+ Yorum Gönder
1. Sayfa 124 ... SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Bilerek cünüp oLmak-şehvet akıtmak orucu bozarmı? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. 07enes
    Üye
    Reklam

    Bilerek cünüp oLmak-şehvet akıtmak orucu bozarmı?

    Reklam




  2. ikra_40
    Herşeyi ile Aciz

    Cevap: Bilerek cünüp oLmak orucu bozarmı


    Reklam


    Düşünerek cünüp olmak bozmaz fakat derecesini azaltır.

    Kişi kendi oynayarak olursa orucu bozar ve bu bir kez olursa kaza ikinci kez olursa kefaret gerektirir...


  3. Star
    Devamlı Üye
    Oruç tutarken oruçlu olduğu sırada insanın cinsi münasebetten uzak durması gerekir.Bilerek,isteyerek cünüp olursa bu orucu bozar.Bozmaz diye bir durum yok kardeş.Bilip bilmeden yanlış fetva verip üzerinize vebali kalmasın..

  4. Desert Rose
    Silent and lonely rains
    KAZA KEFFARET VE TAZİR GEREKTİREN DURUMLAR: (1)

    Ramazanda oruçlu bulunan bir kişiye sadece bir sebepten dolayı kazâ, kefaret ve tazir gerekir ki o sebep de cinse! ilişkidir Bu kişinin ayrıca o günün geri kalan kısmını da oruçlu gibi geçirmesi icap eder Ramazanda oruçlu iken cinsel ilişkide bulunan şahsın kazâ, kefaret ve günün geri kalan kısmını oruçlu gibi geçirmekle yükümlü olması ve ayrıca tazir edilmesi için şu şartların gerçekleşmesi gerekir:

    1 Oruca geceden niyet etmiş olmak Eğer geceden niyet etmemiş ise orucu zaten sahih olmaz Ancak yine de o gün oruçlu gibi davranması gerekir

    2 Cinsel ilişkiyi, oruçla ilgili hükmünü bilerek yapmış olmalıdır

    3 Cinsel ilişkiyi kendi serbest iradesiyle yapmış olmalıdır

    4 Cinsel ilişkiyi, oruçluya haram olduğunu bilerek yapmış olmalıdır Unutarak veya başkası tarafından zorlanarak ya da İslâm'a yeni girdiği için oruçluya haram olduğunu bilmeyerek cinsel ilişkide bulunan kişiye ne kazâ, ne kefaret ne de tazir gerekir

    5 Cinsel ilişki ramazan gününde yapılmış olmalıdır Ramazan ayı dışında nafile, adak, kazâ veya kefaret orucu tutmakta olan bir kişi cinsel ilişkide bulunduğunda orucu her ne kadar bozulursa da kendisine kefaret ve tazir gerekmez

    Ramazan günlerinde cinsel ilişkide bulunmak, oruçlu kişilere haramdır Nitekim bununla ilgili olarak yüce Allah şöyle buyurmuştur:

    'Oruç gecesinde kadınlarınıza yaklaşmak size helâl kılındı Onlar size örtüdürler, siz de onlara örtüsünüz

    Allah (ramazan gecelerinde hanımlarınıza yaklaşarak) kendinize zulmetmekte olduğunuzu bildi de tövbenizi kabul edip sizi affetti Artık eşlerinize yaklaşın ve Allah'ın sizin için yazıp takdir etmiş olduğu şeyi arayın Şafağın aydınlığı gecenin karanlığından ayırt edilinceye (tan yeri ağarıncaya) kadar yiyin, için Sonra da akşama kadar orucu tam tutun" (Bakara 2/187)

    6 Oruç, sadece cinsel ilişkide bulunarak bozulmuş olmalıdır Meselâ oruçlu bir kişi ramazan gününde önce yemek yiyip sonra cinsel ilişkide bulunursa kendisine kefaret gerekmez Yemek, içmek, mastürbasyon yapmak, kadının tenasül organı dışında vücudunun diğer taraflarına sürtünüp sarınarak meni gelmesine yol açmak gibi cinsel ilişki dışındaki sebeplerle kefaret gerekmez

