Konusunu Oylayın.: Hıristiyan olan biri ile arkadaşlık

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
Hıristiyan olan biri ile arkadaşlık
  1. 25.Haziran.2011, 20:01
    1
    Saif Al-Din
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Haziran.2011
    Üye No: 88205
    Mesaj Sayısı: 380
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 29

    Hıristiyan olan biri ile arkadaşlık






    Hıristiyan olan biri ile arkadaşlık Mumsema Selam aleykum ve rahmetullah kardeşlerim.
    Benim sorum yaklaşık bir yıldır kafamı kurcalıyor.

    Vakti zamanında İslamı anlatmak ve Allah'ın izni ile hidayetine vesile olmak amacıyla internetten hristiyan bir arkadaş edinmiştim.

    Daha sonraları çok iyi bir arkadaş olduk ve Hristiyan ve Yahudileri dost tutmayın ayeti nedeniyle korkmaya başladım. Dini konuşmalar yaptığımız zaman ise benim namazlarım bozulur oldu ve şeytanın verdiği vesveseler arttı. Bazen acaba münafık mı oldum gibi düşünceler geldi.

    O da Kur'an'ın bir kısmına inanıp bir kısmına inanmayınca arkadaşlığımızı bitirmeye karar verdim ve münasip bir dilde artık çok fazla konuşmayacağımızı anlattım.

    Lakin kendisi bugün bana, benim ondan uzaklaşmam nedeni ile depresyona girdiğini söyledi, o depresyona bende çok büyük bir günaha mı girdim diye çok korkuyorum, siz ne düşünürsünüz ?
    Yalnış anlaşılma olmaması için ekleyeyim ki aramızda aşk asla gündeme bile gelmedi ve olmaması için azami dikkat harcadım. Zaten kendisi Türkiyede bile değil.

    Korkum, benim bu kararım yüzünden onun bu kadar bunalıp depresyona girmesi acaba beni de günaha sokar mı ?


  2. 25.Haziran.2011, 20:01
    1
    Devamlı Üye



    Selam aleykum ve rahmetullah kardeşlerim.
    Benim sorum yaklaşık bir yıldır kafamı kurcalıyor.

    Vakti zamanında İslamı anlatmak ve Allah'ın izni ile hidayetine vesile olmak amacıyla internetten hristiyan bir arkadaş edinmiştim.

    Daha sonraları çok iyi bir arkadaş olduk ve Hristiyan ve Yahudileri dost tutmayın ayeti nedeniyle korkmaya başladım. Dini konuşmalar yaptığımız zaman ise benim namazlarım bozulur oldu ve şeytanın verdiği vesveseler arttı. Bazen acaba münafık mı oldum gibi düşünceler geldi.

    O da Kur'an'ın bir kısmına inanıp bir kısmına inanmayınca arkadaşlığımızı bitirmeye karar verdim ve münasip bir dilde artık çok fazla konuşmayacağımızı anlattım.

    Lakin kendisi bugün bana, benim ondan uzaklaşmam nedeni ile depresyona girdiğini söyledi, o depresyona bende çok büyük bir günaha mı girdim diye çok korkuyorum, siz ne düşünürsünüz ?
    Yalnış anlaşılma olmaması için ekleyeyim ki aramızda aşk asla gündeme bile gelmedi ve olmaması için azami dikkat harcadım. Zaten kendisi Türkiyede bile değil.

    Korkum, benim bu kararım yüzünden onun bu kadar bunalıp depresyona girmesi acaba beni de günaha sokar mı ?


    Benzer Konular

    - Hıristiyan Ne Demek Ve Hıristiyan Olmak Günah Mı ( mum hocam bilgi verir misin )

    - Müslüman bir kimsenin Hıristiyan olan karısı öldüğünde, kâfirlerin gömüldüğü kabrista

    - Darda olan biri için okunacak dua

    - Kör Olan Biri Cennette Körmü Kalır !

    - Namazında olan biri ve yoldan çıkmak istemeyen biri nasıl günahkar olur

  3. 25.Haziran.2011, 22:29
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Arkadaşlığımı kestim ama




    Alıntı
    Selam aleykum ve rahmetullah kardeşlerim.
    Benim sorum yaklaşık bir yıldır kafamı kurcalıyor.
    Vakti zamanında İslamı anlatmak ve Allah'ın izni ile hidayetine vesile olmak amacıyla internetten hristiyan bir arkadaş edinmiştim.
    Daha sonraları çok iyi bir arkadaş olduk ve Hristiyan ve Yahudileri dost tutmayın ayeti nedeniyle korkmaya başladım. Dini konuşmalar yaptığımız zaman ise benim namazlarım bozulur oldu ve şeytanın verdiği vesveseler arttı. Bazen acaba münafık mı oldum gibi düşünceler geldi.
    O da Kur'an'ın bir kısmına inanıp bir kısmına inanmayınca arkadaşlığımızı bitirmeye karar verdim ve münasip bir dilde artık çok fazla konuşmayacağımızı anlattım.
    Lakin kendisi bugün bana, benim ondan uzaklaşmam nedeni ile depresyona girdiğini söyledi, o depresyona bende çok büyük bir günaha mı girdim diye çok korkuyorum, siz ne düşünürsünüz ?
    Yalnış anlaşılma olmaması için ekleyeyim ki aramızda aşk asla gündeme bile gelmedi ve olmaması için azami dikkat harcadım. Zaten kendisi Türkiyede bile değil.
    Korkum, benim bu kararım yüzünden onun bu kadar bunalıp depresyona girmesi acaba beni de günaha sokar mı ?
    ve aleykumusselam ve rahmetullahi ve berkatuh.
    Kötü ahlaklı bir müslüman yada Hıristyan/Yahudi birile birliktelik bir şartla olur;
    -Eğer sizi yoldan çıkaramayacak ve ona yararınız olacaksa o zaman arkaaşlığınız olabilir.
    Yoksa uzaklaşmak en hayırlısıdır.


