Konusunu Oylayın.: Cemaatle kılınan namazlarda Fatiha Suresi okumak

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 6 kişi
Cemaatle kılınan namazlarda Fatiha Suresi okumak
  1. 24.Mayıs.2011, 18:25
    1
    peugeot_bor
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Mayıs.2011
    Üye No: 87143
    Mesaj Sayısı: 136
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31

    Cemaatle kılınan namazlarda Fatiha Suresi okumak






    Cemaatle kılınan namazlarda Fatiha Suresi okumak Mumsema Bir sitede gördüm cemaatle namaz kılarken imam fatihayı okuduğunda cemaatte sessizce içinden okuması gerekli diyor. Ben böyle bilmiyordum.Ben sadece susulur ve fatiha sonunda sessizce amin denir diye biliyordum. Yanlışmı biliyorum?


  2. 24.Mayıs.2011, 18:25
    1
    Devamlı Üye



    Bir sitede gördüm cemaatle namaz kılarken imam fatihayı okuduğunda cemaatte sessizce içinden okuması gerekli diyor. Ben böyle bilmiyordum.Ben sadece susulur ve fatiha sonunda sessizce amin denir diye biliyordum. Yanlışmı biliyorum?


    Benzer Konular

    - Cemaatle namazda fatiha okumak

    - Cemaatle kılınan namazda fatiha okunur mu?

    - Cemaatle kılınan namazın ferdi kılınan namaza göre sevabı kat kat ama kadınların böyle bir imkanı he

    - Şafi mezhebinde cemaatle kılınan sessiz namazlarda, Fatiha'dan sonra zammı sure okunur mu?

    - Cemaatle Kılınan Namazlarda imamlar 2 ve 3. rekatlarda fatihayı hızlı okuyorlar

  3. 25.Mayıs.2011, 07:53
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,811
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Cemaatle kılınan namazlarda fatiha




    Sesli namazların ilk iki rekatında yani (sabah akşam ve yatsı namazlarında) imam fatihayı okurken cemaat dinler diğer rekatlarda cemaat fatihayı okur.
    Selametle


  4. 25.Mayıs.2011, 07:53
    2
    Editör



    Sesli namazların ilk iki rekatında yani (sabah akşam ve yatsı namazlarında) imam fatihayı okurken cemaat dinler diğer rekatlarda cemaat fatihayı okur.
    Selametle


  5. 25.Mayıs.2011, 17:13
    3
    peugeot_bor
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Mayıs.2011
    Üye No: 87143
    Mesaj Sayısı: 136
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31

    Cevap: Cemaatle kılınan namazlarda fatiha

    Cemaatle namaz kılanlar şu şekilde hareket ederler:
    1) Cemaatten her biri imama uymayı niyet eder. Kılacak olduğu namaz hangi vaktin ise onu kasdederek: "Niyet ettim bugünkü falan vaktin farz namazını kılmaya, uydum şu imama" şeklinde niyet eder. Sonra imam ellerini kaldırır, aşikare "Allahu Ekber" diyerek namaza başlar. Ona uyanlar da ellerini kaldırarak gizlice "Allahu Ekber" deyip imamla namaz kılmaya başlarlar. Beraberce namaz kılanların hepsi "Sübhaneke"yi okur, sonra cemaat susar. İmam gizlece "Eûzü Besmele" okur. Sonra kıraata başlayarak namazı kıldırır.
    Şöyle ki: İmam sabah, akşam, yatsı namazlarının ilk ikişer rekatlarında ve vitir namazının her üç rekatında Fatiha suresi ile buna ilave edeceği ayetleri aşikare olarak okur, cemaate işittirir. Bütün tekbirleri, tesmi'leri ve selamları aşikare yapar. Akşam namazının üçüncü ve yatsı namazının üçüncü ve dördüncü rekatlarında, öğle ve ikindi namazının bütün rekatlarında kıraati gizli, tekbirleri, tesmi'leri ve selamları aşikare yapar.
    Kıraati sadece imam yapar. İmamın okuması, cemaatin okuması yerine geçer. İmam okurken cemaat susar ve dinler; açıktan okunan namazlarda Fâtiha'nın bitiminde âmin der; kıraat dışında okunacak zikir ve tesbihleri kendisi okur.

    Yukarda ömer nasuhi bilmenin büyük islamilmahilinde fatiha okunur demiyor. Ben hanefiyim acaba başka meseplerdemi okunuyor. Bu zamana kadar cemaatle çok namaz kıldım ama fatihayı hiç okumadım.


