "Mümin kulum bana nafile ibadetlerle yaklaşmaya devam eder" kudsî hadisinin mânâsının yerleştirilmiş bulunduğu açıktır. "Vesîle cennette bir makamdır" hadis-i şerifi vesilenin ahirete ait önemini anlatır. Kısaca vesile, lazımdır. Ve onu bulmak için isteyip aramak ve başvurmak da gereklidir. Çünkü vesilenin vesilesi de iman ve ittika (korunma) ile istek ve iradedir. Ve şu halde asıl vesile Allah'a yaklaşma kasdı ve sevme arzusudur. Ve işte bu kast ve niyet ile sebepleri araştırma, güzel ahlâk ve güzel amel gibi Allah'ın rızasına uygun hoş vesileler hazırlamakla kulluk için koşmayı emretmektedir. Ve bunun içindir ki, buna, mücahede emri katılmıştır. İman, ittikâ ile; ittikâ, vesileyi aramakla; vesileyi arama da, mücahede ile tamam olur.


  14. 16.Ağustos.2011, 16:04
    31
    Karadeniz
    Maide Suresi 35. Ayet Elmalılı Hamdi Yazır Tefsirli Meali. Bırakın artık birilerini aracı edinmeyi şu inadınızdan vazgeçin kimin Allah katındaki değerini biliyorsunuzda yüzü suyu hürmetine dua ediyorsunuz

    Ey Allah'a ve Resulüne iman edenler! Siz o sözleşmelerini bozanlara, o kâfirlere, o fâsıklara, o bozgunculuğa koşanlara benzemeyiniz de, Allah'dan layıkıyle korkunuz. Allah'ın cezasından, azabından korkunuz, çirkinliklerden sakınınız, şayet bir günaha düştünüzse hemen tevbe ediniz. Zira anladınız ki gafûr (çok affedici), rahîm (çok acıyıcı) olan Allah'ın azab ve cezası da pek büyüktür. Fakat takva (Allah'tan gereğince korkma)yı yalnız fenalık yapmamaktan ve yalnız kaçınmaktan ibaret menfi (olumsuz) bir huy kabul etmeyiniz. Kıssada dinlediniz ki muttakî âdem oğlunun kardeşinin karar verdiği cinayete karşı bile Allah korkusuyla elini uzatmak istememesi ve yalnız öğüt ile yetinmesi, kendisini öldürülmeden kurtarmaya yetmedi. Şu halde kötülüklerden kaçınmakla yetinmeyip, tam mânâsıyla korununuz da Allah'ın korumasına girmek ve affına ve rahmetine ermek için Allah'dan vesile de isteyin. Boş durmayıp, yalnız iman ve korku ile yetinmeyip, Allah'a yakınlık için vesile de arayınız. En uygun sebeplere teşebbüs etmek suretiyle Allah'ın sevgisine layık güzel ameller yapmaya iradenizi sarfediniz de ve Allah yolunda, İslâm dini uğrunda, doğru yol üzerinde gücünüzü bolca kullanmakla mücalede ediniz, dahilî ve haricî engel ve zorluklara göğüs gerip hak düşmanlarını yeniniz.
    Dilimizde bilindiği üzere "vesile", kendisiyle bir gayeye ulaşılan, yani yaklaşılan sebep, yaklaşma sebebi demektir ki "mâbihittakarrub" (kendisiyle yaklaşılan şey) mânâsına, sadece "kurbet" (yaklaşma) da denilir. Nitekim Hasen, Mücahid, Atâ, Abdullah b. Kesir gibi bir çok selef tefsircileri "yani yakınlık" diye tefsir etmişlerdir. Katâde, Allah'a itaat ve hoşnut olacağı amel ile yaklaşınız, diye anlatmış; Sûddî de: "yani istemek ve yakınlık" diye ifade etmiştir ki, hem "ibtiğâ" (isteme)yi, hem "vesile"yi açıklamaktır. İbnü Zeyd de, "muhabbet (sevgi) ile Allah'a kendinizi sevdirmeye çalışınız" demiş ve, "Onların taptıkları da Rab'lerine bir yol arar, her biri Allah'a daha çok yaklaşmak için çalışır" (İsrâ, 17/57) âyetini okumuştur. Şu halde mânânın özeti: "Biz müminiz, Allah bizi yalnız iman ile sever deyip de ciddiyetsiz olmayınız, Allah'dan korkunuz, kötü ahlâktan ve çirkin amelden sakınınız sonra yalnız korkmak ve sakınmakla da kalmayınız, iradenizi sarfedip gerekli sebeplere de teşebbüs ediniz, Allah'ın emirlerini yerine getiriniz ve bununla da kalmayınız, Allah'a yaklaşmak için daima vesile arayınız, her fırsattan istifade ile kendi gönlünüz ve isteğinizle farzlar ve vacipler dışında güzel güzel işler, Allah'ın rızasına uygun ameller yaparak kendi tarafınızdan da kendinizi Allah'a sevdirmek isteyiniz, isteyerek, yalvararak çalışınız ve uğraşınız" demektir. Ve bunda "Mümin kulum bana nafile ibadetlerle yaklaşmaya devam eder" kudsî hadisinin mânâsının yerleştirilmiş bulunduğu açıktır. "Vesîle cennette bir makamdır" hadis-i şerifi vesilenin ahirete ait önemini anlatır. Kısaca vesile, lazımdır. Ve onu bulmak için isteyip aramak ve başvurmak da gereklidir. Çünkü vesilenin vesilesi de iman ve ittika (korunma) ile istek ve iradedir. Ve şu halde asıl vesile Allah'a yaklaşma kasdı ve sevme arzusudur. Ve işte bu kast ve niyet ile sebepleri araştırma, güzel ahlâk ve güzel amel gibi Allah'ın rızasına uygun hoş vesileler hazırlamakla kulluk için koşmayı emretmektedir. Ve bunun içindir ki, buna, mücahede emri katılmıştır. İman, ittikâ ile; ittikâ, vesileyi aramakla; vesileyi arama da, mücahede ile tamam olur.


