Konusunu Oylayın.: Geçmişin Kazasını Yaparken

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Geçmişin Kazasını Yaparken
  1. 15.Nisan.2011, 18:39
    25
    _Kul
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mart.2011
    Üye No: 86178
    Mesaj Sayısı: 98
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 25

    Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken

    reklam


    Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken isimli konu Mumsema.com Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken
    Siz peygamberimiz(asv) zamanında yaşasaydınız
    bize vahy geldiği zaman vahyi getir biz kendimiz yorumlar yaşarız mı dicektiniz?
    Böyle bir saçmalık olabilir mi?
    Daha ben kendim üniversite öğrencisi olarak Allah'ın ezeli oluşunu,mekandan zamandan münezzeh oluşunu ,kaderi zor kavrayabilmiş ve anlayabilmişken benim annem bunları Kur'andan nasıl çıkarcak,doğru yorumlayıp anlayabilcek?Daha kendi dilimizi adam akıllı konuşamıyoruz Arapça bilmiyosunuz.Şimdi bu mantık işi mi?



  2. 15.Nisan.2011, 18:39
    25
    _Kul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    reklam


    Siz peygamberimiz(asv) zamanında yaşasaydınız
    bize vahy geldiği zaman vahyi getir biz kendimiz yorumlar yaşarız mı dicektiniz?
    Böyle bir saçmalık olabilir mi?
    Daha ben kendim üniversite öğrencisi olarak Allah'ın ezeli oluşunu,mekandan zamandan münezzeh oluşunu ,kaderi zor kavrayabilmiş ve anlayabilmişken benim annem bunları Kur'andan nasıl çıkarcak,doğru yorumlayıp anlayabilcek?Daha kendi dilimizi adam akıllı konuşamıyoruz Arapça bilmiyosunuz.Şimdi bu mantık işi mi?



  3. 15.Nisan.2011, 18:42
    26
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken

    reklam


    Alıntı
    hadislerin anlamlarında kaydırma ve ayetlere tevil yapılarak bir yere varılamaz asıl siz nasıl bir vebal altına girdiğinizin farkında değilsiniz ALLAH cc bedir savaşında bile namazı kazaya bırakmaya izin vermemişdir benden tebliğ etmesi seçim sizin
    Halim kardeş fikrin senin olsun (A.Bayındır Müçtehidine uymaya devam et.)
    Biz 4 mezhep ne diyorsa ona uyarız.
    Bu sitede lütfen bir daha bu gibi fikirlerini paylaşma bizide banlamaya zorlama!
    Allah bizi ehli sünetin yolundan ayırmasın.



  4. 15.Nisan.2011, 18:42
    26
    Moderatör
    reklam


    Alıntı
    hadislerin anlamlarında kaydırma ve ayetlere tevil yapılarak bir yere varılamaz asıl siz nasıl bir vebal altına girdiğinizin farkında değilsiniz ALLAH cc bedir savaşında bile namazı kazaya bırakmaya izin vermemişdir benden tebliğ etmesi seçim sizin
    Halim kardeş fikrin senin olsun (A.Bayındır Müçtehidine uymaya devam et.)
    Biz 4 mezhep ne diyorsa ona uyarız.
    Bu sitede lütfen bir daha bu gibi fikirlerini paylaşma bizide banlamaya zorlama!
    Allah bizi ehli sünetin yolundan ayırmasın.



  5. 15.Nisan.2011, 18:51
    27
    musab.b.umeyr
    Hamım, pişme yolunda.

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Mart.2011
    Üye No: 85969
    Mesaj Sayısı: 477
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Yaş: 28

    Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken

    Alıntı
    Siz peygamberimiz(asv) zamanında yaşasaydınız
    bize vahy geldiği zaman vahyi getir biz kendimiz yorumlar yaşarız mı dicektiniz?
    Böyle bir saçmalık olabilir mi?
    Dikkatini çekerim vahyi yorumlayanlar o sizin savunduğunuz alimlerdir.Ben vahiy vs. yorumlamadım.Ben bize Allah'ın da Kur'an da bize söylediği gibi bize apaçık bir kitap geldiğine inanırım.Aynı zamanda Allah diyor ki(Kur'an da) : Allah'tan doğru sözlü kim olabilir.Bak dikkatini çekerim bize apaçık bir kitap gelmiş.Bize orada denmiş midir kılamadığınız namazlarınızı kaza edin.Denmemiştir.Madem apaçık bir kur'an geldi ve bunu gönderen Allah ve üstüne Allah'tan doğru sözlü olan yoksa siz kur'an a eş uyduruyorsunuz diyorum ben.

    Ama yine üstüne basa basa söylüyorum: ''ben kılınmasına karşı değilim sadece açık bir belge yok diyorum.''
    Zamane imamlarının söylediğine kalırsak bir oraya bir buraya savruluruz diye düşünüyorum.Çünkü biri onu biri diğerini savunuyor.Hani ortak nokta.Halbuki din birdir o da Allah'ın gönderdiği Kur'an da yazılıdır ve ayrıca Peygamber in hayatında örneklendirilmiştir.

