Konusunu Oylayın.: Aklımıza gelen kötü düşüncelerden nasıl kurtuluruz

5 üzerinden 3.86 | Toplam : 7 kişi
Aklımıza gelen kötü düşüncelerden nasıl kurtuluruz
  1. 12.Mayıs.2011, 13:22
    1
    AydınlığaBak
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Şubat.2011
    Üye No: 85181
    Mesaj Sayısı: 103
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 24

    Aklımıza gelen kötü düşüncelerden nasıl kurtuluruz






    Aklımıza gelen kötü düşüncelerden nasıl kurtuluruz Mumsema SelamunAleyküm

    Besmele çekerken bile iblis beni rahat bırakmıyor.Bismillahirahmannirrahim derken bile aklıma kötü şeyler geliyor mesela Allahuekber derken aklıma birinin resmi veya o odadan birşey gözüme çarpıyor tövbe haşa sanki o gelen şeyi ilahmış der gibi oluyorum tövbe haşa öyle birşey demek istemiyorum ben Allahın varlığına ve Birliğine inanıyorum ama bu düşüncelerden kurtulamıyorum


  2. 12.Mayıs.2011, 13:22
    1



    SelamunAleyküm

    Besmele çekerken bile iblis beni rahat bırakmıyor.Bismillahirahmannirrahim derken bile aklıma kötü şeyler geliyor mesela Allahuekber derken aklıma birinin resmi veya o odadan birşey gözüme çarpıyor tövbe haşa sanki o gelen şeyi ilahmış der gibi oluyorum tövbe haşa öyle birşey demek istemiyorum ben Allahın varlığına ve Birliğine inanıyorum ama bu düşüncelerden kurtulamıyorum


    Benzer Konular

    - Aklımıza gelen kötü düşüncelerden sorumlumuyuz?

    - Kötü düşüncelerden nasıl kurtuluruz?

    - Namaz da Aklıma Gelen Kötü Düşüncelerden Nasıl Kurtulurum?

    - Aklımıza gelen kötü düşüncelerden kurtulmak için ne yapmalıyız?

    - Aklıma gelen kötü düşüncelerden kendimi nasıl arındırabilirim?

  3. 12.Mayıs.2011, 14:02
    2
    musab.b.umeyr
    Hamım, pişme yolunda.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mart.2011
    Üye No: 85969
    Mesaj Sayısı: 477
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 28

    Cevap: Akla Gelen Kötü Düşünceler ?




    Aklına takılan vesveseden başka birşey değil.Sen kalbinle Allah'a inanıyorsan sorun yok.İnsanın aklından günde 60000 ile 80000 arasında düşünce geçiyor.Bu demek oluyorki düşünmediğimiz bir an bile yok.Yani sen Allahuekber de dediğinde hep aklından düşünce geçiyor.O zaman haşa onların hepsini ilah sayalım.Olur mu böyle birşey olmaz tabiki.Sen kalbinle Allah'a inanıp O'na ibadet ediyorsan sorun yok ve aklına gelenler vesvese.

    Sitede vesvese diye arama yaparsan karşına birçokkonu çıkar.Onları oku ve bilgilen.Sana tavsiyem.


  4. 12.Mayıs.2011, 14:02
    2
    Hamım, pişme yolunda.



    Aklına takılan vesveseden başka birşey değil.Sen kalbinle Allah'a inanıyorsan sorun yok.İnsanın aklından günde 60000 ile 80000 arasında düşünce geçiyor.Bu demek oluyorki düşünmediğimiz bir an bile yok.Yani sen Allahuekber de dediğinde hep aklından düşünce geçiyor.O zaman haşa onların hepsini ilah sayalım.Olur mu böyle birşey olmaz tabiki.Sen kalbinle Allah'a inanıp O'na ibadet ediyorsan sorun yok ve aklına gelenler vesvese.

    Sitede vesvese diye arama yaparsan karşına birçokkonu çıkar.Onları oku ve bilgilen.Sana tavsiyem.


  5. 12.Mayıs.2011, 14:36
    3
    AydınlığaBak
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Şubat.2011
    Üye No: 85181
    Mesaj Sayısı: 103
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 24

    Cevap: Akla Gelen Kötü Düşünceler ?

    Anladım vesveseymiş bu düşünceler yüzünden Dinden çıkmam demi


  6. 12.Mayıs.2011, 14:36
    3
    Anladım vesveseymiş bu düşünceler yüzünden Dinden çıkmam demi


  7. 12.Mayıs.2011, 23:28
    4
    şaf_ak
    ...MüPteLaNıM...

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Aralık.2007
    Üye No: 5730
    Mesaj Sayısı: 1,134
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 19
    Yaş: 30

    Cevap: Akla Gelen Kötü Düşünceler ?

    hayır kardeşim vesveseye kulak vermezsen dilinle ve hareketlerinle onaylamazsan küfre düşmezsin.. ve o düşünceleri kafanda büyütmez üstünde durmazsan o düşünceler yani vesvese söner gider..