  15. 16.Ağustos.2011, 16:21
    32
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı?

    Guray Nickli Üyeden Alıntı
    Boş durmayıp, yalnız iman ve korku ile yetinmeyip, Allah'a yakınlık için vesile de arayınız En uygun sebeplere teşebbüs etmek suretiyle Allah'ın sevgisine layık güzel ameller yapmaya iradenizi sarfediniz de ve Allah yolunda, İslâm dini uğrunda, doğru yol üzerinde gücünüzü bolca kullanmakla mücalede ediniz, dahilî ve haricî engel ve zorluklara göğüs gerip hak düşmanlarını yeniniz
    Guray Nickli Üyeden Alıntı
    Katâde, Allah'a itaat ve hoşnut olacağı amel ile yaklaşınız, diye anlatmış;
    Guray Nickli Üyeden Alıntı
    Şu halde mânânın özeti: "Biz müminiz, Allah bizi yalnız iman ile sever deyip de ciddiyetsiz olmayınız, Allah'dan korkunuz, kötü ahlâktan ve çirkin amelden sakınınız...Allah'ın emirlerini yerine getiriniz ve bununla da kalmayınız, Allah'a yaklaşmak için daima vesile arayınız, her fırsattan istifade ile kendi gönlünüz ve isteğinizle farzlar ve vacipler dışında güzel güzel işler, Allah'ın rızasına uygun ameller yaparak kendi tarafınızdan da kendinizi Allah'a sevdirmek isteyiniz, isteyerek, yalvararak çalışınız ve uğraşınız" demektir
    Guray Nickli Üyeden Alıntı
    Ve bunda "Mümin kulum bana nafile ibadetlerle yaklaşmaya devam eder" kudsî hadisinin mânâsının yerleştirilmiş bulunduğu açıktır
    Allah razı olsun Guray kardeşim
    islamyoluna göre herhalde Elmalılı da ehlisünnet değil ki
    o bu ayeti ölüleri
    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    Dua ederken aracı
    edinmek şeklinde anlamamış


