Konusunu Oylayın.: Sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler

5 üzerinden 4.33 | Toplam: 6 kişi oyladı.

  1. 08.Ağustos.2011, 02:16
    1
    sacitkral
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Temmuz.2011
    Üye No: 88486
    Mesaj Sayısı: 208
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 31

    Reklam

    Sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler






    Sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler Mumsema s.a. arkadaşlar.sakal bırakmak veya bırakıp hanımı için kesmek ile ilgili hadisi şerifleri paylaşırmısınız. şimdiden ALLAH razı olsun...selam dua ile...


  2. 08.Ağustos.2011, 02:16
    1
    Devamlı Üye



  3. 08.Ağustos.2011, 02:33
    2
    BuRaK_DoĞaN
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Eylül.2010
    Üye No: 79128
    Mesaj Sayısı: 53
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40

    sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler




    SAKAL DÎNEN GEREKLİDİR

    Hamd, Alemlerin Rabbi Allah’a mahsustur Salâtü Selâm Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’ın, Ehlinin, Sahabesinin ve de kıyamete kadar onları dost edinen herkesin üzerine olsun

    Allahu Teala şöyle buyurdu: “Peygamber size ne verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa ondan da sakının Allah’tan korkun Çünkü Allah’ın azabı çetindir” (Haşr, 59/7) “Kim Allah’a ve Peygamberine karşı isyan eder ve sınırlarını aşarsa Allah onu, devamlı kalacağı bir ateşe sokar ve onun için alçaltıcı bir azap vardır” (Nisa, 4/14)

    Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem de şöyle buyurdu: “Şeytan artık bu topraklar üzerinde kendisine tapılmasından ümidini kesmiştir Fakat bunun dışında sizin önemsemediğiniz bazı şeylerde ona itaatiniz onu memnun eder Bundan kaçının Muhakkak ki ben size iki şey bıraktım ki bunlara sarıldığınız sürece sapıklığa düşmezsiniz Bunlar Allah’ın Kitabı ve Peygamberinin Sünnetidir”

    Bu ayet ve hadisler bize şunu ifade ediyor Müslüman gerek akaid gerek feraiz gerekse dua ve zikirde ve bütün işlerinde Allah’ın Kitabı ve Peygamber’in Sünneti’ne sarılmadıkça gerçek bir müslüman olamaz Bunun zahiren ve batınen, tam bir teslimiyet, gönül hoşnutluğu ve ihlas üzere olması gerekir Şöyle ki; Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in sözlerini yeryüzündeki tüm insanların sözlerine tercih eder Büyük küçük ayrımı yapmadan İslam’ın tüm emirlerine sarılmaya çalışır Zira İslam parçalanamaz bir bütündür Hak bölünme kabul etmez İslam’da orta bir çözüm yoktur Bazılarınca küçük görünen bir bir takım emirler şeriatin nazarında büyüktür “Bunun önemsiz olduğunu sanıyorsunuz Halbuki, Allah katında çok büyük (bir suç)’tur” (Nur, 24/15)

    Bilindiği gibi, bugün bir çok müslüman sakal tıraşı hastalığına müptela durumdadırlar Kültür işgalinin etkisi ile müslümanlar başta sakal tıraşı olmak üzere bir çok gayri İslami adet ve davranışları benimsemiş bulunuyorlar İslam ümmetinin aydınlık tarihinde böyle bir şey görülmemiştir Müslümanların hidayet önderi imamlarından sakalını kesen tek bir fert dahi yoktur Bu sapık adet bize, ülkemizi işgal eden kafirlerden veya aramızdan kafirlerin ülkelerine gidip, salih geçmişlerinin yolundan yüz çevirip kendilerini tamamen onlara benzeterek, kendilerine müminlerin yolundan başka yollar seçen kimseler vasıtasıyla girmiştir

    Allahu Teâlâ’nın müslüman kardeşlerimizi faydalandırması ümidiyle burada sakalın İslam’daki yerini açıklamaya çalışacağız

    Sözlükte Ve Şeriatte Sakalın Ölçüsü:

    Sakal: Yanaklar ve çene arasında çıkan kılların ismidir

    Bıyık dışında, çene, iki çene kemiği altı, iki yanak ve boynun iki yanında biten tüm yüz kılları sakaldırSakal bırakmanın hükmü: Sakal bırakmak akıl baliğ bütün müslüman erkeklere farzdır Bunu, bırakılmasını emrederek, kesilmesini veya bir kabzadan fazlasının kısaltılmasını yasaklayarak Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem farz olduğunu bildirmiştir

    Sakal Bırakılması Hakkında Hadisler:

    Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Bıyıkları kısaltın, sakalları bırakın”“Bıyıklarınızı iyice kısaltıp, sakallarınızı bırakın”“Mecusilere muhâlefet edin, sakallarınızı uzatın, bıyıklarınızı kesin”“Müşriklere muhhalefet edin sakallarınızı çoğaltın, bıyıklarınızı azaltın” “On şey fıtrattandır: Bıyığın kesilmesi, sakalın uzatılması, misvak, istinşak (Burna su çekmek), mazmaza (ağza su çekmek), tırnakları kesmek, parmak mafsallarını yıkamak, koltuk altını temizlemek, etek tıraşı olmak, intikhasu’l-mâ (yani istinca yapmak)”

    İbn Ömer radıyallâhu anhümâ anlatıyor: Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdular ki: “Bıyıkları kısaltın, sakalları olduğu gibi bırakın”

    Hadis metinlerinde geçen “Evfû”, “Veffirû” E’fu” ve “Ercû” gibi tüm kelimeler aynı anlamı ifade ederler Yani sakalın kendi hali üzerine bırakılması anlamına gelir * İ’fa demek sakalın hiç kesilmeden uzaması ve çoğalması için kendi haline bırakılması demektir “Evfu, E’fu anlamındadır Yani sakalın kısaltılmaksızın, kendi hali üzere olduğu gibi bırakılması anlamındadır* Kisra’nın Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’e gönderdiği iki elçinin ikisi de sakallarını kesmiş, bıyıklarını ise uzatmışlardı Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem huzuruna gelen bu adamların yüzlerine bakmak istemedi ve onlara “Yazıklar olsun, size bunu kim emretti?” diye çıkıştı Onlar da

    “Bize bunu Rabbimiz (yani Kisra) emretti” dediler Bunun üzerine Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Fakat Rabbim bana sakalımı uzatmamı ve bıyığımı kısaltmamı emretti”

    Allahu Ekber! Vah! O sakalını kesen müslüman, işin büyüklüğüne baksın ki; acaba Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem onun yüzüne bakmaktan eza duyarsa ne hissedecek? Hatta yüzünü şöyle diyerek ondan çevirirse ne cevap verecek?

