Konusunu Oylayın.: Camide tek namaz

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Camide tek namaz
  1. 28.Mayıs.2011, 19:46
    1
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Camide tek namaz






    Camide tek namaz Mumsema bazen dershaneden çıktığımda ezan okunalı yarım saat felan oluyor.bu durumda ben namazımı dershaneden dönüşte camide tek başımamı kılmalıyım.yoksa evdemi kılmalıyım.biliyorum cami daha sevap ama cemaatle kılmış olmuyorum sonuçta.camide cemaatsız kılmanın evde tek kılmaktan daha mı sevaptır.


  2. 28.Mayıs.2011, 19:46
    1
    Hadis Öğrencisi



    bazen dershaneden çıktığımda ezan okunalı yarım saat felan oluyor.bu durumda ben namazımı dershaneden dönüşte camide tek başımamı kılmalıyım.yoksa evdemi kılmalıyım.biliyorum cami daha sevap ama cemaatle kılmış olmuyorum sonuçta.camide cemaatsız kılmanın evde tek kılmaktan daha mı sevaptır.


    Benzer Konular

    - Bir kimse camide belirli bir yerde namaz kılmayı adet haline getirse ve hep orada namaz kılmış olsa

    - Camide namaz nasıl kılınıyor?

    - Hapisteyken, camide namaz kılıyordu

    - Kadın camide namaz kılabilir mi?

    - Kadının camide namaz kılması caiz mi? Namaz kılarken imamı veya cemaati görmeleri şart mı?

  3. 28.Mayıs.2011, 19:50
    2
    Altundal
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Nisan.2011
    Üye No: 86504
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: camide tek namaz




    cemaat ile kılınan namaz tek başına kılınan namazdan 27 kat daha faziletlidir


  4. 28.Mayıs.2011, 19:50
    2
    Devamlı Üye



    cemaat ile kılınan namaz tek başına kılınan namazdan 27 kat daha faziletlidir


  5. 28.Mayıs.2011, 19:51
    3
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: camide tek namaz

    ya onu zaten biliyorum o camide cemaatla kılınan namaz için geçerli.ben camiye vardığımda cemaat çoktan dağılmış oluyor.ben tek kılıyorum.ben onu soruyorum.


  6. 28.Mayıs.2011, 19:51
    3
    Hadis Öğrencisi
    ya onu zaten biliyorum o camide cemaatla kılınan namaz için geçerli.ben camiye vardığımda cemaat çoktan dağılmış oluyor.ben tek kılıyorum.ben onu soruyorum.


  7. 28.Mayıs.2011, 19:53
    4
    Altundal
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Nisan.2011
    Üye No: 86504
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: camide tek namaz

    özür dilerim hakkını helal et ben soruyu yanlış anlamışım


  8. 28.Mayıs.2011, 19:53
    4
    Devamlı Üye
    özür dilerim hakkını helal et ben soruyu yanlış anlamışım


  9. 28.Mayıs.2011, 19:58
    5
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: camide tek namaz

    ben cemaatle kılınan namazın 27 derece üstün olduğunu biliyorum.70 kat felan bilmiyorum.kaynağı gösterirmisiniz.


  10. 28.Mayıs.2011, 19:58
    5
    Hadis Öğrencisi
    ben cemaatle kılınan namazın 27 derece üstün olduğunu biliyorum.70 kat felan bilmiyorum.kaynağı gösterirmisiniz.


  11. 28.Mayıs.2011, 20:00
    6
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: camide tek namaz

    Alıntı
    cami daha sevap ama cemaatle kılmış olmuyorum sonuçta.camide cemaatsız kılmanın evde tek kılmaktan daha mı sevaptır.
    camide tek kılmak evde tek kılmakla aynıdır kardeşim fark etmiyor
    önemli olanCemaate katılarak cemaat sevabı almaktır.
    ama mazeretinizden dolayı camide tek başınıza kılabilirsiniz,
    Niyetin halis olduktan sonra Rabbimiz o kıldığın namazı istediği
    gibi hükmünü verir,dilediği gibi değerlendirir,üzüntünden dolayı sana
    o cemaatten daha fazla ecir verir.Hüküm Allah c.c dur
    belki aklına takılan birşey olursa die yazıyı ekliyorum.
    Hayırlarla kal...

