Konusunu Oylayın.: Arkadaş ortamında biri benimle evlenir misin derse ve yanındakiler onu duyarsa nikah oluyormuş

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Arkadaş ortamında biri benimle evlenir misin derse ve yanındakiler onu duyarsa nikah oluyormuş
  1. 07.Temmuz.2011, 19:01
    1
    önemsiz
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2011
    Üye No: 88546
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 28

    Arkadaş ortamında biri benimle evlenir misin derse ve yanındakiler onu duyarsa nikah oluyormuş






    Arkadaş ortamında biri benimle evlenir misin derse ve yanındakiler onu duyarsa nikah oluyormuş Mumsema Ben bir soru sormak istiyorum.Arkadaş ortamında biri benimle evlenir misin derse ve yanındakiler onu duyarsa nikah oluyormuş.Ben böyle bişey olmuş olabilir diye (olup olmadığını hatırlamıyorum) erkek arkadaşıma nolur nolmaz ayrılırız diye 3 defa boşol dedirttim fakat o sırada aklıma boşanan kadının başkasıyla evlenmesi o kişininin ölmesi veya rızasından sonra tekrar dönebileceği gelmedi.Şimdi bizim evlenmemiz haram mı?Bilmeden böyle bişey olur mu?


  2. 07.Temmuz.2011, 19:01
    1
    önemsiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Ben bir soru sormak istiyorum.Arkadaş ortamında biri benimle evlenir misin derse ve yanındakiler onu duyarsa nikah oluyormuş.Ben böyle bişey olmuş olabilir diye (olup olmadığını hatırlamıyorum) erkek arkadaşıma nolur nolmaz ayrılırız diye 3 defa boşol dedirttim fakat o sırada aklıma boşanan kadının başkasıyla evlenmesi o kişininin ölmesi veya rızasından sonra tekrar dönebileceği gelmedi.Şimdi bizim evlenmemiz haram mı?Bilmeden böyle bişey olur mu?


    Benzer Konular

    - Bir koca eşine 3 defa boş ol derse nikah düşermi? 2 cide boş ol derse ne yapmak lazım?

    - Rüyanda gördüğün adamla evlenir misin?

    - Biri karısına artık anam bacımsın derse nikah düşer mi?

    - Cep mesaj ile seni boşadım derse üç defa bu nikah bozulurmu

    - Biri Size Allah'ın Varlığını Kanıtla Derse,Cevap......?

  3. 07.Temmuz.2011, 19:39
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,670
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Arkadaş ortamında biri benimle evlenir misin derse ve yanındakiler onu duyarsa nikah oluyormuş




    Alıntı
    Ben bir soru sormak istiyorum.Arkadaş ortamında biri benimle evlenir misin derse ve yanındakiler onu duyarsa nikah oluyormuş.Ben böyle bişey olmuş olabilir diye (olup olmadığını hatırlamıyorum) erkek arkadaşıma nolur nolmaz ayrılırız diye 3 defa boşol dedirttim fakat o sırada aklıma boşanan kadının başkasıyla evlenmesi o kişininin ölmesi veya rızasından sonra tekrar dönebileceği gelmedi.Şimdi bizim evlenmemiz haram mı?Bilmeden böyle bişey olur mu?
    Kızın velisinin izni olmadan kikah olmaz.


  4. 07.Temmuz.2011, 19:39
    2
    Moderatör



    Alıntı
    Ben bir soru sormak istiyorum.Arkadaş ortamında biri benimle evlenir misin derse ve yanındakiler onu duyarsa nikah oluyormuş.Ben böyle bişey olmuş olabilir diye (olup olmadığını hatırlamıyorum) erkek arkadaşıma nolur nolmaz ayrılırız diye 3 defa boşol dedirttim fakat o sırada aklıma boşanan kadının başkasıyla evlenmesi o kişininin ölmesi veya rızasından sonra tekrar dönebileceği gelmedi.Şimdi bizim evlenmemiz haram mı?Bilmeden böyle bişey olur mu?
    Kızın velisinin izni olmadan kikah olmaz.


