Konusunu Oylayın.: Konut kredisi kullanmak uygun olur mu

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Konut kredisi kullanmak uygun olur mu
  1. 20.Ocak.2011, 10:15
    1
    biyolog
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Ocak.2011
    Üye No: 83170
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 39

    Konut kredisi kullanmak uygun olur mu






    Konut kredisi kullanmak uygun olur mu Mumsema ben devlet memuruyum kirada oturuyorum ev almak istiyorum
    konut kredisi kullanmam uygun olurmu


  2. 20.Ocak.2011, 10:15
    1
    Üye



    ben devlet memuruyum kirada oturuyorum ev almak istiyorum
    konut kredisi kullanmam uygun olurmu


    Benzer Konular

    - Konut kredisi ve faiz

    - Ev alırken konut kredisi kullanmak caiz mi?

    - İslamda konut kredisi harammı?

    - Konut kredisi ile ev almak harammıdır

    - Konut kredisi almak caiz midir?

  3. 20.Ocak.2011, 10:18
    2
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: konut kredisi




    Faiz girerse işin içine asla caz değildir..Ama bu katılım bankaları var onlar size direkt para vermiyor, ticaret usulü çalışıyorlar o bankalarla görüşebilirsiniz...Selametle...


  4. 20.Ocak.2011, 10:18
    2
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli



    Faiz girerse işin içine asla caz değildir..Ama bu katılım bankaları var onlar size direkt para vermiyor, ticaret usulü çalışıyorlar o bankalarla görüşebilirsiniz...Selametle...


  5. 20.Ocak.2011, 10:25
    3
    biyolog
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Ocak.2011
    Üye No: 83170
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 39

    Yanıt: konut kredisi

    araştırdım ama onlarında sistemi aynı 60 liralık evi 90 a satıyorlar ama
    helal diyorlar


  6. 20.Ocak.2011, 10:25
    3
    Üye
    araştırdım ama onlarında sistemi aynı 60 liralık evi 90 a satıyorlar ama
    helal diyorlar


  7. 20.Ocak.2011, 10:35
    4
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    Yanıt: konut kredisi

    Alıntı
    araştırdım ama onlarında sistemi aynı 60 liralık evi 90 a satıyorlar ama
    helal diyorlar


    market sahibi malı toptancıdan alır 1 liraya satar 2 liraya ki kârı çıksın.İşte buda öyle birşey adam alıyor bankadan evi sana kârına satıyor.



  8. 20.Ocak.2011, 10:35
    4
    Devamlı Üye
    Alıntı
    araştırdım ama onlarında sistemi aynı 60 liralık evi 90 a satıyorlar ama
    helal diyorlar


    market sahibi malı toptancıdan alır 1 liraya satar 2 liraya ki kârı çıksın.İşte buda öyle birşey adam alıyor bankadan evi sana kârına satıyor.



  9. 20.Ocak.2011, 10:55
    5
    ravza 2
    ALLAH C.C garip bir kulu

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Ocak.2010
    Üye No: 72957
    Mesaj Sayısı: 2,194
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 31

    Yanıt: konut kredisi

    market sahibi malı toptancıdan alır 1 liraya satar 2 liraya ki kârı çıksın.İşte buda öyle birşey adam alıyor bankadan evi sana kârına satıyor. .alıp satmakmı faizmi burada biraz düşünmek gerek bende bu konuları çok inceliyorum ama işin içinden çıkamadım maalesef borsada islami şirketlerden oynarsan caiz olmazsa haram bunun hepsi haramdır öyleyse içimizdeki sesemi kulak verelim biraz sağduyulu olalım


  10. 20.Ocak.2011, 10:55
    5
    ravza 2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ALLAH C.C garip bir kulu
    market sahibi malı toptancıdan alır 1 liraya satar 2 liraya ki kârı çıksın.İşte buda öyle birşey adam alıyor bankadan evi sana kârına satıyor. .alıp satmakmı faizmi burada biraz düşünmek gerek bende bu konuları çok inceliyorum ama işin içinden çıkamadım maalesef borsada islami şirketlerden oynarsan caiz olmazsa haram bunun hepsi haramdır öyleyse içimizdeki sesemi kulak verelim biraz sağduyulu olalım


  11. 20.Ocak.2011, 10:57
    6
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    Yanıt: konut kredisi

    onlar faiz olarak satmıyor malı alıyorlar sonra size kârına satıyorlar.Benim bildiğim bu.Yani faiz girmiyor.


