Konusunu Oylayın.: Yerde 5 lira buldum bir fakire sadaka olarak veya camiye bağış olarak para sahibinin adına versek olurmu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 3 kişi oyladı.

Yerde 5 lira buldum bir fakire sadaka olarak veya camiye bağış olarak para sahibinin adına versek olurmu?
  1. 26.Ocak.2011, 14:17
    1
    Yusuf fazıl
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 26.Ocak.2011
    Üye No: 83550
    Mesaj Sayısı: 2
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 22
    Bulunduğu yer: İstanbul Eyüp

    Yerde 5 lira buldum bir fakire sadaka olarak veya camiye bağış olarak para sahibinin adına versek olurmu?






    Yerde 5 lira buldum bir fakire sadaka olarak veya camiye bağış olarak para sahibinin adına versek olurmu? Mumsema arkadaslar büyük bi miktar olsa ilan ettiririm ama 5 lira icin matıklı gelmıyor direk bir fakire sadaka olarak veya camiye bağış olarak para sahibinin adına versek olurmu?


  2. 26.Ocak.2011, 14:17
    1



    arkadaslar büyük bi miktar olsa ilan ettiririm ama 5 lira icin matıklı gelmıyor direk bir fakire sadaka olarak veya camiye bağış olarak para sahibinin adına versek olurmu?


    Benzer Konular

    - Faizle yapılan camiye, sadaka olarak para verilebilir mi

    - Adak kurbanının bedeli para olarak fakire verilebilir mi?

    - Helallik dileyemediğimiz kişilerin adına sadaka versek yeterli midir?

    - Evde haram elbise varsa ne yapmak lazım fakire versek olurmu?

  3. 26.Ocak.2011, 14:20
    2
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 761
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: yerde 5 lira buldum :)




    Alıntı
    arkadaslar büyük bi miktar olsa ilan ettiririm ama 5 lira icin matıklı gelmıyor direk bir fakire sadaka olarak veya camiye bağış olarak para sahibinin adına versek olurmu?

    Olur kardeş verebilirsin..Hatta o miktardaki parayı kendin bile kullanabilirsin..selametle...



  4. 26.Ocak.2011, 14:20
    2
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Alıntı
    arkadaslar büyük bi miktar olsa ilan ettiririm ama 5 lira icin matıklı gelmıyor direk bir fakire sadaka olarak veya camiye bağış olarak para sahibinin adına versek olurmu?

    Olur kardeş verebilirsin..Hatta o miktardaki parayı kendin bile kullanabilirsin..selametle...



  5. 26.Ocak.2011, 14:23
    3
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,571
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: yerde 5 lira buldum bir fakire sadaka olarak veya camiye bağış olarak para sahibinin adına versek olurmu?

    İSLAMDA LUKATA / BULUNAN EŞYA HAKKINDA HÜKÜMLER

    Sözlükte "yerden kaldırılan buluntu, yitik, başak, madendeki altın parçaları" gibi anlamlara gelen lukata, bir fıkıh kavramı olarak, sahibinin koruması altında olmayan, sahibi tarafından kaybedilen şeyi ifade etmektedir. Yitiği alan kimseye mültekıt denir.
    Hz. Peygamber, buluntu malın emânet olarak alınıp bir yıl ilan edilmesini, fakat deve gibi kendisini koruyabilen ve bir zarar gelmeyeceğinden emin olunan malların ise bırakılmasını, sahibinin onu bulacağını belirtmiştir (Buhârî, İlim, 28; Şürb, 12; Lukata, 2, 3, 4,11; Talâk 22; Edeb 75; Müslim, Lukata, 1; Muvatta, Akdiye, 46; Ebû Dâvud, Lukata, 1; Tirmizî, Ahkâm, 35). Başka bir hadislerinde de; "Kim bir buluntu ele geçirirse, buna adâlet sahibi birini şâhid tutsun, ne buluntuyu gizlesin ne de nazardan kaçırsın. Sahibini bulunca hemen ona versin. Sahibini bulamazsa (bilsin ki) bu mal Allah'ındır; onu dilediğine verir." buyurmuşlardır (Ebû Dâvud, Lukata, 1).
    Hz. Peygamber'in koymuş olduğu bu ilkelerden hareketle, fakihler buluntunun durumu ve yapılması gerekenler konusunda kurallar koymaya çalışmışlardır. Buna göre, yitiği bulanın, sahibine vermek üzere alması tavsiye edilmiştir. Hatta zayi olması endişesi var ise alınması vacip olarak kabul edilmiştir. Yitik malı bulan kimse, bunu sahibine vermek üzere aldığına bir şahit tutması gerekir. Şahit tutarsa, bulduğu mal yanında emanettir; bir kusuru olmadan telef olması halinde tazmîn etmesi gerekmez. Ancak şahit tutmazsa, malın telef olması halinde, sebebine bakılmaksızın tazmîn etmesi gerekir.
    Lukatayı alan kişi, malın durumuna göre uygun bir şekilde ve uygun bir süre ilan eder. Hadislerde bu bir yıl olarak belirlenmiştir. Sahibinin ortaya çıkması ihtimali kalmayınca, fakirlere onun adına sadaka olarak verir. Daha sonra sahibinin çıkması halinde, sadaka olarak verdiğini söyler. Mal sahibi bunu kabul ederse, sevabı kendisinin olur. Kabul etmemesi halinde bu mal fakirin yanında olduğu gibi bulunursa onu geri alır, yoksa bulan tazmîn eder.
    Kıymetsiz şeylerin uzun süre ilan edilmesi gerekmez. Buluntu malların devlet yetkililerine verilmesi de caizdir. Günümüzde, kayıp eşyalar için bürolar kurulmuş olup, buralarda mallar daha güvenli bir şekilde muhafaza edilebilmekte, ayrıca buralar kaybeden için de müracaat mekanı olmaktadır. Bu nedenle, kayıp bir malı bulan kişinin bunu alıp devlet yetkililerine vermesi daha uygun olur.
    (Dini Kavramlar)


