Konusunu Oylayın.: Namaz ile ilgili bir sorum var?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Namaz ile ilgili bir sorum var?
  1. 19.Ocak.2011, 20:54
    13
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    Yanıt: Namaz ile ilgili bir sorum var;

    reklam


    Yanıt: Namaz ile ilgili bir sorum var; isimli yazı www.Mumsema.comYanıt: Namaz ile ilgili bir sorum var;
    Alıntı
    yaşlar akar gözlerinden , yüreği bu merhamet karşısında ezilir çocuğun ..
    İşte buna bakıpda şu karşılaştırmayı yaparsak imanımızı biraz daha kuvvetli hale getirebiliriz.

    ''Allah (c.c.) nin şefkati dünyadaki gelmiş geçmiş tüm annelerin şefkatinden'de fazladır.''

    Hikaye için Allah (c.c.) razı olsun kardeşim.


  2. 19.Ocak.2011, 20:54
    13
    Devamlı Üye
    reklam


    Alıntı
    yaşlar akar gözlerinden , yüreği bu merhamet karşısında ezilir çocuğun ..
    İşte buna bakıpda şu karşılaştırmayı yaparsak imanımızı biraz daha kuvvetli hale getirebiliriz.

    ''Allah (c.c.) nin şefkati dünyadaki gelmiş geçmiş tüm annelerin şefkatinden'de fazladır.''

    Hikaye için Allah (c.c.) razı olsun kardeşim.


  3. 18.Şubat.2011, 04:56
    14
    Zeineb
    Küllinefsin zaikatül mevt

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 07.Ocak.2011
    Üye No: 82948
    Mesaj Sayısı: 214
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 30

    Namaz ile ilgili birkaç sorum var idi

    reklam


    Selamun Aleyküm.
    Ben bazen namazı kaç rekat kıldığımı unutuyorum, 4 rekatlık bir namazı bazen 5 rekat kılıyorum ne olur ne olmaz diye.
    Namazımı bozar mı bu?

    Bir de 1 aydır çok mutluydum, namazdayken aşırı bir huzur vardı üzerimde.
    Rabbimden birşey istedim Mevlid gecesinde, o da lutfetti bana, hem de fazlasıyla.
    O verdiği şey belki çok hayırlıdır bilmiyorum ama, bu seferde niye verdi diye çok üzüldüm, belki sabretmeliydim, sınavdı belki de bu benim için belki ve bu dünyada verdi, öbür dünyamdan olacağım diye korkar oldum.
    O yüzden namazdayken o huzur yok içimde eskisi gibi.
    Hergün yüzlerce salavat getirmek için didinen, sevinen ben, şimdi salavat deyince isteksiz olur oldum.
    Nankörüm diye saatlerce ağlıyorum bu sefer.
    Verince hemen şımardın, şükretmeyi unuttun, görevlerini unuttun diye paralıyorum kendimi.
    Bunun nedeni nedir?
    Daha önce hiç böyle birşey yaşamadım.
    Öyle ki karamsar oldum artık, herşeye ümitsiz bakıyorum.
    Çocukca ama, kedim bile gelmedi bugün yemek yemeğe, kuşlar bir tane bile arpa yememişler, bir damla su içmemişler.
    Hepsi bir gün içinde olunca, iyice korkar oldum Rabbimden.
    Oysa ben Onu çok seviyorum, önümdeki engel kalksa da gitsem Ona.
    Her rekattan sonra ağlıyorum sevgini koy kalbime diye, olmuyor.
    Ben sanırım o şeyi istemekle hata ettim.

    Dipnot: Ben böyle uzun uzun, dertlene dertlene yazıyorum, sorudan çok kardeş ziyareti gibi oluyor ama, bunları anlatabileceğim kimsem yok sizden başka.Sizleri de bir kardeş olarak görüyorum. Ne varsa kalbimde döküyorum üzüntümden, hakkınızı helal ediniz.