    Rabbim! Şeytanların vesveselerinden sana sığınırım. Onların yanımda bulunmalarından da sana sığınırım( Mü'min: 97-98 )

    Şeytan önce şüpheyi kalbe atar. Kalp kabul etmezse küfre çevirip hayale gösterir. Vesveseli insan zanneder ki o küfür kalbinden geliyor ve ümitsizliğe düşer ve kalbi ALLAH'a karşı edepsizlikte bulunduğunu düşündüğü için ALLAH'ın huzurundan kaçar. Zaten şeytanın istediği de odur. Kurtulmanın çaresi: Gelen vesveselerle uğraşmamaktır. Çünkü küfrü düşünmek küfür değildir. Asıl kaynağın şeytan olduğunu anlayıp kalpte kötü birşey olmadığını bilmektir. Zaten kalp müzdarip oluyor o durumdan...


  8. 12.Mayıs.2011, 23:28
    4
    ...MüPteLaNıM...
    hayır kardeşim vesveseye kulak vermezsen dilinle ve hareketlerinle onaylamazsan küfre düşmezsin.. ve o düşünceleri kafanda büyütmez üstünde durmazsan o düşünceler yani vesvese söner gider..

    Rabbim! Şeytanların vesveselerinden sana sığınırım. Onların yanımda bulunmalarından da sana sığınırım( Mü'min: 97-98 )

    Şeytan önce şüpheyi kalbe atar. Kalp kabul etmezse küfre çevirip hayale gösterir. Vesveseli insan zanneder ki o küfür kalbinden geliyor ve ümitsizliğe düşer ve kalbi ALLAH'a karşı edepsizlikte bulunduğunu düşündüğü için ALLAH'ın huzurundan kaçar. Zaten şeytanın istediği de odur. Kurtulmanın çaresi: Gelen vesveselerle uğraşmamaktır. Çünkü küfrü düşünmek küfür değildir. Asıl kaynağın şeytan olduğunu anlayıp kalpte kötü birşey olmadığını bilmektir. Zaten kalp müzdarip oluyor o durumdan...


  9. 12.Mayıs.2011, 23:38
    5
    musab.b.umeyr
    Hamım, pişme yolunda.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mart.2011
    Üye No: 85969
    Mesaj Sayısı: 477
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 28

    Cevap: Akla Gelen Kötü Düşünceler ?

    Alıntı
    Anladım vesveseymiş bu düşünceler yüzünden Dinden çıkmam demi
    Dinden çıkmazsın kardeşim.Niye çıkasın.O sana sadece bir oyun.Yukarıda yazıldıgı gibi fazla aldırmayacaksın ve yoluna devam ediceksin.O tür şeyler zannımca her insanın başına gelmiştir.

    Selametle.


  10. 12.Mayıs.2011, 23:38
    5
    Hamım, pişme yolunda.
    Alıntı
    Anladım vesveseymiş bu düşünceler yüzünden Dinden çıkmam demi
    Dinden çıkmazsın kardeşim.Niye çıkasın.O sana sadece bir oyun.Yukarıda yazıldıgı gibi fazla aldırmayacaksın ve yoluna devam ediceksin.O tür şeyler zannımca her insanın başına gelmiştir.

    Selametle.


  11. 21.Mayıs.2014, 01:56
    6
    Misafir

    Cevap: Akla Gelen Kötü Düşünceler

    teşekür ederim gerçekten çok faydanız oldu ALLAH RAZI OLSUN KARDEŞLERİM...


  12. 21.Mayıs.2014, 01:56
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    teşekür ederim gerçekten çok faydanız oldu ALLAH RAZI OLSUN KARDEŞLERİM...


  13. 11.Şubat.2015, 18:10
    7
    Misafir

    Cevap: Akla Gelen Kötü Düşünceler

    lutfen arkadaslar bana yardim edin mesela disari cikiyorum copleri atmaya copleri atmaya kalktigimda TOVBE HASA sanki icimden bi sey onu atarsan tovbe tobe (hasa) yazmaga korkuyorum yani atarsan RABBİNE terbiyesizlik saygisizlik yapmis olursun ama ben buna kulak asmadim ve BİSMİLLAH ESTAGFRULLAH soyledim copu atdim ben gunah kazandimmi cok korkuyorum nolur ALLAH RİZASİ İCİN yardim edin diger ornek bide yerde corap gordum tobe tovbe icimden o İlahmis gibi seyler gecdi ben aldirmadim corap ayagimla itdim ben gunah kazandimmi ????


  14. 11.Şubat.2015, 18:10
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    lutfen arkadaslar bana yardim edin mesela disari cikiyorum copleri atmaya copleri atmaya kalktigimda TOVBE HASA sanki icimden bi sey onu atarsan tovbe tobe (hasa) yazmaga korkuyorum yani atarsan RABBİNE terbiyesizlik saygisizlik yapmis olursun ama ben buna kulak asmadim ve BİSMİLLAH ESTAGFRULLAH soyledim copu atdim ben gunah kazandimmi cok korkuyorum nolur ALLAH RİZASİ İCİN yardim edin diger ornek bide yerde corap gordum tobe tovbe icimden o İlahmis gibi seyler gecdi ben aldirmadim corap ayagimla itdim ben gunah kazandimmi ????


