Konusunu Oylayın.: İmamların maaş alması ve gönüllü imamlık

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İmamların maaş alması ve gönüllü imamlık
  1. 09.Ağustos.2011, 23:33
    13
    HİZMETKAR
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Mayıs.2011
    Üye No: 86992
    Mesaj Sayısı: 371
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Bulunduğu yer: Dertlerin Babası

    Cevap: imamların maaş alması

    reklam


    Cevap: imamların maaş alması isimli yazı www.Mumsema.comCevap: imamların maaş alması
    Değerli kardeşim, Fıkıh literatüründe imam, devlet başkanı, halîfe anlamında kullanılmakta olup, cemaate namaz kıldıran imamdan ayrılması için imâmet-i kübrâ denilmiştir. (bk. Halife; Hilâfet)
    Cemaatle namaz, İslâm'ın ilk dönemlerinden itibaren teşvik edilmiş, Hz. Peygamber'in sağlığında bizzat Rasûlullah tarafından namazlar kıldırılmıştır. Ondan sonraki dönemlerde de, Hulefa-i Raşidin bu görevi yapmışlardır. Bunun yanında, İslam devletinin genişlemesiyle yeni açılan mescitlerde, cemaat içerisinden en alim kimse imamlık yapmaya başlamıştır. İlk dönemlerde imamlık fahrî bir görev olarak ifâ edilirken, zamanla mescit ve camilere bu işle görevli kimseler atanmaya ve devlet bütçesinden maaş bağlanmaya başlanmıştır.


  2. 09.Ağustos.2011, 23:33
    13
    Devamlı Üye
    reklam


    Değerli kardeşim, Fıkıh literatüründe imam, devlet başkanı, halîfe anlamında kullanılmakta olup, cemaate namaz kıldıran imamdan ayrılması için imâmet-i kübrâ denilmiştir. (bk. Halife; Hilâfet)
    Cemaatle namaz, İslâm'ın ilk dönemlerinden itibaren teşvik edilmiş, Hz. Peygamber'in sağlığında bizzat Rasûlullah tarafından namazlar kıldırılmıştır. Ondan sonraki dönemlerde de, Hulefa-i Raşidin bu görevi yapmışlardır. Bunun yanında, İslam devletinin genişlemesiyle yeni açılan mescitlerde, cemaat içerisinden en alim kimse imamlık yapmaya başlamıştır. İlk dönemlerde imamlık fahrî bir görev olarak ifâ edilirken, zamanla mescit ve camilere bu işle görevli kimseler atanmaya ve devlet bütçesinden maaş bağlanmaya başlanmıştır.


  3. 09.Ağustos.2011, 23:36
    14
    NURİMERCAN
    İNNALLAHE MEASSABİRİN

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2010
    Üye No: 79255
    Mesaj Sayısı: 221
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: kırıkkale

    Cevap: imamların maaş alması

    reklam


    bunları biliyorumda kardeş konunun özü maaş,dine fesatın olduğu hiçbir şey karıştırılmamalı para fesatlığın önde gidenidir..


  4. 09.Ağustos.2011, 23:36
    14
    İNNALLAHE MEASSABİRİN
    reklam


    bunları biliyorumda kardeş konunun özü maaş,dine fesatın olduğu hiçbir şey karıştırılmamalı para fesatlığın önde gidenidir..


  5. 09.Ağustos.2011, 23:43
    15
    HİZMETKAR
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Mayıs.2011
    Üye No: 86992
    Mesaj Sayısı: 371
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Bulunduğu yer: Dertlerin Babası

    Cevap: imamların maaş alması

    Alıntı
    bunları biliyorumda kardeş konunun özü maaş,dine fesatın olduğu hiçbir şey karıştırılmamalı para fesatlığın önde gidenidir..
    Bak kardeşim imamların maaş alma konusunda İlk devir alimleri bunu uygun görmemişlerdi. Daha sonraki alimler bu görevin yapılması için, maaşın gerekli olduğuna ve caiz olduğuna karar verdiler. Şu anda bu husus bir nevi icma ile sabittir. Şunu utmamak gerekir ki, imamlar, kıldırdıkları namazın karşılığı olarak değil, vakitler arasında çalışma imkanı bulamadıkları için, ister istenmez namazları beklemek üzere kullandıkları zamanın karşılığı olarak maaş alıyorlar. Yoksa, bir imam Müslüman olarak elbette maaş almasa da namazını kılar. Fakat her gün beş vakit namazda camiyi açıp kapamak, aynı camide namaz kıldırmak zorunluluğu onu genellikle başka iş yapmaktan alıkoymaktadır. Zaten devlette buna izin vermez.




