Konusunu Oylayın.: Gusül ile ilgili sorunum

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Gusül ile ilgili sorunum
  1. 25.Ocak.2011, 23:44
    1
    denclis
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ocak.2011
    Üye No: 82956
    Mesaj Sayısı: 117
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 27

    Gusül ile ilgili sorunum






    Gusül ile ilgili sorunum Mumsema Arkadaşlar lütfen yardım edin.Ben masturbasyonu bıraktım 3 hafta yapmadan dayandım ve sonra yine başladım.Ard arda 4 gün banyoya girdiğimde ise ailem delimisin diyor ve banyoya 2 gün giremeyeceim.Aileme sebeplerini de söyleyemiyorum.Günah olur mu,ne tavsiye edersiniz?

    Yalvarırım yardım edin


    Ailem 2 gün yasakladı.


  2. 25.Ocak.2011, 23:44
    1
    Devamlı Üye



    Arkadaşlar lütfen yardım edin.Ben masturbasyonu bıraktım 3 hafta yapmadan dayandım ve sonra yine başladım.Ard arda 4 gün banyoya girdiğimde ise ailem delimisin diyor ve banyoya 2 gün giremeyeceim.Aileme sebeplerini de söyleyemiyorum.Günah olur mu,ne tavsiye edersiniz?

    Yalvarırım yardım edin


    Ailem 2 gün yasakladı.


    Benzer Konular

    - Gusül abdestinde tek sorunum burna su verme, Allah rızası için yardım edin banyodan çıkamıyorum...

    - Kalp kırmakla ilgili bir sorunum var

    - Masonlarla ilgili sorunum var

    - Gusül Abdesti ile ilgili sorunum var BİLGİLİ arkadaşlardan acileyetle cevap bekliyorum.

    - Kelimei tevhid ile ilgili bir sorunum var

  3. 25.Ocak.2011, 23:51
    2
    konya442
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ekim.2010
    Üye No: 80028
    Mesaj Sayısı: 646
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Gsül ile ilgili yardım edin Lütfen !!




    Öncellikle Selamun aleykum yaptin seyi birak , ama eger cunüp sen hamama yada baska havuz gibi yerleri gidip gusül alsan yada gizlice al , yada söyle mecbur gusül alcam diye..


  4. 25.Ocak.2011, 23:51
    2
    Emekli



    Öncellikle Selamun aleykum yaptin seyi birak , ama eger cunüp sen hamama yada baska havuz gibi yerleri gidip gusül alsan yada gizlice al , yada söyle mecbur gusül alcam diye..


  5. 25.Ocak.2011, 23:56
    3
    denclis
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ocak.2011
    Üye No: 82956
    Mesaj Sayısı: 117
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 27
    Ama cok utanıyorum zaten tövbe ettim bundan sonra ölecene kadar yapmayacağım.Ama yapamam hamama falan gidemem ve banyoya da gird,riyorlar.Çok utandığımdan da söyleryemiyorum.OOf of Allah'ım senyardım et...

    Lütfen Yardım Edin...


  6. 25.Ocak.2011, 23:56
    3
    Devamlı Üye
    Ama cok utanıyorum zaten tövbe ettim bundan sonra ölecene kadar yapmayacağım.Ama yapamam hamama falan gidemem ve banyoya da gird,riyorlar.Çok utandığımdan da söyleryemiyorum.OOf of Allah'ım senyardım et...

    Lütfen Yardım Edin...


  7. 26.Ocak.2011, 00:37
    4
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    Cevap: Gsül ile ilgili yardım edin Lütfen !!

    Alıntı
    Lütfen Yardım Edin...
    bu durumda yardım edeceğimiz ne olabilirki?

    Ya izin alacaksın yada arkadaşın dediği gibi hamama v.s gideceksin.



  8. 26.Ocak.2011, 00:37
    4
    Devamlı Üye
    Alıntı
    Lütfen Yardım Edin...
    bu durumda yardım edeceğimiz ne olabilirki?

