Konusunu Oylayın.: Cünüp gezmenin dezavantajları

5 üzerinden 4.00 | Toplam : 4 kişi
Cünüp gezmenin dezavantajları
  1. 24.Ocak.2011, 19:46
    1
    ikindi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Kasım.2010
    Üye No: 80576
    Mesaj Sayısı: 323
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cünüp gezmenin dezavantajları






    Cünüp gezmenin dezavantajları Mumsema arkadaslar kusura bakmayin türkcem yeterli olmadindan "dezavantaj" yazdim ama siz ne demek istedimi anlamisinizdir


  2. 24.Ocak.2011, 19:46
    1
    Devamlı Üye



  3. 24.Ocak.2011, 19:58
    2
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    Cevap: Cünnüp gezmenin dezavantajlari?




    cenabet kalmanın sakıncası yok kardeşim ama vakit namazı gelince yıkanmak farz olur. Yani iki vakit arası cünüp kalınabilir.
    Cünüpken, ağzını yıkadıktan sonra yemek yenebilir su içilebilir çalışılabilir

    mesela:
    akşam eşiyle birlikte olan birinin sabah ezanına kadar yıkanma mecburiyeti yok. ezan okununca/namaz vakti girince yıkanması farz olur.

    Bu demek değilki cünüp kalın bir vaikt boyunca yıkanmayın
    tam aksine erken yıkanmak daha iyidir/tavsiyemiz budur.

    Sonuç: iki vakit arası cunup kalmakta sakınca yok fakat yıkanmak daha güzel olur

    Mumsema




    Gusül Etmesi Gerekenlere Haram Olan Şeyler:
    Kendilerine gusül farz olanlara-hayız ve nifas halindeki kadınlar da aynı hükme tabidir- gusletmeden önce haram olan şeyler şunlardır:
    1) Namaz kılmak, tilavet secdesi yapmak. Bir ayet olsa bile, Kur'an niyeti ile Kur'an okumak. Yalnız hamd ve dua ile ilgili ayetleri, dua ve zikir niyeti ile okumak caizdir. Cünüb veya adet halinde olan bir kadının dua niyeti ile Fatiha Suresini okuması caizdir.
    Yine bu durumda olan kimsenin çocuklara Kur'an ayetlerini kelime kelime öğretmesi de caizdir. Şehadet kelimesini söylemek, tesbih ve tekbir getirmek yine caizdir.
    2) Kur'an-ı Kerim’e, bir veya yarım ayet olsa bile, el sürmek ve Mushaf-ı Şerif'i tutmak haramdır. Ancak Kur'an'a yapıştırılmamış olan bir kılıf, bir mahfaza ve sandık içinde onu taşımak ve onu dış taraftan tutmak caizdir.
    3) Kabe'yi tavaf etmek ve bir zaruret olmadığı halde bir mescide girmek veya içinden geçmek. Fakat zaruret hali olursa, geçilebilir. Bir kimsenin evinin kapısı, mescidin içine doğru açılsa ve evine girip yıkanmak için mescit içinden geçmek zorunda kalsa, o kimse mescit içinden geçerek evine girer ve yıkanır. Bu bir mecburiyet halidir. Mescit içinde uyurken ihtilam olan kimse, dışarıya çıkmak için teyemmüm eder; fakat bu teyemmüm ile Kur'ân okuyamaz, namaz da kılamaz.
    4) Üzerinde ayeti kerime yazılı bulunan bir levhayı veya bir parayı el ile tutmak.

    Boy abdesti almak gerektiği halde yıkanmamanın hükmü nedir?
    Bir mü'min, su iktiza ettiğinde, o haliyle en çok bir namaz vaktini kaçırmayacak kadar kalabilir. Ama bu en son limittir. Zira namazı kaçırmak haramdır. Burada esas olan ise, ilk fırsatta o halden kurtulmaktır.
    Bir hadislerinde Efendimiz (s.a.s.) böyle bir durumda namaz abdesti gibi abdest alıp yatmayı tavsiye ediyor.( Buharî, Gusül, 26) Hz. Aişe validemizin "Su iktiza edince yer, içer ve otururdu." şeklindeki ifadeleri de, hadis şerhlerinde abdest alıp, elini-ağzını yıkadıktan sonraya hamledilir. Yalnız bir defasında Nebiler Serveri -ihtimal ki ümmete talim için- mescide çıktı, ön safa kadar geldiğinde hızla geri döndü ve hücre-yi saadetlerine girdi. Bir müddet sonra çıktığında başından sular damlıyordu.( Buharî, Gusül, 17.) Belki Allah Resulü, bununla ümmete her şeyi göstermek istiyor, böyle bir durumda unutarak camiye girmenin bir mahzur teşkil etmeyeceğini gösteriyordu.
    Bir başka defasında da kendisini görünce kaçan Ebu Hureyre'ye daha sonra bunun sebebini soruyor. "Necistim ya Resulallah!" cevabını alınca "Sübhanallah! Hiç mü'min necis olur mu?" (Buharî, Gusül, 23) buyuruyor ve âdeta bu durumda da cemaat içinde oturulabileceğini vurguluyor.
    Hz. Aişe validemizin ifadeleriyle Allah Resulü (s.a.s), hanımı aybaşı halinde iken Hz. Aişe (r.anha)'nin dizine başını kor, yanına oturur, örtüsünü de üzerine alırdı.( Buharî, Hayz, 2.)
    Ayrıca çok önemli gördüğümüz bir hususa dikkatleri çekmek istiyoruz: İnsanı, maddî sebepler itibarıyla Allah’ın sıyanetinden (koruması) çıkarabilecek bazı hâller vardır. Erkekler için cünüp olma hâli de bunlardan biri sayılabilir. Bu hâlden kurtulmak iradî olduğu için, insanın yıkanmasını tehir etmesi, ilâhî sıyaneti inkıtaya uğratabilir. Onun için bu hâli fazla uzatmamak ve hemen o hâlden kurtulmak gerekir. Zira bu, hadisin ifadesiyle kanın aktığı mecrada dolaşan şeytan ve emsali varlıklar için en müsait bir zemin ve vasattır.