  6. 09.Ağustos.2011, 23:43
    15
    Devamlı Üye
    Alıntı
    bunları biliyorumda kardeş konunun özü maaş,dine fesatın olduğu hiçbir şey karıştırılmamalı para fesatlığın önde gidenidir..
    Bak kardeşim imamların maaş alma konusunda İlk devir alimleri bunu uygun görmemişlerdi. Daha sonraki alimler bu görevin yapılması için, maaşın gerekli olduğuna ve caiz olduğuna karar verdiler. Şu anda bu husus bir nevi icma ile sabittir. Şunu utmamak gerekir ki, imamlar, kıldırdıkları namazın karşılığı olarak değil, vakitler arasında çalışma imkanı bulamadıkları için, ister istenmez namazları beklemek üzere kullandıkları zamanın karşılığı olarak maaş alıyorlar. Yoksa, bir imam Müslüman olarak elbette maaş almasa da namazını kılar. Fakat her gün beş vakit namazda camiyi açıp kapamak, aynı camide namaz kıldırmak zorunluluğu onu genellikle başka iş yapmaktan alıkoymaktadır. Zaten devlette buna izin vermez.




  7. 09.Ağustos.2011, 23:53
    16
    NURİMERCAN
    İNNALLAHE MEASSABİRİN

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2010
    Üye No: 79255
    Mesaj Sayısı: 221
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: kırıkkale

    Cevap: imamların maaş alması

    o halde kardeş imamlar mevlüt için yada cenaze yıkamak için para almamalı..bir mevlüt(allah(cc)kitabını bile parayla okumakta ne oluyor madem devletten para almaları caiz o halde budamı caiz.....imamlardan soğutmayın lütfen beni...hepsi aynıdır demiyorum ama çoğuda para alıyor..geçen 4 ay içinde büyükbabamın cenazesini defnedicez imam yıkadı ücret olarak 70 lira istedi bumu yani...anlamak isteyen anladı dediğimi...bir çok imamın kredi kartıda var ayrıca çevremdede çok imam var hepside maaşlarından acizlik getiriyor..


  8. 09.Ağustos.2011, 23:53
    16
    İNNALLAHE MEASSABİRİN
    o halde kardeş imamlar mevlüt için yada cenaze yıkamak için para almamalı..bir mevlüt(allah(cc)kitabını bile parayla okumakta ne oluyor madem devletten para almaları caiz o halde budamı caiz.....imamlardan soğutmayın lütfen beni...hepsi aynıdır demiyorum ama çoğuda para alıyor..geçen 4 ay içinde büyükbabamın cenazesini defnedicez imam yıkadı ücret olarak 70 lira istedi bumu yani...anlamak isteyen anladı dediğimi...bir çok imamın kredi kartıda var ayrıca çevremdede çok imam var hepside maaşlarından acizlik getiriyor..


  9. 10.Ağustos.2011, 00:02
    17
    HİZMETKAR
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Mayıs.2011
    Üye No: 86992
    Mesaj Sayısı: 371
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Bulunduğu yer: Dertlerin Babası

    Cevap: imamların maaş alması

    Alıntı
    o halde kardeş imamlar mevlüt için yada cenaze yıkamak için para almamalı..bir mevlüt(allah(cc)kitabını bile parayla okumakta ne oluyor madem devletten para almaları caiz o halde budamı caiz.....imamlardan soğutmayın lütfen beni...hepsi aynıdır demiyorum ama çoğuda para alıyor..geçen 4 ay içinde büyükbabamın cenazesini defnedicez imam yıkadı ücret olarak 70 lira istedi bumu yani...anlamak isteyen anladı dediğimi...bir çok imamın kredi kartıda var ayrıca çevremdede çok imam var hepside maaşlarından acizlik getiriyor..
    Memleketimizde okutulan mevlid, bir emir gereği değildir. Zira mevlid okutma adeti, Resulullah’ın zamanında olmadığı gibi, sahabelerin devrinde de görülmemiştir. Bazı alimler, bu adetin daha sonraları tabiin devrinde başladığını, her ülkenin de kendi mevlid yazarlarının eserini okumayı adet edindiğini ifade etmekteler.