    Selametle.


  6. 15.Nisan.2011, 18:51
    27
    Hamım, pişme yolunda.
    Alıntı
    Siz peygamberimiz(asv) zamanında yaşasaydınız
    bize vahy geldiği zaman vahyi getir biz kendimiz yorumlar yaşarız mı dicektiniz?
    Böyle bir saçmalık olabilir mi?
    Dikkatini çekerim vahyi yorumlayanlar o sizin savunduğunuz alimlerdir.Ben vahiy vs. yorumlamadım.Ben bize Allah'ın da Kur'an da bize söylediği gibi bize apaçık bir kitap geldiğine inanırım.Aynı zamanda Allah diyor ki(Kur'an da) : Allah'tan doğru sözlü kim olabilir.Bak dikkatini çekerim bize apaçık bir kitap gelmiş.Bize orada denmiş midir kılamadığınız namazlarınızı kaza edin.Denmemiştir.Madem apaçık bir kur'an geldi ve bunu gönderen Allah ve üstüne Allah'tan doğru sözlü olan yoksa siz kur'an a eş uyduruyorsunuz diyorum ben.

    Ama yine üstüne basa basa söylüyorum: ''ben kılınmasına karşı değilim sadece açık bir belge yok diyorum.''
    Zamane imamlarının söylediğine kalırsak bir oraya bir buraya savruluruz diye düşünüyorum.Çünkü biri onu biri diğerini savunuyor.Hani ortak nokta.Halbuki din birdir o da Allah'ın gönderdiği Kur'an da yazılıdır ve ayrıca Peygamber in hayatında örneklendirilmiştir.

    Selametle.


  7. 15.Nisan.2011, 18:57
    28
    _Kul
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mart.2011
    Üye No: 86178
    Mesaj Sayısı: 98
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 25

    Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken

    Alıntı
    Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.
    1. (Resûlum!) Kuşkusuz biz sana Kevser'i verdik.
    2. Şimdi sen Rabbine kulluk et ve kurban kes.
    3. Asıl sonu kesik olan, şüphesiz sana hınç besleyendir.
    Nolcak şimdi ayette Rabbin için kulluk et ve kurban kes buyuruyor.Kurban kesmek farz mı diyecez koskoca ümmet böyle bişey dememişken?Daha kendi dilimizi konuşamıyoruz sen mealden mi hüküm çıkarcaksın?


  8. 15.Nisan.2011, 18:57
    28
    _Kul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Rahmân ve Rahîm (olan) Allah'ın adıyla.
    1. (Resûlum!) Kuşkusuz biz sana Kevser'i verdik.
    2. Şimdi sen Rabbine kulluk et ve kurban kes.
    3. Asıl sonu kesik olan, şüphesiz sana hınç besleyendir.
    Nolcak şimdi ayette Rabbin için kulluk et ve kurban kes buyuruyor.Kurban kesmek farz mı diyecez koskoca ümmet böyle bişey dememişken?Daha kendi dilimizi konuşamıyoruz sen mealden mi hüküm çıkarcaksın?


  9. 15.Nisan.2011, 18:58
    29
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken

    Alıntı
    Yanlış anlamayın lütfen araya sızıp ortamı sertleştirmek gibi bir fikrim yok amaBu konuda halim_38 in cevaplarına katılıyorum diyebilirimBize kur'an da açıkça bir bilgi verilmemişBize denseydi namazınızı kılamazsanız kaza yapın diye(her zaman için) işte o zaman yapılabilirdiBu mezhep imamlarının dediğini uygulayan kişilerin bazıları namazları işinde gücünde kılmazlar gelir evde 40 rekat kaza kılarlarHalbuki namazın mükafatı vaktinde kılmaktadır diye düşünüyorumYine halim_38 in dediği gibi alimlerde hata yapabilir, ve bende mezhepçiliğe karşıyım diyebilirimÇünkü bizim elimizde kur'an gibi büyük bir kitap varHani orada nerede mezhep şu buVar mı? yokBizim dinimiz kur'an dini, yani Allah'ın bize, Hz Muhammed (SAV)e Cebrail (as) aracılığıyla gönderdiği dini üzerineysek imanımız kur'an a olmalıdırBazıları şöyle diyebilir: onlar kur'anı daha iyi anlıyor onlardan bilgi almak daha doğrudurBende buna bunu bilmek bize göre değildir yani doğrusunu en doğrusunu Allah bilir
    Önemli olan Kur'an ı anlamak

    Birde şöyle bir cevabım olacak: Burada kendi fikirlerini yazanlara islam ''bence''lerin dini değildir deniyorDoğrudur ama bunu da başkasının görüşlerini(bencelerini) belirterek yazıyorlarBirazcık kendinize güvenin diyorum benO imama bu imama bağlı kalmaktansa önce Kur'an a ve büyük Peygamberimize uymaya çalışalım derim ben