  4. 24.Ocak.2011, 19:58
    2
    Feseyekfikehumullah



    cenabet kalmanın sakıncası yok kardeşim ama vakit namazı gelince yıkanmak farz olur. Yani iki vakit arası cünüp kalınabilir.
    Cünüpken, ağzını yıkadıktan sonra yemek yenebilir su içilebilir çalışılabilir

    mesela:
    akşam eşiyle birlikte olan birinin sabah ezanına kadar yıkanma mecburiyeti yok. ezan okununca/namaz vakti girince yıkanması farz olur.

    Bu demek değilki cünüp kalın bir vaikt boyunca yıkanmayın
    tam aksine erken yıkanmak daha iyidir/tavsiyemiz budur.

    Sonuç: iki vakit arası cunup kalmakta sakınca yok fakat yıkanmak daha güzel olur

    Mumsema




    Gusül Etmesi Gerekenlere Haram Olan Şeyler:
    Kendilerine gusül farz olanlara-hayız ve nifas halindeki kadınlar da aynı hükme tabidir- gusletmeden önce haram olan şeyler şunlardır:
    1) Namaz kılmak, tilavet secdesi yapmak. Bir ayet olsa bile, Kur'an niyeti ile Kur'an okumak. Yalnız hamd ve dua ile ilgili ayetleri, dua ve zikir niyeti ile okumak caizdir. Cünüb veya adet halinde olan bir kadının dua niyeti ile Fatiha Suresini okuması caizdir.
    Yine bu durumda olan kimsenin çocuklara Kur'an ayetlerini kelime kelime öğretmesi de caizdir. Şehadet kelimesini söylemek, tesbih ve tekbir getirmek yine caizdir.
    2) Kur'an-ı Kerim’e, bir veya yarım ayet olsa bile, el sürmek ve Mushaf-ı Şerif'i tutmak haramdır. Ancak Kur'an'a yapıştırılmamış olan bir kılıf, bir mahfaza ve sandık içinde onu taşımak ve onu dış taraftan tutmak caizdir.
    3) Kabe'yi tavaf etmek ve bir zaruret olmadığı halde bir mescide girmek veya içinden geçmek. Fakat zaruret hali olursa, geçilebilir. Bir kimsenin evinin kapısı, mescidin içine doğru açılsa ve evine girip yıkanmak için mescit içinden geçmek zorunda kalsa, o kimse mescit içinden geçerek evine girer ve yıkanır. Bu bir mecburiyet halidir. Mescit içinde uyurken ihtilam olan kimse, dışarıya çıkmak için teyemmüm eder; fakat bu teyemmüm ile Kur'ân okuyamaz, namaz da kılamaz.
    4) Üzerinde ayeti kerime yazılı bulunan bir levhayı veya bir parayı el ile tutmak.

