Konusunu Oylayın.: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açıklamasın

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açıklamasın
  1. 03.Şubat.2011, 15:12
    1
    mohammet
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Mart.2010
    Üye No: 73833
    Mesaj Sayısı: 62
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Bulunduğu yer: fransa

    Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açıklamasın






    Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açıklamasın Mumsema SELAMUN ALEYKÜM. Bir soru soracaktım size. Allahın resülu Hz.Muhammed (s.a.v) peygamberimizin hutbesinde geçen bir cümle '' Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açıklamasını yapabilirmisiniz. ALEYKÜM SELAM


  2. 03.Şubat.2011, 15:12
    1
    Üye



    SELAMUN ALEYKÜM. Bir soru soracaktım size. Allahın resülu Hz.Muhammed (s.a.v) peygamberimizin hutbesinde geçen bir cümle '' Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açıklamasını yapabilirmisiniz. ALEYKÜM SELAM


    Benzer Konular

    - Başkasına evlatlık olarak verilen kişinin öz babasından miras hakkı var mıdır?

    - Günahı Başkasına Söylemek

    - Başkasına Zulüm Etmek

    - Başkasına Nazar Etmek

    - Babasından başkasına baba diyen, efendisinden başkasına efendim diyen kimse

  3. 02.Mayıs.2011, 02:33
    2
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açık




    Bir çocuk babaya nisbeten anılır Ancak mefta anaya nisbeten anılır Zira ana çocuğun kimden olduğunu çok iyi bilir Bu durumda hoca anaya nisbeten anarak yalan söylememiş olur Eğer bir çocuk bir takım menfaatler muvacehesinde kendisinin babası olarak başkasına ait soyu kendi soyu olarak iddia ederse bu durumda anasına iftirada bulunmuş olur ki; Bir müslüman kadına iftirada bulunmanın şerhi açıktırİslam şeriatında bunun yeri malumdur Gelelim ikinci bölüme, efendisinden başkasına intisab etmeye kalkan Burada da hak mevzuu vardır Nasılki bir işçi başka bir işverenin gözüne girmek için şu an çalıştığı işyerine ihanet edip onun malını veya emtiasını diğer işverene peşkeş çekerse, bu durumda kendisine itimaden bırakılmış olana ihanet etmiş ve o müesseseden geçinen diğer rızıklananlarında hakkına işvereninin hakkıyla birlikte girmiş olur Bu durumda bunun hükmüde islam şeriatında açıktır Hülasa değerli kardeşim hadisler kapsayıcıdırBuradaki efendiden maksat ilim ehli hocalar da anlaşılabilir Mülkü amirler de anlaşılabilir İşveren de anlaşılabilir Her halukarda hak mevzusunun geçtiği yerde Peygamber Efendimiz (SAV) ihtar eder ancak lanet okumaz, Allahın laneti onun üzerine olsun demez Zira o rahmet peygamberidir ve ihtar eder Bahsettiğiniz konu VEDA HUTBESİ ise ki bahsi geçen konu onu işaret ediyor Aktarımlarda hatalar olduğu muhakkaktır Rahmet Peygamberi, Peygamber Efendimiz (SAV) Asla beddua etmez, zira o MAKAM'ı MAHMUD'un ve ŞEFAATİN Peygamberidir Bir hadisin içinde eğer ALLAH BELASINI VERSİN, BURNU SÜRÜM SÜRÜM SÜRÜNSÜN vesaireye rastlarsan, Hadis ilminde bunun yeri yoktur O ki ebu cehillere bile, kendisine namaz kılarken pislik torbası atanlara bile rahmetle ve merhametle yaklaşmıştır Kan revan içinde iken bile, Rab'bine niyazda bulunarak Olaki içlerinden bir müslüman çıkar Rab'bim diyerek, Alemlere Rahmet kıldım ayetinin karşılığını vermiştir Peygamber Efendimizi anlatmaya ne kelime yeter ne alem ne gönül Neyle anlatayım sana Allah cümlemizden razı olsun Amin


