Konusunu Oylayın.: İmamın SİGARA içmesi doğru mu ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İmamın SİGARA içmesi doğru mu ?
  1. 10.Ağustos.2011, 12:12
    1
    *ÜSTÜNBAŞ*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Haziran.2010
    Üye No: 77032
    Mesaj Sayısı: 724
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8
    Yaş: 75

    İmamın SİGARA içmesi doğru mu ?






    İmamın SİGARA içmesi doğru mu ? Mumsema İMAMIN SİGARA İÇMESİ DOĞRU MU ??
    Çok sayın ilgililer vede fetva vermeye yetkililer.. Önce beni bağışlayın.. Belki SİGARA ile ilgili çok yazı yazıyorum diye üzülenler olabilir. SİGARA içenler varsa bu soruları istemeyebilir.. Amma ben yine faydalı olur düşüncesiyle yazmayı uygun buluyorum.. Allah niyetlerimize göre bizlere muamele eylesin.. Amin..
    Şimdi soruma geçiyorum :
    Cami müştemilatı içinde vede cemaatın arasında İmam (Müezzin) SİGARA içerse diğer cemaate içme diyemez.. Zaten kendisi içtiği için diğer ceaatte ondan yararlanarak orada içmeyecek olsa bile, hoca içerse bende içeyim der ve içer. Dolayısı ile cami çevresinde SİGARA içilmesi önlenemez.. Bana göre din görevlileri SİGARA içmemeli.. Cami cemaatine etkili olabilmesi için KÖTÜ ALIŞKANLIĞI olmamalı. Böyle kötü alışkanlığı olan bir din görevlisi iyi alışkanlıkları vaaz ve hutbede anlatmada zorlanmaz mı ??.. Özetlemek istiyorum .
    İMAMIN SİGARA İÇMESİ DOĞRU MU ?? YANLIŞ MI ??..

    CEVAPLARINIZ ÇOK ÖNEMLİDİR !!.. CEMAATE ETKİLİ OLACAKTIR.. TEŞEKKÜRLERİMLE..


  2. 10.Ağustos.2011, 12:12
    1
    *ÜSTÜNBAŞ* - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    İMAMIN SİGARA İÇMESİ DOĞRU MU ??
    Çok sayın ilgililer vede fetva vermeye yetkililer.. Önce beni bağışlayın.. Belki SİGARA ile ilgili çok yazı yazıyorum diye üzülenler olabilir. SİGARA içenler varsa bu soruları istemeyebilir.. Amma ben yine faydalı olur düşüncesiyle yazmayı uygun buluyorum.. Allah niyetlerimize göre bizlere muamele eylesin.. Amin..
    Şimdi soruma geçiyorum :
    Cami müştemilatı içinde vede cemaatın arasında İmam (Müezzin) SİGARA içerse diğer cemaate içme diyemez.. Zaten kendisi içtiği için diğer ceaatte ondan yararlanarak orada içmeyecek olsa bile, hoca içerse bende içeyim der ve içer. Dolayısı ile cami çevresinde SİGARA içilmesi önlenemez.. Bana göre din görevlileri SİGARA içmemeli.. Cami cemaatine etkili olabilmesi için KÖTÜ ALIŞKANLIĞI olmamalı. Böyle kötü alışkanlığı olan bir din görevlisi iyi alışkanlıkları vaaz ve hutbede anlatmada zorlanmaz mı ??.. Özetlemek istiyorum .
    İMAMIN SİGARA İÇMESİ DOĞRU MU ?? YANLIŞ MI ??..

    CEVAPLARINIZ ÇOK ÖNEMLİDİR !!.. CEMAATE ETKİLİ OLACAKTIR.. TEŞEKKÜRLERİMLE..


    Benzer Konular

    - İmamın namazdan sonra cemaate doğru nasıl durması gerekir?sünnet olan imamın durma şekli nasıldır?

    - Cünüp kimsenin yemek yemesi veya su içmesi caiz midir?

    - Sözleşmeli zabıtanın satıcılardan yiyip içmesi

    - Sıgara Harammıdır Mekruhmu Hangi Alimler Mekruh Ve Hangi Alimler Haram Demiş Ve Doğru Olan Hangisidi

    - Şeytanın Yemesi içmesi ne anlama geliyor?