    Vardığım karar şudur: Halim_38 in görüşlerine katılıyorum bence çok haklıAma hani tevbe edilip de (Kazaların) kılınmasında da bir mahsur göremiyorumBunla da günah kazanılmaz diye düşünüyorumSevap kazanılırmı veya kılmadığın namazın yerine geçer mi konusunda da şüphe ediyorum

    Selametle
    Alıntı
    Dikkatini çekerim vahyi yorumlayanlar o sizin savunduğunuz alimlerdirBen vahiy vs yorumlamadımBen bize Allah'ın da Kur'an da bize söylediği gibi bize apaçık bir kitap geldiğine inanırımAynı zamanda Allah diyor ki(Kur'an da) : Allah'tan doğru sözlü kim olabilirBak dikkatini çekerim bize apaçık bir kitap gelmişBize orada denmiş midir kılamadığınız namazlarınızı kaza edinDenmemiştirMadem apaçık bir kur'an geldi ve bunu gönderen Allah ve üstüne Allah'tan doğru sözlü olan yoksa siz kur'an a eş uyduruyorsunuz diyorum ben

    Ama yine üstüne basa basa söylüyorum: ''ben kılınmasına karşı değilim sadece açık bir belge yok diyorum''
    Zamane imamlarının söylediğine kalırsak bir oraya bir buraya savruluruz diye düşünüyorumÇünkü biri onu biri diğerini savunuyorHani ortak noktaHalbuki din birdir o da Allah'ın gönderdiği Kur'an da yazılıdır ve ayrıca Peygamber in hayatında örneklendirilmiştir

    Selametle
    İmam Azam, İmam Malik, İmam Şafii ve İmam Ahmed kadar bilginiz var mı?
    Kuranı onlardan daha iyi mi anladınız?
    Siz ya daha iyi bir yol buldunuz! yada tam yoldan çıktınız kusura bakmayın.
    Kaza yoktur diyen sözde hocalar, Ümmetin itibar daha etmediği bir avuç kişilerdir.
    Nerdeyse ümmetin %99 u kaza var dediği halde birileri çıkıp yok diyor.
    Allah hidayet versin.



  10. 15.Nisan.2011, 18:58
    29
    Moderatör
    Alıntı
    Yanlış anlamayın lütfen araya sızıp ortamı sertleştirmek gibi bir fikrim yok amaBu konuda halim_38 in cevaplarına katılıyorum diyebilirimBize kur'an da açıkça bir bilgi verilmemişBize denseydi namazınızı kılamazsanız kaza yapın diye(her zaman için) işte o zaman yapılabilirdiBu mezhep imamlarının dediğini uygulayan kişilerin bazıları namazları işinde gücünde kılmazlar gelir evde 40 rekat kaza kılarlarHalbuki namazın mükafatı vaktinde kılmaktadır diye düşünüyorumYine halim_38 in dediği gibi alimlerde hata yapabilir, ve bende mezhepçiliğe karşıyım diyebilirimÇünkü bizim elimizde kur'an gibi büyük bir kitap varHani orada nerede mezhep şu buVar mı? yokBizim dinimiz kur'an dini, yani Allah'ın bize, Hz Muhammed (SAV)e Cebrail (as) aracılığıyla gönderdiği dini üzerineysek imanımız kur'an a olmalıdırBazıları şöyle diyebilir: onlar kur'anı daha iyi anlıyor onlardan bilgi almak daha doğrudurBende buna bunu bilmek bize göre değildir yani doğrusunu en doğrusunu Allah bilir
    Önemli olan Kur'an ı anlamak

    Birde şöyle bir cevabım olacak: Burada kendi fikirlerini yazanlara islam ''bence''lerin dini değildir deniyorDoğrudur ama bunu da başkasının görüşlerini(bencelerini) belirterek yazıyorlarBirazcık kendinize güvenin diyorum benO imama bu imama bağlı kalmaktansa önce Kur'an a ve büyük Peygamberimize uymaya çalışalım derim ben

    Vardığım karar şudur: Halim_38 in görüşlerine katılıyorum bence çok haklıAma hani tevbe edilip de (Kazaların) kılınmasında da bir mahsur göremiyorumBunla da günah kazanılmaz diye düşünüyorumSevap kazanılırmı veya kılmadığın namazın yerine geçer mi konusunda da şüphe ediyorum

    Selametle
    Alıntı
    Dikkatini çekerim vahyi yorumlayanlar o sizin savunduğunuz alimlerdirBen vahiy vs yorumlamadımBen bize Allah'ın da Kur'an da bize söylediği gibi bize apaçık bir kitap geldiğine inanırımAynı zamanda Allah diyor ki(Kur'an da) : Allah'tan doğru sözlü kim olabilirBak dikkatini çekerim bize apaçık bir kitap gelmişBize orada denmiş midir kılamadığınız namazlarınızı kaza edinDenmemiştirMadem apaçık bir kur'an geldi ve bunu gönderen Allah ve üstüne Allah'tan doğru sözlü olan yoksa siz kur'an a eş uyduruyorsunuz diyorum ben

