+ Yorum Gönder
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Şarkı sözleri içerisinde ayet meallerine yer vermek caiz midir? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. YaBaNCı
    Devamlı Üye
    Reklam

    Şarkı sözleri içerisinde ayet meallerine yer vermek caiz midir?

    Reklam





    Şarkı sözleri içerisinde ayet meallerine yer vermek caiz midir? Mumsema Arkadaşlar Murat kekilli'nin ''ahir zaman'' adında bir şarkısı var ve şarkının içinde vel asr-i duası ve birkaç ayet okunuyor. Bazıları küfürdür bu şarkı diyor. Siz ne diyorsunuz

    Şarkı bu..







  2. suara
    Devamlı Üye

    --->: Şarkı Konusunda Yardım


    Reklam


    Bazilarinin yorumlarinada katilmiyorum kufur degil ancak;.sarkici sarkisinda bir mesaj vermek istemis ve bunuda ayetle desteklemek ve gostermek istemis . husnuniyetle yapilan bir durum var.kufur bazinda oldugunu dusunmuyorum ama olmasa daha iyi olacagini dusunuyorum.bu sarkiyi dinleyen kac kisi bu ayetin mealini anlayacak ki !!!! o yuzden gereksiz buldum

  3. aziz83
    Emekli
    müzik eşliğinde Kur'an !!! islama yapılmış büyük bir hakaret !!!

  4. muhasebeci
    Emekli
    abartmaya gerek yok .iyi bıle olmus sayılır en azından adam bır ayet gostermıs belkı bı kac kısı merak aderde tamamına bakar

  5. Desert Rose
    Silent and lonely rains
    Kur'an ayetlerinin bizzat bu şekilde müzik eşliğinde söylenmesi caiz değildir. Böyle olursa teganni yapılmış olur. Söylenen sözlerin mana olarak ayetlere yakın olması normaldir. Çünkü dini ifadeler kullanıldığı için bu kadarlık bir etkileşim olmasında bir sakınca yoktur.

    Pekçok müzik âleti şerde kullanılmaktadır. Bunlarla, genellikle dinlenilmesi meşru olmayan sesler çıkartılmaktadır. Bu âletleri çalan kimselerin çoğu nefsine ve keyfine düşkün kimseler olarak bilinir. Fakat aynı âletlerden olan meselâ ney, tanbur, ud, kudüm, bendir ve saz gibi musikî âletlerini ilâhî, kahramanlık türküleri ve mehter marşlarının icrasında kullanıldığında, çıkardıkları sesler dinleyenlere müsbet şekilde tesir edeceği için, bir mahzur teşkil etmeyeceğini söylemek mümkündür.
    Ancak bunda da ölçüyü muhafaza etmek lâzımdır. Ameller niyete göre değerlendirildiğinden, saz eşliğinde kahramanlık türküleri veya öğüt verici şiirler söyleyen kimse halka bu yolla da müsbet telkinde bulunmaktadır. Fakat bu gibi işleri de gerektiğinde, ihtiyaç görüldüğünde, his ve duyguları müsbete ve meşru daireye kanalize edildiği anda kullanmalıdır.

    Musikîde bir ölçü olan şu gerçeği de hatırlatalım:

    “Şeriatça bazı savtlar helâl, bazıları haram kılınmıştır. Evet, ulvî hüzünleri Rabbânî aşkları irâs eden sesler helâldir. Yetimâne hüzünleri, nefsâni şehevâtı tahrik eden sesler haramdır. Şeriatın tayin etmediği kısım ise senin ruhuna, vicdanına yaptığı tesire göre hüküm alır.”1

    Yani, İslâma göre bazı sesler helâl, bazı sesler ise haramdır. Yüce ve dinî hüzünleri, ilâhî aşkları, sevgileri hatırlatan sesler helâldir. Şikâyet dolu, acı ve ıztırabı arttıran hüzünleri, kişiyi günaha sürüklemeye vesile olan şehevî ve cinsel duyguları tahrik eden sesler haramdır. Dinin açıkça belirtmediği sesler ise ruh ve vicdana yaptığı tesire göre hüküm alır.

    1 İşârâtü’l-İ’câz, s. 78.