  16. 16.Ağustos.2011, 16:21
    32
    âb ü kil
    Guray Nickli Üyeden Alıntı
    Boş durmayıp, yalnız iman ve korku ile yetinmeyip, Allah'a yakınlık için vesile de arayınız En uygun sebeplere teşebbüs etmek suretiyle Allah'ın sevgisine layık güzel ameller yapmaya iradenizi sarfediniz de ve Allah yolunda, İslâm dini uğrunda, doğru yol üzerinde gücünüzü bolca kullanmakla mücalede ediniz, dahilî ve haricî engel ve zorluklara göğüs gerip hak düşmanlarını yeniniz
    Guray Nickli Üyeden Alıntı
    Katâde, Allah'a itaat ve hoşnut olacağı amel ile yaklaşınız, diye anlatmış;
    Guray Nickli Üyeden Alıntı
    Şu halde mânânın özeti: "Biz müminiz, Allah bizi yalnız iman ile sever deyip de ciddiyetsiz olmayınız, Allah'dan korkunuz, kötü ahlâktan ve çirkin amelden sakınınız...Allah'ın emirlerini yerine getiriniz ve bununla da kalmayınız, Allah'a yaklaşmak için daima vesile arayınız, her fırsattan istifade ile kendi gönlünüz ve isteğinizle farzlar ve vacipler dışında güzel güzel işler, Allah'ın rızasına uygun ameller yaparak kendi tarafınızdan da kendinizi Allah'a sevdirmek isteyiniz, isteyerek, yalvararak çalışınız ve uğraşınız" demektir
    Guray Nickli Üyeden Alıntı
    Ve bunda "Mümin kulum bana nafile ibadetlerle yaklaşmaya devam eder" kudsî hadisinin mânâsının yerleştirilmiş bulunduğu açıktır
    Allah razı olsun Guray kardeşim
    islamyoluna göre herhalde Elmalılı da ehlisünnet değil ki
    o bu ayeti ölüleri
    islamyolu Nickli Üyeden Alıntı
    Dua ederken aracı
    edinmek şeklinde anlamamış


  17. 16.Ağustos.2011, 16:28
    33
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı?

    http://www.mumsema.com/itikat-iman-s...-cevaplar.html


    yukarıya tıklayınız. daha bu sayfadada yorum yapmayın. diğer tarafta herşeyi açıklıyorum. gelin ne derseniz orada diyin. bakalım kim haklımış kim haksızmış.

    Alıntı
    rüya görmüşsün gerçek sanıyorsun yazık
    sen bir rüya olmuşsun demek sağın solun belli etmiyorsa ben ne yapayım. sen demedinmi. keşke yüzü suyu hürmetinden kalsanda şirke girip yardım demesen diye bir cümle. lafının arkasında dur. gel bakalım diger tarafta konuş burada yazma.. zaten sen Ruhlarıda öldürdün. ha bire ölüyü vesile edemeyiz diyorsun. Hz Adem daha Hz Muhammed (SAV) Dünyaya gelmeden yüzü suyu hürmetine diyor. zaten sen bunada uydurma diyorsun. işine gelmiyor çünkü o hadis. ben diger taraftan imam azamdan İmam rabbaniden örnekler verdim. tabiki sen diyorsun onlar beni bağlamaz. ben sahabeden istiyorum örnek. ondanda veriyoruz. hadisler uydurma diyorsun. daha açık bir hadis getiriyoruz. manasında kaydırma yapmışlar diyorsun. çözemedimki bende seni. İmam nevevi hadisi doğru yorumluyor. sen ise onada muhalefet ediyorsun. o hadis uydurma diyorsun. veya hemen o yardım edenler melektir diyorsun. lafı geçiştiriyorsun. o yorumları kim okusa güler vallah. Allah hidayet versin ne diyeyim daha sana ben...

    bır ınsan ne kadar olursa sağır sen ona istediğin kadar bağır ( mahmud efendı hz )

    ''Ne kadar anlatırsan anlat; anlattıkların karşındakinin anladığı kadardır."
    (mevlana)



    vesile konusuna gelirsek

    ''Ey iman edenler! Allah tan ittika edin ona (yaklaşmaya) vesile arayın.. (Maide süresi 35 )
    buyurulmaktadır. acaba buradaki vesile nedir?

    Bir kimsenin , arada hiçbir vasıta olmadan Allah-u te'ala nın rızasına ve sevgisine mazhar olması , ona kurbiyet (yakınlık) elde etmesi mümkünmüdür ?