  3. 12.Ağustos.2011, 14:13
    2
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: İmamın SİGARA içmesi doğru mu ?




    Alıntı
    İMAMIN SİGARA İÇMESİ DOĞRU MU ??
    Çok sayın ilgililer vede fetva vermeye yetkililer.. Önce beni bağışlayın.. Belki SİGARA ile ilgili çok yazı yazıyorum diye üzülenler olabilir. SİGARA içenler varsa bu soruları istemeyebilir.. Amma ben yine faydalı olur düşüncesiyle yazmayı uygun buluyorum.. Allah niyetlerimize göre bizlere muamele eylesin.. Amin..
    Şimdi soruma geçiyorum :
    Cami müştemilatı içinde vede cemaatın arasında İmam (Müezzin) SİGARA içerse diğer cemaate içme diyemez.. Zaten kendisi içtiği için diğer ceaatte ondan yararlanarak orada içmeyecek olsa bile, hoca içerse bende içeyim der ve içer. Dolayısı ile cami çevresinde SİGARA içilmesi önlenemez.. Bana göre din görevlileri SİGARA içmemeli.. Cami cemaatine etkili olabilmesi için KÖTÜ ALIŞKANLIĞI olmamalı. Böyle kötü alışkanlığı olan bir din görevlisi iyi alışkanlıkları vaaz ve hutbede anlatmada zorlanmaz mı ??.. Özetlemek istiyorum .
    İMAMIN SİGARA İÇMESİ DOĞRU MU ?? YANLIŞ MI ??..

    CEVAPLARINIZ ÇOK ÖNEMLİDİR !!.. CEMAATE ETKİLİ OLACAKTIR.. TEŞEKKÜRLERİMLE..
    öncelikle sizi daha önce uyarmıştım sizin sigara hakkında açtığınız çok konu oldu fakat siz hala benim uyarmamı idrak edemediniz herhalde...

    ben sigara içmeyen biri olarak imamların sigara içmesine karşı değilim engellemeye çalışsanız bile bunun önüne geçemezsiz.sonuçta imamlardada nefis diye birşey var öyle demi...

    Alıntı
    Cami müştemilatı içinde vede cemaatın arasında İmam (Müezzin) SİGARA içerse diğer cemaate içme diyemez.. Zaten kendisi içtiği için diğer ceaatte ondan yararlanarak orada içmeyecek olsa bile, hoca içerse bende içeyim der ve içer.

    sevgili kardeşim Bizim cami imamımız içiyor ve ben şimdiye kadar imam içiyor ben neden içmeyeyim diye bir düşünce geçmedi aklımdan.zaten isteyen istediği kötülüğü yapar. .şimdi bunca engellenecek başka işler ve uyarılacak suçlar varki sayılamayacak kadar çok.. onlar bittikten sonra sıra sigaraya gelir kardeşim.
    Son olarak ben imamın kötü huylarını değil ondaki güzellikleri görür ve uygulamaya geçiririm...


  4. 12.Ağustos.2011, 14:13
    2
    Özel Üye



    Alıntı
    İMAMIN SİGARA İÇMESİ DOĞRU MU ??
    Çok sayın ilgililer vede fetva vermeye yetkililer.. Önce beni bağışlayın.. Belki SİGARA ile ilgili çok yazı yazıyorum diye üzülenler olabilir. SİGARA içenler varsa bu soruları istemeyebilir.. Amma ben yine faydalı olur düşüncesiyle yazmayı uygun buluyorum.. Allah niyetlerimize göre bizlere muamele eylesin.. Amin..
    Şimdi soruma geçiyorum :
    Cami müştemilatı içinde vede cemaatın arasında İmam (Müezzin) SİGARA içerse diğer cemaate içme diyemez.. Zaten kendisi içtiği için diğer ceaatte ondan yararlanarak orada içmeyecek olsa bile, hoca içerse bende içeyim der ve içer. Dolayısı ile cami çevresinde SİGARA içilmesi önlenemez.. Bana göre din görevlileri SİGARA içmemeli.. Cami cemaatine etkili olabilmesi için KÖTÜ ALIŞKANLIĞI olmamalı. Böyle kötü alışkanlığı olan bir din görevlisi iyi alışkanlıkları vaaz ve hutbede anlatmada zorlanmaz mı ??.. Özetlemek istiyorum .
    İMAMIN SİGARA İÇMESİ DOĞRU MU ?? YANLIŞ MI ??..

