Konusunu Oylayın.: Kaza namazından muaf olmak var mıdır ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kaza namazından muaf olmak var mıdır ?
  1. 07.Mayıs.2011, 14:42
    13
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    Cevap: Kaza namazından muaf olmak var mıdır ?

    reklam


    Cevap: Kaza namazından muaf olmak var mıdır ? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Kaza namazından muaf olmak var mıdır ?
    Alıntı
    düz mantıkla ne alakası var bi yerde 4 rekat namaz kılacaksın ötekisinde 6 rekat birinde 4 rekatda sadece 2 kere zammı sure okıycaksın ötekisinde 4 kere sure okıycaksın
    konu sahibinin kaza namazı olup olmadığı kesin deyil.namaza başlama yaşı önemlidir namaz her müslümana farzdır evet ama herkesin müslümanlık yaşı bir deyildir.
    ben 27 yaşımda 5 vakit namaza başladım türkiyede dogdum diye yada annem müslüman diye bende müslüman olarak doğmadım.bundan 2-3 sene önce müslümanlığı benimseyip imanı kabul ettim rabbimde bana şimdi hidayet verdi namaza başladım.sizin dediginiz mantıkla benim 10 sene kaza namazı kılmam lazım .şuan 1 ay kılmadım diyelim 1 ay sora tekrar başladım aradaki 1 ayı kaza etmem gerekir kaza namazı budur.yanlış bilgi verip insanların kafasını karıştıran sizsiniz cocuk kac tane konu açtı tek bi konu için kendisi henüz 16 yaşında 4 yıllık kaza namazı cıkarttınız bunu hangi ailme götürsen güler.herşeyi geçtim ergenlik yaşı 12 demek en saçması bazısı 20 yaşında ergenliğe girer bazısı 15.
    Senin söylediklerin doğru ama müctehid imamlarının söyledikleri saçma öyle mi. Maşaallah üç yılda müctehid imamlarını geçmişsin bu ne ilim böyle.


  2. 07.Mayıs.2011, 14:42
    13
    Özel Üye
    reklam


    Alıntı
    düz mantıkla ne alakası var bi yerde 4 rekat namaz kılacaksın ötekisinde 6 rekat birinde 4 rekatda sadece 2 kere zammı sure okıycaksın ötekisinde 4 kere sure okıycaksın
    konu sahibinin kaza namazı olup olmadığı kesin deyil.namaza başlama yaşı önemlidir namaz her müslümana farzdır evet ama herkesin müslümanlık yaşı bir deyildir.
    ben 27 yaşımda 5 vakit namaza başladım türkiyede dogdum diye yada annem müslüman diye bende müslüman olarak doğmadım.bundan 2-3 sene önce müslümanlığı benimseyip imanı kabul ettim rabbimde bana şimdi hidayet verdi namaza başladım.sizin dediginiz mantıkla benim 10 sene kaza namazı kılmam lazım .şuan 1 ay kılmadım diyelim 1 ay sora tekrar başladım aradaki 1 ayı kaza etmem gerekir kaza namazı budur.yanlış bilgi verip insanların kafasını karıştıran sizsiniz cocuk kac tane konu açtı tek bi konu için kendisi henüz 16 yaşında 4 yıllık kaza namazı cıkarttınız bunu hangi ailme götürsen güler.herşeyi geçtim ergenlik yaşı 12 demek en saçması bazısı 20 yaşında ergenliğe girer bazısı 15.
    Senin söylediklerin doğru ama müctehid imamlarının söyledikleri saçma öyle mi. Maşaallah üç yılda müctehid imamlarını geçmişsin bu ne ilim böyle.


  3. 07.Mayıs.2011, 14:44
    14
    noktasal
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Mart.2011
    Üye No: 86253
    Mesaj Sayısı: 49
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 33

    Cevap: Kaza namazından muaf olmak var mıdır ?

    reklam


    seviyeni düşürme madem o kadar kesin konuşuyosun kaynak gösterseydin


  4. 07.Mayıs.2011, 14:44
    14
    noktasal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    seviyeni düşürme madem o kadar kesin konuşuyosun kaynak gösterseydin


  5. 07.Mayıs.2011, 14:46
    15
    Altundal
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Nisan.2011
    Üye No: 86504
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: Kaza namazından muaf olmak var mıdır ?

    Alıntı
    düz mantıkla ne alakası var bi yerde 4 rekat namaz kılacaksın ötekisinde 6 rekat birinde 4 rekatda sadece 2 kere zammı sure okıycaksın ötekisinde 4 kere sure okıycaksın
    Kardeş biri ALLAH (cc) ünün emri biri Peygamber Efendimiz(sav)in sünneti. bunu hangi akılla hangi mantıkla kıyas ediyorsun?

    Kaza namazı borçları kaç yaşından itibaren hesaplanır?