    Anlaşılan odur ki, mevlid okutana niçin okutuyorsun denmeyeceği gibi, okutmayana da, niçin okutmuyorsun, denmez. İyi niyetle okutanlar sadece Allah rızasını düşünmeliler, okuyanlar da pazarlık yapmadan aynı düşünce içinde okutana muhatap olmalılar. Okutanlar hediye makamında bir karşılık vermeli, okuyanlar da verilene razı olmalı, başka talepte bulunmamalılar. Şayet iş pazarlığa dökülür de alış verişte olduğu gibi pazalıkla okunursa ibadet mânâsını kaybeder, dünyevî iş mahiyetini iktisap eder. Mânevî tarafı iyice azalmış, hatta yok olmuş da olabilir.

    Böyle yanlış neticeden korkanlar, okuyanlara dilerlerse önceden şu kadar hediye verebileceklerini ima etmeli, işi sonradan pazarlık şekline döküp de huzursuzluğa düşmemeliler.

    Verilen bu maddi karşılık sadece mevlid okutmak için sahih olur, o esnada okunan Kur’an’a şamil olmaz. Zira Kur’an kesinlikle ibadettir, mânevi değerdedir. Maddi şeyle okumak, okutmak ibadet manasını yok edebilir. Zaten mevlid merasimine kudsiyet kazadıran da okunan Kur’ân-ı Kerîm’ler olmaktadır. Diğer kısımlar beşer sözleridir. kendilerinde kudsiyet yoktur. İfade ettikleri mânâ ve sebeb oldukları duygular değer meydana getirmektedir


    Cenaze konusuna gelince, eğer bu iş resmi olarak görevleri arasında ise, onu yerine getirmekle yükümlüdürler. Eğer öyle bir görevleri yoksa, cenaze namazını kıldırmak imamlara mahsus bir görev olmaz. Farz-ı kifaye olarak kıldırabilen bütün mahalle sakinlerine farzdır. Birinin yapmasıyla farz yerine gelmiş olur.

    - Parayı almağa gelince -sanırım- namazı kıldırmaktan ötürü değil, cenazeyi yıkamak gibi bazı görevleri yapmaktan ötürü, cenaze sahipleri tarafından hediye türü bir şeyler veriliyor.

    Bunu bir pazarlık konusu yapmak doğru değildir. Cenaze yıkamak da imamın görevi değil, cenaze sahiplerinin görevidir. Kanaatimizce, -işi sırf paraya döken, takvadan uzak bazı kimseler hariç- imamları bu konuda fazla töhmet altında bırakmamak gerekir.


  10. 10.Ağustos.2011, 00:02
    17
    Devamlı Üye
    Alıntı
    o halde kardeş imamlar mevlüt için yada cenaze yıkamak için para almamalı..bir mevlüt(allah(cc)kitabını bile parayla okumakta ne oluyor madem devletten para almaları caiz o halde budamı caiz.....imamlardan soğutmayın lütfen beni...hepsi aynıdır demiyorum ama çoğuda para alıyor..geçen 4 ay içinde büyükbabamın cenazesini defnedicez imam yıkadı ücret olarak 70 lira istedi bumu yani...anlamak isteyen anladı dediğimi...bir çok imamın kredi kartıda var ayrıca çevremdede çok imam var hepside maaşlarından acizlik getiriyor..
    Memleketimizde okutulan mevlid, bir emir gereği değildir. Zira mevlid okutma adeti, Resulullah’ın zamanında olmadığı gibi, sahabelerin devrinde de görülmemiştir. Bazı alimler, bu adetin daha sonraları tabiin devrinde başladığını, her ülkenin de kendi mevlid yazarlarının eserini okumayı adet edindiğini ifade etmekteler.

