Konusunu Oylayın.: Kainatın efendisi demek doğrumu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 8 kişi
Kainatın efendisi demek doğrumu?
  1. 12.Temmuz.2015, 04:50
    13
    Misafir

    Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?

    reklam


    Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu? isimli yazı www.Mumsema.comCevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?
    günde beş vakit en az 40 sefer "elhamdülillahi rabbülalemin" diyorsunuz kardeşim.hamd övgü alemlerin rabbi Allah'a mahsustur.peygamberimizi ne kadar övsek azdır diyen kardeşim,sen de defalarca "elhamdülillahi rabbülalemin"diyorsun... peygamberimiz bizlere rahmet,müjdeleyici ve bir haberci olarak gönderildi,o da insandı ve ecel ona da geldi..inşallah sevgimizin sınırı olmaması normal, ama bu tür tabirlere dikkat etmek lazım..camilere Allah'ın evi deniliyor,bazı hocalar haşa Allah'ın göldesi,sesi vs deniyor..bunlara dikkat etmeliyiz bence..esselamünaleyküm


  2. 12.Temmuz.2015, 04:50
    13
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    reklam


    günde beş vakit en az 40 sefer "elhamdülillahi rabbülalemin" diyorsunuz kardeşim.hamd övgü alemlerin rabbi Allah'a mahsustur.peygamberimizi ne kadar övsek azdır diyen kardeşim,sen de defalarca "elhamdülillahi rabbülalemin"diyorsun... peygamberimiz bizlere rahmet,müjdeleyici ve bir haberci olarak gönderildi,o da insandı ve ecel ona da geldi..inşallah sevgimizin sınırı olmaması normal, ama bu tür tabirlere dikkat etmek lazım..camilere Allah'ın evi deniliyor,bazı hocalar haşa Allah'ın göldesi,sesi vs deniyor..bunlara dikkat etmeliyiz bence..esselamünaleyküm


  3. 17.Ekim.2015, 09:10
    14
    Misafir

    Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?

    reklam


    sizmi bakacaksınız peygamberimizi bilmediyiniz mevzulara alet etmeyin lütfen vefatına kadar bende insanım beşerim dedi


  4. 17.Ekim.2015, 09:10
    14
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    reklam


    sizmi bakacaksınız peygamberimizi bilmediyiniz mevzulara alet etmeyin lütfen vefatına kadar bende insanım beşerim dedi


  5. 31.Aralık.2015, 20:33
    15
    Misafir

    Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?

    Kainat bir mekandır, nesnel bir olgudur, Kainatı, Cenneti Cehennemi ve diğer bildiğimiz, bilmediğimiz bütün alemleri, Rabbil Alemin, Allah'ü Teala (C,C) yaratmıştır Kısaca Bir şeyin, bir yerin efendisi olmak içinde olmayı gerektirir, Kainat sözcüğü tüm dünyada tasvir-i alem olarak kabul edilmektedir, ve Cennet Cehennem bu sözcüğün içinde değil, dışında kabul görmektedir, çünkü Cennet ve Cehenneme inananda inanmayanda Kainat sözcüğünü kullanmakta ve kabul etmektedir, Allah'ü Teala (C,C) ise mekandan münezzehtir, Yaratıcısı Sahibi kelamı ile Efendisi sözcüğü arasında ki fark açık ve nettir, nesini tartışıyorsunuz?


  6. 31.Aralık.2015, 20:33
    15
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kainat bir mekandır, nesnel bir olgudur, Kainatı, Cenneti Cehennemi ve diğer bildiğimiz, bilmediğimiz bütün alemleri, Rabbil Alemin, Allah'ü Teala (C,C) yaratmıştır Kısaca Bir şeyin, bir yerin efendisi olmak içinde olmayı gerektirir, Kainat sözcüğü tüm dünyada tasvir-i alem olarak kabul edilmektedir, ve Cennet Cehennem bu sözcüğün içinde değil, dışında kabul görmektedir, çünkü Cennet ve Cehenneme inananda inanmayanda Kainat sözcüğünü kullanmakta ve kabul etmektedir, Allah'ü Teala (C,C) ise mekandan münezzehtir, Yaratıcısı Sahibi kelamı ile Efendisi sözcüğü arasında ki fark açık ve nettir, nesini tartışıyorsunuz?


  7. 04.Şubat.2016, 18:11
    16
    Misafir

    Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?