    Ya izin alacaksın yada arkadaşın dediği gibi hamama v.s gideceksin.



  9. 26.Ocak.2011, 21:46
    5
    bahadır emin
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ekim.2009
    Üye No: 59587
    Mesaj Sayısı: 292
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Bulunduğu yer: istanbul

    Cevap: Gusül ile ilgili sorunum yardım edin Lütfen !!

    kardeş her gün her gün can mı dayanır buna naptın

    Allah yardım etsin


  10. 26.Ocak.2011, 21:46
    5
    Devamlı Üye
    kardeş her gün her gün can mı dayanır buna naptın

    Allah yardım etsin


  11. 18.Temmuz.2011, 12:04
    6
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,512
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Gusül ile ilgili sorunum yardım edin Lütfen !!

    İSTİMNÂ
    İnsanın elle oynama veya herhangi bir şeyle kendi kendini cinsel yönden tatmin etmesi
    İslâm'a göre kendi kendini tatminin hükmü, kişinin içinde bulunduğu şartlar gözönüne alınmadan değerlendirilemez Bu açıdan, önce insanın biyolojik ve ruhi yaratılışı ve yaşadığı ortamı iyi değerlendirmek gerekir Herşeyi çift çift yaratan yüce Allah, insanı da neslinin devamı ve huzuru için, birbirine kaynaşmaya elverişli ve birbirini çekici iki cins olarak yaratmış ve onların ihtiyaçlarını da karşılıklı yaratmıştır İnsanın bu ihtiyacını giderme yolu olarak evlilik müessesesini helâl ve gerekli kılan Allah Teâlâ, bunun dışındaki yolların insan yaratılışına aykırı olduğunu bildirmiştir İslâm insanları kadın-erkek ayrımı gözetmeksizin evliliğe teşvik ederken evlilik dışı ilişkileri şiddetle cezalandırmaktadır Bekârlığın ortadan kaldırılmasını sürekli öğütleyen İslâm, müslümanlara aralarındaki bekarları evlendirme yükümlülüğünü getirmektedir İslâm'ın teklif etliği toplum modelinde sorumluluk yüklenebileceği erkek ve kadınlar evlenerek yuva kurarlar; evlenmeye gücü yetmeyenler de sabreder ve isteklerine gem yardımcı olması için oruç tutarlar Bu, Hz Peygamber'in bekarlara tavsiye ettiği bir yoldur (Buharî, Savm, 10)
    Ekonomik olarak dayanışmalı bir İslâm toplumunda evlenmeye gücü yetmeyen kişiler de toplumsal dayanışma ve yardımlaşmayla bu olumsuz durumdan kurtulup evlenme imkânı bulacağı muhakkaktır Bekârlığı tercih eden kitle azınlık durumundadır İslâm'da toplum ailelerden meydana gelir Ayrıca islâm toplumunda kadın-erkek ilişkileri en az seviyededir Bu sebeple insanın (bekar dahi olsa) rasgele, okulda, çarşıda, sokakta cinsel yönden huzurlu bir toplumdur Böyle bir toplumda insanın kendi kendini tatmin gibi çirkin bir yola ihtiyaç duymayacağı açıktır Ancak, İslam'ın öngördüğü vasıflardan uzak olan günümüz toplumlarında bir müslümanın durumu ile İslâm toplumunun şartlarını ayrıştırmak gerekir Müslümanlar küfür toplumunda yaşamaktalar, bu sebeple inandıkları değerleri göz ardı edilmekte, hatta ayaklar altına alınmaktadır İnsanlar bu toplumda sokağa çıktıklarında, çarşıda pazarda, işyerinde, okulda otobüste sürekli olarak cinsel saldırılarla karşı karşıyalarHatta birçok (tamamina yakını) müslüman, televizyonun inanmayan bir azınlığın kontrolünde olduğu için evinde dahi bu saldırılara muhataptır Günahtır diye gitmediği, uzak durduğu en çirkin görüntüler oturma odasına, yatak odasına kadar girmiştir Müslüman gençlerin çoğunluğunun da ekonomik yönden zayıf ailelerden gelmesi, günümüz şartlarında evlenmeyi zorlaştıran bir olaydır Böyle bir toplumda, müslümanlar "güçsüz bekârla evlendirme" sorumluluğunu yerine getirmiyor iseler o toplumda yaşamak zorunda olan bir müslümanın kendi kendini tatmin etmesi haram mıdır, helâl mıdır?
    "Onlar, eşleri ve cariyeleri dışında mahrem yerlerini herkesten korurlar Doğrusu bunlar yerilemezler Bu sınırları aşmak isteyenler; işte bunlar, aşın gidenlerdir" (el-Müminûn, 23/5-7) ayeti ile benzer anlam taşıyan (el-Meâric, 71/29-31) ayetlerine göre, bu fiil "sınırları aşmak" "aşırı gitmek" olarak değerlendirilip, haram sayılabilir mi? İslâm âlimlerinin çoğunluğu, buradaki aşırı gitmek sözünden eş ve cariye dışına bir başka kadınla birleşmeyi anlamışlar ve istimnâyı bu birinci derecede haramların arasında saymamışlardır