  4. 02.Mayıs.2011, 02:33
    2
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Bir çocuk babaya nisbeten anılır Ancak mefta anaya nisbeten anılır Zira ana çocuğun kimden olduğunu çok iyi bilir Bu durumda hoca anaya nisbeten anarak yalan söylememiş olur Eğer bir çocuk bir takım menfaatler muvacehesinde kendisinin babası olarak başkasına ait soyu kendi soyu olarak iddia ederse bu durumda anasına iftirada bulunmuş olur ki; Bir müslüman kadına iftirada bulunmanın şerhi açıktırİslam şeriatında bunun yeri malumdur Gelelim ikinci bölüme, efendisinden başkasına intisab etmeye kalkan Burada da hak mevzuu vardır Nasılki bir işçi başka bir işverenin gözüne girmek için şu an çalıştığı işyerine ihanet edip onun malını veya emtiasını diğer işverene peşkeş çekerse, bu durumda kendisine itimaden bırakılmış olana ihanet etmiş ve o müesseseden geçinen diğer rızıklananlarında hakkına işvereninin hakkıyla birlikte girmiş olur Bu durumda bunun hükmüde islam şeriatında açıktır Hülasa değerli kardeşim hadisler kapsayıcıdırBuradaki efendiden maksat ilim ehli hocalar da anlaşılabilir Mülkü amirler de anlaşılabilir İşveren de anlaşılabilir Her halukarda hak mevzusunun geçtiği yerde Peygamber Efendimiz (SAV) ihtar eder ancak lanet okumaz, Allahın laneti onun üzerine olsun demez Zira o rahmet peygamberidir ve ihtar eder Bahsettiğiniz konu VEDA HUTBESİ ise ki bahsi geçen konu onu işaret ediyor Aktarımlarda hatalar olduğu muhakkaktır Rahmet Peygamberi, Peygamber Efendimiz (SAV) Asla beddua etmez, zira o MAKAM'ı MAHMUD'un ve ŞEFAATİN Peygamberidir Bir hadisin içinde eğer ALLAH BELASINI VERSİN, BURNU SÜRÜM SÜRÜM SÜRÜNSÜN vesaireye rastlarsan, Hadis ilminde bunun yeri yoktur O ki ebu cehillere bile, kendisine namaz kılarken pislik torbası atanlara bile rahmetle ve merhametle yaklaşmıştır Kan revan içinde iken bile, Rab'bine niyazda bulunarak Olaki içlerinden bir müslüman çıkar Rab'bim diyerek, Alemlere Rahmet kıldım ayetinin karşılığını vermiştir Peygamber Efendimizi anlatmaya ne kelime yeter ne alem ne gönül Neyle anlatayım sana Allah cümlemizden razı olsun Amin


  5. 27.Mayıs.2011, 21:41
    3
    Ebu_ibrahim
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Mayıs.2011
    Üye No: 87595
    Mesaj Sayısı: 14
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 32

    Cevap: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açık

    Alıntı
    soru soracaktım size. Allahın resülu Hz.Muhammed (s.a.v) peygamberimizin hutbesinde geçen bir cümle '' Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açıklamasını yapabilirmisiniz.
    soyunu kendi babasından veya dedesinden başkasına nispet eden, kendi babasından başkasına baba diyen kimse küfr/nankörlük etmiş olur. bunu bile bile yapan kimseye cennet haram olur (Bkz. Buhari 4326, Muslim 115, Ebu Davud 5115) buna göre sahte kimlik, sahte diploma, sahte ehliyet, sahte evlilik cüzdanı, sahte pasaport vb düzenleyenler bu hadisin yasağı kapsamına girmiş olurlar.
    yine bir kölenin kendisini, sahibinden başkasına nispet etmesi de böyledir.



  6. 27.Mayıs.2011, 21:41
    3
    Alıntı
    soru soracaktım size. Allahın resülu Hz.Muhammed (s.a.v) peygamberimizin hutbesinde geçen bir cümle '' Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açıklamasını yapabilirmisiniz.
    soyunu kendi babasından veya dedesinden başkasına nispet eden, kendi babasından başkasına baba diyen kimse küfr/nankörlük etmiş olur. bunu bile bile yapan kimseye cennet haram olur (Bkz. Buhari 4326, Muslim 115, Ebu Davud 5115) buna göre sahte kimlik, sahte diploma, sahte ehliyet, sahte evlilik cüzdanı, sahte pasaport vb düzenleyenler bu hadisin yasağı kapsamına girmiş olurlar.
    yine bir kölenin kendisini, sahibinden başkasına nispet etmesi de böyledir.



