Konusunu Oylayın.: Hayızlı Oruç tutmalimı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hayızlı Oruç tutmalimı?
  1. 10.Ağustos.2011, 03:12
    1
    BEYAZ_gul
    yasam

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Temmuz.2011
    Üye No: 88754
    Mesaj Sayısı: 1,010
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Bulunduğu yer: viyana

    Hayızlı Oruç tutmalimı?






    Hayızlı Oruç tutmalimı? Mumsema Ben bugune kadar hayizli olan bir kadin oruc tutamaz diye biliyordum
    Bugun fetva sitesinde okdugum hayizli kadin oruc tutmali ama namaz kilmamali
    diyor.cunku oruc temizligi gerektiren bir ibadet degil seklinde kafam karisti o yuzden sormak istedim.buarada su linkede bakarsaniz sevinirim


    Alıntı
    Süleymaniye Vakfı > Araştırmalar > Fıkıh Araştırmaları > Kur'an Araştırmaları > Oruç

    Adetli Kadının Orucu ve Namazı

    Allah Teâlâ şöyle buyurur:
    وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ
    “Sana kadınların âdet halini soruyorlar. De ki, o bir eziyettir. Âdet günleri onları rahat bırakın; temizleninceye kadar da yaklaşmayın. Tertemiz oldular mı, onlara Allah’ın size buyurduğu yerden yaklaşın. Allah tevbe edenleri sever, tertemiz olanları da sever.” (Bakara 2/222)
    “Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın” emri, âdetli kadının temiz sayılmadığını gösterir. Namaz için abdesti veya boy abdestini şart koşan âyet şöyle biter:
    “… Allah size güçlük çıkarmak istemez ama sizi temiz kılmak … ister.” (Mâide 5/6)
    Âdetli kadın temiz sayılamadığından namaz kılması mümkün olmaz. Bu sebeple namazdan sorumlu tutulamaz. Çünkü Allah Teâlâ şöyle buyurur:
    “Allah kimseye gücünün yettiğinden fazlasını yüklemez.” (Bakara 2/286)
    Ümmü Habîbe binti Cahş, kandan şikayet edince Allah’ın Elçisi şöyle demişti: “Hayzın seni engellediği süre içinde namaz kılma; sonra yıkan ve namazını kıl.”1</SPAN>
    Âdetli kadın namazdan sorumlu olmayınca onu kaza etmekten de sorumlu olamaz. Muâze dedi ki, Aişe’ye sordum, dedim ki:
    ما بال الحائض تقضي الصوم ولا تقضي الصَلاة ؟ فَقَالَتْ: أحَرُورِيَّةٌ أنْتِ؟ قلت لست بحرورية ولكني أسأل. قالت كان يصيـبنا ذلك فَنُؤْمَرُ بقَضَاءِ الصَّوْمِ وَلا نُؤمَرُ بِقَضَاءِ الصَّلاةِ.
    “Neden adetli kadın oruç tutuyor da namaz kılmıyor?”
    “Sen Harûriyye2 misin?” dedi. “Hayır, Harûriyye değilim ama soru soruyorum” deyince şöyle dedi: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi ama namazı kılmamız emredilmezdi.”3