    “Yazıklar olsun! Sana bunu kim emretti?!” Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem ashabına emrettiği her şeyi öncelikle kendisi yerine getirirdi Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem uzun ve gür sakallı idi

    Sakal Tıraşının Haram Olduğuna Dair Deliller:

    1) Allah’ın yarattığını değiştirme: Allahu Teâlâ şöyle buyurdu: “Allah’ın yaratışında değişme yoktur” (Rum, 30/30)

    Yani Allah’ın yaratışında ve sizi yarattığı şekilde değişiklik yoktur Allahu Teâlâ İblis’in şöyle dediğini naklediyor: “Şüphesiz onlara emredeceğim de Allah’ın yarattığını değiştirecekler” (Nisa, 4/99)

    Bu nas açıkça, şerî bir izin olmaksızın, Allah’ın yarattığını değiştirmenin, şeytanın emrine itaat olduğunu göstermektedir Sakal tıraşının Şeytan’ın sevdiği ve emrettiği bir yaratılışı bozma eylemi olduğunda hiç kuşku yoktur

    Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Kendilerini güzelleştirmek için dövme yapan ve yaptıran, yüzden kıl alan (kaşlarını incelttiren), dişlerinin seyrekleştirmek için dişlerinin arasını yontturan kadınlara Allah lanet etmiştir Allah’ın yaratmış olduğu şekli bozanlara da lanet etmiştir”

    Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem bütün bu davranışları Allah’ın yaratmış olduğu şekli bozmak olarak kabul etmiştir Sakal tıraşının da güzellik için işlenilen bir yaratılışı bozma eylemi olduğunda şüphe yoktur Ve bu davranış da, yaratılışı bozmaya yönelik diğer davranışlar ile, laneti gerektiren illette müşterektir Sakal tıraşı Allah’ın yarattığına itiraz demektir Zira Allahu Teâlâ insanı en mükemmel surette yaratmıştır Allah azze ve celle şöyle buyurdu: “Sizi şekillendirdi ve şekillerinizi de güzel yaptı” (Tegabun, 64/3) “Biz, hakikaten insanoğlunu şan ve şeref sahibi kıldık” (İsra, 17/70) “Biz insanı en güzel biçimde yarattık” (Tin, 95/4) “Bu, her şeyi sapasağlam yapan Allah’ın sanatıdır” (Neml, 27/88)


    Şüphesiz sakalın kesilip atılması bu büyük nimeti inkar anlamına gelir 2) Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in emrine muhalefet: Yukarıda örnek verdiğimiz hadislerde Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem açıkça sakalın uzatılmasını emretmiş ve kesilmesini yasaklamıştır Emir ise, emredilen şeyin yapılmasını gerektirir Emre uyan sevap, uymayan ceza görür Usulü fıkıhta emir, karine ile lafzın zahiri anlamının kast edilmediğinin anlaşılması hali hariç, vücub ifade eder Burada ise tüm karineler vücubu tekid etmektedir Bütün bunlardan sakal tıraşının Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in açık ve kesin emrine aykırı olduğu anlaşılmaktadır

    Allahu Teâlâ şöyle buyurdu: “Her kim Allah ve Rasûlüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur” (Ahzab, 33/36) “Artık kim Allah’a ve Rasulüne karşı gelirse, bilsin ki ona, (kendi gibilerle birlikte) içinde ebedî kalacakları cehennem ateşi vardır” (Cinn, 72/23)3) Kafirlere benzemek: Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem birçok sahih hadisinde “Mecusilere muhalefet edin” “Müşriklere muhalefet edin” ve “Ehli kitaba muhalefet edin” buyurmuştur Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem sakal tıraşının müşriklerin adeti olduğunu ve müslümanların onlara muhalefet etmelerini ve benzememeleri gerektiğini bildirmiştir Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu “Kim bir kavme benzemeye çalışırsa o, onlardandır”

    Sakal tıraşı bugün çoğu kafir miletlerin şiarı olmuştur Bu çirkin adet bize onlardan geçmiştir Efendimiz şöyle buyurdu: “Başkasının sünneti ile amel eden bizden değildir”4) Kadınlara benzemek: Açık bir gerçektir ki Allah’ın erkekleri kadınlardan ayırdığı en önemli şeylerden biri sakaldır Bunun tıraş edilmesi de erkeklerle kadınlar arasında ileri derecede benzerlik meydana getirir Erkeklerden kadınlara benzemeye çalışanlar ise, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in diliyle lanetlenmişlerdir “Erkeklerden kadınlara benzemeye çalışanlar lanetlenmişlerdir”

    Eğer sakal tıraşı kadınlara benzemek değilse, kadınlara benzemek ya ne ile olur?! Sakalın erkekler için birçok faydaları vardır Bunlardan bazıları şunlardır: Süstür, vakardır, heybettir ve kadın ile erkek arasındaki farktır5) Fıtrata aykırılık: Allahu Teâlâ şöyle buyurdu “(Rasûlum!) Sen yüzünü hanîf olarak dine, Allah insanları hangi fıtrat üzere yaratmış ise ona çevir Allah’ın yaratışında değişme yoktur İşte dosdoğru din budur; fakat insanların çoğu bilmezler” (Rum, 30/30)Fıtrat: Yani sünnet Yani Allah’ın insanları yarattığı saf, temiz hal İnsanlar buna eğilim duyarlar, buna aykırı şeylerden kaçınma eğilimi üzerine yaratılmışlardır İnsan fıtrattan gelen bu hasletleri terk ettiği takdirde, insanlığından bir şey kalmaz Sakal Peygamberlerin seçtikleri ve şeriatlerin üzerinde müttefik oldukları eski bir sünnet ve fıtrattan gelen bir haslettir Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Hulefai Raşidin, Sahabe ve Tabiin’in tamamı uzun sakallı idiler

    Sakal tıraşı; israf, vakit kaybı ve günahı açığa vurmaktır: Sakal tıraşı için jilet, tıraş sabunu ve saire şeylere masraf yapılmaktadır ki bu da Allah’ın bize emanet olarak verdiği malı uygun olmayan işlerde harcamaktır Yarın Allah, kıyamet gününde bunun hesabını soracaktır Bu iş için harcanan paranın fazla bir şey olmadığı söylenemez Zira Allahu Teâlâ şöyle buyurmuştur: “Kim de zerre miktarı şer işlemişse onu görür” (Zilzâl, 99/9)

    Aynı şekilde müslümanın vakti de çok kıymetlidir Böylesi haram işler ile zayi edilmemesi gerekir Sakal tıraşı açıkça günah işlemek ve bunu herkese göstermektir Günahını izhar edenlerin günahları affolunmayacaktır Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Bütün ümmetim affolunur, ancak günahlarını açıktan işleyenler hariç”

