Konusunu Oylayın.: Olay hakkında kısı bellı etmeden konusmak gıybet mı ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Olay hakkında kısı bellı etmeden konusmak gıybet mı ?
  1. 05.Şubat.2011, 15:28
    1
    istanbul2688
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2011
    Üye No: 83294
    Mesaj Sayısı: 77
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 27

    Olay hakkında kısı bellı etmeden konusmak gıybet mı ?






    Olay hakkında kısı bellı etmeden konusmak gıybet mı ? Mumsema dıyelimki ahmet universıteye gelmıs ama 2x2 ıslemını yapamıyo. Ahmetın olmadıgı bır yerde ısım vermeden zaten ahmetı tanımayan bırıne *ulkenın durumu kotu adam unıversıtede ama 2 ıle 2 yı carpamıyo* dersek yanı kısıyı degılde olayı anlatsak ve kınasak bu gunah mı ?


  2. 05.Şubat.2011, 15:28
    1



    dıyelimki ahmet universıteye gelmıs ama 2x2 ıslemını yapamıyo. Ahmetın olmadıgı bır yerde ısım vermeden zaten ahmetı tanımayan bırıne *ulkenın durumu kotu adam unıversıtede ama 2 ıle 2 yı carpamıyo* dersek yanı kısıyı degılde olayı anlatsak ve kınasak bu gunah mı ?


    Benzer Konular

    - MÜslÜman İmtİhanda bellİ olur !!!

    - Bir durum veya olay hakkında kötü,hayırsız konuşmak

    - Fil süresinde geçen olay hakkında beni aydınlatırmısınız?

    - Hac kafılesı ne zaman bellı olacak

    - Nıhat Hatıpoglu ıle Her Ay 50 Kısı Hacca Gıtme Sansını Nasıl Yakalıyor?

  3. 05.Şubat.2011, 15:30
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: olay hakkında kısı bellı etmeden konusmak gıybet mı ?




    Hayır hiç bir sakıncası olmaz.Yani gıybete girmez.


    Gıybet ne demektir?
    Gıybet etmeyi dinimiz bize neden yasaklamıştır?

    Gıybet ne demek ve neden yasak? Bu soruları hiç düşündünüz mü? Gıybet; “bir kimsenin hoşuna gitmeyecek şekilde arkasından konuşmak” demektir. Günlük hayatta, halk arasında “dedikodu” olarak ta geçer.
    Allah-ü Teala gıybetin verdiği şiddetli zararı şu ayetle söylemiştir:“Hiçbiriniz ölü olan kardeşinizin etini yemek ister mi!? (Hucurat-12) Demek ki biz gıybet yaptığımızda bir arkadaşımızın ölü etini yemek gibi bir davranışta bulunmuş oluyoruz. Düşünmesi bile kötü değil mi? Dinimiz bize gıybet etmeyi yasaklamış ve bunun çok kötü bir alışkanlık olduğunu öğretmiş. Bunun sebebini merak ediyor muyuz?

    Gıybet, insanlar arasındaki sevgi bağlarını koparır. Arkadaşlıkları, dostlukları yavaş yavaş yiyip bitirir. Hâlbuki Allah (c.c) “Müslümanlar ancak kardeştirler” buyurarak Müslümanların birbirlerine daima destek olmalarını öğütlemiştir. Ancak gıybet sebebiyle bu ayetin özüne kavuşulmamış olur ve Müslümanların arasına soğukluk girer.

    Hiçbir insan ölü cesedini dişleyebilir mi? Bunu ancak bir canavarın yapması mümkündür. Gıybet eden kişinin de buradan anlaşılacağı üzere fıtratı, aklı, kalbi ve vicdanı bozulmuştur.

    Gıybet, kıskanç, kinci, inatçı kimseler yapar.Eğer biz gıybet yapıyorsak önce bu kötü huylarımızı düzeltmeliyiz. Arkadaşını seven, onu kıskanmayan, düşmanlık beslemeyen zaten gıybetini yapamaz. Öyleyse başvurmamız gereken ilk çare kendimizi dinimizin hoş karşılamadığı bu huylarımızdan arındırmak…

    Başkalarında bir kusur bulan kendi kusurunu açığa vurmuş olur. Peygamber Efendimiz(s.a.v) “Mümin, Mümin’in aynasıdır” buyurarak başkalarına bakış açımızın kendimizle alâkalı olduğunu anlatmıştır.

    Gıybet şerefli insanların yapabileceği bir şey değildir. Aşağılık, zayıf ve hor görülen insanların kullandığı bir silahtır. Eğer biz bir arkadaşımızın gıybetini yaptıysak ya da gıybet edenlerin arasında bulunduysak: “Allah’ım bizi ve gıybetini ettiğimiz kişiyi bağışla!” diye dua etmeli ve gıybet ettiğimiz kişiyi ilk gördüğümüzde “Senin gıybetini ettim, hakkını helâl et!” demeliyiz. Yoksa Allah muhafaza ebedi hayata üzerimizdeki kul hakkıyla göçmüş oluruz.


  4. 05.Şubat.2011, 15:30
    2
    Editör



    Hayır hiç bir sakıncası olmaz.Yani gıybete girmez.


