Konusunu Oylayın.: Haset ve kibir... nefsime engel olamıyorum. içimdeki kibirden, hasetlikten, kıskançlıktan nasıl kurtulacağım?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Haset ve kibir... nefsime engel olamıyorum. içimdeki kibirden, hasetlikten, kıskançlıktan nasıl kurtulacağım?
  1. 11.Temmuz.2011, 14:44
    1
    apuyye
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Temmuz.2011
    Üye No: 88619
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33

    Haset ve kibir... nefsime engel olamıyorum. içimdeki kibirden, hasetlikten, kıskançlıktan nasıl kurtulacağım?






    Haset ve kibir... nefsime engel olamıyorum. içimdeki kibirden, hasetlikten, kıskançlıktan nasıl kurtulacağım? Mumsema Hasetten nasıl kurtulurum Hasetlikten nasıl kurtulunur

    nefsime engel olamıyorum.içimdeki korkulardan,kibirden,hasetlikten,kıskançlıktan nasıl kurtulacağım bilmiyorum.özellikle iş yaşamında bunlarla karşı karşıyayım.çaresiz durumdayım.tek çaresi işten ayrılmam olacak biliyorum.borç ve bakmakla yükümlü olduğum ailem var.gerçi herkes aynı şekilde ama benimki biraz farklı biliyorum.arada kaldım.beni dinleyipte, bu yazıma yorum yapıpta,beni rahatlatan kardeşlerim olursa sevinirim...


  2. 11.Temmuz.2011, 14:44
    1
    apuyye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Hasetten nasıl kurtulurum Hasetlikten nasıl kurtulunur

    nefsime engel olamıyorum.içimdeki korkulardan,kibirden,hasetlikten,kıskançlıktan nasıl kurtulacağım bilmiyorum.özellikle iş yaşamında bunlarla karşı karşıyayım.çaresiz durumdayım.tek çaresi işten ayrılmam olacak biliyorum.borç ve bakmakla yükümlü olduğum ailem var.gerçi herkes aynı şekilde ama benimki biraz farklı biliyorum.arada kaldım.beni dinleyipte, bu yazıma yorum yapıpta,beni rahatlatan kardeşlerim olursa sevinirim...


    Benzer Konular

    - Nefsime Hakim Olamıyorum

    - Nefsime Eskisi Kadar Hakim Olamıyorum

    - İnsanda bulunan nifak, kibir, haset gibi rahatsızlıklar tam olarak nasıl tedavi edilir? Bunlar imtih

    - Banyoya grince nefsime hakim olamıyorum

    - Kibir duası Kibirden kurtulmak için dua

  3. 11.Temmuz.2011, 15:06
    2
    Guray
    Karadeniz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: İzmir/Ksk

    Cevap: haset ve kibir




    Allah'a dua ederken ; şeytanın vesvesesinden , nefsime uymaktan , kıskannçlıktan , kibirden , hasetlikten , korkaklıktan Allah'a sığınırın demeyi denedin mi ? Tek güç Rabbimizin o yüzden biz korkularımızdan sıkıntılarımızdan Allah'a sığınmalıyız. Tek çaresinin işten ayrılmak olacağını düşünüyorsun güzel hoş peki daha sonrasının hayırlı olacağı garanti mi ? Sana bi Ayet meali yazıyım Allah'ın izniyle belki içini biraz rahatlatır.

    Olur ki, bir şey sizin için hayırlı iken, siz onu hoş görmezsiniz. Yine olur ki, bir şey sizin için kötü iken, siz onu seversiniz. Allah bilir, siz bilmezsiniz. (Bakara /216)


  4. 11.Temmuz.2011, 15:06
    2
    Karadeniz



    Allah'a dua ederken ; şeytanın vesvesesinden , nefsime uymaktan , kıskannçlıktan , kibirden , hasetlikten , korkaklıktan Allah'a sığınırın demeyi denedin mi ? Tek güç Rabbimizin o yüzden biz korkularımızdan sıkıntılarımızdan Allah'a sığınmalıyız. Tek çaresinin işten ayrılmak olacağını düşünüyorsun güzel hoş peki daha sonrasının hayırlı olacağı garanti mi ? Sana bi Ayet meali yazıyım Allah'ın izniyle belki içini biraz rahatlatır.

    Olur ki, bir şey sizin için hayırlı iken, siz onu hoş görmezsiniz. Yine olur ki, bir şey sizin için kötü iken, siz onu seversiniz. Allah bilir, siz bilmezsiniz. (Bakara /216)


  5. 12.Temmuz.2011, 08:29
    3
    apuyye
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Temmuz.2011
    Üye No: 88619
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33

    Cevap: haset ve kibir

    doğru söylüyon güray kardeşim.Allah Razı olsun.sabrediyorum zaten.Rabbimize dua ediyorum senin yazdığın gibi.ama bu adam bambaşka biri.sabretmeye devam edeceğim.gittiği yere kadar.yoksa kafayı yiyecem.kendi sağlığımı düşünemez oldum..


