+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Sizden gelen sorular Kategorisinden Adet günlerinde camiye girilmesi günah mı? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. zeynep_im
    Devamlı Üye
    Reklam

    Adet günlerinde camiye girilmesi günah mı?

    Reklam





    Adet günlerinde camiye girilmesi günah mı? Mumsema selamun aleykum....
    iki hafta önce dayım öldü....
    rabbim rahmet etsin inşallah..
    dayımı son kez görmek için camiye gittik, aramızda regl döneminde olanlarda vardı onlar camiye gelmeyi çok istedikleri halde günah olduğundan korkuyolardı..
    ama geldiler acaba günah yazılmış oldu mu???
    onları gelmeleri için ikna ettim bi günah olmadığını söyledim.
    bi günah olduğuna da inanmıyorum.
    abdestsizde gidilebilir ama tabiki abdestli olunması daha iyi olur ve adetli de gidilebilir bence bunda bi günah yok.
    ama içime bi şüphe düştü belki de şeytan vesvese veriyo bilmiyorum ama içim rahat olsun istiyorum.
    acaba ben onları günah olmadığı konusunda ikna ettiğim için ve onları adetli camiye gelmelerine sebeb olduğum için bi vebal veya günah altına girmiş oldum mu???
    dua ile...





  2. mumsema
    aydınlatmaya devam...

    Cevap: Adet günlerinde camiye girilmesi günah mı?


    Reklam


    Adetli iken veya cünüp iken camiye girilmesi haramdır. Bunun nedeni caminin mukaddes bir mekan oluşundan ve maddi ve manevi temiz hallerde ancak camiye girilmesi gerektiğinden dolayıdır. Yaptığınız şey de yanlış olmuştur bundan tövbe etmeniz gerekir ve bunun helal olduğuna ikna ettiğiniz kimselere de yanlış yaptığınızı ve bunun helal olmadığını söylemeniz icap eder.

  3. Misafir
    Kızımi camiye kuran öğrenmeye goturuyorum kadınlar için yere gidiyorum orada sınıflarda eğitim görülüyor yaşı 4 ve kendini koruyamayacak durumda. Sınıflarda büyük ablaları olduğundan kızım namaz kılınan yerde ders alıyor bende yaninda duruyorum koşup kaçtığında onu gozluyorum sonra yerine getiriyorum sadece bayanlara ait bir yer Adetliyken girebilirmiyim

  4. Misafir
    Ben 13yasinda bir kizim ve adetliyken camiye girdim kur'an-i kerim pkudum bilmiyodum gunah oldugunu gunah yaxilir mi

  5. arifselim
    Yönetici
    selamun aleykum....
    Adet günlerinde camiye girilmesi günah mı? iki hafta önce dayım öldü....
    rabbim rahmet etsin inşallah..
    dayımı son kez görmek için camiye gittik, aramızda regl döneminde olanlarda vardı onlar camiye gelmeyi çok istedikleri halde günah olduğundan korkuyolardı..
    ama geldiler acaba günah yazılmış oldu mu???
    onları gelmeleri için ikna ettim bi günah olmadığını söyledim.
    bi günah olduğuna da inanmıyorum.
    abdestsizde gidilebilir ama tabiki abdestli olunması daha iyi olur ve adetli de gidilebilir bence bunda bi günah yok.
    ama içime bi şüphe düştü belki de şeytan vesvese veriyo bilmiyorum ama içim rahat olsun istiyorum.
    acaba ben onları günah olmadığı konusunda ikna ettiğim için ve onları adetli camiye gelmelerine sebeb olduğum için bi vebal veya günah altına girmiş oldum mu???
    dua ile...
    Ve aleykumusselam ve rahmetullah.
    Dini kural olup olmadığını bilmeden "bana göre" deyip fikir belirtmek çok yanlış.