    Namaz her müslüman üzerine farz olan bir borçtur. Aldığınız bir parayı zamanında ödemek lazımdır. Ancak geciktirince ayıp oluyor ise de yine de ödemek ve özür dilemek gerekecektir. Bunu gibi namaz borçlarımızı zamanında ödemek gerekirdi. Ancak bazı nedenlerle geç kalmişsa onun için Allahtan özür dileyip kalan borç namazlarımızı ödememiz gerekir. Namaz borcu ancak namaz kılmakla ödenir. Onun başka bir ödeme şekli yoktur.
    İnsanların hayır ile şerri, hak ile bâtılı ayırtedebilmeleri bâliğ olduktan sonra mümkün olduğundan, Rabbimiz mahşerde dünya hayatımızın çocukluk devresinden hesap sormamakta, ancak bâliğ olduktan sonraki günlerimizden başlayarak namaz, oruç gibi ibadet mükellefiyetlerimizi suâl etmekte, böylece dinî mükellefiyetlerimiz bülûğ çağından sonra başlamış olmaktadır. – Şu kadar var ki bülûğ zamanı tarih olarak kesin değildir. Erkek (12), kız (9) yaşından başlayarak, (15) yaşlarına varıncaya kadar geçen her ay ve günde bülûğa erme hissi teşekkül edebilir. Oğlanda ihtilâm olma, kızda ise ay hâli görme şeklinde kendini gösteren bu beşerî ve cinsî hissin başladığı günden itibaren mükellefiyetlerin her biri ayrı ayrı amel defterine ya “yerine getirdi”, ya da “getirmedi” şeklinde yazılır.
    Bu konuda faydalı olacak bazı bilgiler verelim.
    1- Buluğ çağı kesin olarak bilinmiyorsa erkekler yaşlarından 12 seneyi, bayanlar ise 9 seneyi çıkararak kalan yıllarda namaz kılmayan bütün vakitler hesap edilip yazılır.
    2- Kaza namazlarınızı her namazda bir namaz kazası kılarak yapabilirsiniz. Böylece hem nefsinize zor gelmez hem de hesabı kolay olur.
    3- Bu şekilde Allah size ömür verdikçe bütün borçlarınızı ödeyeceğinize niyet etseniz ve buna başlasanız, sonra Allah sizi borçlarınızı bitirmeden huzuruna alsa inşallah bu niyetinizden dolayı onları yapmışsınız gibi olursunuz. Çünkü hayatta kalsaydınız zaten ödemeye başlamış ve devam edecektiniz. Allah ödeme fırsatı verecek bir hayat nasip etsin.


    Sorularla İslamiyet


  6. 07.Mayıs.2011, 14:46
    15
    Devamlı Üye
    Alıntı
    düz mantıkla ne alakası var bi yerde 4 rekat namaz kılacaksın ötekisinde 6 rekat birinde 4 rekatda sadece 2 kere zammı sure okıycaksın ötekisinde 4 kere sure okıycaksın
    Kardeş biri ALLAH (cc) ünün emri biri Peygamber Efendimiz(sav)in sünneti. bunu hangi akılla hangi mantıkla kıyas ediyorsun?

    Kaza namazı borçları kaç yaşından itibaren hesaplanır?

    Namaz her müslüman üzerine farz olan bir borçtur. Aldığınız bir parayı zamanında ödemek lazımdır. Ancak geciktirince ayıp oluyor ise de yine de ödemek ve özür dilemek gerekecektir. Bunu gibi namaz borçlarımızı zamanında ödemek gerekirdi. Ancak bazı nedenlerle geç kalmişsa onun için Allahtan özür dileyip kalan borç namazlarımızı ödememiz gerekir. Namaz borcu ancak namaz kılmakla ödenir. Onun başka bir ödeme şekli yoktur.
    İnsanların hayır ile şerri, hak ile bâtılı ayırtedebilmeleri bâliğ olduktan sonra mümkün olduğundan, Rabbimiz mahşerde dünya hayatımızın çocukluk devresinden hesap sormamakta, ancak bâliğ olduktan sonraki günlerimizden başlayarak namaz, oruç gibi ibadet mükellefiyetlerimizi suâl etmekte, böylece dinî mükellefiyetlerimiz bülûğ çağından sonra başlamış olmaktadır. – Şu kadar var ki bülûğ zamanı tarih olarak kesin değildir. Erkek (12), kız (9) yaşından başlayarak, (15) yaşlarına varıncaya kadar geçen her ay ve günde bülûğa erme hissi teşekkül edebilir. Oğlanda ihtilâm olma, kızda ise ay hâli görme şeklinde kendini gösteren bu beşerî ve cinsî hissin başladığı günden itibaren mükellefiyetlerin her biri ayrı ayrı amel defterine ya “yerine getirdi”, ya da “getirmedi” şeklinde yazılır.
    Bu konuda faydalı olacak bazı bilgiler verelim.
    1- Buluğ çağı kesin olarak bilinmiyorsa erkekler yaşlarından 12 seneyi, bayanlar ise 9 seneyi çıkararak kalan yıllarda namaz kılmayan bütün vakitler hesap edilip yazılır.
    2- Kaza namazlarınızı her namazda bir namaz kazası kılarak yapabilirsiniz. Böylece hem nefsinize zor gelmez hem de hesabı kolay olur.
    3- Bu şekilde Allah size ömür verdikçe bütün borçlarınızı ödeyeceğinize niyet etseniz ve buna başlasanız, sonra Allah sizi borçlarınızı bitirmeden huzuruna alsa inşallah bu niyetinizden dolayı onları yapmışsınız gibi olursunuz. Çünkü hayatta kalsaydınız zaten ödemeye başlamış ve devam edecektiniz. Allah ödeme fırsatı verecek bir hayat nasip etsin.


    Sorularla İslamiyet


  7. 07.Mayıs.2011, 15:31
    16
    EarthQuake®
    Yolcu

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Kasım.2009
    Üye No: 64514
    Mesaj Sayısı: 494
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 30
    Bulunduğu yer: Ankara

    Cevap: Kaza namazından muaf olmak var mıdır ?

    Alıntı
    düz mantıkla ne alakası var bi yerde 4 rekat namaz kılacaksın ötekisinde 6 rekat birinde 4 rekatda sadece 2 kere zammı sure okıycaksın ötekisinde 4 kere sure okıycaksın
    konu sahibinin kaza namazı olup olmadığı kesin deyil.namaza başlama yaşı önemlidir namaz her müslümana farzdır evet ama herkesin müslümanlık yaşı bir deyildir.

    ben 27 yaşımda 5 vakit namaza başladım türkiyede dogdum diye yada annem müslüman diye bende müslüman olarak doğmadım.bundan 2-3 sene önce müslümanlığı benimseyip imanı kabul ettim rabbimde bana şimdi hidayet verdi namaza başladım.sizin dediginiz mantıkla benim 10 sene kaza namazı kılmam lazım .şuan 1 ay kılmadım diyelim 1 ay sora tekrar başladım aradaki 1 ayı kaza etmem gerekir kaza namazı budur.yanlış bilgi verip insanların kafasını karıştıran sizsiniz cocuk kac tane konu açtı tek bi konu için kendisi henüz 16 yaşında 4 yıllık kaza namazı cıkarttınız bunu hangi ailme götürsen güler.herşeyi geçtim ergenlik yaşı 12 demek en saçması bazısı 20 yaşında ergenliğe girer bazısı 15.


