Konusunu Oylayın.: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi?

5 üzerinden 3.50 | Toplam : 4 kişi
Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi?
  1. 26.Temmuz.2011, 16:11
    1
    budünyaboş
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Temmuz.2011
    Üye No: 88951
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 23

    Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi?






    Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi? Mumsema merhaba.. ben şeyi merak ettim. zikir yaparken... ya- el - en- ey denilmeli mi? eğer denilmeliyse hangisi denilmeli... bide bunların tam olarak anlamı nedir... şimdiden teşekkür ederim.


  2. 26.Temmuz.2011, 16:11
    1



    merhaba.. ben şeyi merak ettim. zikir yaparken... ya- el - en- ey denilmeli mi? eğer denilmeliyse hangisi denilmeli... bide bunların tam olarak anlamı nedir... şimdiden teşekkür ederim.


    Benzer Konular

    - Zikrin Yozlaştırılması; Zikirde Usûl ve Âdâba Riâyetsizlik

    - Zikirde 4 Asıl Ve Sırları

    - 3 ayrı zikir 1 zikirde toplanabilir mi ?

    - İki secde arasında ne denilmeli hakkında hadisler

    - Rufai tarikatı zikirde def çalıyor. Hükmü nedir ?

  3. 26.Temmuz.2011, 16:36
    2
    budünyaboş
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Temmuz.2011
    Üye No: 88951
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 23

    Cevap: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi??




    kimsenin bir bilgisi yok mu acaba? lütfen kafama çok takıldı. bir bilen varsa cevaplasın.


  4. 26.Temmuz.2011, 16:36
    2



    kimsenin bir bilgisi yok mu acaba? lütfen kafama çok takıldı. bir bilen varsa cevaplasın.


  5. 26.Temmuz.2011, 17:22
    3
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi??

    Kardeş Allah'ın isimlerini zikrederken başındaki el,er,es,ya gibi kelimelerin söylenmesinde bir zorunluluk olduğuna dair bir kaynak bulamadım. Bu ekler Allah'ın isimlerine göre değişiyor. Yani;
    Allah'ın Kadir ismini zikrederken El-Kadir, Selam ismini zikrederken Es-Selam, Rahman ismini zikrederken Er-Rahman olarak okunuyor. Yani başındaki harfe göre bu kelimelerde değişiyor. Bu arapçada ahengi bozmamak için olabilir. Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.


  6. 26.Temmuz.2011, 17:22
    3
    Devamlı Üye
    Kardeş Allah'ın isimlerini zikrederken başındaki el,er,es,ya gibi kelimelerin söylenmesinde bir zorunluluk olduğuna dair bir kaynak bulamadım. Bu ekler Allah'ın isimlerine göre değişiyor. Yani;
    Allah'ın Kadir ismini zikrederken El-Kadir, Selam ismini zikrederken Es-Selam, Rahman ismini zikrederken Er-Rahman olarak okunuyor. Yani başındaki harfe göre bu kelimelerde değişiyor. Bu arapçada ahengi bozmamak için olabilir. Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.


  7. 26.Temmuz.2011, 17:27
    4
    budünyaboş
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Temmuz.2011
    Üye No: 88951
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 23

    Cevap: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi??

    hmm..sağ olun...allah razı olsun.


  8. 26.Temmuz.2011, 17:27
    4
    hmm..sağ olun...allah razı olsun.


  9. 26.Temmuz.2011, 17:30
    5
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi??

    Pek yardımcı olamadım ama konuyu ben de merak ettim. Tam bir sonuç elde edersem paylaşırım. Rabbim hepimizden razı olsun inşallah.


  10. 26.Temmuz.2011, 17:30
    5
    Devamlı Üye
    Pek yardımcı olamadım ama konuyu ben de merak ettim. Tam bir sonuç elde edersem paylaşırım. Rabbim hepimizden razı olsun inşallah.


  11. 26.Temmuz.2011, 17:45
    6
    budünyaboş
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Temmuz.2011
    Üye No: 88951
    Mesaj Sayısı: 4
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 23

    Cevap: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi??

    ne demek ilgilenmen yeter bende araştırıyorum hala eğer bir şey bulursan lütfen paylaş. allah razı olsun...