  6. 25.Mayıs.2011, 17:13
    3
    Devamlı Üye
    Cemaatle namaz kılanlar şu şekilde hareket ederler:
    1) Cemaatten her biri imama uymayı niyet eder. Kılacak olduğu namaz hangi vaktin ise onu kasdederek: "Niyet ettim bugünkü falan vaktin farz namazını kılmaya, uydum şu imama" şeklinde niyet eder. Sonra imam ellerini kaldırır, aşikare "Allahu Ekber" diyerek namaza başlar. Ona uyanlar da ellerini kaldırarak gizlice "Allahu Ekber" deyip imamla namaz kılmaya başlarlar. Beraberce namaz kılanların hepsi "Sübhaneke"yi okur, sonra cemaat susar. İmam gizlece "Eûzü Besmele" okur. Sonra kıraata başlayarak namazı kıldırır.
    Şöyle ki: İmam sabah, akşam, yatsı namazlarının ilk ikişer rekatlarında ve vitir namazının her üç rekatında Fatiha suresi ile buna ilave edeceği ayetleri aşikare olarak okur, cemaate işittirir. Bütün tekbirleri, tesmi'leri ve selamları aşikare yapar. Akşam namazının üçüncü ve yatsı namazının üçüncü ve dördüncü rekatlarında, öğle ve ikindi namazının bütün rekatlarında kıraati gizli, tekbirleri, tesmi'leri ve selamları aşikare yapar.
    Kıraati sadece imam yapar. İmamın okuması, cemaatin okuması yerine geçer. İmam okurken cemaat susar ve dinler; açıktan okunan namazlarda Fâtiha'nın bitiminde âmin der; kıraat dışında okunacak zikir ve tesbihleri kendisi okur.

    Yukarda ömer nasuhi bilmenin büyük islamilmahilinde fatiha okunur demiyor. Ben hanefiyim acaba başka meseplerdemi okunuyor. Bu zamana kadar cemaatle çok namaz kıldım ama fatihayı hiç okumadım.


  7. 25.Mayıs.2011, 17:32
    4
    muvahhidim
    herşey O'nun için..!

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2010
    Üye No: 78968
    Mesaj Sayısı: 1,235
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 14
    Bulunduğu yer: جَنُوبُ تُرْكيا

    Cevap: Cemaatle kılınan namazlarda fatiha

    Alıntı
    Yukarda ömer nasuhi bilmenin büyük islamilmahilinde fatiha okunur demiyor. Ben hanefiyim acaba başka meseplerdemi okunuyor. Bu zamana kadar cemaatle çok namaz kıldım ama fatihayı hiç okumadım.
    Kardeş;
    İmam Şafii'ye göre;
    Sesli bir namz dahi olsa Fatiha okumayan bir kişinin namazı olmaz.
    Dayandığı delil de şu Hais-i Şerif'tir.

    حدثنا ابن ابي عمر وعلي بن حجر قالا: حدثنا سفيان عن الزهري عن محمود بن الربيع عن عبادة بن الصامت عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: '- "لا صلاة لمن لم يقرا بفاتحة الكتاب

    Abbad bin Samit'in rivayetine göre Rasulullah (s.a.v) Şöyle buyurmaktadır.
    ''Namazada Fatihayı okumayanın namazı yoktur.''


    İbn-i İsa, Abbad'ın rivayet ettiği bu hadis Sahihtir demiştir.
    Bu hadisle de bir çok alim ve sahabenin de amel ettiğini söylemiştir.
    Bunlar;
    Ömer İbnul Hattab
    Cabir bin Abdullah
    İmran ibnu Husayn ve diğerleri.
    Dediler ki; Fatihasız namaz kılmak caiz değildir.demişlerdir.
    Bu görüşe dayanaların içerisinde, İbn-i Mubarek, İmam Şafii, Ahmed bin Hanbel ve İshak bulunmaktadır.

    O'nunla Kal..
    celle celeluh




  8. 25.Mayıs.2011, 17:32
    4
    herşey O'nun için..!
    Alıntı
    Yukarda ömer nasuhi bilmenin büyük islamilmahilinde fatiha okunur demiyor. Ben hanefiyim acaba başka meseplerdemi okunuyor. Bu zamana kadar cemaatle çok namaz kıldım ama fatihayı hiç okumadım.
    Kardeş;
    İmam Şafii'ye göre;
    Sesli bir namz dahi olsa Fatiha okumayan bir kişinin namazı olmaz.
    Dayandığı delil de şu Hais-i Şerif'tir.

    حدثنا ابن ابي عمر وعلي بن حجر قالا: حدثنا سفيان عن الزهري عن محمود بن الربيع عن عبادة بن الصامت عن النبي صلى الله عليه وسلم قال: '- "لا صلاة لمن لم يقرا بفاتحة الكتاب

    Abbad bin Samit'in rivayetine göre Rasulullah (s.a.v) Şöyle buyurmaktadır.
    ''Namazada Fatihayı okumayanın namazı yoktur.''