  4. 25.Haziran.2011, 22:29
    2
    Moderatör



    Alıntı
    Selam aleykum ve rahmetullah kardeşlerim.
    Benim sorum yaklaşık bir yıldır kafamı kurcalıyor.
    Vakti zamanında İslamı anlatmak ve Allah'ın izni ile hidayetine vesile olmak amacıyla internetten hristiyan bir arkadaş edinmiştim.
    Daha sonraları çok iyi bir arkadaş olduk ve Hristiyan ve Yahudileri dost tutmayın ayeti nedeniyle korkmaya başladım. Dini konuşmalar yaptığımız zaman ise benim namazlarım bozulur oldu ve şeytanın verdiği vesveseler arttı. Bazen acaba münafık mı oldum gibi düşünceler geldi.
    O da Kur'an'ın bir kısmına inanıp bir kısmına inanmayınca arkadaşlığımızı bitirmeye karar verdim ve münasip bir dilde artık çok fazla konuşmayacağımızı anlattım.
    Lakin kendisi bugün bana, benim ondan uzaklaşmam nedeni ile depresyona girdiğini söyledi, o depresyona bende çok büyük bir günaha mı girdim diye çok korkuyorum, siz ne düşünürsünüz ?
    Yalnış anlaşılma olmaması için ekleyeyim ki aramızda aşk asla gündeme bile gelmedi ve olmaması için azami dikkat harcadım. Zaten kendisi Türkiyede bile değil.
    Korkum, benim bu kararım yüzünden onun bu kadar bunalıp depresyona girmesi acaba beni de günaha sokar mı ?
    ve aleykumusselam ve rahmetullahi ve berkatuh.
    Kötü ahlaklı bir müslüman yada Hıristyan/Yahudi birile birliktelik bir şartla olur;
    -Eğer sizi yoldan çıkaramayacak ve ona yararınız olacaksa o zaman arkaaşlığınız olabilir.
    Yoksa uzaklaşmak en hayırlısıdır.


  5. 25.Haziran.2011, 23:09
    3
    NuuR_
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Aralık.2010
    Üye No: 82420
    Mesaj Sayısı: 134
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Hıristiyan olan biri ile arkadaşlık

    Mum hocam

    Benim hiristiyan arkadasim var, hic bir
    Zarar gelmedi, iyi anlasiyoruz .. Uygun degilmidir?


  6. 25.Haziran.2011, 23:09
    3
    NuuR_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    Mum hocam

    Benim hiristiyan arkadasim var, hic bir
    Zarar gelmedi, iyi anlasiyoruz .. Uygun degilmidir?


  7. 25.Haziran.2011, 23:17
    4
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Hıristiyan olan biri ile arkadaşlık

    Alıntı
    Mum hocam
    Benim hiristiyan arkadasim var, hic bir
    Zarar gelmedi, iyi anlasiyoruz .. Uygun degilmidir?
    Zararın gelmemesi ile yetinmemek gerekir, sizin faydanız oldumu?


  8. 25.Haziran.2011, 23:17
    4
    Moderatör
    Alıntı
    Mum hocam
    Benim hiristiyan arkadasim var, hic bir
    Zarar gelmedi, iyi anlasiyoruz .. Uygun degilmidir?
    Zararın gelmemesi ile yetinmemek gerekir, sizin faydanız oldumu?


  9. 25.Haziran.2011, 23:26
    5
    ikindi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Kasım.2010
    Üye No: 80576
    Mesaj Sayısı: 323
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Hıristiyan olan biri ile arkadaşlık

    Nuur kardesim inanin bana en iyi dost iyi bir müslümandi. cünkü digerleri seni satar, tecrübeden konusuyorum. sadece müslüman olanda degil namazinda abdestinde olan bir müslüman. senin niyetin arkadasina müslümanligi tanitmaksa tamam ona bisey demem ama öyle degilse sakincali olabilir. mum hocanin dedigi gibi ne faydasi oldu sana bu arkadasligin?


  10. 25.Haziran.2011, 23:26
    5
    Devamlı Üye
    Nuur kardesim inanin bana en iyi dost iyi bir müslümandi. cünkü digerleri seni satar, tecrübeden konusuyorum. sadece müslüman olanda degil namazinda abdestinde olan bir müslüman. senin niyetin arkadasina müslümanligi tanitmaksa tamam ona bisey demem ama öyle degilse sakincali olabilir. mum hocanin dedigi gibi ne faydasi oldu sana bu arkadasligin?


  11. 26.Haziran.2011, 10:49
    6
    Saif Al-Din
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Haziran.2011
    Üye No: 88205
    Mesaj Sayısı: 380
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 29

    Cevap: Hıristiyan olan biri ile arkadaşlık

    ben de uzaklaştım zaten ama ben uzaklaşırken o çok üzülmüş, hatta sağlık problemleri çıkmış.
    işte birşeyde ölçüyü tutturamayınca böyle oluyor, başta niyet güzelken çok yakın arkadaş olduk, ben arkadaşlığı kesince de onun üzerinde etkisi çok kötü oldu.

    benim arkadaşlığımı kesmem yüzünden onun sağlığını etkileyecek kadar depresyona girmesinin bana günahı var mıdır acaba bundan korkuyorum.


  12. 26.Haziran.2011, 10:49
    6
    Devamlı Üye
    ben de uzaklaştım zaten ama ben uzaklaşırken o çok üzülmüş, hatta sağlık problemleri çıkmış.
    işte birşeyde ölçüyü tutturamayınca böyle oluyor, başta niyet güzelken çok yakın arkadaş olduk, ben arkadaşlığı kesince de onun üzerinde etkisi çok kötü oldu.

    benim arkadaşlığımı kesmem yüzünden onun sağlığını etkileyecek kadar depresyona girmesinin bana günahı var mıdır acaba bundan korkuyorum.


  13. 26.Haziran.2011, 10:55
    7
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Hıristiyan olan biri ile arkadaşlık

    müslümanın amacı tebliğ yapmaktır dinimizi doğru güzel bir şekilde aktarmaktır. konuyu açan kardeşimde zaten onun için arkadaş edinmiş bir hıristiyanla. Ama dini bilginiz yoksa tartışmaya girmeyin onlarla , Arkadaşta edinmeyin. yahudileri Hıristiyanları dost edinmeyin onlar birbirinin dostudur. bir Papazın videosunu izlemiştim demiştiki Yahudilere Hıristiyanlardan kim lanetli derse o kişi lanetlenir. burdanda anlaşılıyorki onların birbiri ile dostlukları iyidir.