    Aşagıdaki ayet-i kerime bunun mümkün olmadıgını beyan buyurmaktadır:

    '' (Rasulum ) de ki : '' Eğer Allah'ı Seviyorsanız , bana uyun ki ,Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın ... '' (Ali imran :31)

    demekki Allahu tealanın sevgisinin yolu , Rasullullah efendimize uymaktan geçmektedir. yani arada bir vasıta vardır Allah-u te'ala nın bir kimseyi sevmesi için o kimsenin rasullullah (Sallahu Aleyhi ve sellem ) efendimize itaat etmesi şarttır.


    Peki Rasullullah (salllahu Aleyhi ve sellem) efendimize itaat nedir.

    Rasullullah (SAV) efendimize itaat onun bize tebliğ ettigi şeriatın bütün emir ve yasaklarına hakkıyla riayetin yanında bu sevgiye zemin olan kalbin muhabbet ve bağlılıga lauık hazır ve elverişli hale getirilmesi ile olur.

    bu ise öyle bir kelime ile veya bir cümle ile anlatabilecek bir hadisse degildir.

    neyse diger tarafta izahını yaparım hepsinin

    Aşagıdaki linke tıklayın orada gelin konuşalım

    http://www.mumsema.com/itikat-iman-s...-cevaplar.html


  18. 16.Ağustos.2011, 16:28
    33
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    http://www.mumsema.com/itikat-iman-s...-cevaplar.html


    yukarıya tıklayınız. daha bu sayfadada yorum yapmayın. diğer tarafta herşeyi açıklıyorum. gelin ne derseniz orada diyin. bakalım kim haklımış kim haksızmış.

    Alıntı
    rüya görmüşsün gerçek sanıyorsun yazık
    sen bir rüya olmuşsun demek sağın solun belli etmiyorsa ben ne yapayım. sen demedinmi. keşke yüzü suyu hürmetinden kalsanda şirke girip yardım demesen diye bir cümle. lafının arkasında dur. gel bakalım diger tarafta konuş burada yazma.. zaten sen Ruhlarıda öldürdün. ha bire ölüyü vesile edemeyiz diyorsun. Hz Adem daha Hz Muhammed (SAV) Dünyaya gelmeden yüzü suyu hürmetine diyor. zaten sen bunada uydurma diyorsun. işine gelmiyor çünkü o hadis. ben diger taraftan imam azamdan İmam rabbaniden örnekler verdim. tabiki sen diyorsun onlar beni bağlamaz. ben sahabeden istiyorum örnek. ondanda veriyoruz. hadisler uydurma diyorsun. daha açık bir hadis getiriyoruz. manasında kaydırma yapmışlar diyorsun. çözemedimki bende seni. İmam nevevi hadisi doğru yorumluyor. sen ise onada muhalefet ediyorsun. o hadis uydurma diyorsun. veya hemen o yardım edenler melektir diyorsun. lafı geçiştiriyorsun. o yorumları kim okusa güler vallah. Allah hidayet versin ne diyeyim daha sana ben...

    bır ınsan ne kadar olursa sağır sen ona istediğin kadar bağır ( mahmud efendı hz )

    ''Ne kadar anlatırsan anlat; anlattıkların karşındakinin anladığı kadardır."
    (mevlana)



    vesile konusuna gelirsek

    ''Ey iman edenler! Allah tan ittika edin ona (yaklaşmaya) vesile arayın.. (Maide süresi 35 )
    buyurulmaktadır. acaba buradaki vesile nedir?

    Bir kimsenin , arada hiçbir vasıta olmadan Allah-u te'ala nın rızasına ve sevgisine mazhar olması , ona kurbiyet (yakınlık) elde etmesi mümkünmüdür ?

    Aşagıdaki ayet-i kerime bunun mümkün olmadıgını beyan buyurmaktadır:

    '' (Rasulum ) de ki : '' Eğer Allah'ı Seviyorsanız , bana uyun ki ,Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın ... '' (Ali imran :31)

    demekki Allahu tealanın sevgisinin yolu , Rasullullah efendimize uymaktan geçmektedir. yani arada bir vasıta vardır Allah-u te'ala nın bir kimseyi sevmesi için o kimsenin rasullullah (Sallahu Aleyhi ve sellem ) efendimize itaat etmesi şarttır.


