Konusunu Oylayın.: Şafii'lerde Yatsı Namazı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Şafii'lerde Yatsı Namazı
  1. 01.Mayıs.2011, 23:25
    1
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    Şafii'lerde Yatsı Namazı






    Şafii'lerde Yatsı Namazı Mumsema Şafii'lerde yatsı namazının vakti hanefilerinkine göre değişiklik gösteriyormu.
    Ben zamanında araştırmıştım bulamamıştım.
    Şuandada lazım bu bilgi.

    Şafiilerin yatsı namazı vakti yaklaşık olarak 50 dk öncemi girer.?



  2. 01.Mayıs.2011, 23:25
    1
    Devamlı Üye



    Şafii'lerde yatsı namazının vakti hanefilerinkine göre değişiklik gösteriyormu.
    Ben zamanında araştırmıştım bulamamıştım.
    Şuandada lazım bu bilgi.

    Şafiilerin yatsı namazı vakti yaklaşık olarak 50 dk öncemi girer.?



    Benzer Konular

    - Yatsı Namazı Nedir? İslamda Yatsı Namazı Kavramı

    - Şafii mezhebindenim yatsı namazı imsak vaktine kadar kılınabilir mi?

    - Yatsı namazı vakti olmayan ya da vakit çok az olan yerlerde Yatsı namazı ne zaman kıl

    - Yatsı namazı nasıl kılınır şafii mezhebinde?

    - Şafii lerde ziynet eşyasının zekatı

  3. 02.Mayıs.2011, 00:31
    2
    find
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Mayıs.2007
    Üye No: 802
    Mesaj Sayısı: 732
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 9

    Cevap: Şafii'lerde Yatsı Namazı




    Vakit aynıdır değişmez.
    Şafiilere göre Akşam namazı vakti 1 saat 10 dk dır diyenler var ama siz yinede Diyanet takvimine uyun.


  4. 02.Mayıs.2011, 00:31
    2
    Devamlı Üye



    Vakit aynıdır değişmez.
    Şafiilere göre Akşam namazı vakti 1 saat 10 dk dır diyenler var ama siz yinede Diyanet takvimine uyun.


  5. 17.Ekim.2011, 11:46
    3
    ammar murat
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 08.Ağustos.2011
    Üye No: 89388
    Mesaj Sayısı: 92
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: islam alemi

    Cevap: Şafii'lerde Yatsı Namazı

    sanırım, şafii mazhebinde, yatsı namazı gün tam battikdan sonra(işiksiz gökyüzü, gölge tam boyut olurken) işa namazina bir buçuk saat ve yarıgece olmadan süre verilmiştir.


  6. 17.Ekim.2011, 11:46
    3
    Devamlı Üye
    sanırım, şafii mazhebinde, yatsı namazı gün tam battikdan sonra(işiksiz gökyüzü, gölge tam boyut olurken) işa namazina bir buçuk saat ve yarıgece olmadan süre verilmiştir.


  7. 17.Ekim.2011, 11:51
    4
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Şafii'lerde Yatsı Namazı

    Alıntı
    Şafii'lerde Yatsı Namazı
    Alıntı
    sanırım, şafii mazhebinde, yatsı namazı gün tam battikdan sonra(işiksiz gökyüzü, gölge tam boyut olurken) işa namazina bir buçuk saat ve yarıgece olmadan süre verilmiştir.
    Şafii Mezhebinde Yatsı Namazı