    Bir şeyin efendisi olmak için içinde olmak gerekmez. Kölelerden pay biç hangi kölenin efendisi o kölenin içindeydi ?

    dediğini kabul etsek bile, şu anda hayata olmadığına göre yani içinde olmadığına göre Peygamber Efendimiz de kainatın efendisi olamaz?

    Efendi = Buyruğu yürüyen, sözü geçen kimse demektir Kainatın Efendisi olmak için kainata sözü geçen olmak gerekir. Sözü geçen tek bir varlık vardır oda Allah'tır onun dışında kimsenin söz söyleme emir verme hakkı yoktur

    İsra 89-90-91-92-93-94-95-96-97
    وَلَقَدْ صَرَّفْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ فَأَبَى أَكْثَرُ النَّاسِ إِلاَّ كُفُورًا ﴿٨٩﴾
    وَقَالُواْ لَن نُّؤْمِنَ لَكَ حَتَّى تَفْجُرَ لَنَا مِنَ الأَرْضِ يَنبُوعًا ﴿٩٠﴾
    أَوْ تَكُونَ لَكَ جَنَّةٌ مِّن نَّخِيلٍ وَعِنَبٍ فَتُفَجِّرَ الأَنْهَارَ خِلالَهَا تَفْجِيرًا ﴿٩١﴾
    أَوْ تُسْقِطَ السَّمَاء كَمَا زَعَمْتَ عَلَيْنَا كِسَفًا أَوْ تَأْتِيَ بِاللّهِ وَالْمَلآئِكَةِ قَبِيلاً ﴿٩٢﴾
    أَوْ يَكُونَ لَكَ بَيْتٌ مِّن زُخْرُفٍ أَوْ تَرْقَى فِي السَّمَاء وَلَن نُّؤْمِنَ لِرُقِيِّكَ حَتَّى تُنَزِّلَ عَلَيْنَا كِتَابًا نَّقْرَؤُهُ قُلْ سُبْحَانَ رَبِّي هَلْ كُنتُ إَلاَّ بَشَرًا رَّسُولاً ﴿٩٣﴾
    وَمَا مَنَعَ النَّاسَ أَن يُؤْمِنُواْ إِذْ جَاءهُمُ الْهُدَى إِلاَّ أَن قَالُواْ أَبَعَثَ اللّهُ بَشَرًا رَّسُولاً ﴿٩٤﴾
    قُل لَّوْ كَانَ فِي الأَرْضِ مَلآئِكَةٌ يَمْشُونَ مُطْمَئِنِّينَ لَنَزَّلْنَا عَلَيْهِم مِّنَ السَّمَاء مَلَكًا رَّسُولاً ﴿٩٥﴾
    قُلْ كَفَى بِاللّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ إِنَّهُ كَانَ بِعِبَادِهِ خَبِيرًا بَصِيرًا ﴿٩٦﴾
    وَمَن يَهْدِ اللّهُ فَهُوَ الْمُهْتَدِ وَمَن يُضْلِلْ فَلَن تَجِدَ لَهُمْ أَوْلِيَاء مِن دُونِهِ وَنَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى وُجُوهِهِمْ عُمْيًا وَبُكْمًا وَصُمًّا مَّأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ كُلَّمَا خَبَتْ زِدْنَاهُمْ سَعِيرًا ﴿٩٧﴾
    (89)Doğrusu Biz bu Kur'an'da, (hakikati) insanlara her tür dolaylı anlatım tarzını kullanarak farklı açılardan açıklamışızdır. Buna rağmen insanların çoğunun yüz çevirmesi, kat be kat nankörlükten başka bir şey değildir.
    (90)Nitekim demişlerdi ki: "(Ey Muhammed!) Bize yerden kaynak fışkırtmadıkça sana asla inanmayacağız.
    (91)Veya senin hurma ağaçlarıyla ve asmalarla dolu bir bahçen olmalı; dahası onların arasından gürül gürül ırmaklar çağlatmalısın.
    (92)Ya da sürekli iddia ettiğin gibi göğü başımızda paralamalı ve nihayet Allah'ı ve melekleri getirip karşımıza dikmelisin.
    (93)Veyahut da senin altından bir köşkün olmalı ya da semaya çıkmalısın; fakat semaya çıkman durumunda (dahi) oradan bize okuyacağımız bir kitap indirmedikçe yine de sana inanmayacağız." De ki: "Kudret ve yüceliğinde sınır bulunmayan sadece Rabbimdir; ben, fani bir elçiden başka neyim ki?"
    (94)İşte, kendilerine doğru yol bilgisi geldiği zaman insanları ona inanmaktan alıkoyan şey, sadece şöyle akıl yürütmeleriydi: "Ne yani, şimdi Allah fani bir insanı mı elçi olarak gönderdi?"
    (95)Onlara de ki: "Eğer yeryüzünde salına salına dolaşanlar melekler olsaydı, elbet Biz de onlara elçi olarak gökten bir melek indirirdik."
    (96)De ki: "Benimle sizin aranızda (bütün bu olan bitenlere) şahit olarak Allah yeter: Çünkü o kullarıyla ilgili her habere (daha kaynağında) vakıf olan, onların her halini bizzat görendir."
    (97)Nitekim, her kime Allah rehberlik etmişse işte odur doğru yola ulaşan; kimi de sapıklığa terk etmişse, artık böylelerini O'na karşı savunacak dostlar bulamazsın. Ve Biz Kıyamet Günü onları (dehşetten kararmış olan) yüzleri yerde, (hakikati) görmez, işitmez ve söylemez birileri olarak toplayacağız; varış yerleri, ne zaman yatışır gibi olsa kavurucu alevini tekrar kışkırtacağımız cehennem olacaktır.


