Konusunu Oylayın.: Oje ve Gusul Hakkında

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Oje ve Gusul Hakkında
  1. 25.Mayıs.2011, 17:23
    1
    NuuR_
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Aralık.2010
    Üye No: 82420
    Mesaj Sayısı: 134
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Oje ve Gusul Hakkında






    Oje ve Gusul Hakkında Mumsema Bir sitede altta paylastigim yaziyi buldum ve dogruluk payini ögrenmek istiyorum

    Oje kullanmiyorum baska birsey bakarken dikkatimi cekti

    "Allah size (abdest ve guslü emretmekle) bir güçlük çıkarmak istemiyor. Ama sizi arındırmak ve size olan nimetinin tamamlamak istiyor. Belki şükredersiniz." (Maide, 5/6)Kadının süslenmesi yasak olmadığından abdest alırken tırnağındaki kınayı kazımasını emretmenin güçlük doğuracağı kesindir. Bu sebeple fakihler, kınanın abdeste ve gusle mani olmayacağını söylemişlerdir. Hanefilerin konu ile ilgili görüşleri şöyledir: "Kına, pire pisliği, kir tabakaları, vücuda sürülen yağ, krem, tırnak aralarına giren kirler vs. her ne kadar suyun organ üzerinden akmasına mani ise de zaruretten dolayı abdeste ve gusle mani olmazlar." (İbn Abidin, Haşiyetü Reddi’l-Muhtar, c. 1, s. 155-156) Buradaki ‘zaruret’ yukarıdaki şeyleri temizleme sıkıntısından doğan zarurettir. Çünkü onları temizleme emredilecek olsa insanlar zor durumda kalır ve bir çoğu abdest alıp namaz kılma imkanı bulamazdı. Oje de yukarıdaki maddelerle aynı konumdadır. Kadının tırnaklarına oje sürmesini veya tırnaklarını cilalamasını yasaklayan bir hüküm olmadığına göre abdest veya gusülden önce bunların temizlenmesini şart koşmanın güçlük doğuracağı açıktır. Yukarıdaki ayet, Allah’ın güçlük çıkarmak istemediğini ama bizi arındırmak istediğini bildirmektedir. Tırnakları ojeli veya cilalı olan kişiler ellerini yıkadıkları zaman temiz sayılacaklarından, Allah’ın bu konudaki emri de yerine gelmiş olmalıdır.

    Sonuç olarak oje ve tırnak cilası abdest ve gusle mani değildir. "


  2. 25.Mayıs.2011, 17:23
    1
    NuuR_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye



    Bir sitede altta paylastigim yaziyi buldum ve dogruluk payini ögrenmek istiyorum

    Oje kullanmiyorum baska birsey bakarken dikkatimi cekti

    "Allah size (abdest ve guslü emretmekle) bir güçlük çıkarmak istemiyor. Ama sizi arındırmak ve size olan nimetinin tamamlamak istiyor. Belki şükredersiniz." (Maide, 5/6)Kadının süslenmesi yasak olmadığından abdest alırken tırnağındaki kınayı kazımasını emretmenin güçlük doğuracağı kesindir. Bu sebeple fakihler, kınanın abdeste ve gusle mani olmayacağını söylemişlerdir. Hanefilerin konu ile ilgili görüşleri şöyledir: "Kına, pire pisliği, kir tabakaları, vücuda sürülen yağ, krem, tırnak aralarına giren kirler vs. her ne kadar suyun organ üzerinden akmasına mani ise de zaruretten dolayı abdeste ve gusle mani olmazlar." (İbn Abidin, Haşiyetü Reddi’l-Muhtar, c. 1, s. 155-156) Buradaki ‘zaruret’ yukarıdaki şeyleri temizleme sıkıntısından doğan zarurettir. Çünkü onları temizleme emredilecek olsa insanlar zor durumda kalır ve bir çoğu abdest alıp namaz kılma imkanı bulamazdı. Oje de yukarıdaki maddelerle aynı konumdadır. Kadının tırnaklarına oje sürmesini veya tırnaklarını cilalamasını yasaklayan bir hüküm olmadığına göre abdest veya gusülden önce bunların temizlenmesini şart koşmanın güçlük doğuracağı açıktır. Yukarıdaki ayet, Allah’ın güçlük çıkarmak istemediğini ama bizi arındırmak istediğini bildirmektedir. Tırnakları ojeli veya cilalı olan kişiler ellerini yıkadıkları zaman temiz sayılacaklarından, Allah’ın bu konudaki emri de yerine gelmiş olmalıdır.