  6. 26.Ocak.2011, 14:23
    3
    Üye
    İSLAMDA LUKATA / BULUNAN EŞYA HAKKINDA HÜKÜMLER

    Sözlükte "yerden kaldırılan buluntu, yitik, başak, madendeki altın parçaları" gibi anlamlara gelen lukata, bir fıkıh kavramı olarak, sahibinin koruması altında olmayan, sahibi tarafından kaybedilen şeyi ifade etmektedir. Yitiği alan kimseye mültekıt denir.
    Hz. Peygamber, buluntu malın emânet olarak alınıp bir yıl ilan edilmesini, fakat deve gibi kendisini koruyabilen ve bir zarar gelmeyeceğinden emin olunan malların ise bırakılmasını, sahibinin onu bulacağını belirtmiştir (Buhârî, İlim, 28; Şürb, 12; Lukata, 2, 3, 4,11; Talâk 22; Edeb 75; Müslim, Lukata, 1; Muvatta, Akdiye, 46; Ebû Dâvud, Lukata, 1; Tirmizî, Ahkâm, 35). Başka bir hadislerinde de; "Kim bir buluntu ele geçirirse, buna adâlet sahibi birini şâhid tutsun, ne buluntuyu gizlesin ne de nazardan kaçırsın. Sahibini bulunca hemen ona versin. Sahibini bulamazsa (bilsin ki) bu mal Allah'ındır; onu dilediğine verir." buyurmuşlardır (Ebû Dâvud, Lukata, 1).
    Hz. Peygamber'in koymuş olduğu bu ilkelerden hareketle, fakihler buluntunun durumu ve yapılması gerekenler konusunda kurallar koymaya çalışmışlardır. Buna göre, yitiği bulanın, sahibine vermek üzere alması tavsiye edilmiştir. Hatta zayi olması endişesi var ise alınması vacip olarak kabul edilmiştir. Yitik malı bulan kimse, bunu sahibine vermek üzere aldığına bir şahit tutması gerekir. Şahit tutarsa, bulduğu mal yanında emanettir; bir kusuru olmadan telef olması halinde tazmîn etmesi gerekmez. Ancak şahit tutmazsa, malın telef olması halinde, sebebine bakılmaksızın tazmîn etmesi gerekir.
    Lukatayı alan kişi, malın durumuna göre uygun bir şekilde ve uygun bir süre ilan eder. Hadislerde bu bir yıl olarak belirlenmiştir. Sahibinin ortaya çıkması ihtimali kalmayınca, fakirlere onun adına sadaka olarak verir. Daha sonra sahibinin çıkması halinde, sadaka olarak verdiğini söyler. Mal sahibi bunu kabul ederse, sevabı kendisinin olur. Kabul etmemesi halinde bu mal fakirin yanında olduğu gibi bulunursa onu geri alır, yoksa bulan tazmîn eder.
    Kıymetsiz şeylerin uzun süre ilan edilmesi gerekmez. Buluntu malların devlet yetkililerine verilmesi de caizdir. Günümüzde, kayıp eşyalar için bürolar kurulmuş olup, buralarda mallar daha güvenli bir şekilde muhafaza edilebilmekte, ayrıca buralar kaybeden için de müracaat mekanı olmaktadır. Bu nedenle, kayıp bir malı bulan kişinin bunu alıp devlet yetkililerine vermesi daha uygun olur.
    (Dini Kavramlar)





+ Yorum Gönder