    ________________

    Cemaatle namaz kılmakta, cumhur-u ulemaya göre imamın niyet etmesi şartı yoktur. Yalnız Hanefî mezhebinde kadınlara imam olanın imamlığa niyet etmesi gerekir.
    Buna göre, tek başına namaz kılan bir kimseye cemaat olmakta bir sakınca yoktur. İmama uyan kimsenin buna niyet etmesi şarttır.
    Arkasından bir kimsenin kendisine tabi olduğunu gören kimse de, artık içinden bir imam olduğunu düşünüp ona göre hareket edecektir. Normal bir cemaatin imamı ne yapacaksa, tek başına namaz kılan bir kimsenin sonradan kendine tabi olanlardan dolayı imam olanın durumu da aynıdır.
    Yine, normal cemaatin imamına sonradan (mesbuk olarak) gelip uyan bir kimsenin, imamın namazından sonra namazını nasıl tamamlaması gerekiyorsa, tek başına namaz kılan bir kimseye sonradan gelip tabi olanın durumu da aynıdır. (bk. Nevevî, Mecmu, 4/202-203; Haşiyetu’t-Tahtavî, 235; V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 2/222).


  12. 28.Mayıs.2011, 20:00
    6
    Silent and lonely rains
    Alıntı
    cami daha sevap ama cemaatle kılmış olmuyorum sonuçta.camide cemaatsız kılmanın evde tek kılmaktan daha mı sevaptır.
    camide tek kılmak evde tek kılmakla aynıdır kardeşim fark etmiyor
    önemli olanCemaate katılarak cemaat sevabı almaktır.
    ama mazeretinizden dolayı camide tek başınıza kılabilirsiniz,
    Niyetin halis olduktan sonra Rabbimiz o kıldığın namazı istediği
    gibi hükmünü verir,dilediği gibi değerlendirir,üzüntünden dolayı sana
    o cemaatten daha fazla ecir verir.Hüküm Allah c.c dur
    belki aklına takılan birşey olursa die yazıyı ekliyorum.
    Hayırlarla kal...

    ________________

    Cemaatle namaz kılmakta, cumhur-u ulemaya göre imamın niyet etmesi şartı yoktur. Yalnız Hanefî mezhebinde kadınlara imam olanın imamlığa niyet etmesi gerekir.
    Buna göre, tek başına namaz kılan bir kimseye cemaat olmakta bir sakınca yoktur. İmama uyan kimsenin buna niyet etmesi şarttır.
    Arkasından bir kimsenin kendisine tabi olduğunu gören kimse de, artık içinden bir imam olduğunu düşünüp ona göre hareket edecektir. Normal bir cemaatin imamı ne yapacaksa, tek başına namaz kılan bir kimsenin sonradan kendine tabi olanlardan dolayı imam olanın durumu da aynıdır.
    Yine, normal cemaatin imamına sonradan (mesbuk olarak) gelip uyan bir kimsenin, imamın namazından sonra namazını nasıl tamamlaması gerekiyorsa, tek başına namaz kılan bir kimseye sonradan gelip tabi olanın durumu da aynıdır. (bk. Nevevî, Mecmu, 4/202-203; Haşiyetu’t-Tahtavî, 235; V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 2/222).


  13. 28.Mayıs.2011, 20:07
    7
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: camide tek namaz

    camide en ön saf daha sevaptır.ben genelde imamın arkasında duruyorum.hep aynı yerde kılmak iyi değildir diye bir şey okudum die hatırlıyorum.doğrumu


  14. 28.Mayıs.2011, 20:07
    7
    Hadis Öğrencisi
    camide en ön saf daha sevaptır.ben genelde imamın arkasında duruyorum.hep aynı yerde kılmak iyi değildir diye bir şey okudum die hatırlıyorum.doğrumu


  15. 28.Mayıs.2011, 20:10
    8
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: camide tek namaz