  7. 02.Haziran.2011, 08:04
    4
    aaööa
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Ağustos.2010
    Üye No: 77709
    Mesaj Sayısı: 36
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 26

    Cevap: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açık

    Babanın memleketini kabul etmeyip kendi doğduğu yeri memleket sayanlarda buna dahil mi ?


  8. 02.Haziran.2011, 08:04
    4
    aaööa - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üye
    Babanın memleketini kabul etmeyip kendi doğduğu yeri memleket sayanlarda buna dahil mi ?


  9. 21.Ağustos.2011, 03:37
    5
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açık

    Alıntı
    Babanın memleketini kabul etmeyip kendi doğduğu yeri memleket sayanlarda buna dahil mi ?
    hayır bu farklıdır.
    Ama bu da güzel değildir. neysek oyuz inkar etmemek gerekir.


  10. 21.Ağustos.2011, 03:37
    5
    Üye
    Alıntı
    Babanın memleketini kabul etmeyip kendi doğduğu yeri memleket sayanlarda buna dahil mi ?
    hayır bu farklıdır.
    Ama bu da güzel değildir. neysek oyuz inkar etmemek gerekir.


  11. 23.Ekim.2011, 14:47
    6
    geylani gülü
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ekim.2011
    Üye No: 91129
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açık

    benimde bir sorum olacak benim babam diyelim babaamin bana etmedigi iskence söylemedigi agir küfür kalmadi akliniza gelmeyeccek söyleyinde dudak ucuklatacak sözler sarf etti 10 yil boyunca annemle ayrildilar bizi daha aramadi bana ilm ögreten bana yardim eden beni ahirete hazirlayan birini ahretlik babam kabul ettim oda beni kizi buda mi gunah oluyor


  12. 23.Ekim.2011, 14:47
    6
    benimde bir sorum olacak benim babam diyelim babaamin bana etmedigi iskence söylemedigi agir küfür kalmadi akliniza gelmeyeccek söyleyinde dudak ucuklatacak sözler sarf etti 10 yil boyunca annemle ayrildilar bizi daha aramadi bana ilm ögreten bana yardim eden beni ahirete hazirlayan birini ahretlik babam kabul ettim oda beni kizi buda mi gunah oluyor


  13. 24.Ekim.2011, 10:13
    7
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açık

    Alıntı
    benimde bir sorum olacak benim babam diyelim babaamin bana etmedigi iskence söylemedigi agir küfür kalmadi akliniza gelmeyeccek söyleyinde dudak ucuklatacak sözler sarf etti 10 yil boyunca annemle ayrildilar bizi daha aramadi bana ilm ögreten bana yardim eden beni ahirete hazirlayan birini ahretlik babam kabul ettim oda beni kizi buda mi gunah oluyor
    Evet islamın günah saydığı şey budur zaten.
    Size iyilik yapmış olabilir ama asla ne bu dünyada ne ahrette sizin babanız olamaz.


  14. 24.Ekim.2011, 10:13
    7
    Administrator
    Alıntı
    benimde bir sorum olacak benim babam diyelim babaamin bana etmedigi iskence söylemedigi agir küfür kalmadi akliniza gelmeyeccek söyleyinde dudak ucuklatacak sözler sarf etti 10 yil boyunca annemle ayrildilar bizi daha aramadi bana ilm ögreten bana yardim eden beni ahirete hazirlayan birini ahretlik babam kabul ettim oda beni kizi buda mi gunah oluyor
    Evet islamın günah saydığı şey budur zaten.
    Size iyilik yapmış olabilir ama asla ne bu dünyada ne ahrette sizin babanız olamaz.


  15. 25.Ekim.2011, 04:10
    8
    geylani gülü
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ekim.2011
    Üye No: 91129
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açık

    peki bir baba sadece dunyaya gelmesine vesile olmasimidir babalik denen sey bumudur ozaman islamda anasiz babasiz kalmis birini evlat edinmekte gunah o cocugun yabanci birine baba veyahut anne demeside gunahtir bir nur suresi 31. ayeti kerimede
    "31- Mü'min kadınlara de ki; gözlerini harama bakmaktan sakındırsınlar, mahrem yerlerini korusunlar. Kendiliğinden görünenleri dışındaki süslerini teşhir etmesinler. Baş örtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar. Süslerini ve cazibelerini kocalarından, babalarından, kayınbabalarından, öz oğullarından, üvey oğullarından, erkek kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, müslüman kadınlardan, elleri altındaki kölelerden, cinsel arzuları sönmüş erkek hizmetçilerden, kadınların avret yerlerinin henüz farkında olmayan erkek çocuklarından başka hiç kimseye göstermesinler. Yabancı bakışlardan gizledikleri süsleri ve cazibeleri belli olsun diye ses çıkaracak adımlarla yürümesinler.
    Ey mü'minler, hepiniz tövbe ederek Allah'a yöneliniz ki, kurtuluşa eresiniz."