    "Elle boşalan lânetlidir" hadisi şerifi kesin bir hüküm koyuyor, yasaklıyor Ancak İslâm âlimleri bu hadisin, sahih hadis kitaplarına girecek kadar sağlam senetli olmadığı için, haram-helâl bağlamında delil olmayacağını savunurlar Bazı Hanefî ve Hanbelî âlimleri eşi olmayan birinin, alışkanlık haline getirmemek şartıyla bu sıkıntısını giderebileceği görüşündedirler Ancak bunu, zina tehlikesine düşmemek ve çok fazla zihni meşgul etmemek için açık bırakıları bir zaruret kapısı olarak görmek gerekir Asıl olarak helâl değildir Bunu hiçbir İslâm âlimi savunmamıştır İki tercih arasında kalan bir müslüman zararı daha az olanını tercih etmelidir Bu bir fıkıh kuralıdır Eğer bir müslüman, zina yapabilecek kadar kendi kontrolünü kaybetmişse, daha hafif olan bu yolu tercih eder ve zina tehlikesinden kendisini kurtarır
    İbn Âbidîn bu konuda şu tesbitleri yapar: "Keyfî olarak şehvetini gidermek için el ile menisini getirmek haramdır Ancak şehveti kendisine galebe çalıp da karısı veya cariyesi bulunmazsa, şehvetini teskin için bunu yaptığında günahkâr olmayacağı umulur Hatta Ebu'l-Leys şöyle demiştir: Böyle bir kimse zina edeceğinden korkarsa, el ile meni getirerek şehvetini teskin etmesi vacip olur"
    Başka bir yerde konuya şöyle yer verilir: "El ile meni indirme zinadan korunmak için yapılmışsa bu vacip olur Çünkü daha hafiftir Burada Fethu'l-Kadîr'in ifadesi şöyledir: "Şehveti galebe çalar da, onu teskin için yaparsa cezalanmaması umulur"Mi'râcu'd-Dirâye'de bu bilgilere şu ilâveler yapılmıştır "Ahmed b Hanbel'e ve Şafiî'nin eski görüşüne göre, bu konuda ruhsat vardır Fakat yeni görüşünde haramdır Erkeğin, menisini karısının veya ceriyesinin eli ile indirmesi caizdir" El ile meni indirmeye mekruh denilmesi tenzihen olmalıdır es-Sirâc' adlı eserde şöyle denilmektedir: "Bununla kalbi meşgul edecek derecede fazla olan şehveti teskin etmek ister de, evlenmemiş bekâr olur, ceriyesi de bulunmazsa; yahut bulunup da bir özründen dolayı ona yaklaşamazsa; Ebu'l-Leys; "Böylesine bir vebal olmayacağını umarım" demiştir Ama şehvetini celbetmek için yaparsa günahkâr olur"
    Ahmed b Hanbel meniyi kan aldırmak gibi vücuttan dışarı atılması gereken bir fazlalık olarak görmüştür Bu yüzden zinaya düşme korkusu ve evlenmeye gücü yetmeme hallerinde bunun caiz olduğunu söylemiştir (Yusuf el-Kardavî, el-Halâl ve'l-Harâm, el-Mektebetü'l-İslâmî, 1978, s 166)
    Bu şartlar gözönünde bulundurulacak olursa, elle boşalmanın hükmünü herkes kendi vicdanında daha iyi verebilir Ancak insan fıtratı bunu hoş karşılamaz; yaptıktan sonra pişmanlık duygusu gelen bir fiilin de kesin olarak helalliğine hiçbir müslüman inanamaz ve bu yolu çözüm olarak göremez Haramlar bellidir, helâller bellidir İkisi arasında şüpheli şeyler vardır En güzeli bunlardan uzak durmaktır Nitekim tıp otoriteleri de aşırı alışkanlık haline getirilen istimnânın ruhî ve fizyolojik zararlarını ortaya koymaktadırlar
    Fedakâr KIZMAZ