  12. 26.Temmuz.2011, 17:45
    6
    ne demek ilgilenmen yeter bende araştırıyorum hala eğer bir şey bulursan lütfen paylaş. allah razı olsun...


  13. 27.Temmuz.2011, 01:19
    7
    Guray
    Karadeniz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: İzmir/Ksk

    Cevap: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi??

    Allah'ın güzel isimleri müstakil olarak zikredildiğinde başlarındaki ''el '' takısıyla ifade edilmelidir. O nedenle bu takılarla beraber ezberlemenizi tavsiye ederiz. Manasını bilmeden de Allah'ın isimlerini zikretmek ibadet olsada manalarını bilerek hatta bu isimlerin insan ve kainatta tecellilerini görmeye çalışarak okumak daha efdaldır

    Allahın isimlerinin başına el veya en gelmesi arapça tecvidle ilgili bir konudur. Tecvidde bu konuya ''İdğam- şemsiyye'' denir. Lam-ı tarif (yani eliflamın, lam'ı) şemsi harfin cinsine çevrilir, şemsi harf şeddeli olarak okunur. Bir şeyin belirli olduğunu ifade eden '' el '' kendisinden sonra gelen kelimenin durumuna göre ''er'' ,''en'' ,''et'' ,''es'' olabilir '' el '' olarakta kalabilir. Veya bazen 'el'' takısı olmadanda okunabilir. Bazı örnekler: ''Ya cemil'' derken '' el '' takısı kullanılmaz. Şuralarda '' el'' takısının 'l' harfi, kendisinden sonra gelen harfe dönmüştür ; er-Rezzâku, en-Nâfiu , et-Tevvâbu, es-Sâbüru... Tirmizî'nin rivâyetinde ise Rasülullah (s.a.v)’in, Allah'ın isimlerini şöyle yazdığı nakledilmektedir: “O Allah ki O'ndan başka ilâh yoktur. Rahman'dır. Rahim'dir. E1-Meliku'l-Kuddûsu, es-Selâmu, el-Mü'minu, el-Müheyminu, el-Azîzu, el-Cebbâru, el-Mütekebbiru, el-Hâliku, el-Bâriu, el-Musavviru, el-Gaffâru, el-Kahhâru, el-Vehhâbu, er-Rezzâku, el-Fettâhu, el-Alîmu, el-Kâbizu, el-Bâsitu, el-Hâfidu, er-Râfiu, el-Muizzu, el-Müzillu, es-Semîu, el-Basîru, el-Hakemu, el-Adlu, el-Latîfu, el-Habîru, el-Halîmu, el-Azîmu, el-Gafûru, eş-Şekûru, el-Aliyyu, eI-Kebîru, el-Hafîzu, el-Mukîtu, el-Hasîbu, el-Celîlu, el-Kerîmu, er-Rakîbu, el-Mucîbu, el-Vâsiu, el-Hakîmu, el-Vedûdu, el-Mecîdu, el-Bâisu, eş-Şehîdu, el-Hakku, el-Vekîlu, el-Kaviyyu, el-Metînu, el-Veliyyu, el-Hamîdu, el-Muhsî, el-Mubdiu, el-Muîdu, el-Muhyi, el-Mümîtu, el-Hayyu, el-Kayyûmu, el-Vâcidu, el-Mâcidu, el-Vâhidu, el-Ahadu, es-Samedu, el-Kâdiru, el-Muktediru, el-Muahhiru, el-Evvelu, el-Âhiru, ez-Zâhiru, el-Bâtinu, el-Vâli, el-Müte'âli, el-Berru, et-Tevvâbu, el-Müntekimu, el-Afuvvu, er-Raûfu, Mâliku'l-Mülki, Zü'l-Celâli ve'l-İkrâm, el-Muksitu, el-Câmiu, el-Ganiyyu, el-Muğnî, el-Mâni', ed-Dârru, en-Nâfiu, en-Nûru, el-Hâdî, el-Bedîu, el-Bâki, el-Vârisu, er-Reşîdu es-Sâbüru.”