    7 Bu cinsel ilişkide bulunmakla kişi günaha girmiş olmalıdır Cinsel ilişkide bulunan çocuğa, ruhsattan yararlanma niyetiyle de olsa başka bir niyetle de olsa seferî veya hasta olan oruçlunun, ramazan gününde cinsel ilişkide bulunması halinde kendisine kefaret gerekmez Oruçlu olduğunu unutarak cinsel ilişkide bulunan kişiye hiçbir şey icap etmez

    8 Orucun sahihliğine inanmış olmalıdır Meselâ unutarak yemek yiyen bir kişi, orucunun bozulduğunu zannederek bundan sonra bile bile cinsel ilişkide bulunursa, kendisine kefaret gerekmez Çünkü bu durumda o şahıs, oruçlu olmadığını zannetmektedir Her ne kadar orucu bozulmuş ve kaza etmesi gerekmekteyse de kefaretle yükümlü olmaz

    9 Yanılmış olmamalıdır Cinsel ilişkide bulunurken gecenin devam ettiğini ve imsak vaktinin henüz başlamadığını ya da akşama doğru böyle bir ilişkide bulunurken güneş batmadığı halde battığını zanneden kişiye kefaret gerekmez

    10 Ramazan gününde güneşin batmasından önce oruçluyken cinsel ilişkide bulunan kişi daha sonra o gün delirmiş veya ölmüş olmamalıdır O gün cinsel ilişkide bulunduktan sonra deliren veya ölen kişiye kefaret gerekmez Çünkü onda artık ibadet ehliyeti kalmaz Delirmenin veya ölümün vuku bulması, kefareti kesin olarak ortadan kaldırır Bu hallerin meydana gelişiyle o kişinin artık oruçlu olmadığı ortaya çıkar (Şirbînî, Mugnfl-Muhtâc, 2/180)

    11 Oruçlu kişi, cinsel ilişkiyi kendi fiiliyle yapmış olmalıdır Kendisi baştan çıkarmaksızın karısı onun üzerine çıkıp zorla onunla cinsel ilişkiye girer ve bu arada kendisinin döl suyu boşalırsa, kendisine kefaret gerekmez

    12 Oruçlu kişi, penisinin sünnet kertiğine kadar olan kısmını veya ucu kesik penisin bu miktardaki kısmını karısının tenasül organına girdirmiş olmalıdır Bu miktardaki bir kısmı girdirmeyen oruçluya kefaret gerekmez Ama bunu yaptıktan sonra da günün kalan kısmını oruçlu gibi geçirmesi gerekir

    13 Penis, diri veya ölü bir erkek ya da kadının ön veya arka tenasül organına yahut bir hayvanın üreme organına girdirilmiş olmalıdır

    14 Cinsel ilişkiye giren oruçlu, pasif değil aktif durumda olmalıdır Pasif durumda olan değil, aktif durumda olan kişi kefaretle yükümlü olur Kendisiyle cinsel ilişkiye girilen oruçlu kadının sadece orucunu kaza etmesi gerekir

    Ramazanda oruçluyken cinsel ilişkide bulunduktan sonra yolculuğa çıkan veya bayılan ya da dinden çıkan kişi, kefaret yükümlülüğünden kurtulmaz Çünkü oruçlu, kendisinde bu hallerin meydana gelmesinden önce orucun ve ramazanın hürmetini hiçe sayıp çiğnemiştir

    Kefaretle yükümlü olan kişinin, ayrıca o günün orucunu kaza etmesi de lâzımdır Cinsel ilişkide bulunarak oruç bozmanın tekrarlanması, kefaretin de tekrarlamasını gerektirir Meselâ iki ayrı ramazan gününde oruçluyken cinsel ilişkide bulunan kişi, iki ayrı kefaretle yükümlü olur Çünkü ramazanda her bir günün orucu, kendi başına müstakil bir ibadettir Dolayısıyla kefaretleri iç içe girmez

    Hanefî mezhebine göre aynı ramazanda veya değişik ramazan aylarında birkaç defa kefaret gerektirecek şekilde orucunu bozan kişiye bunların tamamı için bir kefaret yeterli olur Ancak bir kişi kefareti yerine getirdikten sonra yeniden oruç bozarsa bundan ötürü ayrı bir kefaret daha gerekir