    Yatsı namazının vakti, akşamın sona ermesiyle başlar, fecr-i sadık'ın doğuşuna kadar devam eder. Fakat en muhtar görüşe göre, gecenin üçte birinden daha fazla erteîenmemelidir. Fecr-i sadıktan maksat, doğu ufkuna yayılan bir ışıktır; bu ışık güneşin aksetmesiyle meydana gelir. Sonra yavaş yavaş göğe doğru yükselip güneşin doğusuyla tamamlanır. Yatsı namazının başlama, sona erme ve muhtar olan vaktinin delili, vakitleri bildiren hadîsle birlikte bir de şu hadîstir:
    Dikkat edin! Şu muhakkak ki uyku ile namaz kaçırmakta bir tefrit yoktur. Tefrit ancak diğer bir namaz vakti girinceye kadar namazını kılmayan kimse içindir.[20]
    Bu hadîs, bir namaz vaktinin diğer namaz vakti girdiğinde sona erdiğine delâlet eder. Fakat sabah namazı bundan hariçtir. Zira sabah namazının vakti, öğle namazı vaktinin girmesiyle değil, güneşin doğma­sıyla sona erer.
    İşte bunlar, beş vakit namazın vakitleridir. Fakat namazları kasden vaktin sonuna bırakıp da vaktin genişliğini mazeret olarak ileri sürmemek gerekir. Çünkü böyle yapmak, namaz vaktinin çıkmasına sebep olabilir. Hatta bu gevşeklik namazı terketmeye bile sebep olabilir. Sünnet olan, namazları vaktin başlangıcında kılmaktır.
    Hz. Peygamber'e 'Amellerin en efdali hangisidir?' diye sorulduğunda 'Vaktinde kılınan namaz' diye cevap vermiştir.[21]
    Namazın bir kısmı vakti içinde, bir kısmı da vakti dışında kıhnırsa, o namaz, vakti içinde kılınmış sayılır. Aksi takdirde kaza edilmiş bir namaz sayılır. Bunun delili, Hz. Peygamber'in şu hadîsleridir:
    Kim güneş doğmadan sabah namazının bir rekâtına yetişirse, o, sa­bah namazına yetişmiştir. Kim güneş batmadan Önce ikindi na­mazının bir rekâtına yetişirse ikindi namazına yetişmiştir.[22]
    Bir namazın bir rekâtına yetişen kimse, o namaza yetişmiştir.[23]


    (Kaynak: Büyük şafii Fıkhı)


  8. 17.Ekim.2011, 11:51
    4
    Moderatör
    Alıntı
    Şafii'lerde Yatsı Namazı
    Alıntı
    sanırım, şafii mazhebinde, yatsı namazı gün tam battikdan sonra(işiksiz gökyüzü, gölge tam boyut olurken) işa namazina bir buçuk saat ve yarıgece olmadan süre verilmiştir.
    Şafii Mezhebinde Yatsı Namazı

    Yatsı namazının vakti, akşamın sona ermesiyle başlar, fecr-i sadık'ın doğuşuna kadar devam eder. Fakat en muhtar görüşe göre, gecenin üçte birinden daha fazla erteîenmemelidir. Fecr-i sadıktan maksat, doğu ufkuna yayılan bir ışıktır; bu ışık güneşin aksetmesiyle meydana gelir. Sonra yavaş yavaş göğe doğru yükselip güneşin doğusuyla tamamlanır. Yatsı namazının başlama, sona erme ve muhtar olan vaktinin delili, vakitleri bildiren hadîsle birlikte bir de şu hadîstir:
    Dikkat edin! Şu muhakkak ki uyku ile namaz kaçırmakta bir tefrit yoktur. Tefrit ancak diğer bir namaz vakti girinceye kadar namazını kılmayan kimse içindir.[20]
    Bu hadîs, bir namaz vaktinin diğer namaz vakti girdiğinde sona erdiğine delâlet eder. Fakat sabah namazı bundan hariçtir. Zira sabah namazının vakti, öğle namazı vaktinin girmesiyle değil, güneşin doğma­sıyla sona erer.
    İşte bunlar, beş vakit namazın vakitleridir. Fakat namazları kasden vaktin sonuna bırakıp da vaktin genişliğini mazeret olarak ileri sürmemek gerekir. Çünkü böyle yapmak, namaz vaktinin çıkmasına sebep olabilir. Hatta bu gevşeklik namazı terketmeye bile sebep olabilir. Sünnet olan, namazları vaktin başlangıcında kılmaktır.
    Hz. Peygamber'e 'Amellerin en efdali hangisidir?' diye sorulduğunda 'Vaktinde kılınan namaz' diye cevap vermiştir.[21]
    Namazın bir kısmı vakti içinde, bir kısmı da vakti dışında kıhnırsa, o namaz, vakti içinde kılınmış sayılır. Aksi takdirde kaza edilmiş bir namaz sayılır. Bunun delili, Hz. Peygamber'in şu hadîsleridir:
    Kim güneş doğmadan sabah namazının bir rekâtına yetişirse, o, sa­bah namazına yetişmiştir. Kim güneş batmadan Önce ikindi na­mazının bir rekâtına yetişirse ikindi namazına yetişmiştir.[22]
    Bir namazın bir rekâtına yetişen kimse, o namaza yetişmiştir.[23]


    (Kaynak: Büyük şafii Fıkhı)





+ Yorum Gönder