Konusunu Oylayın.: Müzik aleti çalmak günah mı?

5 üzerinden 3.67 | Toplam : 9 kişi
Müzik aleti çalmak günah mı?
  1. 02.Mart.2011, 01:39
    1
    sule_gs
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Şubat.2011
    Üye No: 85235
    Mesaj Sayısı: 11
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: İstanbul yada Hayal Dünyam

    Müzik aleti çalmak günah mı?






    Müzik aleti çalmak günah mı? Mumsema Merhaba ben 2 sene önce çok heveslendim ve abime gitar aldırdım.Kendi kendime çalmayı öğrendim ve sesimde iyi olduğu için aile arasında çalıp söylüyordum ve müzik dinlemeyide çok seviyordum fakat yazın Kuran kursu öğretmenim müziğin günah olduğunu,müzik olan yerde oturmanın bile günah olduğunu söyledi.Müzik günah mı? Günlük ibadetlerimin hepsini yerine getirdikten sonra ne gibi bir zararı olabilir ki? Yardımcı olurmusunuz


  2. 02.Mart.2011, 01:39
    1
    Üye



    Merhaba ben 2 sene önce çok heveslendim ve abime gitar aldırdım.Kendi kendime çalmayı öğrendim ve sesimde iyi olduğu için aile arasında çalıp söylüyordum ve müzik dinlemeyide çok seviyordum fakat yazın Kuran kursu öğretmenim müziğin günah olduğunu,müzik olan yerde oturmanın bile günah olduğunu söyledi.Müzik günah mı? Günlük ibadetlerimin hepsini yerine getirdikten sonra ne gibi bir zararı olabilir ki? Yardımcı olurmusunuz


    Benzer Konular

    - Çalgı Aleti Çalmak Haram mıdır?

    - Müzik Aleti Çalmanın Ve Dinlemenin Dini hükmü Nedir?

    - Bu şartlar altında müzik aleti haram mıdır ?

    - Düğünlerde klarnet müzik aleti çalıyorum ve paramı ordan kazanıyorum dinimizce caiz mi

    - İçkili yerde müzik aleti çalmak günahmıdır ??

  3. 02.Mart.2011, 12:53
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Müzik aleti çalmak günah mı?




    MUSİKÎ NEDİR? MUSİKİ CAİZ Mİ?

    Ölçülü sesler vasıtasıyla estetik bir tesir ve heyecan ortaya koyan ve ses üzerine kurulmuş bir sanat.
    Güzel sanatların en önemlilerinden biri olan musikînin dinî hükmü hakkında Kur'ân-ı Kerim'de açık bir işaret yoktur.
    Hanefi hukukçular musikînin hükmü konusunda icrâsının ve bunu dinlemenin haram olduğu kanaatindedirler. Ancak savaşta vurulan kös ile düğünlerde çalınan zilsiz def, bundan istisnâ edilmiştir. Bunun yanında Hanefi hukukçularından İmam Serahsî'ye göre; müzik, başkalarına dinletmek için değil de, insanın kendisini dinlendirmesi ve yalnızlığını gidermesi amacıyla yapılırsa câizdir. İmam Ebu Yusuf, "Düğün dışında, meselâ kadının ve çocuğun, kendi evinde def çalmasına ne dersin?" sorusuna "Aşırı olmamak kaydıyla bir sakıncası yoktur" cevabını vermiştir. Bazı Hanefi hukukçuları, çalgı bulunan düğüne yapılan davete icâbetin mutlak manada câiz olmadığını söylerken, diğer bazıları, düğün ve bayram gibi günler münasebetiyle bazı musikî türlerini mübah görürler. Ancak kesin olan şu ki, musikî konusunda en ağır sözler Hanefiler tarafından söylenmiştir. Hanefî fakihler şu hususları esas alırlar: "Çalgı âletlerini dinlemek günahtır; çalgı çalınan yerde oturmak fâsıklıktır, çalgıdan zevk almak da küfürdür". Hanefi ve diğer hukukçular genel bir düşünceyle, musikî ile meşgul olmayı ve bunu bir meslek haline getirmeyi, fâsık ve fâcirlere ait bir sanat saymışlardır.
    Büyük İslâm âlimlerinden İmam Gazzâlî, "İhyâ" adlı ünlü eserinde musikî konusuna geniş yer vermiş ve bu mesele hakkında bütün söylenenleri tahlil ederek delillerini karşılaştırmış ve şu sonuca varmıştır:
    Musikî ister ses, isterse çalgı âleti ile olsun, tek hükme bağlı değildir. Haram, mekruh, mübah ve hatta müstehab olabilir.
    a) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır.
    b) Vakitlerinin çoğunu müziğe harcayan ve bununla uğraşmayı âdet haline getiren kimse için müzik mekruhtur.
    c) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır.
    d) Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde sadece güzel şeyleri harekete geçiren kimse için ise müzik müstehaptır.
    İmanı Gazzâlî, musikî ile ilgili değerlendirmesine devam ederken, müziğin duruma göre mübah ya da mendub olduğunu, onu haram kılan şeyin kendisi değil, dıştan kaynaklanan beş sebepten ibaret bulunduğunu ifade ederek şu açıklamalarda bulunur:
    1- Müziği söyleyen kadın veya gencin sesi, şehveti ve nefsi tahrik edip bir fitneye sebep olacaksa, bunun söylenmesi ve dinlenmesi haram olur. Buradaki haram hükmü müzikten değil, kadının veya gencin sesinden gelmektedir. Kadının sesi şehveti kamçılayacak şekilde ise, onun Kur'ân okumasını dinlemek bile haram olur.
    2- Musikî âleti içki meclislerine veya fuhuş ve sefâhat yerlerine (bar, pavyon, gece kulübü, diskotek vb.) ait ise bunu kullanmak ve dinlemek haram kapsamına girer. Kilise ve Sinagog gibi yerlerde çalınan musikînin hükmü de böyledir.
    3- İçinde fuhuş, ahlâksızlık, İslâm inancına ve ahlâkına ters düşen güfteler ve sözler bulunan şarkıları, müzik eşliğinde veya müziksiz dinlemek ve söylemek haramdır.
    4- Gençlik çağında bulunan veya şehevî arzuların esiri olan kişilerin aşırı derecede müziğe düşkün olmaları dinen günah ve haramdır.
    5. Zamanının çoğunu müzik dinleyerek geçiren kişiler, sonucun sefih hâle geleceklerinden dolayı. İslâm hukukuna göre, böyle kişilerin şahitlikleri de kabul edilmez.
    Sonuç olarak musikînin hoş, ölçülü ve manâlı bir ses olması itibariyle mübah olduğu; haram olmasının kendisinden değil de dıştan ârız olan sebepler dolayısıyla olduğu söylenebilir.
    İSLAM ANSİKLOPEDİSİ



