Konusunu Oylayın.: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 4 kişi
Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu
  1. 04.Şubat.2011, 00:03
    1
    Ferhat1991
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2009
    Üye No: 58064
    Mesaj Sayısı: 704
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 26

    Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu






    Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu Mumsema Selamun Aleyküm Kardeşlerim Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu
    Boylamanın içinde ALLAHIN (CELLE CELALÜHÜ) İsimleri Yer Aldığı İçin takıyorum


  2. 04.Şubat.2011, 00:03
    1
    Ferhat1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Selamun Aleyküm Kardeşlerim Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu
    Boylamanın içinde ALLAHIN (CELLE CELALÜHÜ) İsimleri Yer Aldığı İçin takıyorum


    Benzer Konular

    - Nazar boncuğu takmak şirk mi

    - Muska şirk mi ?

    - Muska takmak şirk midir

    - Cevşen takmak şirk midir

    - Cinlerden korunmak için muska takmak şirk midir?

  3. 04.Şubat.2011, 00:04
    2
    ogamest
    Aktive Olmamış Kullanıcı

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Eylül.2010
    Üye No: 78998
    Mesaj Sayısı: 52
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu




    Muska takmak niye şirk olsun canım? la havle vela..


  4. 04.Şubat.2011, 00:04
    2
    ogamest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Aktive Olmamış Kullanıcı



    Muska takmak niye şirk olsun canım? la havle vela..


  5. 04.Şubat.2011, 00:15
    3
    Ferhat1991
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2009
    Üye No: 58064
    Mesaj Sayısı: 704
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 26

    Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

    PEYGAMBERİMİZİN (S.A.V) BÖYLE BİR hadisi var


  6. 04.Şubat.2011, 00:15
    3
    Ferhat1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    PEYGAMBERİMİZİN (S.A.V) BÖYLE BİR hadisi var


  7. 04.Şubat.2011, 00:25
    4
    ogamest
    Aktive Olmamış Kullanıcı

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Eylül.2010
    Üye No: 78998
    Mesaj Sayısı: 52
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

    duaları boynuna asmak, Allahu Tealadan muhafaza beklemenin neyi zarar.?

    O hadisi şerifi kaynağıyla beraber yazarsanız sevinirim..


  8. 04.Şubat.2011, 00:25
    4
    ogamest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Aktive Olmamış Kullanıcı
    duaları boynuna asmak, Allahu Tealadan muhafaza beklemenin neyi zarar.?

    O hadisi şerifi kaynağıyla beraber yazarsanız sevinirim..


  9. 04.Şubat.2011, 00:30
    5
    Ferhat1991
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2009
    Üye No: 58064
    Mesaj Sayısı: 704
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 26

    Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

    Muska Takmak Caiz midir?

