Konusunu Oylayın.: Cenabet iken karşılatığım sorunlar

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Cenabet iken karşılatığım sorunlar
  1. 20.Temmuz.2011, 23:31
    1
    lionwolf27
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Temmuz.2011
    Üye No: 88847
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 24

    Cenabet iken karşılatığım sorunlar






    Cenabet iken karşılatığım sorunlar Mumsema sa

    ilk kez böyle soları size soruyorum siz çok yardımcı oluyosunuz çünkü benim sorunum şu :

    Cünüb durumda iken camiye gitmek zorunda kalıyorum acilen gussül almam gerekiyor ama alamıyorum alim izin vermiyor. ( gusül alacagımı bilmiyorlar )
    bende mecburen gidiyorum bunu günahı varmıdır.Kısayolda duşa girmeden gusül alma yolu varmırdır

    Yardımcı olursanız cok sevinirim


  2. 20.Temmuz.2011, 23:31
    1
    lionwolf27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    sa

    ilk kez böyle soları size soruyorum siz çok yardımcı oluyosunuz çünkü benim sorunum şu :

    Cünüb durumda iken camiye gitmek zorunda kalıyorum acilen gussül almam gerekiyor ama alamıyorum alim izin vermiyor. ( gusül alacagımı bilmiyorlar )
    bende mecburen gidiyorum bunu günahı varmıdır.Kısayolda duşa girmeden gusül alma yolu varmırdır

    Yardımcı olursanız cok sevinirim


    Benzer Konular

    - Cenabet iken camiye girmek

    - Oruç iken cenabet olmak

    - Cenabet iken cin çarpar mı

    - Cenabet iken selam vermek

    - Kadınlarda adetli iken yaşanan sorunlar nelerdir?

  3. 20.Temmuz.2011, 23:41
    2
    tekturk
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ekim.2009
    Üye No: 61589
    Mesaj Sayısı: 779
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 8
    Yaş: 39
    Bulunduğu yer: Tilburg/Hollanda

    Cevap: Cenabet iken karşılatıgım sorunlar




    Alıntı
    sa
    ilk kez böyle soları size soruyorum siz çok yardımcı oluyosunuz çünkü benim sorunum şu :

    Cünüb durumda iken camiye gitmek zorunda kalıyorum acilen gussül almam gerekiyor ama alamıyorum alim izin vermiyor. ( gusül alacagımı bilmiyorlar )
    bende mecburen gidiyorum bunu günahı varmıdır.Kısayolda duşa girmeden gusül alma yolu varmırdır

    Yardımcı olursanız cok sevinirim
    Dinimizde abdestsiz gezemezsin kardesim , bunuda hepimizin vede dolayisiyla
    abinin de bildigi birsey oldugu icin ..acikca soyleyeceksin boy abdesti almak zorundayim diye...
    Hele hele camiye giriyormussun , olmaz kardesim..


  4. 20.Temmuz.2011, 23:41
    2
    Devamlı Üye



    Alıntı
    sa
    ilk kez böyle soları size soruyorum siz çok yardımcı oluyosunuz çünkü benim sorunum şu :

    Cünüb durumda iken camiye gitmek zorunda kalıyorum acilen gussül almam gerekiyor ama alamıyorum alim izin vermiyor. ( gusül alacagımı bilmiyorlar )
    bende mecburen gidiyorum bunu günahı varmıdır.Kısayolda duşa girmeden gusül alma yolu varmırdır

    Yardımcı olursanız cok sevinirim
    Dinimizde abdestsiz gezemezsin kardesim , bunuda hepimizin vede dolayisiyla
    abinin de bildigi birsey oldugu icin ..acikca soyleyeceksin boy abdesti almak zorundayim diye...
    Hele hele camiye giriyormussun , olmaz kardesim..