    İnsanları yanıltan kaza (قضى) kelimesidir. Bu kelime, Kur’an ve Sünnette ibadetler için kullanılmışsa eda yani ibadeti zamanında yapma anlamındadır. ( فإذا قضيتم مناسككم) “Hac ibadetini tamamladığınızda”4 (فإذا قضيتم الصلاة) “namazı kıldığınızda”5 demek olur.6 el-Feyyûmî (ö. 770/1368-69)7 şöyle demiştir: “Alimler, ibadetlerde kazayı, vaktinin dışında yerine getirilen, edayı da vaktinde yerine getirilen için kullandılar. Bu, kelimenin sözlük anlamına aykırıdır ama iki vakti ayırmak için oluşturulmuş bir terimdir.”8 Aişe validemiz zamanında böyle bir terim olmadığı için onun kullandığı (قضى) kelimesine eda anlamı vermek gerekir.
    Kaza kelimesi ilgili olarak İbn Teymiye şöyle der:
    Kaza (القضاء), Allah’ın ve Resulü’nün sözlerinde ibadeti vaktinde tam yapmayı ifade eder. Şu ayetler bunu gösterir:
    فإذا قضيت الصلاة فانتشروا فى الأرض وابتغوا من فضل الله.
    “Namaz tamamlandığı zaman yeryüzüne dağılın ve Allah’ın ikramından arayın.”9</SPAN>
    فإذا قضيتم مناسككم
    “Hac ibadetini tamamladığınızda.”10</SPAN>
    Fakihlerden bir kısmı daha sonra kaza sözünü, vaktinin dışında yerine getirilen, eda sözünü ise vaktinde yerine getirilen ibadete has terimler haline getirdiler. Resulullah’ın sözünde böyle bir şey asla yoktur. Hem diyorlar ki, “Kaza sözü bazen eda anlamına kullanılır.” Böylece kelimenin Kur’an-ı Kerim’in indiği zamanki anlamını pek az kullanılır diye gösterirler. Bu sebeple Peygamberin şu sözü ile neyin kastedildiğini tartışırlar: “فما أدركتم فصلوا وما فاتكم فاقضوا وفى لفظ فأتموا” “yetiştiğinizi kılın, yetişemediğinizi kaza edin; bir rivayette tamamlayın.” O, bu sözlerden hiç biriyle ibadetin vaktinden sonra yapılmasını kastetmemiştir. Aslında Şari’in sözünde ibadetin vakti dışında yapılması ile ilgili bir şey bulunmaz. Ancak vakit iki türlüdür; biri genel, diğeri özürlüler için özeldir. Uyuyanın uyanınca, unutanın da hatırladığı zaman namazını kılması böyledir. Bu, Allah’ın onlar için belirlediği vakittir, diğerleri için ibadet vakti olmaz.11
    Aişe validemiz “..orucu tutmamız emredilirdi…” dediğine göre âdet kanı oruca engel değildir. Zaten Bakara 187′de orucu bozan şeyler; yeme, içme ve cinsel ilişki olarak belirtildikten sonra şöyle denmiştir: (تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا) “Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; onlara yaklaşmayın.” (Bakara 2/187) Âdet kanının orucu bozduğunu söylemek sınırları aşmak olur.
    Oruc’un Arapçası savm=صوم dır. Savm, imsak yani kendini tutma, kendine engel olma anlamına gelir. Oruç tutan, kendini yeme, içme ve cinsel ilişkiden engeller.12 Âdet kanı ise engellenebilecek bir şey değildir. Bu sebeple de onu orucu bozan bir şey saymak mümkün olmaz.</SPAN>
    Baştaki âyet, âdet halini eziyet saymıştır. Eziyet insana sıkıntı veren şeydir ama hastalık değildir. Hastalık vücuttaki tabii dengenin bozulmasıdır. Adet ise tabii dengenin gereğidir. Öyleyse hiçbir kadın, adetli olduğu için orucunu bırakamaz. Aişe validemizin söylediği şu söz önemlidir: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi…” Demek ki, Peygamberimiz âdeti hastalık saymadığı için bu haldeki kadının oruç tutmasını emretmiştir.
    Fakihler, âdetli kadının Ramazan’da oruç tutmasını yasaklar sonra da kaza ettirirler. Edasını yasakladıkları bir ibadetin kaza edilmesini isterken hangi delile dayandıklarını söylemezler. Hâlbuki Allah, oruç ibadetini, diğer ibadetlerden farklı olarak genişçe anlatmış ve şöyle demiştir:
    تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آَيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ.
    “Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; onlara yaklaşmayın. Allah âyetlerini insanlara böyle açıklar, belki sakınırlar.” (Bakara 2/187)
    Allah Kur’ân’da orucun sınırını belirlemiş ve âdeti oruca en-gel görmemiştir. Peygamberimizden de böyle bir rivayet yoktur. Öyle ise âdeti oruca engel görmek sınırlara yaklaşmak değil, onları aşmak olur. Buna da kimsenin hakkı yoktur.
    * Abdulaziz Bayındır, Kur’an Işığında Doğru Bildiğimiz Yanlışlar, Süleymaniye Vakfı Yayınları, 2. Baskı, İstanbul, 2007, s: 196-199.
    1. Müslim Hayz 65 []
    2. Müslim Hayz 65 []
    3. Harûriyye, Harûrâlı demektir. Harûrâ, Sıffîn savaşında Ali’nin saflarından ayrılan Hâricîlerin toplandığı yerdir. (Bkz. Ethem Ruhi Fığlalı, “Hariciler”, DİA, c. XVI, s.169-175.) []
    4. Bakara 200 []
    5. Nisa 4/103 []
    6. Kitab’ul-ayn, Tac’ul-Arus, Lisan’ul-Arab, es-Sıhah, el-Mısbah’ul-munir. قضي mad []
    7. Diyanet Vakfı İslam Ansk. Feyyumî md. İst. 1995 []
    8. Ahmed b. Muhammed el-Feyyûmî, el-Mısbah’ul-Munîr, Lübnan 2001, s. 519 []
    9. Cuma 62/10 []
    10. Bakara 200 []
    11. İbn Teymiye, Mecmuu Fetâvâ Teymiye 1. baskı, 1382 h. C. XII, s. 106 []
    12. Bkz. Müfredât, صوم mad. []
    Bugune kadar okudugum hep oruc tutamaz hala oyle diyorum ama once size danismak istedim


