Konusunu Oylayın.: Türkülerin özellikleri ve bize hissettirdiği duygular

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 9 kişi
Türkülerin özellikleri ve bize hissettirdiği duygular
  1. 06.Mayıs.2011, 15:57
    1
    mustafaTR
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Mayıs.2011
    Üye No: 87022
    Mesaj Sayısı: 3
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: Kütahya

    Türkülerin özellikleri ve bize hissettirdiği duygular






    Türkülerin özellikleri ve bize hissettirdiği duygular Mumsema Selamün aleyküm. Türkülerin özellikleri ve bize hissettirdiği duygular hakkında hazırlanması gereken bi dönem ödevim var yardımlarınızı bekliyorum. El elden üstündür. Tüm elleri birleştirip güzel bir ödev ortaya koymak istiyorum. Allah bu yazıyı okuyandan da yardımcı olandan da razı olsun.


  2. 06.Mayıs.2011, 15:57
    1



    Selamün aleyküm. Türkülerin özellikleri ve bize hissettirdiği duygular hakkında hazırlanması gereken bi dönem ödevim var yardımlarınızı bekliyorum. El elden üstündür. Tüm elleri birleştirip güzel bir ödev ortaya koymak istiyorum. Allah bu yazıyı okuyandan da yardımcı olandan da razı olsun.


    Benzer Konular

    - Garip Duygular Nedir

    - İçimdeki kötü duygular

    - Oruç ibadetinin kişiye hissettirdiği ve kazandırdığı duygular ile ilgili ayet ve hadis

    - Kısadevre Duygular...

    - Duygular, ülfet, Tefekkür

  3. 11.Mayıs.2011, 18:34
    2
    Altundal
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Nisan.2011
    Üye No: 86504
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Düğünlerde erkeklerin ve kadınların ayrı ayrı kendi aralarında şarkılı ve türkülü olarak oynamaları caiz midir?




    DÜĞÜNLERDE ERKEKLERİN VE KADINLARIN AYRI AYRI KENDİ ARALARINDA ŞARKILI VE TÜRKÜLÜ OLARAK OYNAMALARI CAİZ MİDİR?

    Yazar: İslam Fıkhı Ansiklopedisi

    İslam dininde düğün gibi şenlikler için erkeklerin ve kadınların ayrı ayrı olmak şartıyla kendi aralarında İslam`ın yasaklamadığı şarkı, türkü ve şiir söyleyip oynamalarında bir sakınca yoktur. Hazreti Aişe (ra) şöyle anlatıyor:

    "Benim yanımda iki cariye şarkı söylerken Ebu Bekir (ra) eve girdi. "Resulüllah`ın evinde şeytan çalgısı olur mu?" diyerek kızdı. Bunun üzerine Allah`ın Resulü buyurdu ki: "Onları bırak, bu günler bayramdır."

    Peygamber (sav) bir hadiste de şöyle buyurur:

    "Nikahı ilan edip onun için def çalınız."

    Başka bir hadiste şöyle buyuruyor:

    "Şiir normal söz gibidir. İyisi iyi, çirkini çirkindir" (el-Mühezzeb).

    Şarkı tanbur ve du gibi çalgılarla beraber veya fahiş ve gayr-i ahlaki olursa haramdır.


  4. 11.Mayıs.2011, 18:34
    2
    Devamlı Üye



    DÜĞÜNLERDE ERKEKLERİN VE KADINLARIN AYRI AYRI KENDİ ARALARINDA ŞARKILI VE TÜRKÜLÜ OLARAK OYNAMALARI CAİZ MİDİR?