    Sonuç olarak oje ve tırnak cilası abdest ve gusle mani değildir. "


    Benzer Konular

    - Gusul abdestinde dişi üzerindeki siyah lekeler gusul abdestie mani midir ?

    - Gusul esnasında veya sonra vucudumuz kanarsa gusul olur mu?

    - Gusul abdestinde burnumuza suyu en son alırsak gusul geçerli olur mu?

    - Gusul abdesti hakkında vesveselerden nasıl kurtula bilirim?

    - Geçiçi Dolgu varken gusul aldım şimdi çekartıcam tekrar gusul almam gerekirmi

  3. 25.Mayıs.2011, 17:31
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Oje ve gusul ..




    Alıntı
    Sonuç olarak oje ve tırnak cilası abdest ve gusle mani değildir. "
    Bu fetvayı nerden aldın bilmiyorum ama doğru değil...
    Kına oje gibi tabaka yapmaz sadece deriye rengini verirken
    Oje tabaka oluşturur abdeste ve gusulün sıhhatine kesinlikle
    engeldir.birde zaruri değil keyfi bir uygulamadır,esneklik düşünülemez
    bu tür fetvalara itibar etmeyiniz kardeşim...
    Hayırlarla kalın...


  4. 25.Mayıs.2011, 17:31
    2
    Silent and lonely rains



    Alıntı
    Sonuç olarak oje ve tırnak cilası abdest ve gusle mani değildir. "
    Bu fetvayı nerden aldın bilmiyorum ama doğru değil...
    Kına oje gibi tabaka yapmaz sadece deriye rengini verirken
    Oje tabaka oluşturur abdeste ve gusulün sıhhatine kesinlikle
    engeldir.birde zaruri değil keyfi bir uygulamadır,esneklik düşünülemez
    bu tür fetvalara itibar etmeyiniz kardeşim...
    Hayırlarla kalın...


  5. 25.Mayıs.2011, 17:35
    3
    EarthQuake®
    Yolcu

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Kasım.2009
    Üye No: 64514
    Mesaj Sayısı: 494
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 30
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Oje ve gusul ..

    Makyaj, Oje, Parfüm vb Abdesti Bozar mı?

    Abdestten sonra yüze krem sürmek veya makyaj yapmak abdesti bozmaz. Bu bakımdan abdest aldıktan sonra yapılan makyajla namaz kılınabilir. Makyaj yapıldıktan sonra makyajdaki maddeler suyu geçirmeyecek maddelerden yapılmışsa abdeste mani teşkil edeceğinden bu maddeler giderildikten sonra abdest alınmalıdır.

    Makyaj sürüldükten sonra namaz kılınıp kılınmayacağı hususunda iki noktaya dikkat etmek gerekiyor:

    Birisi, makyajda kullanılan malzemede ve kozmetikte pis ve zararlı bir madde bulunmamalı, abdest alırken suyu altına geçirmelidir. Şayet içinde pis madde var ve altına suyu geçirmiyorsa, bu halde iken namaz kılınmaz, bir an önce giderilmelidir.

    İkinci nokta ise, kadın makyaj yapıyorsa, bunu kocasından ve emin olduğu mahremlerinden (oğlu, babası ve kardeşi gibi) başkasına göstermemelidir. Yabancı erkeklere o şekilde görünmesi ve dışarı çıkması insanı günaha iter.

    Oje ise, namazdan önce abdestle alakalıdır. Bilindiği üzere, abdestin sahih olabilmesi için suyun abdest azalarının dış kısmına temas etmesi gerekir. Eğer abdest azalarına sürülen madde suyun temasına engel oluyorsa abdest sahih olmaz.>


    Oje tırnağa bütünüyle sürüldüğünden suyun alta geçmesine engel olmaktadır. Meselâ mumun abdeste engel olduğu fıkıh kitaplarımızda açıkça belirtilmektedir. Mumu gidermeden nasıl abdest olmazsa, ojeyi gidermeden de abdest olmuyor.