    Saif Al Din kardeşim sende nerdese ava giderken avlanacak mışsın.. Boş ver İslamı tam bilmeden girme onlarla münakaşaya...



  14. 26.Haziran.2011, 10:55
    7
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    müslümanın amacı tebliğ yapmaktır dinimizi doğru güzel bir şekilde aktarmaktır. konuyu açan kardeşimde zaten onun için arkadaş edinmiş bir hıristiyanla. Ama dini bilginiz yoksa tartışmaya girmeyin onlarla , Arkadaşta edinmeyin. yahudileri Hıristiyanları dost edinmeyin onlar birbirinin dostudur. bir Papazın videosunu izlemiştim demiştiki Yahudilere Hıristiyanlardan kim lanetli derse o kişi lanetlenir. burdanda anlaşılıyorki onların birbiri ile dostlukları iyidir.

    Saif Al Din kardeşim sende nerdese ava giderken avlanacak mışsın.. Boş ver İslamı tam bilmeden girme onlarla münakaşaya...



  15. 26.Haziran.2011, 11:04
    8
    EarthQuake®
    Yolcu

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Kasım.2009
    Üye No: 64514
    Mesaj Sayısı: 494
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 30
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Hıristiyan olan biri ile arkadaşlık

    Yahudiler ve Hıristiyanlar Hakkındaki Ayetler


    Soru: Kur’an’da Yahudiler ve Hıristiyanlar hakkındaki âyetlerde özellikle neler bildiriliyor?

    Cevap:
    Yahudiler hakkındaki âyetlerden bazıları şunlardır:

    1- Tevrat’ı değiştirdiler. (Bekara 79)
    2- Peygamberleri öldürdüler. (Âl-i İmran 183)
    3- Hazret-i İsa’yı öldüremediler. (Nisa 157)
    4- Fesat çıkardılar. Allah’a cimri dediler. (Maide 64)
    5- Hazret-i Meryem’e iftira ettiler. (Nisa 156)
    6- İman edenlere en şiddetli düşmanlık edenler Yahudi ve müşriklerdir. (Maide 82)
    7- Üzeyir Allah’ın oğlu dediler. (Tevbe 30)
    8- Kıskançlık ve maddi çıkar yüzünden Kur’an’a inanmadılar. (Bekara 146)
    9- Çoğu iman etmeyecektir. (Bekara 100; Nisa 155)
    10- Allah’ı inkârlarından dolayı lanete uğradılar. (Bekara 88-89)
    Kur’an’a göre Hıristiyanlar:
    1- Meryem oğlu Mesihe, Allah diyenler, kâfir olmuştur. (Maide 72)
    2- Allah üç ilahtan biridir diyenler kâfir olmuştur. (Maide 73)
    3- Meryem oğlu Mesih bir Peygamber, anası da sadık bir kadındır. (Maide 75)
    4- İsa Mesihe Allah’ın oğlu dediler. (Tevbe 30)
    5- Yahudilere göre, Hıristiyanlar Müslümanlara daha yakındır. (Maide 82)
    Yahudi ve Hıristiyanların ortak yönleri:
    1- Bilginlerini, rahiplerini Rabler edindiler. (Tevbe 31)
    2- Yahudi bilginleri ve Hıristiyan rahipleri halkın mallarını yediler. (Tevbe 34)
    3- Allah’ın oğullarıyız dediler. (Maide 18)
    4- Bile bile hakkı gizlediler. (Âl-i İmran 71)
    5- Allah çocuk edindi diye iftira ettiler. (Bekara 116)
    6- Allah’ın âyetlerini inkâr ettiler. Âl-i İmran 70)
    7- Allah’a iftira ettiler. (Âl-i İmran 78)
    8- Yahudi ve Hıristiyanlar, birbirinin dostlarıdır. (Maide 51)
    9- Resulullah, dinlerine girmedikçe, Yahudi ve Hıristiyanlar ondan razı olmazlar. (Bekara 120)
    10- Dinlerinde aşırı gittiler. (Nisa 171)
    11- Kitaplarındaki bilgileri gizlediler. (Maide 15)
    12- Ehl-i kitap, “Cennete ancak Yahudi ve Hıristiyanlar girecek” dediler.(Bekara 111)
    13- Ehl-i kitap ve müşriklerden olan inkârcılar, Cehennem ateşinde ebedi olarak kalırlar. Onlar, halkın en şerlileridir. (Beyyine 6)

    “Yahudileri ve Hıristiyanları Dost Edinmeyin.” Nasıl Anlaşılmalıdır?



    Soru:
    Kur’an-ı Kerim’de geçen,
    “Ey iman edenler! Yahudileri ve hıristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostudurlar. Sizden kim onları dost edinirse, şüphesiz o onlardan olur. Şüphesiz Allah, zalim kavmi doğru yola iletmez.” (Maide,51)
    ayeti nasıl anlaşılmalıdır? Onlarla iktisadî ve sosyal münasebetler içine girmek günah mıdır? Yabancı kadınlarla evlenmek caiz midir?

    Cevap:
    Merhum Elmalılı Hamdi Yazır bu ayet-i kerime için tefsirinde şöyle diyor:






    “Yahudi ve Hıristiyanları dostlar edinmeyin.” Onlara velî olmayınız değil, onları velî tutmayınız, itimat edip de yâr tanımayınız, yardaklık etmeyiniz. Velâyetlerine, hükümlerine yardımlarına müracaat etmek, mühim işlerin başına getirmek şöyle dursun, onlara gerçek bir dost gibi tam bir samimiyetle itimat edip de kendinizi kaptırmayınız. Özetle onları dost olur sanıp da yakın dostlarınız gibi sıkı fıkı beraberliklere dalmayınız, tuzaklarına düşmeyiniz, isteklerine iştirak etmeyiniz.
    Görülüyor ki ‘Yahudiler ve hıristiyanlara dostlar olmayınız’ buyurulmamış, ‘Yahudi ve hıristiyanları dost edinmeyiniz.’ buyurulmuştur. Çünkü “Allah sizi, din hakkında sizinle savaşmayan ve sizi yurtlarınızdan çıkarmayan kimselere iyilik etmekten, onlara adaletli davranmaktan men etmez.” (Mümtehine, 60/8) buyurulmuştur. Şu halde Müminler Yahudi ve Hıristiyanlara iyilik etmekten, dostluk yapmaktan, onlara âmir olmaktan yasaklanmış ve men edilmiş değil, onları dost edinmekten, yardaklık etmekten yasaklanmışlardır.