  8. 04.Şubat.2016, 18:11
    16
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Bir şeyin efendisi olmak için içinde olmak gerekmez. Kölelerden pay biç hangi kölenin efendisi o kölenin içindeydi ?

    dediğini kabul etsek bile, şu anda hayata olmadığına göre yani içinde olmadığına göre Peygamber Efendimiz de kainatın efendisi olamaz?

    Efendi = Buyruğu yürüyen, sözü geçen kimse demektir Kainatın Efendisi olmak için kainata sözü geçen olmak gerekir. Sözü geçen tek bir varlık vardır oda Allah'tır onun dışında kimsenin söz söyleme emir verme hakkı yoktur

    İsra 89-90-91-92-93-94-95-96-97
    وَلَقَدْ صَرَّفْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِن كُلِّ مَثَلٍ فَأَبَى أَكْثَرُ النَّاسِ إِلاَّ كُفُورًا ﴿٨٩﴾
    وَقَالُواْ لَن نُّؤْمِنَ لَكَ حَتَّى تَفْجُرَ لَنَا مِنَ الأَرْضِ يَنبُوعًا ﴿٩٠﴾
    أَوْ تَكُونَ لَكَ جَنَّةٌ مِّن نَّخِيلٍ وَعِنَبٍ فَتُفَجِّرَ الأَنْهَارَ خِلالَهَا تَفْجِيرًا ﴿٩١﴾
    أَوْ تُسْقِطَ السَّمَاء كَمَا زَعَمْتَ عَلَيْنَا كِسَفًا أَوْ تَأْتِيَ بِاللّهِ وَالْمَلآئِكَةِ قَبِيلاً ﴿٩٢﴾
    أَوْ يَكُونَ لَكَ بَيْتٌ مِّن زُخْرُفٍ أَوْ تَرْقَى فِي السَّمَاء وَلَن نُّؤْمِنَ لِرُقِيِّكَ حَتَّى تُنَزِّلَ عَلَيْنَا كِتَابًا نَّقْرَؤُهُ قُلْ سُبْحَانَ رَبِّي هَلْ كُنتُ إَلاَّ بَشَرًا رَّسُولاً ﴿٩٣﴾
    وَمَا مَنَعَ النَّاسَ أَن يُؤْمِنُواْ إِذْ جَاءهُمُ الْهُدَى إِلاَّ أَن قَالُواْ أَبَعَثَ اللّهُ بَشَرًا رَّسُولاً ﴿٩٤﴾
    قُل لَّوْ كَانَ فِي الأَرْضِ مَلآئِكَةٌ يَمْشُونَ مُطْمَئِنِّينَ لَنَزَّلْنَا عَلَيْهِم مِّنَ السَّمَاء مَلَكًا رَّسُولاً ﴿٩٥﴾
    قُلْ كَفَى بِاللّهِ شَهِيدًا بَيْنِي وَبَيْنَكُمْ إِنَّهُ كَانَ بِعِبَادِهِ خَبِيرًا بَصِيرًا ﴿٩٦﴾
    وَمَن يَهْدِ اللّهُ فَهُوَ الْمُهْتَدِ وَمَن يُضْلِلْ فَلَن تَجِدَ لَهُمْ أَوْلِيَاء مِن دُونِهِ وَنَحْشُرُهُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَلَى وُجُوهِهِمْ عُمْيًا وَبُكْمًا وَصُمًّا مَّأْوَاهُمْ جَهَنَّمُ كُلَّمَا خَبَتْ زِدْنَاهُمْ سَعِيرًا ﴿٩٧﴾
    (89)Doğrusu Biz bu Kur'an'da, (hakikati) insanlara her tür dolaylı anlatım tarzını kullanarak farklı açılardan açıklamışızdır. Buna rağmen insanların çoğunun yüz çevirmesi, kat be kat nankörlükten başka bir şey değildir.
    (90)Nitekim demişlerdi ki: "(Ey Muhammed!) Bize yerden kaynak fışkırtmadıkça sana asla inanmayacağız.
    (91)Veya senin hurma ağaçlarıyla ve asmalarla dolu bir bahçen olmalı; dahası onların arasından gürül gürül ırmaklar çağlatmalısın.
    (92)Ya da sürekli iddia ettiğin gibi göğü başımızda paralamalı ve nihayet Allah'ı ve melekleri getirip karşımıza dikmelisin.