    İmamların Sakal Tıraşı Konusundaki Sözleri:

    Bütün fakihler sakal tıraşının haram olduğunu belirtmişlerdir İbn Hazm “Meratibu’l İcmaa” da şöyle diyor: “Sakal tıraşının caiz olmayan çirkin bir davranış olduğu konusunda ittifak etmişlerdir Yüz, Allah’ın yaratıcılık kudretinin ileri derecede ifadesini bulduğu bir organdır Dolayısıyla bu organa saygı duyulması ve korunması gerekir; çirkinleştirilmesi veya ihanete uğratılması değil! Abdullah b Yezid el-Ensarî radiyallahu anhü’den “Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem yağma ve ibret amacıyla organların kesilmesini yasakladı” * İbn Teymiyye “İhtiyaratu’l-İlmiyye” de şöyle der: “Sahih hadislerde belirtildiği üzere sakal tıraşı haramdır Kimse mübah görmemiştir”* Hanefilerden İbn Abidin “Reddü’l-Muhtar” da şöyle der: Erkeğin sakalını kesmesi haramdır * İmamı Şafi de “el-Ümm” de sakalı tıraşın haram olduğunu belirtmiştir * Malikilerden de el-Adevi, İmam Malik’den, sakal tıraşının mecusilerin işlerinden olduğunu nakletmiştir İbn Abdilber de “Temhid” de sakal tıraşının haram olduğunu ve bunu ancak kadınlara benzeyen kadınsı erkeklerin yaptığını belirtmiştir

    Çağımızda, önder imamların yolundan giden birçok büyük alim de sakalı kesmenin haram olduğu görüşünde birleşmişlerdir

    Sakal Kısaltılabilir mi?

    Alimler bu konuda ihtilaf etmişlerdir Elbette bu ihtilafın ayrıntılarının yeri bu kısa risale değildir Fakat sözlü ve fiili hadisler ışığında en tercihe şayan görüş, sakalı kısaltmanın caiz olmadığıdır Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’ın şemailinden biri de “sakalı çok idi” “Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem uzun sakallı idi” Enes b Malik radıyallahu anh O’nu anlatırken “Sakalı şuradan şuraya kadar doldurmuştu” dedi ve ellerini boynunun iki yarısında dolaştırdı Sahabe radıyallahu anhüm Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in öğle ve ikindi namazlarında Kur’an okuduğunu, “sakalının kıpırdamasından” anlıyorlardı

    Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’ı sevdiklerini söyleyip de onun görüntüsünü ve ona benzemeyi sevmeyenlere ne demeli; Allahu Teâlâ şöyle buyurdu: “(Rasûlum!) De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin” (Âl-i İmrân: 3/31)

    Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in sakalını eninden ve boyundan kısalttığına dair hadis ise, hüccet olmayacak kadar çok zayıftır Bazıları; Ömer ve oğlu Abdullah radiyallahu anhüma’ın sözlerine binaen sakalın bir tutamdan fazlasının kesileceğini söylemektedirler Fakat bu hüküm doğru değildir Zira sakalın olduğu gibi bırakılmasına dair sahih hadisler bu sözleri çürütmektedir Sahih sünnetin olduğu yerde sahabe sözü ile amel edilmez Çünkü kimsenin sünnete aykırı hüküm vermeye yetkisi yoktur Sahabelerin radıyallahu anhüma görüşleri değil, rivayetleri hüccettir Ayrıca Ömer ve oğlu radiyallahu anhüma bu sözü, yılın tüm günleri için değil, bayram günleri için demişlerdir Bu hususta en sağlam söz, sahih hadislerin zahiri ile amel, yani sakalın kısaltılmadan kendi haline salıverilmesidir Allah daha iyi bilir Fakat şunu iyi bilmeliyiz ki, sakalın bir tutamdan fazlasının kısaltılması meselesi ictihadi bir konudur ve bu konuda nasihatten öte sakalını bu ölçüde kısalttı diye kimseye baskı uygulanamaz Bir tutamdan az olacak şekilde kısaltmaya ise, hiçbir delil yoktur Sakallarını bir tutamdan az olacak şekilde kısaltanların bu hatalarından dolayı hemen Allah’a tevbe etmeleri gerekir Allah kendisine yönelip tevbe edenlerin tevbelerini kabul eder

    Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz: Tamamı idrak edilemeyenin tamamı terk edilemez Ve az şey hiç yok olandan daha hayırlıdır Sakalını kısaltan, bu davranışında hatalı olmakla beraber, sakalını tamamen tıraş edenden daha hayırlıdır Bu konuda halk arasında şöyle bir misal vardır: “İnsanların ayıplarında, gücünün yettiğini bile yerine getirmekten kaçınan kimse kadar ayıp görmem” Tamamen bırakmayıp gücü yettiği halde sakalını kısaltan gibi Oysa bu elde olan bir şeydir Bizden bir şey gerektirmediği gibi bize mal ve zaman tasarruf sağlar“Ey kavmimiz! Allah’ın davetçisine icabet edin” (el-Ahkaf, 46/31)

    Allah ve Rasulunü seven akıllı müslüman kardeşim! Şu sözün sahibi peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’ine muhalefet etmekten kaçın “Kim benim sünnetimden yüz çevirirse benden değildir” Sakalını kestiğin zaman kafirlere benzemiş olursun ki bu durumda Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’ın şu sözüne muhatap kalırsın: “Kim bir kavme benzemeye çalışırsa o onlardandır”

    “Ey Allah’ın kulu, sana şu hadisi de hatırlatmak istiyoruz: Eş’as b Süleym şöyle dedi: Halamdan duydum Amcasının şöyle dediğini anlattı: “Medine’de yürürken arkamdan bir insan “İzarını yukarı kaldır, böylesi daha takvâya yakındır” dedi Birde ne göreyim; O Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem

    ‘Ya Rasulallah, bu uzun bir hırka’ dedim Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem ‘Ben senin için iyi bir örnek değil miyim?’ buyurdu İzarına baktım Dizi ile ayakları arasında bacaklarının yarısında idi”

    Ey sakallarını tıraş eden müslüman! Sen bu konuda Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’a mazeretler sıralarken, O sana şöyle dediği zaman ne yapacaksın? ‘Ben senin için iyi bir örnek değil miyim? Daima ahireti düşünüp, fitneler diyarı, geçici dünya hayatına aldanmamak gerekir Çünkü dünya hayatı gerçekten çok kısadır

    Ahiret hayatı ise ebedidir


  4. 08.Ağustos.2011, 02:33
    2



    SAKAL DÎNEN GEREKLİDİR

    Hamd, Alemlerin Rabbi Allah’a mahsustur Salâtü Selâm Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’ın, Ehlinin, Sahabesinin ve de kıyamete kadar onları dost edinen herkesin üzerine olsun