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  14. 27.Temmuz.2011, 01:19
    7
    Karadeniz
    Allah'ın güzel isimleri müstakil olarak zikredildiğinde başlarındaki ''el '' takısıyla ifade edilmelidir. O nedenle bu takılarla beraber ezberlemenizi tavsiye ederiz. Manasını bilmeden de Allah'ın isimlerini zikretmek ibadet olsada manalarını bilerek hatta bu isimlerin insan ve kainatta tecellilerini görmeye çalışarak okumak daha efdaldır

    Allahın isimlerinin başına el veya en gelmesi arapça tecvidle ilgili bir konudur. Tecvidde bu konuya ''İdğam- şemsiyye'' denir. Lam-ı tarif (yani eliflamın, lam'ı) şemsi harfin cinsine çevrilir, şemsi harf şeddeli olarak okunur. Bir şeyin belirli olduğunu ifade eden '' el '' kendisinden sonra gelen kelimenin durumuna göre ''er'' ,''en'' ,''et'' ,''es'' olabilir '' el '' olarakta kalabilir. Veya bazen 'el'' takısı olmadanda okunabilir. Bazı örnekler: ''Ya cemil'' derken '' el '' takısı kullanılmaz. Şuralarda '' el'' takısının 'l' harfi, kendisinden sonra gelen harfe dönmüştür ; er-Rezzâku, en-Nâfiu , et-Tevvâbu, es-Sâbüru... Tirmizî'nin rivâyetinde ise Rasülullah (s.a.v)’in, Allah'ın isimlerini şöyle yazdığı nakledilmektedir: “O Allah ki O'ndan başka ilâh yoktur. Rahman'dır. Rahim'dir. E1-Meliku'l-Kuddûsu, es-Selâmu, el-Mü'minu, el-Müheyminu, el-Azîzu, el-Cebbâru, el-Mütekebbiru, el-Hâliku, el-Bâriu, el-Musavviru, el-Gaffâru, el-Kahhâru, el-Vehhâbu, er-Rezzâku, el-Fettâhu, el-Alîmu, el-Kâbizu, el-Bâsitu, el-Hâfidu, er-Râfiu, el-Muizzu, el-Müzillu, es-Semîu, el-Basîru, el-Hakemu, el-Adlu, el-Latîfu, el-Habîru, el-Halîmu, el-Azîmu, el-Gafûru, eş-Şekûru, el-Aliyyu, eI-Kebîru, el-Hafîzu, el-Mukîtu, el-Hasîbu, el-Celîlu, el-Kerîmu, er-Rakîbu, el-Mucîbu, el-Vâsiu, el-Hakîmu, el-Vedûdu, el-Mecîdu, el-Bâisu, eş-Şehîdu, el-Hakku, el-Vekîlu, el-Kaviyyu, el-Metînu, el-Veliyyu, el-Hamîdu, el-Muhsî, el-Mubdiu, el-Muîdu, el-Muhyi, el-Mümîtu, el-Hayyu, el-Kayyûmu, el-Vâcidu, el-Mâcidu, el-Vâhidu, el-Ahadu, es-Samedu, el-Kâdiru, el-Muktediru, el-Muahhiru, el-Evvelu, el-Âhiru, ez-Zâhiru, el-Bâtinu, el-Vâli, el-Müte'âli, el-Berru, et-Tevvâbu, el-Müntekimu, el-Afuvvu, er-Raûfu, Mâliku'l-Mülki, Zü'l-Celâli ve'l-İkrâm, el-Muksitu, el-Câmiu, el-Ganiyyu, el-Muğnî, el-Mâni', ed-Dârru, en-Nâfiu, en-Nûru, el-Hâdî, el-Bedîu, el-Bâki, el-Vârisu, er-Reşîdu es-Sâbüru.”

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  15. 25.Kasım.2015, 12:17
    8
    Misafir

    Cevap: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi??