    Anlaşılan odur ki, mevlid okutana niçin okutuyorsun denmeyeceği gibi, okutmayana da, niçin okutmuyorsun, denmez. İyi niyetle okutanlar sadece Allah rızasını düşünmeliler, okuyanlar da pazarlık yapmadan aynı düşünce içinde okutana muhatap olmalılar. Okutanlar hediye makamında bir karşılık vermeli, okuyanlar da verilene razı olmalı, başka talepte bulunmamalılar. Şayet iş pazarlığa dökülür de alış verişte olduğu gibi pazalıkla okunursa ibadet mânâsını kaybeder, dünyevî iş mahiyetini iktisap eder. Mânevî tarafı iyice azalmış, hatta yok olmuş da olabilir.

    Böyle yanlış neticeden korkanlar, okuyanlara dilerlerse önceden şu kadar hediye verebileceklerini ima etmeli, işi sonradan pazarlık şekline döküp de huzursuzluğa düşmemeliler.

    Verilen bu maddi karşılık sadece mevlid okutmak için sahih olur, o esnada okunan Kur’an’a şamil olmaz. Zira Kur’an kesinlikle ibadettir, mânevi değerdedir. Maddi şeyle okumak, okutmak ibadet manasını yok edebilir. Zaten mevlid merasimine kudsiyet kazadıran da okunan Kur’ân-ı Kerîm’ler olmaktadır. Diğer kısımlar beşer sözleridir. kendilerinde kudsiyet yoktur. İfade ettikleri mânâ ve sebeb oldukları duygular değer meydana getirmektedir


    Cenaze konusuna gelince, eğer bu iş resmi olarak görevleri arasında ise, onu yerine getirmekle yükümlüdürler. Eğer öyle bir görevleri yoksa, cenaze namazını kıldırmak imamlara mahsus bir görev olmaz. Farz-ı kifaye olarak kıldırabilen bütün mahalle sakinlerine farzdır. Birinin yapmasıyla farz yerine gelmiş olur.

    - Parayı almağa gelince -sanırım- namazı kıldırmaktan ötürü değil, cenazeyi yıkamak gibi bazı görevleri yapmaktan ötürü, cenaze sahipleri tarafından hediye türü bir şeyler veriliyor.

    Bunu bir pazarlık konusu yapmak doğru değildir. Cenaze yıkamak da imamın görevi değil, cenaze sahiplerinin görevidir. Kanaatimizce, -işi sırf paraya döken, takvadan uzak bazı kimseler hariç- imamları bu konuda fazla töhmet altında bırakmamak gerekir.


  11. 10.Ağustos.2011, 00:10
    18
    NURİMERCAN
    İNNALLAHE MEASSABİRİN

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2010
    Üye No: 79255
    Mesaj Sayısı: 221
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: kırıkkale

    Cevap: imamların maaş alması

    mevlüt emir gereği demedimki kardeş mevlütte okunan sonuçta kur'an okunuyor kur'andan ayetler okunuyor


  12. 10.Ağustos.2011, 00:10
    18
    İNNALLAHE MEASSABİRİN
    mevlüt emir gereği demedimki kardeş mevlütte okunan sonuçta kur'an okunuyor kur'andan ayetler okunuyor


  13. 10.Ağustos.2011, 00:12
    19
    NURİMERCAN
    İNNALLAHE MEASSABİRİN

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2010
    Üye No: 79255
    Mesaj Sayısı: 221
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 40
    Bulunduğu yer: kırıkkale

    Cevap: imamların maaş alması

    SORU: Hocam ben İzmit’te imamlık yapıyorum. Mesleğimiz gereği mevlid okuyoruz, cenaze yıkıyoruz. Buralardan bir miktar ücret alınıyor. Bu alınan paralar caiz midir?

    CEVAP: Cenaze yıkamaktan ücret almak caizdir. Mevlid ise bir ibadet olmadığı için üzerinden ücret almanın bir sakıncası yoktur. Size tavsiyem, cenaze yıkamaya devam edin; veremeyecek durumda olandan da ücret talep etmeyin, verirse de iade edin. Ama mevlidten uzak durmaya çalışın. Daha iyi bir durumda olursunuz. Allah sizi de bizi de rızasına muvaffak kılsın. BUDA SORU CEVAP KÖŞELİ BİR SİTEDEN ALINMA AMA ÇOĞU YERDEDE AYNI TAMAM CENAZE YIKAMADA ÜCRET ALMA KISMEN ALINABİLİR DENİYOR AMA MEVLÜTTEN UZAK DURUN DENİYOR.