    Kardeş Allah hidayetini artırsın ne diyeyim. Sen rekat sayısına göre dini yorumluyorsun Allah ıslah etsin. 4 rekatlık sünnet 2 rekatlık farzdan daha önemlidir demeye getiriyorsun neredeyse, haşa. İçinde kaç zammı sure okursan oku. Hepsinin önemi, derecesi farklıdır.

    Konu sahibi
    "7 yaşımdan itibaren bıraktığım 9 senelik namazı (16 yaşındayım) nasıl kaza edeceğim?" demiş, daha nasıl kaza desin? Nasıl kesin değil? Namaza başlama yaşı (buluğ çağı) evet herkeste bir değildir, kimisi 15'inde girer kimisi daha önce veya sonra. Herkesi 9-12 diye bir tutmuyoruz. Buluğ yaşını bilmeyenler 9-12'yi esas alabilirler diyoruz.

    Konu hakkında bilgin yoksa araştırır öğrenirsin, herkes bilmediği konuyu mantıkla çözmeye çalışırsa "bir" olan yoldan sapılır Allah muhafaza. Senin bu bahsettiğin hususu nice âlimler müctehidler zamanında tartışmıştır. Onlar kadar bilgiliysen sözüm yok, değilsen bir zahmet bilmediklerini araştır, hüküm neymiş öğren.
    Selametle kal.




  8. 07.Mayıs.2011, 15:31
    16
    Alıntı
    düz mantıkla ne alakası var bi yerde 4 rekat namaz kılacaksın ötekisinde 6 rekat birinde 4 rekatda sadece 2 kere zammı sure okıycaksın ötekisinde 4 kere sure okıycaksın
    konu sahibinin kaza namazı olup olmadığı kesin deyil.namaza başlama yaşı önemlidir namaz her müslümana farzdır evet ama herkesin müslümanlık yaşı bir deyildir.

    ben 27 yaşımda 5 vakit namaza başladım türkiyede dogdum diye yada annem müslüman diye bende müslüman olarak doğmadım.bundan 2-3 sene önce müslümanlığı benimseyip imanı kabul ettim rabbimde bana şimdi hidayet verdi namaza başladım.sizin dediginiz mantıkla benim 10 sene kaza namazı kılmam lazım .şuan 1 ay kılmadım diyelim 1 ay sora tekrar başladım aradaki 1 ayı kaza etmem gerekir kaza namazı budur.yanlış bilgi verip insanların kafasını karıştıran sizsiniz cocuk kac tane konu açtı tek bi konu için kendisi henüz 16 yaşında 4 yıllık kaza namazı cıkarttınız bunu hangi ailme götürsen güler.herşeyi geçtim ergenlik yaşı 12 demek en saçması bazısı 20 yaşında ergenliğe girer bazısı 15.


    Kardeş Allah hidayetini artırsın ne diyeyim. Sen rekat sayısına göre dini yorumluyorsun Allah ıslah etsin. 4 rekatlık sünnet 2 rekatlık farzdan daha önemlidir demeye getiriyorsun neredeyse, haşa. İçinde kaç zammı sure okursan oku. Hepsinin önemi, derecesi farklıdır.

    Konu sahibi
    "7 yaşımdan itibaren bıraktığım 9 senelik namazı (16 yaşındayım) nasıl kaza edeceğim?" demiş, daha nasıl kaza desin? Nasıl kesin değil? Namaza başlama yaşı (buluğ çağı) evet herkeste bir değildir, kimisi 15'inde girer kimisi daha önce veya sonra. Herkesi 9-12 diye bir tutmuyoruz. Buluğ yaşını bilmeyenler 9-12'yi esas alabilirler diyoruz.

    Konu hakkında bilgin yoksa araştırır öğrenirsin, herkes bilmediği konuyu mantıkla çözmeye çalışırsa "bir" olan yoldan sapılır Allah muhafaza. Senin bu bahsettiğin hususu nice âlimler müctehidler zamanında tartışmıştır. Onlar kadar bilgiliysen sözüm yok, değilsen bir zahmet bilmediklerini araştır, hüküm neymiş öğren.
    Selametle kal.




  9. 07.Mayıs.2011, 16:05
    17
    noktasal
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Mart.2011
    Üye No: 86253
    Mesaj Sayısı: 49
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 33

    Cevap: Kaza namazından muaf olmak var mıdır ?

    sadece işine gelen yerleri kopyalama
    Alıntı
    Namazda kılıyordum ancak ne yaptığım konusunda fikrim yoktu. Sadece 'Allahım sen koru' diyordum.
    zaten kendisi namaz kılmıyodu cocuk saflığı aklı ile kılmaya çalışıyodu.hiç bir çoçuğa namaz emir deyildir olmıyan emirin kazasını nasıl kılıyo enteresan
    son kez yazıyorum şöle derin nefes alarak oku belki anlarsın
    4 rekat farzdan sora 4 rekatda farz kazası kılınca sadece borçlarını ödemiş olur
    4 rekat farzdan sora 4 rekat sünnet ve 2 rekat sünnet kılınca hem borcunu ödemiş olur hemde sevaba girmiş olur.
    bu son yazımdı konuya.bi konuya yorum yazmak ayrı başkasının bilgisini eleştiriyosanız kabul görmüş hadisler görüşlerle örnek vericekseniz kaynak olarak.veremiyosanız görüşünüzü belirtirsiniz sadece