    bu ayeti kerimede üvey ogullarida diyor üvey evlat kabul etmek gunah degil demekki bende onun üvey kiziyim beni evlat edinerek hem babaliyken babasiz kalan birine yetime dini islami ögretiyor bumu gunah beni evlat sayip ahiretime yardim etmesi gunahmidir babaligin sadece bir cocugu dunyaya getirmesi kadar basit görmuyorum



  16. 25.Ekim.2011, 04:10
    8
    peki bir baba sadece dunyaya gelmesine vesile olmasimidir babalik denen sey bumudur ozaman islamda anasiz babasiz kalmis birini evlat edinmekte gunah o cocugun yabanci birine baba veyahut anne demeside gunahtir bir nur suresi 31. ayeti kerimede
    "31- Mü'min kadınlara de ki; gözlerini harama bakmaktan sakındırsınlar, mahrem yerlerini korusunlar. Kendiliğinden görünenleri dışındaki süslerini teşhir etmesinler. Baş örtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar. Süslerini ve cazibelerini kocalarından, babalarından, kayınbabalarından, öz oğullarından, üvey oğullarından, erkek kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, müslüman kadınlardan, elleri altındaki kölelerden, cinsel arzuları sönmüş erkek hizmetçilerden, kadınların avret yerlerinin henüz farkında olmayan erkek çocuklarından başka hiç kimseye göstermesinler. Yabancı bakışlardan gizledikleri süsleri ve cazibeleri belli olsun diye ses çıkaracak adımlarla yürümesinler.
    Ey mü'minler, hepiniz tövbe ederek Allah'a yöneliniz ki, kurtuluşa eresiniz."



    bu ayeti kerimede üvey ogullarida diyor üvey evlat kabul etmek gunah degil demekki bende onun üvey kiziyim beni evlat edinerek hem babaliyken babasiz kalan birine yetime dini islami ögretiyor bumu gunah beni evlat sayip ahiretime yardim etmesi gunahmidir babaligin sadece bir cocugu dunyaya getirmesi kadar basit görmuyorum



  17. 25.Ekim.2011, 06:49
    9
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,606
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 336
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açık

    Alıntı
    peki bir baba sadece dunyaya gelmesine vesile olmasimidir babalik denen sey bumudur ozaman islamda anasiz babasiz kalmis birini evlat edinmekte gunah o cocugun yabanci birine baba veyahut anne demeside gunahtir bir nur suresi 31. ayeti kerimede
    "31- Mü'min kadınlara de ki; gözlerini harama bakmaktan sakındırsınlar, mahrem yerlerini korusunlar. Kendiliğinden görünenleri dışındaki süslerini teşhir etmesinler. Baş örtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar. Süslerini ve cazibelerini kocalarından, babalarından, kayınbabalarından, öz oğullarından, üvey oğullarından, erkek kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, müslüman kadınlardan, elleri altındaki kölelerden, cinsel arzuları sönmüş erkek hizmetçilerden, kadınların avret yerlerinin henüz farkında olmayan erkek çocuklarından başka hiç kimseye göstermesinler. Yabancı bakışlardan gizledikleri süsleri ve cazibeleri belli olsun diye ses çıkaracak adımlarla yürümesinler.
    Ey mü'minler, hepiniz tövbe ederek Allah'a yöneliniz ki, kurtuluşa eresiniz."


    bu ayeti kerimede üvey ogullarida diyor üvey evlat kabul etmek gunah degil demekki bende onun üvey kiziyim beni evlat edinerek hem babaliyken babasiz kalan birine yetime dini islami ögretiyor bumu gunah beni evlat sayip ahiretime yardim etmesi gunahmidir babaligin sadece bir cocugu dunyaya getirmesi kadar basit görmuyorum
    Kardeş elbette baba babalığını yapmalı ama babalığını yapmaması, islamda evlat edinmeyi caiz göstermez.

