Konusunu Oylayın.: Şafi mezhebine göre bilerek oruç yenilsdiği zaman ne yapılabilir

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Şafi mezhebine göre bilerek oruç yenilsdiği zaman ne yapılabilir
  1. 09.Ağustos.2011, 23:49
    1
    israfil34
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Temmuz.2011
    Üye No: 88990
    Mesaj Sayısı: 15
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 34

    Şafi mezhebine göre bilerek oruç yenilsdiği zaman ne yapılabilir

  2. 09.Ağustos.2011, 23:55
    2
    NURİMERCAN
    İNNALLAHE MEASSABİRİN

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2010
    Üye No: 79255
    Mesaj Sayısı: 221
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: kırıkkale

    Cevap: şafi mezhebine göre bilerek oruç yenilsdiği zaman ne yapılabilir




    Ramazan Orucunu Bozmanın Kefareti ve Kefareti Gerek-tiren Durumlar


    Bu, Ramazan ayında cinsel ilişkide bulunmak suretiyle orucu boz-maktır Bu da cinsel ilişkide bulunan kişinin oruçlu olduğunu, Rama-zan'da böyle birşeyin haram olduğunu bilmesi ve aynı zamanda da sefer ruhsatına tâbi olmaması şartına bağlıdır Bu bakımdan oruçlu olduğunu unutarak bu işi yapan veya bu işin Ramazan'da haram olduğunu bilmeden yapan veya Ramazan dışındaki bir oruçta bunu yapan veya orucunu önce başka bir şeyle bozduktan sonra bu işi yapan veya sefer ruhsatına sahip olarak yapan kişiye kefaret yoktur Onun yapması gereken şey, sadece orucunu günü gününe kaza etmektir

    Kefaretin Vacib Olduğu Kişi


    Kefaret, cinsel ilişkide bulunan kocaya vacib olur Hanımına veya kendisiyle gizli ilişki kurulan kadına, kefaret vacib olmaz Cinsel ilişkide bulunan erkeğin suçu daha büyük olduğu için, kefaret onun üzerine farz kılınmıştır
    Bu Kefaretin Keyfiyeti
    Ramazan orucunun bu şekilde ifsad edilmesiyle vacib olan kefaret, mü'min bir köle âzad etmektir Kölenin erkek veya kadın olması farket-mez Köle âzad etmeye gücü yetmezse peşpeşe iki ay oruç tutması gere-kir Eğer buna da gücü yetmezse, 60 fakiri doyurmalıdır Bunlardan hiç-birini yapacak durumda değilse, bunlara gücü yettiği zamana kadar kefa-ret borcu üzerinde kalır ve ne zaman bunlardan birini yapmaya gücü yeterse o zaman kefaret borcunu eda eder
    Bunun delili, Ebu Hüreyre'den rivayet edilen şu hadîstir: Peygam-ber'e birisi gelerek şöyle dedi:
    - Helak oldum ey Allah'ın Rasûlü!
    - Seni helak eden nedir?
    - Ramazan'da (oruçlu iken) zevcemle cinsî münasebette bulundum
    - Bir köleyi hürriyete kavuşturacak birşey bulabilir misin?
    - Hayır, bulamam
    - Peki iki ay peşpeşe oruç tutmaya gücün yeter mi?
    - Hayır, buna muktedir olamam (hem ben bu felakete oruç yüzün-den uğramadim mı?)
    - Altmış yoksulu doyuracak karşılığı bulabilir misin?
    - Hayır, bulamam
    Sonra o zat oturdu Derken Peygamber'e, içi hurma ile dolu (15 sâ' alabilen) bir sepet getirildi Peygamber o zâta şöyle dedi:
    - Bunu (al da) sadaka yap
    - Benden fakir bir yoksula mı vereceğim? Medine'nin karataşh iki ta-rafı arasında buna benim ailemden daha muhtaç bir ev halkı yoktur Bunun üzerine Hz Peygamber, azı dişleri görülünceye kadar güldü
    Sonra o kimseye şöyle dedi: 'Haydi hurmayı götür de bunu kendi ailene yedir'[34]
    Âlimler, yemek yedirmeye gücü yeten bir fakirin, kefaretini aile fert-lerine vermesinin caiz olmadığını söylemişlerdir Diğer kefaretler de böy-ledir Bu hadîste zikredilen durum sadece o kişiye mahsustur Şunu da belirtelim ki Ramazan orucunu cinsel ilişkide bulunmak suretiyle bozan kişinin, kefaretle beraber orucunu kaza etmesi de vacibdir Kefaret, cinsel ilişkiyle ifsad edilen günlerin tekerrür etmesiyle tekerrür eder Ramazan'ın iki gününde cinsel ilişkide bulunarak orucunu ifsad eden kişi, hem o iki günü kaza etmekle, hem de iki kefaret vermekle yükümlüdür Ramazan'ın üç gününde cima yaparsa, üç kaza, üç kefaretle yükümlüdür