    CEVAPLARINIZ ÇOK ÖNEMLİDİR !!.. CEMAATE ETKİLİ OLACAKTIR.. TEŞEKKÜRLERİMLE..
    öncelikle sizi daha önce uyarmıştım sizin sigara hakkında açtığınız çok konu oldu fakat siz hala benim uyarmamı idrak edemediniz herhalde...

    ben sigara içmeyen biri olarak imamların sigara içmesine karşı değilim engellemeye çalışsanız bile bunun önüne geçemezsiz.sonuçta imamlardada nefis diye birşey var öyle demi...

    Alıntı
    Cami müştemilatı içinde vede cemaatın arasında İmam (Müezzin) SİGARA içerse diğer cemaate içme diyemez.. Zaten kendisi içtiği için diğer ceaatte ondan yararlanarak orada içmeyecek olsa bile, hoca içerse bende içeyim der ve içer.

    sevgili kardeşim Bizim cami imamımız içiyor ve ben şimdiye kadar imam içiyor ben neden içmeyeyim diye bir düşünce geçmedi aklımdan.zaten isteyen istediği kötülüğü yapar. .şimdi bunca engellenecek başka işler ve uyarılacak suçlar varki sayılamayacak kadar çok.. onlar bittikten sonra sıra sigaraya gelir kardeşim.
    Son olarak ben imamın kötü huylarını değil ondaki güzellikleri görür ve uygulamaya geçiririm...


  5. 12.Ağustos.2011, 23:23
    3
    NURİMERCAN
    İNNALLAHE MEASSABİRİN

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2010
    Üye No: 79255
    Mesaj Sayısı: 221
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: kırıkkale

    Cevap: İmamın SİGARA içmesi doğru mu ?

    içmesine engel olamayız tabii.ancak içmemesi daha yakışır.sigaraların çoğunda alkol ve benzeri maddeler içeriyor.haram diyemeyiz elbette ama içilmese daha iyi olur.


  6. 12.Ağustos.2011, 23:23
    3
    İNNALLAHE MEASSABİRİN
    içmesine engel olamayız tabii.ancak içmemesi daha yakışır.sigaraların çoğunda alkol ve benzeri maddeler içeriyor.haram diyemeyiz elbette ama içilmese daha iyi olur.


  7. 13.Ağustos.2011, 12:13
    4
    K@f KéF
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 13.Ağustos.2011
    Üye No: 89575
    Mesaj Sayısı: 37
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 23

    Cevap: İmamın SİGARA içmesi doğru mu ?

    Tütün Şarapa Batırılıyo Bildiğim Kadarıyla Ancak Cemaati Müslimin İmamın Sigarasınamı Özenecek Çocuklar Gibi Tevbe Tevbe İmamın Kendi İradesidir Bişey Denilemez.


  8. 13.Ağustos.2011, 12:13
    4
    Üye
    Tütün Şarapa Batırılıyo Bildiğim Kadarıyla Ancak Cemaati Müslimin İmamın Sigarasınamı Özenecek Çocuklar Gibi Tevbe Tevbe İmamın Kendi İradesidir Bişey Denilemez.


  9. 13.Ağustos.2011, 12:41
    5
    KaLPNuRu
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Temmuz.2009
    Üye No: 49085
    Mesaj Sayısı: 499
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: München

    Cevap: İmamın SİGARA içmesi doğru mu ?

    Tabiiki örnek olmasi daha güzeldir bence..
    Sonucta onlar da bizim gibi bir insandir..
    Belki o imam sigara iciyor olabilir ve bundan o da cok büyük rahatsizlik duyuyor olabilir..
    Belki oda er ya da gec birakmayi istiyordur.
    Bunun icin cok dua ediyordur..
    Siz de imam ve hocalar icinde mümin kardesleriniz icin DUA edin..
    Insanlarin birbirlerinin yaptiklari ayibi veya kusurlarini arastirmayin..