    İbn-i İsa, Abbad'ın rivayet ettiği bu hadis Sahihtir demiştir.
    Bu hadisle de bir çok alim ve sahabenin de amel ettiğini söylemiştir.
    Bunlar;
    Ömer İbnul Hattab
    Cabir bin Abdullah
    İmran ibnu Husayn ve diğerleri.
    Dediler ki; Fatihasız namaz kılmak caiz değildir.demişlerdir.
    Bu görüşe dayanaların içerisinde, İbn-i Mubarek, İmam Şafii, Ahmed bin Hanbel ve İshak bulunmaktadır.

    O'nunla Kal..
    celle celeluh




  9. 25.Mayıs.2011, 17:53
    5
    Sergen Osman
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Ocak.2011
    Üye No: 83161
    Mesaj Sayısı: 143
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 24

    Cevap: Cemaatle kılınan namazlarda fatiha

    İmama uyan bir kimse, yani muktedî, imam tekbir aldıktan sonra, o da tekbir alarak namaza durur. Yalnız Sübhâneke`yi okuyup sükût eder. Fâtiha ve başka âyet okumaz. İmam rükû`a gittiği zaman, o da rükû`a gider. Rükû`daki tesbihleri söyler. İmam rükû`dan Semiallahü limen hamideh diyerek doğrulduğunda ise, Rabbenâ lekel-hamd der. Secdeye gittiklerinde de secde tesbihlerini okur. 3 veya 4 rek`atlı namazların ilk oturuşunda sadece Tehıyyât okunur. Son oturuşta ise, Tehıyyât ile beraber salâvat ve dualar okunarak imamla birlikte selâm verilir. İmama uyan kimsenin, onun arkasında Fâtiha ve zamm-ı sûre okuması tahrîmen mekruhtur. Çünkü imam cemaata riyaseten okumaktadır. İmamın okuması cemaatın okuması yerine de geçer. Nitekim hadîs-i şerîf`te de bu husus sarahaten belirtilmiştir. Ancak İmam-ı Muhammed, imamın kırâeti âşikâre yaptığı namazlarda cemaatın okumasını mekruh görmüşse de, imamın gizli okuduğu yerlerde cemaatın da okumasını câiz görmüştür.


  10. 25.Mayıs.2011, 17:53
    5
    Sergen Osman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    İmama uyan bir kimse, yani muktedî, imam tekbir aldıktan sonra, o da tekbir alarak namaza durur. Yalnız Sübhâneke`yi okuyup sükût eder. Fâtiha ve başka âyet okumaz. İmam rükû`a gittiği zaman, o da rükû`a gider. Rükû`daki tesbihleri söyler. İmam rükû`dan Semiallahü limen hamideh diyerek doğrulduğunda ise, Rabbenâ lekel-hamd der. Secdeye gittiklerinde de secde tesbihlerini okur. 3 veya 4 rek`atlı namazların ilk oturuşunda sadece Tehıyyât okunur. Son oturuşta ise, Tehıyyât ile beraber salâvat ve dualar okunarak imamla birlikte selâm verilir. İmama uyan kimsenin, onun arkasında Fâtiha ve zamm-ı sûre okuması tahrîmen mekruhtur. Çünkü imam cemaata riyaseten okumaktadır. İmamın okuması cemaatın okuması yerine de geçer. Nitekim hadîs-i şerîf`te de bu husus sarahaten belirtilmiştir. Ancak İmam-ı Muhammed, imamın kırâeti âşikâre yaptığı namazlarda cemaatın okumasını mekruh görmüşse de, imamın gizli okuduğu yerlerde cemaatın da okumasını câiz görmüştür.


  11. 26.Mayıs.2011, 07:35
    6
    peugeot_bor
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Mayıs.2011
    Üye No: 87143
    Mesaj Sayısı: 136
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31

    Cevap: Cemaatle kılınan namazlarda fatiha

    ben hanefiyim imamın fatihayı sesiz okuduğu zaman benimde okumam gerekirmi gerekmezmi? Okumam gerekirse öğlen ve ikindi namazlarının her rekatında okumam lazım imama uymak bunun neresinde kalır ?


  12. 26.Mayıs.2011, 07:35
    6
    Devamlı Üye
    ben hanefiyim imamın fatihayı sesiz okuduğu zaman benimde okumam gerekirmi gerekmezmi? Okumam gerekirse öğlen ve ikindi namazlarının her rekatında okumam lazım imama uymak bunun neresinde kalır ?


  13. 26.Mayıs.2011, 08:17
    7
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    Cevap: Cemaatle kılınan namazlarda fatiha

    Alıntı
    ben hanefiyim imamın fatihayı sesiz okuduğu zaman benimde okumam gerekirmi gerekmezmi? Okumam gerekirse öğlen ve ikindi namazlarının her rekatında okumam lazım imama uymak bunun neresinde kalır ?
    Hanefi mezhebine mensub bir kişi farz namazların ilk rekatında subhaneke okurlar sadece bundan başka hiçbirşey okumazlar.