    Yazar: İslam Fıkhı Ansiklopedisi

    İslam dininde düğün gibi şenlikler için erkeklerin ve kadınların ayrı ayrı olmak şartıyla kendi aralarında İslam`ın yasaklamadığı şarkı, türkü ve şiir söyleyip oynamalarında bir sakınca yoktur. Hazreti Aişe (ra) şöyle anlatıyor:

    "Benim yanımda iki cariye şarkı söylerken Ebu Bekir (ra) eve girdi. "Resulüllah`ın evinde şeytan çalgısı olur mu?" diyerek kızdı. Bunun üzerine Allah`ın Resulü buyurdu ki: "Onları bırak, bu günler bayramdır."

    Peygamber (sav) bir hadiste de şöyle buyurur:

    "Nikahı ilan edip onun için def çalınız."

    Başka bir hadiste şöyle buyuruyor:

    "Şiir normal söz gibidir. İyisi iyi, çirkini çirkindir" (el-Mühezzeb).

    Şarkı tanbur ve du gibi çalgılarla beraber veya fahiş ve gayr-i ahlaki olursa haramdır.


  5. 11.Mayıs.2011, 18:35
    3
    Altundal
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Nisan.2011
    Üye No: 86504
    Mesaj Sayısı: 579
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 6

    Müzik ve çalgı aletleri hakkında dinimizin hükümleri nelerdir?

    Müzik ve çalgı aletleri hakkında dinimizin hükümleri nelerdir?

    Çevremden sürekli Def hariç tüm çalgı aletleri haramdır şeklinde duyumlar alıyorum. Oysaki yıllardır yönlendirme yanlış olmadığı ve gereksiz vakit harcatmadığı sürece zararı olmadığına inanırdım. Ayrıca birkaç senedir Ney üflemeye çalışıyor ayrıca Ülkemizde artan saçma sapan türdeki şarkıların yerine Güzel şeylere yönlendiren kültürümüzü anlatan türden eserlerin artmasını istiyorum. Sitenizden birkaç yazı aldım ancak elimde delil olarak sunacağım Hadis, ayet veya fıkıh kitaplarından kaynaklar sunamıyorum. İnandıramıyorum zirâ.
    İslâm Dini, Peygamber Efendimizin (A.S.) Sünnetine uygun eğlenmeyi ve çalgıyı haram kılmamıştır. Çünkü insanın bazen bu gibi şeylere de ihtiyacı vardır. Dinî musikî ruhun gıdasıdır. İlahîler bu cümledendir. Halk arasında «Musikî ruhun gıdasıdır» sözü meşru ölçüler içinde düşünülürse, bir bakıma doğrudur.

    Ancak hangi ölçülerdeki musikî, müzik ve çalgılar mubahtır? Bunun için konulan genel kaide nelerdir? İslâm'ın bu husustaki koymuş olduğu genel anlamda ölçüleri şöyle sıralayabiliriz.

    — Şehveti tahrik edici, ahlâk bozucu her türlü saz ve çalgı,

    — Kadın - erkek karışık bir şekilde toplanıp herhangi bir çalgı çalmak,

    — Kadınları sahneye çıkarıp şarkı - türkü söyletmek, şantözlük yaptırmak,

    —Toplum yapısında çalışma, ibâdet ve düşünme ruhunu öldüren, insanı havaî şeylere itip zamanı boşa harcamayı aşılayan her türlü eğlence ve çalgı haramdır.

    Bunun dışında mubah olan musiki ve çalgılar :

    — Kafayı dinlendiren musiki; ruha gıda veren dinî musiki,

    — Allah'ı, âhireti ve sorumluluğu hatırlatan veya vatan ve millet aşkını uyandıran, kahramanlık ruhunu aşılayan her türlü şarkı, türkü ve çalgı.

    — Ahlâkî kurallara bağlı kalınarak kadınların kendi aralarında eğlenip çalgı çalmaları, şarkı ve türkü söylemeleri,

    — Ayni ölçüler içinde erkeklerin kendi aralarında bu kabil eğlence tertiplemeleri -ibâdet ve çalışmayı engellemediği sürece- mubahtır.