  12. 18.Temmuz.2011, 12:04
    6
    Üye
    İSTİMNÂ
    İnsanın elle oynama veya herhangi bir şeyle kendi kendini cinsel yönden tatmin etmesi
    İslâm'a göre kendi kendini tatminin hükmü, kişinin içinde bulunduğu şartlar gözönüne alınmadan değerlendirilemez Bu açıdan, önce insanın biyolojik ve ruhi yaratılışı ve yaşadığı ortamı iyi değerlendirmek gerekir Herşeyi çift çift yaratan yüce Allah, insanı da neslinin devamı ve huzuru için, birbirine kaynaşmaya elverişli ve birbirini çekici iki cins olarak yaratmış ve onların ihtiyaçlarını da karşılıklı yaratmıştır İnsanın bu ihtiyacını giderme yolu olarak evlilik müessesesini helâl ve gerekli kılan Allah Teâlâ, bunun dışındaki yolların insan yaratılışına aykırı olduğunu bildirmiştir İslâm insanları kadın-erkek ayrımı gözetmeksizin evliliğe teşvik ederken evlilik dışı ilişkileri şiddetle cezalandırmaktadır Bekârlığın ortadan kaldırılmasını sürekli öğütleyen İslâm, müslümanlara aralarındaki bekarları evlendirme yükümlülüğünü getirmektedir İslâm'ın teklif etliği toplum modelinde sorumluluk yüklenebileceği erkek ve kadınlar evlenerek yuva kurarlar; evlenmeye gücü yetmeyenler de sabreder ve isteklerine gem yardımcı olması için oruç tutarlar Bu, Hz Peygamber'in bekarlara tavsiye ettiği bir yoldur (Buharî, Savm, 10)
    Ekonomik olarak dayanışmalı bir İslâm toplumunda evlenmeye gücü yetmeyen kişiler de toplumsal dayanışma ve yardımlaşmayla bu olumsuz durumdan kurtulup evlenme imkânı bulacağı muhakkaktır Bekârlığı tercih eden kitle azınlık durumundadır İslâm'da toplum ailelerden meydana gelir Ayrıca islâm toplumunda kadın-erkek ilişkileri en az seviyededir Bu sebeple insanın (bekar dahi olsa) rasgele, okulda, çarşıda, sokakta cinsel yönden huzurlu bir toplumdur Böyle bir toplumda insanın kendi kendini tatmin gibi çirkin bir yola ihtiyaç duymayacağı açıktır Ancak, İslam'ın öngördüğü vasıflardan uzak olan günümüz toplumlarında bir müslümanın durumu ile İslâm toplumunun şartlarını ayrıştırmak gerekir Müslümanlar küfür toplumunda yaşamaktalar, bu sebeple inandıkları değerleri göz ardı edilmekte, hatta ayaklar altına alınmaktadır İnsanlar bu toplumda sokağa çıktıklarında, çarşıda pazarda, işyerinde, okulda otobüste sürekli olarak cinsel saldırılarla karşı karşıyalarHatta birçok (tamamina yakını) müslüman, televizyonun inanmayan bir azınlığın kontrolünde olduğu için evinde dahi bu saldırılara muhataptır Günahtır diye gitmediği, uzak durduğu en çirkin görüntüler oturma odasına, yatak odasına kadar girmiştir Müslüman gençlerin çoğunluğunun da ekonomik yönden zayıf ailelerden gelmesi, günümüz şartlarında evlenmeyi zorlaştıran bir olaydır Böyle bir toplumda, müslümanlar "güçsüz bekârla evlendirme" sorumluluğunu yerine getirmiyor iseler o toplumda yaşamak zorunda olan bir müslümanın kendi kendini tatmin etmesi haram mıdır, helâl mıdır?
    "Onlar, eşleri ve cariyeleri dışında mahrem yerlerini herkesten korurlar Doğrusu bunlar yerilemezler Bu sınırları aşmak isteyenler; işte bunlar, aşın gidenlerdir" (el-Müminûn, 23/5-7) ayeti ile benzer anlam taşıyan (el-Meâric, 71/29-31) ayetlerine göre, bu fiil "sınırları aşmak" "aşırı gitmek" olarak değerlendirilip, haram sayılabilir mi? İslâm âlimlerinin çoğunluğu, buradaki aşırı gitmek sözünden eş ve cariye dışına bir başka kadınla birleşmeyi anlamışlar ve istimnâyı bu birinci derecede haramların arasında saymamışlardır