  5. 21.Temmuz.2011, 02:20
    3
    Guray
    Karadeniz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: İzmir/Ksk

    Cevap: Cenabet iken karşılatıgım sorunlar

    A-)HANEFİ MEZHEBİ
    Ebu Hanife ve arkadaşlarına göre gusül abdesti olmayanların içinde durmaksızın geçmek suretiyle de olsa mescide girmeleri haramdır. Ancak evinin kapısı mescide açılan kişiler kapılarının yönünü değiştiremiyorlar ve oturacak başka bir ev de bulamıyorlar ise ortada bir zaruret bulunduğu için mescitten geçebilirler.
    Hanefilere göre mescitte iken cünüp olan kişi bulunduğu yerde teyemmüm edip, hemen dışarıya çıkmalıdır. Cünüp olduğunu unutup mescide girdikten sonra durumunu hatırlayan da aynı şekilde hareket etmelidir. Teyemmüm yapılmadan süratle mescidin terkedilmesi de caizdir. Dışarı çıkmaya gücü yetmiyorsa teyemmümle orada kalabilir. Fakat bu teyemmüm ile namaz kılamaz, Kur’an okuyamaz. 125
    Cünüb, hayızlı ve lohusanın iş yerlerinde veya okullarda mescit olarak tahsis edilen bölgelere girmelerinde bir mahzur yoktur. Çünkü Hanefi Mezhebinde gusül abdesti olmayan kişilerin girişinin haram kılındığı “mescitler” her zaman halka açık bulunan alanlardır. Oysa ki okul ve işyeri, kapatılması halinde cemaatten uzak kalacaktır. 126
    Hanefi Mezhebinin Delilleri:
    Hanefi alimleri Cesra binti Dicace’nin “Ben hayızlı ve cünübe mescidi helâl kılmıyorum” mealindeki hadisi ile amel etmişlerdir. 127
    B) ŞAFİİ MEZHEBİ
    Şafii Mezhebinde gusül abdesti olmayanların mescitte durmaları haramdır. Fakat kişi mescitte iken ihtilâm olmuş ve mescidin kapıları üzerine kapatılmışsa yahut gusül abdesti olmayan herhangi bir kişi mescitten çıktığı taktirde malının telef olmasından korkarsa zaruret icabı- teyemmüm yaparak mescitte kalabilir.
    Şafii mezhebi hayızlı ve cünübün mescitten geçmesini ayrı bir konu olarak ele almış ve cünübün mescitten geçmesinin caiz olduğunu söylemiştir. Hayızlı kadının mescidi kirletme korkusu varsa geçmesi haram, böyle bir korkusu yoksa mekruhtur denilmektedir.
    Şafii Mezhebinin Delilleri:
    Şafiiler hayızlı ve cünübün mescitte durmasının haramlığı hususunda Hz. Aişe’den rivayet edilen: Rasulullah (sallâllahu aleyhi ve sellem) bana buyurdu ki: “Mescitten seccadeyi bana ver.” Ben, hayızlıyım dedim. O da: “Senin hayzın elinde değildir” buyurdu mealindeki hadisi delil olarak zikrederler.
    Onlar ayrıca: “Ey iman edenler! Sarhoşken ne söylediğinizi bilinceye, cünüpken de yol geçen müstesna yıkanıncaya kadar namaza (namaz yerine) yaklaşmayın, 128 ayeti kerimesini cünübün mescitten geçmesine bir ruhsat olarak değerlendirirler. Şafii alimlerine göre âyeti kerimede zikredilen ( ) “yol geçen” kelimesi ancak karşıdan karşıya geçen anlamına gelebilir. Çünkü başka türlü yol geçmek imkansızdır. ( ) “Abir” kelimesine karşıdan karşıya geçen anlamı verildiğinde ise ayetin akışı gereği, namazın bir yakasından öbür yakasına geçilmesi gibi bir anlam ortaya çıkmaktadır. Böyle bir eylem imkânsız olduğu için Şafiiler zorunlu olarak ( ) namaz kelimesine de âyet içerisinde “namaz yeri” anlamı vermişler ve âyeti kerimeyi cünüp olduğunuz zaman yol olarak kullanan gelip geçen hariç namaz yerine yani mescitlere yaklaşmayın şeklinde tefsir etmişlerdir. 129