  10. 07.Mayıs.2011, 16:05
    17
    noktasal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    sadece işine gelen yerleri kopyalama
    Alıntı
    Namazda kılıyordum ancak ne yaptığım konusunda fikrim yoktu. Sadece 'Allahım sen koru' diyordum.
    zaten kendisi namaz kılmıyodu cocuk saflığı aklı ile kılmaya çalışıyodu.hiç bir çoçuğa namaz emir deyildir olmıyan emirin kazasını nasıl kılıyo enteresan
    son kez yazıyorum şöle derin nefes alarak oku belki anlarsın
    4 rekat farzdan sora 4 rekatda farz kazası kılınca sadece borçlarını ödemiş olur
    4 rekat farzdan sora 4 rekat sünnet ve 2 rekat sünnet kılınca hem borcunu ödemiş olur hemde sevaba girmiş olur.
    bu son yazımdı konuya.bi konuya yorum yazmak ayrı başkasının bilgisini eleştiriyosanız kabul görmüş hadisler görüşlerle örnek vericekseniz kaynak olarak.veremiyosanız görüşünüzü belirtirsiniz sadece


  11. 07.Mayıs.2011, 16:18
    18
    Altundal
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Nisan.2011
    Üye No: 86504
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: Kaza namazından muaf olmak var mıdır ?

    Meşrû bir mazeretin dışında namazı kazâya bırakan kimse, bir hatâ işlemiş ve günaha girmiş olur. Bu itibarla kazâya kalan namazın, en kısa zamanda kılınması gerekir. Çünkü beş vakit namazın edâsı farz olduğu gibi, kazası da farzdır. Kazâya kalan namazın kılınmasıyla sadece borç ödenmiş olur. Günahın affedilmesi için de ayrıca tövbe istiğfar etmek lâzımdır.
    Namaz borcundan bir an evvel kurtulmak için, hakkında Peygamberimiz (asv)'in hadisi bulunmayan nâfile namazların yerine kaza kılmak daha isabetli olur. Ancak, Hanefî mezhebine göre, hakkında hadis bulunan nafile namazların yerine kaza kılmak uygun değildir. Bu hususta Hanefî fıkıh kitaplarında şu hüküm yer alır:
    “Kazaya kalmış namazları kılmak, nafile namaz kılmaktan çok daha ehemmiyetli ve çok daha uygundur. Fakat beş vakit namazın sünnetleri, kuşluk, tesbih, tahiyyetü’l-mescid ve evvabin namazı bundan müstesnadır. Yani bu sünnet ve nafileler, kaza namazları için terk edilmezler."1
    Her şeyden evvel, namazlardan önce ve sonra kılınan sünnetler bir yerde farz namazların tamamlayıcısı hükmündedir ve Peygamberimizin (a.s.m.) şefaatine vesiledir. Bunun için, namazını kazaya bırakan kimse bir yandan namazlarını kaza etmekle borçtan kurtulurken, diğer taraftan da sünnetleri kılarak Peygamberimiz (asv)'e olan bağlılığını göstermiş olur.
    Mesele Hanefî mezhebine göre böyle iken, diğer üç mezhebe göre, kaza namazı olan bir kimsenin nafile namazları ile meşgul olması, sünnet kılması caiz değil, haramdır.
    Mâlikî mezhebine göre, üzerinde kaza namazı bulunan bir kimsein nafile namazı kılması haramdır. Ancak beş vakit namazların sünnetleri ile tahiyyetü’l-mescidin kılınabileceğine dair ruhsat vardır. Bunların dışında meselâ, teravih namazı ile meşgul olunduğu takdirde sevap alınsa da, kaza namazı geriye bırakıldığı için günah işlenmiş olur.
    Şâfiî mezhebine göre de, üzerinde kaza namazı borcu olan bir insanın, bu namazları kılıp borcundan kurtuluncaya kadar gerek beş vakit namazların sünnetlerini, gerekse diğer nafileleri kılması mekruhtur. Çünkü bir an önce kazaların kılınıp bitirilmesi gerekir.
    Hanbelî mezhebine göre ise, üzerinde kaza namazı olan bir kimsenin nafile ile meşgul olması haramdır. Ancak vitir ile beş vakit namazın sünnetlerini kılması caizdir. Fakat, kazaları çoksa bunları da kılmayarak kaza namazlarıyla meşgul olması daha iyidir. Yalnız sabah namazının sünneti bundan hariçtir, onu kılmak gerekir.

    Yukarıdaki açıklamalar dört mezhepten alıntıdır

    Alıntı
    4 rekat farzdan sora 4 rekatda farz kazası kılınca sadece borçlarını ödemiş olur
    4 rekat farzdan sora 4 rekat sünnet ve 2 rekat sünnet kılınca hem borcunu ödemiş olur hemde sevaba girmiş olur.
    Sen de bize bu yazdığının kaynağını verir misin?...