  12. 20.Ocak.2011, 10:57
    6
    Devamlı Üye
    onlar faiz olarak satmıyor malı alıyorlar sonra size kârına satıyorlar.Benim bildiğim bu.Yani faiz girmiyor.


  13. 20.Ocak.2011, 11:00
    7
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: konut kredisi

    Alıntı
    onlar faiz olarak satmıyor malı alıyorlar sonra size kârına satıyorlar.Benim bildiğim bu.Yani faiz girmiyor.
    Aynen dediğiniz gibi kardeşim..Bu durumda faiz yok, ticaret usulü kar payını alıyor banka, buda caizdir..Bir miktar Para verip sonra şu kadar fazla miktarda ödeyeksin denirse o faiz olur...



  14. 20.Ocak.2011, 11:00
    7
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    onlar faiz olarak satmıyor malı alıyorlar sonra size kârına satıyorlar.Benim bildiğim bu.Yani faiz girmiyor.
    Aynen dediğiniz gibi kardeşim..Bu durumda faiz yok, ticaret usulü kar payını alıyor banka, buda caizdir..Bir miktar Para verip sonra şu kadar fazla miktarda ödeyeksin denirse o faiz olur...



  15. 20.Ocak.2011, 11:27
    8
    biyolog
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Ocak.2011
    Üye No: 83170
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 39

    Yanıt: konut kredisi

    ravza2 haklısın onlarda faize göre kar koyuyorlar kar etsinler
    ama mantık faizle aynı aslında


  16. 20.Ocak.2011, 11:27
    8
    Üye
    ravza2 haklısın onlarda faize göre kar koyuyorlar kar etsinler
    ama mantık faizle aynı aslında


  17. 20.Ocak.2011, 11:50
    9
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: konut kredisi

    İyi kardeş sen aklndaki fetvayı alamadığın için pek tatmin etmedi cevaplar heralde..Allah faize bulaştırmasın ne diyelim...


  18. 20.Ocak.2011, 11:50
    9
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    İyi kardeş sen aklndaki fetvayı alamadığın için pek tatmin etmedi cevaplar heralde..Allah faize bulaştırmasın ne diyelim...


  19. 20.Ocak.2011, 12:02
    10
    muhasebeci
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 05.Mart.2009
    Üye No: 47186
    Mesaj Sayısı: 204
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 35

    Yanıt: konut kredisi

    bir arkadaşım haram helalle ılgısı yok.ama adam bu katılım bankasından yok faızsız kredı veren bankalardan allah razı olsun dıyo.dıger tum bankaların verdıgı faızden yuzde 2-3 fazla faız verıyo dıyo devamlı parası orda.
    yan ıanlıcagınız deıdgınız bankalarda kokune kadar faıze gırmıstır.ve kım gercekten ordan para alıpta kendını bu faız degıl paranın hakkı dıye kandırıyosa bence dınden cıkıcak kadar buyuk kufurdur.faızın kralını verıyolar aptallık yapmayın yada ısınıze gelıyo faız yıyıp yok bu paranın hakkı demek


  20. 20.Ocak.2011, 12:02
    10
    muhasebeci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    bir arkadaşım haram helalle ılgısı yok.ama adam bu katılım bankasından yok faızsız kredı veren bankalardan allah razı olsun dıyo.dıger tum bankaların verdıgı faızden yuzde 2-3 fazla faız verıyo dıyo devamlı parası orda.
    yan ıanlıcagınız deıdgınız bankalarda kokune kadar faıze gırmıstır.ve kım gercekten ordan para alıpta kendını bu faız degıl paranın hakkı dıye kandırıyosa bence dınden cıkıcak kadar buyuk kufurdur.faızın kralını verıyolar aptallık yapmayın yada ısınıze gelıyo faız yıyıp yok bu paranın hakkı demek


  21. 20.Ocak.2011, 12:26
    11
    biyolog
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Ocak.2011
    Üye No: 83170
    Mesaj Sayısı: 6
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 39