    (1)Kazâ ve kefaret: Kazâ, bozulan orucun yerine gününe gün oruç tutmaktır Kefaret ise, mazeretsiz olarak ve bilerek bozulan ramazan orucunun yerine peş peşe iki kamerî ay veya altmış gün oruç tutmaktır Bozulan bu orucun ayrıca kazâ edilmesi de gerekir Ramazan orucundan başka oruçların bilerek ve mazeretsiz olarak bozulmaları durumunda sadece kazâ gerekir ama kefaret gerekmez Ramazan orucu öbür aylarda kazâ edilirken bilerek ve mazeretsiz olarak bozulsa bile kefaret gerekmez, sadece kazâ gerekir

    Kefaret orucu, peş peşelik şartının İhlâl edilmemesi için ramazan ayına ve oruç tutulması haram olan günlere denk getirilmemelidir Herhangi bir sebeple kefaret orucuna ara verilir veya eksik tutulursa, yeniden başlayıp altmış günü kesintisiz tamamlamak lâzımdır Kadınlar kefaret orucu tutarken araya giren aybaşı hali günlerinde oruç tutmazlar Temizlendikten sonra oruca devam eder ve altmış günü tamamlarlar Ama temizlik dönemine girdiği halde oruca başlamayıp kefarete ara verirlerse, önce tuttuğu oruçlar kefaret için geçersiz olur ve altmış güne yeniden başlamaları gerekir

    Yaşlı veya hasta olup kefaret orucu tutacak güçte olmayan kişi, bunun yerine altmış fakiri sabah akşam yedirip doyurur (veya Hanefî mezhebine göre yemek parasını) fakirin kendisine verir Her gün için yiyecek, bir fitre miktarıncadır Bu fitre miktarı yiyecek ayrı ayrı altmış fakire verilebileceği gibi, Her gün bir fitre miktarı olmak üzere altmış günde aynı fakire de verilebilir Ancak bu fakirlerin, kefaret yükümlüsü kişinin bakmakla yükümlü olduğu şahıslardan olmamaları gerekir

    Altmış günlük yiyeceği (veya Hanefî mezhebine göre bu yiyeceğin değerince parayı) bir günde bir fakire verme durumunda bu, sadece bir günlüğün yerine geçer


  5. muhammediyim
    Üye
    kefaret diye bir olay yokmuş süleymaniye vakfı öyle diyor

  6. K@f KéF
    Üye
    Eğer cinsel ilişkiye Girilirse 61 Gün Kefaret Gerekir Ancak İstimna Yapılırsa Oruç Bozulur Yanlız O Günün Kazasını Tutarak Borcun Kalmaz Ancak Ramazan Ayında 2.Kez İstimna Edip Orucunu Bozarsan Bu Sefer 61 Gün Kefaret Gerekir...

  7. Desert Rose
    Silent and lonely rains
    kefaret diye bir olay yokmuş süleymaniye vakfı öyle diyor
    Kazâ ve kefâret gerektiren durumlar nelerdir?
    Orucu bozup hem kazâ hem de kefâreti gerektiren hallerin başında; Ramazan günü oruçlu veya farz bir oruca niyetli iken yapılan cinsel ilişkidirBu konuda bütün fıkıh mezhepleri görüş birliğine varmışlardır
    Bir şey yiyip içmenin kefareti konusu mezhepler arasında tartışmalı olmakla beraber Hanefî mezhebi; bilerek isteyerek bir şey yeyip içmeyle bozulan oruç için kazâ ve kefâretin gerektiğini söyler
    Örneğin; kişi tam bir şey yiyor, içiyorken imsak vaktinin girdiğini anlasa hemen yemeyi ve içmeyi kesmelidir Bile bile devam edecek olsa, Hanefî imamlara göre bu durum kazâ ve kefâreti gerektirir Ayrıca iftar vaktinin girdiğini zannedip orucunu açan kişi için de kazâ ve kefâret gerekir Şâfîi mezhebine göre ise; sadece kazâ gerekir