  12. 07.Mayıs.2011, 16:18
    18
    Devamlı Üye
    Meşrû bir mazeretin dışında namazı kazâya bırakan kimse, bir hatâ işlemiş ve günaha girmiş olur. Bu itibarla kazâya kalan namazın, en kısa zamanda kılınması gerekir. Çünkü beş vakit namazın edâsı farz olduğu gibi, kazası da farzdır. Kazâya kalan namazın kılınmasıyla sadece borç ödenmiş olur. Günahın affedilmesi için de ayrıca tövbe istiğfar etmek lâzımdır.
    Namaz borcundan bir an evvel kurtulmak için, hakkında Peygamberimiz (asv)'in hadisi bulunmayan nâfile namazların yerine kaza kılmak daha isabetli olur. Ancak, Hanefî mezhebine göre, hakkında hadis bulunan nafile namazların yerine kaza kılmak uygun değildir. Bu hususta Hanefî fıkıh kitaplarında şu hüküm yer alır:
    “Kazaya kalmış namazları kılmak, nafile namaz kılmaktan çok daha ehemmiyetli ve çok daha uygundur. Fakat beş vakit namazın sünnetleri, kuşluk, tesbih, tahiyyetü’l-mescid ve evvabin namazı bundan müstesnadır. Yani bu sünnet ve nafileler, kaza namazları için terk edilmezler."1
    Her şeyden evvel, namazlardan önce ve sonra kılınan sünnetler bir yerde farz namazların tamamlayıcısı hükmündedir ve Peygamberimizin (a.s.m.) şefaatine vesiledir. Bunun için, namazını kazaya bırakan kimse bir yandan namazlarını kaza etmekle borçtan kurtulurken, diğer taraftan da sünnetleri kılarak Peygamberimiz (asv)'e olan bağlılığını göstermiş olur.
    Mesele Hanefî mezhebine göre böyle iken, diğer üç mezhebe göre, kaza namazı olan bir kimsenin nafile namazları ile meşgul olması, sünnet kılması caiz değil, haramdır.
    Mâlikî mezhebine göre, üzerinde kaza namazı bulunan bir kimsein nafile namazı kılması haramdır. Ancak beş vakit namazların sünnetleri ile tahiyyetü’l-mescidin kılınabileceğine dair ruhsat vardır. Bunların dışında meselâ, teravih namazı ile meşgul olunduğu takdirde sevap alınsa da, kaza namazı geriye bırakıldığı için günah işlenmiş olur.
    Şâfiî mezhebine göre de, üzerinde kaza namazı borcu olan bir insanın, bu namazları kılıp borcundan kurtuluncaya kadar gerek beş vakit namazların sünnetlerini, gerekse diğer nafileleri kılması mekruhtur. Çünkü bir an önce kazaların kılınıp bitirilmesi gerekir.
    Hanbelî mezhebine göre ise, üzerinde kaza namazı olan bir kimsenin nafile ile meşgul olması haramdır. Ancak vitir ile beş vakit namazın sünnetlerini kılması caizdir. Fakat, kazaları çoksa bunları da kılmayarak kaza namazlarıyla meşgul olması daha iyidir. Yalnız sabah namazının sünneti bundan hariçtir, onu kılmak gerekir.

    Yukarıdaki açıklamalar dört mezhepten alıntıdır

    Alıntı
    4 rekat farzdan sora 4 rekatda farz kazası kılınca sadece borçlarını ödemiş olur
    4 rekat farzdan sora 4 rekat sünnet ve 2 rekat sünnet kılınca hem borcunu ödemiş olur hemde sevaba girmiş olur.
    Sen de bize bu yazdığının kaynağını verir misin?...


  13. 07.Mayıs.2011, 16:20
    19
    imamhatipli42
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 7
    Mesaj Sayısı: 3,569
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51

    Cevap: Kaza namazından muaf olmak var mıdır ?

    Alıntı
    4 rekat farzdan sora 4 rekat sünnet ve 2 rekat sünnet kılınca hem borcunu ödemiş olur hemde sevaba girmiş olur.
    Borcunu ödemiş olmaz. Sünnet namazlar kaza yerine geçmez. İkisine birden niyet edermiş gibi düşünme.

    Buyur

    Kazaya kalmış namazlar sünnet namazlarına niyet edilerek kılınsa hem sünnet terk edilmemiş olur hemde kaza namazları kılınmış olur doğru mu?
    Kazaya kalmış namazlar sünnet namazlarına niyet edilerek kılınsa hem sünnet terk edil

    Hem kaza namazına hem de sünnet namazına birlikte niyet ederek namaz kılınmaz. Bu şekilde niyet edilse bile bu namaz kaza namazı yerne geçer. Sünnet yerine geçmez.

    Meşrû bir mazeretin dışında namazı kazâya bırakan kimse, bir hatâ işlemiş ve günaha girmiş olur. Bu uitibarla kazâya kalan namazın, en kısa zamanda kılınması gerekir. Çünkü beş vakit namazın edâsı farz olduğu gibi, kazası da farzdır. Kazâya kalan namazın kılınmasıyla sadece borç ödenmiş olur. Günahın affedilmesi için de ayrıca tevbe istiğfar etmek lâzımdır.

    Namaz borcundan bir an evvel kurtulmak için, hakkında Peygamberimizin hadisi bulunmayan nâfile namazların yerine kaza kılmak daha isabetli olur. Ancak, Hanefî mezhebine göre, hakkında hadis bulunan nafile namazların yerine kaza kılmak uygun değildir. Bu hususta Hanefî fıkıh kitaplarında şu hüküm yer alır:

    “Kazaya kalmış namazları kılmak, nafile namaz kılmaktançok daha ehemmiyetli ve çok daha uygundur. Fakat beş vakit namazın sünnetleri, kuşluk, tesbih, tahiyyetü’l-mescid ve evvabin namazı bundan müstesnadır. [Yani bu sünnet ve nafileler kaza namazları için terk edilmezler.>”1

    Herşeyden evvel, namazlardan önce ve sonra kılınan sünnetler bir yerde farz namazların tamamlayıcısı hükmündedir ve Peygamberimizin (a.s.m.) şefaatine vesiledir. Bunun için,namazını kazaya bırakan kimse bir yandan namazlarını kaza etmekle borçtan kurtulurken, diğer taraftan da sünnetleri kılarak Peygamberimize olan bağlılığını göstermiş olur.