    "Elle boşalan lânetlidir" hadisi şerifi kesin bir hüküm koyuyor, yasaklıyor Ancak İslâm âlimleri bu hadisin, sahih hadis kitaplarına girecek kadar sağlam senetli olmadığı için, haram-helâl bağlamında delil olmayacağını savunurlar Bazı Hanefî ve Hanbelî âlimleri eşi olmayan birinin, alışkanlık haline getirmemek şartıyla bu sıkıntısını giderebileceği görüşündedirler Ancak bunu, zina tehlikesine düşmemek ve çok fazla zihni meşgul etmemek için açık bırakıları bir zaruret kapısı olarak görmek gerekir Asıl olarak helâl değildir Bunu hiçbir İslâm âlimi savunmamıştır İki tercih arasında kalan bir müslüman zararı daha az olanını tercih etmelidir Bu bir fıkıh kuralıdır Eğer bir müslüman, zina yapabilecek kadar kendi kontrolünü kaybetmişse, daha hafif olan bu yolu tercih eder ve zina tehlikesinden kendisini kurtarır
    İbn Âbidîn bu konuda şu tesbitleri yapar: "Keyfî olarak şehvetini gidermek için el ile menisini getirmek haramdır Ancak şehveti kendisine galebe çalıp da karısı veya cariyesi bulunmazsa, şehvetini teskin için bunu yaptığında günahkâr olmayacağı umulur Hatta Ebu'l-Leys şöyle demiştir: Böyle bir kimse zina edeceğinden korkarsa, el ile meni getirerek şehvetini teskin etmesi vacip olur"
    Başka bir yerde konuya şöyle yer verilir: "El ile meni indirme zinadan korunmak için yapılmışsa bu vacip olur Çünkü daha hafiftir Burada Fethu'l-Kadîr'in ifadesi şöyledir: "Şehveti galebe çalar da, onu teskin için yaparsa cezalanmaması umulur"Mi'râcu'd-Dirâye'de bu bilgilere şu ilâveler yapılmıştır "Ahmed b Hanbel'e ve Şafiî'nin eski görüşüne göre, bu konuda ruhsat vardır Fakat yeni görüşünde haramdır Erkeğin, menisini karısının veya ceriyesinin eli ile indirmesi caizdir" El ile meni indirmeye mekruh denilmesi tenzihen olmalıdır es-Sirâc' adlı eserde şöyle denilmektedir: "Bununla kalbi meşgul edecek derecede fazla olan şehveti teskin etmek ister de, evlenmemiş bekâr olur, ceriyesi de bulunmazsa; yahut bulunup da bir özründen dolayı ona yaklaşamazsa; Ebu'l-Leys; "Böylesine bir vebal olmayacağını umarım" demiştir Ama şehvetini celbetmek için yaparsa günahkâr olur"
    Ahmed b Hanbel meniyi kan aldırmak gibi vücuttan dışarı atılması gereken bir fazlalık olarak görmüştür Bu yüzden zinaya düşme korkusu ve evlenmeye gücü yetmeme hallerinde bunun caiz olduğunu söylemiştir (Yusuf el-Kardavî, el-Halâl ve'l-Harâm, el-Mektebetü'l-İslâmî, 1978, s 166)
    Bu şartlar gözönünde bulundurulacak olursa, elle boşalmanın hükmünü herkes kendi vicdanında daha iyi verebilir Ancak insan fıtratı bunu hoş karşılamaz; yaptıktan sonra pişmanlık duygusu gelen bir fiilin de kesin olarak helalliğine hiçbir müslüman inanamaz ve bu yolu çözüm olarak göremez Haramlar bellidir, helâller bellidir İkisi arasında şüpheli şeyler vardır En güzeli bunlardan uzak durmaktır Nitekim tıp otoriteleri de aşırı alışkanlık haline getirilen istimnânın ruhî ve fizyolojik zararlarını ortaya koymaktadırlar
    Fedakâr KIZMAZ