    İslamda Evlat Edinmenin Hükmü

    Evlatlık edinmek caiz midir?

    Evlatlık, evlat edinme, yuvadan çocuk almak konusunda bilgi verir misiniz?

    İslâm'da çocuk, prensip olarak kadının evli bulunduğu erkeğe nisbet edilir. Doğuran kadın, annesi; nikâhlı koca da babası olur. Bu yüzden, evlâtlık anlamına gelen Arapça "da'y" tâbiri, nesebi başkasına ait olan çocuğu bir başkasına nisbet etmek anlamına gelir.

    İslâm'dan önce Araplar arasında evlât edinme anlayışı vardı. Bizzat Allah Resulu de Zeyd'i evlât edinmişti. Bu, şöyle olmuştu: Zeyd bin Hârise çocukken Esir edilmiş, onu Hakim b. Hizâm, teyzesi Hatice için satın almıştı. Hz. Hatice Allah Resulu ile evlenince, onu kendisine hediye etmişti. Daha sonra babası ve amcası Zeyd'i isteyince Resulullah (s.a.s.) onu muhayyer bıraktı. O da Peygamberimizi tercih etti. Bunun üzerine Hz. Peygamber Zeyd'i azât edip, evlâtlık edindi. Onu "Muhammed'in oğlu Zeyd" diye çağırırlardı. Daha sonra evlâtlığı kaldıran âyetler geldi:

    ''...Allah evlâtlıklarınızı öz oğullarınız gibi tanımadı. Bunlar sizin dillerinize doladığınız boş sözlerdir. Allah gerçeği söylemektedir; doğru yola O eriştirir" (el-Ahzâb, 33/4).

    ''Evlâtlıkları babalarına nisbet edin; bu, Allah katında en doğru olandır. Eğer babalarının kim olduğunu bilmiyorsanız bu takdirde onları din kardeşi ve dostlarınız olarak kabul edin. İçinizden kasd ederek yaptıklarınız bir yana, yanılmalarınızda size bir sorumluluk yoktur; Allah bağışlar ve merhamet eder " (el-Ahzâb, 33/5).

    Abdullah b. Ömer şöyle der: "Biz bu ayetler inmeden önce Zeyd b. Hârise'yi, "Zeyd b. Muhammed = Muhammed'in oğlu Zeyd" diye çağırırdık" .

    Câhiliye devrinde evlâtlık; nesep, evlenme, boşanma, miras, sihrî hısımlık gibi konularda öz çocuk gibi hükümler doğururdu. Evlâtlığın dul kalan eşi ile de evlenilmezdi. Çünkü o, evlât edinen erkeğin gelini sayılırdı. İşte Hz. Peygamber'in evlâtlığı Zeyd b. Hârise de Zeynep binti Cahş ile evlendi, fakat mutlu olamadılar. Çünkü gerçekte Zeynep ve ailesi bu evliliği arzu etmemiş, ancak Allah Rasûlü dünürcülük yapınca, şu âyete göre muvâfakatlarını bildirmişlerdi.

    "Allah ve Peygamberi bir iş hakkında hüküm verdiği zaman," gerek mümin olan bir erkek ve gerekse mümin olan bir kadın için, ona aykırı olacak şekilde diledikleri gibi davranmaya hakları yoktur. Kim Allah'a ve Resulune isyan ederse, şüphesiz o, apaçık bir sapıklıkla yolunu şaşırmıştır" (el-Ahzâb, 33/36).

    Hz. Peygamber'in sabır tavsiyelerine rağmen, sonunda Zeyd, Zeyneb'i boşadı. Zeynep iddetini tamamladıktan sonra da, evlâtlık hukuku lağvedildiği için Hz. Peygamber (s.a.s.) ile evlendi. Ayette şöyle buyurulur:

    "Sonunda mademki Zeyd eşiyle ilgisini kesti; biz onu, seninle evlendirdik ki, evlâtlıkları eşleriyle ilgilerini kestiklerinde onlarla evlenmek konusunda mü'minlere bir sorumluluk olmadığı bilinsin" (el-Ahzâb, 33/38).