  4. 02.Mart.2011, 12:53
    2
    Moderatör



    MUSİKÎ NEDİR? MUSİKİ CAİZ Mİ?

    Ölçülü sesler vasıtasıyla estetik bir tesir ve heyecan ortaya koyan ve ses üzerine kurulmuş bir sanat.
    Güzel sanatların en önemlilerinden biri olan musikînin dinî hükmü hakkında Kur'ân-ı Kerim'de açık bir işaret yoktur.
    Hanefi hukukçular musikînin hükmü konusunda icrâsının ve bunu dinlemenin haram olduğu kanaatindedirler. Ancak savaşta vurulan kös ile düğünlerde çalınan zilsiz def, bundan istisnâ edilmiştir. Bunun yanında Hanefi hukukçularından İmam Serahsî'ye göre; müzik, başkalarına dinletmek için değil de, insanın kendisini dinlendirmesi ve yalnızlığını gidermesi amacıyla yapılırsa câizdir. İmam Ebu Yusuf, "Düğün dışında, meselâ kadının ve çocuğun, kendi evinde def çalmasına ne dersin?" sorusuna "Aşırı olmamak kaydıyla bir sakıncası yoktur" cevabını vermiştir. Bazı Hanefi hukukçuları, çalgı bulunan düğüne yapılan davete icâbetin mutlak manada câiz olmadığını söylerken, diğer bazıları, düğün ve bayram gibi günler münasebetiyle bazı musikî türlerini mübah görürler. Ancak kesin olan şu ki, musikî konusunda en ağır sözler Hanefiler tarafından söylenmiştir. Hanefî fakihler şu hususları esas alırlar: "Çalgı âletlerini dinlemek günahtır; çalgı çalınan yerde oturmak fâsıklıktır, çalgıdan zevk almak da küfürdür". Hanefi ve diğer hukukçular genel bir düşünceyle, musikî ile meşgul olmayı ve bunu bir meslek haline getirmeyi, fâsık ve fâcirlere ait bir sanat saymışlardır.
    Büyük İslâm âlimlerinden İmam Gazzâlî, "İhyâ" adlı ünlü eserinde musikî konusuna geniş yer vermiş ve bu mesele hakkında bütün söylenenleri tahlil ederek delillerini karşılaştırmış ve şu sonuca varmıştır:
    Musikî ister ses, isterse çalgı âleti ile olsun, tek hükme bağlı değildir. Haram, mekruh, mübah ve hatta müstehab olabilir.
    a) Dünya arzusu ve şehvet hisleri ile dolup taşan gençler için yalnızca bu duyguları tahrik eden müzik haramdır.
    b) Vakitlerinin çoğunu müziğe harcayan ve bununla uğraşmayı âdet haline getiren kimse için müzik mekruhtur.
    c) Güzel sesten zevk alma dışında bir duyguya kapılmayan kimse için müzik mübahtır.
    d) Allah sevgisi ile dolup taşan, duyduğu güzel ses kendisinde sadece güzel şeyleri harekete geçiren kimse için ise müzik müstehaptır.
    İmanı Gazzâlî, musikî ile ilgili değerlendirmesine devam ederken, müziğin duruma göre mübah ya da mendub olduğunu, onu haram kılan şeyin kendisi değil, dıştan kaynaklanan beş sebepten ibaret bulunduğunu ifade ederek şu açıklamalarda bulunur:
    1- Müziği söyleyen kadın veya gencin sesi, şehveti ve nefsi tahrik edip bir fitneye sebep olacaksa, bunun söylenmesi ve dinlenmesi haram olur. Buradaki haram hükmü müzikten değil, kadının veya gencin sesinden gelmektedir. Kadının sesi şehveti kamçılayacak şekilde ise, onun Kur'ân okumasını dinlemek bile haram olur.
    2- Musikî âleti içki meclislerine veya fuhuş ve sefâhat yerlerine (bar, pavyon, gece kulübü, diskotek vb.) ait ise bunu kullanmak ve dinlemek haram kapsamına girer. Kilise ve Sinagog gibi yerlerde çalınan musikînin hükmü de böyledir.
    3- İçinde fuhuş, ahlâksızlık, İslâm inancına ve ahlâkına ters düşen güfteler ve sözler bulunan şarkıları, müzik eşliğinde veya müziksiz dinlemek ve söylemek haramdır.
    4- Gençlik çağında bulunan veya şehevî arzuların esiri olan kişilerin aşırı derecede müziğe düşkün olmaları dinen günah ve haramdır.
    5. Zamanının çoğunu müzik dinleyerek geçiren kişiler, sonucun sefih hâle geleceklerinden dolayı. İslâm hukukuna göre, böyle kişilerin şahitlikleri de kabul edilmez.
    Sonuç olarak musikînin hoş, ölçülü ve manâlı bir ses olması itibariyle mübah olduğu; haram olmasının kendisinden değil de dıştan ârız olan sebepler dolayısıyla olduğu söylenebilir.
    İSLAM ANSİKLOPEDİSİ