  6. 12.Temmuz.2011, 08:29
    3
    apuyye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    doğru söylüyon güray kardeşim.Allah Razı olsun.sabrediyorum zaten.Rabbimize dua ediyorum senin yazdığın gibi.ama bu adam bambaşka biri.sabretmeye devam edeceğim.gittiği yere kadar.yoksa kafayı yiyecem.kendi sağlığımı düşünemez oldum..


  7. 12.Temmuz.2011, 10:46
    4
    kanaysece
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Temmuz.2011
    Üye No: 88644
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: haset ve kibir

    Bir kere herşeyden önce namaz kıl kardeşim namaz kıldıktan sonrada dua et . Bu arada şeytanın sana verdiği vesveseyi büyütme aklına getirme eğer onun üzerine düşersen büyür büyür ama şeytan sana vesvese verdiğinde onu unutmassan ve hatırına getirmezsen ufalır ufalır ve kaybolur.Sana namazlarımdan sonra dua edicem kardeşim umarım kurtulursun .Yüce Rabbim sana yardımcı olsun .


  8. 12.Temmuz.2011, 10:46
    4
    Bir kere herşeyden önce namaz kıl kardeşim namaz kıldıktan sonrada dua et . Bu arada şeytanın sana verdiği vesveseyi büyütme aklına getirme eğer onun üzerine düşersen büyür büyür ama şeytan sana vesvese verdiğinde onu unutmassan ve hatırına getirmezsen ufalır ufalır ve kaybolur.Sana namazlarımdan sonra dua edicem kardeşim umarım kurtulursun .Yüce Rabbim sana yardımcı olsun .


  9. 12.Temmuz.2011, 11:01
    5
    apuyye
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Temmuz.2011
    Üye No: 88619
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33

    Cevap: haset ve kibir

    Allah Razı olsun kardeşim.ilgilendiğin için teşekkür ederim.İnşallah şuanda içinde bulunduğum durumdan bir an önce kurtulurum.büyütmeyeyim diyom olmuyo.beynime işlenmiş vaziyette.söküp atamıyom.kendimce çok abarttığımı düşünüyom ama herhalde biraz da yorgunluk var üstümde...


  10. 12.Temmuz.2011, 11:01
    5
    apuyye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Allah Razı olsun kardeşim.ilgilendiğin için teşekkür ederim.İnşallah şuanda içinde bulunduğum durumdan bir an önce kurtulurum.büyütmeyeyim diyom olmuyo.beynime işlenmiş vaziyette.söküp atamıyom.kendimce çok abarttığımı düşünüyom ama herhalde biraz da yorgunluk var üstümde...


  11. 12.Temmuz.2011, 11:08
    6
    apuyye
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Temmuz.2011
    Üye No: 88619
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33

    Cevap: haset ve kibir

    sizi derdimle meşgul ettiğim için özür dilerim.bunların olma sebebi de var tabi.insanoğlu işte..


  12. 12.Temmuz.2011, 11:08
    6
    apuyye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    sizi derdimle meşgul ettiğim için özür dilerim.bunların olma sebebi de var tabi.insanoğlu işte..


  13. 12.Temmuz.2011, 11:09
    7
    kanaysece
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Temmuz.2011
    Üye No: 88644
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: haset ve kibir

    Şeytanı kovmak için
    Şeytanın vesvesesine aldanmamak için Allahü teâlânın, (Benim Kulum) dediği kimselerden olmalı, yani düzgün bir itikada ve ilme sahip olmalı ve ilmi ile amel etmelidir! "Mesela şeytan vesvese verince, onu hemen uzaklaştırmalıdır! Hadis-i şerifte, (Şeytan vesvese verir. Allah’ın ismi zikredilince, söylenince kaçar. Söylenmezse, vesveselerine devam eder) buyuruldu. (Ebu Ya’la)


  14. 12.Temmuz.2011, 11:09
    7
    Şeytanı kovmak için
    Şeytanın vesvesesine aldanmamak için Allahü teâlânın, (Benim Kulum) dediği kimselerden olmalı, yani düzgün bir itikada ve ilme sahip olmalı ve ilmi ile amel etmelidir! "Mesela şeytan vesvese verince, onu hemen uzaklaştırmalıdır! Hadis-i şerifte, (Şeytan vesvese verir. Allah’ın ismi zikredilince, söylenince kaçar. Söylenmezse, vesveselerine devam eder) buyuruldu. (Ebu Ya’la)


  15. 13.Temmuz.2011, 08:58
    8
    apuyye
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Temmuz.2011
    Üye No: 88619
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33

    Cevap: haset ve kibir

    kardeşlerim dün ne oldu biliyomusunuz? çok önceden bir yere iş başvurusu yapmıştım.benim için çok değerli bir yer.çalışma saatleri buraya göre biraz fazla.aradılar gittim görüştüm.maaşdada sorun yok.Allah nasip ederse gidip başlayıp buradaki sıkıntılarımdan kurtulmayı planlıyorum.inşallah hayırlısı olur.dualarınızı eksik etmeyin.bana dua eden kardeşlerimden Allah Razı olsun.