    Buhâri'nin naklettiğine göre Zeynep, Hz. Peygamber (s.a.s.) ile evlendikten sonra, onun diğer ailelerine karşı övünür ve şöyle derdi: "Rasûlullah sizi ailelerinizden isteyip nikâhladı. Beni ise yedi kat semalardan Allah (c.c.) o'na nikâhladı" (Sâbûnî, Tefsîru Ayâti'l-Ahkâm, II, 322).

    İslâm, gelinlerle evlenme yasağını öz çocukların eşlerine inhisar ettirdi. Ayette, "Kendi sulbünüzden gelmiş oğullarınızın karısı... size haram kılındı" (en-Nisâ, 4/23) buyurulur.

    Bu duruma göre, başkasının çocuğunu evlât edinmekle öz çocuk gibi hak ve görevler meydana gelmez. Evlât edinenin nafaka ve eğitim masrafları yükümlülüğü olmaz. Aralarında bir hısımlık doğmadığı için evlenme engeli de meydana gelmez. Miras cereyan etmez. Ancak nesebi bilinmeyen bir çocuğu, bir kimse "bu benim oğlum veya kızımdır" diye ikrarda bulunsa, bu çocuk onu tasdik etsin veya etmesin, nesebi ondan sabit olur ve aralarında miras cereyan eder. Diğer yandan evlâtlıkla, süt hısımlığı birbirinden farklıdır. Süt hısımlığı, bir kadının kendine ait olmayan süt emme yaşındaki bir çocuğu emzirmesiyle meydana gelir ve öz çocuk gibi evlenme engelleri doğar. Buluntu çocuk da, öz çocuk gibi sayılmaz (Elmalılı, Hak Dini Kur'an Dili, V, 3869-3900; Mehmed Zihni, Nimet-ı İslâm, İstanbul 1316 H., 3. Kısım, 271, 273).

    Ancak yukarıdaki hükümler yetim, öksüz, fakir, kimsesiz çocuklarla ilgilenmeme anlamına gelmez. Bu gibi çocuklar aileler nezdinde veya çocuk yuvalarında himâye edilir; bakılır, eğitilir, sanat ve meslek sahibi kılınır, evlendirilir. Müslüman, bu çeşit amellerden büyük ecir kazanır. Sadece, çocuğu kendi nesep hısımı yapamaz, büluğ çağından sonraki görüşmeler İslamî ölçüler içinde olur. Hîbe yoluyla dilediği kadar, vasiyet yoluyla ise malının üçte birini himâye ettiği kişiye bırakabilir.



  18. 25.Ekim.2011, 06:49
    9
    Moderatör
    Alıntı
    peki bir baba sadece dunyaya gelmesine vesile olmasimidir babalik denen sey bumudur ozaman islamda anasiz babasiz kalmis birini evlat edinmekte gunah o cocugun yabanci birine baba veyahut anne demeside gunahtir bir nur suresi 31. ayeti kerimede
    "31- Mü'min kadınlara de ki; gözlerini harama bakmaktan sakındırsınlar, mahrem yerlerini korusunlar. Kendiliğinden görünenleri dışındaki süslerini teşhir etmesinler. Baş örtülerinin uçlarını yaka altlarına kadar sarkıtsınlar. Süslerini ve cazibelerini kocalarından, babalarından, kayınbabalarından, öz oğullarından, üvey oğullarından, erkek kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, müslüman kadınlardan, elleri altındaki kölelerden, cinsel arzuları sönmüş erkek hizmetçilerden, kadınların avret yerlerinin henüz farkında olmayan erkek çocuklarından başka hiç kimseye göstermesinler. Yabancı bakışlardan gizledikleri süsleri ve cazibeleri belli olsun diye ses çıkaracak adımlarla yürümesinler.
    Ey mü'minler, hepiniz tövbe ederek Allah'a yöneliniz ki, kurtuluşa eresiniz."


    bu ayeti kerimede üvey ogullarida diyor üvey evlat kabul etmek gunah degil demekki bende onun üvey kiziyim beni evlat edinerek hem babaliyken babasiz kalan birine yetime dini islami ögretiyor bumu gunah beni evlat sayip ahiretime yardim etmesi gunahmidir babaligin sadece bir cocugu dunyaya getirmesi kadar basit görmuyorum
    Kardeş elbette baba babalığını yapmalı ama babalığını yapmaması, islamda evlat edinmeyi caiz göstermez.

    İslamda Evlat Edinmenin Hükmü

    Evlatlık edinmek caiz midir?