    Orucu mazeretsiz olarak kasten bozmanın kefâreti nedir?
    Bir mazeret olmaksızın bilerek, isteyerek yeme, içme veya cinsel birleşmeyle oruç bozmak dinen bir hata olup telâfisi için Hanefî mezhebine göre; peş peşe 60+1 (2 Kamerî ay+1 gün) gün oruç tutmak zorunluluğu vardır Yani bir sebep olmaksızın niyetlenilmiş (başlanmış) farz bir orucu bozmanın cezası ara vermeden iki ay oruç tutmaktır Ayrıca bozulan oruç için de kazâsı (bir gün) ilâve edilir, böylece kefâret 61 güne tamamlanırKefâret borcu olan kişinin oruç tutmaya “gerçekten” gücü yetmezse; o vakit altmış fakiri doyurmalıdır Doyurmak için yemek verebileceği gibi, kefâretini parasal olarak da ödeyebilir Kefâretin parasal tutarı bir veya birkaç kişiye pay edilebilir Önemli olan kefâret verilen kişilerin fakir, yoksul kişiler olmalarıdır
    Şâfîi mezhebi; sadece bilerek cinsel ilişkiyle bozulan orucun kefâretini ister


  8. bacanak
    Üye
    Selamin aleykum.Ben iftardan sonra cunup oldum (ruya degil kendi istegimle) boylede sahur yaptim ve niyetlendim gunes dogduktan sonrada sabah abdest alicam oruc kabul olur mu?Tesekjurler selam ve dua ile...

  9. mümini78
    Devamlı Üye
    Bak burası sanalda olsa Allah seni de beni de biliyor bu da günahını bilmemize nedn oluyor Aslında bu durumlarda ağır yazı yazmak gerekir. Yani oruçlu iksen istimna yapan kefaret etmiş olur 61 gün oruç tutması gerekir. Vakti oldğu halde yıkanmayıp oruca niyet edenin de niyeti sahih olmaz demek gerekir ki bir daha bu kişiler oruçlu iken istimna yapmasın veya geceyi bilerel cünüp geçirmesin.

  10. bacanak
    Üye
    1.orucluyken cunup olmadim cunuptum uyumusum kalktim sahur olmus.Sahurdan hemen sonra alicaktim ama biraz nette arastirdim cunup olmanin oruca bir zarari yok deniyordu bende buna istinaden sabah banyo yaparim dedim.Bu kadar arastirma yaptim bu bile grrfektej oruc ttmak istedigimi gostermez mi? Yada bugun hirakip kaza mi yapayim

  11. Berşan
    Üye
    Alıntı mümini78 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bak burası sanalda olsa Allah seni de beni de biliyor bu da günahını bilmemize nedn oluyor Aslında bu durumlarda ağır yazı yazmak gerekir. Yani oruçlu iksen istimna yapan kefaret etmiş olur 61 gün oruç tutması gerekir. Vakti oldğu halde yıkanmayıp oruca niyet edenin de niyeti sahih olmaz demek gerekir ki bir daha bu kişiler oruçlu iken istimna yapmasın veya geceyi bilerel cünüp geçirmesin.
    Dinimizin kuralları malesef sana veya bana göre olmuyor.Arkadaş oruçlu iken değil iftardan sonra yapmış artık ne yapmışsa ayrıca bak o kalın yazdığım yer çok tehlikeli bir ibare.Tüm islam alimleri cünup iken tutulan oruç sahihtir derken sen niyeti sahih olmaz demek gerekir ki deyip yanlış bilgi vermemelisin.

    bacanak
    Cünup olmak oruca engel değildir kardeş orucunu bozmaya gerek yok.

  12. Misafir

    Reklam


    Merhaba. Gece nihetlendim oruca sabah kalkınca cünüp olmuşum bende cünüp oldum abdest almam gerekir düşüncesiyle. Kendi rızam ile busefer de ben şehvet lenerek kendi kendime tekrar cünüp oldum sora abdest aldım orucum bozuldumu bozulduysa kefaret yerine ne yapmam gerekir ilginize teşekkürediyorum

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 124 ... SonuncuSonuncu
cünüp olmak orucu bozar mı,  cünüplük orucu bozar mı,  akıtmak orucu bozar mı,  cunup olmak orucu bozarmi,  cenabet olmak orucu bozar mı,  cünüp orucu bozar mı,  cenabetlik orucu bozar mı