  2. 10.Ağustos.2011, 03:12
    1
    yasam



    Ben bugune kadar hayizli olan bir kadin oruc tutamaz diye biliyordum
    Bugun fetva sitesinde okdugum hayizli kadin oruc tutmali ama namaz kilmamali
    diyor.cunku oruc temizligi gerektiren bir ibadet degil seklinde kafam karisti o yuzden sormak istedim.buarada su linkede bakarsaniz sevinirim


    Alıntı
    Süleymaniye Vakfı > Araştırmalar > Fıkıh Araştırmaları > Kur'an Araştırmaları > Oruç

    Adetli Kadının Orucu ve Namazı

    Allah Teâlâ şöyle buyurur:
    وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّى يَطْهُرْنَ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ
    “Sana kadınların âdet halini soruyorlar. De ki, o bir eziyettir. Âdet günleri onları rahat bırakın; temizleninceye kadar da yaklaşmayın. Tertemiz oldular mı, onlara Allah’ın size buyurduğu yerden yaklaşın. Allah tevbe edenleri sever, tertemiz olanları da sever.” (Bakara 2/222)
    “Temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın” emri, âdetli kadının temiz sayılmadığını gösterir. Namaz için abdesti veya boy abdestini şart koşan âyet şöyle biter:
    “… Allah size güçlük çıkarmak istemez ama sizi temiz kılmak … ister.” (Mâide 5/6)
    Âdetli kadın temiz sayılamadığından namaz kılması mümkün olmaz. Bu sebeple namazdan sorumlu tutulamaz. Çünkü Allah Teâlâ şöyle buyurur:
    “Allah kimseye gücünün yettiğinden fazlasını yüklemez.” (Bakara 2/286)
    Ümmü Habîbe binti Cahş, kandan şikayet edince Allah’ın Elçisi şöyle demişti: “Hayzın seni engellediği süre içinde namaz kılma; sonra yıkan ve namazını kıl.”1</SPAN>
    Âdetli kadın namazdan sorumlu olmayınca onu kaza etmekten de sorumlu olamaz. Muâze dedi ki, Aişe’ye sordum, dedim ki:
    ما بال الحائض تقضي الصوم ولا تقضي الصَلاة ؟ فَقَالَتْ: أحَرُورِيَّةٌ أنْتِ؟ قلت لست بحرورية ولكني أسأل. قالت كان يصيـبنا ذلك فَنُؤْمَرُ بقَضَاءِ الصَّوْمِ وَلا نُؤمَرُ بِقَضَاءِ الصَّلاةِ.
    “Neden adetli kadın oruç tutuyor da namaz kılmıyor?”
    “Sen Harûriyye2 misin?” dedi. “Hayır, Harûriyye değilim ama soru soruyorum” deyince şöyle dedi: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi ama namazı kılmamız emredilmezdi.”3