  14. 26.Mayıs.2011, 08:17
    7
    Özel Üye
    Alıntı
    ben hanefiyim imamın fatihayı sesiz okuduğu zaman benimde okumam gerekirmi gerekmezmi? Okumam gerekirse öğlen ve ikindi namazlarının her rekatında okumam lazım imama uymak bunun neresinde kalır ?
    Hanefi mezhebine mensub bir kişi farz namazların ilk rekatında subhaneke okurlar sadece bundan başka hiçbirşey okumazlar.


  15. 26.Mayıs.2011, 12:50
    8
    muvahhidim
    herşey O'nun için..!

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2010
    Üye No: 78968
    Mesaj Sayısı: 1,235
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 14
    Bulunduğu yer: جَنُوبُ تُرْكيا

    Cevap: Cemaatle kılınan namazlarda fatiha

    Alıntı
    ben hanefiyim imamın fatihayı sesiz okuduğu zaman benimde okumam gerekirmi gerekmezmi? Okumam gerekirse öğlen ve ikindi namazlarının her rekatında okumam lazım imama uymak bunun neresinde kalır ?

    Bu konuda İmam Malik'in görüşü de;

    İmam Malik:

    ''İmam, sesli okuduğu namazlarda (Sabah, Akşam, Yatsı) Fatiha Suresi okunmaz imam dinlenir, der.''
    ''Sessiz namazlarda ise (Öğlen, İkindi) Fatiha Suresi herkes tarafından okunur der.''

    Çünkü imama uymak bizim bişey okumamamızı gerektirmez ki
    ..
    İmam tilaveti ses yaptığında dinlemek vaciptir...

    O'nunla Kalın..
    celle celeluh



  16. 26.Mayıs.2011, 12:50
    8
    herşey O'nun için..!
    Alıntı
    ben hanefiyim imamın fatihayı sesiz okuduğu zaman benimde okumam gerekirmi gerekmezmi? Okumam gerekirse öğlen ve ikindi namazlarının her rekatında okumam lazım imama uymak bunun neresinde kalır ?

    Bu konuda İmam Malik'in görüşü de;

    İmam Malik:

    ''İmam, sesli okuduğu namazlarda (Sabah, Akşam, Yatsı) Fatiha Suresi okunmaz imam dinlenir, der.''
    ''Sessiz namazlarda ise (Öğlen, İkindi) Fatiha Suresi herkes tarafından okunur der.''

    Çünkü imama uymak bizim bişey okumamamızı gerektirmez ki
    ..
    İmam tilaveti ses yaptığında dinlemek vaciptir...

    O'nunla Kalın..
    celle celeluh



  17. 26.Mayıs.2011, 14:37
    9
    peugeot_bor
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Mayıs.2011
    Üye No: 87143
    Mesaj Sayısı: 136
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31

    Cevap: Cemaatle kılınan namazlarda fatiha

    ALLAH razı olsun hepinizden.


  18. 26.Mayıs.2011, 14:37
    9
    Devamlı Üye
    ALLAH razı olsun hepinizden.


  19. 27.Mayıs.2011, 22:07
    10
    Ebu_ibrahim
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mayıs.2011
    Üye No: 87595
    Mesaj Sayısı: 14
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 32

    Cevap: Cemaatle kılınan namazlarda Fatiha Suresi okumak

    Alıntı
    ben hanefiyim imamın fatihayı sesiz okuduğu zaman benimde okumam gerekirmi gerekmezmi? Okumam gerekirse öğlen ve ikindi namazlarının her rekatında okumam lazım imama uymak bunun neresinde kalır ?
    İmamın sesli ya da sessiz okuduğu bütün namazlarda cemaatin fatihayı içlerinden okumasının gerektiren bir çok hadisler ve sahabe fetvaları vardır. Bunlar ve getirilen şüphelere verilen cevaplar hakkında el-Mubarekfuri’nin Tahkiku’l-Kelam adlı kitabına bakınız.

    Bu konu ile ilgili delillerden bazıları şu şekildedir:

    Ubâde’t-İbnu’s-Sâmit radıyallahu anh‘den: “Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: ‘Her kim ki Fatihâtu’l-Kitâb’ı okumazsa onun namazı yoktur.’” Buhârî, (756); Müslim, (394); Ebû Dâvud, (822); Tirmizî, (247); Nesâ‘î, (2/137); ve İbn Mâce, (837).