    C) MALİKİ MEZHEBİ
    Maliki mezhebinde cünüp ve hayızlının mescide girmesi haramdır. 130
    Maliki Mezhebinin Delilleri:
    Malikiler, Cesra’nın: “Ben mescidi hayızlı ve cünübe helâl kılmıyorum” 131 hadisini delil alarak hayızlı ve cünübün mescide girmesinin haram olduğunu söylerler.
    Bidayetu’l Müctehid ve Nihayetül Muktesid’de İmam-ı Malik’in konu hakkındaki görüşü “bu hadis, hadis ehlinin görüşüne göre sahihliği tesbit edilmemiş bir hadistir” ifadesiyle eleştirel bir yaklaşımla aktarılmıştır.
    D) HANBELİ MEZHEBİ
    Hanbeli Mezhebinde cünüp ve hayızlının mescitte durması haramdır. İhtiyaç halinde içeride kalmaksızın bir şey almak ya da bir şey bırakmak amacıyla mescidin içinden geçilmesi caizdir.
    Cünübün mescitte durmasının haram olması abdesti olmadığı taktirdedir. Abdesti olan cünüp mescitte durabilir. Tabii burada söz konusu edilen abdest, gusül abdesti değil namaz için alınan abdestdir. Gusül abdesti alan kimsede zaten cünüblük kalmaz. 132
    Hanbeli Mezhebine ait olmayan bazı kitaplarda bu mezhebin görüşü olarak; hayızlı kadının kanının kesilmesi halinde cünüple aynı hükümde olacağı yani namaz için alınan abdestle mescitlere girebileceği zikredilir. 133 Fakat biz, Hanbeli kaynak kitaplarında böyle bir ibareye rastlamadık.
    Hanbeli Mezhebinin Delilleri:
    Hanbeli Mezhebi Cesra’nın “Ben hayızlı ve cünübe mescidi helal kılmıyorum” 134 hadisini delil alarak gusül abdesti olmayanların mescitte durmasını haram kabul etmişlerdir.”Ey iman edenler, sarhoşken ne söylediğinizi bilinceye, cünüpken de yol geçen müstesna yıkanıncaya kadar namaza (namaz yerine) yaklaşmayın” 135 ayetini cünübün mescitten geçmesine bir ruhsat olarak değerlendiren Hanbeli alimleri “Rasulullah’ın ashabı cünüpken mescitte yürürlerdi.” 136 hadisini ve Hz. Aişe’nin hayızlıyken mescitten seccadeyi alması için verilen ruhsatla ilgili hadisi gusül abdesti olmayanların mescitten geçebileceklerine delil olarak zikrederler.
    Ayrıca Hanbelilere ait namaz abdesti alan cünübün mescide girebileceği görüşünün delili de: “Peygamber’in (sallâllahu aleyhi ve sellem) ashabı abdestsizken mescitte konuşurlardı. Cünüp olan da abdest aldıktan sonra mescide girer ve konuşmaya katılırdı.” mealindeki rivayettir. 137 Hanbelilere göre hadis ashabın tamamının bu şekilde hareket ettiğine dolayısıyla abdestli cünübün mescide girmesinin cevazı hususunda “icma” oluştuğuna işaret etmektedir.