    Mehmed Paksu
    Aileye Özel Fetvalar


  6. islami17
    Dua ibadetin kendisidir..
    müzik eşliğinde Kur'an !!! islama yapılmış büyük bir hakaret !!!

    Aynen katılıyorum.. Allah sonumuzu hayır eylesin...

  7. Rabbe_Yolcu
    Hüküm Allah'ındır...
    İyi olmuş diyemem ilk bakışda hakaret islama ters gibi ama belki bunu dinleyenler merak edip açıp okurda hidayete edenlerden olur.. Her şer gibi görünende bizim bilmediğimiz bir hayr gizlidir.. İnşaALLAh bundada bi hayr gizlidir..

  8. imamhatipli42
    Ölüm var Ölüm
    T.C.
    Kur'an-ı Kerim Meali Müzik Eşliğinde Okunur mu? BAŞBAKANLIK
    DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI
    Din İşleri Yüksek Kurulu


    SAYI B.02.1.DİB.O.1O.070/129

    KUR'AN-I KERİM TERCÜMESİNİN MÜZİK EŞLİĞİNDE OKUNMASIYLA İLİGİLİ BAŞKANLIKGÖRÜŞÜ


    Din İşleri Komisyonu Başkanlığınca, bütün Din İşleri Yüksek Kurulu Uzmanlarının katılımıyla l6.Şubat.2000'de Kur'an-ı Kerim'in ayet ve surelerinin tercemelerinin müzik aletIeri eşliğinde okunması konusu görüşülmüş ve aşağıdaki metin uygun görülmüştür.

    Kur'an-ı Kerim, insanlara doğru yolu göstermek üzere Allah'ın gönderdiği kutsal kitaplar zincirinin Hz. Muhammed (a.s.)'a indirilen son halkasıdır. Kur'an, lafzı ve manası ile bir bütündür. Taşıdığı yüksek edebi üstünlükleri ile Kur'an, Hz. Peygamber'in en büyük mucizesidir. İnsanlığa vaad ettiği mutluluk ortamının gerçekleşmesi için, içerdiği yüce düstürların anlaşılması ve uygulanması gerekir.

    Unutulmamalıdır ki, Kur'an ne lafzı, ne de manası bakımından bir şiir özelliği taşır. Zira asıl itibariyle şiir, duyguları harekete geçiren hayal unsuru düşüncelere, simgelere, benzetmelere, duygusal yönelişlere dayanır. Şiir bütünüyle insan unsurunun ürünüdür. İçeriğinin gerçek olup olmadığına bakılmaz. Kur'an ise, bütünüyle ilahi vahiydir. Uzerinde beşer unsurunun hiçbir etkisi ve katkısı yoktur.

    Kur'an'ın kendine has üslübunun sağladığı akıcılığı ve etki gücünü, onun inkarcı ilk muhatapları, Hz. Peygamber'i şair, Kur'an'ı da şiir diye niteleyerek açıklama yoluna gitmişlerdir. Allah Teala da, bu iftira ve yakıştırmaya, 'Biz ona (Muhammed'e) şiir öğretmedik, bu ona yaraşmaz da' (Ya-sin,69) ayetiyle cevap vermiş, böylece indirdiği son kitabı, Onun kutsal niteliğini yok sayan yaklaşımı şiddetle reddetmiştir.

    Kur'an çevirileri de, doğrudan doğruya Kur'an olmamakla beraber, onun içerdiği ilahi mesajları belli ölçüde yansıtmaları açısından, kutsallık arzederler. Kur'an çevirilerini, insan ürünü olan alelade metinlerle bir görmek de yanlış ve tehlikeli bir yaklaşımdır. Bu sebeple, Kur'an çevirilerinin her hangi bir şiir şeklinde düzenlenerek müzik aletleri eşliğinde melodik, bir biçimde okunması, Kur'an'ı kutsallığından soyutlamak, taşıdığı ilahi boyutu, takip ettiği yüksek amacı gözardı etmek ve onu insan zihninin ürettiği alelade bir ürün konumuna indirmek anlamına gelir. Kur'an okuma adabı ve imanın korunmasıyla ilgili bazı bahislerde bu çeşit konular üzerinde de hassasiyetle durulmuştur.