  13. 03.Eylül.2015, 01:36
    7
    Misafir

    Cevap: Gusül ile ilgili sorunum yardım edin Lütfen !!

    Hocam öncelikle hamam yada havuz gibi umuma (halka) açık yerlerde bu denli gizlilik gerektiren bir ibadet yapılmaz yapılmamalıdır. Ayrıca 3 hafta dayanmışsın iki gün dayanabilirsin heralde zira ayıp değil hem kadın hem erkek için doğal bir süreç büyük bir günah olarak tasvir ediliyor ama Allah aşkına kurtulması bukadar kolay günah var mı? Elbette ben de pek dini bütün sayılmam ancak tek bir tavsiye benim yanlışıma gitti az önce elleri yana açarak 360 derece döndüğünde elinin biryere çarpmayacağı yerde perde gerektiğini bu siteden okudum vatandaş HAMAM demiş...


  14. 03.Eylül.2015, 01:36
    7
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Hocam öncelikle hamam yada havuz gibi umuma (halka) açık yerlerde bu denli gizlilik gerektiren bir ibadet yapılmaz yapılmamalıdır. Ayrıca 3 hafta dayanmışsın iki gün dayanabilirsin heralde zira ayıp değil hem kadın hem erkek için doğal bir süreç büyük bir günah olarak tasvir ediliyor ama Allah aşkına kurtulması bukadar kolay günah var mı? Elbette ben de pek dini bütün sayılmam ancak tek bir tavsiye benim yanlışıma gitti az önce elleri yana açarak 360 derece döndüğünde elinin biryere çarpmayacağı yerde perde gerektiğini bu siteden okudum vatandaş HAMAM demiş...


  15. 16.Eylül.2015, 16:21
    8
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,332
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Gusül ile ilgili sorunum

    Havuz gibi Deniz gibi yerlerde yıkanmak yani gusletmek caizdir. Bunun dini hiç bir sakıncası yok.
    Yıkanmak ile gusül almak arasında ne gibi bir fark var ki sakıncalı olsun


  16. 16.Eylül.2015, 16:21
    8
    Moderatör
    Havuz gibi Deniz gibi yerlerde yıkanmak yani gusletmek caizdir. Bunun dini hiç bir sakıncası yok.
    Yıkanmak ile gusül almak arasında ne gibi bir fark var ki sakıncalı olsun





+ Yorum Gönder