    İnsanları yanıltan kaza (قضى) kelimesidir. Bu kelime, Kur’an ve Sünnette ibadetler için kullanılmışsa eda yani ibadeti zamanında yapma anlamındadır. ( فإذا قضيتم مناسككم) “Hac ibadetini tamamladığınızda”4 (فإذا قضيتم الصلاة) “namazı kıldığınızda”5 demek olur.6 el-Feyyûmî (ö. 770/1368-69)7 şöyle demiştir: “Alimler, ibadetlerde kazayı, vaktinin dışında yerine getirilen, edayı da vaktinde yerine getirilen için kullandılar. Bu, kelimenin sözlük anlamına aykırıdır ama iki vakti ayırmak için oluşturulmuş bir terimdir.”8 Aişe validemiz zamanında böyle bir terim olmadığı için onun kullandığı (قضى) kelimesine eda anlamı vermek gerekir.
    Kaza kelimesi ilgili olarak İbn Teymiye şöyle der:
    Kaza (القضاء), Allah’ın ve Resulü’nün sözlerinde ibadeti vaktinde tam yapmayı ifade eder. Şu ayetler bunu gösterir:
    فإذا قضيت الصلاة فانتشروا فى الأرض وابتغوا من فضل الله.
    “Namaz tamamlandığı zaman yeryüzüne dağılın ve Allah’ın ikramından arayın.”9</SPAN>
    فإذا قضيتم مناسككم
    “Hac ibadetini tamamladığınızda.”10</SPAN>
    Fakihlerden bir kısmı daha sonra kaza sözünü, vaktinin dışında yerine getirilen, eda sözünü ise vaktinde yerine getirilen ibadete has terimler haline getirdiler. Resulullah’ın sözünde böyle bir şey asla yoktur. Hem diyorlar ki, “Kaza sözü bazen eda anlamına kullanılır.” Böylece kelimenin Kur’an-ı Kerim’in indiği zamanki anlamını pek az kullanılır diye gösterirler. Bu sebeple Peygamberin şu sözü ile neyin kastedildiğini tartışırlar: “فما أدركتم فصلوا وما فاتكم فاقضوا وفى لفظ فأتموا” “yetiştiğinizi kılın, yetişemediğinizi kaza edin; bir rivayette tamamlayın.” O, bu sözlerden hiç biriyle ibadetin vaktinden sonra yapılmasını kastetmemiştir. Aslında Şari’in sözünde ibadetin vakti dışında yapılması ile ilgili bir şey bulunmaz. Ancak vakit iki türlüdür; biri genel, diğeri özürlüler için özeldir. Uyuyanın uyanınca, unutanın da hatırladığı zaman namazını kılması böyledir. Bu, Allah’ın onlar için belirlediği vakittir, diğerleri için ibadet vakti olmaz.11
    Aişe validemiz “..orucu tutmamız emredilirdi…” dediğine göre âdet kanı oruca engel değildir. Zaten Bakara 187′de orucu bozan şeyler; yeme, içme ve cinsel ilişki olarak belirtildikten sonra şöyle denmiştir: (تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا) “Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; onlara yaklaşmayın.” (Bakara 2/187) Âdet kanının orucu bozduğunu söylemek sınırları aşmak olur.