    Kur'an'ın, orijinal metniyle, gerek namaz içinde, gerek namaz dışında okunması bir ibadet olduğu gibi, namaz dışında tercümesinin okunması da ibadet niteliğini taşır. Bu itibarla Kur'an tercümesinin müzik aletleri eşliğinde okunması, ibadetin sahip olduğu huzur ortamını, manevi ve ilahi konumu zedeler ve sarsar. Ayrıca bu durum, müzik ile ibadetin 'bir noktada' özdeşleşmesine ve zamanla müziğin camilere girmesine zemin hazırlar. Bu ise İsIam'ın kesinlikle onaylamayacağı bir durumdur. 'Dinin korunması' ilkesinin, bütün ilahi ve semavi dinlerde korunması öngörülen beş temel husustan biri olduğu kesin bir hakikattir.

    Kur'an'ın tercümesinin, müzik araçları eşliğinde okunması yoluyla, mesajlarının halk kitlelerine kolaylıkla ulaştırılması amaçlanıyorsa, Kur'an'ın böyle bir uygulamaya kesinlikle ihtiyacı yoktur. Zira, indirilişinden bu yana, Kur'an'ın insanlar tarafından anlaşılması amacıyla, onun ruhuna ters düşmeyen pek çok çalışma yapılmış, eserler te'lif edilmiş, tercümeler yapılmıştır. Bu sebeple Kur'an tercümesinin müzik eşliğinde okunamaz oluşunu Kur'an'a ait mesajların önündeki bir engel olarak görmek de mümkün değildir. Ayrıca, Kur'an tercümesinin müzik eşliğinde, bir şiir ve türkü/şarkı edası içinde okunması halinde, müzik kendiliğinden ön plana çıkacak, sözler ise geri planda kalacaktır. Kaldı ki Islam tarihinin hiçbir döneminde Kur'an veya mealinin müzik eşliğinde okunduğu görülmemiştir.

    Günümüzde böyle bir uygulamaya girişilmesi İslami ve ilmi gerçeklere aykırı olduğu gibi, geniş halk kitlelerinin huzurunun bozulmasına ve gereksiz tartışmalara sebep olacaktır. Ayrıca getirilecek böyle bir uygulama doğrudan doğruya Kur'an'ı tezyif etmek, eğlenceye almak ve küçümsemek demektir. Halbuki Allah Teala 'Şüphesiz bu Kur'an hak ile batılı ayıran bir sözdür. o bir eğlence ve boş söz değildir.' (Tarık, 13-14) buyurarak Kur'an'a karşı takınılacak bu tür tavırları kesinlikle yasaklamıştır. Yine Allah 'Şimdi siz, bu sözü mü küçümsüyor ve nasibinizi, yalanlamanızdan ibaret kılıyorsunuz?' (Vakıa, 81-82) buyurarak Kur'an'ı küçümsemenin, aşağılamanın inkar anlamına geldiğini ifade etmiştir.

    Sonuç olarak, Kur'an tercümesini, saz çalıp türkü söyler gibi okumak, Kur'an'ın kutsallığını zedeler, onun tekliğini ve eşsiz oluşu özelliğini yok eder ve onu insanoğlu tarafından yazılmış diğer kitaplarla aynı konuma düşürür. Bu itibarla Kur'an tercümesinin bestelenerek herhangi bir enstrüman eşliğinde, şarkı, beste, ya da türkü söyler gibi okunması dinen caiz değildir.

  9. menzil_guller
    Ya Hayy
    Sonuç olarak, Kur'an tercümesini, saz çalıp türkü söyler gibi okumak, Kur'an'ın kutsallığını zedeler, onun tekliğini ve eşsiz oluşu özelliğini yok eder ve onu insanoğlu tarafından yazılmış diğer kitaplarla aynı konuma düşürür. Bu itibarla Kur'an tercümesinin bestelenerek herhangi bir enstrüman eşliğinde, şarkı, beste, ya da türkü söyler gibi okunması dinen caiz değildir.
    Bu sözün üzerine söz koymak olmaz..Rabbim razı olsun imamhatipli kardeşimmm


+ Yorum Gönder