  5. 07.Temmuz.2011, 22:37
    3
    önemsiz
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2011
    Üye No: 88546
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 28

    Cevap: Arkadaş ortamında biri benimle evlenir misin derse ve yanındakiler onu duyarsa nikah oluyormuş

    Ama hanefi mezhebinde oluyomuş


  6. 07.Temmuz.2011, 22:37
    3
    önemsiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Ama hanefi mezhebinde oluyomuş


  7. 07.Temmuz.2011, 22:50
    4
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    Cevap: Arkadaş ortamında biri benimle evlenir misin derse ve yanındakiler onu duyarsa nikah oluyormuş

    Alıntı
    Ama hanefi mezhebinde oluyomuş
    İmamı Azam da çok değerli bir mezhep imamımızdır lakin bu konuda İmam Şafii nin görüşünü benimsemekte fayda var.

    Nikahta Veli ve önemi

    Veli, isteyip istemediğine bakmaksızın, bir başkasını bağlayıcı karar alma ve uygulama yetkisini elinde bulunduran kişidir. Bu yetkiye velâyet denir[1].
    Daha önce görüldüğü gibi âyetler nikâhın, marufa uygunluk açısından denetlenmesini öngörmektedir. Hz. Peygamberin sözleri, bu denetimi velinin yapacağını gösterir. O, şöyle demiştir:
    Velisiz nikâh olmaz[2].”
    Hangi kadın, velisinin izni olmadan nikâhlanırsa onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır. .[3].”
    _________________
    [1]- Şemsuddin es-Serahsî, el- Mebsût, XVI/124, Babü men la tecuzü şehadetühü; Kasım b. Abdullah Ali, Enîs’ul-fukahâ, s. 148.
    [2]- Et -Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1101; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1880; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 260.
    [3] – Ebû Dâvûd, Nikâh, bab 20, Hadis no 2083; Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1102; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1879; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 66.

    Şafi mezhebine göre nikah

    Nikâh'ın Rükûnlan

    Nikâhın rükûnlan beş tanedir: ,

    1 Siga ('aldım, verdim' veya 'eş olarak kabul ettim' ya da 'koca ola-rak kabul ettim1)
    2 Kadın
    3 Erkek
    4 Veli
    5 İki şahit



    I Siga

    Siga'dan maksat 'Kızımı sana eş olarak verdim' veya 'Kızımı sana ni-kahladım1 demek, koca adayının da 'Kızını eş olarak aldım' veya 'Kızını nikahladım' demesidir Koca adayının sözünün, kızın velisinin sözünden önce olması evladır Çünkü burada maksadı ifade etmek hususunda tak-dim ve tehir eşittir



    Siga'nın Meşru Kılınmasının Hikmeti





    Siga'nın hikmeti şudur: Evlilik akdi, iki tarafın rızasının da gerekli olduğu akidterdendir Rıza ise gizli birşeydir Bu nedenle başkaları ona muttali olamaz Bundan dolayı Şârî, icab ve kabulden meydana gelen siga'yı, iki tarafın nefsindeki rızaya delil olsun diye meşru kılmıştır





    Siga'nın Şartları





    Siga'da şu şartların bulunması gerekir:

    1 Tezvic, nikâh veya onlardan müştak olan kelimelerle akid yapılmasının şart koşulmasının sebebi, bu lafızların lügat ve şeriat açısından evlenmeye delâlet etmeleridir Kur'an ve Sünnet'te tezvic ve ni-kâh kelimeleri kullanılmıştır:

    Hoşunuza giden (başka) kadınlarla iki, üç ve dörde kadar ni-kâhlanabilirsiniz

    (Nisa/3)

    Zeyd o kadından ilişkisini kesince biz onu sana tezvic ettik ki ev-latlıklarının kendilerinden ilişkilerini kestikleri eşler, mü'minler üzerine bir günah olmasın (Ahzab/37)

    Hz Peygamber de şöyle buyurmuştur:

    Ey gençler! Sizden kimin evlenmeye gücü yeterse evlensin[46]