    Gıybet ne demektir?
    Gıybet etmeyi dinimiz bize neden yasaklamıştır?

    Gıybet ne demek ve neden yasak? Bu soruları hiç düşündünüz mü? Gıybet; “bir kimsenin hoşuna gitmeyecek şekilde arkasından konuşmak” demektir. Günlük hayatta, halk arasında “dedikodu” olarak ta geçer.
    Allah-ü Teala gıybetin verdiği şiddetli zararı şu ayetle söylemiştir:“Hiçbiriniz ölü olan kardeşinizin etini yemek ister mi!? (Hucurat-12) Demek ki biz gıybet yaptığımızda bir arkadaşımızın ölü etini yemek gibi bir davranışta bulunmuş oluyoruz. Düşünmesi bile kötü değil mi? Dinimiz bize gıybet etmeyi yasaklamış ve bunun çok kötü bir alışkanlık olduğunu öğretmiş. Bunun sebebini merak ediyor muyuz?

    Gıybet, insanlar arasındaki sevgi bağlarını koparır. Arkadaşlıkları, dostlukları yavaş yavaş yiyip bitirir. Hâlbuki Allah (c.c) “Müslümanlar ancak kardeştirler” buyurarak Müslümanların birbirlerine daima destek olmalarını öğütlemiştir. Ancak gıybet sebebiyle bu ayetin özüne kavuşulmamış olur ve Müslümanların arasına soğukluk girer.

    Hiçbir insan ölü cesedini dişleyebilir mi? Bunu ancak bir canavarın yapması mümkündür. Gıybet eden kişinin de buradan anlaşılacağı üzere fıtratı, aklı, kalbi ve vicdanı bozulmuştur.

    Gıybet, kıskanç, kinci, inatçı kimseler yapar.Eğer biz gıybet yapıyorsak önce bu kötü huylarımızı düzeltmeliyiz. Arkadaşını seven, onu kıskanmayan, düşmanlık beslemeyen zaten gıybetini yapamaz. Öyleyse başvurmamız gereken ilk çare kendimizi dinimizin hoş karşılamadığı bu huylarımızdan arındırmak…

    Başkalarında bir kusur bulan kendi kusurunu açığa vurmuş olur. Peygamber Efendimiz(s.a.v) “Mümin, Mümin’in aynasıdır” buyurarak başkalarına bakış açımızın kendimizle alâkalı olduğunu anlatmıştır.

    Gıybet şerefli insanların yapabileceği bir şey değildir. Aşağılık, zayıf ve hor görülen insanların kullandığı bir silahtır. Eğer biz bir arkadaşımızın gıybetini yaptıysak ya da gıybet edenlerin arasında bulunduysak: “Allah’ım bizi ve gıybetini ettiğimiz kişiyi bağışla!” diye dua etmeli ve gıybet ettiğimiz kişiyi ilk gördüğümüzde “Senin gıybetini ettim, hakkını helâl et!” demeliyiz. Yoksa Allah muhafaza ebedi hayata üzerimizdeki kul hakkıyla göçmüş oluruz.


  5. 05.Şubat.2011, 16:41
    3
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: olay hakkında kısı bellı etmeden konusmak gıybet mı ?

    Eğer ahmet efendi'nin kendisine bizzat
    Alıntı:
    *ulkenın durumu kotu adam unıversıtede ama 2 ıle 2 yı carpamıyo*
    diyebiliyorsanız ve Ahmet efendi'nin bizzat kendisinden bunu başkalarına da söylemek için rıza alabiliyorsanız. Bunu yaparkende nefsini ilahlaştırmadan yapabiliyorsanız. Kendi kusurlarınız arasında buna benzer veya kusur olarak bilinen en ufak bir kusurunuz, icraat veya fiilinizde yoksa. Kalbinizde de bir hased durumu yoksa. Bunu söylemenizden dolayı, Rab'binizin yarattığı bir kul hakkındaki takdirinin üzerine de parmak basmadığınızdan da emin iseniz eğer. Ahirette sorgu suali bir kez daha düşünüp, bunu başkalarınada söylemenizde herhangi bir beis veya günah yoktur.


  6. 05.Şubat.2011, 16:41
    3
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Eğer ahmet efendi'nin kendisine bizzat
    Alıntı:
    *ulkenın durumu kotu adam unıversıtede ama 2 ıle 2 yı carpamıyo*
    diyebiliyorsanız ve Ahmet efendi'nin bizzat kendisinden bunu başkalarına da söylemek için rıza alabiliyorsanız. Bunu yaparkende nefsini ilahlaştırmadan yapabiliyorsanız. Kendi kusurlarınız arasında buna benzer veya kusur olarak bilinen en ufak bir kusurunuz, icraat veya fiilinizde yoksa. Kalbinizde de bir hased durumu yoksa. Bunu söylemenizden dolayı, Rab'binizin yarattığı bir kul hakkındaki takdirinin üzerine de parmak basmadığınızdan da emin iseniz eğer. Ahirette sorgu suali bir kez daha düşünüp, bunu başkalarınada söylemenizde herhangi bir beis veya günah yoktur.





+ Yorum Gönder