    Allahu Teala şöyle buyurdu: “Peygamber size ne verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa ondan da sakının Allah’tan korkun Çünkü Allah’ın azabı çetindir” (Haşr, 59/7) “Kim Allah’a ve Peygamberine karşı isyan eder ve sınırlarını aşarsa Allah onu, devamlı kalacağı bir ateşe sokar ve onun için alçaltıcı bir azap vardır” (Nisa, 4/14)

    Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem de şöyle buyurdu: “Şeytan artık bu topraklar üzerinde kendisine tapılmasından ümidini kesmiştir Fakat bunun dışında sizin önemsemediğiniz bazı şeylerde ona itaatiniz onu memnun eder Bundan kaçının Muhakkak ki ben size iki şey bıraktım ki bunlara sarıldığınız sürece sapıklığa düşmezsiniz Bunlar Allah’ın Kitabı ve Peygamberinin Sünnetidir”

    Bu ayet ve hadisler bize şunu ifade ediyor Müslüman gerek akaid gerek feraiz gerekse dua ve zikirde ve bütün işlerinde Allah’ın Kitabı ve Peygamber’in Sünneti’ne sarılmadıkça gerçek bir müslüman olamaz Bunun zahiren ve batınen, tam bir teslimiyet, gönül hoşnutluğu ve ihlas üzere olması gerekir Şöyle ki; Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in sözlerini yeryüzündeki tüm insanların sözlerine tercih eder Büyük küçük ayrımı yapmadan İslam’ın tüm emirlerine sarılmaya çalışır Zira İslam parçalanamaz bir bütündür Hak bölünme kabul etmez İslam’da orta bir çözüm yoktur Bazılarınca küçük görünen bir bir takım emirler şeriatin nazarında büyüktür “Bunun önemsiz olduğunu sanıyorsunuz Halbuki, Allah katında çok büyük (bir suç)’tur” (Nur, 24/15)

    Bilindiği gibi, bugün bir çok müslüman sakal tıraşı hastalığına müptela durumdadırlar Kültür işgalinin etkisi ile müslümanlar başta sakal tıraşı olmak üzere bir çok gayri İslami adet ve davranışları benimsemiş bulunuyorlar İslam ümmetinin aydınlık tarihinde böyle bir şey görülmemiştir Müslümanların hidayet önderi imamlarından sakalını kesen tek bir fert dahi yoktur Bu sapık adet bize, ülkemizi işgal eden kafirlerden veya aramızdan kafirlerin ülkelerine gidip, salih geçmişlerinin yolundan yüz çevirip kendilerini tamamen onlara benzeterek, kendilerine müminlerin yolundan başka yollar seçen kimseler vasıtasıyla girmiştir

    Allahu Teâlâ’nın müslüman kardeşlerimizi faydalandırması ümidiyle burada sakalın İslam’daki yerini açıklamaya çalışacağız

    Sözlükte Ve Şeriatte Sakalın Ölçüsü:

    Sakal: Yanaklar ve çene arasında çıkan kılların ismidir

    Bıyık dışında, çene, iki çene kemiği altı, iki yanak ve boynun iki yanında biten tüm yüz kılları sakaldırSakal bırakmanın hükmü: Sakal bırakmak akıl baliğ bütün müslüman erkeklere farzdır Bunu, bırakılmasını emrederek, kesilmesini veya bir kabzadan fazlasının kısaltılmasını yasaklayarak Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem farz olduğunu bildirmiştir

    Sakal Bırakılması Hakkında Hadisler:

    Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Bıyıkları kısaltın, sakalları bırakın”“Bıyıklarınızı iyice kısaltıp, sakallarınızı bırakın”“Mecusilere muhâlefet edin, sakallarınızı uzatın, bıyıklarınızı kesin”“Müşriklere muhhalefet edin sakallarınızı çoğaltın, bıyıklarınızı azaltın” “On şey fıtrattandır: Bıyığın kesilmesi, sakalın uzatılması, misvak, istinşak (Burna su çekmek), mazmaza (ağza su çekmek), tırnakları kesmek, parmak mafsallarını yıkamak, koltuk altını temizlemek, etek tıraşı olmak, intikhasu’l-mâ (yani istinca yapmak)”

    İbn Ömer radıyallâhu anhümâ anlatıyor: Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdular ki: “Bıyıkları kısaltın, sakalları olduğu gibi bırakın”

    Hadis metinlerinde geçen “Evfû”, “Veffirû” E’fu” ve “Ercû” gibi tüm kelimeler aynı anlamı ifade ederler Yani sakalın kendi hali üzerine bırakılması anlamına gelir * İ’fa demek sakalın hiç kesilmeden uzaması ve çoğalması için kendi haline bırakılması demektir “Evfu, E’fu anlamındadır Yani sakalın kısaltılmaksızın, kendi hali üzere olduğu gibi bırakılması anlamındadır* Kisra’nın Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’e gönderdiği iki elçinin ikisi de sakallarını kesmiş, bıyıklarını ise uzatmışlardı Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem huzuruna gelen bu adamların yüzlerine bakmak istemedi ve onlara “Yazıklar olsun, size bunu kim emretti?” diye çıkıştı Onlar da

    “Bize bunu Rabbimiz (yani Kisra) emretti” dediler Bunun üzerine Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Fakat Rabbim bana sakalımı uzatmamı ve bıyığımı kısaltmamı emretti”

    Allahu Ekber! Vah! O sakalını kesen müslüman, işin büyüklüğüne baksın ki; acaba Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem onun yüzüne bakmaktan eza duyarsa ne hissedecek? Hatta yüzünü şöyle diyerek ondan çevirirse ne cevap verecek?

    “Yazıklar olsun! Sana bunu kim emretti?!” Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem ashabına emrettiği her şeyi öncelikle kendisi yerine getirirdi Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem uzun ve gür sakallı idi

    Sakal Tıraşının Haram Olduğuna Dair Deliller:

    1) Allah’ın yarattığını değiştirme: Allahu Teâlâ şöyle buyurdu: “Allah’ın yaratışında değişme yoktur” (Rum, 30/30)

    Yani Allah’ın yaratışında ve sizi yarattığı şekilde değişiklik yoktur Allahu Teâlâ İblis’in şöyle dediğini naklediyor: “Şüphesiz onlara emredeceğim de Allah’ın yarattığını değiştirecekler” (Nisa, 4/99)

    Bu nas açıkça, şerî bir izin olmaksızın, Allah’ın yarattığını değiştirmenin, şeytanın emrine itaat olduğunu göstermektedir Sakal tıraşının Şeytan’ın sevdiği ve emrettiği bir yaratılışı bozma eylemi olduğunda hiç kuşku yoktur

    Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Kendilerini güzelleştirmek için dövme yapan ve yaptıran, yüzden kıl alan (kaşlarını incelttiren), dişlerinin seyrekleştirmek için dişlerinin arasını yontturan kadınlara Allah lanet etmiştir Allah’ın yaratmış olduğu şekli bozanlara da lanet etmiştir”

    Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem bütün bu davranışları Allah’ın yaratmış olduğu şekli bozmak olarak kabul etmiştir Sakal tıraşının da güzellik için işlenilen bir yaratılışı bozma eylemi olduğunda şüphe yoktur Ve bu davranış da, yaratılışı bozmaya yönelik diğer davranışlar ile, laneti gerektiren illette müşterektir Sakal tıraşı Allah’ın yarattığına itiraz demektir Zira Allahu Teâlâ insanı en mükemmel surette yaratmıştır Allah azze ve celle şöyle buyurdu: “Sizi şekillendirdi ve şekillerinizi de güzel yaptı” (Tegabun, 64/3) “Biz, hakikaten insanoğlunu şan ve şeref sahibi kıldık” (İsra, 17/70) “Biz insanı en güzel biçimde yarattık” (Tin, 95/4) “Bu, her şeyi sapasağlam yapan Allah’ın sanatıdır” (Neml, 27/88)


    Şüphesiz sakalın kesilip atılması bu büyük nimeti inkar anlamına gelir 2) Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in emrine muhalefet: Yukarıda örnek verdiğimiz hadislerde Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem açıkça sakalın uzatılmasını emretmiş ve kesilmesini yasaklamıştır Emir ise, emredilen şeyin yapılmasını gerektirir Emre uyan sevap, uymayan ceza görür Usulü fıkıhta emir, karine ile lafzın zahiri anlamının kast edilmediğinin anlaşılması hali hariç, vücub ifade eder Burada ise tüm karineler vücubu tekid etmektedir Bütün bunlardan sakal tıraşının Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in açık ve kesin emrine aykırı olduğu anlaşılmaktadır

    Allahu Teâlâ şöyle buyurdu: “Her kim Allah ve Rasûlüne karşı gelirse, apaçık bir sapıklığa düşmüş olur” (Ahzab, 33/36) “Artık kim Allah’a ve Rasulüne karşı gelirse, bilsin ki ona, (kendi gibilerle birlikte) içinde ebedî kalacakları cehennem ateşi vardır” (Cinn, 72/23)3) Kafirlere benzemek: Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem birçok sahih hadisinde “Mecusilere muhalefet edin” “Müşriklere muhalefet edin” ve “Ehli kitaba muhalefet edin” buyurmuştur Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem sakal tıraşının müşriklerin adeti olduğunu ve müslümanların onlara muhalefet etmelerini ve benzememeleri gerektiğini bildirmiştir Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu “Kim bir kavme benzemeye çalışırsa o, onlardandır”

    Sakal tıraşı bugün çoğu kafir miletlerin şiarı olmuştur Bu çirkin adet bize onlardan geçmiştir Efendimiz şöyle buyurdu: “Başkasının sünneti ile amel eden bizden değildir”4) Kadınlara benzemek: Açık bir gerçektir ki Allah’ın erkekleri kadınlardan ayırdığı en önemli şeylerden biri sakaldır Bunun tıraş edilmesi de erkeklerle kadınlar arasında ileri derecede benzerlik meydana getirir Erkeklerden kadınlara benzemeye çalışanlar ise, Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in diliyle lanetlenmişlerdir “Erkeklerden kadınlara benzemeye çalışanlar lanetlenmişlerdir”

    Eğer sakal tıraşı kadınlara benzemek değilse, kadınlara benzemek ya ne ile olur?! Sakalın erkekler için birçok faydaları vardır Bunlardan bazıları şunlardır: Süstür, vakardır, heybettir ve kadın ile erkek arasındaki farktır5) Fıtrata aykırılık: Allahu Teâlâ şöyle buyurdu “(Rasûlum!) Sen yüzünü hanîf olarak dine, Allah insanları hangi fıtrat üzere yaratmış ise ona çevir Allah’ın yaratışında değişme yoktur İşte dosdoğru din budur; fakat insanların çoğu bilmezler” (Rum, 30/30)Fıtrat: Yani sünnet Yani Allah’ın insanları yarattığı saf, temiz hal İnsanlar buna eğilim duyarlar, buna aykırı şeylerden kaçınma eğilimi üzerine yaratılmışlardır İnsan fıtrattan gelen bu hasletleri terk ettiği takdirde, insanlığından bir şey kalmaz Sakal Peygamberlerin seçtikleri ve şeriatlerin üzerinde müttefik oldukları eski bir sünnet ve fıtrattan gelen bir haslettir Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem Hulefai Raşidin, Sahabe ve Tabiin’in tamamı uzun sakallı idiler

    Sakal tıraşı; israf, vakit kaybı ve günahı açığa vurmaktır: Sakal tıraşı için jilet, tıraş sabunu ve saire şeylere masraf yapılmaktadır ki bu da Allah’ın bize emanet olarak verdiği malı uygun olmayan işlerde harcamaktır Yarın Allah, kıyamet gününde bunun hesabını soracaktır Bu iş için harcanan paranın fazla bir şey olmadığı söylenemez Zira Allahu Teâlâ şöyle buyurmuştur: “Kim de zerre miktarı şer işlemişse onu görür” (Zilzâl, 99/9)

    Aynı şekilde müslümanın vakti de çok kıymetlidir Böylesi haram işler ile zayi edilmemesi gerekir Sakal tıraşı açıkça günah işlemek ve bunu herkese göstermektir Günahını izhar edenlerin günahları affolunmayacaktır Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu: “Bütün ümmetim affolunur, ancak günahlarını açıktan işleyenler hariç”

    İmamların Sakal Tıraşı Konusundaki Sözleri:

    Bütün fakihler sakal tıraşının haram olduğunu belirtmişlerdir İbn Hazm “Meratibu’l İcmaa” da şöyle diyor: “Sakal tıraşının caiz olmayan çirkin bir davranış olduğu konusunda ittifak etmişlerdir Yüz, Allah’ın yaratıcılık kudretinin ileri derecede ifadesini bulduğu bir organdır Dolayısıyla bu organa saygı duyulması ve korunması gerekir; çirkinleştirilmesi veya ihanete uğratılması değil! Abdullah b Yezid el-Ensarî radiyallahu anhü’den “Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem yağma ve ibret amacıyla organların kesilmesini yasakladı” * İbn Teymiyye “İhtiyaratu’l-İlmiyye” de şöyle der: “Sahih hadislerde belirtildiği üzere sakal tıraşı haramdır Kimse mübah görmemiştir”* Hanefilerden İbn Abidin “Reddü’l-Muhtar” da şöyle der: Erkeğin sakalını kesmesi haramdır * İmamı Şafi de “el-Ümm” de sakalı tıraşın haram olduğunu belirtmiştir * Malikilerden de el-Adevi, İmam Malik’den, sakal tıraşının mecusilerin işlerinden olduğunu nakletmiştir İbn Abdilber de “Temhid” de sakal tıraşının haram olduğunu ve bunu ancak kadınlara benzeyen kadınsı erkeklerin yaptığını belirtmiştir

    Çağımızda, önder imamların yolundan giden birçok büyük alim de sakalı kesmenin haram olduğu görüşünde birleşmişlerdir

    Sakal Kısaltılabilir mi?