    2 Tezvic veya nikâh kelimesini icabda da, kabulde de kullanmak

    Kızın velisi 'Kızımı sana tezvic ettim' dese, buna karşılık koca adayı da 'Kabul ettim1 dese, nikâh akdi sahih olmaz Koca adayı 'Kızını be-nimle tezvic et' dese, buna karşılık kızın velisi de 'Kabul ettim' dese yine nikâh akdi sahih oimaz Nikâh akdinin sahih olması için iki tarafında tız-vic veya nikâh kelimelerini açıkça söylemeleri gerekir



    Arapça'dan Başka Bir Dil ile Nikâh Kıymak





    Nikâh akdi, Arabça'dafı başka dillerle de yapılabilir Arapça'dan başka bir dille de olsa icab ve kabul tahakkuk ederse nikâh akdi sahih olur Koca adayı ve kadının velisi Arapça bilmeseler dahi mânâ dikkate alınır, tezvic veya nikâh kelimelerini söylemeleri yeterli olur



    Kinaî Lafızlarla Nikâh Akdetmek





    Nikâh akdi hangi dille olursa olsun kinaî lafızlarla sahih olmaz Çünkü kinaî lafızlar, nikâh mânâsına da, başka bir mânâya da gelmesi muhtemel olan lafızlardır Meselâ 'Sana kızımı helâl kıldım' veya 'Onu sana hibe eium' gibi lafızlar kinaîdir Kinaî lafızlar niyete muhtaçtır Niyetin yeri de kalptir Nikâh akdinin sahih olması için iki şahit olması şarttır Şahitlerin de kalplerde olana muttali olmadıkları muhakkaktır Kalplerdekine muttali olmadıkları için de şahitlik etmeleri mümkün değildir Çünkü kinaî lafızlarla nikâh akdeden kişiler, nikâha da, başka birşeye de niyet etmiş olabilirler



    Yazarak Nikâh Akdetmek





    Yazmak suretiyle yapılan nikâh sahih olmaz Bu bakımdan kadının velisi hazırda olan veya hazırda olmayan bir kişiye 'Kızımı seninle tezvic ettim' diye yazsa, buna karşılık koca adayı da 'Kızının nikâhını kabul et-tim' dese akid sahih olmaz Çünkü yazarak nikâh akdi yapmak, kinaî lafızlarla nikâh yapmak gibidir Bunun da sahih olmadığını belirtmiştik



    Dilsizin İşaretiyle Nikâh Akdetmek





    Dilsizin işaretleriyle nikâh sahih olur Çünkü bu işaretler' sarih lafızların yerine geçer Eğer dilsizin işaretlerini ancak zekî insanlar anlayabiliyorsa, o işaretlerle nikâh akdi sahih olmaz Çünkü bu tür işaretler kinaî lâfızlar hükmündedir

    3 İcab ve kabul peşpese olmalıdır

    Siga'nın şartlarından biri de velinin İcabı İle koca adayının kabulünün peşpeşe olmasıdır Eğer kadının velisi 'Kızımı seninle tezvic ettim' dese, koca adayı da uzun bir sükuttan sonra 'Onun tezvicinî kabul ettim' dese, akid sahih olmaz Çünkü icab ile kabul arasında uzun bir fasıla olmuştur Bu da bu müddet zarfında velinin kızını evlendirmekten vazgeçmiş olabileceği düşüncesini muhtemel hale getirir Ancak nefes almaktan veya aksırmaktan ötürü meydana gelen az bir sükut, akdin sıhhatine zarar vermez

    4 Akdi yapanların ehliyetinin, akid tamamlanıncaya kadar baki kalması gerekir

    Eğer kadının velisi 'Sana kızımı tezvic ettim' dese, koca adayı 'kabul ettim' demeden cinnet getirse veya bayılsa, bu durumda nikâh sahih ol-maz Yine koca adayı 'kızını benimle evlendir' dedikten sonra kızın velisi 'seninle evlendirdim' demeden bayılsa, icab bâtıl olur, akid de sahih ol-maz Kabul var olsa dahi hüküm değişmez Çünkü akid tamamlanmadan önce, taraflardan birinin ehliyeti ortadan kalkmıştır