  15. 12.Şubat.2015, 23:49
    8
    halilcan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Temmuz.2014
    Üye No: 104101
    Mesaj Sayısı: 390
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Akla Gelen Kötü Düşünceler

    biraz sakin ol misafir arkadasım bol bol dua et, aklına gelen dusuncelerı onaylamadıktan sonra sıkıntı olmaz inşAllah


  16. 12.Şubat.2015, 23:49
    8
    halilcan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    biraz sakin ol misafir arkadasım bol bol dua et, aklına gelen dusuncelerı onaylamadıktan sonra sıkıntı olmaz inşAllah


  17. 30.Kasım.2015, 13:56
    9
    Misafir

    Cevap: Akla Gelen Kötü Düşünceler

    Selamun Aleykum benim cok buyuk bir sorunum varr Benim gozumun onunden sirk sozcukler geciyo kendimmi yapiyorum yoksa vesvesemi anlamadim ve sonra icimden diyorumki o cumleyi yazsam nolur icimden gecirsem nolur diye oyle dusunuyorum ve sonra icimi cok kotu bir korku sariyo beni Allahim affetmiycek diye cok korkuyorum Normalde Allahimi cok seviyorum namaz kiliyorum ama o dusunceleri durduramiyorum birde insanlara bakinca gozumun onunden sirk geciyo Allah rizasi icin yardim edin


  18. 30.Kasım.2015, 13:56
    9
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selamun Aleykum benim cok buyuk bir sorunum varr Benim gozumun onunden sirk sozcukler geciyo kendimmi yapiyorum yoksa vesvesemi anlamadim ve sonra icimden diyorumki o cumleyi yazsam nolur icimden gecirsem nolur diye oyle dusunuyorum ve sonra icimi cok kotu bir korku sariyo beni Allahim affetmiycek diye cok korkuyorum Normalde Allahimi cok seviyorum namaz kiliyorum ama o dusunceleri durduramiyorum birde insanlara bakinca gozumun onunden sirk geciyo Allah rizasi icin yardim edin


  19. 08.Aralık.2015, 01:02
    10
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,094
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Akla Gelen Kötü Düşünceler

    Alıntı
    dusunceleri durduramiyorum
    Bu şeytanın vesvesedidir ve geçicidir.
    Şeytandan Allaha sığın ve çokça ziktret
    Bir de günah olan işlerden ve ortamlardan uzak dur.


  20. 08.Aralık.2015, 01:02
    10
    mum
    Administrator
    Alıntı
    dusunceleri durduramiyorum
    Bu şeytanın vesvesedidir ve geçicidir.
    Şeytandan Allaha sığın ve çokça ziktret
    Bir de günah olan işlerden ve ortamlardan uzak dur.


  21. 08.Aralık.2015, 23:57
    11
    Misafir

    Cevap: Akla Gelen Kötü Düşünceler

    akla gelen kötü düşünceler günah mı
    akla gelen kötü düşüncelerden kurtulmak için okunacak dua


  22. 08.Aralık.2015, 23:57
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    akla gelen kötü düşünceler günah mı
    akla gelen kötü düşüncelerden kurtulmak için okunacak dua


  23. 09.Aralık.2015, 16:33
    12
    deryacik93
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 25.Ocak.2011
    Üye No: 83511
    Mesaj Sayısı: 49
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Akla Gelen Kötü Düşünceler ?

    Selamlar ben de vesvese var oturdum ne guzel dualar okuyup rahatliyacam diye ve dua etmeye basladigim an surekli sanki okudugum seyleri hisetmiyorum bos bos okuyormussum gibi oluyorum kendi kendime diyorum bana ole geliyor bana bir oyun rahatsiz olduguma gore bu durumdan diyorum bana oyun oynuyolar secdeye yatiyorum dua yaparken sanki bos bos yapiyom gibiyim Allah biliyor demi gine de dualarimi kabul eder demi? Cunki ellmde degil bol bol okuyorum sureleri tesdekuler


  24. 09.Aralık.2015, 16:33
    12
    Selamlar ben de vesvese var oturdum ne guzel dualar okuyup rahatliyacam diye ve dua etmeye basladigim an surekli sanki okudugum seyleri hisetmiyorum bos bos okuyormussum gibi oluyorum kendi kendime diyorum bana ole geliyor bana bir oyun rahatsiz olduguma gore bu durumdan diyorum bana oyun oynuyolar secdeye yatiyorum dua yaparken sanki bos bos yapiyom gibiyim Allah biliyor demi gine de dualarimi kabul eder demi? Cunki ellmde degil bol bol okuyorum sureleri tesdekuler





+ Yorum Gönder
Git 12 Son