  6. 21.Temmuz.2011, 02:20
    3
    Karadeniz
    A-)HANEFİ MEZHEBİ
    Ebu Hanife ve arkadaşlarına göre gusül abdesti olmayanların içinde durmaksızın geçmek suretiyle de olsa mescide girmeleri haramdır. Ancak evinin kapısı mescide açılan kişiler kapılarının yönünü değiştiremiyorlar ve oturacak başka bir ev de bulamıyorlar ise ortada bir zaruret bulunduğu için mescitten geçebilirler.
    Hanefilere göre mescitte iken cünüp olan kişi bulunduğu yerde teyemmüm edip, hemen dışarıya çıkmalıdır. Cünüp olduğunu unutup mescide girdikten sonra durumunu hatırlayan da aynı şekilde hareket etmelidir. Teyemmüm yapılmadan süratle mescidin terkedilmesi de caizdir. Dışarı çıkmaya gücü yetmiyorsa teyemmümle orada kalabilir. Fakat bu teyemmüm ile namaz kılamaz, Kur’an okuyamaz. 125
    Cünüb, hayızlı ve lohusanın iş yerlerinde veya okullarda mescit olarak tahsis edilen bölgelere girmelerinde bir mahzur yoktur. Çünkü Hanefi Mezhebinde gusül abdesti olmayan kişilerin girişinin haram kılındığı “mescitler” her zaman halka açık bulunan alanlardır. Oysa ki okul ve işyeri, kapatılması halinde cemaatten uzak kalacaktır. 126
    Hanefi Mezhebinin Delilleri:
    Hanefi alimleri Cesra binti Dicace’nin “Ben hayızlı ve cünübe mescidi helâl kılmıyorum” mealindeki hadisi ile amel etmişlerdir. 127
    B) ŞAFİİ MEZHEBİ
    Şafii Mezhebinde gusül abdesti olmayanların mescitte durmaları haramdır. Fakat kişi mescitte iken ihtilâm olmuş ve mescidin kapıları üzerine kapatılmışsa yahut gusül abdesti olmayan herhangi bir kişi mescitten çıktığı taktirde malının telef olmasından korkarsa zaruret icabı- teyemmüm yaparak mescitte kalabilir.
    Şafii mezhebi hayızlı ve cünübün mescitten geçmesini ayrı bir konu olarak ele almış ve cünübün mescitten geçmesinin caiz olduğunu söylemiştir. Hayızlı kadının mescidi kirletme korkusu varsa geçmesi haram, böyle bir korkusu yoksa mekruhtur denilmektedir.
    Şafii Mezhebinin Delilleri:
    Şafiiler hayızlı ve cünübün mescitte durmasının haramlığı hususunda Hz. Aişe’den rivayet edilen: Rasulullah (sallâllahu aleyhi ve sellem) bana buyurdu ki: “Mescitten seccadeyi bana ver.” Ben, hayızlıyım dedim. O da: “Senin hayzın elinde değildir” buyurdu mealindeki hadisi delil olarak zikrederler.
    Onlar ayrıca: “Ey iman edenler! Sarhoşken ne söylediğinizi bilinceye, cünüpken de yol geçen müstesna yıkanıncaya kadar namaza (namaz yerine) yaklaşmayın, 128 ayeti kerimesini cünübün mescitten geçmesine bir ruhsat olarak değerlendirirler. Şafii alimlerine göre âyeti kerimede zikredilen ( ) “yol geçen” kelimesi ancak karşıdan karşıya geçen anlamına gelebilir. Çünkü başka türlü yol geçmek imkansızdır. ( ) “Abir” kelimesine karşıdan karşıya geçen anlamı verildiğinde ise ayetin akışı gereği, namazın bir yakasından öbür yakasına geçilmesi gibi bir anlam ortaya çıkmaktadır. Böyle bir eylem imkânsız olduğu için Şafiiler zorunlu olarak ( ) namaz kelimesine de âyet içerisinde “namaz yeri” anlamı vermişler ve âyeti kerimeyi cünüp olduğunuz zaman yol olarak kullanan gelip geçen hariç namaz yerine yani mescitlere yaklaşmayın şeklinde tefsir etmişlerdir. 129