    5 Siga kesinlik ifade etmelidir

    Akid, istikbale veya herhangibir şarta bağlanırsa sahih olmaz Eğer kadının velisi 'Ramazan ayı geldiğinde kızımı seninle evlendirdim' dese, koca adayı da 'Onunla evlendim, zevce olarak kabul ettim' dese, bu akid sahih olmaz Veya kadının velisi 'Kızım imtihanı kazanırsa onu seninle evlendirdim' dese, koca adayı da 'Onunla evlenmeyi kabul ettim' dese, nikâh yine sahih olmaz Çünkü akid de kesinlik yoktur Akdi birtakım şartlara bağlamak da aynen böyledir ,

    6 Siga mutlak olmalıdır

    Nikâh akdini belli bir vakte bağlamak sahih olmaz Meselâ 'Bir aylık nikâh' veya 'Bir senelik nikâh' veya 'Falan adam gelinceye kadar nikâh1 sahih olmaz Kızın velisi 'Kızımı sana bir ay için nikahladım' veya 'bir sene için' veya 'falan adam gelinceye kadar nikahladım' dese, koca adayı da 'Onunla evlenmeyi kabul ettim' dese, akid sahih olmaz, bunların tümü fasiddir Çünkü bu, haram kılınan muta nikâhıdır

    Hz Peygamber şöyle buyurmuştur:

    Ey insanlar! Ben, kadınlarla muvakkat nikâh yapmak suretiyle fayda-lanmanız hususunda sizlere izin vermiştim Şimdi iyi biliniz ki Allah Teâlâ bu muvakkat nikâhla kadınlardan faydalanmayı kıyamet gü-nüne kadar haram kılmıştır Artık her kimin yanında böyle ni-kanlanılmış kadınlardan bir kadın varsa hemen onun yolunu tahliye etsin (bıraksın) ve bu kadınlara vermiş bulunduğunuz şeylerden de hiçbirşeyi geri almayınız[47]



    Nikâh-ı Şiğar





    Şiğar bir kimsenin, kızını bir başkasıyla ve fakat o da kızını kendisine vermek üzere ve aralarında mehir de olmaksızın evlendirmesidir Şiğar nikâhı bâtıldır Bunun bâtıl bir nikâh olmasının sebebi, herbir nikâhın diğer nikâh için şart olmasındandır Daha önce de belirttiğimiz gibi, şarta bağlı olan akidler geçersizdir Ayrıca Hz Peygamber şiğar nikâhını yasaklamıştır

    İbn Ömer'den şöyle rivayet edilmiştir: "Rasûlullah, şiğar (suretiyle ni-kâhtan nehyetmiştir Sigar, bir kimsenin, kızını bir başkasıyla ve fakat o da kızını kendisine vermek üzere ve aralarında mehir de olmaksızın ev-lendirmesidir"[48]





    II Kadının Belli Olması





    Nikâhın sıhhati için kadında şu şartların bulunması gerekir:

    1 Kendisinde nikâha mâni olan birşey olmamalıdır Bunları daha önce zikretmiştik

    2 Gelin adayının belli olması gerekir'

    Kadının velisi 'Sana kızlarımdan birini zevce olarak verdim' dese, akid sahih olmaz, çünkü evlenecek kızın hangisi olduğu belli değildir

    3 Evlenecek kadın hac veya umre için ihrama girmiş olmamalıdır Hz Peygamber şöyle buyurmuştur:

    İhramlı kimse (bir kadınla) evlenemez, evlendirilemez ve evlenme teklifi yapamaz[49]



    III Koca Adayının Belli Olması





    Nikâhın sıhhati için koca adayında şu şartların bulunması gerekir:

    1 Kadının mahremlerinden olmamalıdır

    2 Koca adayının belli olması gerekir

    Eğer veli 'Kızımı içinizden birine verdim' dese, evlilik sıhhatli olmaz, çünkü koca adayı belli değildir