    Alimler bu konuda ihtilaf etmişlerdir Elbette bu ihtilafın ayrıntılarının yeri bu kısa risale değildir Fakat sözlü ve fiili hadisler ışığında en tercihe şayan görüş, sakalı kısaltmanın caiz olmadığıdır Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’ın şemailinden biri de “sakalı çok idi” “Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem uzun sakallı idi” Enes b Malik radıyallahu anh O’nu anlatırken “Sakalı şuradan şuraya kadar doldurmuştu” dedi ve ellerini boynunun iki yarısında dolaştırdı Sahabe radıyallahu anhüm Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in öğle ve ikindi namazlarında Kur’an okuduğunu, “sakalının kıpırdamasından” anlıyorlardı

    Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem’ı sevdiklerini söyleyip de onun görüntüsünü ve ona benzemeyi sevmeyenlere ne demeli; Allahu Teâlâ şöyle buyurdu: “(Rasûlum!) De ki: Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyunuz ki Allah da sizi sevsin” (Âl-i İmrân: 3/31)

    Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in sakalını eninden ve boyundan kısalttığına dair hadis ise, hüccet olmayacak kadar çok zayıftır Bazıları; Ömer ve oğlu Abdullah radiyallahu anhüma’ın sözlerine binaen sakalın bir tutamdan fazlasının kesileceğini söylemektedirler Fakat bu hüküm doğru değildir Zira sakalın olduğu gibi bırakılmasına dair sahih hadisler bu sözleri çürütmektedir Sahih sünnetin olduğu yerde sahabe sözü ile amel edilmez Çünkü kimsenin sünnete aykırı hüküm vermeye yetkisi yoktur Sahabelerin radıyallahu anhüma görüşleri değil, rivayetleri hüccettir Ayrıca Ömer ve oğlu radiyallahu anhüma bu sözü, yılın tüm günleri için değil, bayram günleri için demişlerdir Bu hususta en sağlam söz, sahih hadislerin zahiri ile amel, yani sakalın kısaltılmadan kendi haline salıverilmesidir Allah daha iyi bilir Fakat şunu iyi bilmeliyiz ki, sakalın bir tutamdan fazlasının kısaltılması meselesi ictihadi bir konudur ve bu konuda nasihatten öte sakalını bu ölçüde kısalttı diye kimseye baskı uygulanamaz Bir tutamdan az olacak şekilde kısaltmaya ise, hiçbir delil yoktur Sakallarını bir tutamdan az olacak şekilde kısaltanların bu hatalarından dolayı hemen Allah’a tevbe etmeleri gerekir Allah kendisine yönelip tevbe edenlerin tevbelerini kabul eder

    Sonuç olarak şunu söyleyebiliriz: Tamamı idrak edilemeyenin tamamı terk edilemez Ve az şey hiç yok olandan daha hayırlıdır Sakalını kısaltan, bu davranışında hatalı olmakla beraber, sakalını tamamen tıraş edenden daha hayırlıdır Bu konuda halk arasında şöyle bir misal vardır: “İnsanların ayıplarında, gücünün yettiğini bile yerine getirmekten kaçınan kimse kadar ayıp görmem” Tamamen bırakmayıp gücü yettiği halde sakalını kısaltan gibi Oysa bu elde olan bir şeydir Bizden bir şey gerektirmediği gibi bize mal ve zaman tasarruf sağlar“Ey kavmimiz! Allah’ın davetçisine icabet edin” (el-Ahkaf, 46/31)

    Allah ve Rasulunü seven akıllı müslüman kardeşim! Şu sözün sahibi peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’ine muhalefet etmekten kaçın “Kim benim sünnetimden yüz çevirirse benden değildir” Sakalını kestiğin zaman kafirlere benzemiş olursun ki bu durumda Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’ın şu sözüne muhatap kalırsın: “Kim bir kavme benzemeye çalışırsa o onlardandır”

    “Ey Allah’ın kulu, sana şu hadisi de hatırlatmak istiyoruz: Eş’as b Süleym şöyle dedi: Halamdan duydum Amcasının şöyle dediğini anlattı: “Medine’de yürürken arkamdan bir insan “İzarını yukarı kaldır, böylesi daha takvâya yakındır” dedi Birde ne göreyim; O Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem

    ‘Ya Rasulallah, bu uzun bir hırka’ dedim Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem ‘Ben senin için iyi bir örnek değil miyim?’ buyurdu İzarına baktım Dizi ile ayakları arasında bacaklarının yarısında idi”

    Ey sakallarını tıraş eden müslüman! Sen bu konuda Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’a mazeretler sıralarken, O sana şöyle dediği zaman ne yapacaksın? ‘Ben senin için iyi bir örnek değil miyim? Daima ahireti düşünüp, fitneler diyarı, geçici dünya hayatına aldanmamak gerekir Çünkü dünya hayatı gerçekten çok kısadır

    Ahiret hayatı ise ebedidir


  5. 08.Ağustos.2011, 02:53
    3
    BEYAZ_gul
    yasam

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Temmuz.2011
    Üye No: 88754
    Mesaj Sayısı: 1,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Bulunduğu yer: viyana

    Cevap: sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler

    Selamun ALEYKUM anladigim kadariyla erkekler sakal farz benim esim pek sevmez tiras olmayi ben hep zorlarim (musluman temiz olmali derim) demeki yanlismis ama esimin sakallari uzadigi zaman karman corman cikiyor yani bunu nasil duzelte bilir.
    Akrabalarimiz da esime kizar bune daha gecsin sanki bir sikintin var gibi sakal birakiyorsun diyorlar


  6. 08.Ağustos.2011, 02:53
    3
    yasam
    Selamun ALEYKUM anladigim kadariyla erkekler sakal farz benim esim pek sevmez tiras olmayi ben hep zorlarim (musluman temiz olmali derim) demeki yanlismis ama esimin sakallari uzadigi zaman karman corman cikiyor yani bunu nasil duzelte bilir.
    Akrabalarimiz da esime kizar bune daha gecsin sanki bir sikintin var gibi sakal birakiyorsun diyorlar


  7. 08.Ağustos.2011, 03:37
    4
    BuRaK_DoĞaN
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Eylül.2010
    Üye No: 79128
    Mesaj Sayısı: 53
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40

    Cevap: sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler

    ALLAH (c.c) cümlemizde Razı Olsun.sakaldan önce düşünecek çok daha önemli problemler var tağut (tuğyan) nedir? Tağutu red etme şirk nedir? şirk'e düşüren şeyler nelerdir? Peygamber efendimiz (s.a.s) islamiyeti tebliğ edince kişilerin namazı yanlış yada ibadetleri yanlış v.s burdan başlamamıştır.öncelikle tağutu red etme başkalarını ilah görme cahiliyeyi kaldırmıştır sonra ibadetlerin nasıl yapılacağını öğretmiştir.şuanki durumumuz cahiliye devrinde ne varsa daha fazlası var.ALLAH (c.c) ümmete hidayet versin.işimiz çok zor...


