Konusunu Oylayın.: Cuma günü oruç tuttuk cumartesi günüde tutmak lazımmış Bu konuda bilgiliniz varmı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Cuma günü oruç tuttuk cumartesi günüde tutmak lazımmış Bu konuda bilgiliniz varmı?
  1. 13.Ağustos.2007, 11:55
    1
    YaBaNCı
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Haziran.2007
    Üye No: 1040
    Mesaj Sayısı: 88
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: nereye

    Cuma günü oruç tuttuk cumartesi günüde tutmak lazımmış Bu konuda bilgiliniz varmı?






    Cuma günü oruç tuttuk cumartesi günüde tutmak lazımmış Bu konuda bilgiliniz varmı? Mumsema ArkadaşLar öncelikle s.a
    annem ile ben miraç kandilinde oruç tuttuk ALLAH kabul ederse..
    Annem ertesi günde oruç tutulması gerektiğini söledi.
    yani cuma günü oruç tuttuk cumartesi günüde tutmak lazımmış. Bu konuda bilgiliniz varmı
    s.a


  2. 13.Ağustos.2007, 11:55
    1
    Devamlı Üye



    ArkadaşLar öncelikle s.a
    annem ile ben miraç kandilinde oruç tuttuk ALLAH kabul ederse..
    Annem ertesi günde oruç tutulması gerektiğini söledi.
    yani cuma günü oruç tuttuk cumartesi günüde tutmak lazımmış. Bu konuda bilgiliniz varmı
    s.a


    Benzer Konular

    - Cuma Günü Oruç Tutmak

    - Cuma cumartesi yada cumartesi-pazar oruç tutulabilirmi?

    - Cumartesi Günü Oruç Tutmak

    - Berat kandili cuma gününe denk geliyor. Cuma ve cumartesi günü oruç tutmak uygunmudur?

    - Şek günüde oruç tutmak caiz mi?

  3. 13.Ağustos.2007, 11:58
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    --->: Bir Sorum Var




    YaBaNCı Nickli Üyeden Alıntı
    ArkadaşLar öncelikle s.a
    annem ile ben miraç kandilinde oruç tuttuk ALLAH kabul ederse..
    Annem ertesi günde oruç tutulması gerektiğini söledi.
    yani cuma günü oruç tuttuk cumartesi günüde tutmak lazımmış. Bu konuda bilgiliniz varmı
    s.a
    ve aleykumusselam ve rahmetullah yabancı


    halk arasında cumaları oruç tutulmaz inancı var bu yanlıştır. düzenli olarak sadece cuma günlerini oruç tutmak mekruhtur. arasıra tutmakta bir sakınca yok kardeşim.
    yani tutmanıza gerek yoktu

    selametle


  4. 13.Ağustos.2007, 11:58
    2
    Administrator



    YaBaNCı Nickli Üyeden Alıntı
    ArkadaşLar öncelikle s.a
    annem ile ben miraç kandilinde oruç tuttuk ALLAH kabul ederse..
    Annem ertesi günde oruç tutulması gerektiğini söledi.
    yani cuma günü oruç tuttuk cumartesi günüde tutmak lazımmış. Bu konuda bilgiliniz varmı
    s.a
    ve aleykumusselam ve rahmetullah yabancı


    halk arasında cumaları oruç tutulmaz inancı var bu yanlıştır. düzenli olarak sadece cuma günlerini oruç tutmak mekruhtur. arasıra tutmakta bir sakınca yok kardeşim.
    yani tutmanıza gerek yoktu

    selametle


  5. 13.Ağustos.2007, 12:01
    3
    YaBaNCı
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Haziran.2007
    Üye No: 1040
    Mesaj Sayısı: 88
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: nereye

    --->: Bir Sorum Var

    tmm efendim.Teşekkürler.


  6. 13.Ağustos.2007, 12:01
    3
    Devamlı Üye
    tmm efendim.Teşekkürler.