    IV Veli'nin Bulunması





    Arapçada ve//, muhabbetle yardım etmek mânâsına gelir

    Kim Allah'ı, O'nun Rasülü'nü ve iman edenleri veli edinirse, (bilsin ki) Allah'ın hizbi galip gelenlerin ta kendisidir (Mâide/56)

    Velinin ıstılahtaki mânâsı ise, başkasına söz geçirmek, onun işlerini idare etmek demektir Velilik icbarîve ihtiyarî olarak iki kısma ayrılır Delilikten, çocukluktan, hastalıktan, zayıflıktan ötürü olan velilik, ihtiyarî veliliktir

    Bazıları veliliği şöyle tarif etmişlerdir: İstese de, istemese de başkasının ona söz geçirmesidir Buna göre icbarî velilik de bu tarifin , içine girmektedir Şeriat kime velayet hakkı vermişse, oha şer'an veli de-nir

    Eğer üzerinde hak olan (borçlu) kimse aklı noksan (yazı yazmayı bilmeyen) ve aciz ya da kendisi yazdıramayacak durumda ise, velisi onu adil olarak yazdırsın

    (Bakara/282)



    Velayetin Meşruiyetinin Hikmeti





    Çocuklar ve aciz insanlar için velayetin meşru kılınmasının hikmeti, onların maslahatlarını gözetmek içindir Böylece onların hakları korunur



    Nikâh Akdinde Velinin Hazır Bulunması





    İster küçük, ister büyük, ister bakire, ister dul olsun, her kadının, ni-kâh akdini yapacak bir velisinin bulunması şarttır Hiçbir kadın kendi ni-kâh akdini ve başka bir kadının nikâh akdini yapamaz Bunun delili şu hadîstir:

    Hiçbir kadın kendini evlendiremez, başka bir kadını da evlendire-mez[50]


  8. 07.Temmuz.2011, 22:50
    4
    Özel Üye
    Alıntı
    Ama hanefi mezhebinde oluyomuş
    İmamı Azam da çok değerli bir mezhep imamımızdır lakin bu konuda İmam Şafii nin görüşünü benimsemekte fayda var.

    Nikahta Veli ve önemi

    Veli, isteyip istemediğine bakmaksızın, bir başkasını bağlayıcı karar alma ve uygulama yetkisini elinde bulunduran kişidir. Bu yetkiye velâyet denir[1].
    Daha önce görüldüğü gibi âyetler nikâhın, marufa uygunluk açısından denetlenmesini öngörmektedir. Hz. Peygamberin sözleri, bu denetimi velinin yapacağını gösterir. O, şöyle demiştir:
    Velisiz nikâh olmaz[2].”
    Hangi kadın, velisinin izni olmadan nikâhlanırsa onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır, onun nikâhı batıldır. .[3].”
    _________________
    [1]- Şemsuddin es-Serahsî, el- Mebsût, XVI/124, Babü men la tecuzü şehadetühü; Kasım b. Abdullah Ali, Enîs’ul-fukahâ, s. 148.
    [2]- Et -Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1101; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1880; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 260.
    [3] – Ebû Dâvûd, Nikâh, bab 20, Hadis no 2083; Tirmîzî, Nikâh, bab 14, hadis no 1102; İbn Mâce, Nikâh, bab 15, hadis no 1879; Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 66.

    Şafi mezhebine göre nikah

    Nikâh'ın Rükûnlan

    Nikâhın rükûnlan beş tanedir: ,

    1 Siga ('aldım, verdim' veya 'eş olarak kabul ettim' ya da 'koca ola-rak kabul ettim1)
    2 Kadın
    3 Erkek
    4 Veli
    5 İki şahit



    I Siga

    Siga'dan maksat 'Kızımı sana eş olarak verdim' veya 'Kızımı sana ni-kahladım1 demek, koca adayının da 'Kızını eş olarak aldım' veya 'Kızını nikahladım' demesidir Koca adayının sözünün, kızın velisinin sözünden önce olması evladır Çünkü burada maksadı ifade etmek hususunda tak-dim ve tehir eşittir