    Oruc’un Arapçası savm=صوم dır. Savm, imsak yani kendini tutma, kendine engel olma anlamına gelir. Oruç tutan, kendini yeme, içme ve cinsel ilişkiden engeller.12 Âdet kanı ise engellenebilecek bir şey değildir. Bu sebeple de onu orucu bozan bir şey saymak mümkün olmaz.</SPAN>
    Baştaki âyet, âdet halini eziyet saymıştır. Eziyet insana sıkıntı veren şeydir ama hastalık değildir. Hastalık vücuttaki tabii dengenin bozulmasıdır. Adet ise tabii dengenin gereğidir. Öyleyse hiçbir kadın, adetli olduğu için orucunu bırakamaz. Aişe validemizin söylediği şu söz önemlidir: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi…” Demek ki, Peygamberimiz âdeti hastalık saymadığı için bu haldeki kadının oruç tutmasını emretmiştir.
    Fakihler, âdetli kadının Ramazan’da oruç tutmasını yasaklar sonra da kaza ettirirler. Edasını yasakladıkları bir ibadetin kaza edilmesini isterken hangi delile dayandıklarını söylemezler. Hâlbuki Allah, oruç ibadetini, diğer ibadetlerden farklı olarak genişçe anlatmış ve şöyle demiştir:
    تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آَيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ.
    “Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; onlara yaklaşmayın. Allah âyetlerini insanlara böyle açıklar, belki sakınırlar.” (Bakara 2/187)
    Allah Kur’ân’da orucun sınırını belirlemiş ve âdeti oruca en-gel görmemiştir. Peygamberimizden de böyle bir rivayet yoktur. Öyle ise âdeti oruca engel görmek sınırlara yaklaşmak değil, onları aşmak olur. Buna da kimsenin hakkı yoktur.
    * Abdulaziz Bayındır, Kur’an Işığında Doğru Bildiğimiz Yanlışlar, Süleymaniye Vakfı Yayınları, 2. Baskı, İstanbul, 2007, s: 196-199.
    1. Müslim Hayz 65 []
    2. Müslim Hayz 65 []
    3. Harûriyye, Harûrâlı demektir. Harûrâ, Sıffîn savaşında Ali’nin saflarından ayrılan Hâricîlerin toplandığı yerdir. (Bkz. Ethem Ruhi Fığlalı, “Hariciler”, DİA, c. XVI, s.169-175.) []
    4. Bakara 200 []
    5. Nisa 4/103 []
    6. Kitab’ul-ayn, Tac’ul-Arus, Lisan’ul-Arab, es-Sıhah, el-Mısbah’ul-munir. قضي mad []
    7. Diyanet Vakfı İslam Ansk. Feyyumî md. İst. 1995 []
    8. Ahmed b. Muhammed el-Feyyûmî, el-Mısbah’ul-Munîr, Lübnan 2001, s. 519 []
    9. Cuma 62/10 []
    10. Bakara 200 []
    11. İbn Teymiye, Mecmuu Fetâvâ Teymiye 1. baskı, 1382 h. C. XII, s. 106 []
    12. Bkz. Müfredât, صوم mad. []
    Bugune kadar okudugum hep oruc tutamaz hala oyle diyorum ama once size danismak istedim