    Ama yine üstüne basa basa söylüyorum: ''ben kılınmasına karşı değilim sadece açık bir belge yok diyorum''
    Zamane imamlarının söylediğine kalırsak bir oraya bir buraya savruluruz diye düşünüyorumÇünkü biri onu biri diğerini savunuyorHani ortak noktaHalbuki din birdir o da Allah'ın gönderdiği Kur'an da yazılıdır ve ayrıca Peygamber in hayatında örneklendirilmiştir

    Selametle
    İmam Azam, İmam Malik, İmam Şafii ve İmam Ahmed kadar bilginiz var mı?
    Kuranı onlardan daha iyi mi anladınız?
    Siz ya daha iyi bir yol buldunuz! yada tam yoldan çıktınız kusura bakmayın.
    Kaza yoktur diyen sözde hocalar, Ümmetin itibar daha etmediği bir avuç kişilerdir.
    Nerdeyse ümmetin %99 u kaza var dediği halde birileri çıkıp yok diyor.
    Allah hidayet versin.



  11. 15.Nisan.2011, 19:00
    30
    halim_38
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Mart.2011
    Üye No: 85372
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30

    Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken

    İnsanları yanıltan kaza (قضى) kelimesidir. Bu kelime, Kur’an ve Sünnette ibadetler için kullanılmışsa eda yani ibadeti zamanında yapma anlamındadır. ( فإذا قضيتم مناسككم) “Hac ibadetini tamamladığınızda”4 (فإذا قضيتم الصلاة) “namazı kıldığınızda”5 demek olur.6 el-Feyyûmî (ö. 770/1368-69)7 şöyle demiştir: “Alimler, ibadetlerde kazayı, vaktinin dışında yerine getirilen, edayı da vaktinde yerine getirilen için kullandılar. Bu, kelimenin sözlük anlamına aykırıdır ama iki vakti ayırmak için oluşturulmuş bir terimdir.”8 Aişe validemiz zamanında böyle bir terim olmadığı için onun kullandığı (قضى) kelimesine eda anlamı vermek gerekir.
    Kaza kelimesi ilgili olarak İbn Teymiye şöyle der:
    Kaza (القضاء), Allah’ın ve Resulü’nün sözlerinde ibadeti vaktinde tam yapmayı ifade eder. Şu ayetler bunu gösterir:
    فإذا قضيت الصلاة فانتشروا فى الأرض وابتغوا من فضل الله.
    “Namaz tamamlandığı zaman yeryüzüne dağılın ve Allah’ın ikramından arayın.”9
    فإذا قضيتم مناسككم
    “Hac ibadetini tamamladığınızda.”10
    Fakihlerden bir kısmı daha sonra kaza sözünü, vaktinin dışında yerine getirilen, eda sözünü ise vaktinde yerine getirilen ibadete has terimler haline getirdiler. Resulullah’ın sözünde böyle bir şey asla yoktur. Hem diyorlar ki, “Kaza sözü bazen eda anlamına kullanılır.” Böylece kelimenin Kur’an-ı Kerim’in indiği zamanki anlamını pek az kullanılır diye gösterirler. Bu sebeple Peygamberin şu sözü ile neyin kastedildiğini tartışırlar: “فما أدركتم فصلوا وما فاتكم فاقضوا وفى لفظ فأتموا” “yetiştiğinizi kılın, yetişemediğinizi kaza edin; bir rivayette tamamlayın.” O, bu sözlerden hiç biriyle ibadetin vaktinden sonra yapılmasını kastetmemiştir. Aslında Şari’in sözünde ibadetin vakti dışında yapılması ile ilgili bir şey bulunmaz. Ancak vakit iki türlüdür; biri genel, diğeri özürlüler için özeldir. Uyuyanın uyanınca, unutanın da hatırladığı zaman namazını kılması böyledir. Bu, Allah’ın onlar için belirlediği vakittir, diğerleri için ibadet vakti olmaz.11
    Aişe validemiz “..orucu tutmamız emredilirdi…” dediğine göre âdet kanı oruca engel değildir. Zaten Bakara 187′de orucu bozan şeyler; yeme, içme ve cinsel ilişki olarak belirtildikten sonra şöyle denmiştir: (تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا) “Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; onlara yaklaşmayın.” (Bakara 2/187) Âdet kanının orucu bozduğunu söylemek sınırları aşmak olur.
    Oruc’un Arapçası savm=صوم dır. Savm, imsak yani kendini tutma, kendine engel olma anlamına gelir. Oruç tutan, kendini yeme, içme ve cinsel ilişkiden engeller.12 Âdet kanı ise engellenebilecek bir şey değildir. Bu sebeple de onu orucu bozan bir şey saymak mümkün olmaz.
    Baştaki âyet, âdet halini eziyet saymıştır. Eziyet insana sıkıntı veren şeydir ama hastalık değildir. Hastalık vücuttaki tabii dengenin bozulmasıdır. Adet ise tabii dengenin gereğidir. Öyleyse hiçbir kadın, adetli olduğu için orucunu bırakamaz. Aişe validemizin söylediği şu söz önemlidir: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi…” Demek ki, Peygamberimiz âdeti hastalık saymadığı için bu haldeki kadının oruç tutmasını emretmiştir.
    Fakihler, âdetli kadının Ramazan’da oruç tutmasını yasaklar sonra da kaza ettirirler. Edasını yasakladıkları bir ibadetin kaza edilmesini isterken hangi delile dayandıklarını söylemezler. Hâlbuki Allah, oruç ibadetini, diğer ibadetlerden farklı olarak genişçe anlatmış ve şöyle demiştir:
    تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آَيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ.
    “Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; onlara yaklaşmayın. Allah âyetlerini insanlara böyle açıklar, belki sakınırlar.” (Bakara 2/187)
    Allah Kur’ân’da orucun sınırını belirlemiş ve âdeti oruca en-gel görmemiştir. Peygamberimizden de böyle bir rivayet yoktur. Öyle ise âdeti oruca engel görmek sınırlara yaklaşmak değil, onları aşmak olur. Buna da kimsenin hakkı yoktur.
    * Abdulaziz Bayındır, Kur’an Işığında Doğru Bildiğimiz Yanlışlar, Süleymaniye Vakfı Yayınları, 2. Baskı, İstanbul, 2007, s: 196-199.

