Konusunu Oylayın.: Fetva Sorarken Gıybet Olurmu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Fetva Sorarken Gıybet Olurmu?
  1. 04.Temmuz.2011, 18:18
    1
    bynogame
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Nisan.2011
    Üye No: 86476
    Mesaj Sayısı: 25
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 24

    Fetva Sorarken Gıybet Olurmu?






    Fetva Sorarken Gıybet Olurmu? Mumsema Selamun Aleyküm..

    Arkadaşlar Ben Bir Konu Hakkında içimden bir şey diyordum(kendi kendime) Bunu Sorularlaislamiyet-e Fetva olarak sordum o sordugum şey bir kişi ile ilgiliydi Ve onun bir özelligi hakkındaydı Burada onu karalama amacı ile değil o kişi hakkında içimden söyledigim şeyi sorularla islamiyet-e söyledim normalden içimizden söylemek gıybet sayılmıyor ama ben fetva sorarken onu soylemek zorundaydım ve söyledim fetvada gıybet olurmu?Onu karalamak amacı yok orada bilgi ögrenmek için söylemem lazımdı sordum bu özelliğini söylemem gıybet sayılırmı? Orada o kişiyi kötülemek için değil fetva orenmek ıcın sordum Şimdiden ALLAH RAZI OLSUN


  2. 04.Temmuz.2011, 18:18
    1
    bynogame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



    Selamun Aleyküm..

    Arkadaşlar Ben Bir Konu Hakkında içimden bir şey diyordum(kendi kendime) Bunu Sorularlaislamiyet-e Fetva olarak sordum o sordugum şey bir kişi ile ilgiliydi Ve onun bir özelligi hakkındaydı Burada onu karalama amacı ile değil o kişi hakkında içimden söyledigim şeyi sorularla islamiyet-e söyledim normalden içimizden söylemek gıybet sayılmıyor ama ben fetva sorarken onu soylemek zorundaydım ve söyledim fetvada gıybet olurmu?Onu karalamak amacı yok orada bilgi ögrenmek için söylemem lazımdı sordum bu özelliğini söylemem gıybet sayılırmı? Orada o kişiyi kötülemek için değil fetva orenmek ıcın sordum Şimdiden ALLAH RAZI OLSUN


    Benzer Konular

    - Gıybete ortak olmak

    - Gıybet topluca bir cinsi yada milleti eleştirdiğimizde gıybet mi yamış oluyoruz?

    - Fetvameclisi.com sitesinin fetvaları güvenilir mi? Fetva meclisinde, Fetva veren Alimler Kimlerdir?

    - Fetva Nedir? İslamda fetva kavramı

    - Gıybet nedir?(fetva)

  3. 04.Temmuz.2011, 18:45
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,606
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Fetva Sorarken Gıybet Olurmu?




    Alıntı
    Selamun Aleyküm..
    Fetva Sorarken Gıybet Olurmu?
    Arkadaşlar Ben Bir Konu Hakkında içimden bir şey diyordum(kendi kendime) Bunu Sorularlaislamiyet-e Fetva olarak sordum o sordugum şey bir kişi ile ilgiliydi Ve onun bir özelligi hakkındaydı Burada onu karalama amacı ile değil o kişi hakkında içimden söyledigim şeyi sorularla islamiyet-e söyledim normalden içimizden söylemek gıybet sayılmıyor ama ben fetva sorarken onu soylemek zorundaydım ve söyledim fetvada gıybet olurmu?Onu karalamak amacı yok orada bilgi ögrenmek için söylemem lazımdı sordum bu özelliğini söylemem gıybet sayılırmı? Orada o kişiyi kötülemek için değil fetva orenmek ıcın sordum Şimdiden ALLAH RAZI OLSUN
    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    İsim vermedikten sonra sorun olmaz.


  4. 04.Temmuz.2011, 18:45
    2
    Moderatör



    Alıntı
    Selamun Aleyküm..
    Fetva Sorarken Gıybet Olurmu?
    Arkadaşlar Ben Bir Konu Hakkında içimden bir şey diyordum(kendi kendime) Bunu Sorularlaislamiyet-e Fetva olarak sordum o sordugum şey bir kişi ile ilgiliydi Ve onun bir özelligi hakkındaydı Burada onu karalama amacı ile değil o kişi hakkında içimden söyledigim şeyi sorularla islamiyet-e söyledim normalden içimizden söylemek gıybet sayılmıyor ama ben fetva sorarken onu soylemek zorundaydım ve söyledim fetvada gıybet olurmu?Onu karalamak amacı yok orada bilgi ögrenmek için söylemem lazımdı sordum bu özelliğini söylemem gıybet sayılırmı? Orada o kişiyi kötülemek için değil fetva orenmek ıcın sordum Şimdiden ALLAH RAZI OLSUN
    ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    İsim vermedikten sonra sorun olmaz.