    Bunun için fukaha genel anlamda şu hükmü koymuşlardır :

    Söylenen şarkı - türkü ve şiirler ahlâk bozucu, ilâhî sınırları aşıcı ve şehveti gayr-i meşru yola itici olmadığı takdirde mekruh değildir. İçki, kadın ve benzeri şeyleri över mahiyette ise, mekruhtur. (El-Muhit - Radiyüddin Serahsî)

    Düğünlerde Tef, Darbuka ve Benzeri Aletleri Çalmak:

    Düğün ve derneklerde bu kabil âletleri çalmaya cevaz verilmiştir. Nitekim. Peygamber (A.S.) Efendimiz zamanında bayram günleri kadınların biraraya gelip bu tür çalgı çalıp eğlendikleri sahih rivayetlerle sabit olmuştur. Hattâ bir bayram günü Hz. Âişe Validemizin evinde kadınlar toplanıp tef çalıp eğlenirlerken Resûlüllah (A.S.) Efendimiz içeri girmiş, onlara bir şey demeden çekilip bir köşede uzanarak uyumak istemişti. Tam bu sırada Ebûbekir Sıddık içeri giriyor ve çalgı seslerini işitince üzülüyor, onları azarlayarak «Peygamber Efendimizin huzurunda caz ve sazın yeri mi olur?» diye uyarıda bulunuyor. Bunun üzerine Efendimiz yüzünün üstündeki örtüyü kaldırarak, «Ya Ebabekir! Herkesin bir bayramı var, onda eğlenirler, vazgeç bunlar da kendi bayramlarında eğlensinler.» buyurarak bunun bir aşırılık olmadığını belirtiyor.

    Efendimiz Mekke'den Medine'ye hicret edip Medine'ye girerken coşkun bir tezahüratla karşılandı, bunların arasında neşide söyleyen kızlar ve kadınlar da. bulunuyordu. Efendimiz onların bu davranışını o gün için yadırgamadı. Sonraları, kadınların erkekler arasında neşide, (şarkı ve türkü) söylemelerini yasakladı.

    Aşırı şekilde çalıp oynamak ise mekruh kabul edilmiştir. İmam Ebû Yusuf bu görüştedir. (El-Muhit - Radiyüddin Serahsi)

    Hızanetü'l-Müftîn adlı eserde bu konuya temas edilerek deniliyor ki: «Bayram ve benzeri günlerde tef ve benzeri şeyleri çalmakta dinen bir sakınca yoktur.»

    Kaynak: Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı


  6. 11.Mayıs.2011, 18:35
    3
    Devamlı Üye
    Müzik ve çalgı aletleri hakkında dinimizin hükümleri nelerdir?

    Çevremden sürekli Def hariç tüm çalgı aletleri haramdır şeklinde duyumlar alıyorum. Oysaki yıllardır yönlendirme yanlış olmadığı ve gereksiz vakit harcatmadığı sürece zararı olmadığına inanırdım. Ayrıca birkaç senedir Ney üflemeye çalışıyor ayrıca Ülkemizde artan saçma sapan türdeki şarkıların yerine Güzel şeylere yönlendiren kültürümüzü anlatan türden eserlerin artmasını istiyorum. Sitenizden birkaç yazı aldım ancak elimde delil olarak sunacağım Hadis, ayet veya fıkıh kitaplarından kaynaklar sunamıyorum. İnandıramıyorum zirâ.
    İslâm Dini, Peygamber Efendimizin (A.S.) Sünnetine uygun eğlenmeyi ve çalgıyı haram kılmamıştır. Çünkü insanın bazen bu gibi şeylere de ihtiyacı vardır. Dinî musikî ruhun gıdasıdır. İlahîler bu cümledendir. Halk arasında «Musikî ruhun gıdasıdır» sözü meşru ölçüler içinde düşünülürse, bir bakıma doğrudur.

    Ancak hangi ölçülerdeki musikî, müzik ve çalgılar mubahtır? Bunun için konulan genel kaide nelerdir? İslâm'ın bu husustaki koymuş olduğu genel anlamda ölçüleri şöyle sıralayabiliriz.