    (93)Veyahut da senin altından bir köşkün olmalı ya da semaya çıkmalısın; fakat semaya çıkman durumunda (dahi) oradan bize okuyacağımız bir kitap indirmedikçe yine de sana inanmayacağız." De ki: "Kudret ve yüceliğinde sınır bulunmayan sadece Rabbimdir; ben, fani bir elçiden başka neyim ki?"
    (94)İşte, kendilerine doğru yol bilgisi geldiği zaman insanları ona inanmaktan alıkoyan şey, sadece şöyle akıl yürütmeleriydi: "Ne yani, şimdi Allah fani bir insanı mı elçi olarak gönderdi?"
    (95)Onlara de ki: "Eğer yeryüzünde salına salına dolaşanlar melekler olsaydı, elbet Biz de onlara elçi olarak gökten bir melek indirirdik."
    (96)De ki: "Benimle sizin aranızda (bütün bu olan bitenlere) şahit olarak Allah yeter: Çünkü o kullarıyla ilgili her habere (daha kaynağında) vakıf olan, onların her halini bizzat görendir."
    (97)Nitekim, her kime Allah rehberlik etmişse işte odur doğru yola ulaşan; kimi de sapıklığa terk etmişse, artık böylelerini O'na karşı savunacak dostlar bulamazsın. Ve Biz Kıyamet Günü onları (dehşetten kararmış olan) yüzleri yerde, (hakikati) görmez, işitmez ve söylemez birileri olarak toplayacağız; varış yerleri, ne zaman yatışır gibi olsa kavurucu alevini tekrar kışkırtacağımız cehennem olacaktır.


  9. 05.Şubat.2016, 06:36
    17
    Kaan Aykas
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Kasım.2015
    Üye No: 107289
    Mesaj Sayısı: 70
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?

    Alıntı
    o çok güvenilir dediğiniz kişilerin bir çok hadisleri çürümüştür örnek: dünyanın bir balığın sırtında olduğu depremlerin ise balık başını salladıkça gerçekleştiği,deve idrarı vs.birçok örnek verebilirim
    Sadece 1 tane olması yeterli 1 tane çürük sahih hadisi senedi ile paylaşırmısınız Buhari tercih edilir.


  10. 05.Şubat.2016, 06:36
    17
    Kaan Aykas - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Alıntı
    o çok güvenilir dediğiniz kişilerin bir çok hadisleri çürümüştür örnek: dünyanın bir balığın sırtında olduğu depremlerin ise balık başını salladıkça gerçekleştiği,deve idrarı vs.birçok örnek verebilirim
    Sadece 1 tane olması yeterli 1 tane çürük sahih hadisi senedi ile paylaşırmısınız Buhari tercih edilir.


  11. 05.Şubat.2016, 11:04
    18
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?

    Kainatın efendisi sözü, eğer yaratıkların efendisi anlamında kullanılırsa dini bir sakıncası yoktur.
    Yeter ki yaratıcı anlamında kullanmayalım.



  12. 05.Şubat.2016, 11:04
    18
    Moderatör
    Kainatın efendisi sözü, eğer yaratıkların efendisi anlamında kullanılırsa dini bir sakıncası yoktur.
    Yeter ki yaratıcı anlamında kullanmayalım.