    1) Ukkabe bin Âmir el-Cuheni (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e bir topluluk geldi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) dokuzu ile beyatleşti ve birinden el çekti. Dediler ki:
    −Ya Rasulallah! Dokuzu ile beyat ettin bunu neden terk ettin? Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    −‘Şüphesiz ki onun üzerinde temime var’ dedi. Sonra onu eliyle kopardı ve onunla da beyat etti ve Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    −‘Kim temime takarsa kuşkusuz ki şirk koşmuştur’ buyurdu.”
    Temime: Nazar boncuğu ve muska demektir. Temime’nin anlamları:
    a) Göz değmesini engellemek için boyna takılan bir nesne.
    b) Sırma yahut ipe dizilen alacalı, beyazlı, siyahlı boyuna asılan boncuktur.
    c) İçerisine sure veya koruma duaları yazılan kolyedir.
    d) Çocukların boyunlarına asılan muskadır.
    Ahmed 17427
    2) Abdullah bin Mesud (Radiyallahu Anhuma)’nın hanımı Zeynep (Radiyallahu Anha) şöyle demiştir:
    “Yaşlı bir kadın humre hastalığını okumak için bize gelirdi. Abdullah eve gireceği vakit öksürerek ses çıkarırdı. Bir gün Abdullah eve geldi ve kadın onun sesini işitince korkusundan sedirin altına gizlendi. Abdullah geldi ve oturdu. Bana dokundu ve (belimde ki) ipi buldu. Bana:
    −Bu nedir? dedi. Ben de dedim ki:
    −Humreden dolayı benim için okunmuş rukyedir. Onu çekip koparıp attı ve şöyle dedi:
    −Andolsun ki Abdullah’ın âilesi şirkten uzaktır. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i şöyle buyururken işittim:
    −‘Şüphesiz temaim ve tivele şirktir.’ Zeynep (Radiyallahu Anha) şöyle dedi:
    −Bir gün dışarı çıktım biri bana baktı ve gözümden yaş aktı. Gözümü okuduğum vakit yaş akması kesildi. Okumayı terk ettiğim vakit ise gözümden yine yaş aktı. Abdullah (Radiyallahu Anh) dedi ki:
    −O şeytandır. Ona itaat ettiğin vakit seni bırakıyor. Ona asi olduğun vakit parmağını gözüne sokuyor. Eğer sen Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yaptığı gibi yapsaydın daha hayırlı ve şifa bulmaya daha layık olurdun. Gözün ağrıdığı zaman, gözüne suyu serpersin ve şöyle dersin dedi.”
    أَذْهِبِ الْبَاسَ، رَبَّ النَّاسَ، اِشْفِ، أَنْتَ الشَّافِي، لاَشِفَاءَ إِلاَّ شِفَاؤُكَ، شِفَاءً لاَيُغَادِرُ سَقَماً


    Temaim: Temimenin çoğuludur.
    Tivele: Karı koca arasında ki muhabbeti artırmak veya onları ayırmak için yapılan şey.
    İbni Mace 3530, Ebu Davud 3883, Ahmed 3615
    3) Ruveyfia bin Sabit (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Ya Ruveyfia, her halde benden sonra hayat senin için uzun olacak. İnsanlara haber ver ki, herkim sakalına düğüm atarsa yahut boynuna göz değmemesi için boncuk vs. takarsa yahut hayvan dışkısıyla veya kemikle istinca ederse, Muhammed o kimseden uzaktır’ buyurdu.”
    İstinca: Tuvalet temizliği.
    Nesei 5082, Ebu Davud 36, Ahmed 4/108
    4) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    “Kim nazar boncuğu veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur.”
    Ebu Davud 3910, Tirmizi 1614, İbni Mace 3538, Albânî Sahiha 430-492, Ahmed Müsned 4/156
    5) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    “Efsun yapmak, muska takmak ve muhabbet için okuyup üflemek şirktir.”
    Ebu Davud 3883, İbni Mace 3530, İbni Hibban 1412, Ahmed Müsned 1/381, Albânî Sahiha 331
    Cevşen Takmak Caiz midir?

    Cevşen diye bilinen ve insanların boynuna astığı, Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan uydurma bir şeydir. Cevşen, sözlükte “bir tür zırh, savaş elbisesi” anlamına gelmektedir.
    Terim olarak ise Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e isnad edilip Cevşen-i Kebîr ve Cevşen-i Sagîr diye bilinen, birbirinden farklı uzun Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan bir duânın adıdır. Bu Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan cevşeni şöyle açıklıyorlar.


    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    “Cebrail geldi ve bana dedi ki: Ya Muhammed! Sana birkaç kelime getirdim. Bunları senden önce hiçbir Nebiye getirmedim.”
    Bu hadis dedikleri şey tamamen uydurma olup asılsızdır. Güya diyorlar ki Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) savaşta zırhını çıkartıp, cevşeni boynuna asmıştır. Allah (Azze ve Celle)’den biraz olsun korkan böyle bir şey söyleye bilir mi?
    Cevşenle muskanın arasında hiçbir farkı yoktur. Çünkü insanlar her ikisinide kendilerini kötü şeylerden koruduğuna inanarak takıyorlar. Yoksa neden taksınlar ki? Kişi vücudunun her hangi bir yerine kendini koruması için her hangi bir şeyi takması şirktir.