    C) MALİKİ MEZHEBİ
    Maliki mezhebinde cünüp ve hayızlının mescide girmesi haramdır. 130
    Maliki Mezhebinin Delilleri:
    Malikiler, Cesra’nın: “Ben mescidi hayızlı ve cünübe helâl kılmıyorum” 131 hadisini delil alarak hayızlı ve cünübün mescide girmesinin haram olduğunu söylerler.
    Bidayetu’l Müctehid ve Nihayetül Muktesid’de İmam-ı Malik’in konu hakkındaki görüşü “bu hadis, hadis ehlinin görüşüne göre sahihliği tesbit edilmemiş bir hadistir” ifadesiyle eleştirel bir yaklaşımla aktarılmıştır.
    D) HANBELİ MEZHEBİ
    Hanbeli Mezhebinde cünüp ve hayızlının mescitte durması haramdır. İhtiyaç halinde içeride kalmaksızın bir şey almak ya da bir şey bırakmak amacıyla mescidin içinden geçilmesi caizdir.
    Cünübün mescitte durmasının haram olması abdesti olmadığı taktirdedir. Abdesti olan cünüp mescitte durabilir. Tabii burada söz konusu edilen abdest, gusül abdesti değil namaz için alınan abdestdir. Gusül abdesti alan kimsede zaten cünüblük kalmaz. 132
    Hanbeli Mezhebine ait olmayan bazı kitaplarda bu mezhebin görüşü olarak; hayızlı kadının kanının kesilmesi halinde cünüple aynı hükümde olacağı yani namaz için alınan abdestle mescitlere girebileceği zikredilir. 133 Fakat biz, Hanbeli kaynak kitaplarında böyle bir ibareye rastlamadık.
    Hanbeli Mezhebinin Delilleri:
    Hanbeli Mezhebi Cesra’nın “Ben hayızlı ve cünübe mescidi helal kılmıyorum” 134 hadisini delil alarak gusül abdesti olmayanların mescitte durmasını haram kabul etmişlerdir.”Ey iman edenler, sarhoşken ne söylediğinizi bilinceye, cünüpken de yol geçen müstesna yıkanıncaya kadar namaza (namaz yerine) yaklaşmayın” 135 ayetini cünübün mescitten geçmesine bir ruhsat olarak değerlendiren Hanbeli alimleri “Rasulullah’ın ashabı cünüpken mescitte yürürlerdi.” 136 hadisini ve Hz. Aişe’nin hayızlıyken mescitten seccadeyi alması için verilen ruhsatla ilgili hadisi gusül abdesti olmayanların mescitten geçebileceklerine delil olarak zikrederler.
    Ayrıca Hanbelilere ait namaz abdesti alan cünübün mescide girebileceği görüşünün delili de: “Peygamber’in (sallâllahu aleyhi ve sellem) ashabı abdestsizken mescitte konuşurlardı. Cünüp olan da abdest aldıktan sonra mescide girer ve konuşmaya katılırdı.” mealindeki rivayettir. 137 Hanbelilere göre hadis ashabın tamamının bu şekilde hareket ettiğine dolayısıyla abdestli cünübün mescide girmesinin cevazı hususunda “icma” oluştuğuna işaret etmektedir.