  5. 04.Temmuz.2011, 19:12
    3
    bynogame
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Nisan.2011
    Üye No: 86476
    Mesaj Sayısı: 25
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 24

    Cevap: Fetva Sorarken Gıybet Olurmu?

    "Mum kardeş fetvada isim verdim ama şöyle "Pkklı ve elektirik Kullanan kesime" söylediğimi belirttim yani bir grup ismi verdim ama o grup"unda hangi kesimi oldugunu fetvada belirttim Boyle gıybet olurmu? Zaten pkk Yaptıgı Alenen ortada...


  6. 04.Temmuz.2011, 19:12
    3
    bynogame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    "Mum kardeş fetvada isim verdim ama şöyle "Pkklı ve elektirik Kullanan kesime" söylediğimi belirttim yani bir grup ismi verdim ama o grup"unda hangi kesimi oldugunu fetvada belirttim Boyle gıybet olurmu? Zaten pkk Yaptıgı Alenen ortada...


  7. 04.Temmuz.2011, 19:21
    4
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,606
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Fetva Sorarken Gıybet Olurmu?

    Alıntı


    "Mum kardeş fetvada isim verdim ama şöyle "Pkklı ve elektirik Kullanan kesime" söylediğimi belirttim yani bir grup ismi verdim ama o grup"unda hangi kesimi oldugunu fetvada belirttim Boyle gıybet olurmu? Zaten pkk Yaptıgı Alenen ortada...
    Bir şahıs meşhur Alimlerden birinin yanında haccacı zalimi ğıybet ediyor. Alim ona: Haccac burda olsa yine bu söylediklerini söylermiydin? adam hayır deyince
    - Öyleyse Allahtan kork ğıybet yapma demiş.


  8. 04.Temmuz.2011, 19:21
    4
    Moderatör
    Alıntı


    "Mum kardeş fetvada isim verdim ama şöyle "Pkklı ve elektirik Kullanan kesime" söylediğimi belirttim yani bir grup ismi verdim ama o grup"unda hangi kesimi oldugunu fetvada belirttim Boyle gıybet olurmu? Zaten pkk Yaptıgı Alenen ortada...
    Bir şahıs meşhur Alimlerden birinin yanında haccacı zalimi ğıybet ediyor. Alim ona: Haccac burda olsa yine bu söylediklerini söylermiydin? adam hayır deyince
    - Öyleyse Allahtan kork ğıybet yapma demiş.


  9. 04.Temmuz.2011, 19:28
    5
    bynogame
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Nisan.2011
    Üye No: 86476
    Mesaj Sayısı: 25
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 24

    Cevap: Fetva Sorarken Gıybet Olurmu?

    Gıybet Yapması Caiz Olanların Bir Maddeside..

    7. Günahını ve kusurunu gizlemeyen, açıkça yapan ve gösteren kimsenin bu davranışlarını konuşmak, haram olan gıybete girmez.
    [Sorularla İslamiyet]

    Pkk Alenen Askerlerimizi Öldürmedimi? , vergi kaçırmadımı ? , Hırsızlık yapmadımı?


  10. 04.Temmuz.2011, 19:28
    5
    bynogame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Gıybet Yapması Caiz Olanların Bir Maddeside..

    7. Günahını ve kusurunu gizlemeyen, açıkça yapan ve gösteren kimsenin bu davranışlarını konuşmak, haram olan gıybete girmez.
    [Sorularla İslamiyet]

    Pkk Alenen Askerlerimizi Öldürmedimi? , vergi kaçırmadımı ? , Hırsızlık yapmadımı?


  11. 04.Temmuz.2011, 19:38
    6
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,606
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Fetva Sorarken Gıybet Olurmu?

    Alıntı
    Gıybet Yapması Caiz Olanların Bir Maddeside..