    Imaminiz sigara iciyor olabilir ama bunu cemaat icerisinde yargilamayin ve konu dedikodu haline getirip bilmeyenlerde varsa herkezin duyacagi sekilde herkeze duyurmayin..
    Bu imamin veyahut baskasinin sigarayi birakacagi anlama gelmez..

    Gün gelir imam tevbe eder sigarayi birakir. Ama sizin onun hakkinda onun konustugunuz kusurunun zarari sizde kalir..

    Başkalarının kusur, eksiklik, utanılacak şey, suç, cürüm, şeref ve haysiyete aykırı davranış, nezaket ve terbiye dışı, fena, kötü, utanç verici şey cinsinden yaptığı işlerin duyulmasını, görülmesini önlemek, yayılmasına mani olmak.
    Toplumu ve insanları kötülüklerden korumak için işlenen ayıpları örtmek ahlâkî faziletlerin başında gelir.
    Böylece İslâm'ın övdüğü, müslümanlarda bulunmasını istediği faziletlerden birisi de başkalarının ayıp ve kusurlarını örtmek ve gizlemektir. Buna karşılık; bir müslümanı küçük düşürmek, şahsiyetini lekelemek ve onu rezil etmek için ayıplarını araştırmak ve başkalarına anlatıp açıklamak ise büyük bir ahlâksızlık olup, İslâm tarafından yasaklanmıştır. Cenâb-ı Hak şöyle buyurur:
    "Müslümanların ayıplarını (ve gizli şeylerini) araştırmayın..." (el-Hucurât, 49/12). Resulullah da bir hadiste: Birbirinizin özel ve mahrem hayatını araştırmayın" (Müslim, Birr ve Sıla, 30) diye buyurmaktadır.
    Resulullah (s.a.s.) başka bir hadislerinde şöyle buyurmaktadır:
    "Her kim bir müslüman kardeşinin ayıp ve kusurlarını, kimsenin görmediği ve görmesini istemediği şeylerini örterse, Allah'u Teâlâ da kıyamet gününde onun ayıplarını örter.
    Her kim müslüman kardeşinin meydana çıkmasını istemediği birşeyini ortaya çıkarır ve dile verirse; Allah da onun ayıplarını, kimsenin bilmesini istemediği hallerini meydana çıkarır.
    Bu suretle kendi evi içinde de olsa onu rezil eder. Müslüman kardeşinin ayıplarını örten, bir ölüyü diriltmiş gibidir. " (Buhârî, Mezâlim, 3; Müslim, Birr, 58; Tirmizî, Birr ve Sıla, 85)
    Müslümanın ayıp araştırması değil, bilâkis gördüğü ayıp ve kusurları örtmesi gerekir. Diğer bir hadis-i şerifte:
    "Kim bir müslümanın ayıbını dilerse Allah da kıyamet gününde onun ayıbını örter. "
    (Ebû Dâvud, Edeb, 39),
    " Kim bir ayıp görür de örterse sanki kabrine diri gömülmüş bir yavruya can vermiş gibi olur. " (Ebû Dâvud, Edeb, 38) buyurulmuştur.
    İnsan başkalarının ayıp ve kusurunu değil, kendi ayıp ve kusurunu görmeye çalışmalıdır. Peygamber Efendimiz (s.a.s.): "Kendi ayıbı, insanların ayıbını görmekten alıkoyan kimseye müjdeler olsun. " (Aclûnî, Keşfu'l-Hafa, II, 46) buyurmuştur.
    Ayıpların araştırılıp ortaya dökülmesi; insanları birbirine düşürmekten, aralarında kin ve düşmanlık tohumları ekmekten, fenalıkların yayılmasından başka bir şeye yaramaz. İnsanların gizli kalmış kusurlarını açıklamak, herkese duyurmak onların utanma duygularının yok olmasına, sosyal kontrolün azalmasına ve böylece ahlâksızlığın süratle yayılmasına da sebep olur.