    Peki Rasullullah (salllahu Aleyhi ve sellem) efendimize itaat nedir.

    Rasullullah (SAV) efendimize itaat onun bize tebliğ ettigi şeriatın bütün emir ve yasaklarına hakkıyla riayetin yanında bu sevgiye zemin olan kalbin muhabbet ve bağlılıga lauık hazır ve elverişli hale getirilmesi ile olur.

    bu ise öyle bir kelime ile veya bir cümle ile anlatabilecek bir hadisse degildir.

    neyse diger tarafta izahını yaparım hepsinin

    Aşagıdaki linke tıklayın orada gelin konuşalım

    http://www.mumsema.com/itikat-iman-s...-cevaplar.html


  19. 16.Ağustos.2011, 16:49
    34
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı?

    sen hala "yetiş ya şeyhim" demekle
    "Ya Rabbi şeyhimin yüzü suyu hürmetine.." demek arasındaki farkı anlamıyorsun
    ben gene söylüyorum
    birincisi araya aracı koymak olup kesinlikle şirktir
    ikincisi ise ebu Hanife'ye göre mekruh olup
    eğer bu şekilde dua edilmesini savunurssan sana söz veriyorum
    sana itiraz etmeyeceğim
    bunun mekruh olduğunu -başkası tarafından sorulması hariç- ilan etmeyeceğim

    linke tıklamamı istiyorsun zaten yazıyorum da sen neden benim sana verdiğim linkte değil de
    kendi linkinde cevap yazıyorsun?


  20. 16.Ağustos.2011, 16:49
    34
    âb ü kil
    sen hala "yetiş ya şeyhim" demekle
    "Ya Rabbi şeyhimin yüzü suyu hürmetine.." demek arasındaki farkı anlamıyorsun
    ben gene söylüyorum
    birincisi araya aracı koymak olup kesinlikle şirktir
    ikincisi ise ebu Hanife'ye göre mekruh olup
    eğer bu şekilde dua edilmesini savunurssan sana söz veriyorum
    sana itiraz etmeyeceğim
    bunun mekruh olduğunu -başkası tarafından sorulması hariç- ilan etmeyeceğim

    linke tıklamamı istiyorsun zaten yazıyorum da sen neden benim sana verdiğim linkte değil de
    kendi linkinde cevap yazıyorsun?


  21. 16.Ağustos.2011, 19:02
    35
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı?

    Alıntı
    sen hala "yetiş ya şeyhim" demekle
    "Ya Rabbi şeyhimin yüzü suyu hürmetine.." demek arasındaki farkı anlamıyorsun
    ben gene söylüyorum
    birincisi araya aracı koymak olup kesinlikle şirktir
    ikincisi ise ebu Hanife'ye göre mekruh olup
    eğer bu şekilde dua edilmesini savunurssan sana söz veriyorum
    sana itiraz etmeyeceğim
    bunun mekruh olduğunu -başkası tarafından sorulması hariç- ilan etmeyeceğim

    linke tıklamamı istiyorsun zaten yazıyorum da sen neden benim sana verdiğim linkte değil de
    kendi linkinde cevap yazıyorsun?

    ebu hanifeye göre mekruhtur diyorsun degilmi.. ben sana imam Azamın rabıta hakkındaki yaptıklarını yayınladım. o linkte gördünmü. Rabıtayada şirk diyorsunuz. zaten. ama o himmet konusunuda bulacam. peki o zaman sen diyecekmisin dogrudur haklısın diye. varmış diye.
    birde o link e tıkla diyorsam sen durmadan soruyordun açtınmı konu diye. bende açtıgım halde yine buraya yöneliliyor. ama dur ben sana daha güzel deliller bulacam.. zaten kim olsa o delillerden sonra doğru diyorsun derdi.

    birde durmadan demeyin Allah yerine Kabirden istiyorsun. Ben hep Allahtan istemişim şimdiye kadarda kabirden istememişim. tekrar diyorum ben o hadislere İman ettim. Allahın kullarının yardımı elbet olur. Peki bu kimin izniyle. Tabiki Allahın izniyle. O kabirdeki zatın bedeni ölüdür. ama ruhu gezer. kabirdeki Zat bizi görür selamımıza karşılık verir. istihare yap. yat Allahım ben doğru yoldamıyım. o arkadasın dedigi doğrumu de bak bakalım nolacak.