    Âdetli veya lohusa kadına yasaklanan Şeyler:

    1- Namaz kılmak. Âdetli veya lohusa kadının namaz kılması câiz değildir. Hz. Peygamber (s.a.s), Fâtıma binti Ebî Hubeyş'e "Hayız gördüğün zaman namazı bırak ve hayız hâlin sona erince, kanı temizleyerek guslet ve namaz kıl" buyurmuştur. Buhâri'deki rivâyet şöyledir: "Âdetin devam ettiği sürece namazı bırak, sonra boy abdesti al ve namaz kıl" (Buhâri, Hayz, 19, 24, Vüdû, 63; Müslim, Hayz, 62; Ebû Davûd Tâhâret, 109).
    Âdetli kadın, kılamadığı namazı kaza etmez, orucu ise kaza etmesi gerekir. Hz. Âişe şöyle demiştir: "Biz Rasûlullah (s.a.s) devrinde âdet görüyorduk. Namazı kaza etmekle emrolunmadığımız halde, tutamadığımız orucu kaza etmekle emrolunuyorduk" (Buhârî, Hayz, 20; Ebfı Dâvud Tahâre,104; Tirmizî, Savm, 67; Nesaî, Hayz,17; Siyâm, 64).

    2- Oruç tutmak. Âdet gören veya lohusa olan kadın oruç tutmaz. Delil yukarıdaki Hz. Âişe hadisidir. Ancak oruç borcu, onların üzerinden düşmez. Kaza etmeleri gerekir.

    3- Tavâf. Hz. Peygamber, hac sırasında âdet gören Âişe (r. anhâ)'ye şöyle buyurmuştur: "Hayız gördüğün zaman, temizleninceye kadar Beytullah'ı tavaf dışına hacıların yaptığı diğer hac ibadetlerini yap" (Buhârî, hayz,1, 7, Hacc, 71, Edâhî, 3, 10; Müslim, Hacc,119,120; Ebû Davûd, menâsîk, 23).

    4- Kur'an-ı Kerîm okumak. Mushafa el sürmek ve onu taşımak. "Ona (Kur'ân'a) tam olarak temizlenmiş olanlardan başkası el süremez" (el-Vâkıa, 56/79) Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur: "İddetli kadın ve cünüp olan, Kur'ân'dan hiç bir şey okuyamaz" (Tirmizî, Tahâre, 98; İbn Mâce, Tahâre, 105).
    Hanefilere göre, bir kılıf içindeki Kur'ân'a el sürmek ve taşımak hayızlı ve cünüp için mümkün ve câizdir. Yine ilimle uğraşan kimse, tefsir, hadis ve fıkıh kitaplarını zarûret yüzünden elbisesinin yeniyle veya eliyle tutabilir. Kur'ân yapraklarını abdestli çevirmek müstehaptır. Yine bu yaprakları okumak için bir kalemle çevirmek de câizdir (ez-Zühaylî, el-Fıkhu'l İslâmî ve Edilletuh, I, 471).

    5- Mescide girmek, orada eğleşmek ve itikâfa çekilmek. Hadiste şöyle buyurulur: "Hiç bir hayızlı veya cünüp mescide giremez" (İbn Mâce, Tahâre, 92; Dârimî, Vudû',116).

    6- Cinsel temasta bulunmak veya göbekle diz kapağı arasını okşamak (istimtâ). Bunu delili âyet ve hadistir. Âyette şöyle buyurulur: " Hayız halinde iken kadınlardan uzaklaşın ve temizleninceye kadar onlara yaklaşmayın" (el-Bakara, 2/222). Uzaklaşmaktan (İ'tizal) maksat, onlarla cinsel teması bırakmaktır. Yine hayızlı hanımıyla ne derece ilgilenebileceğini soran bir sahabeye Allah elçisi şöyle cevap vermiştir: "Senin için göbekten üst taraf serbesttir" (eş-Şevkânî, Neylü'l-Evtâı, I, 277).
    Hanbelilere göre, göbek-diz arasında cinsel temas dışında serbesttir. Delil şu hadistir: "Hayızlı kadına cinsel temasın dışında herşeyi yapabilirsiniz" (Müslim, Hayz" 16; Nesaî, Tahâre, 16).
    Hanefi, Şâfiî ve Mâlikilere göre hayızlı veya lohusa olan eşiyle cinsel temasta bulunan erkeğe keffâret gerekmez. Ancak tevbe ve istiğfar etmesi gereklidir.