    Siga'nın Meşru Kılınmasının Hikmeti





    Siga'nın hikmeti şudur: Evlilik akdi, iki tarafın rızasının da gerekli olduğu akidterdendir Rıza ise gizli birşeydir Bu nedenle başkaları ona muttali olamaz Bundan dolayı Şârî, icab ve kabulden meydana gelen siga'yı, iki tarafın nefsindeki rızaya delil olsun diye meşru kılmıştır





    Siga'nın Şartları





    Siga'da şu şartların bulunması gerekir:

    1 Tezvic, nikâh veya onlardan müştak olan kelimelerle akid yapılmasının şart koşulmasının sebebi, bu lafızların lügat ve şeriat açısından evlenmeye delâlet etmeleridir Kur'an ve Sünnet'te tezvic ve ni-kâh kelimeleri kullanılmıştır:

    Hoşunuza giden (başka) kadınlarla iki, üç ve dörde kadar ni-kâhlanabilirsiniz

    (Nisa/3)

    Zeyd o kadından ilişkisini kesince biz onu sana tezvic ettik ki ev-latlıklarının kendilerinden ilişkilerini kestikleri eşler, mü'minler üzerine bir günah olmasın (Ahzab/37)

    Hz Peygamber de şöyle buyurmuştur:

    Ey gençler! Sizden kimin evlenmeye gücü yeterse evlensin[46]

    2 Tezvic veya nikâh kelimesini icabda da, kabulde de kullanmak

    Kızın velisi 'Kızımı sana tezvic ettim' dese, buna karşılık koca adayı da 'Kabul ettim1 dese, nikâh akdi sahih olmaz Koca adayı 'Kızını be-nimle tezvic et' dese, buna karşılık kızın velisi de 'Kabul ettim' dese yine nikâh akdi sahih oimaz Nikâh akdinin sahih olması için iki tarafında tız-vic veya nikâh kelimelerini açıkça söylemeleri gerekir



    Arapça'dan Başka Bir Dil ile Nikâh Kıymak





    Nikâh akdi, Arabça'dafı başka dillerle de yapılabilir Arapça'dan başka bir dille de olsa icab ve kabul tahakkuk ederse nikâh akdi sahih olur Koca adayı ve kadının velisi Arapça bilmeseler dahi mânâ dikkate alınır, tezvic veya nikâh kelimelerini söylemeleri yeterli olur



    Kinaî Lafızlarla Nikâh Akdetmek





    Nikâh akdi hangi dille olursa olsun kinaî lafızlarla sahih olmaz Çünkü kinaî lafızlar, nikâh mânâsına da, başka bir mânâya da gelmesi muhtemel olan lafızlardır Meselâ 'Sana kızımı helâl kıldım' veya 'Onu sana hibe eium' gibi lafızlar kinaîdir Kinaî lafızlar niyete muhtaçtır Niyetin yeri de kalptir Nikâh akdinin sahih olması için iki şahit olması şarttır Şahitlerin de kalplerde olana muttali olmadıkları muhakkaktır Kalplerdekine muttali olmadıkları için de şahitlik etmeleri mümkün değildir Çünkü kinaî lafızlarla nikâh akdeden kişiler, nikâha da, başka birşeye de niyet etmiş olabilirler



    Yazarak Nikâh Akdetmek





    Yazmak suretiyle yapılan nikâh sahih olmaz Bu bakımdan kadının velisi hazırda olan veya hazırda olmayan bir kişiye 'Kızımı seninle tezvic ettim' diye yazsa, buna karşılık koca adayı da 'Kızının nikâhını kabul et-tim' dese akid sahih olmaz Çünkü yazarak nikâh akdi yapmak, kinaî lafızlarla nikâh yapmak gibidir Bunun da sahih olmadığını belirtmiştik



    Dilsizin İşaretiyle Nikâh Akdetmek





    Dilsizin işaretleriyle nikâh sahih olur Çünkü bu işaretler' sarih lafızların yerine geçer Eğer dilsizin işaretlerini ancak zekî insanlar anlayabiliyorsa, o işaretlerle nikâh akdi sahih olmaz Çünkü bu tür işaretler kinaî lâfızlar hükmündedir