  4. 18.Şubat.2011, 04:56
    14
    Küllinefsin zaikatül mevt
    reklam


    Selamun Aleyküm.
    Ben bazen namazı kaç rekat kıldığımı unutuyorum, 4 rekatlık bir namazı bazen 5 rekat kılıyorum ne olur ne olmaz diye.
    Namazımı bozar mı bu?

    Bir de 1 aydır çok mutluydum, namazdayken aşırı bir huzur vardı üzerimde.
    Rabbimden birşey istedim Mevlid gecesinde, o da lutfetti bana, hem de fazlasıyla.
    O verdiği şey belki çok hayırlıdır bilmiyorum ama, bu seferde niye verdi diye çok üzüldüm, belki sabretmeliydim, sınavdı belki de bu benim için belki ve bu dünyada verdi, öbür dünyamdan olacağım diye korkar oldum.
    O yüzden namazdayken o huzur yok içimde eskisi gibi.
    Hergün yüzlerce salavat getirmek için didinen, sevinen ben, şimdi salavat deyince isteksiz olur oldum.
    Nankörüm diye saatlerce ağlıyorum bu sefer.
    Verince hemen şımardın, şükretmeyi unuttun, görevlerini unuttun diye paralıyorum kendimi.
    Bunun nedeni nedir?
    Daha önce hiç böyle birşey yaşamadım.
    Öyle ki karamsar oldum artık, herşeye ümitsiz bakıyorum.
    Çocukca ama, kedim bile gelmedi bugün yemek yemeğe, kuşlar bir tane bile arpa yememişler, bir damla su içmemişler.
    Hepsi bir gün içinde olunca, iyice korkar oldum Rabbimden.
    Oysa ben Onu çok seviyorum, önümdeki engel kalksa da gitsem Ona.
    Her rekattan sonra ağlıyorum sevgini koy kalbime diye, olmuyor.
    Ben sanırım o şeyi istemekle hata ettim.

    Dipnot: Ben böyle uzun uzun, dertlene dertlene yazıyorum, sorudan çok kardeş ziyareti gibi oluyor ama, bunları anlatabileceğim kimsem yok sizden başka.Sizleri de bir kardeş olarak görüyorum. Ne varsa kalbimde döküyorum üzüntümden, hakkınızı helal ediniz.


  5. 18.Şubat.2011, 08:25
    15
    hbevci
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Mart.2010
    Üye No: 74674
    Mesaj Sayısı: 630
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7
    Yaş: 33
    Bulunduğu yer: izmir

    Cevap: Namaz ile ilgili birkaç sorum var idi

    vealeyküm selam.
    1.Soruya cevaben...
    Alıntı
    Yine: Üç rekat mı, dört rekat mı kıldığında şübhelenip durulsa, veya Fatiha okunduktan sonra hangi surenin okunacağı üzerinde düşünülse, yine sehiv secdeleri gerekir. Çünkü bu durumlarda vacib geciktirilmiş olur.
    Bir rüknü veya bir vacibi yerine getirirken meydana gelecek bir dalgınlık ve bir düşünce ise, sehiv secdelerini gerektirmez. Tam bir kalb huzuru ile namaz kılmak, öyle herkese nasib olacak bir fazilet değildir.


    346- Bir kimse, kıldığı bir namazın rekatlarında şübhelense bakılır: Eğe bu şübhe kendisine ömründe ilk kez olmuşsa, o namazı yeniden kılar. Fakat birkaç defa olmuşsa araştırır ve kanaatine göre hüküm verir. Namazı yeniden kılması icab etmez. Araştırmada kalbin şahidliği yeterlidir.