    Ubâde’t-İbnu’s-Sâmit radıyallahu anh‘den, o şöyle dedi: “Bir sabah namazında Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellemin arkasında idik. Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellem Kur’ân okurken, kıraati ona ağırlık verdi. Namaz bitince (cemaate hitaben): ‘Zannedersem sizler imamınızın arkasında (Kur’ân) okuyorsunuz dedi?’ Biz de: ‘Evet ya Rasûlâllâh! Hızlıca (size yetişebilmek için okuyoruz)’ dedik. Rasûlüllâh r: ‘İmâmınızın arkasında Fatihâ’dan başka bir şey okumayın! Zira Fatihâ’yı okumayanın namazı yoktur’ dedi.” Ahmed, (5/313, 316, 322); Ebû Dâvud, (823); Tirmizî, (311); Nesâ‘î, (2/141);Buhârî, Cüz’ünde (60/226); Darekutnî, (1/318); İbn Hibbân, (1776); Ziyâ‘u’l-Makdisî, el-Muhtare(3/344); Hâkim, (1/364); Beyhakî, Sunen, (2/164) ve Kırâ’at’ta (98); İbn Ebî Şeybe, (1/373) ve Tahâvî, (1/215) hasen bir senedle rivayet etmişlerdir. Darekutnî’nin rivayetinde İbn İshâk tahdis sigasını tasrih etmiştir. Ebû Nu‘aym ise Hilye’de (9/322) farklı bir rivayet yoluyla nakletmiştir



    Recâ’ İbn Hayve’den, o şöyle dedi: “Bir gün Ubâde’t-İbnu’s-Sâmit radıyallahu anhın yanı başında namaz kılıyordum ki imamın arkasında (Fatihâ’yı) okuduğunu duydum. Namazı kıldıktan sonra, dedim ki: ‘Yâ Ebâ Velîd! Sen imamla olduğun halde arkasında (Fatihâ’yı) okuyor musun?’ dedi ki: ‘Yazıklar olsun sana (Fatihâ’sız) namaz yoktur (bilmez misin?)’” Abdurrezzâk, (2771) hasen bir senedle rivayet etmiştir


    Enes İbn Mâlik radıyallahu anh‘dan: “Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellem (bir gün) ashâbına namaz kıldırdı. Namazı bitince, yüzünü ashabına çevirerek dedi ki: ‘İmâm okuduğu halde siz de (arkasında) namazlarınızda okuyor musunuz?’ Hepsi sükût ettiler.Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bu sorusunu üç kere tekrar etti. Birisi veya birkaçı dediler ki: “Evet Yâ Rasûlüllâh! Biz bunu yapıyoruz!’ Rasûlüllâh r buyurdu ki: ‘Bunu yapmayın. Sizden biriniz imamın arkasında, içinden olmak üzere sadece Fatihâ’yı okusun.’” Buhârî, Cüz’ünde, (224); Darekutnî, (1/340); Tahâvî, (1/218);Abdurrezzâk, (2765); Beyhakî, Kitâbu’l-Kıra’at’ta, (121); Sunen’inde, (2/166); Hâtib, (13/176); Ebû Ya‘lâ ve Taberânî, Evsât’ta ve Mecmâ‘u’z-Zevâ’id, (2/110) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir



    Ebû Hureyre radıyallahu anh şöyle dedi:Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: ‘Fatihâ okunmayan namaz yeterli değildir.’ Ebû Sâ’ib dedi ki: ‘Peki ey Ebû Hureyre! Eğer imamın arkasında olursam?’ Elimden tutarak: ‘Fatihâ’yı içinden (kendi kendine) oku dedi.’”Mâlik (188); İbn Huzeyme, (490); Ebû ‘Avâne (1/452); İbn Hibbân, (1780); Beyhakî, Kırâ’at (66) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir.


    Ebû Hureyre radıyallahu anh şöyle dedi: “Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: ‘Her kim ki namaz kılar da o namazında Ummu’l-Kur’ân’ı okumazsa, o namaz güdüktür sonra güdüktür, (yani) tamam değildir’ dedi.” (Müslim’in rivayetinde ise: ‘Bu sözü üç kere tekrar etti’ şeklinde gelmiştir.) (Ravi diyor ki): Bunun üzerine dedim ki: “Yâ Ebâ Hureyre! İmâm sesli okuduğunda nasıl yapayım?’ Dedi ki: ‘Fatihâ’yı içinden okursun. Zira ben Rasûlüllâh r işittim ki şöyle buyurdu: ‘Allah Teala buyurdu ki: Ben Fatihâ’yı benimle kulum arasında yarı yarıya taksim ettim. (Yarısı benim yarısı kulumundur.) Ve kulumun istediği onundur. Kul: Elhamdu li’llâhi Rabbi’l-’âlemîn dediği zaman Allah da: ‘Kulum bana hamd etti’ der. Kul: er-Rahmânirrahîm dediği zaman, Allah da: ‘Kulum beni sena etti’ der. Kul: Mâliki yevmiddîn dediği zaman, Allah da: ‘Kulum beni temcid’ etti (ve bir defada: ‘Kulum bana tebyiz eyledi’ dedi.) Ve buraya kadar benim. Kul: ‘İyyâke na’bûdu ve iyyâke netse’în dediği zaman, Allah: ‘Bu kulumla benim aramda ve kulumun istediği hakkıdır’ der. Kul: İhdına’s-sırâta’l-mustakîm sırata’llezine en’amte ‘aleyhim gayri’l-magdubi ‘aleyhim vela’d-dâllîn dediği zaman, Allah: ‘İşte bu kulumundur ve kulumun istediği hakkıdır’ buyurur.” Müslim, (395); Ebû Dâvud, (821); İbn Mâce, (838); Mâlik, (1/84) İbnu Huzeyme, (489); İbn Ebî Şeybe, (1/375); İbn Hibbân, Buhârî, Cüz’ünde, (15/68/65/72); Abdurrezzâk, (2767); Ebû ‘Avâne,; Beyhakî, (2/38); Beyhâkî, Kitâbu’l-Kıra’at’da (52) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir
    (2/138)
    (1775);