    — Şehveti tahrik edici, ahlâk bozucu her türlü saz ve çalgı,

    — Kadın - erkek karışık bir şekilde toplanıp herhangi bir çalgı çalmak,

    — Kadınları sahneye çıkarıp şarkı - türkü söyletmek, şantözlük yaptırmak,

    —Toplum yapısında çalışma, ibâdet ve düşünme ruhunu öldüren, insanı havaî şeylere itip zamanı boşa harcamayı aşılayan her türlü eğlence ve çalgı haramdır.

    Bunun dışında mubah olan musiki ve çalgılar :

    — Kafayı dinlendiren musiki; ruha gıda veren dinî musiki,

    — Allah'ı, âhireti ve sorumluluğu hatırlatan veya vatan ve millet aşkını uyandıran, kahramanlık ruhunu aşılayan her türlü şarkı, türkü ve çalgı.

    — Ahlâkî kurallara bağlı kalınarak kadınların kendi aralarında eğlenip çalgı çalmaları, şarkı ve türkü söylemeleri,

    — Ayni ölçüler içinde erkeklerin kendi aralarında bu kabil eğlence tertiplemeleri -ibâdet ve çalışmayı engellemediği sürece- mubahtır.

    Bunun için fukaha genel anlamda şu hükmü koymuşlardır :

    Söylenen şarkı - türkü ve şiirler ahlâk bozucu, ilâhî sınırları aşıcı ve şehveti gayr-i meşru yola itici olmadığı takdirde mekruh değildir. İçki, kadın ve benzeri şeyleri över mahiyette ise, mekruhtur. (El-Muhit - Radiyüddin Serahsî)

    Düğünlerde Tef, Darbuka ve Benzeri Aletleri Çalmak:

    Düğün ve derneklerde bu kabil âletleri çalmaya cevaz verilmiştir. Nitekim. Peygamber (A.S.) Efendimiz zamanında bayram günleri kadınların biraraya gelip bu tür çalgı çalıp eğlendikleri sahih rivayetlerle sabit olmuştur. Hattâ bir bayram günü Hz. Âişe Validemizin evinde kadınlar toplanıp tef çalıp eğlenirlerken Resûlüllah (A.S.) Efendimiz içeri girmiş, onlara bir şey demeden çekilip bir köşede uzanarak uyumak istemişti. Tam bu sırada Ebûbekir Sıddık içeri giriyor ve çalgı seslerini işitince üzülüyor, onları azarlayarak «Peygamber Efendimizin huzurunda caz ve sazın yeri mi olur?» diye uyarıda bulunuyor. Bunun üzerine Efendimiz yüzünün üstündeki örtüyü kaldırarak, «Ya Ebabekir! Herkesin bir bayramı var, onda eğlenirler, vazgeç bunlar da kendi bayramlarında eğlensinler.» buyurarak bunun bir aşırılık olmadığını belirtiyor.

    Efendimiz Mekke'den Medine'ye hicret edip Medine'ye girerken coşkun bir tezahüratla karşılandı, bunların arasında neşide söyleyen kızlar ve kadınlar da. bulunuyordu. Efendimiz onların bu davranışını o gün için yadırgamadı. Sonraları, kadınların erkekler arasında neşide, (şarkı ve türkü) söylemelerini yasakladı.

    Aşırı şekilde çalıp oynamak ise mekruh kabul edilmiştir. İmam Ebû Yusuf bu görüştedir. (El-Muhit - Radiyüddin Serahsi)

    Hızanetü'l-Müftîn adlı eserde bu konuya temas edilerek deniliyor ki: «Bayram ve benzeri günlerde tef ve benzeri şeyleri çalmakta dinen bir sakınca yoktur.»

    Kaynak: Celal Yıldırım, Kaynaklarıyla İslam Fıkhı





+ Yorum Gönder