    Mesele Hanefî mezhebine göre böyle iken, diğer üç mezhebe göre, kaza namazı olan bir kimsenin nafile namazları ile meşgul olması, sünnet kılması caiz değil, haramdır.
    Mâlikî mezhebine göre, üzerinde kaza namazı bulunan bir kimsein nafile namazı kılması haramdır. Ancak beş vakit namazların sünnetleri ile tahiyyetü’l-mescidin kılınabileceğine dair ruhsat vardır. Bunların dışında meselâ teravih namazı ile meşgul olunduğu takdirde sevap alınsa da, kaza namazı geriye bırakıldığı için günah işlenmiş olur.

    Şâfiî mezhebine göre de, üzerinde kaza namazı borcu olan bir insanın, bu namazları kılıp borcundan kurtuluncaya kadar gerek beş vakit namazların sünnetlerini, gerekse diğer nafileleri kılması mekruhtur. Çünkü bir an önce kazaların kılınıp bitirilmesi gerekir.
    Hanbelî mezhebine göre ise üzerinde kaza namazı olan bir kimsenin nafile ile meşgul olması haramdır. Ancak vitir ile beş vakit namazın sünnetlerini kılması caizdir. Fakat, kazaları çoksa bunları da kılmayarak kaza namazlarıyla meşgul olması daha iyidir. Yalnız sabah namazının sünneti bundan hariçtir, onu kılmak gerekir.2

    Netice olarak; kaza namazları fazla olan Hanefîlerin sünetleri terk ederek kaza namazı kılmalarında bir mes’uliyet olduğu söylenemez. Gerek vakit namazlarının, gerekse diğer nafilelerin yerine kaza namazının kılınmasının uygun veya evlâ olmaması demek, “Sünnetyerine kaza kılmak caiz değildir” mânâsına gelmez.

    Ancak bununla beraber kaza namazları fazla olmayan kimseler ise her farzdan sonra bir vakit kazâ namazı kılmayı alışkanlık haline getirirlerse güzel bir âdeti devam ettirmiş olurlar. Ayrıca Cenab-ı Hakkın mahşer günü eksik gelen farz namazları sünnetlerle tamamlamayacağı hususunda rivayetler bulunduğunu da hatırdan çıkarmamak gerekir.

    1. Mevlânâ eş-Şeyh Nızâm. el-Fetâvâl-Hindiyye. (Bulak: Matbaa-i Emiriyye, 1310), 1:125; İbni Âbidin. 1493; el-Mezahibü’l-Erbaa, 1:492; Halebî-i Sağîr, s.349.
    2. el-Mezahibü’l-Erbaa, 1:492.

    Mehmed Paksu İbadet Hayatımız



  14. 07.Mayıs.2011, 16:20
    19
    Özel Üye
    Alıntı
    4 rekat farzdan sora 4 rekat sünnet ve 2 rekat sünnet kılınca hem borcunu ödemiş olur hemde sevaba girmiş olur.
    Borcunu ödemiş olmaz. Sünnet namazlar kaza yerine geçmez. İkisine birden niyet edermiş gibi düşünme.

    Buyur

    Kazaya kalmış namazlar sünnet namazlarına niyet edilerek kılınsa hem sünnet terk edilmemiş olur hemde kaza namazları kılınmış olur doğru mu?
    Kazaya kalmış namazlar sünnet namazlarına niyet edilerek kılınsa hem sünnet terk edil

    Hem kaza namazına hem de sünnet namazına birlikte niyet ederek namaz kılınmaz. Bu şekilde niyet edilse bile bu namaz kaza namazı yerne geçer. Sünnet yerine geçmez.

    Meşrû bir mazeretin dışında namazı kazâya bırakan kimse, bir hatâ işlemiş ve günaha girmiş olur. Bu uitibarla kazâya kalan namazın, en kısa zamanda kılınması gerekir. Çünkü beş vakit namazın edâsı farz olduğu gibi, kazası da farzdır. Kazâya kalan namazın kılınmasıyla sadece borç ödenmiş olur. Günahın affedilmesi için de ayrıca tevbe istiğfar etmek lâzımdır.

    Namaz borcundan bir an evvel kurtulmak için, hakkında Peygamberimizin hadisi bulunmayan nâfile namazların yerine kaza kılmak daha isabetli olur. Ancak, Hanefî mezhebine göre, hakkında hadis bulunan nafile namazların yerine kaza kılmak uygun değildir. Bu hususta Hanefî fıkıh kitaplarında şu hüküm yer alır:

    “Kazaya kalmış namazları kılmak, nafile namaz kılmaktançok daha ehemmiyetli ve çok daha uygundur. Fakat beş vakit namazın sünnetleri, kuşluk, tesbih, tahiyyetü’l-mescid ve evvabin namazı bundan müstesnadır. [Yani bu sünnet ve nafileler kaza namazları için terk edilmezler.>”1

    Herşeyden evvel, namazlardan önce ve sonra kılınan sünnetler bir yerde farz namazların tamamlayıcısı hükmündedir ve Peygamberimizin (a.s.m.) şefaatine vesiledir. Bunun için,namazını kazaya bırakan kimse bir yandan namazlarını kaza etmekle borçtan kurtulurken, diğer taraftan da sünnetleri kılarak Peygamberimize olan bağlılığını göstermiş olur.

    Mesele Hanefî mezhebine göre böyle iken, diğer üç mezhebe göre, kaza namazı olan bir kimsenin nafile namazları ile meşgul olması, sünnet kılması caiz değil, haramdır.
    Mâlikî mezhebine göre, üzerinde kaza namazı bulunan bir kimsein nafile namazı kılması haramdır. Ancak beş vakit namazların sünnetleri ile tahiyyetü’l-mescidin kılınabileceğine dair ruhsat vardır. Bunların dışında meselâ teravih namazı ile meşgul olunduğu takdirde sevap alınsa da, kaza namazı geriye bırakıldığı için günah işlenmiş olur.