    Benzer Konular

    - Hayızlı iken oruç tutulabilir mi

    - Hayızlı kadın isterse oruç tutabilir. (Adet halindeyken oruç tutabilirmiyim)

    - Hayızlı iken oruç tutmakta bir sakınca var mıdır ?

    - Hayızlı kadının oruç tutmaması ile ilgili hadis var mı?

    - Hayızlı kadınlardan da oruç kaldırılmıştır ile ilgili hadisler

  3. 10.Ağustos.2011, 03:20
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,670
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Hayızlı Oruç tutmalimı?




    Dört mezhep imamına göre Hayızlı kadın oruç tutamaz.
    vesselam.


  4. 10.Ağustos.2011, 03:20
    2
    Moderatör



    Dört mezhep imamına göre Hayızlı kadın oruç tutamaz.
    vesselam.


  5. 10.Ağustos.2011, 03:25
    3
    BEYAZ_gul
    yasam

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Temmuz.2011
    Üye No: 88754
    Mesaj Sayısı: 1,010
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Bulunduğu yer: viyana

    Cevap: Hayızlı Oruç tutmalimı?

    ALLAH razi olsun hocam yani bu fetva sitesinde bir yanislik oldugunu anlamistim
    Cevap ta sizden gelince rahatladim.ALLAH senden bin kere razi olsun INSALLAH


  6. 10.Ağustos.2011, 03:25
    3
    yasam
    ALLAH razi olsun hocam yani bu fetva sitesinde bir yanislik oldugunu anlamistim
    Cevap ta sizden gelince rahatladim.ALLAH senden bin kere razi olsun INSALLAH


  7. 10.Ağustos.2011, 04:31
    4
    muhammediyim
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Kasım.2009
    Üye No: 65875
    Mesaj Sayısı: 14
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Hayızlı Oruç tutmalimı?

    süleymaniye vakfında ki fetvalara pek takılmayın


  8. 10.Ağustos.2011, 04:31
    4
    süleymaniye vakfında ki fetvalara pek takılmayın


  9. 10.Ağustos.2011, 05:19
    5
    BEYAZ_gul
    yasam

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Temmuz.2011
    Üye No: 88754
    Mesaj Sayısı: 1,010
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Bulunduğu yer: viyana

    Cevap: Hayızlı Oruç tutmalimı?

    Suleymaniye vakfi suleymancilarmi oluyor acaba


  10. 10.Ağustos.2011, 05:19
    5
    yasam
    Suleymaniye vakfi suleymancilarmi oluyor acaba


  11. 10.Ağustos.2011, 05:20
    6
    Guray
    Karadeniz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: İzmir/Ksk

    Cevap: Hayızlı Oruç tutmalimı?

    böyle bi kaç konuda daha yanlışları var mesela artık kadınlar uzun yola çıkabilir sorun yok güvenlik sağlandığı için bu sorun olmaz gibi bi fetvaları var Rabbim doğruya iletsin


  12. 10.Ağustos.2011, 05:20
    6
    Karadeniz
    böyle bi kaç konuda daha yanlışları var mesela artık kadınlar uzun yola çıkabilir sorun yok güvenlik sağlandığı için bu sorun olmaz gibi bi fetvaları var Rabbim doğruya iletsin


  13. 10.Ağustos.2011, 05:23
    7
    BEYAZ_gul
    yasam

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Temmuz.2011
    Üye No: 88754
    Mesaj Sayısı: 1,010
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Bulunduğu yer: viyana

    Cevap: Hayızlı Oruç tutmalimı?

    bildigim kadariyla esleri ile haccada gitmiyorlar
    Tabi suleymancilardan bahsediyorsak


  14. 10.Ağustos.2011, 05:23
    7
    yasam
    bildigim kadariyla esleri ile haccada gitmiyorlar
    Tabi suleymancilardan bahsediyorsak


  15. 10.Ağustos.2011, 05:35
    8
    Guray
    Karadeniz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: İzmir/Ksk

    Cevap: Hayızlı Oruç tutmalimı?

    neye dayanarak yapıyolar acaba


  16. 10.Ağustos.2011, 05:35
    8
    Karadeniz
    neye dayanarak yapıyolar acaba


  17. 10.Ağustos.2011, 05:42
    9
    BEYAZ_gul
    yasam

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Temmuz.2011
    Üye No: 88754
    Mesaj Sayısı: 1,010
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Bulunduğu yer: viyana

    Cevap: Hayızlı Oruç tutmalimı?

    Vallah galiba meshep lerden haberileri yok
    Bugun ama kafami karistirdilar neyseki mumsema sitesi var hemen yardima kostular ALLAH hepinizden razi olsun
    Birdahami tovbe baska siteye girmem


  18. 10.Ağustos.2011, 05:42
    9
    yasam
    Vallah galiba meshep lerden haberileri yok
    Bugun ama kafami karistirdilar neyseki mumsema sitesi var hemen yardima kostular ALLAH hepinizden razi olsun
    Birdahami tovbe baska siteye girmem


  19. 10.Ağustos.2011, 11:05
    10
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Hayızlı Oruç tutmalimı?

    Hz. Âişe şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (s.a.s) devrinde âdet görüyorduk. Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk" (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64).