    7- Boşama. Hayız hâlindeki kadını boşamak câiz değildir. Ancak buna rağmen boşama geçerlidir, ve bid'î tâlak adını alır. Âyette; "Boşayacağınız zaman, eşlerinizi iddetlerine doğru boşayın" buyurulur (et-Talûk, 65/1). Yani içinde iddet meşru olan bir sürede boşayın demektir. Çünkü, ay hâlinin geri kalan kısmı iddetten sayılamaz. Allah elçisi, Abdullah b. Ömer'e, eşini temizlik günlerinde veya gebe iken boşamasını bildirmiştir (eş-Şevkânî, a.g.e., VI, 221; Geniş bilgi için bk. el-Kâsânî, a.g.e., I, 44; İbnü'l-Hümâm, a.g.e., I, 54, 57, 61; eş-Şirâzî, el-Müheneb, I, 38, 45; İbn Kudâme, el-Muğnî, I, 306 vd.; İbn Âbidîn, a.g.e., I,158,162, 268, 274; eş-Şevkânî, a.g.e., I, 276, 278, 280, 777; ez-Zühaylî, el-Fıkhu'l-İslâmî ve Edilletüh, Dimaşk 1985, I, 469 vd.).

  6. Misafir
    Yapmayın Allah aşkına bi şeye Haram demek ancak Allaha mahsustur. Kuranda yer almayan bi şeye Haram ya da günah diyemezsiniz derseniz kufre hatta şirke dusersiniz. Biz kimiz de Allah adına hüküm veriyoruz ya. Allah anam süresi 38. Ayette demiyor mü "Biz bu kitapta hiç bir şeyi eksik birakmadik" diye. Eğer adetliyken camiye girmek kurana dokunmak gerçekten günah olsaydı bu konuda Allah bizi uyarmaz miydi. Hani bana ayet getirin Rabbimizim ayetini getirin haram demek için. Allah bu konuda bi şey demediyse size ne oluyor da kendi kendinize hüküm veriyorsunuz. Rabbim ben bu kitapta hic bi şeyi eksik bırakmadım diyor sen onun sözüne güvenmiyor musun

  7. Misafir
    Kardeşim ,Resulallah bir şeye haram diyorsa haramdır,onun hiçbir sözü kendiliğinden değildir,haşa Resulallah yanlış biliyor diyebilirmiyiz ,dini kuralları esnete esnete ,nefislere hitap eden fetvalar vere vere insanlar dinle hiç alakası olmayan hareketlere sürüklediler malesef

  8. Misafir
    Arkadaşım peygamber s.a.s. elçi değil midir onun sözleri Allah tan sözler emirler değil midir lütfen dikkatli olalım yazdığımız şeylere onun getirdikleri haktır ve gerçektir 'O' demişse Allah tan getirmiştir...

  9. Misafir
    Tabikide hem çok günah hemde kötü bisey yapmışsın aannene falan sorsaydin ya bende 13 yaşındayım bende regl oluyorum

  10. Misafir
    Biz Kuran ve sünnete göre konusuruz
    Peygamberimiz yasaklamistir kimse kendilinden haram demez
    Siz sadece bize Kuran yeter diyenlerdenseniz yardimci olamayiz

    Kuranda Peygamberimize helal ve haram deme yetkisi verilmistir

    Peygambersiz Bir din düsünülemez

  11. Misafir
    Selam ben adetlı ola ola camiye gittim gunah yazildimi bana çok korkuyorum

  12. arifselim
    Yönetici

    Reklam


    Selamun aleykum hanım kardeşim. Bu yaptığın haramdır. Bir daha bunu yapma. Tövbe et ve adetli bir kadına neyin helal ve neyin haram olduğunu bilmen gerekir.

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
adetliyken camiye girilir mi,  adet iken camiye girilir mi,  adetliyken camiye girilirmi,  adetli camiye girilir mi,  regl iken camiye girilir mi,  adetliyken camiye girilir mi diyanet,  hayızlı iken camiye girilir mi