    7. Günahını ve kusurunu gizlemeyen, açıkça yapan ve gösteren kimsenin bu davranışlarını konuşmak, haram olan gıybete girmez.
    [Sorularla İslamiyet]

    Pkk Alenen Askerlerimizi Öldürmedimi? , vergi kaçırmadımı ? , Hırsızlık yapmadımı?
    Kardeşim ben sana kimse hakkında konuşma diye tavsiyede bulunuyorum sen hala ğıybet ediyorsun!!
    Zalimler hakkında konuşmanın caizliğini kim söyledi?


  12. 04.Temmuz.2011, 19:38
    6
    Moderatör
    Alıntı
    Gıybet Yapması Caiz Olanların Bir Maddeside..

    7. Günahını ve kusurunu gizlemeyen, açıkça yapan ve gösteren kimsenin bu davranışlarını konuşmak, haram olan gıybete girmez.
    [Sorularla İslamiyet]

    Pkk Alenen Askerlerimizi Öldürmedimi? , vergi kaçırmadımı ? , Hırsızlık yapmadımı?
    Kardeşim ben sana kimse hakkında konuşma diye tavsiyede bulunuyorum sen hala ğıybet ediyorsun!!
    Zalimler hakkında konuşmanın caizliğini kim söyledi?


  13. 04.Temmuz.2011, 19:41
    7
    bynogame
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Nisan.2011
    Üye No: 86476
    Mesaj Sayısı: 25
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 24

    Cevap: Fetva Sorarken Gıybet Olurmu?

    Kardeş Ben Gıybet demiyorum sana soruyorum Bunları Yapmadımı Pkk diye? Kesin Onları Yaptı diye bir şey demiyorum

    Bu Konuyuda Kapat lütfen cevabımı Aldım ALLAH RAZI Olsun... Sil konuyu lütfen


  14. 04.Temmuz.2011, 19:41
    7
    bynogame - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Kardeş Ben Gıybet demiyorum sana soruyorum Bunları Yapmadımı Pkk diye? Kesin Onları Yaptı diye bir şey demiyorum

    Bu Konuyuda Kapat lütfen cevabımı Aldım ALLAH RAZI Olsun... Sil konuyu lütfen


  15. 04.Temmuz.2011, 19:51
    8
    Eşrefoğlu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ağustos.2010
    Üye No: 78342
    Mesaj Sayısı: 195
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Bulunduğu yer: Kahramanmaraş

    Cevap: Fetva Sorarken Gıybet Olurmu?

    Alıntı
    Kardeşim ben sana kimse hakkında konuşma diye tavsiyede bulunuyorum sen hala ğıybet ediyorsun!!
    Zalimler hakkında konuşmanın caizliğini kim söyledi?
    Hocam o zaman ''Haksızlık karşısında susma'' gibi bir durum ortaya çıkmaz mı?


  16. 04.Temmuz.2011, 19:51
    8
    Eşrefoğlu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Kardeşim ben sana kimse hakkında konuşma diye tavsiyede bulunuyorum sen hala ğıybet ediyorsun!!
    Zalimler hakkında konuşmanın caizliğini kim söyledi?
    Hocam o zaman ''Haksızlık karşısında susma'' gibi bir durum ortaya çıkmaz mı?


  17. 04.Temmuz.2011, 19:54
    9
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,606
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Fetva Sorarken Gıybet Olurmu?

    Alıntı
    Hocam o zaman ''Haksızlık karşısında susma'' gibi bir durum ortaya çıkmaz mı?
    Kardeşlerim
    forum aramasından "ğıybetin caiz olduğu yerler" diye aratın zaten dini hüküm çıkacaktır.
    Beni şahıslar guruplar hizipler ilgilendirmiyor. Haram herkese karşı haramdır.
    Sadece bilmeyen/aldanan kişiyi bilgilendirme amaçlı / bir defalığına kötülüğü anlatılabilir.
    Allaha emanet olun.



  18. 04.Temmuz.2011, 19:54
    9
    Moderatör
    Alıntı
    Hocam o zaman ''Haksızlık karşısında susma'' gibi bir durum ortaya çıkmaz mı?
    Kardeşlerim
    forum aramasından "ğıybetin caiz olduğu yerler" diye aratın zaten dini hüküm çıkacaktır.
    Beni şahıslar guruplar hizipler ilgilendirmiyor. Haram herkese karşı haramdır.
    Sadece bilmeyen/aldanan kişiyi bilgilendirme amaçlı / bir defalığına kötülüğü anlatılabilir.
    Allaha emanet olun.






+ Yorum Gönder