    1. Müslim Hayz 65 []
    2. Müslim Hayz 65 []
    3. Harûriyye, Harûrâlı demektir. Harûrâ, Sıffîn savaşında Ali’nin saflarından ayrılan Hâricîlerin toplandığı yerdir. (Bkz. Ethem Ruhi Fığlalı, “Hariciler”, DİA, c. XVI, s.169-175.) []
    4. Bakara 200 []
    5. Nisa 4/103 []
    6. Kitab’ul-ayn, Tac’ul-Arus, Lisan’ul-Arab, es-Sıhah, el-Mısbah’ul-munir. قضي mad []
    7. Diyanet Vakfı İslam Ansk. Feyyumî md. İst. 1995 []
    8. Ahmed b. Muhammed el-Feyyûmî, el-Mısbah’ul-Munîr, Lübnan 2001, s. 519 []
    9. Cuma 62/10 []
    10. Bakara 200 []
    11. İbn Teymiye, Mecmuu Fetâvâ Teymiye 1. baskı, 1382 h. C. XII, s. 106 []
    12. Bkz. Müfredât, صوم mad. []



  12. 15.Nisan.2011, 19:00
    30
    halim_38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    İnsanları yanıltan kaza (قضى) kelimesidir. Bu kelime, Kur’an ve Sünnette ibadetler için kullanılmışsa eda yani ibadeti zamanında yapma anlamındadır. ( فإذا قضيتم مناسككم) “Hac ibadetini tamamladığınızda”4 (فإذا قضيتم الصلاة) “namazı kıldığınızda”5 demek olur.6 el-Feyyûmî (ö. 770/1368-69)7 şöyle demiştir: “Alimler, ibadetlerde kazayı, vaktinin dışında yerine getirilen, edayı da vaktinde yerine getirilen için kullandılar. Bu, kelimenin sözlük anlamına aykırıdır ama iki vakti ayırmak için oluşturulmuş bir terimdir.”8 Aişe validemiz zamanında böyle bir terim olmadığı için onun kullandığı (قضى) kelimesine eda anlamı vermek gerekir.
    Kaza kelimesi ilgili olarak İbn Teymiye şöyle der:
    Kaza (القضاء), Allah’ın ve Resulü’nün sözlerinde ibadeti vaktinde tam yapmayı ifade eder. Şu ayetler bunu gösterir:
    فإذا قضيت الصلاة فانتشروا فى الأرض وابتغوا من فضل الله.
    “Namaz tamamlandığı zaman yeryüzüne dağılın ve Allah’ın ikramından arayın.”9
    فإذا قضيتم مناسككم
    “Hac ibadetini tamamladığınızda.”10
    Fakihlerden bir kısmı daha sonra kaza sözünü, vaktinin dışında yerine getirilen, eda sözünü ise vaktinde yerine getirilen ibadete has terimler haline getirdiler. Resulullah’ın sözünde böyle bir şey asla yoktur. Hem diyorlar ki, “Kaza sözü bazen eda anlamına kullanılır.” Böylece kelimenin Kur’an-ı Kerim’in indiği zamanki anlamını pek az kullanılır diye gösterirler. Bu sebeple Peygamberin şu sözü ile neyin kastedildiğini tartışırlar: “فما أدركتم فصلوا وما فاتكم فاقضوا وفى لفظ فأتموا” “yetiştiğinizi kılın, yetişemediğinizi kaza edin; bir rivayette tamamlayın.” O, bu sözlerden hiç biriyle ibadetin vaktinden sonra yapılmasını kastetmemiştir. Aslında Şari’in sözünde ibadetin vakti dışında yapılması ile ilgili bir şey bulunmaz. Ancak vakit iki türlüdür; biri genel, diğeri özürlüler için özeldir. Uyuyanın uyanınca, unutanın da hatırladığı zaman namazını kılması böyledir. Bu, Allah’ın onlar için belirlediği vakittir, diğerleri için ibadet vakti olmaz.11
    Aişe validemiz “..orucu tutmamız emredilirdi…” dediğine göre âdet kanı oruca engel değildir. Zaten Bakara 187′de orucu bozan şeyler; yeme, içme ve cinsel ilişki olarak belirtildikten sonra şöyle denmiştir: (تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا) “Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; onlara yaklaşmayın.” (Bakara 2/187) Âdet kanının orucu bozduğunu söylemek sınırları aşmak olur.