  10. 04.Şubat.2011, 00:30
    5
    Ferhat1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Muska Takmak Caiz midir?

    1) Ukkabe bin Âmir el-Cuheni (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e bir topluluk geldi. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) dokuzu ile beyatleşti ve birinden el çekti. Dediler ki:
    −Ya Rasulallah! Dokuzu ile beyat ettin bunu neden terk ettin? Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    −‘Şüphesiz ki onun üzerinde temime var’ dedi. Sonra onu eliyle kopardı ve onunla da beyat etti ve Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    −‘Kim temime takarsa kuşkusuz ki şirk koşmuştur’ buyurdu.”
    Temime: Nazar boncuğu ve muska demektir. Temime’nin anlamları:
    a) Göz değmesini engellemek için boyna takılan bir nesne.
    b) Sırma yahut ipe dizilen alacalı, beyazlı, siyahlı boyuna asılan boncuktur.
    c) İçerisine sure veya koruma duaları yazılan kolyedir.
    d) Çocukların boyunlarına asılan muskadır.
    Ahmed 17427
    2) Abdullah bin Mesud (Radiyallahu Anhuma)’nın hanımı Zeynep (Radiyallahu Anha) şöyle demiştir:
    “Yaşlı bir kadın humre hastalığını okumak için bize gelirdi. Abdullah eve gireceği vakit öksürerek ses çıkarırdı. Bir gün Abdullah eve geldi ve kadın onun sesini işitince korkusundan sedirin altına gizlendi. Abdullah geldi ve oturdu. Bana dokundu ve (belimde ki) ipi buldu. Bana:
    −Bu nedir? dedi. Ben de dedim ki:
    −Humreden dolayı benim için okunmuş rukyedir. Onu çekip koparıp attı ve şöyle dedi:
    −Andolsun ki Abdullah’ın âilesi şirkten uzaktır. Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’i şöyle buyururken işittim:
    −‘Şüphesiz temaim ve tivele şirktir.’ Zeynep (Radiyallahu Anha) şöyle dedi:
    −Bir gün dışarı çıktım biri bana baktı ve gözümden yaş aktı. Gözümü okuduğum vakit yaş akması kesildi. Okumayı terk ettiğim vakit ise gözümden yine yaş aktı. Abdullah (Radiyallahu Anh) dedi ki:
    −O şeytandır. Ona itaat ettiğin vakit seni bırakıyor. Ona asi olduğun vakit parmağını gözüne sokuyor. Eğer sen Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’in yaptığı gibi yapsaydın daha hayırlı ve şifa bulmaya daha layık olurdun. Gözün ağrıdığı zaman, gözüne suyu serpersin ve şöyle dersin dedi.”
    أَذْهِبِ الْبَاسَ، رَبَّ النَّاسَ، اِشْفِ، أَنْتَ الشَّافِي، لاَشِفَاءَ إِلاَّ شِفَاؤُكَ، شِفَاءً لاَيُغَادِرُ سَقَماً


    Temaim: Temimenin çoğuludur.
    Tivele: Karı koca arasında ki muhabbeti artırmak veya onları ayırmak için yapılan şey.
    İbni Mace 3530, Ebu Davud 3883, Ahmed 3615
    3) Ruveyfia bin Sabit (Radiyallahu Anh) şöyle dedi:
    “Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem):
    ‘Ya Ruveyfia, her halde benden sonra hayat senin için uzun olacak. İnsanlara haber ver ki, herkim sakalına düğüm atarsa yahut boynuna göz değmemesi için boncuk vs. takarsa yahut hayvan dışkısıyla veya kemikle istinca ederse, Muhammed o kimseden uzaktır’ buyurdu.”
    İstinca: Tuvalet temizliği.
    Nesei 5082, Ebu Davud 36, Ahmed 4/108
    4) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    “Kim nazar boncuğu veya muska takarsa Allah’a şirk koşmuştur.”
    Ebu Davud 3910, Tirmizi 1614, İbni Mace 3538, Albânî Sahiha 430-492, Ahmed Müsned 4/156
    5) Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    “Efsun yapmak, muska takmak ve muhabbet için okuyup üflemek şirktir.”
    Ebu Davud 3883, İbni Mace 3530, İbni Hibban 1412, Ahmed Müsned 1/381, Albânî Sahiha 331
    Cevşen Takmak Caiz midir?