    Evlatlık, evlat edinme, yuvadan çocuk almak konusunda bilgi verir misiniz?

    İslâm'da çocuk, prensip olarak kadının evli bulunduğu erkeğe nisbet edilir. Doğuran kadın, annesi; nikâhlı koca da babası olur. Bu yüzden, evlâtlık anlamına gelen Arapça "da'y" tâbiri, nesebi başkasına ait olan çocuğu bir başkasına nisbet etmek anlamına gelir.

    İslâm'dan önce Araplar arasında evlât edinme anlayışı vardı. Bizzat Allah Resulu de Zeyd'i evlât edinmişti. Bu, şöyle olmuştu: Zeyd bin Hârise çocukken Esir edilmiş, onu Hakim b. Hizâm, teyzesi Hatice için satın almıştı. Hz. Hatice Allah Resulu ile evlenince, onu kendisine hediye etmişti. Daha sonra babası ve amcası Zeyd'i isteyince Resulullah (s.a.s.) onu muhayyer bıraktı. O da Peygamberimizi tercih etti. Bunun üzerine Hz. Peygamber Zeyd'i azât edip, evlâtlık edindi. Onu "Muhammed'in oğlu Zeyd" diye çağırırlardı. Daha sonra evlâtlığı kaldıran âyetler geldi:

    ''...Allah evlâtlıklarınızı öz oğullarınız gibi tanımadı. Bunlar sizin dillerinize doladığınız boş sözlerdir. Allah gerçeği söylemektedir; doğru yola O eriştirir" (el-Ahzâb, 33/4).

    ''Evlâtlıkları babalarına nisbet edin; bu, Allah katında en doğru olandır. Eğer babalarının kim olduğunu bilmiyorsanız bu takdirde onları din kardeşi ve dostlarınız olarak kabul edin. İçinizden kasd ederek yaptıklarınız bir yana, yanılmalarınızda size bir sorumluluk yoktur; Allah bağışlar ve merhamet eder " (el-Ahzâb, 33/5).

    Abdullah b. Ömer şöyle der: "Biz bu ayetler inmeden önce Zeyd b. Hârise'yi, "Zeyd b. Muhammed = Muhammed'in oğlu Zeyd" diye çağırırdık" .

    Câhiliye devrinde evlâtlık; nesep, evlenme, boşanma, miras, sihrî hısımlık gibi konularda öz çocuk gibi hükümler doğururdu. Evlâtlığın dul kalan eşi ile de evlenilmezdi. Çünkü o, evlât edinen erkeğin gelini sayılırdı. İşte Hz. Peygamber'in evlâtlığı Zeyd b. Hârise de Zeynep binti Cahş ile evlendi, fakat mutlu olamadılar. Çünkü gerçekte Zeynep ve ailesi bu evliliği arzu etmemiş, ancak Allah Rasûlü dünürcülük yapınca, şu âyete göre muvâfakatlarını bildirmişlerdi.

    "Allah ve Peygamberi bir iş hakkında hüküm verdiği zaman," gerek mümin olan bir erkek ve gerekse mümin olan bir kadın için, ona aykırı olacak şekilde diledikleri gibi davranmaya hakları yoktur. Kim Allah'a ve Resulune isyan ederse, şüphesiz o, apaçık bir sapıklıkla yolunu şaşırmıştır" (el-Ahzâb, 33/36).

    Hz. Peygamber'in sabır tavsiyelerine rağmen, sonunda Zeyd, Zeyneb'i boşadı. Zeynep iddetini tamamladıktan sonra da, evlâtlık hukuku lağvedildiği için Hz. Peygamber (s.a.s.) ile evlendi. Ayette şöyle buyurulur:

    "Sonunda mademki Zeyd eşiyle ilgisini kesti; biz onu, seninle evlendirdik ki, evlâtlıkları eşleriyle ilgilerini kestiklerinde onlarla evlenmek konusunda mü'minlere bir sorumluluk olmadığı bilinsin" (el-Ahzâb, 33/38).

    Buhâri'nin naklettiğine göre Zeynep, Hz. Peygamber (s.a.s.) ile evlendikten sonra, onun diğer ailelerine karşı övünür ve şöyle derdi: "Rasûlullah sizi ailelerinizden isteyip nikâhladı. Beni ise yedi kat semalardan Allah (c.c.) o'na nikâhladı" (Sâbûnî, Tefsîru Ayâti'l-Ahkâm, II, 322).