    ‘Dost edinmek’ ile ‘tebliğ niyetli dost olmak’ arasındaki farka dikkat edilmelidir:
    1-) Haram olan ‘Dost edinmek’: “Onlara her türlü sırrınızı paylaşmak, sıkı-fıkı bir ilişki içinde olmak, onlardan gelen her habere hemen itimat etmek ve onlara yardaklık etmek” yasaklanırken,
    2-) Helal olan ‘Dost olmak’: “İslamı temsil ve tebliğ noktasında diyalog kurmak, onlara adaletle hükmetmek, iyilik yapmak” olarak sıralayabiliriz.
    Şayet, bu hususu böyle anlamamış olursak, bazı Ayet-i Kerimeler arasında -haşa- çelişki meydana gelmiş olur ki, bu ise Kur’an’a değil, Diyalog karşıtı kardeşlerimize münhasır bir vasıftır:
    “Kendilerine kitap verilenlerin (Yahudi, Hıristiyanların) yiyecekleri size helal olduğu gibi sizin yiyeceğiniz de onlara helâldir. Mümin kadınlardan iffetli olanlar ile daha önce kendilerine kitap verilenlerden iffetli kadınlar da, mehirlerini vermeniz şartıyla, namuslu olmak, zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere size helâldir. (Maide 5)
    Yani, Ayet-i Kerime ile, Ehl-i Kitaptan kız almak ve onların yediğinden yemek helaldir. Şimdi şayet (Maide:51) de geçen dost edinmeyi, Elmalı ve diğer tefsirciler gibi anlamaz ve her kafiri düşman addedersek, o zaman Kuran-ı Kerim, hem Kafir Ehl-i Kitabın kızını bir eş olarak almaya ruhsat verirken, hemde düşman olmayı öğütlemiş olur ki, o zaman -haşa-Kuran’ı çeliştirmiş oluruz. Doğrusu tabii ki Elmalı Hamdi Yazır merhumun dediği gibidir.

    Konuya bir de Bediüzzaman Hazretlerinin sözlerinden bakalım:
    Bediüzzaman Hazretleri, Kur’anda men edilen “Yahudi ve Hıristiyanlarla dost olmayın (Maide, 5/51) Ayeti Kerimesinin tefsirinde, “Delil, katiü’l-metin olduğu gibi katiü’d-delalet olmak gerektir,” diyerek, yahudiler ve hıristiyanlarla diyalog ve dostluk kurmanın yasak olduğuna dair delilin Kur’an’ın ayetleri gibi sağlam bir metne dayandırılmasına rağmen, kastedilen anlamın kesin olmadığını belirterek, Yahudi ve Hristiyanlarla dost olmaya men değil, tahrif olan Yahudilik dini ile yine tahrif olan hristiyanlık dinine dost olmaya nehy olduğunu belirtmektedir.
    Şayet bu Ayet-i Kerimeyi böyle bir anlam verilmemiş olunursa, yine Bediüzzamanın “Ehl-i kitaptan bir haremin olsa elbette seveceksin!” ifadesinde dediği üzere, Ehl-i Kitab hanımları ile evlenmeye ruhsatı belirten (Maide 5/5 ) ayeti ile çelişeceğine vurgu yapmaktadır. Çünkü, hem “Dost edinmeyin.” hem de “Hanımları ile evlenmenizde bir sakınca olmaz.” anlayışı, Kur’an’ın siyak ve sibak bütünlüğünü zedelemektedir.




    Tefsirin devamında , Asr-ı Saadet döneminde, İslam’ın yeni nuzülü ile meydana gelen yeni bir Manevi inkılabat olduğundan, Sahabe-i Kiram bütün kıstaslarını bu noktadan yapmaktaydılar, ve bu din noktasında muhabbet veya düşmanlık beslerlerdi. Buna istinaden, Asrı Saadet döneminde gayrimüslimlere muhabbette bir nifak endişesi vardı. Ancak, günümüzde yaşanana inkılabat manevi değil bir nevi medeni ve dünyevi bir inkılabat olduğundan, kıstas olarak medeniyeti nazara almak esastır. Zaten, gayrimüslimlerin çoğu da dinlerine bağlı olmadıklarından, onlarla dost olmak, hem medeniyet ve gelişmişlikleri noktasına hem de dünyevi barış ve huzurun temini içindir. Bundan dolayı, Kur’an’daki nehiy bunu kesinlikle kapsamamaktadır.” (Münazarat, Sayfa 71)
    Ayrıca diyebiliriz ki, Hıristiyan ve Yahudilerle dost olmayı nehy, tümü ile dost olmayı nehy şeklinde algılayanlar, Kur’an’ın şu ayetlerini görmemezlikten geliyorlar:
    “Sizinle din hususunda savaşmamış ve sizi yurdunuzdan çıkarmamış olanlara iyilik yapmaktan ve adalet etmekten Allah sizi men etmez. Şüphesiz ki, Allah adalet edenleri sever.”
    “Ancak Allah sizinle din hususunda savaşmış, sizi yurdunuzdan çıkarmış ve çıkarılmanıza yardım etmiş olanları dost edinmekten sizi men eder. Kim onları dost edinirse işte onlar zâlimlerin tâ kendisidir.” (Mümtehine, 8,9)


    “Kitap ehliyle ancak en güzel bir yoldan mücadele edin; güzellikle, yumuşaklıkla, delil ve ispat yoluyla onlara Hakk’ı anlatın; ancak onlardan zulme sapanlar müstesnadır. Onlara deyin ki: ‘Bize indirilene de, size indirilene de îmân ettik. Bizim İlâh’ımız da, sizin İlâh’ınız da birdir. Biz ancak O’na boyun eğeriz.” (Ankebut, 46)