    3 5 arkadas whats up vasıtası ıle bır grup kurup hergun Allahın isimlerini manası ıle ezberlemeye calısıyoruz el rezzak isminde el ve er arasında bı gıttık geldık cokta takılmıyoruz lakın merak ıste el mı koymalı er mı koymalıyız tskler bu arada 3 5 10 arkadas grup kurarak whatsupta ezberlemek ısteyen ler ıcın guzel bır yontem oldu gunde bır ısımm kasmadan şimdilik çok iyi gıdıyor tavsıyedır


  16. 25.Kasım.2015, 12:17
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    3 5 arkadas whats up vasıtası ıle bır grup kurup hergun Allahın isimlerini manası ıle ezberlemeye calısıyoruz el rezzak isminde el ve er arasında bı gıttık geldık cokta takılmıyoruz lakın merak ıste el mı koymalı er mı koymalıyız tskler bu arada 3 5 10 arkadas grup kurarak whatsupta ezberlemek ısteyen ler ıcın guzel bır yontem oldu gunde bır ısımm kasmadan şimdilik çok iyi gıdıyor tavsıyedır


  17. 25.Kasım.2015, 17:45
    9
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi??

    Er Rezzak olmalı
    Esmaul Hüsna ezberlemek çok iyidir çok sevaptır


  18. 25.Kasım.2015, 17:45
    9
    Moderatör
    Er Rezzak olmalı
    Esmaul Hüsna ezberlemek çok iyidir çok sevaptır


  19. 10.Mayıs.2016, 04:44
    10
    Misafir

    Cevap: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi?

    Kardeşim Arapçada el takısı diye bir şey var harfi tarif deniliyor geldiği kelimeye tahsis manasını veriyor mesela جاء رجل dediğin zaman herhangi bir adam geldi manasında olur fakat جاء الرجل ( el ال takisi getirerek) dediğin zaman senin benim bildiğim aramızda bahsi geçen bir adamin geldiğini söylemiş olursun Allah Teâlânın isimlerinde bu el takısı mutlaka kullanılmalidir mesela "cemîl" güzel manasına gelir ve biz kullar bu ismi gerek birsey tasvir ederken gerek bir şeye işaret ederken yada çocuklarımıza isim olarak kullaniriz ama "el-Cemîl" lafzını sair cemil lafizlarindan tenzih etmek için sadece Allah Teâlâ için kullanırız yine buna ek olarak çocuğa el cemil şeklinde isim konulmaz çünkü el cemil olan sadece Allahtır bu hususa da dikkat etmek gerekir. El er es eş bunlardan hangisinin geleceğini izah etmişler tecvid kuralı olarak zaten örnek verecek olursak rahman ismine el geleceği zaman الرحمن şeklinde olur cemil ismine geleceği zaman الجميل olur geldiği isme göre değişir Az da olsa sadra şifa olmusuzdur inşallah selametle...


  20. 10.Mayıs.2016, 04:44
    10
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kardeşim Arapçada el takısı diye bir şey var harfi tarif deniliyor geldiği kelimeye tahsis manasını veriyor mesela جاء رجل dediğin zaman herhangi bir adam geldi manasında olur fakat جاء الرجل ( el ال takisi getirerek) dediğin zaman senin benim bildiğim aramızda bahsi geçen bir adamin geldiğini söylemiş olursun Allah Teâlânın isimlerinde bu el takısı mutlaka kullanılmalidir mesela "cemîl" güzel manasına gelir ve biz kullar bu ismi gerek birsey tasvir ederken gerek bir şeye işaret ederken yada çocuklarımıza isim olarak kullaniriz ama "el-Cemîl" lafzını sair cemil lafizlarindan tenzih etmek için sadece Allah Teâlâ için kullanırız yine buna ek olarak çocuğa el cemil şeklinde isim konulmaz çünkü el cemil olan sadece Allahtır bu hususa da dikkat etmek gerekir. El er es eş bunlardan hangisinin geleceğini izah etmişler tecvid kuralı olarak zaten örnek verecek olursak rahman ismine el geleceği zaman الرحمن şeklinde olur cemil ismine geleceği zaman الجميل olur geldiği isme göre değişir Az da olsa sadra şifa olmusuzdur inşallah selametle...


  21. 06.Eylül.2017, 20:49
    11
    Misafir

    Yorum: Zikirde ya-ey-el-en denilmeli mi?