    [34] Buharî/1834, Müslim/1111 ve başka muhaddisler

    Büyük Şafii İlmihali


  3. 09.Ağustos.2011, 23:55
    2
    İNNALLAHE MEASSABİRİN



    Ramazan Orucunu Bozmanın Kefareti ve Kefareti Gerek-tiren Durumlar


    Bu, Ramazan ayında cinsel ilişkide bulunmak suretiyle orucu boz-maktır Bu da cinsel ilişkide bulunan kişinin oruçlu olduğunu, Rama-zan'da böyle birşeyin haram olduğunu bilmesi ve aynı zamanda da sefer ruhsatına tâbi olmaması şartına bağlıdır Bu bakımdan oruçlu olduğunu unutarak bu işi yapan veya bu işin Ramazan'da haram olduğunu bilmeden yapan veya Ramazan dışındaki bir oruçta bunu yapan veya orucunu önce başka bir şeyle bozduktan sonra bu işi yapan veya sefer ruhsatına sahip olarak yapan kişiye kefaret yoktur Onun yapması gereken şey, sadece orucunu günü gününe kaza etmektir

    Kefaretin Vacib Olduğu Kişi


    Kefaret, cinsel ilişkide bulunan kocaya vacib olur Hanımına veya kendisiyle gizli ilişki kurulan kadına, kefaret vacib olmaz Cinsel ilişkide bulunan erkeğin suçu daha büyük olduğu için, kefaret onun üzerine farz kılınmıştır
    Bu Kefaretin Keyfiyeti
    Ramazan orucunun bu şekilde ifsad edilmesiyle vacib olan kefaret, mü'min bir köle âzad etmektir Kölenin erkek veya kadın olması farket-mez Köle âzad etmeye gücü yetmezse peşpeşe iki ay oruç tutması gere-kir Eğer buna da gücü yetmezse, 60 fakiri doyurmalıdır Bunlardan hiç-birini yapacak durumda değilse, bunlara gücü yettiği zamana kadar kefa-ret borcu üzerinde kalır ve ne zaman bunlardan birini yapmaya gücü yeterse o zaman kefaret borcunu eda eder
    Bunun delili, Ebu Hüreyre'den rivayet edilen şu hadîstir: Peygam-ber'e birisi gelerek şöyle dedi:
    - Helak oldum ey Allah'ın Rasûlü!
    - Seni helak eden nedir?
    - Ramazan'da (oruçlu iken) zevcemle cinsî münasebette bulundum
    - Bir köleyi hürriyete kavuşturacak birşey bulabilir misin?
    - Hayır, bulamam
    - Peki iki ay peşpeşe oruç tutmaya gücün yeter mi?
    - Hayır, buna muktedir olamam (hem ben bu felakete oruç yüzün-den uğramadim mı?)
    - Altmış yoksulu doyuracak karşılığı bulabilir misin?
    - Hayır, bulamam
    Sonra o zat oturdu Derken Peygamber'e, içi hurma ile dolu (15 sâ' alabilen) bir sepet getirildi Peygamber o zâta şöyle dedi:
    - Bunu (al da) sadaka yap
    - Benden fakir bir yoksula mı vereceğim? Medine'nin karataşh iki ta-rafı arasında buna benim ailemden daha muhtaç bir ev halkı yoktur Bunun üzerine Hz Peygamber, azı dişleri görülünceye kadar güldü
    Sonra o kimseye şöyle dedi: 'Haydi hurmayı götür de bunu kendi ailene yedir'[34]
    Âlimler, yemek yedirmeye gücü yeten bir fakirin, kefaretini aile fert-lerine vermesinin caiz olmadığını söylemişlerdir Diğer kefaretler de böy-ledir Bu hadîste zikredilen durum sadece o kişiye mahsustur Şunu da belirtelim ki Ramazan orucunu cinsel ilişkide bulunmak suretiyle bozan kişinin, kefaretle beraber orucunu kaza etmesi de vacibdir Kefaret, cinsel ilişkiyle ifsad edilen günlerin tekerrür etmesiyle tekerrür eder Ramazan'ın iki gününde cinsel ilişkide bulunarak orucunu ifsad eden kişi, hem o iki günü kaza etmekle, hem de iki kefaret vermekle yükümlüdür Ramazan'ın üç gününde cima yaparsa, üç kaza, üç kefaretle yükümlüdür

    [34] Buharî/1834, Müslim/1111 ve başka muhaddisler

    Büyük Şafii İlmihali





+ Yorum Gönder