    İslâm, gelinlerle evlenme yasağını öz çocukların eşlerine inhisar ettirdi. Ayette, "Kendi sulbünüzden gelmiş oğullarınızın karısı... size haram kılındı" (en-Nisâ, 4/23) buyurulur.

    Bu duruma göre, başkasının çocuğunu evlât edinmekle öz çocuk gibi hak ve görevler meydana gelmez. Evlât edinenin nafaka ve eğitim masrafları yükümlülüğü olmaz. Aralarında bir hısımlık doğmadığı için evlenme engeli de meydana gelmez. Miras cereyan etmez. Ancak nesebi bilinmeyen bir çocuğu, bir kimse "bu benim oğlum veya kızımdır" diye ikrarda bulunsa, bu çocuk onu tasdik etsin veya etmesin, nesebi ondan sabit olur ve aralarında miras cereyan eder. Diğer yandan evlâtlıkla, süt hısımlığı birbirinden farklıdır. Süt hısımlığı, bir kadının kendine ait olmayan süt emme yaşındaki bir çocuğu emzirmesiyle meydana gelir ve öz çocuk gibi evlenme engelleri doğar. Buluntu çocuk da, öz çocuk gibi sayılmaz (Elmalılı, Hak Dini Kur'an Dili, V, 3869-3900; Mehmed Zihni, Nimet-ı İslâm, İstanbul 1316 H., 3. Kısım, 271, 273).

    Ancak yukarıdaki hükümler yetim, öksüz, fakir, kimsesiz çocuklarla ilgilenmeme anlamına gelmez. Bu gibi çocuklar aileler nezdinde veya çocuk yuvalarında himâye edilir; bakılır, eğitilir, sanat ve meslek sahibi kılınır, evlendirilir. Müslüman, bu çeşit amellerden büyük ecir kazanır. Sadece, çocuğu kendi nesep hısımı yapamaz, büluğ çağından sonraki görüşmeler İslamî ölçüler içinde olur. Hîbe yoluyla dilediği kadar, vasiyet yoluyla ise malının üçte birini himâye ettiği kişiye bırakabilir.



  19. 25.Ekim.2011, 18:15
    10
    geylani gülü
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ekim.2011
    Üye No: 91129
    Mesaj Sayısı: 5
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1

    Cevap: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açık

    Anladım allah razı olsun


  20. 25.Ekim.2011, 18:15
    10
    Anladım allah razı olsun


  21. 10.Aralık.2017, 19:22
    11
    Misafir

    Yorum: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açıklamasın

    Selamın aleyküm bize sen nesin diye sorduklarında (laz,çerkez,gürcü vs.) babamızın soyunu değil de annemizin soyunu söylesek durum aynımıdır mesela babam muhacir annem gürcü anne tarafımı kendine yakın hissettiğim için ben gürcüyüm desem durum aynı olur mu


  22. 10.Aralık.2017, 19:22
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selamın aleyküm bize sen nesin diye sorduklarında (laz,çerkez,gürcü vs.) babamızın soyunu değil de annemizin soyunu söylesek durum aynımıdır mesela babam muhacir annem gürcü anne tarafımı kendine yakın hissettiğim için ben gürcüyüm desem durum aynı olur mu


  23. 13.Aralık.2017, 15:11
    12
    arifselim
    Yönetici

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Nisan.2007
    Üye No: 211
    Mesaj Sayısı: 23,366
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Yorum: Babasından başkasına ait soy idda eden soysuz veyahut efendisinden başkasına intisaba kalkan nankör '' bunun açıklamasın

    Aleykum selam. Soy baba tarafı ile devam eder. Anne tarafı da soyun bir yönüdür. Böyle demen kendi soyunu inkar ettiğin veya reddettiğin anlamında değildir. Yinede baba tarafını da söylemek uygun ve güzel olur.


  24. 13.Aralık.2017, 15:11
    12
    Yönetici
    Aleykum selam. Soy baba tarafı ile devam eder. Anne tarafı da soyun bir yönüdür. Böyle demen kendi soyunu inkar ettiğin veya reddettiğin anlamında değildir. Yinede baba tarafını da söylemek uygun ve güzel olur.





+ Yorum Gönder