Konusunu Oylayın.: Namazda önünden birisinin gecmesi ve icinden konusmak

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Namazda önünden birisinin gecmesi ve icinden konusmak
  1. 30.Haziran.2011, 00:53
    1
    NuuR_
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Aralık.2010
    Üye No: 82420
    Mesaj Sayısı: 134
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Namazda önünden birisinin gecmesi ve icinden konusmak






    Namazda önünden birisinin gecmesi ve icinden konusmak Mumsema Selamunaleykum

    Herkes uyudugu icin, daha rahat kilmak
    Amaciyla oturma odasinda namaz kilarken ablam
    Önümden holden gecti ..
    Gunah oldugunu duydum
    Bu durumda gunaha girermiyim?

    2. Sorum:
    İcimden bazen konusuyorum .. Dilimle
    Soylemesemde icimden gecirdigim zaman namazim
    Bozulurmu?

    Allah razi olsun ..


  2. 30.Haziran.2011, 00:53
    1
    NuuR_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Selamunaleykum

    Herkes uyudugu icin, daha rahat kilmak
    Amaciyla oturma odasinda namaz kilarken ablam
    Önümden holden gecti ..
    Gunah oldugunu duydum
    Bu durumda gunaha girermiyim?

    2. Sorum:
    İcimden bazen konusuyorum .. Dilimle
    Soylemesemde icimden gecirdigim zaman namazim
    Bozulurmu?

    Allah razi olsun ..


    Benzer Konular

    - Namaz kılanın önünden kadın geçmesi

    - Gusül sırasında içinden değişik düşünceler geçmesi

    - Namazda ayeti sessizce içinden okumak namaz bozulurmu

    - Namazda içinden okumak hakkında

    - Rüyada Hz Muhammed Mustafa'nın önünden geçmesi

  3. 30.Haziran.2011, 01:02
    2
    Guray
    Karadeniz

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Temmuz.2008
    Üye No: 24378
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6
    Yaş: 28
    Bulunduğu yer: İzmir/Ksk

    Cevap: Namazda önünden birisinin gecmesi ve icinden konusmak




    Namaz kılanın secde yerinden bir kimsenin geçmesi ile namaz bozulmaz. Ancak geçen kimse günahkâr olur.
    Namaz kılanın önünden geçmenin günah olduğu yer, büyük câmilerde ve açık arazilerde namaz kılanın, ayaklarından itibaren secde ettiği yere kadar olan kısımdır.
    Küçük camilerde namaz kılanla onun önünden geçen arasında, direk, insan gibi bir engel bulunmazsa, namaz kılanın önünden nereden geçilirse mekruh olur.
    Esasen namaz kılan kimsenin, önünden geçilme ihtimali varsa, bir sütre edinmesi sünnettir.
    Küçük çocuk mükellefiyet yaşının altındaysa zaten bundan veya başka bir günahtan dolayı sorumluluğu yoktur.
    Sütre, önü açık bir yerde namaz kılan kimsenin gelip geçene siper olmak üzere ön tarafına koyduğu şeydir. Sütre, en az bir arşın (70 cm. kadar) bir yükseklikte olmalıdır. Namaza durmuşsa, sütre kullanması sünnettir.
    Sütre edinilen şey bir sütun, bir ağaç veya yere dikilmiş bir değnek, sandalye v.s. gibi yüksekliği olan herhangi bir şey olabilir. Hadîs-i şerîf`te bir ok ile de olsa sütre yapılması emredilmiştir.
    Yer sert olup değneği dikmek mümkün değilse, uzunluğuna bırakılır. Sütre olarak kullanacak hiçbir şey bulunamadığı takdirde ise, namaz kılan kimse, önüne, uzunlamasına bir çizgi çizer. Hilâl gibi kavisli de çizilebilir. Maksad onun arkasında olan şeylere bakıp da kalbini meşgul etmemektir.
    Yere serilen seccade, yere çizilmiş olan çizgiden daha fazla önünden geçmeğe mâni olduğu için, sütre yerine de geçer.
    İbn-i Âbidîn, önüne elbise veya kitabını koymayı da kâfi görür. Sütreyi dikmek, yatık koymaktan; yatık koymak da çizgiden evlâdır.
    Erkek kısmı önünden geçeni ikaz için okurken sesini yükseltebilir. Sadece Sübhânallah da diyebilir. Namaz kılanın önünden geçilmesi, onun namazına zarar vermez.
    Ancak geçen kimse günahkâr olmuş olur. Cemaatle kılınan namazlarda, yalnız imamın önünde sütrenin bulunması kâfidir