  16. 13.Temmuz.2011, 08:58
    8
    apuyye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    kardeşlerim dün ne oldu biliyomusunuz? çok önceden bir yere iş başvurusu yapmıştım.benim için çok değerli bir yer.çalışma saatleri buraya göre biraz fazla.aradılar gittim görüştüm.maaşdada sorun yok.Allah nasip ederse gidip başlayıp buradaki sıkıntılarımdan kurtulmayı planlıyorum.inşallah hayırlısı olur.dualarınızı eksik etmeyin.bana dua eden kardeşlerimden Allah Razı olsun.


  17. 13.Temmuz.2011, 09:09
    9
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: haset ve kibir

    Rabbim herşeyin Hayırlısını versin. Allah Sıkıntılarından Kurtarıp , Helal Para Kazanmanı Nasip etsin.


  18. 13.Temmuz.2011, 09:09
    9
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Rabbim herşeyin Hayırlısını versin. Allah Sıkıntılarından Kurtarıp , Helal Para Kazanmanı Nasip etsin.


  19. 13.Temmuz.2011, 11:25
    10
    apuyye
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Temmuz.2011
    Üye No: 88619
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33

    Cevap: haset ve kibir

    amin kardeşim.cümlemizin inşallah..


  20. 13.Temmuz.2011, 11:25
    10
    apuyye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    amin kardeşim.cümlemizin inşallah..


  21. 13.Temmuz.2011, 18:57
    11
    Tuana Almila
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Temmuz.2011
    Üye No: 88615
    Mesaj Sayısı: 42
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 24
    Bulunduğu yer: Domino Şehri

    Cevap: haset ve kibir... nefsime engel olamıyorum. içimdeki kibirden, hasetlikten, kıskançlıktan nasıl kurtulacağım?

    İnan ki namaz insanları nefsinden,kıskançlıktan,kötü kalplilikten aklına gelen neyse hepsinden arındırır.Çünkü namazdayken zaten Allahla konuşuyoruz içimiz merhametle ve sevgiyle dolması Allaha olan inancımızın ve dine olan bağlılığımızdır unutma ki abi şeytan insanı en çok namaz kılarken dayanamaz çünkü biz Allaha secde ettikçe şeytandan uzaklaşıyoruz bu yüzden insan nefsine,ne şüpheye,ne kıskançlığa ne de kibire olan kötü duyguları kalmıyor çünkü bunları insanın içine dolduran o şeytanın fısıltısıdır umarım ailenle mutlu bir hayatınız olur ve umarım ki bu duygulardan kurtulursunuz Allaha emanet olun...


  22. 13.Temmuz.2011, 18:57
    11
    İnan ki namaz insanları nefsinden,kıskançlıktan,kötü kalplilikten aklına gelen neyse hepsinden arındırır.Çünkü namazdayken zaten Allahla konuşuyoruz içimiz merhametle ve sevgiyle dolması Allaha olan inancımızın ve dine olan bağlılığımızdır unutma ki abi şeytan insanı en çok namaz kılarken dayanamaz çünkü biz Allaha secde ettikçe şeytandan uzaklaşıyoruz bu yüzden insan nefsine,ne şüpheye,ne kıskançlığa ne de kibire olan kötü duyguları kalmıyor çünkü bunları insanın içine dolduran o şeytanın fısıltısıdır umarım ailenle mutlu bir hayatınız olur ve umarım ki bu duygulardan kurtulursunuz Allaha emanet olun...


  23. 14.Temmuz.2011, 14:33
    12
    apuyye
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Temmuz.2011
    Üye No: 88619
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 33

    Cevap: haset ve kibir... nefsime engel olamıyorum. içimdeki kibirden, hasetlikten, kıskançlıktan nasıl kurtulacağım?

    saol kardeşim.senin gibi kardeşlerimiz olduğu sürece kimse bizi yenemez...


  24. 14.Temmuz.2011, 14:33
    12
    apuyye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    saol kardeşim.senin gibi kardeşlerimiz olduğu sürece kimse bizi yenemez...





+ Yorum Gönder
Git 12 Son