    ‘Abdullah İbn ‘Amr radıyallahu anhuma şöyle dedi:Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellem (ashâbına hitaben): ‘Benim arkamda olduğunuz halde (Kur’ân) okuyor musunuz’ diye sual etti? (Sahâbeler) dediler ki: ‘Evet Yâ Rasûlâllâh! Süratli bir şekilde okuyoruz.’ (Bu cevap üzerine) Rasûlüllâh r buyurdu ki: ‘(İmâmın arkasında) Fatihâ’dan başka bir şey okumayın.’” Buhârî, Cüz’ünde (33) ve Beyhakî, Kitâbu’l-Kırâ’at’ta(138) hasen bin senedle rivayet etmişlerdir


    Yezîd İbn Şerîk şöyle dedi: “Ömer İbnu’l-Hattâb radıyallahu anhe dedim ki: ‘İmâm’ın arkasında iken Fatihatu’l-Kitâb’ı okuyabilir miyim?’ Ömer İbnu’l-Hattâb radıyallahu anh: ‘Evet okursun’ dedi. Ve tekrar dedim ki: ‘Sen okuduğun halde de mi Yâ Emire’l-Mu’minîn?’ Ömer İbnu’l-Hattâb radıyallahu anh dedi ki: ‘Evet ben okusam da’ buyurdu.” Buhârî, Cüz’ünde (45); Beyhakî, (2/167); Hâkim, (1/239); Darekutnî, (1/218); Tahâvî, (1/218) ve Abdurrezzâk, (2776) hasen bir senedle rivayet etmişlerdir





    Not: Sahâbelerden ve tabî’înden ehli ilmin çoğunluğunun ameli bu hadisler üzeredir. Sahâbelerden, Ömer İbnu’l-Hattâb, ‘Alî İbn Ebî Tâlib, ‘Â’işe bt. Ebî Bekr,Ebû Hureyre, Enes İbn Mâlik, İbn Abbâs, İbn Ömer, İbn Mes’ûd, Mu’âz İbn Cebel, ‘Ubey İbn Ka’b, Ubâde’t-İbn es-Sâmit,‘Abdullâh İbn ‘Amr radıyallahu anhum ve daha isimlerini zikretmediğimiz birçok sahâbe vardır


  20. 27.Mayıs.2011, 22:07
    10
    Alıntı
    ben hanefiyim imamın fatihayı sesiz okuduğu zaman benimde okumam gerekirmi gerekmezmi? Okumam gerekirse öğlen ve ikindi namazlarının her rekatında okumam lazım imama uymak bunun neresinde kalır ?
    İmamın sesli ya da sessiz okuduğu bütün namazlarda cemaatin fatihayı içlerinden okumasının gerektiren bir çok hadisler ve sahabe fetvaları vardır. Bunlar ve getirilen şüphelere verilen cevaplar hakkında el-Mubarekfuri’nin Tahkiku’l-Kelam adlı kitabına bakınız.

    Bu konu ile ilgili delillerden bazıları şu şekildedir:

    Ubâde’t-İbnu’s-Sâmit radıyallahu anh‘den: “Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: ‘Her kim ki Fatihâtu’l-Kitâb’ı okumazsa onun namazı yoktur.’” Buhârî, (756); Müslim, (394); Ebû Dâvud, (822); Tirmizî, (247); Nesâ‘î, (2/137); ve İbn Mâce, (837).