    sorularla islamiyet


  4. 30.Haziran.2011, 01:02
    2
    Karadeniz



    Namaz kılanın secde yerinden bir kimsenin geçmesi ile namaz bozulmaz. Ancak geçen kimse günahkâr olur.
    Namaz kılanın önünden geçmenin günah olduğu yer, büyük câmilerde ve açık arazilerde namaz kılanın, ayaklarından itibaren secde ettiği yere kadar olan kısımdır.
    Küçük camilerde namaz kılanla onun önünden geçen arasında, direk, insan gibi bir engel bulunmazsa, namaz kılanın önünden nereden geçilirse mekruh olur.
    Esasen namaz kılan kimsenin, önünden geçilme ihtimali varsa, bir sütre edinmesi sünnettir.
    Küçük çocuk mükellefiyet yaşının altındaysa zaten bundan veya başka bir günahtan dolayı sorumluluğu yoktur.
    Sütre, önü açık bir yerde namaz kılan kimsenin gelip geçene siper olmak üzere ön tarafına koyduğu şeydir. Sütre, en az bir arşın (70 cm. kadar) bir yükseklikte olmalıdır. Namaza durmuşsa, sütre kullanması sünnettir.
    Sütre edinilen şey bir sütun, bir ağaç veya yere dikilmiş bir değnek, sandalye v.s. gibi yüksekliği olan herhangi bir şey olabilir. Hadîs-i şerîf`te bir ok ile de olsa sütre yapılması emredilmiştir.
    Yer sert olup değneği dikmek mümkün değilse, uzunluğuna bırakılır. Sütre olarak kullanacak hiçbir şey bulunamadığı takdirde ise, namaz kılan kimse, önüne, uzunlamasına bir çizgi çizer. Hilâl gibi kavisli de çizilebilir. Maksad onun arkasında olan şeylere bakıp da kalbini meşgul etmemektir.
    Yere serilen seccade, yere çizilmiş olan çizgiden daha fazla önünden geçmeğe mâni olduğu için, sütre yerine de geçer.
    İbn-i Âbidîn, önüne elbise veya kitabını koymayı da kâfi görür. Sütreyi dikmek, yatık koymaktan; yatık koymak da çizgiden evlâdır.
    Erkek kısmı önünden geçeni ikaz için okurken sesini yükseltebilir. Sadece Sübhânallah da diyebilir. Namaz kılanın önünden geçilmesi, onun namazına zarar vermez.
    Ancak geçen kimse günahkâr olmuş olur. Cemaatle kılınan namazlarda, yalnız imamın önünde sütrenin bulunması kâfidir

    sorularla islamiyet


  5. 30.Haziran.2011, 12:59
    3
    menekse23
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ağustos.2010
    Üye No: 77719
    Mesaj Sayısı: 288
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: Almanya

    Cevap: Namazda önünden birisinin gecmesi ve icinden konusmak

    Leylâ’nın aşkıyla çöllere düşmüş olan Mecnun, farkında olmadan namaz kılmakta olan bir kimsenin önünden geçer. Namaz kılmakta olan kimse selâm verip namazdan çıktıktan sonra hiddetle seslenir:
    Ben, Leylâ’nın aşkından seni göremedim ki! Asıl sen, huzurunda namaz kıldığın Allâh’ın aşkından beni nasıl görebildin?

    “–Namaz kılanın önünden geçilmez, bilmez misin?!”


    Mecnun, o kimseye şu mukâbelede bulunur:


    “–Ben, Leylâ’nın aşkından seni göremedim ki! Asıl sen, huzurunda namaz kıldığın Allâh’ın aşkından beni nasıl görebildin?!”



    (Osman Nûri Topbaş, Hak Dostlarının Örnek Ahlakından-2, Erkam Yay.)


    Cenâb-ı Hâk bizleri huşû içerisinde namaz kılanlardan eylesin! (Amin)


    (alintidir)


  6. 30.Haziran.2011, 12:59
    3
    Devamlı Üye
    Leylâ’nın aşkıyla çöllere düşmüş olan Mecnun, farkında olmadan namaz kılmakta olan bir kimsenin önünden geçer. Namaz kılmakta olan kimse selâm verip namazdan çıktıktan sonra hiddetle seslenir:
    Ben, Leylâ’nın aşkından seni göremedim ki! Asıl sen, huzurunda namaz kıldığın Allâh’ın aşkından beni nasıl görebildin?

    “–Namaz kılanın önünden geçilmez, bilmez misin?!”


    Mecnun, o kimseye şu mukâbelede bulunur:


    “–Ben, Leylâ’nın aşkından seni göremedim ki! Asıl sen, huzurunda namaz kıldığın Allâh’ın aşkından beni nasıl görebildin?!”



    (Osman Nûri Topbaş, Hak Dostlarının Örnek Ahlakından-2, Erkam Yay.)


    Cenâb-ı Hâk bizleri huşû içerisinde namaz kılanlardan eylesin! (Amin)


    (alintidir)





+ Yorum Gönder