  22. 16.Ağustos.2011, 19:02
    35
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    sen hala "yetiş ya şeyhim" demekle
    "Ya Rabbi şeyhimin yüzü suyu hürmetine.." demek arasındaki farkı anlamıyorsun
    ben gene söylüyorum
    birincisi araya aracı koymak olup kesinlikle şirktir
    ikincisi ise ebu Hanife'ye göre mekruh olup
    eğer bu şekilde dua edilmesini savunurssan sana söz veriyorum
    sana itiraz etmeyeceğim
    bunun mekruh olduğunu -başkası tarafından sorulması hariç- ilan etmeyeceğim

    linke tıklamamı istiyorsun zaten yazıyorum da sen neden benim sana verdiğim linkte değil de
    kendi linkinde cevap yazıyorsun?

    ebu hanifeye göre mekruhtur diyorsun degilmi.. ben sana imam Azamın rabıta hakkındaki yaptıklarını yayınladım. o linkte gördünmü. Rabıtayada şirk diyorsunuz. zaten. ama o himmet konusunuda bulacam. peki o zaman sen diyecekmisin dogrudur haklısın diye. varmış diye.
    birde o link e tıkla diyorsam sen durmadan soruyordun açtınmı konu diye. bende açtıgım halde yine buraya yöneliliyor. ama dur ben sana daha güzel deliller bulacam.. zaten kim olsa o delillerden sonra doğru diyorsun derdi.

    birde durmadan demeyin Allah yerine Kabirden istiyorsun. Ben hep Allahtan istemişim şimdiye kadarda kabirden istememişim. tekrar diyorum ben o hadislere İman ettim. Allahın kullarının yardımı elbet olur. Peki bu kimin izniyle. Tabiki Allahın izniyle. O kabirdeki zatın bedeni ölüdür. ama ruhu gezer. kabirdeki Zat bizi görür selamımıza karşılık verir. istihare yap. yat Allahım ben doğru yoldamıyım. o arkadasın dedigi doğrumu de bak bakalım nolacak.



  23. 16.Ağustos.2011, 19:13
    36
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Cevap: mevlana celaleddin rumi mezarını ziyaret eden hac sevabı alırmı?

    Alıntı
    Ben hep Allahtan istemişim şimdiye kadarda kabirden istememişim
    İnşaallah böyle devam edersin de
    bu itikadda olduktan ve bunu başkalarına tavsiye ettikten sonra
    kendinin sadece Allah'tan istiyor olmanın sana faydası olur mu bilmem.

    Alıntı
    ama dur ben sana daha güzel deliller bulacam
    bu sefer de sabahat akkirazdan felan türkü sözü getirmezsin İnşaallah
    sahi delil diye getirdiğin hadislerin ya uydurma ya zayıf ya da başka sahih nasslara aykırı olduğunu iddia ediyor ve ispatlıyorum
    neden tek satır cevap yazarak delillerini savunmak ve ispatlamak yerine
    hep şahsıma saldırıyorsun?


  24. 16.Ağustos.2011, 19:13
    36
    âb ü kil
    Alıntı
    Ben hep Allahtan istemişim şimdiye kadarda kabirden istememişim
    İnşaallah böyle devam edersin de
    bu itikadda olduktan ve bunu başkalarına tavsiye ettikten sonra
    kendinin sadece Allah'tan istiyor olmanın sana faydası olur mu bilmem.

    Alıntı
    ama dur ben sana daha güzel deliller bulacam
    bu sefer de sabahat akkirazdan felan türkü sözü getirmezsin İnşaallah
    sahi delil diye getirdiğin hadislerin ya uydurma ya zayıf ya da başka sahih nasslara aykırı olduğunu iddia ediyor ve ispatlıyorum
    neden tek satır cevap yazarak delillerini savunmak ve ispatlamak yerine
    hep şahsıma saldırıyorsun?





+ Yorum Gönder
Git İlk 2346 Son