    Parfüm hususuna gelince; Öncelikle bir hususa işaret etmekte fayda vardır: Bir kere alkollerin hepsi sarhoş edici değildir. Yani Kur’ân’da “hamr” olarak geçen ve “sarhoş edici” özelliği bulunan alkol türleri necistir ve haramdır. Bunun dışında, meselâ, etil alkol cinsinin sarhoş edici bir yapısı olmadığından haram sınıfına girmemekte ve necis sayılmamaktadır.

    Bakara Sûresi’nin “hamr” ile ilgili âyetlerinin tefsirinde Elmalılı Hamdi Yazır bu konuda şu hususlara temas etmekte ve şöyle demektedir:

    “Üzüm şarabından yapılmayan ispirto, bira vesaire müskirat içilemezse de elbiseye veya bedene sürülmesi de namaza mâni olur diye iddia edilemez.”
    Bu nakilden de anlaşılacağı gibi, deodorant, parfümleri ve kolonyadaki alkol Hanefi mezhebinin bazı imamlarına göre necis kabul edilen alkol cinsine girmediğinden elbiseye veya bedene sürülmesiyle namaza mâni olmaz. Şâfii ve Hanbeli gibi diğer mezheplere göre pis sayıldığı için sürülen yeri yıkadıktan sonra namaza durmak gerekir.

    Mehmed Paksu
    Sorularla İslamiyet


  6. 25.Mayıs.2011, 17:35
    3
    Makyaj, Oje, Parfüm vb Abdesti Bozar mı?

    Abdestten sonra yüze krem sürmek veya makyaj yapmak abdesti bozmaz. Bu bakımdan abdest aldıktan sonra yapılan makyajla namaz kılınabilir. Makyaj yapıldıktan sonra makyajdaki maddeler suyu geçirmeyecek maddelerden yapılmışsa abdeste mani teşkil edeceğinden bu maddeler giderildikten sonra abdest alınmalıdır.

    Makyaj sürüldükten sonra namaz kılınıp kılınmayacağı hususunda iki noktaya dikkat etmek gerekiyor:

    Birisi, makyajda kullanılan malzemede ve kozmetikte pis ve zararlı bir madde bulunmamalı, abdest alırken suyu altına geçirmelidir. Şayet içinde pis madde var ve altına suyu geçirmiyorsa, bu halde iken namaz kılınmaz, bir an önce giderilmelidir.

    İkinci nokta ise, kadın makyaj yapıyorsa, bunu kocasından ve emin olduğu mahremlerinden (oğlu, babası ve kardeşi gibi) başkasına göstermemelidir. Yabancı erkeklere o şekilde görünmesi ve dışarı çıkması insanı günaha iter.

    Oje ise, namazdan önce abdestle alakalıdır. Bilindiği üzere, abdestin sahih olabilmesi için suyun abdest azalarının dış kısmına temas etmesi gerekir. Eğer abdest azalarına sürülen madde suyun temasına engel oluyorsa abdest sahih olmaz.>


    Oje tırnağa bütünüyle sürüldüğünden suyun alta geçmesine engel olmaktadır. Meselâ mumun abdeste engel olduğu fıkıh kitaplarımızda açıkça belirtilmektedir. Mumu gidermeden nasıl abdest olmazsa, ojeyi gidermeden de abdest olmuyor.

    Parfüm hususuna gelince; Öncelikle bir hususa işaret etmekte fayda vardır: Bir kere alkollerin hepsi sarhoş edici değildir. Yani Kur’ân’da “hamr” olarak geçen ve “sarhoş edici” özelliği bulunan alkol türleri necistir ve haramdır. Bunun dışında, meselâ, etil alkol cinsinin sarhoş edici bir yapısı olmadığından haram sınıfına girmemekte ve necis sayılmamaktadır.