    “De ki: “Ey ehl-i kitap, sizinle bizim aramızda aynı olan bir kelimeye gelin: Allah’tan başkasına ibadet etmeyelim ve O’na hiçbir şeyi ortak koşmayalım; Allah’ı bırakıp da, kimimiz kimimizi rabler de edinmesin.” (Âl-i İmrân, 64)
    ***
    Meâlini verdiğimiz bu âyetler gibi daha birçok İlâhî emirler ve hadis-i şeriflerle Müslümanların ehl-i kitapla münasebetlerinin esasları belirtilmiştir. Dinimiz, hiçbir zaman onları “Kâfirdir” diye saf dışı bırakıp alakayı kesmemizi emretmemiş, onlarla dünya işlerinde anlaşmalar yapmayı, ortak hareket etmeyi meşru saymıştır. Yahudi ve Hıristiyanlarla yapılan bu gibi münasebetler, Kur’an-ı Kerimin, “Yahudileri ve Hıristiyanları dost edinmeyin.” hükmüne aykırı değildir. Ayette yasaklanan dostluk, bir inanç olarak Yahudiliği ve Hıristiyanlığı benimsemek, o yanlış inançlara dostluk göstermek manasınadır. Bir ehl-i kitabın ilminden, sanatından faydalanmak üzere kendisiyle dostluk kurmak bu yasağa girmez. Bediüzzaman’ın izahiyle mesele şöyledir:
    “Herbir Müslümanın her bir sıfatı her zaman Müslüman olması lâzım olmadığı gibi, her bir kâfirin dahi bütün sıfat ve sanatları kâfir olmak lâzım gelmez. Binaenaleyh Müslüman olan bir sıfatı veya bir sanatı istihsan etmek (hoş karşılamak) iktibas etmek, neden caiz olmasın?” Diğer taraftan, “Onlarla dost olmamız medeniyet ve terakkilerini istihsan ile iktibas etmektir (güzel görüp almaktır). Ve her saadet-i dünyeviyenin esası olan asâyişi muhafazadır.” Çünkü, “Daire-i itikatı daire-i muamelata karıştırmaya mecburiyet yoktur.” (Münazarat, s.26-27)
    Yani inancı beşerî münasebetlere karıştırmaya lüzum ve mecburiyet yoktur.
    Bir Müslümanın diğer din mensuplarıyla veya hiçbir inanca sahip olmayan kimselerle inanç bakımından olmasa da, bazı durumlarda müşterek hareket etmesi ve birtakım medenî münasebetlerde bulunması mümkündür. Aynı topraklarda veya aynı dünyada yaşayan insanların zaman zaman birbirleriyle bir kısım meselelerde fikir alış verişinde bulunmaları tabiidir. Bu durum milletler arasında olduğu gibi, dar çerçevede fertler arasında da görülmektedir.

    Müslümanlarla, aynı memlekette, aynı şehirde yaşayan gayr-ı müslimlere düşman nazarıyla bakılmasına dinimiz müsaade etmemiştir. Dinimiz, ehl-i kitabın kadınlarıyla evlenmeyi, yemeklerini yemeyi, hastalandıkları zaman ziyaretlerine gidip hal ve hatırlarını sormayı, komşuluk hukukuna riayet etmeyi bir vazife saymıştır. “Zimmiye eziyet edenin ben hasmıyım.” buyuran Sevgili Peygamberimiz (a.s.m.) Müslümanları, kendi ülkelerinde yaşayan ve kendilerine tecavüz etmeyip zarar vermeyen gayrımüslim vatandaşların haklarını korumayı, onlara sıkıntı vermemeyi emir buyurmuşlardır. Ehl-i kitabın İslâm topraklarında dinlerini rahatça yaşamalarına müsaade eden ve onlara tam bir ibadet ve inanç hürriyeti veren İslâmiyet, bu müsamahayı çok geniş tutmuştur.

    Dr. Emin Şimşek
    Mehmet Paksu / Sorularla İslamiyet
    Derleme / EarthQuake® Studios



  16. 26.Haziran.2011, 11:04
    8
    Yahudiler ve Hıristiyanlar Hakkındaki Ayetler


    Soru: Kur’an’da Yahudiler ve Hıristiyanlar hakkındaki âyetlerde özellikle neler bildiriliyor?

    Cevap:
    Yahudiler hakkındaki âyetlerden bazıları şunlardır:

    1- Tevrat’ı değiştirdiler. (Bekara 79)
    2- Peygamberleri öldürdüler. (Âl-i İmran 183)
    3- Hazret-i İsa’yı öldüremediler. (Nisa 157)
    4- Fesat çıkardılar. Allah’a cimri dediler. (Maide 64)
    5- Hazret-i Meryem’e iftira ettiler. (Nisa 156)
    6- İman edenlere en şiddetli düşmanlık edenler Yahudi ve müşriklerdir. (Maide 82)
    7- Üzeyir Allah’ın oğlu dediler. (Tevbe 30)
    8- Kıskançlık ve maddi çıkar yüzünden Kur’an’a inanmadılar. (Bekara 146)
    9- Çoğu iman etmeyecektir. (Bekara 100; Nisa 155)
    10- Allah’ı inkârlarından dolayı lanete uğradılar. (Bekara 88-89)
    Kur’an’a göre Hıristiyanlar:
    1- Meryem oğlu Mesihe, Allah diyenler, kâfir olmuştur. (Maide 72)
    2- Allah üç ilahtan biridir diyenler kâfir olmuştur. (Maide 73)
    3- Meryem oğlu Mesih bir Peygamber, anası da sadık bir kadındır. (Maide 75)
    4- İsa Mesihe Allah’ın oğlu dediler. (Tevbe 30)
    5- Yahudilere göre, Hıristiyanlar Müslümanlara daha yakındır. (Maide 82)
    Yahudi ve Hıristiyanların ortak yönleri:
    1- Bilginlerini, rahiplerini Rabler edindiler. (Tevbe 31)
    2- Yahudi bilginleri ve Hıristiyan rahipleri halkın mallarını yediler. (Tevbe 34)
    3- Allah’ın oğullarıyız dediler. (Maide 18)
    4- Bile bile hakkı gizlediler. (Âl-i İmran 71)
    5- Allah çocuk edindi diye iftira ettiler. (Bekara 116)
    6- Allah’ın âyetlerini inkâr ettiler. Âl-i İmran 70)
    7- Allah’a iftira ettiler. (Âl-i İmran 78)
    8- Yahudi ve Hıristiyanlar, birbirinin dostlarıdır. (Maide 51)
    9- Resulullah, dinlerine girmedikçe, Yahudi ve Hıristiyanlar ondan razı olmazlar. (Bekara 120)
    10- Dinlerinde aşırı gittiler. (Nisa 171)
    11- Kitaplarındaki bilgileri gizlediler. (Maide 15)
    12- Ehl-i kitap, “Cennete ancak Yahudi ve Hıristiyanlar girecek” dediler.(Bekara 111)
    13- Ehl-i kitap ve müşriklerden olan inkârcılar, Cehennem ateşinde ebedi olarak kalırlar. Onlar, halkın en şerlileridir. (Beyyine 6)