    Boy abdesti almak gerektiği halde yıkanmamanın hükmü nedir?
    Bir mü'min, su iktiza ettiğinde, o haliyle en çok bir namaz vaktini kaçırmayacak kadar kalabilir. Ama bu en son limittir. Zira namazı kaçırmak haramdır. Burada esas olan ise, ilk fırsatta o halden kurtulmaktır.
    Bir hadislerinde Efendimiz (s.a.s.) böyle bir durumda namaz abdesti gibi abdest alıp yatmayı tavsiye ediyor.( Buharî, Gusül, 26) Hz. Aişe validemizin "Su iktiza edince yer, içer ve otururdu." şeklindeki ifadeleri de, hadis şerhlerinde abdest alıp, elini-ağzını yıkadıktan sonraya hamledilir. Yalnız bir defasında Nebiler Serveri -ihtimal ki ümmete talim için- mescide çıktı, ön safa kadar geldiğinde hızla geri döndü ve hücre-yi saadetlerine girdi. Bir müddet sonra çıktığında başından sular damlıyordu.( Buharî, Gusül, 17.) Belki Allah Resulü, bununla ümmete her şeyi göstermek istiyor, böyle bir durumda unutarak camiye girmenin bir mahzur teşkil etmeyeceğini gösteriyordu.
    Bir başka defasında da kendisini görünce kaçan Ebu Hureyre'ye daha sonra bunun sebebini soruyor. "Necistim ya Resulallah!" cevabını alınca "Sübhanallah! Hiç mü'min necis olur mu?" (Buharî, Gusül, 23) buyuruyor ve âdeta bu durumda da cemaat içinde oturulabileceğini vurguluyor.
    Hz. Aişe validemizin ifadeleriyle Allah Resulü (s.a.s), hanımı aybaşı halinde iken Hz. Aişe (r.anha)'nin dizine başını kor, yanına oturur, örtüsünü de üzerine alırdı.( Buharî, Hayz, 2.)
    Ayrıca çok önemli gördüğümüz bir hususa dikkatleri çekmek istiyoruz: İnsanı, maddî sebepler itibarıyla Allah’ın sıyanetinden (koruması) çıkarabilecek bazı hâller vardır. Erkekler için cünüp olma hâli de bunlardan biri sayılabilir. Bu hâlden kurtulmak iradî olduğu için, insanın yıkanmasını tehir etmesi, ilâhî sıyaneti inkıtaya uğratabilir. Onun için bu hâli fazla uzatmamak ve hemen o hâlden kurtulmak gerekir. Zira bu, hadisin ifadesiyle kanın aktığı mecrada dolaşan şeytan ve emsali varlıklar için en müsait bir zemin ve vasattır.


  5. 24.Ocak.2011, 20:00
    3
    ikindi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Kasım.2010
    Üye No: 80576
    Mesaj Sayısı: 323
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4

    Cevap: Cünnüp gezmenin dezavantajlari?

    peki diyelimki sabah kalktim ve islaklik fark ettim. ama okulada gec kaliyorum. neyse gusül almadan ciktim ve yolda vefaat ettim. cenabet ölürse insan birsey oluyormu?


  6. 24.Ocak.2011, 20:00
    3
    Devamlı Üye
    peki diyelimki sabah kalktim ve islaklik fark ettim. ama okulada gec kaliyorum. neyse gusül almadan ciktim ve yolda vefaat ettim. cenabet ölürse insan birsey oluyormu?


  7. 24.Ocak.2011, 20:01
    4
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    Cevap: Cünnüp gezmenin dezavantajlari?

    Cünüplükte fazla beklememek ve ilk namaz vaktinden önce gusül abdesti almak gerekmektedir. Bir namaz vaktini hiçbir özür yokken cünüp geçiren kimse sorumlu duruma düşer. Çünkü bu şekilde namaz kılamayacağı için namazı kazaya kalmış olur ve buda o kişiyi mesul kılar.
    Kişi cünüb olarak ölmesi günah değildir. Bir zaruretten dolayı kişi yıkanmadan defnedilebilir. Nitekim şehitler cünüb de olsa yıkanmadan defnedilir.

    Ancak cünüp olarak ölmek ile abdestli ölmek aynı değildir. Bu nedenle her zaman ölme ihtimaline göre abdestli veya en azından gusül abdestli olmaya dikkat etmek gerekir.
    Selam ve dua ile...


  8. 24.Ocak.2011, 20:01
    4
    Feseyekfikehumullah
    Cünüplükte fazla beklememek ve ilk namaz vaktinden önce gusül abdesti almak gerekmektedir. Bir namaz vaktini hiçbir özür yokken cünüp geçiren kimse sorumlu duruma düşer. Çünkü bu şekilde namaz kılamayacağı için namazı kazaya kalmış olur ve buda o kişiyi mesul kılar.
    Kişi cünüb olarak ölmesi günah değildir. Bir zaruretten dolayı kişi yıkanmadan defnedilebilir. Nitekim şehitler cünüb de olsa yıkanmadan defnedilir.

    Ancak cünüp olarak ölmek ile abdestli ölmek aynı değildir. Bu nedenle her zaman ölme ihtimaline göre abdestli veya en azından gusül abdestli olmaya dikkat etmek gerekir.
    Selam ve dua ile...


  9. 14.Mart.2014, 00:42
    5
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Cünnüp gezmenin dezavantajlari?

    insan cenabet ölürse ne olur

    Namaz vaktini kaçırmaya sebep olmayan cünüplük ile ölen kişi normal ölen kişi gibi bir günahı yoktur.
    Ama cünüp gezip namaz kaçıran biri cünüp öldüğünde hesaba çekilecektir.


  10. 14.Mart.2014, 00:42
    5
    Moderatör
    insan cenabet ölürse ne olur

    Namaz vaktini kaçırmaya sebep olmayan cünüplük ile ölen kişi normal ölen kişi gibi bir günahı yoktur.
    Ama cünüp gezip namaz kaçıran biri cünüp öldüğünde hesaba çekilecektir.





+ Yorum Gönder