    3 İcab ve kabul peşpese olmalıdır

    Siga'nın şartlarından biri de velinin İcabı İle koca adayının kabulünün peşpeşe olmasıdır Eğer kadının velisi 'Kızımı seninle tezvic ettim' dese, koca adayı da uzun bir sükuttan sonra 'Onun tezvicinî kabul ettim' dese, akid sahih olmaz Çünkü icab ile kabul arasında uzun bir fasıla olmuştur Bu da bu müddet zarfında velinin kızını evlendirmekten vazgeçmiş olabileceği düşüncesini muhtemel hale getirir Ancak nefes almaktan veya aksırmaktan ötürü meydana gelen az bir sükut, akdin sıhhatine zarar vermez

    4 Akdi yapanların ehliyetinin, akid tamamlanıncaya kadar baki kalması gerekir

    Eğer kadının velisi 'Sana kızımı tezvic ettim' dese, koca adayı 'kabul ettim' demeden cinnet getirse veya bayılsa, bu durumda nikâh sahih ol-maz Yine koca adayı 'kızını benimle evlendir' dedikten sonra kızın velisi 'seninle evlendirdim' demeden bayılsa, icab bâtıl olur, akid de sahih ol-maz Kabul var olsa dahi hüküm değişmez Çünkü akid tamamlanmadan önce, taraflardan birinin ehliyeti ortadan kalkmıştır

    5 Siga kesinlik ifade etmelidir

    Akid, istikbale veya herhangibir şarta bağlanırsa sahih olmaz Eğer kadının velisi 'Ramazan ayı geldiğinde kızımı seninle evlendirdim' dese, koca adayı da 'Onunla evlendim, zevce olarak kabul ettim' dese, bu akid sahih olmaz Veya kadının velisi 'Kızım imtihanı kazanırsa onu seninle evlendirdim' dese, koca adayı da 'Onunla evlenmeyi kabul ettim' dese, nikâh yine sahih olmaz Çünkü akid de kesinlik yoktur Akdi birtakım şartlara bağlamak da aynen böyledir ,

    6 Siga mutlak olmalıdır

    Nikâh akdini belli bir vakte bağlamak sahih olmaz Meselâ 'Bir aylık nikâh' veya 'Bir senelik nikâh' veya 'Falan adam gelinceye kadar nikâh1 sahih olmaz Kızın velisi 'Kızımı sana bir ay için nikahladım' veya 'bir sene için' veya 'falan adam gelinceye kadar nikahladım' dese, koca adayı da 'Onunla evlenmeyi kabul ettim' dese, akid sahih olmaz, bunların tümü fasiddir Çünkü bu, haram kılınan muta nikâhıdır

    Hz Peygamber şöyle buyurmuştur:

    Ey insanlar! Ben, kadınlarla muvakkat nikâh yapmak suretiyle fayda-lanmanız hususunda sizlere izin vermiştim Şimdi iyi biliniz ki Allah Teâlâ bu muvakkat nikâhla kadınlardan faydalanmayı kıyamet gü-nüne kadar haram kılmıştır Artık her kimin yanında böyle ni-kanlanılmış kadınlardan bir kadın varsa hemen onun yolunu tahliye etsin (bıraksın) ve bu kadınlara vermiş bulunduğunuz şeylerden de hiçbirşeyi geri almayınız[47]



    Nikâh-ı Şiğar





    Şiğar bir kimsenin, kızını bir başkasıyla ve fakat o da kızını kendisine vermek üzere ve aralarında mehir de olmaksızın evlendirmesidir Şiğar nikâhı bâtıldır Bunun bâtıl bir nikâh olmasının sebebi, herbir nikâhın diğer nikâh için şart olmasındandır Daha önce de belirttiğimiz gibi, şarta bağlı olan akidler geçersizdir Ayrıca Hz Peygamber şiğar nikâhını yasaklamıştır