    “Yahudileri ve Hıristiyanları Dost Edinmeyin.” Nasıl Anlaşılmalıdır?



    Soru:
    Kur’an-ı Kerim’de geçen,
    “Ey iman edenler! Yahudileri ve hıristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirlerinin dostudurlar. Sizden kim onları dost edinirse, şüphesiz o onlardan olur. Şüphesiz Allah, zalim kavmi doğru yola iletmez.” (Maide,51)
    ayeti nasıl anlaşılmalıdır? Onlarla iktisadî ve sosyal münasebetler içine girmek günah mıdır? Yabancı kadınlarla evlenmek caiz midir?

    Cevap:
    Merhum Elmalılı Hamdi Yazır bu ayet-i kerime için tefsirinde şöyle diyor:






    “Yahudi ve Hıristiyanları dostlar edinmeyin.” Onlara velî olmayınız değil, onları velî tutmayınız, itimat edip de yâr tanımayınız, yardaklık etmeyiniz. Velâyetlerine, hükümlerine yardımlarına müracaat etmek, mühim işlerin başına getirmek şöyle dursun, onlara gerçek bir dost gibi tam bir samimiyetle itimat edip de kendinizi kaptırmayınız. Özetle onları dost olur sanıp da yakın dostlarınız gibi sıkı fıkı beraberliklere dalmayınız, tuzaklarına düşmeyiniz, isteklerine iştirak etmeyiniz.
    Görülüyor ki ‘Yahudiler ve hıristiyanlara dostlar olmayınız’ buyurulmamış, ‘Yahudi ve hıristiyanları dost edinmeyiniz.’ buyurulmuştur. Çünkü “Allah sizi, din hakkında sizinle savaşmayan ve sizi yurtlarınızdan çıkarmayan kimselere iyilik etmekten, onlara adaletli davranmaktan men etmez.” (Mümtehine, 60/8) buyurulmuştur. Şu halde Müminler Yahudi ve Hıristiyanlara iyilik etmekten, dostluk yapmaktan, onlara âmir olmaktan yasaklanmış ve men edilmiş değil, onları dost edinmekten, yardaklık etmekten yasaklanmışlardır.





    ‘Dost edinmek’ ile ‘tebliğ niyetli dost olmak’ arasındaki farka dikkat edilmelidir:
    1-) Haram olan ‘Dost edinmek’: “Onlara her türlü sırrınızı paylaşmak, sıkı-fıkı bir ilişki içinde olmak, onlardan gelen her habere hemen itimat etmek ve onlara yardaklık etmek” yasaklanırken,
    2-) Helal olan ‘Dost olmak’: “İslamı temsil ve tebliğ noktasında diyalog kurmak, onlara adaletle hükmetmek, iyilik yapmak” olarak sıralayabiliriz.
    Şayet, bu hususu böyle anlamamış olursak, bazı Ayet-i Kerimeler arasında -haşa- çelişki meydana gelmiş olur ki, bu ise Kur’an’a değil, Diyalog karşıtı kardeşlerimize münhasır bir vasıftır:
    “Kendilerine kitap verilenlerin (Yahudi, Hıristiyanların) yiyecekleri size helal olduğu gibi sizin yiyeceğiniz de onlara helâldir. Mümin kadınlardan iffetli olanlar ile daha önce kendilerine kitap verilenlerden iffetli kadınlar da, mehirlerini vermeniz şartıyla, namuslu olmak, zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere size helâldir. (Maide 5)
    Yani, Ayet-i Kerime ile, Ehl-i Kitaptan kız almak ve onların yediğinden yemek helaldir. Şimdi şayet (Maide:51) de geçen dost edinmeyi, Elmalı ve diğer tefsirciler gibi anlamaz ve her kafiri düşman addedersek, o zaman Kuran-ı Kerim, hem Kafir Ehl-i Kitabın kızını bir eş olarak almaya ruhsat verirken, hemde düşman olmayı öğütlemiş olur ki, o zaman -haşa-Kuran’ı çeliştirmiş oluruz. Doğrusu tabii ki Elmalı Hamdi Yazır merhumun dediği gibidir.

    Konuya bir de Bediüzzaman Hazretlerinin sözlerinden bakalım:
    Bediüzzaman Hazretleri, Kur’anda men edilen “Yahudi ve Hıristiyanlarla dost olmayın (Maide, 5/51) Ayeti Kerimesinin tefsirinde, “Delil, katiü’l-metin olduğu gibi katiü’d-delalet olmak gerektir,” diyerek, yahudiler ve hıristiyanlarla diyalog ve dostluk kurmanın yasak olduğuna dair delilin Kur’an’ın ayetleri gibi sağlam bir metne dayandırılmasına rağmen, kastedilen anlamın kesin olmadığını belirterek, Yahudi ve Hristiyanlarla dost olmaya men değil, tahrif olan Yahudilik dini ile yine tahrif olan hristiyanlık dinine dost olmaya nehy olduğunu belirtmektedir.
    Şayet bu Ayet-i Kerimeyi böyle bir anlam verilmemiş olunursa, yine Bediüzzamanın “Ehl-i kitaptan bir haremin olsa elbette seveceksin!” ifadesinde dediği üzere, Ehl-i Kitab hanımları ile evlenmeye ruhsatı belirten (Maide 5/5 ) ayeti ile çelişeceğine vurgu yapmaktadır. Çünkü, hem “Dost edinmeyin.” hem de “Hanımları ile evlenmenizde bir sakınca olmaz.” anlayışı, Kur’an’ın siyak ve sibak bütünlüğünü zedelemektedir.