  7. 21.Temmuz.2011, 10:35
    4
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Cenabet iken karşılatıgım sorunlar

    Kardeşim gusletmen gerektiği zamanlarda hemen guslet. 2 vakit arası abdest almak zorundasın. Örneğin akşam eşinle ilişkiye girdin yada evli değilsen vücuttan meni çıktı. Bu durumda sabah ezanı okunmadan gusletmen gerekir. Ama ille de sabah ezanına kadar bekleme guslü hemen yerine getir. Unutma ki abdestsiz olarak adım atmak bile günahtır. Ama su bulamadığın, susuz bir yerdeysen teyemmüm abdesti de albilirsin.


  8. 21.Temmuz.2011, 10:35
    4
    Devamlı Üye
    Kardeşim gusletmen gerektiği zamanlarda hemen guslet. 2 vakit arası abdest almak zorundasın. Örneğin akşam eşinle ilişkiye girdin yada evli değilsen vücuttan meni çıktı. Bu durumda sabah ezanı okunmadan gusletmen gerekir. Ama ille de sabah ezanına kadar bekleme guslü hemen yerine getir. Unutma ki abdestsiz olarak adım atmak bile günahtır. Ama su bulamadığın, susuz bir yerdeysen teyemmüm abdesti de albilirsin.


  9. 21.Temmuz.2011, 11:12
    5
    Guray
    Karadeniz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: İzmir/Ksk

    Cevap: Cenabet iken karşılatıgım sorunlar

    Alıntı
    Kardeşim gusletmen gerektiği zamanlarda hemen guslet. 2 vakit arası abdest almak zorundasın. Örneğin akşam eşinle ilişkiye girdin yada evli değilsen vücuttan meni çıktı. Bu durumda sabah ezanı okunmadan gusletmen gerekir. Ama ille de sabah ezanına kadar bekleme guslü hemen yerine getir. Unutma ki abdestsiz olarak adım atmak bile günahtır. Ama su bulamadığın, susuz bir yerdeysen teyemmüm abdesti de albilirsin.
    Arkadaşım lütfen yanlış bilgiler vermeyelim meni çıktıktan sonra beklemek veya bir süre uyumak sünnettir.


  10. 21.Temmuz.2011, 11:12
    5
    Karadeniz
    Alıntı
    Kardeşim gusletmen gerektiği zamanlarda hemen guslet. 2 vakit arası abdest almak zorundasın. Örneğin akşam eşinle ilişkiye girdin yada evli değilsen vücuttan meni çıktı. Bu durumda sabah ezanı okunmadan gusletmen gerekir. Ama ille de sabah ezanına kadar bekleme guslü hemen yerine getir. Unutma ki abdestsiz olarak adım atmak bile günahtır. Ama su bulamadığın, susuz bir yerdeysen teyemmüm abdesti de albilirsin.
    Arkadaşım lütfen yanlış bilgiler vermeyelim meni çıktıktan sonra beklemek veya bir süre uyumak sünnettir.


  11. 21.Temmuz.2011, 11:40
    6
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Cenabet iken karşılatıgım sorunlar

    yanlış ya da eksik yazmış olabilirim. Kusura bakmayın. Ama ben meni çıktıktan hemen sonra guslet anlamında söylemedim. Tabiki beklemek veya uyumak gerekir yada idrar yapmak gerekir. İdrar çıktıktan sonra beklemeye gerek yoktur. Hemen gusledilebilir.
    Benim söylemek istediğim, son ana kadar beklemeyin. Ne kadar erken olursa o kadar güzeldir anlamında söylemiştim. Hani namazda olduğu gibi. Öğlen namazını ikindi vaktinden önceye kadar kılabilirsiniz. Ama ille de ikindi vaktine 10 dk kalasıya kadar beklememek yerine daha erken kılmak daha güzelidir.

    Yanlış yönlendirmekten Allah'a sığınırım.
    Selam ve Dua ile.


  12. 21.Temmuz.2011, 11:40
    6
    Devamlı Üye
    yanlış ya da eksik yazmış olabilirim. Kusura bakmayın. Ama ben meni çıktıktan hemen sonra guslet anlamında söylemedim. Tabiki beklemek veya uyumak gerekir yada idrar yapmak gerekir. İdrar çıktıktan sonra beklemeye gerek yoktur. Hemen gusledilebilir.
    Benim söylemek istediğim, son ana kadar beklemeyin. Ne kadar erken olursa o kadar güzeldir anlamında söylemiştim. Hani namazda olduğu gibi. Öğlen namazını ikindi vaktinden önceye kadar kılabilirsiniz. Ama ille de ikindi vaktine 10 dk kalasıya kadar beklememek yerine daha erken kılmak daha güzelidir.