    Ubâde’t-İbnu’s-Sâmit radıyallahu anh‘den, o şöyle dedi: “Bir sabah namazında Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellemin arkasında idik. Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellem Kur’ân okurken, kıraati ona ağırlık verdi. Namaz bitince (cemaate hitaben): ‘Zannedersem sizler imamınızın arkasında (Kur’ân) okuyorsunuz dedi?’ Biz de: ‘Evet ya Rasûlâllâh! Hızlıca (size yetişebilmek için okuyoruz)’ dedik. Rasûlüllâh r: ‘İmâmınızın arkasında Fatihâ’dan başka bir şey okumayın! Zira Fatihâ’yı okumayanın namazı yoktur’ dedi.” Ahmed, (5/313, 316, 322); Ebû Dâvud, (823); Tirmizî, (311); Nesâ‘î, (2/141);Buhârî, Cüz’ünde (60/226); Darekutnî, (1/318); İbn Hibbân, (1776); Ziyâ‘u’l-Makdisî, el-Muhtare(3/344); Hâkim, (1/364); Beyhakî, Sunen, (2/164) ve Kırâ’at’ta (98); İbn Ebî Şeybe, (1/373) ve Tahâvî, (1/215) hasen bir senedle rivayet etmişlerdir. Darekutnî’nin rivayetinde İbn İshâk tahdis sigasını tasrih etmiştir. Ebû Nu‘aym ise Hilye’de (9/322) farklı bir rivayet yoluyla nakletmiştir



    Recâ’ İbn Hayve’den, o şöyle dedi: “Bir gün Ubâde’t-İbnu’s-Sâmit radıyallahu anhın yanı başında namaz kılıyordum ki imamın arkasında (Fatihâ’yı) okuduğunu duydum. Namazı kıldıktan sonra, dedim ki: ‘Yâ Ebâ Velîd! Sen imamla olduğun halde arkasında (Fatihâ’yı) okuyor musun?’ dedi ki: ‘Yazıklar olsun sana (Fatihâ’sız) namaz yoktur (bilmez misin?)’” Abdurrezzâk, (2771) hasen bir senedle rivayet etmiştir


    Enes İbn Mâlik radıyallahu anh‘dan: “Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellem (bir gün) ashâbına namaz kıldırdı. Namazı bitince, yüzünü ashabına çevirerek dedi ki: ‘İmâm okuduğu halde siz de (arkasında) namazlarınızda okuyor musunuz?’ Hepsi sükût ettiler.Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem bu sorusunu üç kere tekrar etti. Birisi veya birkaçı dediler ki: “Evet Yâ Rasûlüllâh! Biz bunu yapıyoruz!’ Rasûlüllâh r buyurdu ki: ‘Bunu yapmayın. Sizden biriniz imamın arkasında, içinden olmak üzere sadece Fatihâ’yı okusun.’” Buhârî, Cüz’ünde, (224); Darekutnî, (1/340); Tahâvî, (1/218);Abdurrezzâk, (2765); Beyhakî, Kitâbu’l-Kıra’at’ta, (121); Sunen’inde, (2/166); Hâtib, (13/176); Ebû Ya‘lâ ve Taberânî, Evsât’ta ve Mecmâ‘u’z-Zevâ’id, (2/110) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir



    Ebû Hureyre radıyallahu anh şöyle dedi:Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: ‘Fatihâ okunmayan namaz yeterli değildir.’ Ebû Sâ’ib dedi ki: ‘Peki ey Ebû Hureyre! Eğer imamın arkasında olursam?’ Elimden tutarak: ‘Fatihâ’yı içinden (kendi kendine) oku dedi.’”Mâlik (188); İbn Huzeyme, (490); Ebû ‘Avâne (1/452); İbn Hibbân, (1780); Beyhakî, Kırâ’at (66) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir.


    Ebû Hureyre radıyallahu anh şöyle dedi: “Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki: ‘Her kim ki namaz kılar da o namazında Ummu’l-Kur’ân’ı okumazsa, o namaz güdüktür sonra güdüktür, (yani) tamam değildir’ dedi.” (Müslim’in rivayetinde ise: ‘Bu sözü üç kere tekrar etti’ şeklinde gelmiştir.) (Ravi diyor ki): Bunun üzerine dedim ki: “Yâ Ebâ Hureyre! İmâm sesli okuduğunda nasıl yapayım?’ Dedi ki: ‘Fatihâ’yı içinden okursun. Zira ben Rasûlüllâh r işittim ki şöyle buyurdu: ‘Allah Teala buyurdu ki: Ben Fatihâ’yı benimle kulum arasında yarı yarıya taksim ettim. (Yarısı benim yarısı kulumundur.) Ve kulumun istediği onundur. Kul: Elhamdu li’llâhi Rabbi’l-’âlemîn dediği zaman Allah da: ‘Kulum bana hamd etti’ der. Kul: er-Rahmânirrahîm dediği zaman, Allah da: ‘Kulum beni sena etti’ der. Kul: Mâliki yevmiddîn dediği zaman, Allah da: ‘Kulum beni temcid’ etti (ve bir defada: ‘Kulum bana tebyiz eyledi’ dedi.) Ve buraya kadar benim. Kul: ‘İyyâke na’bûdu ve iyyâke netse’în dediği zaman, Allah: ‘Bu kulumla benim aramda ve kulumun istediği hakkıdır’ der. Kul: İhdına’s-sırâta’l-mustakîm sırata’llezine en’amte ‘aleyhim gayri’l-magdubi ‘aleyhim vela’d-dâllîn dediği zaman, Allah: ‘İşte bu kulumundur ve kulumun istediği hakkıdır’ buyurur.” Müslim, (395); Ebû Dâvud, (821); İbn Mâce, (838); Mâlik, (1/84) İbnu Huzeyme, (489); İbn Ebî Şeybe, (1/375); İbn Hibbân, Buhârî, Cüz’ünde, (15/68/65/72); Abdurrezzâk, (2767); Ebû ‘Avâne,; Beyhakî, (2/38); Beyhâkî, Kitâbu’l-Kıra’at’da (52) sahih bir senedle rivayet etmişlerdir
    (2/138)
    (1775);