  5. 02.Mart.2011, 16:33
    3
    sule_gs
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Şubat.2011
    Üye No: 85235
    Mesaj Sayısı: 11
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: İstanbul yada Hayal Dünyam

    Cevap: Müzik aleti çalmak günah mı?

    Cevap için çok teşekkür ederim, Allah razı olsun...
    Bundan sonra bu kadar çok ilgilenmem müzikle...


  6. 02.Mart.2011, 16:33
    3
    Üye
    Cevap için çok teşekkür ederim, Allah razı olsun...
    Bundan sonra bu kadar çok ilgilenmem müzikle...


  7. 22.Mart.2017, 12:54
    4
    Misafir

    Cevap: Müzik aleti çalmak günah mı?

    - Ben klarneti çok seviyorum ve konservatuvar okumak istiyorum bunu iş olarak yapmam günah mıdır ?

    - şimdi arkadaşlar ben 12 yaşındayım.Sesim güzel olduğu için müziği tercih ediyorum.Ayrıca korg çalmayı ve üzerinde vb. işler yapmayıda biliyorum.Ailem günahtır diye org almıyor ne yapmalıyım.Müzik çalmak günahmı?Yardımcı olurmusunuz.


  8. 22.Mart.2017, 12:54
    4
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    - Ben klarneti çok seviyorum ve konservatuvar okumak istiyorum bunu iş olarak yapmam günah mıdır ?

    - şimdi arkadaşlar ben 12 yaşındayım.Sesim güzel olduğu için müziği tercih ediyorum.Ayrıca korg çalmayı ve üzerinde vb. işler yapmayıda biliyorum.Ailem günahtır diye org almıyor ne yapmalıyım.Müzik çalmak günahmı?Yardımcı olurmusunuz.


  9. 23.Mart.2017, 00:55
    5
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,302
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Müzik aleti çalmak günah mı?

    Bu tür çalgılar kesin bir şekilde ve en azından hoş ve müstehap şeyler değildir. Bir müslüman olarak vaktinizi çok daha faydalı işlerle değerlendirebilirsiniz.


  10. 23.Mart.2017, 00:55
    5
    Yönetici
    Bu tür çalgılar kesin bir şekilde ve en azından hoş ve müstehap şeyler değildir. Bir müslüman olarak vaktinizi çok daha faydalı işlerle değerlendirebilirsiniz.





+ Yorum Gönder