    Yanlış yönlendirmekten Allah'a sığınırım.
    Selam ve Dua ile.


  13. 21.Temmuz.2011, 11:42
    7
    Guray
    Karadeniz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: İzmir/Ksk

    Cevap: Cenabet iken karşılatıgım sorunlar

    Alıntı
    yanlış ya da eksik yazmış olabilirim. Kusura bakmayın. Ama ben meni çıktıktan hemen sonra guslet anlamında söylemedim. Tabiki beklemek veya uyumak gerekir yada idrar yapmak gerekir. İdrar çıktıktan sonra beklemeye gerek yoktur. Hemen gusledilebilir.
    Benim söylemek istediğim, son ana kadar beklemeyin. Ne kadar erken olursa o kadar güzeldir anlamında söylemiştim. Hani namazda olduğu gibi. Öğlen namazını ikindi vaktinden önceye kadar kılabilirsiniz. Ama ille de ikindi vaktine 10 dk kalasıya kadar beklememek yerine daha erken kılmak daha güzelidir.

    Yanlış yönlendirmekten Allah'a sığınırım.
    Selam ve Dua ile.
    Tamam kardeşim ben yanlış anlamışımdır kusuruma bakma hakkını helal et


  14. 21.Temmuz.2011, 11:42
    7
    Karadeniz
    Alıntı
    yanlış ya da eksik yazmış olabilirim. Kusura bakmayın. Ama ben meni çıktıktan hemen sonra guslet anlamında söylemedim. Tabiki beklemek veya uyumak gerekir yada idrar yapmak gerekir. İdrar çıktıktan sonra beklemeye gerek yoktur. Hemen gusledilebilir.
    Benim söylemek istediğim, son ana kadar beklemeyin. Ne kadar erken olursa o kadar güzeldir anlamında söylemiştim. Hani namazda olduğu gibi. Öğlen namazını ikindi vaktinden önceye kadar kılabilirsiniz. Ama ille de ikindi vaktine 10 dk kalasıya kadar beklememek yerine daha erken kılmak daha güzelidir.

    Yanlış yönlendirmekten Allah'a sığınırım.
    Selam ve Dua ile.
    Tamam kardeşim ben yanlış anlamışımdır kusuruma bakma hakkını helal et


  15. 21.Temmuz.2011, 13:16
    8
    lionwolf27
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Temmuz.2011
    Üye No: 88847
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 24

    Cevap: Cenabet iken karşılatıgım sorunlar

    sağolun çok teşekkür ederim


  16. 21.Temmuz.2011, 13:16
    8
    lionwolf27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    sağolun çok teşekkür ederim


  17. 21.Temmuz.2011, 13:36
    9
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Cenabet iken karşılatıgım sorunlar

    Tamam kardeşim ben yanlış anlamışımdır kusuruma bakma hakkını helal et


    Estağfurullah. Din kardeşleri birbirlerinin kusurlarını araştırmaz, örterler. Beni hakkım varsa helal olsun.


  18. 21.Temmuz.2011, 13:36
    9
    Devamlı Üye
    Tamam kardeşim ben yanlış anlamışımdır kusuruma bakma hakkını helal et


    Estağfurullah. Din kardeşleri birbirlerinin kusurlarını araştırmaz, örterler. Beni hakkım varsa helal olsun.


  19. 23.Temmuz.2011, 17:48
    10
    lionwolf27
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Temmuz.2011
    Üye No: 88847
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 24

    Cevap: Cenabet iken karşılatıgım sorunlar

    helal olsun tabiki ne demek


  20. 23.Temmuz.2011, 17:48
    10
    lionwolf27 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    helal olsun tabiki ne demek





+ Yorum Gönder