    Cevşen diye bilinen ve insanların boynuna astığı, Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan uydurma bir şeydir. Cevşen, sözlükte “bir tür zırh, savaş elbisesi” anlamına gelmektedir.
    Terim olarak ise Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem)’e isnad edilip Cevşen-i Kebîr ve Cevşen-i Sagîr diye bilinen, birbirinden farklı uzun Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan bir duânın adıdır. Bu Kur’an ve Sahih Sünnette yeri olmayan cevşeni şöyle açıklıyorlar.


    Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) şöyle buyurdu:
    “Cebrail geldi ve bana dedi ki: Ya Muhammed! Sana birkaç kelime getirdim. Bunları senden önce hiçbir Nebiye getirmedim.”
    Bu hadis dedikleri şey tamamen uydurma olup asılsızdır. Güya diyorlar ki Rasulullah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) savaşta zırhını çıkartıp, cevşeni boynuna asmıştır. Allah (Azze ve Celle)’den biraz olsun korkan böyle bir şey söyleye bilir mi?
    Cevşenle muskanın arasında hiçbir farkı yoktur. Çünkü insanlar her ikisinide kendilerini kötü şeylerden koruduğuna inanarak takıyorlar. Yoksa neden taksınlar ki? Kişi vücudunun her hangi bir yerine kendini koruması için her hangi bir şeyi takması şirktir.



  11. 04.Şubat.2011, 00:45
    6
    aynurakgül
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ocak.2011
    Üye No: 83735
    Mesaj Sayısı: 43
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 37

    Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

    Kayınpederim İmam Hatip. Ve oğluma, nazara karşı koruyucu olsun diye bir muska yazdı, ve onu oğlumun giysisine takıyorum. Bunun şirk olduğunu bilmiyordum, Allah (cc) bizi şirkten korusun! Şimdi ne olacak, bu şirkin günahından nasıl kurtulacağız! Rabbim sen mağfiret et!


  12. 04.Şubat.2011, 00:45
    6
    Kayınpederim İmam Hatip. Ve oğluma, nazara karşı koruyucu olsun diye bir muska yazdı, ve onu oğlumun giysisine takıyorum. Bunun şirk olduğunu bilmiyordum, Allah (cc) bizi şirkten korusun! Şimdi ne olacak, bu şirkin günahından nasıl kurtulacağız! Rabbim sen mağfiret et!


  13. 04.Şubat.2011, 09:38
    7
    ogamest
    Aktive Olmamış Kullanıcı

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Eylül.2010
    Üye No: 78998
    Mesaj Sayısı: 52
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

    şirk olmasındaki mantık nedir? O zaman selamet bulmak için selam ayetlerini okumak da şirk??
    Ve ya bir suya okumak ve sonrada onu içmek.?

    Burada kastedilen muhakkak başka bir şey.Yıllardır ben de takıyorum. Kendimi bildim bileli. Hemen hemen herkes de de vardır yani.


  14. 04.Şubat.2011, 09:38
    7
    ogamest - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Aktive Olmamış Kullanıcı
    şirk olmasındaki mantık nedir? O zaman selamet bulmak için selam ayetlerini okumak da şirk??
    Ve ya bir suya okumak ve sonrada onu içmek.?

    Burada kastedilen muhakkak başka bir şey.Yıllardır ben de takıyorum. Kendimi bildim bileli. Hemen hemen herkes de de vardır yani.