    Tefsirin devamında , Asr-ı Saadet döneminde, İslam’ın yeni nuzülü ile meydana gelen yeni bir Manevi inkılabat olduğundan, Sahabe-i Kiram bütün kıstaslarını bu noktadan yapmaktaydılar, ve bu din noktasında muhabbet veya düşmanlık beslerlerdi. Buna istinaden, Asrı Saadet döneminde gayrimüslimlere muhabbette bir nifak endişesi vardı. Ancak, günümüzde yaşanana inkılabat manevi değil bir nevi medeni ve dünyevi bir inkılabat olduğundan, kıstas olarak medeniyeti nazara almak esastır. Zaten, gayrimüslimlerin çoğu da dinlerine bağlı olmadıklarından, onlarla dost olmak, hem medeniyet ve gelişmişlikleri noktasına hem de dünyevi barış ve huzurun temini içindir. Bundan dolayı, Kur’an’daki nehiy bunu kesinlikle kapsamamaktadır.” (Münazarat, Sayfa 71)
    Ayrıca diyebiliriz ki, Hıristiyan ve Yahudilerle dost olmayı nehy, tümü ile dost olmayı nehy şeklinde algılayanlar, Kur’an’ın şu ayetlerini görmemezlikten geliyorlar:
    “Sizinle din hususunda savaşmamış ve sizi yurdunuzdan çıkarmamış olanlara iyilik yapmaktan ve adalet etmekten Allah sizi men etmez. Şüphesiz ki, Allah adalet edenleri sever.”
    “Ancak Allah sizinle din hususunda savaşmış, sizi yurdunuzdan çıkarmış ve çıkarılmanıza yardım etmiş olanları dost edinmekten sizi men eder. Kim onları dost edinirse işte onlar zâlimlerin tâ kendisidir.” (Mümtehine, 8,9)


    “Kitap ehliyle ancak en güzel bir yoldan mücadele edin; güzellikle, yumuşaklıkla, delil ve ispat yoluyla onlara Hakk’ı anlatın; ancak onlardan zulme sapanlar müstesnadır. Onlara deyin ki: ‘Bize indirilene de, size indirilene de îmân ettik. Bizim İlâh’ımız da, sizin İlâh’ınız da birdir. Biz ancak O’na boyun eğeriz.” (Ankebut, 46)


    “De ki: “Ey ehl-i kitap, sizinle bizim aramızda aynı olan bir kelimeye gelin: Allah’tan başkasına ibadet etmeyelim ve O’na hiçbir şeyi ortak koşmayalım; Allah’ı bırakıp da, kimimiz kimimizi rabler de edinmesin.” (Âl-i İmrân, 64)
    ***
    Meâlini verdiğimiz bu âyetler gibi daha birçok İlâhî emirler ve hadis-i şeriflerle Müslümanların ehl-i kitapla münasebetlerinin esasları belirtilmiştir. Dinimiz, hiçbir zaman onları “Kâfirdir” diye saf dışı bırakıp alakayı kesmemizi emretmemiş, onlarla dünya işlerinde anlaşmalar yapmayı, ortak hareket etmeyi meşru saymıştır. Yahudi ve Hıristiyanlarla yapılan bu gibi münasebetler, Kur’an-ı Kerimin, “Yahudileri ve Hıristiyanları dost edinmeyin.” hükmüne aykırı değildir. Ayette yasaklanan dostluk, bir inanç olarak Yahudiliği ve Hıristiyanlığı benimsemek, o yanlış inançlara dostluk göstermek manasınadır. Bir ehl-i kitabın ilminden, sanatından faydalanmak üzere kendisiyle dostluk kurmak bu yasağa girmez. Bediüzzaman’ın izahiyle mesele şöyledir:
    “Herbir Müslümanın her bir sıfatı her zaman Müslüman olması lâzım olmadığı gibi, her bir kâfirin dahi bütün sıfat ve sanatları kâfir olmak lâzım gelmez. Binaenaleyh Müslüman olan bir sıfatı veya bir sanatı istihsan etmek (hoş karşılamak) iktibas etmek, neden caiz olmasın?” Diğer taraftan, “Onlarla dost olmamız medeniyet ve terakkilerini istihsan ile iktibas etmektir (güzel görüp almaktır). Ve her saadet-i dünyeviyenin esası olan asâyişi muhafazadır.” Çünkü, “Daire-i itikatı daire-i muamelata karıştırmaya mecburiyet yoktur.” (Münazarat, s.26-27)
    Yani inancı beşerî münasebetlere karıştırmaya lüzum ve mecburiyet yoktur.
    Bir Müslümanın diğer din mensuplarıyla veya hiçbir inanca sahip olmayan kimselerle inanç bakımından olmasa da, bazı durumlarda müşterek hareket etmesi ve birtakım medenî münasebetlerde bulunması mümkündür. Aynı topraklarda veya aynı dünyada yaşayan insanların zaman zaman birbirleriyle bir kısım meselelerde fikir alış verişinde bulunmaları tabiidir. Bu durum milletler arasında olduğu gibi, dar çerçevede fertler arasında da görülmektedir.

    Müslümanlarla, aynı memlekette, aynı şehirde yaşayan gayr-ı müslimlere düşman nazarıyla bakılmasına dinimiz müsaade etmemiştir. Dinimiz, ehl-i kitabın kadınlarıyla evlenmeyi, yemeklerini yemeyi, hastalandıkları zaman ziyaretlerine gidip hal ve hatırlarını sormayı, komşuluk hukukuna riayet etmeyi bir vazife saymıştır. “Zimmiye eziyet edenin ben hasmıyım.” buyuran Sevgili Peygamberimiz (a.s.m.) Müslümanları, kendi ülkelerinde yaşayan ve kendilerine tecavüz etmeyip zarar vermeyen gayrımüslim vatandaşların haklarını korumayı, onlara sıkıntı vermemeyi emir buyurmuşlardır. Ehl-i kitabın İslâm topraklarında dinlerini rahatça yaşamalarına müsaade eden ve onlara tam bir ibadet ve inanç hürriyeti veren İslâmiyet, bu müsamahayı çok geniş tutmuştur.