    Bakara Sûresi’nin “hamr” ile ilgili âyetlerinin tefsirinde Elmalılı Hamdi Yazır bu konuda şu hususlara temas etmekte ve şöyle demektedir:

    “Üzüm şarabından yapılmayan ispirto, bira vesaire müskirat içilemezse de elbiseye veya bedene sürülmesi de namaza mâni olur diye iddia edilemez.”
    Bu nakilden de anlaşılacağı gibi, deodorant, parfümleri ve kolonyadaki alkol Hanefi mezhebinin bazı imamlarına göre necis kabul edilen alkol cinsine girmediğinden elbiseye veya bedene sürülmesiyle namaza mâni olmaz. Şâfii ve Hanbeli gibi diğer mezheplere göre pis sayıldığı için sürülen yeri yıkadıktan sonra namaza durmak gerekir.

    Mehmed Paksu
    Sorularla İslamiyet


  7. 25.Mayıs.2011, 17:49
    4
    muvahhidim
    herşey O'nun için..!

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2010
    Üye No: 78968
    Mesaj Sayısı: 1,235
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 14
    Bulunduğu yer: جَنُوبُ تُرْكيا

    Cevap: Oje ve gusul ..

    Alıntı
    Sonuç olarak oje ve tırnak cilası abdest ve gusle mani değildir. "
    desert rose kardeşimin dediği gibi, Heralde bu sonuç vermiş olduğunuz alıntının içinde yeralmıyor..

    Çünkü alıntı iyice okunduğunda, zaruret halide kullanılmasında bir beis yoktur diyor, açıkça ortadadır
    .


    Alıntı
    "Kına, pire pisliği, kir tabakaları, vücuda sürülen yağ, krem, tırnak aralarına giren kirler vs. her ne kadar suyun organ üzerinden akmasına mani ise de zaruretten dolayı abdeste ve gusle mani olmazlar." (İbn Abidin, Haşiyetü Reddu'l-Muhtar, c. 1, s. 155-156)

    Bence burada oje hiçbir zaruret teşkil etmemektedir. Zaten açıklama bahsinde oje kelimesi geçmemektedir, ojeyi de bu pisliklere ve tabakalara kıyas etmek doğru değildir.


    Çünkü tırnak altında bulunan kir bir zarurettir, İş gereği kişi kirletici bir işte çalışıyor alabilir ve sürekli tırnak altları kirlene bilir.Bu durumda zaruret olduğundan dolayı gusle engel değildir deriz. Ancak ojebu duruma kıyas bile edilemezçünkü Oje tamamen keyfi bir iştir.

    Hem Oje müslüman bir kıza yakışmayacak bir tür kozmetiktir
    . Bu nedenle bir kızın bence ojeli eller ile dışarı çıkması bile sakıncalıdır.

    O'nunla kalın..
    celle celeluh



  8. 25.Mayıs.2011, 17:49
    4
    herşey O'nun için..!
    Alıntı
    Sonuç olarak oje ve tırnak cilası abdest ve gusle mani değildir. "
    desert rose kardeşimin dediği gibi, Heralde bu sonuç vermiş olduğunuz alıntının içinde yeralmıyor..

    Çünkü alıntı iyice okunduğunda, zaruret halide kullanılmasında bir beis yoktur diyor, açıkça ortadadır
    .


    Alıntı
    "Kına, pire pisliği, kir tabakaları, vücuda sürülen yağ, krem, tırnak aralarına giren kirler vs. her ne kadar suyun organ üzerinden akmasına mani ise de zaruretten dolayı abdeste ve gusle mani olmazlar." (İbn Abidin, Haşiyetü Reddu'l-Muhtar, c. 1, s. 155-156)

    Bence burada oje hiçbir zaruret teşkil etmemektedir. Zaten açıklama bahsinde oje kelimesi geçmemektedir, ojeyi de bu pisliklere ve tabakalara kıyas etmek doğru değildir.


    Çünkü tırnak altında bulunan kir bir zarurettir, İş gereği kişi kirletici bir işte çalışıyor alabilir ve sürekli tırnak altları kirlene bilir.Bu durumda zaruret olduğundan dolayı gusle engel değildir deriz. Ancak ojebu duruma kıyas bile edilemezçünkü Oje tamamen keyfi bir iştir.

    Hem Oje müslüman bir kıza yakışmayacak bir tür kozmetiktir
    . Bu nedenle bir kızın bence ojeli eller ile dışarı çıkması bile sakıncalıdır.

    O'nunla kalın..
    celle celeluh






+ Yorum Gönder