    Resulullah: "Müslümanların ayıplarını, gizli hallerini araştırmağa kalkışırsan, onları ifsad eder (ahlâklarını bozar) veya ifsada yaklaştırmış olursun, " (Riyazü's-Sâlihin, III,154) buyurmuştur.
    Peygamberimiz ve ashabı, kimsenin ayıplarını araştırmamış ve araştıranları da şiddetle kınamıştır. Peygamberimiz'in: "Din kardeşini bir suçundan dolayı ayıplayan kimse, o suçu (günahı) kendisi de işlemedikçe ölmez. " (Tirmizî, Kıyâme, 53) uyarısını da hiç bir zaman unutmamak gerekir.
    Bir gün Hz. Ömer'in yanına bir adam geldi ve ona şöyle dedi: "Benim bir kızım var, cahiliye devrinde onu diri diri toprağa gömmüş, sonra da ölmeden çıkarmıştık. İslâmiyet geldikten sonra ben de kızım da müslüman olduk. Fakat kızım Allah'ın yasakladığı bir şeyi yaptı ve had vurulması icab etti. Bunun üzerine, bizim bulunmadığımız bir yerde bıçakla kendisini kesmek istemiş. Biz durumu haber alır almaz koştuk, fakat boyun damarlarından birini kesmişti.
    Hemen tedavî ettik, iyileşti. Yaptığına pişman oldu. Tövbe ederek bir daha böyle bir şey yapmamaya karar verdi. Bir kabileden dünür geldi.
    Ben de olanları olduğu gibi anlattım." Hz. Ömer, adamın bu sözlerine kızarak:
    "-Allah'u Teâlâ'nın gizlediğini açığa mı vuruyorsun? Vallahi eğer kızın başından geçenleri başka birine daha anlatırsan herkesten önce cezanı ben veririm. Git, kızı diğer müslüman, temiz kızlar gibi evlendir dedi." (Y. Kândehlevî, Hadislerle Müslümanlık, III, 1021).
    Müslümanların başkalarının günah ve kusurlarını, işledikleri ayıpları örtmeye çalışmaları nasıl önemli bir ahlâkî görevleri ise; aynı şekilde kendi günah ve kusurlarını da ifşâ etmemeleri gerekir. Aşağıdaki hadîs-i şerif bize bu konuda da titiz davranmamız gerektiğini göstermektedir. Resulullah (s.a.s.) şöyle buyuruyor:
    "Fenalıklarını açığa vuranlardan başka bütün ümmetim, halkın dilinden ve elinden salimdir. "
    "Bir adam bir gece fenalığı yapıp da Cenâb-ı Hak onu örtmüş iken:
    "Ey filânca ben dün gere Şöyle şöyle yaptım demesi, suçunu ilân ve teşhirdir. Halbuki o, geceyi Allah'ın setrine mazhar olarak geçirmişti. Allah'ın örttüğü bu suçu sabahleyin teşhir etmiş, açıklamış bulunuyor. " (Riyazü's-Salihîn, I, 282).
    Rabîatü'l-Adeviyye: "Kul Allah'ın sevgisini tattığı zaman, Allah onu kendi kusurlarına muttali kılar, böylece başkalarının kusurunu görmez olur" der.
    Bu ayet-i kerime ve hadis-i şerifler, toplum içinde yardımlaşmak, birlikte iyi geçinmek, yapılan fenalıkları ve ayıpları örterek arkadaşlığı, dostluğu kuvvetlendirmek, dostça yaşamayı isteklendirmek ayıp ve günahları teşhir etmeden önlemek gibi insanî ve İslâmî faziletlerimizi belirtmektedir.



  10. 13.Ağustos.2011, 12:41
    5
    Devamlı Üye
    Tabiiki örnek olmasi daha güzeldir bence..
    Sonucta onlar da bizim gibi bir insandir..
    Belki o imam sigara iciyor olabilir ve bundan o da cok büyük rahatsizlik duyuyor olabilir..
    Belki oda er ya da gec birakmayi istiyordur.
    Bunun icin cok dua ediyordur..
    Siz de imam ve hocalar icinde mümin kardesleriniz icin DUA edin..
    Insanlarin birbirlerinin yaptiklari ayibi veya kusurlarini arastirmayin..