    Dr. Emin Şimşek
    Mehmet Paksu / Sorularla İslamiyet
    Derleme / EarthQuake® Studios



  17. 26.Haziran.2011, 11:32
    9
    Saif Al-Din
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Haziran.2011
    Üye No: 88205
    Mesaj Sayısı: 380
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 29

    Cevap: Hıristiyan olan biri ile arkadaşlık

    Allah razı olsun inşaAllah, çok sağolun.
    He ya kendim avlanıcaktım, bu da bana tecrübe oldu sen daha kendi nefsine söz geçiremiyosun dur bi otur oturduğun yerde dediler


  18. 26.Haziran.2011, 11:32
    9
    Devamlı Üye
    Allah razı olsun inşaAllah, çok sağolun.
    He ya kendim avlanıcaktım, bu da bana tecrübe oldu sen daha kendi nefsine söz geçiremiyosun dur bi otur oturduğun yerde dediler


  19. 26.Haziran.2011, 12:43
    10
    NuuR_
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Aralık.2010
    Üye No: 82420
    Mesaj Sayısı: 134
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Cevap: Hıristiyan olan biri ile arkadaşlık

    O kadar yillik arkadasligimi atmak
    Zor olacak ..

    Gurbettede okul arkadaslarin vs. Coguncalik bunlar oluyor
    Mesai arkadaslarinda musluman degiller .. Bu durumda nasil davranacagiz
    ..
    Inanin bazen bikiyorum, bunaliyorum ..

    Arkadassizligin ne kadar zor oldugunu tahmin ediyorsunuzdur
    ..

    Desenize arkadassiz kalacagim, müslüman arkadaslarim benim gibi
    Dinine düskün degiller, buda beni cok üzüyor ..

    Gerci Allah (cc) bizlere dost edinmeyin dediyse biz Yerine getiririz
    ..


  20. 26.Haziran.2011, 12:43
    10
    NuuR_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    O kadar yillik arkadasligimi atmak
    Zor olacak ..

    Gurbettede okul arkadaslarin vs. Coguncalik bunlar oluyor
    Mesai arkadaslarinda musluman degiller .. Bu durumda nasil davranacagiz
    ..
    Inanin bazen bikiyorum, bunaliyorum ..

    Arkadassizligin ne kadar zor oldugunu tahmin ediyorsunuzdur
    ..

    Desenize arkadassiz kalacagim, müslüman arkadaslarim benim gibi
    Dinine düskün degiller, buda beni cok üzüyor ..

    Gerci Allah (cc) bizlere dost edinmeyin dediyse biz Yerine getiririz
    ..


  21. 26.Haziran.2011, 12:54
    11
    islamyolu
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Mayıs.2011
    Üye No: 87477
    Mesaj Sayısı: 2,615
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Hıristiyan olan biri ile arkadaşlık

    Alıntı
    O kadar yillik arkadasligimi atmak
    Zor olacak ..

    Gurbettede okul arkadaslarin vs. Coguncalik bunlar oluyor
    Mesai arkadaslarinda musluman degiller .. Bu durumda nasil davranacagiz
    ..
    Inanin bazen bikiyorum, bunaliyorum ..

    Arkadassizligin ne kadar zor oldugunu tahmin ediyorsunuzdur
    ..

    Desenize arkadassiz kalacagim, müslüman arkadaslarim benim gibi
    Dinine düskün degiller, buda beni cok üzüyor ..

    Gerci Allah (cc) bizlere dost edinmeyin dediyse biz Yerine getiririz
    kardeş bir Hıristiyana yahudiye yemek ikramı yaparsın. komşunsa onada yemek verirsin. yardıma muhtaçsa yardım edersin. bu müslümanlıgın görevleri. burada bir zaruret yok. Ama gidipte onların noeline katılırsan. bilmem dini günlerini bayramlarını kutlarsan bu sefer dinden çıkmaya kadar gider. mesai arkadaşların müslüman değilse normal olarak konuş bunda zaruret yok. ama bir müslümana karşı davrandıgın gibi yakınlık yapma. müslümanlara güvendigin gibi onlara güvenme. unutmaki onları Allah sevmiyor bizler niye sevelim. Unutmaki onlarında Rızkını Allah veriyor , Bizimde ne haddimizeki onlara erzak vs gibi yardımlar yapmayalım.. ince ayrıntıları iyi bilmemiz lazım


  22. 26.Haziran.2011, 12:54
    11
    islamyolu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    O kadar yillik arkadasligimi atmak
    Zor olacak ..

    Gurbettede okul arkadaslarin vs. Coguncalik bunlar oluyor
    Mesai arkadaslarinda musluman degiller .. Bu durumda nasil davranacagiz
    ..
    Inanin bazen bikiyorum, bunaliyorum ..

    Arkadassizligin ne kadar zor oldugunu tahmin ediyorsunuzdur
    ..

    Desenize arkadassiz kalacagim, müslüman arkadaslarim benim gibi
    Dinine düskün degiller, buda beni cok üzüyor ..

    Gerci Allah (cc) bizlere dost edinmeyin dediyse biz Yerine getiririz
    kardeş bir Hıristiyana yahudiye yemek ikramı yaparsın. komşunsa onada yemek verirsin. yardıma muhtaçsa yardım edersin. bu müslümanlıgın görevleri. burada bir zaruret yok. Ama gidipte onların noeline katılırsan. bilmem dini günlerini bayramlarını kutlarsan bu sefer dinden çıkmaya kadar gider. mesai arkadaşların müslüman değilse normal olarak konuş bunda zaruret yok. ama bir müslümana karşı davrandıgın gibi yakınlık yapma. müslümanlara güvendigin gibi onlara güvenme. unutmaki onları Allah sevmiyor bizler niye sevelim. Unutmaki onlarında Rızkını Allah veriyor , Bizimde ne haddimizeki onlara erzak vs gibi yardımlar yapmayalım.. ince ayrıntıları iyi bilmemiz lazım





+ Yorum Gönder