  15. 04.Şubat.2011, 16:08
    8
    Ferhat1991
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2009
    Üye No: 58064
    Mesaj Sayısı: 704
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 26

    Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

    bizi ancak ALLAH (C.C) korur muska deil muskayı takan muskanın koruduğuna inanmış oluyor çünkü


  16. 04.Şubat.2011, 16:08
    8
    Ferhat1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    bizi ancak ALLAH (C.C) korur muska deil muskayı takan muskanın koruduğuna inanmış oluyor çünkü


  17. 04.Şubat.2011, 20:44
    9
    aynurakgül
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Ocak.2011
    Üye No: 83735
    Mesaj Sayısı: 43
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 37

    Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

    Tabiki bizi koruyan ancak Allah(cc)dır. Muska değil. Muskada yazılan dua veya ayet her ne ise onun üzerimizde taşımanın ne gibi bir etkisi olabilir ve neden taşınır? Bunun şirk olduğunu bilmeden taşımış olsak yine de günaha girmiş olur muyuz? Ve bu günahtan nasıl kurtuluruz?


  18. 04.Şubat.2011, 20:44
    9
    Tabiki bizi koruyan ancak Allah(cc)dır. Muska değil. Muskada yazılan dua veya ayet her ne ise onun üzerimizde taşımanın ne gibi bir etkisi olabilir ve neden taşınır? Bunun şirk olduğunu bilmeden taşımış olsak yine de günaha girmiş olur muyuz? Ve bu günahtan nasıl kurtuluruz?


  19. 04.Şubat.2011, 20:45
    10
    Ferhat1991
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Eylül.2009
    Üye No: 58064
    Mesaj Sayısı: 704
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 26

    Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

    sorularımıza merakla cevap bekliyoz kardeş bakalım cevap gelir İNŞALLAH


  20. 04.Şubat.2011, 20:45
    10
    Ferhat1991 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    sorularımıza merakla cevap bekliyoz kardeş bakalım cevap gelir İNŞALLAH


  21. 11.Mayıs.2014, 15:53
    11
    Misafir

    Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

    Ayat-ı hırz duasını bi araştır ferhat 1991 kardes


  22. 11.Mayıs.2014, 15:53
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ayat-ı hırz duasını bi araştır ferhat 1991 kardes


  23. 12.Mayıs.2014, 02:33
    12
    Şii
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 30.Nisan.2014
    Üye No: 103566
    Mesaj Sayısı: 160
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Muska Takmak Şirk Boylamada Şirk Olurmu

    Muskanın mantığı, üzerinde yazılan kutsal yazıları görünce şeytanların senden uzaklaşmasıdır. Yoksa muska bizi koruyor diye bir şey zaten düşünmüyoruz.

    Alıntı
    Değerli kardeşimiz;

    İlgili hadis rivayeti şöyledir: “(İçerisinde sihre ya da küfre ihtimali bulunan anlaşılmaz sözleri) okuyarak (hasta) tedavi etmek, muska takmak ve sevgi ilacı yapmak şirktir." (Ebu Davud, Tıb, 17)

    Konuyla ilgili başka bir hadis ise şöyledir: "Okuyarak tedavi etme usulü (nün) göz değmesinden ve zehirli böceklerin sokmasından başka (hiçbir hastalıkta bu iki hastalık kadar olumlu tesiri) yoktur" (Buharı, Tıb 17; Müslim, İman 374)

    Hadiste geçen Rukye, büyü anlamına gelir. Şifa ümidiyle dua okumaya da "rukye" denir. Şifa ümidiyle, Kur'an âyetlerini, Allah'ın güzel isimlerini ve Hz. Peygamber'in öğrettiği duaları ve bunlardan alınan ilhamla yazılan dua ve münacatları okumanın caiz olduğunda ittifak vardır.