  13. 12.Şubat.2016, 13:17
    19
    Misafir

    Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?

    şüphesiz ki siyer-i kainat efendimiz muhammed aleyhisselam efendimiz alemlerin nurudur, sahibidir ve yöneticisidir. bir hadiste allahu teala azimüşşan hazretlerinin "eğer muhammed olmasaydı ben de olmazdım" dediği rivayet olunur.

    selam ve dua ile.


  14. 12.Şubat.2016, 13:17
    19
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    şüphesiz ki siyer-i kainat efendimiz muhammed aleyhisselam efendimiz alemlerin nurudur, sahibidir ve yöneticisidir. bir hadiste allahu teala azimüşşan hazretlerinin "eğer muhammed olmasaydı ben de olmazdım" dediği rivayet olunur.

    selam ve dua ile.


  15. 20.Nisan.2016, 09:14
    20
    Misafir

    Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?

    Kainatın efendisi yalnızca Allah'tır.peygamperimize denmez şirk olur din tüccarları milleti uyutuyor insanlar kendi okumalı ve aklını kullanmalıdır .


  16. 20.Nisan.2016, 09:14
    20
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kainatın efendisi yalnızca Allah'tır.peygamperimize denmez şirk olur din tüccarları milleti uyutuyor insanlar kendi okumalı ve aklını kullanmalıdır .


  17. 30.Nisan.2016, 19:55
    21
    Misafir

    Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?

    Kardeş ne olur dikkatli ol ....ne yazdığını bi oku.ALLAH aşkına


  18. 30.Nisan.2016, 19:55
    21
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Kardeş ne olur dikkatli ol ....ne yazdığını bi oku.ALLAH aşkına


  19. 02.Haziran.2016, 13:46
    22
    Misafir

    Cevap: Kainatın efendisi demek doğrumu?

    peygamber efendimiz diğer peygamberlerin cinlerin meleklerin insanların ve diğer mahlukatın efendisidir. rabbimiz alemi onun yüzüsuyu hürmetine yaratmıştır. yani eğer peygamber efendimiz olmasaydı hiçbir şey yaratılmış olmayacak Allahu teala rab olarak anılmayacaktı... bu açıdan bakınca peygamber efendimiz olmadan Allahın varlığından söz edilemezdi.


  20. 02.Haziran.2016, 13:46
    22
    Gerçek Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Gerçek Üye
    Misafir
    peygamber efendimiz diğer peygamberlerin cinlerin meleklerin insanların ve diğer mahlukatın efendisidir. rabbimiz alemi onun yüzüsuyu hürmetine yaratmıştır. yani eğer peygamber efendimiz olmasaydı hiçbir şey yaratılmış olmayacak Allahu teala rab olarak anılmayacaktı... bu açıdan bakınca peygamber efendimiz olmadan Allahın varlığından söz edilemezdi.


  21. 01.Ocak.2017, 01:35
    23
    Misafir

    Yorum: Kainatın efendisi demek doğrumu?

    Bu nasıl bir söylemdir. Şirkin ta kendisidir. Hz peygamberden (sav) önce yarattıkları boşa mıdır? Allah (cc) boşa iş yapmaz. Ayetel kürsi Allah hakkındadır ve başka hiçbir canlı için kullanılamaz. Sevgili peygamberimiz de onun yarattığı ama özel bir insandı. Bizim gibi kulu ve ayrıca elçisiydi. Kelimei şehadet ile bunu kabul ediyoruz zaten. Lütfen ehli sünnetten çıkma korkusuyla yanlış şeyler yapmayalım.


  22. 01.Ocak.2017, 01:35
    23
    iceberk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    iceberk
    Misafir
    Bu nasıl bir söylemdir. Şirkin ta kendisidir. Hz peygamberden (sav) önce yarattıkları boşa mıdır? Allah (cc) boşa iş yapmaz. Ayetel kürsi Allah hakkındadır ve başka hiçbir canlı için kullanılamaz. Sevgili peygamberimiz de onun yarattığı ama özel bir insandı. Bizim gibi kulu ve ayrıca elçisiydi. Kelimei şehadet ile bunu kabul ediyoruz zaten. Lütfen ehli sünnetten çıkma korkusuyla yanlış şeyler yapmayalım.





+ Yorum Gönder
Git İlk 12