Konusunu Oylayın.: Allah'ın arşının su üstünde olmasını nasıl anlamalıyız

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Allah'ın arşının su üstünde olmasını nasıl anlamalıyız
  1. 25.Nisan.2011, 11:45
    1
    Öksüz
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Nisan.2011
    Üye No: 86556
    Mesaj Sayısı: 37
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: Uzak Diyarlardan

    Allah'ın arşının su üstünde olmasını nasıl anlamalıyız

  2. 25.Nisan.2011, 11:48
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Allah'ın arşının su üstünde olmasını nasıl anlamalıyız




    Hem O’dur ki gökleri ve yeri altı günde yarattı. Bundan önce ise arş’ı su üstünde idi. Bu kâinatı yaratması sizden hanginizin daha güzel iş ortaya koyacağını imtihan etmek içindir. Böyle iken sen onlara “öldükten sonra elbette dirileceksiniz!” dersen, o kâfirler bunu haber veren Kur’ân’ı kasdederek “Bu, aldatıcı olma yönünden, besbelli bir büyüden başka bir şey değil!” derler." (Hud, 11/7)
    "Allah'ın arşının su üzerinde olması" müteşâbih ayetlerdendir. Bu sebeple "Bundan ne kastedildiğini Allah Teâlâ daha iyi bilir." Bu husus da tefsir alimlerinin görüşleri şöyledir:
    Meraği bu ayetle ilgili olarak şu yorumu getirmektedir:
    Allah bu alemi yarattığında (veya daha önce) O'nun azamet tahtı su üzerindeydi. Rahman'm arşı gayb âlemindendir ve biz onu duyularımızla idrak edemeyiz. Düşüncemizle onu tavsif etmeye de gücümüz yetmez. Allah'ın onun üzerine istiva etmesinin künhünü biz bilemeyiz. Bu muhteşem alemin idaresi için, emrinin oradan çıkışının keyfiyetini de bilemeyiz. Bununla ilgili olarak Ümmü Se­leme, İmam Malik ve Rebî'den, onların «İstiva malûmdur, keyfi­yeti ise meçhuldür» dedikleri rivayet olunmuştur.
    Bu ayetten anlaşılan odur ki, göklerin ve yerin oluşumundan önce, arşın dışında yaratılmış bulunan diğer bir nesne de sudur. O su ki, Allah Teâlâ onu tüm canlıların aslı ve kökü kılmıştır.
    "O'nun Arşı su üzerinde idi." ifadesini "Sonra O, arş üzerine istiva etti." (A'râf 7/54) âyetiyle karşılaştırarak ele almak gerekir. Her ikisinde de arş, saltanat tahtı anlamından alınmış hükümdarlık ve saltanattan kinayedir. "Allah'ın arşı" demek, O'nun hükümranlığı ve saltanatı, hakimiyet ve iktidarı demektir. Şu halde arşın su üzerinde olması mekana ve cisme bağlı bir anlam ile değildir. Ve "Sonra O, arş üzerine istiva etti." karşılığında "arşın su üzerinde olması" da söz konusu istivaya karşılık olarak bir başka açıdan ifadedir. (Elmalılı Tefsiri)


  3. 25.Nisan.2011, 11:48
    2
    Editör



    Hem O’dur ki gökleri ve yeri altı günde yarattı. Bundan önce ise arş’ı su üstünde idi. Bu kâinatı yaratması sizden hanginizin daha güzel iş ortaya koyacağını imtihan etmek içindir. Böyle iken sen onlara “öldükten sonra elbette dirileceksiniz!” dersen, o kâfirler bunu haber veren Kur’ân’ı kasdederek “Bu, aldatıcı olma yönünden, besbelli bir büyüden başka bir şey değil!” derler." (Hud, 11/7)
    "Allah'ın arşının su üzerinde olması" müteşâbih ayetlerdendir. Bu sebeple "Bundan ne kastedildiğini Allah Teâlâ daha iyi bilir." Bu husus da tefsir alimlerinin görüşleri şöyledir:
    Meraği bu ayetle ilgili olarak şu yorumu getirmektedir:
    Allah bu alemi yarattığında (veya daha önce) O'nun azamet tahtı su üzerindeydi. Rahman'm arşı gayb âlemindendir ve biz onu duyularımızla idrak edemeyiz. Düşüncemizle onu tavsif etmeye de gücümüz yetmez. Allah'ın onun üzerine istiva etmesinin künhünü biz bilemeyiz. Bu muhteşem alemin idaresi için, emrinin oradan çıkışının keyfiyetini de bilemeyiz. Bununla ilgili olarak Ümmü Se­leme, İmam Malik ve Rebî'den, onların «İstiva malûmdur, keyfi­yeti ise meçhuldür» dedikleri rivayet olunmuştur.
    Bu ayetten anlaşılan odur ki, göklerin ve yerin oluşumundan önce, arşın dışında yaratılmış bulunan diğer bir nesne de sudur. O su ki, Allah Teâlâ onu tüm canlıların aslı ve kökü kılmıştır.
    "O'nun Arşı su üzerinde idi." ifadesini "Sonra O, arş üzerine istiva etti." (A'râf 7/54) âyetiyle karşılaştırarak ele almak gerekir. Her ikisinde de arş, saltanat tahtı anlamından alınmış hükümdarlık ve saltanattan kinayedir. "Allah'ın arşı" demek, O'nun hükümranlığı ve saltanatı, hakimiyet ve iktidarı demektir. Şu halde arşın su üzerinde olması mekana ve cisme bağlı bir anlam ile değildir. Ve "Sonra O, arş üzerine istiva etti." karşılığında "arşın su üzerinde olması" da söz konusu istivaya karşılık olarak bir başka açıdan ifadedir. (Elmalılı Tefsiri)





+ Yorum Gönder