    ‘Abdullah İbn ‘Amr radıyallahu anhuma şöyle dedi:Rasûlüllâh sallallahu aleyhi ve sellem (ashâbına hitaben): ‘Benim arkamda olduğunuz halde (Kur’ân) okuyor musunuz’ diye sual etti? (Sahâbeler) dediler ki: ‘Evet Yâ Rasûlâllâh! Süratli bir şekilde okuyoruz.’ (Bu cevap üzerine) Rasûlüllâh r buyurdu ki: ‘(İmâmın arkasında) Fatihâ’dan başka bir şey okumayın.’” Buhârî, Cüz’ünde (33) ve Beyhakî, Kitâbu’l-Kırâ’at’ta(138) hasen bin senedle rivayet etmişlerdir


    Yezîd İbn Şerîk şöyle dedi: “Ömer İbnu’l-Hattâb radıyallahu anhe dedim ki: ‘İmâm’ın arkasında iken Fatihatu’l-Kitâb’ı okuyabilir miyim?’ Ömer İbnu’l-Hattâb radıyallahu anh: ‘Evet okursun’ dedi. Ve tekrar dedim ki: ‘Sen okuduğun halde de mi Yâ Emire’l-Mu’minîn?’ Ömer İbnu’l-Hattâb radıyallahu anh dedi ki: ‘Evet ben okusam da’ buyurdu.” Buhârî, Cüz’ünde (45); Beyhakî, (2/167); Hâkim, (1/239); Darekutnî, (1/218); Tahâvî, (1/218) ve Abdurrezzâk, (2776) hasen bir senedle rivayet etmişlerdir





    Not: Sahâbelerden ve tabî’înden ehli ilmin çoğunluğunun ameli bu hadisler üzeredir. Sahâbelerden, Ömer İbnu’l-Hattâb, ‘Alî İbn Ebî Tâlib, ‘Â’işe bt. Ebî Bekr,Ebû Hureyre, Enes İbn Mâlik, İbn Abbâs, İbn Ömer, İbn Mes’ûd, Mu’âz İbn Cebel, ‘Ubey İbn Ka’b, Ubâde’t-İbn es-Sâmit,‘Abdullâh İbn ‘Amr radıyallahu anhum ve daha isimlerini zikretmediğimiz birçok sahâbe vardır


  21. 27.Mayıs.2011, 22:40
    11
    Sergen Osman
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Ocak.2011
    Üye No: 83161
    Mesaj Sayısı: 143
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 24

    Cevap: Cemaatle kılınan namazlarda Fatiha Suresi okumak

    turkiyede cogu okumuyo yani simdiki hocalar yanlismi yapiyo yanlis fetva mi veriyorlar ,galiba bunlar tekbasina kilanlar icin


  22. 27.Mayıs.2011, 22:40
    11
    Sergen Osman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    turkiyede cogu okumuyo yani simdiki hocalar yanlismi yapiyo yanlis fetva mi veriyorlar ,galiba bunlar tekbasina kilanlar icin


  23. 28.Mayıs.2011, 00:03
    12
    peugeot_bor
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Mayıs.2011
    Üye No: 87143
    Mesaj Sayısı: 136
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 31

    Cevap: Cemaatle kılınan namazlarda Fatiha Suresi okumak

    şimdi ben cemaatle namaz kılsan ve imamın fatihayı sessiz okuduğu zaman bende okusam mezhepten çıkarmıyım bide sonrekatlarda ya fatihayı okumaya yetiştiremeden imam rukuya gitse bende mecburen fatihayı yarım bırakıp rukuya gitmiş olcam gitmesen sonra hep geride kalcam budurumda neyapmam gerekli? Ben sureleri ağır okurum


  24. 28.Mayıs.2011, 00:03
    12
    Devamlı Üye
    şimdi ben cemaatle namaz kılsan ve imamın fatihayı sessiz okuduğu zaman bende okusam mezhepten çıkarmıyım bide sonrekatlarda ya fatihayı okumaya yetiştiremeden imam rukuya gitse bende mecburen fatihayı yarım bırakıp rukuya gitmiş olcam gitmesen sonra hep geride kalcam budurumda neyapmam gerekli? Ben sureleri ağır okurum





+ Yorum Gönder
Git 12 Son