    İbn Ömer'den şöyle rivayet edilmiştir: "Rasûlullah, şiğar (suretiyle ni-kâhtan nehyetmiştir Sigar, bir kimsenin, kızını bir başkasıyla ve fakat o da kızını kendisine vermek üzere ve aralarında mehir de olmaksızın ev-lendirmesidir"[48]





    II Kadının Belli Olması





    Nikâhın sıhhati için kadında şu şartların bulunması gerekir:

    1 Kendisinde nikâha mâni olan birşey olmamalıdır Bunları daha önce zikretmiştik

    2 Gelin adayının belli olması gerekir'

    Kadının velisi 'Sana kızlarımdan birini zevce olarak verdim' dese, akid sahih olmaz, çünkü evlenecek kızın hangisi olduğu belli değildir

    3 Evlenecek kadın hac veya umre için ihrama girmiş olmamalıdır Hz Peygamber şöyle buyurmuştur:

    İhramlı kimse (bir kadınla) evlenemez, evlendirilemez ve evlenme teklifi yapamaz[49]



    III Koca Adayının Belli Olması





    Nikâhın sıhhati için koca adayında şu şartların bulunması gerekir:

    1 Kadının mahremlerinden olmamalıdır

    2 Koca adayının belli olması gerekir

    Eğer veli 'Kızımı içinizden birine verdim' dese, evlilik sıhhatli olmaz, çünkü koca adayı belli değildir





    IV Veli'nin Bulunması





    Arapçada ve//, muhabbetle yardım etmek mânâsına gelir

    Kim Allah'ı, O'nun Rasülü'nü ve iman edenleri veli edinirse, (bilsin ki) Allah'ın hizbi galip gelenlerin ta kendisidir (Mâide/56)

    Velinin ıstılahtaki mânâsı ise, başkasına söz geçirmek, onun işlerini idare etmek demektir Velilik icbarîve ihtiyarî olarak iki kısma ayrılır Delilikten, çocukluktan, hastalıktan, zayıflıktan ötürü olan velilik, ihtiyarî veliliktir

    Bazıları veliliği şöyle tarif etmişlerdir: İstese de, istemese de başkasının ona söz geçirmesidir Buna göre icbarî velilik de bu tarifin , içine girmektedir Şeriat kime velayet hakkı vermişse, oha şer'an veli de-nir

    Eğer üzerinde hak olan (borçlu) kimse aklı noksan (yazı yazmayı bilmeyen) ve aciz ya da kendisi yazdıramayacak durumda ise, velisi onu adil olarak yazdırsın

    (Bakara/282)



    Velayetin Meşruiyetinin Hikmeti





    Çocuklar ve aciz insanlar için velayetin meşru kılınmasının hikmeti, onların maslahatlarını gözetmek içindir Böylece onların hakları korunur



    Nikâh Akdinde Velinin Hazır Bulunması





    İster küçük, ister büyük, ister bakire, ister dul olsun, her kadının, ni-kâh akdini yapacak bir velisinin bulunması şarttır Hiçbir kadın kendi ni-kâh akdini ve başka bir kadının nikâh akdini yapamaz Bunun delili şu hadîstir:

    Hiçbir kadın kendini evlendiremez, başka bir kadını da evlendire-mez[50]


  9. 07.Temmuz.2011, 23:00
    5
    önemsiz
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2011
    Üye No: 88546
    Mesaj Sayısı: 7
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 28

    Cevap: Arkadaş ortamında biri benimle evlenir misin derse ve yanındakiler onu duyarsa nikah oluyormuş

    Zaten dinimizde bilmediğimiz şeylerden sorumlu değiliz değil mi?Ama nikahın şakası olmuyor ya o yüzden şüphem çok araştırdım ama kesin bişey bulamadım


  10. 07.Temmuz.2011, 23:00
    5
    önemsiz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Zaten dinimizde bilmediğimiz şeylerden sorumlu değiliz değil mi?Ama nikahın şakası olmuyor ya o yüzden şüphem çok araştırdım ama kesin bişey bulamadım





+ Yorum Gönder