    Şâfiî mezhebine göre de, üzerinde kaza namazı borcu olan bir insanın, bu namazları kılıp borcundan kurtuluncaya kadar gerek beş vakit namazların sünnetlerini, gerekse diğer nafileleri kılması mekruhtur. Çünkü bir an önce kazaların kılınıp bitirilmesi gerekir.
    Hanbelî mezhebine göre ise üzerinde kaza namazı olan bir kimsenin nafile ile meşgul olması haramdır. Ancak vitir ile beş vakit namazın sünnetlerini kılması caizdir. Fakat, kazaları çoksa bunları da kılmayarak kaza namazlarıyla meşgul olması daha iyidir. Yalnız sabah namazının sünneti bundan hariçtir, onu kılmak gerekir.2

    Netice olarak; kaza namazları fazla olan Hanefîlerin sünetleri terk ederek kaza namazı kılmalarında bir mes’uliyet olduğu söylenemez. Gerek vakit namazlarının, gerekse diğer nafilelerin yerine kaza namazının kılınmasının uygun veya evlâ olmaması demek, “Sünnetyerine kaza kılmak caiz değildir” mânâsına gelmez.

    Ancak bununla beraber kaza namazları fazla olmayan kimseler ise her farzdan sonra bir vakit kazâ namazı kılmayı alışkanlık haline getirirlerse güzel bir âdeti devam ettirmiş olurlar. Ayrıca Cenab-ı Hakkın mahşer günü eksik gelen farz namazları sünnetlerle tamamlamayacağı hususunda rivayetler bulunduğunu da hatırdan çıkarmamak gerekir.

    1. Mevlânâ eş-Şeyh Nızâm. el-Fetâvâl-Hindiyye. (Bulak: Matbaa-i Emiriyye, 1310), 1:125; İbni Âbidin. 1493; el-Mezahibü’l-Erbaa, 1:492; Halebî-i Sağîr, s.349.
    2. el-Mezahibü’l-Erbaa, 1:492.

    Mehmed Paksu İbadet Hayatımız



  15. 07.Mayıs.2011, 19:01
    20
    noktasal
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Mart.2011
    Üye No: 86253
    Mesaj Sayısı: 49
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 33

    Cevap: Kaza namazından muaf olmak var mıdır ?

    İbadetlerin farz ve vacip olanlarına uymak mecburiyeti olduğundan ve terki halinde bir günah terettüp ettiğinden uhrevî olarak cezası vardır. Sünnetlerin vacip hükmünde olanları için de aynı durum söz konusu olabilir. Diğer sünnetlerin işlenmesinde çok büyük sevap varsa da, terki halinde bir günah yoktur. Ancak, eksik ve hatalı namazlarımızı tamamlayamamak ve Peygamberimizin şefaatinden elde edeceğimiz yüksek derecelerden mahrum kalmak gibi bir kayıplar söz konusudur. (bk. Nursi, Lem’alar, 11.Lem’â)

    “İkindi namazının farzından önce dört rekât kılan kimseye Allah merhamet etsin.” “Kim ikindi namazının farzından önce dört rekât kılarsa ona Cehennem ateşi dokunmaz.” "Allah, ikindinin farzından önce dört rekat kılan kimsenin bedenini cehenneme koymaz" (bk. et-Tergîb ve’t-Terhîb, (Beyrut: İhyaü’t-Türâsi’l-Arabî, 1388-1968), 1:396-406)

    “Öğle namazının farzından önce dört rekât sünneti terk eden kimse şefaatime nail olmaz.” (bk. İbn Abidin, a.e., 2/14)


  16. 07.Mayıs.2011, 19:01
    20
    noktasal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    İbadetlerin farz ve vacip olanlarına uymak mecburiyeti olduğundan ve terki halinde bir günah terettüp ettiğinden uhrevî olarak cezası vardır. Sünnetlerin vacip hükmünde olanları için de aynı durum söz konusu olabilir. Diğer sünnetlerin işlenmesinde çok büyük sevap varsa da, terki halinde bir günah yoktur. Ancak, eksik ve hatalı namazlarımızı tamamlayamamak ve Peygamberimizin şefaatinden elde edeceğimiz yüksek derecelerden mahrum kalmak gibi bir kayıplar söz konusudur. (bk. Nursi, Lem’alar, 11.Lem’â)

    “İkindi namazının farzından önce dört rekât kılan kimseye Allah merhamet etsin.” “Kim ikindi namazının farzından önce dört rekât kılarsa ona Cehennem ateşi dokunmaz.” "Allah, ikindinin farzından önce dört rekat kılan kimsenin bedenini cehenneme koymaz" (bk. et-Tergîb ve’t-Terhîb, (Beyrut: İhyaü’t-Türâsi’l-Arabî, 1388-1968), 1:396-406)

    “Öğle namazının farzından önce dört rekât sünneti terk eden kimse şefaatime nail olmaz.” (bk. İbn Abidin, a.e., 2/14)


  17. 07.Mayıs.2011, 19:26
    21
    Altundal
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Nisan.2011
    Üye No: 86504
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Cevap: Kaza namazından muaf olmak var mıdır ?