    Imaminiz sigara iciyor olabilir ama bunu cemaat icerisinde yargilamayin ve konu dedikodu haline getirip bilmeyenlerde varsa herkezin duyacagi sekilde herkeze duyurmayin..
    Bu imamin veyahut baskasinin sigarayi birakacagi anlama gelmez..

    Gün gelir imam tevbe eder sigarayi birakir. Ama sizin onun hakkinda onun konustugunuz kusurunun zarari sizde kalir..

    Başkalarının kusur, eksiklik, utanılacak şey, suç, cürüm, şeref ve haysiyete aykırı davranış, nezaket ve terbiye dışı, fena, kötü, utanç verici şey cinsinden yaptığı işlerin duyulmasını, görülmesini önlemek, yayılmasına mani olmak.
    Toplumu ve insanları kötülüklerden korumak için işlenen ayıpları örtmek ahlâkî faziletlerin başında gelir.
    Böylece İslâm'ın övdüğü, müslümanlarda bulunmasını istediği faziletlerden birisi de başkalarının ayıp ve kusurlarını örtmek ve gizlemektir. Buna karşılık; bir müslümanı küçük düşürmek, şahsiyetini lekelemek ve onu rezil etmek için ayıplarını araştırmak ve başkalarına anlatıp açıklamak ise büyük bir ahlâksızlık olup, İslâm tarafından yasaklanmıştır. Cenâb-ı Hak şöyle buyurur:
    "Müslümanların ayıplarını (ve gizli şeylerini) araştırmayın..." (el-Hucurât, 49/12). Resulullah da bir hadiste: Birbirinizin özel ve mahrem hayatını araştırmayın" (Müslim, Birr ve Sıla, 30) diye buyurmaktadır.
    Resulullah (s.a.s.) başka bir hadislerinde şöyle buyurmaktadır:
    "Her kim bir müslüman kardeşinin ayıp ve kusurlarını, kimsenin görmediği ve görmesini istemediği şeylerini örterse, Allah'u Teâlâ da kıyamet gününde onun ayıplarını örter.
    Her kim müslüman kardeşinin meydana çıkmasını istemediği birşeyini ortaya çıkarır ve dile verirse; Allah da onun ayıplarını, kimsenin bilmesini istemediği hallerini meydana çıkarır.
    Bu suretle kendi evi içinde de olsa onu rezil eder. Müslüman kardeşinin ayıplarını örten, bir ölüyü diriltmiş gibidir. " (Buhârî, Mezâlim, 3; Müslim, Birr, 58; Tirmizî, Birr ve Sıla, 85)
    Müslümanın ayıp araştırması değil, bilâkis gördüğü ayıp ve kusurları örtmesi gerekir. Diğer bir hadis-i şerifte:
    "Kim bir müslümanın ayıbını dilerse Allah da kıyamet gününde onun ayıbını örter. "
    (Ebû Dâvud, Edeb, 39),
    " Kim bir ayıp görür de örterse sanki kabrine diri gömülmüş bir yavruya can vermiş gibi olur. " (Ebû Dâvud, Edeb, 38) buyurulmuştur.
    İnsan başkalarının ayıp ve kusurunu değil, kendi ayıp ve kusurunu görmeye çalışmalıdır. Peygamber Efendimiz (s.a.s.): "Kendi ayıbı, insanların ayıbını görmekten alıkoyan kimseye müjdeler olsun. " (Aclûnî, Keşfu'l-Hafa, II, 46) buyurmuştur.
    Ayıpların araştırılıp ortaya dökülmesi; insanları birbirine düşürmekten, aralarında kin ve düşmanlık tohumları ekmekten, fenalıkların yayılmasından başka bir şeye yaramaz. İnsanların gizli kalmış kusurlarını açıklamak, herkese duyurmak onların utanma duygularının yok olmasına, sosyal kontrolün azalmasına ve böylece ahlâksızlığın süratle yayılmasına da sebep olur.