    Ancak tedavi maksadıyla bunlardan başka şeyleri okumak, özellikle içlerinde manası anlaşılmaz kelimeler bulunan sözleri okumak haramdır. Çünkü bu sözlerin sihir için kullanılan sözler olması ihtimali bulunduğu gibi onların bir takım putların veya şeytanların ismi ya da küfür ifade eden sözler olması ihtimali de vardır.

    Tekili "temîme" olan "temaim" kelimesi ise muska demektir. Abdullah bin Ömer Peygamberden (sav) şöyle rivayet etmiştir: "Sizden biriniz uykuda korkarsa şöyle desin: 'Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden eksikliği olmayan Allah'ın sözlerine sığınırım.' O zaman, hiçbir şey ona zarar vermez."

    Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı. (Tirmizi, Daavat, 94)

    Ancak bunları istismar edip sanat haline getiren ve saf kadınlarla teşriki mesai edip onlarla haşr ve neşir olmak kesinlikle haramdır.

    Hadiste geçen Tivele, karı ile kocanın arasında bir sevginin doğması ümidiyle okunan bir takım sihirli sözlerdir. Bunlar ya ipler üzerine okunur, yahutta kâğıt üzerine yazılarak ve bir takım ameliyelerden sonra gayeye erişmeye çalışılır.

    Görüldüğü gibi ilk hadis-i şerifte; nefes etmek, muska takmak ve bir takım ibareler okumakla tedavi etme yöntemlerinin şeytan işi ve şirk olduğu ifade edilirken, ikinci hadis-i şerifte okunup üflemenin, bazı hastalıkların tedavisinde geçerli bir yol olduğu ifade edilmektedir.

    Görünüşte bu iki hadis arasında bir çelişki varmış gibi anlaşılıyorsa da aslında burada çelişki yoktur. Çünkü Hz. Peygamber tarafından yasaklanan söz konusu tedavi usûlleri, şifası Allah'tan değil de sırf kendilerinden beklenen ve İslâmî usûllere ters düşen tedavi şekilleridir.

    Aslında hayatımızda yaptığımız bir çok işin haram olanı da vardır, helâl olanı da. Meselâ zehirli ilaç haram maddelerden yapılmış ise kullanılması haramdır. Helâl maddelerden yapılmışsa kullanılması helâldir. İçerisinde söylenmesi haram sözler bulunan şiir yazmak ve okumak haram olduğu gibi, içerisinde söylenmesi haram sözler bulunmayan şiirleri yazmak ve okumak helâldir.

    Muska takmak da böyledir, içerisinde söylenmesi küfrü gerektiren sözler bulunan bir muskayı yazmak veya takmak haram olduğu gibi, tesirini Allah'tan değil de bizzat muskadan bekleyerek bunu takmak da haramdır.

    Fakat içerisinde böylesi sözler bulunmayan bir muskayı tesirini sadece Allah'tan bekleyerek takmakta hiçbir sakınca yoktur.

    Muskacılığın bir meslek haline gelmemesi, dinin ve dinî duyguların hasis menfaatlere âlet edilmemesi bakımından dikkatli olunması gerekir.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet



  24. 12.Mayıs.2014, 02:33
    12
    Şii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Muskanın mantığı, üzerinde yazılan kutsal yazıları görünce şeytanların senden uzaklaşmasıdır. Yoksa muska bizi koruyor diye bir şey zaten düşünmüyoruz.

    Alıntı
    Değerli kardeşimiz;

    İlgili hadis rivayeti şöyledir: “(İçerisinde sihre ya da küfre ihtimali bulunan anlaşılmaz sözleri) okuyarak (hasta) tedavi etmek, muska takmak ve sevgi ilacı yapmak şirktir." (Ebu Davud, Tıb, 17)

    Konuyla ilgili başka bir hadis ise şöyledir: "Okuyarak tedavi etme usulü (nün) göz değmesinden ve zehirli böceklerin sokmasından başka (hiçbir hastalıkta bu iki hastalık kadar olumlu tesiri) yoktur" (Buharı, Tıb 17; Müslim, İman 374)

    Hadiste geçen Rukye, büyü anlamına gelir. Şifa ümidiyle dua okumaya da "rukye" denir. Şifa ümidiyle, Kur'an âyetlerini, Allah'ın güzel isimlerini ve Hz. Peygamber'in öğrettiği duaları ve bunlardan alınan ilhamla yazılan dua ve münacatları okumanın caiz olduğunda ittifak vardır.