  14. 10.Ağustos.2011, 00:12
    19
    İNNALLAHE MEASSABİRİN
    SORU: Hocam ben İzmit’te imamlık yapıyorum. Mesleğimiz gereği mevlid okuyoruz, cenaze yıkıyoruz. Buralardan bir miktar ücret alınıyor. Bu alınan paralar caiz midir?

    CEVAP: Cenaze yıkamaktan ücret almak caizdir. Mevlid ise bir ibadet olmadığı için üzerinden ücret almanın bir sakıncası yoktur. Size tavsiyem, cenaze yıkamaya devam edin; veremeyecek durumda olandan da ücret talep etmeyin, verirse de iade edin. Ama mevlidten uzak durmaya çalışın. Daha iyi bir durumda olursunuz. Allah sizi de bizi de rızasına muvaffak kılsın. BUDA SORU CEVAP KÖŞELİ BİR SİTEDEN ALINMA AMA ÇOĞU YERDEDE AYNI TAMAM CENAZE YIKAMADA ÜCRET ALMA KISMEN ALINABİLİR DENİYOR AMA MEVLÜTTEN UZAK DURUN DENİYOR.


  15. 10.Ağustos.2011, 00:21
    20
    HİZMETKAR
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 01.Mayıs.2011
    Üye No: 86992
    Mesaj Sayısı: 371
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Bulunduğu yer: Dertlerin Babası

    Cevap: imamların maaş alması

    Alıntı
    mevlüt emir gereği demedimki
    Öyle bir şey demediğini bende biliyorum. Anlaşılan Ne demek istediğimi anlamadınız. Bak Kardeş.Zira Kur’an kesinlikle ibadettir, manevi değerdedir. Maddi şeyle okumak, okutmak ibadet manasını yok eder. Zaten mevlid merasimine kudsiyet kazadıran da okunan Kur’ân-ı Kerîm’ler olmaktadır. Diğer kısımlar beşer sözleridir. kendilerinde kudsiyet yoktur. İfade ettikleri mânâ ve sebeb oldukları duygular değer meydana getirmektedir. dedim


  16. 10.Ağustos.2011, 00:21
    20
    Devamlı Üye
    Alıntı
    mevlüt emir gereği demedimki
    Öyle bir şey demediğini bende biliyorum. Anlaşılan Ne demek istediğimi anlamadınız. Bak Kardeş.Zira Kur’an kesinlikle ibadettir, manevi değerdedir. Maddi şeyle okumak, okutmak ibadet manasını yok eder. Zaten mevlid merasimine kudsiyet kazadıran da okunan Kur’ân-ı Kerîm’ler olmaktadır. Diğer kısımlar beşer sözleridir. kendilerinde kudsiyet yoktur. İfade ettikleri mânâ ve sebeb oldukları duygular değer meydana getirmektedir. dedim


  17. 10.Ağustos.2011, 02:14
    21
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,632
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: imamların maaş alması ve gönüllü imamlık

    Ramazan Ayından bir kaç gün önce Ali Küçük Hoca misafirimdi. Bu konuyu konuştuk dediki;
    İmamı Azama sormuşlar: "Maaş karşılığında namaz kıldırmak caizmidir?"

    İmamların kulağına küpe güzel bir cevap vermiş:
    "İlla maata'lim - Namaz kıldırmakla birlikte İlim de öğretmek şartıyla" demiş.


  18. 10.Ağustos.2011, 02:14
    21
    Moderatör
    Ramazan Ayından bir kaç gün önce Ali Küçük Hoca misafirimdi. Bu konuyu konuştuk dediki;
    İmamı Azama sormuşlar: "Maaş karşılığında namaz kıldırmak caizmidir?"

    İmamların kulağına küpe güzel bir cevap vermiş:
    "İlla maata'lim - Namaz kıldırmakla birlikte İlim de öğretmek şartıyla" demiş.





+ Yorum Gönder
Git İlk 12