    Resulullah: "Müslümanların ayıplarını, gizli hallerini araştırmağa kalkışırsan, onları ifsad eder (ahlâklarını bozar) veya ifsada yaklaştırmış olursun, " (Riyazü's-Sâlihin, III,154) buyurmuştur.
    Peygamberimiz ve ashabı, kimsenin ayıplarını araştırmamış ve araştıranları da şiddetle kınamıştır. Peygamberimiz'in: "Din kardeşini bir suçundan dolayı ayıplayan kimse, o suçu (günahı) kendisi de işlemedikçe ölmez. " (Tirmizî, Kıyâme, 53) uyarısını da hiç bir zaman unutmamak gerekir.
    Bir gün Hz. Ömer'in yanına bir adam geldi ve ona şöyle dedi: "Benim bir kızım var, cahiliye devrinde onu diri diri toprağa gömmüş, sonra da ölmeden çıkarmıştık. İslâmiyet geldikten sonra ben de kızım da müslüman olduk. Fakat kızım Allah'ın yasakladığı bir şeyi yaptı ve had vurulması icab etti. Bunun üzerine, bizim bulunmadığımız bir yerde bıçakla kendisini kesmek istemiş. Biz durumu haber alır almaz koştuk, fakat boyun damarlarından birini kesmişti.
    Hemen tedavî ettik, iyileşti. Yaptığına pişman oldu. Tövbe ederek bir daha böyle bir şey yapmamaya karar verdi. Bir kabileden dünür geldi.
    Ben de olanları olduğu gibi anlattım." Hz. Ömer, adamın bu sözlerine kızarak:
    "-Allah'u Teâlâ'nın gizlediğini açığa mı vuruyorsun? Vallahi eğer kızın başından geçenleri başka birine daha anlatırsan herkesten önce cezanı ben veririm. Git, kızı diğer müslüman, temiz kızlar gibi evlendir dedi." (Y. Kândehlevî, Hadislerle Müslümanlık, III, 1021).
    Müslümanların başkalarının günah ve kusurlarını, işledikleri ayıpları örtmeye çalışmaları nasıl önemli bir ahlâkî görevleri ise; aynı şekilde kendi günah ve kusurlarını da ifşâ etmemeleri gerekir. Aşağıdaki hadîs-i şerif bize bu konuda da titiz davranmamız gerektiğini göstermektedir. Resulullah (s.a.s.) şöyle buyuruyor:
    "Fenalıklarını açığa vuranlardan başka bütün ümmetim, halkın dilinden ve elinden salimdir. "
    "Bir adam bir gece fenalığı yapıp da Cenâb-ı Hak onu örtmüş iken:
    "Ey filânca ben dün gere Şöyle şöyle yaptım demesi, suçunu ilân ve teşhirdir. Halbuki o, geceyi Allah'ın setrine mazhar olarak geçirmişti. Allah'ın örttüğü bu suçu sabahleyin teşhir etmiş, açıklamış bulunuyor. " (Riyazü's-Salihîn, I, 282).
    Rabîatü'l-Adeviyye: "Kul Allah'ın sevgisini tattığı zaman, Allah onu kendi kusurlarına muttali kılar, böylece başkalarının kusurunu görmez olur" der.
    Bu ayet-i kerime ve hadis-i şerifler, toplum içinde yardımlaşmak, birlikte iyi geçinmek, yapılan fenalıkları ve ayıpları örterek arkadaşlığı, dostluğu kuvvetlendirmek, dostça yaşamayı isteklendirmek ayıp ve günahları teşhir etmeden önlemek gibi insanî ve İslâmî faziletlerimizi belirtmektedir.



  11. 13.Ağustos.2011, 13:00
    6
    ravza 2
    ALLAH C.C garip bir kulu

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2010
    Üye No: 72957
    Mesaj Sayısı: 2,194
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 31

    Cevap: İmamın SİGARA içmesi doğru mu ?

    Alıntı
    Tütün Şarapa Batırılıyo Bildiğim Kadarıyla
    Tütünün şaraba batırıldığını hiç duymamıştım bu kesin bilgimi?