    Hadisleri yok saymak doğru değildir. Ayetlerde bulamadığımızı sünnetlerde, sünnetlerde bulamadığımızı hadislerde, hadislerde bulamadıklarımızı ise fıkıh ve ilmihallerde bulabiliriz. Böyle sitelere itibar etmeyiniz.


  20. 10.Ağustos.2011, 11:05
    10
    Devamlı Üye
    Hz. Âişe şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (s.a.s) devrinde âdet görüyorduk. Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk" (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64).

    Hadisleri yok saymak doğru değildir. Ayetlerde bulamadığımızı sünnetlerde, sünnetlerde bulamadığımızı hadislerde, hadislerde bulamadıklarımızı ise fıkıh ve ilmihallerde bulabiliriz. Böyle sitelere itibar etmeyiniz.


  21. 10.Ağustos.2011, 13:19
    11
    muhammediyim
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Kasım.2009
    Üye No: 65875
    Mesaj Sayısı: 14
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Hayızlı Oruç tutmalimı?

    Hz. Âişe şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (s.a.s) devrinde âdet görüyorduk. Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk" (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64).

    Hadisleri yok saymak doğru değildir. Ayetlerde bulamadığımızı sünnetlerde, sünnetlerde bulamadığımızı hadislerde, hadislerde bulamadıklarımızı ise fıkıh ve ilmihallerde bulabiliriz. Böyle sitelere itibar etmeyiniz.



    onlar kaza kelimesini zamanında yerinde orucu tutmak manasında alıyorlar, tutmadığın orucları sonradan tutmak olarak almıyorlar sorun burada zaten






    Suleymaniye vakfi suleymancilarmi oluyor acaba


    değil tasawuf tarıkat karşıtı bir zihniyetin sitesi, delilsiz konuşmuyorlar delilleri hep Kuran dan yalnız; Kurana ters düştüğünden dolayı her hadiside kabul etmiyorlar farklı manada alıyorlar bir çok araça kelimeleri, ayrılıklara bu konulardan dolayı düşülüyor.


  22. 10.Ağustos.2011, 13:19
    11
    Hz. Âişe şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (s.a.s) devrinde âdet görüyorduk. Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk" (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64).

    Hadisleri yok saymak doğru değildir. Ayetlerde bulamadığımızı sünnetlerde, sünnetlerde bulamadığımızı hadislerde, hadislerde bulamadıklarımızı ise fıkıh ve ilmihallerde bulabiliriz. Böyle sitelere itibar etmeyiniz.



    onlar kaza kelimesini zamanında yerinde orucu tutmak manasında alıyorlar, tutmadığın orucları sonradan tutmak olarak almıyorlar sorun burada zaten






    Suleymaniye vakfi suleymancilarmi oluyor acaba


    değil tasawuf tarıkat karşıtı bir zihniyetin sitesi, delilsiz konuşmuyorlar delilleri hep Kuran dan yalnız; Kurana ters düştüğünden dolayı her hadiside kabul etmiyorlar farklı manada alıyorlar bir çok araça kelimeleri, ayrılıklara bu konulardan dolayı düşülüyor.


  23. 10.Ağustos.2011, 16:28
    12
    BEYAZ_gul
    yasam

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Temmuz.2011
    Üye No: 88754
    Mesaj Sayısı: 1,010
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Bulunduğu yer: viyana

    Cevap: Hayızlı Oruç tutmalimı?

    Yani sunneti terkmi etmis oluyorlar
    Kurani kerim ALLAH in kelami ama PEYGAMBERMIZIDE RABBIM ornek gondermis bizlere
    Galiba bunu bilmiyorlar
    Cevaplariniz icin ALLAH sizden razi olsun


  24. 10.Ağustos.2011, 16:28
    12
    yasam
    Yani sunneti terkmi etmis oluyorlar
    Kurani kerim ALLAH in kelami ama PEYGAMBERMIZIDE RABBIM ornek gondermis bizlere
    Galiba bunu bilmiyorlar
    Cevaplariniz icin ALLAH sizden razi olsun





+ Yorum Gönder