    NAMAZI İLK SAFTA KILMANIN SEVABI, ÖNDEKİ SAFLARI
    DOLDURMAYI, SAFLARI DÜZGÜN VE SIK TUTMAYI EMRETME
    Hadisler
    1084. Câbir İbni Semüre radıyallahu anhümâ’dan rivayet edildiğine göre şöyle dedi:
    Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem evinden çıkıp yanımıza geldi ve şöyle buyurdu:
    - “Meleklerin Rableri huzurunda saf bağlayıp durdukları gibi saf bağlasanız ya!”
    Bunun üzerine biz:
    - Yâ Resûlallah! Melekler Rablerinin huzurunda nasıl saf bağlayıp dururlar? diye sorduk. Şöyle buyurdu:
    - “Onlar öndeki safları tamamlayıp birbirine perçinlenmiş gibi bitişik dururlar.”
    Müslim, Salât 119. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Salât 93; Nesâî, İmâmet 28; İbni Mâce, İkâmet 50
    Açıklamalar
    Peygamber Efendimiz ashâb-ı kirâma her güzel edebi öğrettiği gibi, namazı nasıl kılacaklarını anlatmış, nerede nasıl oturup kalkacaklarını ve nasıl davranacaklarını da göstermiştir. Hadisimizin râvisi Câbir İbni Semüre’nin anlattığına göre ilk zamanlar ashâb-ı kirâm namazı bitirip de selâm verecekleri zaman, elleriyle sağa sola işaret ederlermiş. Bunu doğru bulmayan Resûl-i Ekrem Efendimiz onlara:
    “Hırçın atların kuyruğu gibi ellerinizi neden kaldırıyorsunuz? Sâkin durun!” diyerek namazdan çıkarken nasıl selâm vermek gerektiğini öğretmişti (Müslim, Salât 120-121).
    Yine Câbir İbni Semüre’nin anlattığına göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem birgün Mescid-i Nebevî’de sahâbîlerin yanına geldiğinde onların dağınık halkalar halinde oturduğunu gördü. Onlara:
    - “Sizi neden dağınık cemaatler halinde görüyorum?” buyurarak mescidde böyle oturmanın uygun olmadığını hatırlattı. Başka bir gün de hadisimizde geçen olay meydana geldi.
    Bütün bunlar bize, müslümanın, bulunduğu yerin şartlarına göre en güzel biçimde davranması gerektiğini göstermektedir. Hepsi de mescidde geçen yukarıdaki olaylar, mescidde durmanın ve oturmanın belli edepleri bulunduğunu, bir müslümanın mescidde otururken de, ibadet ederken de bu edeplere uymak zorunda olduğunu ortaya koymaktadır.
    Peygamber aleyhisselâm namaz kılarken Allah’ın huzurunda olduğumuzu hatırlatmakta, Allah’ın huzurunda nasıl durmak gerektiği konusunda melekleri kendimize örnek almamızı tavsiye buyurmaktadır. Sâffât sûresinden öğrendiğimize göre meleklerin ilâhî huzurda duruş tarzları ile namaz kılanların saf bağlayıp durmaları birbirine benzemektedir. Nitekim bu sûrenin ilk âyetinde Allah Teâlâ meleklerden bahisle “Saf bağlayıp duranlara... yemin ederim ki” buyurmakta, 165. âyetinde de namaz kılanlardan “Biziz o saf saf dizilenler” diye söz edilmektedir.
    Resûlullah Efendimiz meleklerin Allah’ın huzurunda veya O’nun arş-ı a`lâsının etrafında düzgün sıralar yani saflar halinde durduklarını, saflar arasında hiçbir boşluk bırakmadıklarını, bir saffı iyice doldurmadan arkadaki saffa geçmediklerini, üstelik birbirlerine perçinlenmiş gibi sımsıkı kenetlendiklerini belirtmekte, öte yandan namaz kılan müslümanların da Allah’ın huzurunda bulunduğunu hatırlatarak o yüce mevkide meleklere benzemeye çalışmalarını öğütlemektedir.
    Hadisten Öğrendiklerimiz
    1. Cemaatle namaz kılarken en ön saftan itibaren saflar arasında hiçbir boşluk bırakmamalı, bir saf tamamlanmadan öteki saffı başlatmamalıdır.
    2. Saflar arasında boşluk kalmaması için de namaz kılanlar birbirlerine iyice yaklaşmalı ve omuz omuza durmalıdır.
    3. Bu şartlara uyulmadığı zaman cemaatle namazın sevabı yitirilir.
    4. Safların düzgün olması, müslümanların şuurlu ve uyanık olduğunu gösterir.
    1085. Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
    “İnsanlar ezan okumanın ve namazda ilk safta bulunmanın sevabını bilselerdi, sonra bunları yapabilmek için kur’a çekmek zorunda kalsalardı, mutlaka kur’a çekerlerdi.”
    Buhârî, Ezân 9, 32, Şehâdât 30; Müslim, Salât 129. Ayrıca bk. Tirmizî, Mevâkît 52; Nesâî, Mevâkît 22, Ezân 31
    Açıklamalar
    Hadisimiz ezan okumanın ve dinlemenin faziletlerinin ele alındığı bahiste 1035 numara ile geçmiştir. İlk safta namaz kılmanın sevabı da 1087 numaralı hadiste ele alınacaktır.
    Orada hadisin tamamı zikredilmiş, insanların camiye erken gitmenin sevabını bilmedikleri, şayet bilselerdi camiye daha erken varabilmek için âdeta yarış edecekleri belirtilmiştir. Hadisin devamında insanların yatsı ve sabah namazını camide cemaatle kılmanın sevabından da haberdar olmadıkları söylenerek, bunu bilselerdi camiye emekleyerek bile olsa gelmeye çalışacakları hatırlatılmıştır.
    Burada konumuzla ilgisi sebebiyle hadisin sadece ilk yarısı zikredilmiştir. İlk saf, imamın hemen arkasında bulunan saftır. Namazı ilk safta kılmanın insana pek çok hayır ve bereket kazandırmasının sebebi, imamın sûreleri yüksek sesle (cehrî) okuduğu namazlarda Kur’an’ı dinlemek, Fâtiha’yı okuyup bitirdiği zaman “âmin” demek, tekbirleri aldığı zaman onunla birlikte hemen tekbir almak veya hemen arkasında bulunan kimseyi kendi yerine geçirmek zorunda kalırsa bu görevi yapmak gibi önemli işlerdir. İlk safta namaz kılmanın sağlayacağı en büyük fayda, 1092 numaralı hadiste “Şüphesiz ilk safta namaz kılanlara Allah rahmet, melekler de dua eder” ifadesiyle belirtilmektedir.
    Aşağıdaki hadisler de ilk saffın fazileti hakkındadır.
    Hadisten Öğrendiklerimiz
    1. İlk safta namaz kılanlara Allah rahmet, melekler de onların bağışlanması için dua ve istiğfar eder. Bu sebeple ilk safta namaz kılmaya çalışmalıdır.
    2. Ayrıca ilk safta namaz kılan kimse, imamın hareketlerini, okumasını, tekbirlerini daha iyi takip eder.
    Riyazüs Salihin