  12. 13.Ağustos.2011, 13:00
    6
    ravza 2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ALLAH C.C garip bir kulu
    Alıntı
    Tütün Şarapa Batırılıyo Bildiğim Kadarıyla
    Tütünün şaraba batırıldığını hiç duymamıştım bu kesin bilgimi?


  13. 13.Ağustos.2011, 13:05
    7
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: İmamın SİGARA içmesi doğru mu ?

    Alıntı
    Tütünün şaraba batırıldığını hiç duymamıştım bu kesin bilgimi?


    marlboro tütünü şarap havuzlarında yıkanıyor.

    Kaynak : Philip Morris İzmir üretim tesisleri. Alıntıdır.



  14. 13.Ağustos.2011, 13:05
    7
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Tütünün şaraba batırıldığını hiç duymamıştım bu kesin bilgimi?


    marlboro tütünü şarap havuzlarında yıkanıyor.

    Kaynak : Philip Morris İzmir üretim tesisleri. Alıntıdır.



  15. 13.Ağustos.2011, 17:22
    8
    BEYAZ_gul
    yasam

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Temmuz.2011
    Üye No: 88754
    Mesaj Sayısı: 1,010
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Bulunduğu yer: viyana

    Cevap: İmamın SİGARA içmesi doğru mu ?

    Kardesim bak atalarimiz ne demis

    Hocanin dedigini yap, yaptigini yapma


  16. 13.Ağustos.2011, 17:22
    8
    yasam
    Kardesim bak atalarimiz ne demis

    Hocanin dedigini yap, yaptigini yapma


  17. 10.Mayıs.2017, 16:47
    9
    Misafir

    Yorum: İmamın SİGARA içmesi doğru mu ?

    az bir düşünsene sen
    hatipsin imamsın camidesin
    okumuş öğrenmiş doktorsun
    mezun olmuş hemde öğretmen
    yanına yaklaşılmıyor sıçmışsın gibi
    lağım çukurundan çıkmış gemere gibi
    hemide çok pis kokuyorsun leş gibi
    sen neyin mezunu kimin hatibisin
    kul hakkıyla gelme karşıma diyor
    duymadınmı hazreti mevlam sana
    kul hakkına giriyor rahatsız ediyorsun
    etrafındaki bütün insanları bırak onu
    hangi bir insandan helallik alacaksın
    her an birilerinin hakkına giriyorsun
    yeminler olsun leş gibi kokuyorsun
    bırak bu illetide allahta kuluda
    senden razı olsun amin.
    saygılarımla sami sümer.


  18. 10.Mayıs.2017, 16:47
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    az bir düşünsene sen
    hatipsin imamsın camidesin
    okumuş öğrenmiş doktorsun
    mezun olmuş hemde öğretmen
    yanına yaklaşılmıyor sıçmışsın gibi
    lağım çukurundan çıkmış gemere gibi
    hemide çok pis kokuyorsun leş gibi
    sen neyin mezunu kimin hatibisin
    kul hakkıyla gelme karşıma diyor
    duymadınmı hazreti mevlam sana
    kul hakkına giriyor rahatsız ediyorsun
    etrafındaki bütün insanları bırak onu
    hangi bir insandan helallik alacaksın
    her an birilerinin hakkına giriyorsun
    yeminler olsun leş gibi kokuyorsun
    bırak bu illetide allahta kuluda
    senden razı olsun amin.
    saygılarımla sami sümer.


  19. 11.Mayıs.2017, 10:20
    10
    miraac
    Seyirci Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Mayıs.2017
    Üye No: 112124
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Yorum: İmamın SİGARA içmesi doğru mu ?

    imamin diger insanlardan farki yok o su dinyada bir imam allah ayricalik edip imama gunah haram yada mekruh size helal demez yani sana bana neyse imamada o mekruh


  20. 11.Mayıs.2017, 10:20
    10
    miraac - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Seyirci Üye
    imamin diger insanlardan farki yok o su dinyada bir imam allah ayricalik edip imama gunah haram yada mekruh size helal demez yani sana bana neyse imamada o mekruh





+ Yorum Gönder