  7. 03.Haziran.2014, 14:37
    4
    Ramadan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ağustos.2009
    Üye No: 51064
    Mesaj Sayısı: 1,163
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Yaş: 32

    Cevap: cuma günü oruç tuttuk cumartesi günüde tutmak lazımmış Bu konuda bilgiliniz varmı?

    millet bunu bir türlü anlamadı
    Cuma günü oruç tutmak caizdir
    devamlı ve sadece cuma günü oruç tutmak mekruhtur.


  8. 03.Haziran.2014, 14:37
    4
    Devamlı Üye
    millet bunu bir türlü anlamadı
    Cuma günü oruç tutmak caizdir
    devamlı ve sadece cuma günü oruç tutmak mekruhtur.


  9. 03.Haziran.2014, 15:13
    5
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: cuma günü oruç tuttuk cumartesi günüde tutmak lazımmış Bu konuda bilgiliniz varmı?

    İmamı Azam,İmam Muhammed ve İmam Malik'in görüşü,ayrıca mum hocanın tercih ettiği görüş ve benim de tercih ettiğim görüşe göre cuma günü oruç tutmak adet haline getirmedikten sonra mekruh değildir.


  10. 03.Haziran.2014, 15:13
    5
    Hadis Öğrencisi
    İmamı Azam,İmam Muhammed ve İmam Malik'in görüşü,ayrıca mum hocanın tercih ettiği görüş ve benim de tercih ettiğim görüşe göre cuma günü oruç tutmak adet haline getirmedikten sonra mekruh değildir.


  11. 03.Haziran.2014, 15:18
    6
    Ramadan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 24.Ağustos.2009
    Üye No: 51064
    Mesaj Sayısı: 1,163
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Yaş: 32

    Cevap: cuma günü oruç tuttuk cumartesi günüde tutmak lazımmış Bu konuda bilgiliniz varmı?

    Cumaları oruç tutmanın mekruh oluşunun hikmeti, cuma günü yoğun bir gün olduğu içindir.


  12. 03.Haziran.2014, 15:18
    6
    Devamlı Üye
    Cumaları oruç tutmanın mekruh oluşunun hikmeti, cuma günü yoğun bir gün olduğu içindir.


  13. 03.Haziran.2014, 15:30
    7
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: cuma günü oruç tuttuk cumartesi günüde tutmak lazımmış Bu konuda bilgiliniz varmı?

    Hikmeti bence şudur;

    Cuma günü camide toplanma günüdür.Özürü olmayan herkes camiye gelir.Çıkışta da birbirlerini evlerine davet ederler,çay çorba içerler.Böylece arada bir kaynaşma olur.Ama oruç olduğumuz zaman misafirliğe gitmeye çekiniyoruz.Çünkü oruç tutmayanlar,bizim önümüzde bir şey yiyemiyorlar.Bu sebeple davet gelse bile reddediyoruz.İslam bu sebeple haftalık bayram gününüzde oruç tutmaya hoş bakmaz.Ama bu durum,orucu hususi cumaya denk getirenler içindir.

    Ayrıca belki bazı kişilerle cumadan cumaya görüşülüyordu.Bu kişi evi uzak olduğu için vakit namazlarına gelemiyordu.


  14. 03.Haziran.2014, 15:30
    7
    Hadis Öğrencisi
    Hikmeti bence şudur;

    Cuma günü camide toplanma günüdür.Özürü olmayan herkes camiye gelir.Çıkışta da birbirlerini evlerine davet ederler,çay çorba içerler.Böylece arada bir kaynaşma olur.Ama oruç olduğumuz zaman misafirliğe gitmeye çekiniyoruz.Çünkü oruç tutmayanlar,bizim önümüzde bir şey yiyemiyorlar.Bu sebeple davet gelse bile reddediyoruz.İslam bu sebeple haftalık bayram gününüzde oruç tutmaya hoş bakmaz.Ama bu durum,orucu hususi cumaya denk getirenler içindir.

    Ayrıca belki bazı kişilerle cumadan cumaya görüşülüyordu.Bu kişi evi uzak olduğu için vakit namazlarına gelemiyordu.





+ Yorum Gönder