    Oruc’un Arapçası savm=صوم dır. Savm, imsak yani kendini tutma, kendine engel olma anlamına gelir. Oruç tutan, kendini yeme, içme ve cinsel ilişkiden engeller.12 Âdet kanı ise engellenebilecek bir şey değildir. Bu sebeple de onu orucu bozan bir şey saymak mümkün olmaz.
    Baştaki âyet, âdet halini eziyet saymıştır. Eziyet insana sıkıntı veren şeydir ama hastalık değildir. Hastalık vücuttaki tabii dengenin bozulmasıdır. Adet ise tabii dengenin gereğidir. Öyleyse hiçbir kadın, adetli olduğu için orucunu bırakamaz. Aişe validemizin söylediği şu söz önemlidir: “Bizim başımıza bu olay gelince orucu tutmamız emredilirdi…” Demek ki, Peygamberimiz âdeti hastalık saymadığı için bu haldeki kadının oruç tutmasını emretmiştir.
    Fakihler, âdetli kadının Ramazan’da oruç tutmasını yasaklar sonra da kaza ettirirler. Edasını yasakladıkları bir ibadetin kaza edilmesini isterken hangi delile dayandıklarını söylemezler. Hâlbuki Allah, oruç ibadetini, diğer ibadetlerden farklı olarak genişçe anlatmış ve şöyle demiştir:
    تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ فَلَا تَقْرَبُوهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ آَيَاتِهِ لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَّقُونَ.
    “Bunlar Allah’ın koyduğu sınırlardır; onlara yaklaşmayın. Allah âyetlerini insanlara böyle açıklar, belki sakınırlar.” (Bakara 2/187)
    Allah Kur’ân’da orucun sınırını belirlemiş ve âdeti oruca en-gel görmemiştir. Peygamberimizden de böyle bir rivayet yoktur. Öyle ise âdeti oruca engel görmek sınırlara yaklaşmak değil, onları aşmak olur. Buna da kimsenin hakkı yoktur.
    * Abdulaziz Bayındır, Kur’an Işığında Doğru Bildiğimiz Yanlışlar, Süleymaniye Vakfı Yayınları, 2. Baskı, İstanbul, 2007, s: 196-199.

    1. Müslim Hayz 65 []
    2. Müslim Hayz 65 []
    3. Harûriyye, Harûrâlı demektir. Harûrâ, Sıffîn savaşında Ali’nin saflarından ayrılan Hâricîlerin toplandığı yerdir. (Bkz. Ethem Ruhi Fığlalı, “Hariciler”, DİA, c. XVI, s.169-175.) []
    4. Bakara 200 []
    5. Nisa 4/103 []
    6. Kitab’ul-ayn, Tac’ul-Arus, Lisan’ul-Arab, es-Sıhah, el-Mısbah’ul-munir. قضي mad []
    7. Diyanet Vakfı İslam Ansk. Feyyumî md. İst. 1995 []
    8. Ahmed b. Muhammed el-Feyyûmî, el-Mısbah’ul-Munîr, Lübnan 2001, s. 519 []
    9. Cuma 62/10 []
    10. Bakara 200 []
    11. İbn Teymiye, Mecmuu Fetâvâ Teymiye 1. baskı, 1382 h. C. XII, s. 106 []
    12. Bkz. Müfredât, صوم mad. []



  13. 15.Nisan.2011, 19:04
    31
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken

    Benim anlamadığım siz hangi mezeheb tabîisiniz
    Ehl-i sünnet mezheblerine farz namazın kazası kılınmalıdır görüşü hem mezheb imamlarına hemde müctehidlerin hükümleridir

    Burda kimsenin mezhebçilik yaptığı yok mezhebçilik yapmıyorum ama mezhebim var ve bağlı bulunduğum mezhebin fıkhı üzere hareket etmem gerektiğinide biliyorum

    Kendim müctehid değilim "Hadis ve Ayetlere yanlış mana veriyorsun" gibi bir müslümanın son olarak sığınıacağı kelimeyi kullananları anlamıyorum daha güzel tevil edebiliyorsan buyur sizi bekliyoruz

    Böyle tebliğ bizden uzak olsun bide kendisi müctehid ya "Alimler hata yapabilirmiş" miş hadi 1,2,3 tanesi hata yaptı hadi 4 diyelim peki geri kalan Binlerce alim ?