    Ancak tedavi maksadıyla bunlardan başka şeyleri okumak, özellikle içlerinde manası anlaşılmaz kelimeler bulunan sözleri okumak haramdır. Çünkü bu sözlerin sihir için kullanılan sözler olması ihtimali bulunduğu gibi onların bir takım putların veya şeytanların ismi ya da küfür ifade eden sözler olması ihtimali de vardır.

    Tekili "temîme" olan "temaim" kelimesi ise muska demektir. Abdullah bin Ömer Peygamberden (sav) şöyle rivayet etmiştir: "Sizden biriniz uykuda korkarsa şöyle desin: 'Allah'ın gazab ve azabından ve kullarının şerrinden, şeytanların vesvesesinden ve yanıma gelmelerinden eksikliği olmayan Allah'ın sözlerine sığınırım.' O zaman, hiçbir şey ona zarar vermez."

    Abdullah bin Amr onları temyiz çağına gelen çocuklarına öğretir, temyiz çağına gelmeyen çocukları için yazıp onların boynuna asardı. (Tirmizi, Daavat, 94)

    Ancak bunları istismar edip sanat haline getiren ve saf kadınlarla teşriki mesai edip onlarla haşr ve neşir olmak kesinlikle haramdır.

    Hadiste geçen Tivele, karı ile kocanın arasında bir sevginin doğması ümidiyle okunan bir takım sihirli sözlerdir. Bunlar ya ipler üzerine okunur, yahutta kâğıt üzerine yazılarak ve bir takım ameliyelerden sonra gayeye erişmeye çalışılır.

    Görüldüğü gibi ilk hadis-i şerifte; nefes etmek, muska takmak ve bir takım ibareler okumakla tedavi etme yöntemlerinin şeytan işi ve şirk olduğu ifade edilirken, ikinci hadis-i şerifte okunup üflemenin, bazı hastalıkların tedavisinde geçerli bir yol olduğu ifade edilmektedir.

    Görünüşte bu iki hadis arasında bir çelişki varmış gibi anlaşılıyorsa da aslında burada çelişki yoktur. Çünkü Hz. Peygamber tarafından yasaklanan söz konusu tedavi usûlleri, şifası Allah'tan değil de sırf kendilerinden beklenen ve İslâmî usûllere ters düşen tedavi şekilleridir.

    Aslında hayatımızda yaptığımız bir çok işin haram olanı da vardır, helâl olanı da. Meselâ zehirli ilaç haram maddelerden yapılmış ise kullanılması haramdır. Helâl maddelerden yapılmışsa kullanılması helâldir. İçerisinde söylenmesi haram sözler bulunan şiir yazmak ve okumak haram olduğu gibi, içerisinde söylenmesi haram sözler bulunmayan şiirleri yazmak ve okumak helâldir.

    Muska takmak da böyledir, içerisinde söylenmesi küfrü gerektiren sözler bulunan bir muskayı yazmak veya takmak haram olduğu gibi, tesirini Allah'tan değil de bizzat muskadan bekleyerek bunu takmak da haramdır.

    Fakat içerisinde böylesi sözler bulunmayan bir muskayı tesirini sadece Allah'tan bekleyerek takmakta hiçbir sakınca yoktur.

    Muskacılığın bir meslek haline gelmemesi, dinin ve dinî duyguların hasis menfaatlere âlet edilmemesi bakımından dikkatli olunması gerekir.

    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet






+ Yorum Gönder
Git 12 Son