    Yanıt: konut kredisi

    bir arkadaşım haram helalle ılgısı yok.ama adam bu katılım bankasından yok faızsız kredı veren bankalardan allah razı olsun dıyo.dıger tum bankaların verdıgı faızden yuzde 2-3 fazla faız verıyo dıyo devamlı parası orda.
    yan ıanlıcagınız deıdgınız bankalarda kokune kadar faıze gırmıstır.ve kım gercekten ordan para alıpta kendını bu faız degıl paranın hakkı dıye kandırıyosa bence dınden cıkıcak kadar buyuk kufurdur.faızın kralını verıyolar aptallık yapmayın yada ısınıze gelıyo faız yıyıp yok bu paranın hakkı demek
    muhasebeci kardeş benimde anlatmak istediğim buydu islami bankayız diye insanların kandırılması bunlaramı güveneceğiz inanın bilemiyorum


  22. 20.Ocak.2011, 12:26
    11
    Üye
    bir arkadaşım haram helalle ılgısı yok.ama adam bu katılım bankasından yok faızsız kredı veren bankalardan allah razı olsun dıyo.dıger tum bankaların verdıgı faızden yuzde 2-3 fazla faız verıyo dıyo devamlı parası orda.
    yan ıanlıcagınız deıdgınız bankalarda kokune kadar faıze gırmıstır.ve kım gercekten ordan para alıpta kendını bu faız degıl paranın hakkı dıye kandırıyosa bence dınden cıkıcak kadar buyuk kufurdur.faızın kralını verıyolar aptallık yapmayın yada ısınıze gelıyo faız yıyıp yok bu paranın hakkı demek
    muhasebeci kardeş benimde anlatmak istediğim buydu islami bankayız diye insanların kandırılması bunlaramı güveneceğiz inanın bilemiyorum


  23. 20.Ocak.2011, 12:30
    12
    aziz83
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 29.Ağustos.2010
    Üye No: 78582
    Mesaj Sayısı: 754
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Yanıt: konut kredisi

    Alıntı
    bir arkadaşım haram helalle ılgısı yok.ama adam bu katılım bankasından yok faızsız kredı veren bankalardan allah razı olsun dıyo.dıger tum bankaların verdıgı faızden yuzde 2-3 fazla faız verıyo dıyo devamlı parası orda.
    yan ıanlıcagınız deıdgınız bankalarda kokune kadar faıze gırmıstır.ve kım gercekten ordan para alıpta kendını bu faız degıl paranın hakkı dıye kandırıyosa bence dınden cıkıcak kadar buyuk kufurdur.faızın kralını verıyolar aptallık yapmayın yada ısınıze gelıyo faız yıyıp yok bu paranın hakkı demek

    Kardeşim kurumların kişisel yaptığı hataları islama mal etmemek gerekir. İslam fıkhına göre kar-zarar hesabına göre yapılan alışverişle caizdir. Bunu yapan bankada olsa aynı, market, dükkan olsa da aynı..Dediğiniz kurumun hatası onları bağlar, İslam fıkhının fetvasını zedelemez..Öyle bilgi sahibi olmadanda fikir olmak ve Ehl-i sünnet alimlerimize, hocalarımıza da laf atarken dikkatli olmanızı öneririm..Selametle...



  24. 20.Ocak.2011, 12:30
    12
    aziz83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Alıntı
    bir arkadaşım haram helalle ılgısı yok.ama adam bu katılım bankasından yok faızsız kredı veren bankalardan allah razı olsun dıyo.dıger tum bankaların verdıgı faızden yuzde 2-3 fazla faız verıyo dıyo devamlı parası orda.
    yan ıanlıcagınız deıdgınız bankalarda kokune kadar faıze gırmıstır.ve kım gercekten ordan para alıpta kendını bu faız degıl paranın hakkı dıye kandırıyosa bence dınden cıkıcak kadar buyuk kufurdur.faızın kralını verıyolar aptallık yapmayın yada ısınıze gelıyo faız yıyıp yok bu paranın hakkı demek

    Kardeşim kurumların kişisel yaptığı hataları islama mal etmemek gerekir. İslam fıkhına göre kar-zarar hesabına göre yapılan alışverişle caizdir. Bunu yapan bankada olsa aynı, market, dükkan olsa da aynı..Dediğiniz kurumun hatası onları bağlar, İslam fıkhının fetvasını zedelemez..Öyle bilgi sahibi olmadanda fikir olmak ve Ehl-i sünnet alimlerimize, hocalarımıza da laf atarken dikkatli olmanızı öneririm..Selametle...






+ Yorum Gönder