    Site Ehl-i Sünnet sitesi ve fıkhı üzere olduğu için konulara sünnilere muhalif kişilerin yorum yapması ayrı bir lahana turşusu

    Alıntı yaptığınız site "Süleymaniyevakfı" yane Abdulaziz bayındırın sitesi

    Kur’an-ı Kerim'i Kendi “Merdud” görüşüne göre yorumlayıp, ayetlerin manalarını çarpıtıp! Samimi Mümin’leri Şirk’le İtham ediyor! Tasavvuf’u tanımlarken “Budizm” İle kıyaslıyor ve Allah Dostlarını aşağı kılmak için kendine ibadet edilen putlara benzetiyor!

    Bu adama ne oluyor peki? Hangi Ehl-i Sünnet Akidesinde bunlara deliller var?








  14. 15.Nisan.2011, 19:04
    31
    Feseyekfikehumullah
    Benim anlamadığım siz hangi mezeheb tabîisiniz
    Ehl-i sünnet mezheblerine farz namazın kazası kılınmalıdır görüşü hem mezheb imamlarına hemde müctehidlerin hükümleridir

    Burda kimsenin mezhebçilik yaptığı yok mezhebçilik yapmıyorum ama mezhebim var ve bağlı bulunduğum mezhebin fıkhı üzere hareket etmem gerektiğinide biliyorum

    Kendim müctehid değilim "Hadis ve Ayetlere yanlış mana veriyorsun" gibi bir müslümanın son olarak sığınıacağı kelimeyi kullananları anlamıyorum daha güzel tevil edebiliyorsan buyur sizi bekliyoruz

    Böyle tebliğ bizden uzak olsun bide kendisi müctehid ya "Alimler hata yapabilirmiş" miş hadi 1,2,3 tanesi hata yaptı hadi 4 diyelim peki geri kalan Binlerce alim ?

    Site Ehl-i Sünnet sitesi ve fıkhı üzere olduğu için konulara sünnilere muhalif kişilerin yorum yapması ayrı bir lahana turşusu

    Alıntı yaptığınız site "Süleymaniyevakfı" yane Abdulaziz bayındırın sitesi

    Kur’an-ı Kerim'i Kendi “Merdud” görüşüne göre yorumlayıp, ayetlerin manalarını çarpıtıp! Samimi Mümin’leri Şirk’le İtham ediyor! Tasavvuf’u tanımlarken “Budizm” İle kıyaslıyor ve Allah Dostlarını aşağı kılmak için kendine ibadet edilen putlara benzetiyor!

    Bu adama ne oluyor peki? Hangi Ehl-i Sünnet Akidesinde bunlara deliller var?








  15. 15.Nisan.2011, 19:06
    32
    halim_38
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Mart.2011
    Üye No: 85372
    Mesaj Sayısı: 16
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 30

    Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken

    Nisa suresinin 101, 102 ve 103. ayetleri dikkatli bir şekilde okunduğunda Allah Teâlâ’nın savaş esnasında 1 rekât da olsa kılınarak asla namazın terkine müsaade etmediği görülür. Bunun sebebi ise yukarıda da belirtildiği gibi namazın vakitle sınırlı bir ibadet olmasıdır (Nisa, 4/103). Demek ki uyuma ve unutma hali dışında insanın başının en sıkışık olacağı savaş esnasında bile vakti dışında kılınmasına izin verilmeyen namaz, mazeretsiz yere terk edildiğinde kaza edilemez. ALLAH bizi dini doğru anlayanlardan eylesin.
    Ve Allahın indirdiğine tabi’ olun denildiği vakıt kendilerine «hayır, biz atalarımızı neyin üzerinde bulduksa onun ardınca gideriz» diyorlar, ya Şeytan onları saîr azâbına da’vet ediyor idise de mi?( lokman 21)


  16. 15.Nisan.2011, 19:06
    32
    halim_38 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Nisa suresinin 101, 102 ve 103. ayetleri dikkatli bir şekilde okunduğunda Allah Teâlâ’nın savaş esnasında 1 rekât da olsa kılınarak asla namazın terkine müsaade etmediği görülür. Bunun sebebi ise yukarıda da belirtildiği gibi namazın vakitle sınırlı bir ibadet olmasıdır (Nisa, 4/103). Demek ki uyuma ve unutma hali dışında insanın başının en sıkışık olacağı savaş esnasında bile vakti dışında kılınmasına izin verilmeyen namaz, mazeretsiz yere terk edildiğinde kaza edilemez. ALLAH bizi dini doğru anlayanlardan eylesin.
    Ve Allahın indirdiğine tabi’ olun denildiği vakıt kendilerine «hayır, biz atalarımızı neyin üzerinde bulduksa onun ardınca gideriz» diyorlar, ya Şeytan onları saîr azâbına da’vet ediyor idise de mi?( lokman 21)


  17. 15.Nisan.2011, 19:07
    33
    _Kul
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mart.2011
    Üye No: 86178
    Mesaj Sayısı: 98
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 25

    Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken

    Alıntı
    Benim anlamadığım siz hangi mezeheb tabîisiniz
    Aldığı yazının kaynağındaki isme bakarsan görürsün.
    Alıntı
    11.İbn Teymiye, Mecmuu Fetâvâ Teymiye 1. baskı, 1382 h. C. XII, s. 106 []



  18. 15.Nisan.2011, 19:07
    33
    _Kul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    Benim anlamadığım siz hangi mezeheb tabîisiniz
    Aldığı yazının kaynağındaki isme bakarsan görürsün.
    Alıntı
    11.İbn Teymiye, Mecmuu Fetâvâ Teymiye 1. baskı, 1382 h. C. XII, s. 106 []



  19. 15.Nisan.2011, 19:10
    34
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken

    "Kalblerinde kaypaklık olanlar, sırf fitne çıkarmak için, bir de kendi keyflerine göre te'vil yapmak için Kur'an'ın müteşabih olanlarının peşine düşerler."

    Al-i imran 7


  20. 15.Nisan.2011, 19:10
    34
    Feseyekfikehumullah
    "Kalblerinde kaypaklık olanlar, sırf fitne çıkarmak için, bir de kendi keyflerine göre te'vil yapmak için Kur'an'ın müteşabih olanlarının peşine düşerler."

    Al-i imran 7


  21. 15.Nisan.2011, 19:13
    35
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken

    Alıntı
    Aldığı yazının kaynağındaki isme bakarsan görürsün
    Alakası yok. Bunlar A.Aziz Bayındırın görüşleridir.
    Alıntı
    Ve Allahın indirdiğine tabi’ olun denildiği vakıt kendilerine «hayır, biz atalarımızı neyin üzerinde bulduksa onun ardınca gideriz» diyorlar, ya Şeytan onları saîr azâbına da’vet ediyor idise de mi?( lokman 21)
    Ne kadar ilimsiz ve terbiyesiz olduğunuz ortaya çıkıyor.
    Bu ayet müminler için kullanılır mı?
    Mezhep imamlarına uyan atalar dinine tabi oluyor!
    Ahmak insanlar


  22. 15.Nisan.2011, 19:13
    35
    Moderatör
    Alıntı
    Aldığı yazının kaynağındaki isme bakarsan görürsün
    Alakası yok. Bunlar A.Aziz Bayındırın görüşleridir.
    Alıntı
    Ve Allahın indirdiğine tabi’ olun denildiği vakıt kendilerine «hayır, biz atalarımızı neyin üzerinde bulduksa onun ardınca gideriz» diyorlar, ya Şeytan onları saîr azâbına da’vet ediyor idise de mi?( lokman 21)
    Ne kadar ilimsiz ve terbiyesiz olduğunuz ortaya çıkıyor.
    Bu ayet müminler için kullanılır mı?
    Mezhep imamlarına uyan atalar dinine tabi oluyor!
    Ahmak insanlar


  23. 15.Nisan.2011, 19:13
    36
    _Kul
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mart.2011
    Üye No: 86178
    Mesaj Sayısı: 98
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 25

    Cevap: Geçmişin Kazasını Yaparken

    ehli sünnet biraz yavaş ol bize düşen doğruyu aktarmaya çalışmak.Adamları daha çok soğutmak değil.Sanıyorum ki niyetleri kötü değil ama mantıksız iş yapıyolar.Ben mezhep konusunu islam adına nerdeyse hiçbirşey bilmiyorken mezhebe ne gerek var mezhep mi varmış gibi düşünüyodum.Ne zaman öğrenmeye başladım o zaman saçmaladığımı anladım.Biraz mantığı çalıştırın arkadaşlar anlıyacaksınız.
    Alıntı
    Alakası yok. Bunlar A.Aziz Bayındırın görüşleridir.
    Verdiği yazının kaynaklarında geçiyor bu yazı.Bu görüşün ilk Bayındırdan çıkdığını sanmıyorum onunda etkilendikleri vardır elbet.


  24. 15.Nisan.2011, 19:13
    36
    _Kul - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    ehli sünnet biraz yavaş ol bize düşen doğruyu aktarmaya çalışmak.Adamları daha çok soğutmak değil.Sanıyorum ki niyetleri kötü değil ama mantıksız iş yapıyolar.Ben mezhep konusunu islam adına nerdeyse hiçbirşey bilmiyorken mezhebe ne gerek var mezhep mi varmış gibi düşünüyodum.Ne zaman öğrenmeye başladım o zaman saçmaladığımı anladım.Biraz mantığı çalıştırın arkadaşlar anlıyacaksınız.
    Alıntı
    Alakası yok. Bunlar A.Aziz Bayındırın görüşleridir.
    Verdiği yazının kaynaklarında geçiyor bu yazı.Bu görüşün ilk Bayındırdan çıkdığını sanmıyorum onunda etkilendikleri vardır elbet.





+ Yorum Gönder
Git İlk 234 Son