    _______________
    Not) Benimde bildiğim kadarıyla yer belirleyip
    aynı yerde kılnanın doğru olmadığı yönünde
    önsafta olmaya gayret göstermelisin,
    Hatta dikkat edilirse sünnetten sonra birer adım yer değiştirilir
    ayrıca hergün aynı yerde durman gerekli değil,
    Birgün imamın sağında birgün solunda,birgünde ortalarda durabilirsin


  16. 28.Mayıs.2011, 20:10
    8
    Silent and lonely rains
    NAMAZI İLK SAFTA KILMANIN SEVABI, ÖNDEKİ SAFLARI
    DOLDURMAYI, SAFLARI DÜZGÜN VE SIK TUTMAYI EMRETME
    Hadisler
    1084. Câbir İbni Semüre radıyallahu anhümâ’dan rivayet edildiğine göre şöyle dedi:
    Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem evinden çıkıp yanımıza geldi ve şöyle buyurdu:
    - “Meleklerin Rableri huzurunda saf bağlayıp durdukları gibi saf bağlasanız ya!”
    Bunun üzerine biz:
    - Yâ Resûlallah! Melekler Rablerinin huzurunda nasıl saf bağlayıp dururlar? diye sorduk. Şöyle buyurdu:
    - “Onlar öndeki safları tamamlayıp birbirine perçinlenmiş gibi bitişik dururlar.”
    Müslim, Salât 119. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd, Salât 93; Nesâî, İmâmet 28; İbni Mâce, İkâmet 50
    Açıklamalar
    Peygamber Efendimiz ashâb-ı kirâma her güzel edebi öğrettiği gibi, namazı nasıl kılacaklarını anlatmış, nerede nasıl oturup kalkacaklarını ve nasıl davranacaklarını da göstermiştir. Hadisimizin râvisi Câbir İbni Semüre’nin anlattığına göre ilk zamanlar ashâb-ı kirâm namazı bitirip de selâm verecekleri zaman, elleriyle sağa sola işaret ederlermiş. Bunu doğru bulmayan Resûl-i Ekrem Efendimiz onlara:
    “Hırçın atların kuyruğu gibi ellerinizi neden kaldırıyorsunuz? Sâkin durun!” diyerek namazdan çıkarken nasıl selâm vermek gerektiğini öğretmişti (Müslim, Salât 120-121).
    Yine Câbir İbni Semüre’nin anlattığına göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem birgün Mescid-i Nebevî’de sahâbîlerin yanına geldiğinde onların dağınık halkalar halinde oturduğunu gördü. Onlara:
    - “Sizi neden dağınık cemaatler halinde görüyorum?” buyurarak mescidde böyle oturmanın uygun olmadığını hatırlattı. Başka bir gün de hadisimizde geçen olay meydana geldi.
    Bütün bunlar bize, müslümanın, bulunduğu yerin şartlarına göre en güzel biçimde davranması gerektiğini göstermektedir. Hepsi de mescidde geçen yukarıdaki olaylar, mescidde durmanın ve oturmanın belli edepleri bulunduğunu, bir müslümanın mescidde otururken de, ibadet ederken de bu edeplere uymak zorunda olduğunu ortaya koymaktadır.
    Peygamber aleyhisselâm namaz kılarken Allah’ın huzurunda olduğumuzu hatırlatmakta, Allah’ın huzurunda nasıl durmak gerektiği konusunda melekleri kendimize örnek almamızı tavsiye buyurmaktadır. Sâffât sûresinden öğrendiğimize göre meleklerin ilâhî huzurda duruş tarzları ile namaz kılanların saf bağlayıp durmaları birbirine benzemektedir. Nitekim bu sûrenin ilk âyetinde Allah Teâlâ meleklerden bahisle “Saf bağlayıp duranlara... yemin ederim ki” buyurmakta, 165. âyetinde de namaz kılanlardan “Biziz o saf saf dizilenler” diye söz edilmektedir.
