Konusunu Oylayın.: Kur'an-ı kerimdeki duraklar, ve bu durakaların anlamları nelerdir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Kur'an-ı kerimdeki duraklar, ve bu durakaların anlamları nelerdir?
  1. 26.Şubat.2011, 12:57
    1
    charmed
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Kasım.2010
    Üye No: 80271
    Mesaj Sayısı: 1
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 55

    Kur'an-ı kerimdeki duraklar, ve bu durakaların anlamları nelerdir?






    Kur'an-ı kerimdeki duraklar, ve bu durakaların anlamları nelerdir? Mumsema kur'an-ı kerimdeki durakalr, ve bu durakaların anlamlarınelerdir?ayrıca hizb işaretleri var enlemlerı nedir?Selam ve dua ile ALLAH'a emanet olun.


  2. 26.Şubat.2011, 12:57
    1
    charmed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye



  3. 27.Ocak.2012, 23:39
    2
    Galus
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 13
    Mesaj Sayısı: 4,820
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 51
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Kur'an-ı kerimdeki duraklar, ve bu durakaların anlamları nelerdir?




    Kur’an-ı Kerim'de, kelimelerin üstünde ve altında bazı işaretler vardır ki bunlara "secavent(durak)" adı verilir.

    Bu işaretler şunlardır:


    م Mim: Muhakkak durmalıdır. Durmak vâcib, geçmek haramdır. Durulmayıp geçilirse anlam bozulur.

    ط Tı: Durmak gerekir.

    ج Cim: Geçmek de durmak da câizdir fakat durmak daha iyidir.

    ز Ze: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir.

    ق Gaf: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir.

    لا Lâmelif: Durulmaz! Bulunan yerde durulursa, önceki kelime ile birlikte tekrar okunur. Âyet-i kerime sonunda durunca, tekrar edilmez.

    قف Gıf: Durmak daha iyidir.

    ص Sad: Durmakta mahzur yoktur.

    صلي Sad-Lam-Ya: Geçmek daha iyidir.

    صلح Sad-Lam-Ha: Geçmek de durmak da câizdir.

    ع Ayn: Bazı âyet-i kerimelerin sonunda bulunur. Namazda okunursa bu işaret bulunan yerde rukûya gitmek iyi olur.

    ك Kef: Kezalik demektir. Kendisinden önce hangi secavent geçmişse, bu da öyle demektir.

    arapcada uc nokta.jpg Üç nokta: Bu üç noktanın birisinde durulur. Eğer üzerinde üç nokta bulunan birinci kelimede durulursa, üç nokta olan ikinci kelimede durulmaz. Birinci kelimede durulmamışsa, ikincide durulur. Her ikisinde de durmamak veya her ikisinde de durmak câiz değildir. Örnek: Kadr sûresi sonu


    Kelime Altında Bulunanlar

    قصر Kasr: Bu kelimenin bulunduğu yerler kısa okunur.

    مد Med: Bu kelimenin bulunduğu yerler uzun okunur.

    سكته Sekte: Bu kelimenin yazıldığı yerde, kısa bir zaman nefes alınmadan durulur. Durulmadan geçilirse, anlamı bozulur. Kur’an-ı kerimde dört yerde sekte vardır.

    ادغام İdgam: Kelimenin yazıldığı gibi değil de, idgam ile okunur. Kelimelerin altında yazılı olan idgam, Kur’an-ı kerimde, yalnız Hud suresi 42. âyetinde vardır. Burada, (İrkeb me’anâ) yazılır ise de, (İrkemme’anâ) okunur.

    س Sin: Sad harfinin altına yazıldığı yerlerde "sad" harfi "sin" gibi okunur.


    اماله İmale:Yalnız Hud suresinin 41. âyetinde geçer. Mecrahâ kelimesinin altında imâle yazar. Buradaki ra harfi, üstünden esreye doğru meyillendirilerek okunur. Mecrihâ diye okunmaz. Okunuşunu, bilen birisinden öğrenmek gerekir.


    تسهيل Teshil: Kolaylaştırmak demektir. Birbirini takip eden iki hemzeden ikincisi, "elif" ile "he" sesi arasında yumuşak olarak okunur.


  4. 27.Ocak.2012, 23:39
    2
    Özel Üye



    Kur’an-ı Kerim'de, kelimelerin üstünde ve altında bazı işaretler vardır ki bunlara "secavent(durak)" adı verilir.

    Bu işaretler şunlardır:


    م Mim: Muhakkak durmalıdır. Durmak vâcib, geçmek haramdır. Durulmayıp geçilirse anlam bozulur.

    ط Tı: Durmak gerekir.

    ج Cim: Geçmek de durmak da câizdir fakat durmak daha iyidir.

    ز Ze: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir.

    ق Gaf: Geçmek de durmak da câizdir fakat geçmek daha iyidir.

    لا Lâmelif: Durulmaz! Bulunan yerde durulursa, önceki kelime ile birlikte tekrar okunur. Âyet-i kerime sonunda durunca, tekrar edilmez.

    قف Gıf: Durmak daha iyidir.

    ص Sad: Durmakta mahzur yoktur.

    صلي Sad-Lam-Ya: Geçmek daha iyidir.

    صلح Sad-Lam-Ha: Geçmek de durmak da câizdir.

    ع Ayn: Bazı âyet-i kerimelerin sonunda bulunur. Namazda okunursa bu işaret bulunan yerde rukûya gitmek iyi olur.

    ك Kef: Kezalik demektir. Kendisinden önce hangi secavent geçmişse, bu da öyle demektir.

    arapcada uc nokta.jpg Üç nokta: Bu üç noktanın birisinde durulur. Eğer üzerinde üç nokta bulunan birinci kelimede durulursa, üç nokta olan ikinci kelimede durulmaz. Birinci kelimede durulmamışsa, ikincide durulur. Her ikisinde de durmamak veya her ikisinde de durmak câiz değildir. Örnek: Kadr sûresi sonu


    Kelime Altında Bulunanlar

    قصر Kasr: Bu kelimenin bulunduğu yerler kısa okunur.

    مد Med: Bu kelimenin bulunduğu yerler uzun okunur.

    سكته Sekte: Bu kelimenin yazıldığı yerde, kısa bir zaman nefes alınmadan durulur. Durulmadan geçilirse, anlamı bozulur. Kur’an-ı kerimde dört yerde sekte vardır.

    ادغام İdgam: Kelimenin yazıldığı gibi değil de, idgam ile okunur. Kelimelerin altında yazılı olan idgam, Kur’an-ı kerimde, yalnız Hud suresi 42. âyetinde vardır. Burada, (İrkeb me’anâ) yazılır ise de, (İrkemme’anâ) okunur.

    س Sin: Sad harfinin altına yazıldığı yerlerde "sad" harfi "sin" gibi okunur.


    اماله İmale:Yalnız Hud suresinin 41. âyetinde geçer. Mecrahâ kelimesinin altında imâle yazar. Buradaki ra harfi, üstünden esreye doğru meyillendirilerek okunur. Mecrihâ diye okunmaz. Okunuşunu, bilen birisinden öğrenmek gerekir.


    تسهيل Teshil: Kolaylaştırmak demektir. Birbirini takip eden iki hemzeden ikincisi, "elif" ile "he" sesi arasında yumuşak olarak okunur.





+ Yorum Gönder