    Alıntı
    Ancak, eksik ve hatalı namazlarımızı tamamlayamamak ve Peygamberimizin şefaatinden elde edeceğimiz yüksek derecelerden mahrum kalmak gibi bir kayıplar söz konusudur
    Kardeşim sen bundan ne çıkardın bilmiyorum ama burdaki eksik ve hatalı namazları tamamlamaktan kasıt namazın rukünlerindeki eksiklikleri tamamlamaktır

    Alıntı
    “İkindi namazının farzından önce dört rekât kılan kimseye Allah merhamet etsin.” “Kim ikindi namazının farzından önce dört rekât kılarsa ona Cehennem ateşi dokunmaz.” "Allah, ikindinin farzından önce dört rekat kılan kimsenin bedenini cehenneme koymaz" (bk. et-Tergîb ve’t-Terhîb, (Beyrut: İhyaü’t-Türâsi’l-Arabî, 1388-1968), 1:396-406)

    “Öğle namazının farzından önce dört rekât sünneti terk eden kimse şefaatime nail olmaz.” (bk. İbn Abidin, a.e., 2/14)
    Bu hadislerde sünnet namazın faziletleri anlatılıyor.Sünnet namaz bu kadar önemliyken ALLAH(cc) ün bize farz kılmış ve savaşta,ölüm döşeğinde bile terkine cevaz verilmeyen namazla nasıl kıyas edebiliyorsun
    Zamanında kıldığın bir farz namazı ömür boyu kılacağın sünnet namazlardan daha hayırlıdır..


  18. 07.Mayıs.2011, 19:26
    21
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Ancak, eksik ve hatalı namazlarımızı tamamlayamamak ve Peygamberimizin şefaatinden elde edeceğimiz yüksek derecelerden mahrum kalmak gibi bir kayıplar söz konusudur
    Kardeşim sen bundan ne çıkardın bilmiyorum ama burdaki eksik ve hatalı namazları tamamlamaktan kasıt namazın rukünlerindeki eksiklikleri tamamlamaktır

    Alıntı
    “İkindi namazının farzından önce dört rekât kılan kimseye Allah merhamet etsin.” “Kim ikindi namazının farzından önce dört rekât kılarsa ona Cehennem ateşi dokunmaz.” "Allah, ikindinin farzından önce dört rekat kılan kimsenin bedenini cehenneme koymaz" (bk. et-Tergîb ve’t-Terhîb, (Beyrut: İhyaü’t-Türâsi’l-Arabî, 1388-1968), 1:396-406)

    “Öğle namazının farzından önce dört rekât sünneti terk eden kimse şefaatime nail olmaz.” (bk. İbn Abidin, a.e., 2/14)
    Bu hadislerde sünnet namazın faziletleri anlatılıyor.Sünnet namaz bu kadar önemliyken ALLAH(cc) ün bize farz kılmış ve savaşta,ölüm döşeğinde bile terkine cevaz verilmeyen namazla nasıl kıyas edebiliyorsun
    Zamanında kıldığın bir farz namazı ömür boyu kılacağın sünnet namazlardan daha hayırlıdır..


  19. 08.Mayıs.2011, 03:05
    22
    rabbe_ozlem
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Mart.2011
    Üye No: 86260
    Mesaj Sayısı: 39
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 34
    Bulunduğu yer: Malatya

    Cevap: Kaza namazından muaf olmak var mıdır ?

    ÖNEMLİ

    Nebi s.a.s in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir ;
    Allah-u teala Cebrail a.s'ı en güzel bir suret üzere yaratıp ona her birinin uzunluğu doğu ile batı arası kadar olan altıyğz kanat verince o kendisine bakıp ;
    Ey Benim İlahım ! Sen benden daha güzel suretli birini yarattınmı der ;
    Allah-u Te'ala : hayır buyurunca Cibril a.s kalkıp şükür için 2 rekat kılar ve her bir rekatta yirmibin sene kıyamda durur .

    Namazını bitirince Allah-u Te'ala " Ey Cibril Bana hakkıyla ibadet ettin bana senin gibi kimse ibadet edemez"

    Lakin ahir zamanda Muhammed adında çok değerli ve Benim neznimde çok sevgili bir peygamber gelecekki onun zayıf ve günahkar bir ümmeti olacak.

    Onlar hatalarla,kusurlarla,birçok düşüncelerle ve büyük günahlarla pek az bir zaman diliminde iki rekat namaz kılacaklarki İzzim , Celalim Hakkı için onların namazı bana senin bu namazından daha sevgilidir.
    Zira onların namazı benim emrimledir. sen ise benim emrim olmadan (nafile olarak) kıldın buyurur

    Mişkatü'l-envar , Osman ibni Hasen el-Hobevi, Dürretü'n nasihin,sh:34
    Dinin Direği Mü'minin Miracı NAMAZ adlı kitapta 195. sayfa (Ahmet Mahmut Ünlü)


  20. 08.Mayıs.2011, 03:05
    22
    ÖNEMLİ

    Nebi s.a.s in şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir ;
    Allah-u teala Cebrail a.s'ı en güzel bir suret üzere yaratıp ona her birinin uzunluğu doğu ile batı arası kadar olan altıyğz kanat verince o kendisine bakıp ;
    Ey Benim İlahım ! Sen benden daha güzel suretli birini yarattınmı der ;
    Allah-u Te'ala : hayır buyurunca Cibril a.s kalkıp şükür için 2 rekat kılar ve her bir rekatta yirmibin sene kıyamda durur .

    Namazını bitirince Allah-u Te'ala " Ey Cibril Bana hakkıyla ibadet ettin bana senin gibi kimse ibadet edemez"

    Lakin ahir zamanda Muhammed adında çok değerli ve Benim neznimde çok sevgili bir peygamber gelecekki onun zayıf ve günahkar bir ümmeti olacak.

    Onlar hatalarla,kusurlarla,birçok düşüncelerle ve büyük günahlarla pek az bir zaman diliminde iki rekat namaz kılacaklarki İzzim , Celalim Hakkı için onların namazı bana senin bu namazından daha sevgilidir.
    Zira onların namazı benim emrimledir. sen ise benim emrim olmadan (nafile olarak) kıldın buyurur

    Mişkatü'l-envar , Osman ibni Hasen el-Hobevi, Dürretü'n nasihin,sh:34
    Dinin Direği Mü'minin Miracı NAMAZ adlı kitapta 195. sayfa (Ahmet Mahmut Ünlü)





+ Yorum Gönder
Git İlk 12