    Resûlullah Efendimiz meleklerin Allah’ın huzurunda veya O’nun arş-ı a`lâsının etrafında düzgün sıralar yani saflar halinde durduklarını, saflar arasında hiçbir boşluk bırakmadıklarını, bir saffı iyice doldurmadan arkadaki saffa geçmediklerini, üstelik birbirlerine perçinlenmiş gibi sımsıkı kenetlendiklerini belirtmekte, öte yandan namaz kılan müslümanların da Allah’ın huzurunda bulunduğunu hatırlatarak o yüce mevkide meleklere benzemeye çalışmalarını öğütlemektedir.
    Hadisten Öğrendiklerimiz
    1. Cemaatle namaz kılarken en ön saftan itibaren saflar arasında hiçbir boşluk bırakmamalı, bir saf tamamlanmadan öteki saffı başlatmamalıdır.
    2. Saflar arasında boşluk kalmaması için de namaz kılanlar birbirlerine iyice yaklaşmalı ve omuz omuza durmalıdır.
    3. Bu şartlara uyulmadığı zaman cemaatle namazın sevabı yitirilir.
    4. Safların düzgün olması, müslümanların şuurlu ve uyanık olduğunu gösterir.
    1085. Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
    “İnsanlar ezan okumanın ve namazda ilk safta bulunmanın sevabını bilselerdi, sonra bunları yapabilmek için kur’a çekmek zorunda kalsalardı, mutlaka kur’a çekerlerdi.”
    Buhârî, Ezân 9, 32, Şehâdât 30; Müslim, Salât 129. Ayrıca bk. Tirmizî, Mevâkît 52; Nesâî, Mevâkît 22, Ezân 31
    Açıklamalar
    Hadisimiz ezan okumanın ve dinlemenin faziletlerinin ele alındığı bahiste 1035 numara ile geçmiştir. İlk safta namaz kılmanın sevabı da 1087 numaralı hadiste ele alınacaktır.
    Orada hadisin tamamı zikredilmiş, insanların camiye erken gitmenin sevabını bilmedikleri, şayet bilselerdi camiye daha erken varabilmek için âdeta yarış edecekleri belirtilmiştir. Hadisin devamında insanların yatsı ve sabah namazını camide cemaatle kılmanın sevabından da haberdar olmadıkları söylenerek, bunu bilselerdi camiye emekleyerek bile olsa gelmeye çalışacakları hatırlatılmıştır.
    Burada konumuzla ilgisi sebebiyle hadisin sadece ilk yarısı zikredilmiştir. İlk saf, imamın hemen arkasında bulunan saftır. Namazı ilk safta kılmanın insana pek çok hayır ve bereket kazandırmasının sebebi, imamın sûreleri yüksek sesle (cehrî) okuduğu namazlarda Kur’an’ı dinlemek, Fâtiha’yı okuyup bitirdiği zaman “âmin” demek, tekbirleri aldığı zaman onunla birlikte hemen tekbir almak veya hemen arkasında bulunan kimseyi kendi yerine geçirmek zorunda kalırsa bu görevi yapmak gibi önemli işlerdir. İlk safta namaz kılmanın sağlayacağı en büyük fayda, 1092 numaralı hadiste “Şüphesiz ilk safta namaz kılanlara Allah rahmet, melekler de dua eder” ifadesiyle belirtilmektedir.
    Aşağıdaki hadisler de ilk saffın fazileti hakkındadır.
    Hadisten Öğrendiklerimiz
    1. İlk safta namaz kılanlara Allah rahmet, melekler de onların bağışlanması için dua ve istiğfar eder. Bu sebeple ilk safta namaz kılmaya çalışmalıdır.
    2. Ayrıca ilk safta namaz kılan kimse, imamın hareketlerini, okumasını, tekbirlerini daha iyi takip eder.
    Riyazüs Salihin