  8. 08.Ağustos.2011, 03:37
    4
    ALLAH (c.c) cümlemizde Razı Olsun.sakaldan önce düşünecek çok daha önemli problemler var tağut (tuğyan) nedir? Tağutu red etme şirk nedir? şirk'e düşüren şeyler nelerdir? Peygamber efendimiz (s.a.s) islamiyeti tebliğ edince kişilerin namazı yanlış yada ibadetleri yanlış v.s burdan başlamamıştır.öncelikle tağutu red etme başkalarını ilah görme cahiliyeyi kaldırmıştır sonra ibadetlerin nasıl yapılacağını öğretmiştir.şuanki durumumuz cahiliye devrinde ne varsa daha fazlası var.ALLAH (c.c) ümmete hidayet versin.işimiz çok zor...


  9. 08.Ağustos.2011, 03:49
    5
    BEYAZ_gul
    yasam

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Temmuz.2011
    Üye No: 88754
    Mesaj Sayısı: 1,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Bulunduğu yer: viyana

    Cevap: sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler

    Hepsini ogrenmek daha iyi degilmidir birini yapip birini birakmakmi gerek sizce bu dogrumu bence degil kusura bakmayin ama ELHAMDULILLAH muslumaniz bize inkarda etmiyoruz yanlis anladiysam hakkinizi helal edin ama kirici oldunuz belirtmek isterim


  10. 08.Ağustos.2011, 03:49
    5
    yasam
    Hepsini ogrenmek daha iyi degilmidir birini yapip birini birakmakmi gerek sizce bu dogrumu bence degil kusura bakmayin ama ELHAMDULILLAH muslumaniz bize inkarda etmiyoruz yanlis anladiysam hakkinizi helal edin ama kirici oldunuz belirtmek isterim


  11. 08.Ağustos.2011, 03:59
    6
    BuRaK_DoĞaN
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Eylül.2010
    Üye No: 79128
    Mesaj Sayısı: 53
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40

    Cevap: sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler

    Bacım sana bir kaç kitap önerecem okurmusun?Neden bu şekilde yazdığımı daha iyi anlayacaksınız.çümkü uzun zamandır uyutulduk ve halada uyutuluyoruz.

    1.) Namaz Kıldırma Memurları Arkasında NAMAZ

    2.) İstismar Edilen 40 Hadis

    3.) İstismar Edilen 40 Ayet


    Diğer Kardeşlerimin Bacılarımın Abileriminde Okumasını tavsiye ediyorum.Bu kitapları bulamayanlara yardımcı olmaya çalışırım.


  12. 08.Ağustos.2011, 03:59
    6
    Bacım sana bir kaç kitap önerecem okurmusun?Neden bu şekilde yazdığımı daha iyi anlayacaksınız.çümkü uzun zamandır uyutulduk ve halada uyutuluyoruz.

    1.) Namaz Kıldırma Memurları Arkasında NAMAZ

    2.) İstismar Edilen 40 Hadis

    3.) İstismar Edilen 40 Ayet


    Diğer Kardeşlerimin Bacılarımın Abileriminde Okumasını tavsiye ediyorum.Bu kitapları bulamayanlara yardımcı olmaya çalışırım.


  13. 08.Ağustos.2011, 04:03
    7
    BEYAZ_gul
    yasam

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Temmuz.2011
    Üye No: 88754
    Mesaj Sayısı: 1,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Bulunduğu yer: viyana

    Cevap: sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler

    Ama yinede ben cok kirildim kitaplarinizi INSALLAH alip okuyacam
    Tagut inkar edenlere denildini biliyorum


  14. 08.Ağustos.2011, 04:03
    7
    yasam
    Ama yinede ben cok kirildim kitaplarinizi INSALLAH alip okuyacam
    Tagut inkar edenlere denildini biliyorum


  15. 08.Ağustos.2011, 04:17
    8
    BuRaK_DoĞaN
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Eylül.2010
    Üye No: 79128
    Mesaj Sayısı: 53
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 40

    Cevap: sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler

    Bacım niyetim kimseyi kırmak incitmek değil.Araştırmaya sevk etmek bazı konular daha önceliklidir onu kast ettim islamiyet araştırarak sorarak öğrenilir.


  16. 08.Ağustos.2011, 04:17
    8
    Bacım niyetim kimseyi kırmak incitmek değil.Araştırmaya sevk etmek bazı konular daha önceliklidir onu kast ettim islamiyet araştırarak sorarak öğrenilir.


  17. 08.Ağustos.2011, 04:23
    9
    BEYAZ_gul
    yasam

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Temmuz.2011
    Üye No: 88754
    Mesaj Sayısı: 1,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 11
    Bulunduğu yer: viyana

    Cevap: sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler

    Neyse yanlis anladim galiba ama oyle yazmisinizki sanki azarliyorsunuz neyse tavsiyeleriniz icin ALLAH razi olsun


  18. 08.Ağustos.2011, 04:23
    9
    yasam
    Neyse yanlis anladim galiba ama oyle yazmisinizki sanki azarliyorsunuz neyse tavsiyeleriniz icin ALLAH razi olsun