    Merhaba, bu husus benim de oldukça merak ettiğim bir konuydu. Nihayetinde güvenilir bulduğum bir kaynak olan ve yıllardır kuantum ve tasavvuf üzerine araştırmalar yapmış olan Murat Tulga Buyruk' un tv deki sohbetinde bu konuya kısa da olsa değinirken bilgilendim. Ve anlattığına göre; ya, el, er, es gibi ibareler, esmaların başına gelen takılar olup, Türkçe bir karşılıkları da olmayan bu takıların esmaların zikri esnasında söylenilmemesi gerekirmiş. Açıkçası biliyorsunuz ki kelimelerin enerji gücü çok önemli olup, kilidi açan bir anahtar görevi görebiliyorlar. Hele ki bunlar esma gibi bambaşka yüksek enerjili kelimelerse bunların nasıl söyleneceği çok önemlidir. Bu anlamda kuantum konusunda da ayrıca bilgi sahibi olduğu için verdiği bu bilgiyi ben güvenilir buldum. Ayrıca kendisi esmaların belirli sayılarla ifade edilmesinin doğru bulmadığını belirtmiştir. Nitekim bu konuda da kendisiyle aynı düşünüyorum. Bu kapsamda da Kur' an da geçmeyen ebced değerleri kullanıldığından esmanın ebced hesabına uyarak söylenmesinde bir mana bulunmamaktadır. Kaldı ki buna göre örneğin 58 defa okunması bir esmayı 100 kere okumamın ne zararı olabilir, bu anlamda da insanların biraz kendi aklını kullanması gerektğini düşünüyorum. Bir de şu var ki, herkesin tekamül seviyesi ve dolayısıyla enerjisel titreşim seviyesi farklı olduğundan A kişisinin zikrettiği bir Rahman esması B kişisinin zikrettiği kadar Rahman esmasının etkilerini gösterir mi ? Akıl sahipleri olarak bunu da bir düşünün derim. Zikriniz bol, idrakiniz çok olsun sevgili dostlar.


  22. 06.Eylül.2017, 20:49
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Merhaba, bu husus benim de oldukça merak ettiğim bir konuydu. Nihayetinde güvenilir bulduğum bir kaynak olan ve yıllardır kuantum ve tasavvuf üzerine araştırmalar yapmış olan Murat Tulga Buyruk' un tv deki sohbetinde bu konuya kısa da olsa değinirken bilgilendim. Ve anlattığına göre; ya, el, er, es gibi ibareler, esmaların başına gelen takılar olup, Türkçe bir karşılıkları da olmayan bu takıların esmaların zikri esnasında söylenilmemesi gerekirmiş. Açıkçası biliyorsunuz ki kelimelerin enerji gücü çok önemli olup, kilidi açan bir anahtar görevi görebiliyorlar. Hele ki bunlar esma gibi bambaşka yüksek enerjili kelimelerse bunların nasıl söyleneceği çok önemlidir. Bu anlamda kuantum konusunda da ayrıca bilgi sahibi olduğu için verdiği bu bilgiyi ben güvenilir buldum. Ayrıca kendisi esmaların belirli sayılarla ifade edilmesinin doğru bulmadığını belirtmiştir. Nitekim bu konuda da kendisiyle aynı düşünüyorum. Bu kapsamda da Kur' an da geçmeyen ebced değerleri kullanıldığından esmanın ebced hesabına uyarak söylenmesinde bir mana bulunmamaktadır. Kaldı ki buna göre örneğin 58 defa okunması bir esmayı 100 kere okumamın ne zararı olabilir, bu anlamda da insanların biraz kendi aklını kullanması gerektğini düşünüyorum. Bir de şu var ki, herkesin tekamül seviyesi ve dolayısıyla enerjisel titreşim seviyesi farklı olduğundan A kişisinin zikrettiği bir Rahman esması B kişisinin zikrettiği kadar Rahman esmasının etkilerini gösterir mi ? Akıl sahipleri olarak bunu da bir düşünün derim. Zikriniz bol, idrakiniz çok olsun sevgili dostlar.





+ Yorum Gönder