    _______________
    Not) Benimde bildiğim kadarıyla yer belirleyip
    aynı yerde kılnanın doğru olmadığı yönünde
    önsafta olmaya gayret göstermelisin,
    Hatta dikkat edilirse sünnetten sonra birer adım yer değiştirilir
    ayrıca hergün aynı yerde durman gerekli değil,
    Birgün imamın sağında birgün solunda,birgünde ortalarda durabilirsin


  17. 28.Mayıs.2011, 20:14
    9
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: camide tek namaz

    peki hep aynı yerde namazımı kılmanın bir zararı varmı


  18. 28.Mayıs.2011, 20:14
    9
    Hadis Öğrencisi
    peki hep aynı yerde namazımı kılmanın bir zararı varmı


  19. 28.Mayıs.2011, 20:19
    10
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,654
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: camide tek namaz

    Alıntı
    peki hep aynı yerde namazımı kılmanın bir zararı varmı
    Farz ile Sünnetleri aynı yerde kılmak mekruhtur.
    Yani Namaz olur ama sevabı azalır.


  20. 28.Mayıs.2011, 20:19
    10
    Moderatör
    Alıntı
    peki hep aynı yerde namazımı kılmanın bir zararı varmı
    Farz ile Sünnetleri aynı yerde kılmak mekruhtur.
    Yani Namaz olur ama sevabı azalır.


  21. 28.Mayıs.2011, 20:20
    11
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    Cevap: camide tek namaz

    Alıntı
    Farz ile Sünnetleri aynı yerde kılmak mekruhtur.
    Yani Namaz olur ama sevabı azalır.
    Tüm mezheplerde geçerlimi hocam?
    Ben şafii de böyle olup hanefide olmadığını biliyordum.



  22. 28.Mayıs.2011, 20:20
    11
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Farz ile Sünnetleri aynı yerde kılmak mekruhtur.
    Yani Namaz olur ama sevabı azalır.
    Tüm mezheplerde geçerlimi hocam?
    Ben şafii de böyle olup hanefide olmadığını biliyordum.



  23. 28.Mayıs.2011, 20:29
    12
    musab
    Hadis Öğrencisi

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mayıs.2011
    Üye No: 87643
    Mesaj Sayısı: 5,249
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 53
    Bulunduğu yer: "İslam Düşüncesinde Sünnet" okuyorum

    Cevap: camide tek namaz

    ama o zamanda mesela öğleyi kılcaz sünneti 2.safta kılmak farzıda sevap olduğu için 1.safta kılmak istiyorum.ama o zamanda en ön safta yer kalmıyor.bu durumda napmalıyım.hem 1.safta kılmak istiyorum farz namazımı hemde sünnet ve farzı aynı yerde kılmak istemiyorum


  24. 28.Mayıs.2011, 20:29
    12
    Hadis Öğrencisi
    ama o zamanda mesela öğleyi kılcaz sünneti 2.safta kılmak farzıda sevap olduğu için 1.safta kılmak istiyorum.ama o zamanda en ön safta yer kalmıyor.bu durumda napmalıyım.hem 1.safta kılmak istiyorum farz namazımı hemde sünnet ve farzı aynı yerde kılmak istemiyorum





+ Yorum Gönder
Git 12 Son