  19. 20.Temmuz.2013, 20:27
    10
    Misafir

    Cevap: sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler

    sakal konusunda güzel bir yazı, sakalın önemini ders olarak anlatmak isteyenlere bir malumat topluluğu ninetliğinde. tabi yazı altındaki yorumlardaki mesele çok daha öncelikli. zira imanın ateş koru tutmak gibi olacağı ahirzamanda rasulullah bizleri en çok şirk ve bidatlara bulaşmaya karşı sakındırıyor. şüphesiz namazı şartlarına uygun kılıyor ve şartları ihlal olan bir namazı sahih kabul etmiyoruz. orucu da şartlarına göre tutuyor şartları ihlal oldumu geçersiz kabul edip yeniden tutuyoruz ve bunları bozmamaya çok dikkat ediyoruz. aynı şekilde hac ve zekatıda şartlarını gözeterek yapıyor onları bozan şartlar gerçekleştiğinde o ameli sahih kabul etmiyoruz hatta önümüzde biri bu ibadetlerle ilgili şartları ihlal etse ona müdahale eder yaptığının makbul olmadığını ve geçersizliğini tereddütsüz söyleriz. evet islamın dört şartını kurallarına ve gereklerine uyarak yapıyor bunun için alakalı en ufak meseleyi bile soruyoruz. ancak islamın en önemli ve kendisi olmadığında diğerlerininde bozulduğu TEVHİD in makbul bir şekilde yerine gelmiş olması için gereken şartları hiç araştırmıyor ve bilmiyoruz . öğrenmeye çalışmıyoruzda. aynı şekilde kelime i tevhidi bozan şartlarıda maalesef hiç bilmiyor ve öğrenmiyoruz. lakin din bu kelimenin gerek ve şartlarının doğru şekilde yerine getirilmesine ve o şartları ihlal eden her türlü unsurdan korunmasıyla olur. peki tevhidi bozan şartları bilmeyen kendisiyle islama girdiği bu sözün şartlarını bozup bozmadığını, tevhidin sınırlarını aşıp aşmadığını, tevhidin kurallarını ihlal edip etmediğini nereden bilecek. insan bilmediği bir şeyden kendini nasıl koruyabilir. bu dine bir kelime ile girilir bin kelime ile çıkılırda farkında olunmaz. amellerimiz sağlam olsun diye diğer fıkhi amelleri bozan şartları biliyor ve dikkat ediyoruz. peki dinimiz sağlam olsun diye bu dine girmek için Allah a verdiğimiz söz olan kelime i şehadeti bozan şartları ve bugünde neleri içine aldığını ne kadar biliyor ve dikkat ediyoruz.


  20. 20.Temmuz.2013, 20:27
    10
    abdllhtprktn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    abdllhtprktn
    Misafir
    sakal konusunda güzel bir yazı, sakalın önemini ders olarak anlatmak isteyenlere bir malumat topluluğu ninetliğinde. tabi yazı altındaki yorumlardaki mesele çok daha öncelikli. zira imanın ateş koru tutmak gibi olacağı ahirzamanda rasulullah bizleri en çok şirk ve bidatlara bulaşmaya karşı sakındırıyor. şüphesiz namazı şartlarına uygun kılıyor ve şartları ihlal olan bir namazı sahih kabul etmiyoruz. orucu da şartlarına göre tutuyor şartları ihlal oldumu geçersiz kabul edip yeniden tutuyoruz ve bunları bozmamaya çok dikkat ediyoruz. aynı şekilde hac ve zekatıda şartlarını gözeterek yapıyor onları bozan şartlar gerçekleştiğinde o ameli sahih kabul etmiyoruz hatta önümüzde biri bu ibadetlerle ilgili şartları ihlal etse ona müdahale eder yaptığının makbul olmadığını ve geçersizliğini tereddütsüz söyleriz. evet islamın dört şartını kurallarına ve gereklerine uyarak yapıyor bunun için alakalı en ufak meseleyi bile soruyoruz. ancak islamın en önemli ve kendisi olmadığında diğerlerininde bozulduğu TEVHİD in makbul bir şekilde yerine gelmiş olması için gereken şartları hiç araştırmıyor ve bilmiyoruz . öğrenmeye çalışmıyoruzda. aynı şekilde kelime i tevhidi bozan şartlarıda maalesef hiç bilmiyor ve öğrenmiyoruz. lakin din bu kelimenin gerek ve şartlarının doğru şekilde yerine getirilmesine ve o şartları ihlal eden her türlü unsurdan korunmasıyla olur. peki tevhidi bozan şartları bilmeyen kendisiyle islama girdiği bu sözün şartlarını bozup bozmadığını, tevhidin sınırlarını aşıp aşmadığını, tevhidin kurallarını ihlal edip etmediğini nereden bilecek. insan bilmediği bir şeyden kendini nasıl koruyabilir. bu dine bir kelime ile girilir bin kelime ile çıkılırda farkında olunmaz. amellerimiz sağlam olsun diye diğer fıkhi amelleri bozan şartları biliyor ve dikkat ediyoruz. peki dinimiz sağlam olsun diye bu dine girmek için Allah a verdiğimiz söz olan kelime i şehadeti bozan şartları ve bugünde neleri içine aldığını ne kadar biliyor ve dikkat ediyoruz.


  21. 06.Ocak.2016, 18:11
    11
    Misafir

    Cevap: Sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler

    Bunu yazanın sakal boyunu merak ettim gerçekten. Sakalı eğerki hiç kısaltmazsak ayaklarımıza değer yerlerde sürünür bir süre sonra. Hiç kısaltmamak olduğu gibi bırakmak olacak şey değil peygamberimiz temizliğe ve güzelliğe düzene nizama önem veren birisiydi diye biliyorum.


  22. 06.Ocak.2016, 18:11
    11
    Ahvâl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Ahvâl
    Misafir
    Bunu yazanın sakal boyunu merak ettim gerçekten. Sakalı eğerki hiç kısaltmazsak ayaklarımıza değer yerlerde sürünür bir süre sonra. Hiç kısaltmamak olduğu gibi bırakmak olacak şey değil peygamberimiz temizliğe ve güzelliğe düzene nizama önem veren birisiydi diye biliyorum.


  23. 03.Ağustos.2016, 12:42
    12
    Misafir

    Yorum: Sakal bırakmak ile ilgili hadisi şerifler




    Ben sakal biraktim sakallarim beyazdi saclarimda beyaz 44yasindayim kina ile boyadim bunun dinen caiz olmadigini doyluyorlar.bunlari hep namaz arkadaslarim diyor.hadislere peygamberin hayatina bakti.m sunnet boyamak diyor birde arkadaslarimin sakallari minnacik oysa ben saldim.onlar a bu kadar sakal olmaz diyorum fakat anlatamiyorum saygilar


  24. 03.Ağustos.2016, 12:42
    12
    memet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    memet
    Misafir



    Ben sakal biraktim sakallarim beyazdi saclarimda beyaz 44yasindayim kina ile boyadim bunun dinen caiz olmadigini doyluyorlar.bunlari hep namaz arkadaslarim diyor.hadislere peygamberin hayatina bakti.m sunnet boyamak diyor birde arkadaslarimin sakallari minnacik oysa ben saldim.onlar a bu kadar sakal olmaz diyorum fakat anlatamiyorum saygilar



Git 12 Sonuncu