    Örnek: Sabah namazını kılarken bir rekat mı kıldım, iki rekat mı? diye şübhelenip de bir rekat kılmış olduğuna kalben hüküm verse, ihtiyaten buna bir rekat daha ilave eder. Bu husustaki tereddütlerinden dolayı da sehiv secdeleri yapar. Aksine olarak iki rekat kılmış olduğuna hüküm verdiği takdirde oturur. Teşehhüdden ve selamdan sonra sehiv secdelerini yapar. Hiç birine karar veremediği takdirde de, az olanı esas alır, çünkü az olanda kesinlik vardır. Bu durumda bir rekat daha kılar; ancak bu takdirde şübhelendiği rekatin sonunda oturur. Ondan sonra kalkıp o bir rekatı kılar. Çünkü önce iki rekat kılmış olması ihtimali vardır. Bu takdirde de namazın sonunda sehiv secdelerini yapar.

    347- Dört rekatlı bir namaza başlamış olan kimse, kıldığı rekatın birinci rekat mı, ikinci rekat mı? olduğunda şübhe edip bir tarafı seçemezse, kendisini bir rekat kılmış sayar ve her bir rekatın sonunda ihtiyat olarak bir kere teşehhüd mikdarı oturur; bu şekilde dört defa kade yapılmış olur. Çünkü birinci sayılan rekatın ikinci ve üçüncü sayılan rekatın dördüncü rekat olması ihtimali vardır.

    348- Bir kimse kıldığı rekatın ikinci rekat mı, üçüncü rekat mı? olduğundan şübhelense, sahih olan görüşü göre, bu rekatın sonunda oturmaz. Bir tarafı tercih edemezse, bunu ikinci rekat sayar. Geri kalan rekatları da tamamlar. Akşam namazı ile vitir namazı bu hükmün dışındadır. Bu şübhelenme bu namazlardan birinde olsa, oturmak gerekir. Çünkü şübhelenilen rekatın üçüncü rekat olması muhtemeldir. Bu halde teşehhüdden sonra bir rekat daha ilave edilir. Çünkü şübhelenilen rekatın ikinci rekat olması da mümkündür. Bunların sonunda da sehiv secdeleri yapılır.

    349- Dört rekatlı namazlarda, kılınan rekatın dördüncü rekat mı, beşinci rekat mı olduğunda ve sabah namazında kılınan rekatın ikinci rekat mı, üçüncü rekat mı olduğunda, akşam ile vitir namazlarında da kılınan rekatın üçüncü rekat mı, dördüncü rekat mı, olduğunda şübheye düşülse, sonunda oturulur ve teşehhüdden sonra kalkılıp bir rekat daha kılınır. Çünkü bu rekatların üçüncü, dördüncü veya beşinci rekat olması muhtemeldir. O halde ilave edilen birer rekat ile fazla olan mikdar nafile olmuş olur. Sonunda da sehiv secdeleri yapılır. Bu şübhe, kıyam veya rükü veya rükudan kıyama geçiş halinde olduğuna göredir.
    İlk secde yapıldıktan sonra şübhelenme olursa, ittifakla namaz batıl olur. Çünkü şübhe edilen rekatın ziyade olup son oturuşun terk edilmiş bulunması muhtemeldir. İlk secde halinde şübhe olursa, yalnız İmam Muhammed'e göre, namaz batıl olmaz.
    ÖMER NASUHİ BİLMEN İLMİHALİ(HANEFİ FIKHI)
    ve aşağıdaki linklere bir göz atabilirsiniz.

    http://www.mumsema.com/namaz-hakkkin...l-yapilir.html

    http://www.mumsema.com/safii-mezhebi...v-secdesi.html

    Alıntı
    Bir de 1 aydır çok mutluydum, namazdayken aşırı bir huzur vardı üzerimde.
    Rabbimden birşey istedim Mevlid gecesinde, o da lutfetti bana, hem de fazlasıyla.
    O verdiği şey belki çok hayırlıdır bilmiyorum ama, bu seferde niye verdi diye çok üzüldüm, belki sabretmeliydim, sınavdı belki de bu benim için belki ve bu dünyada verdi, öbür dünyamdan olacağım diye korkar oldum.
    O yüzden namazdayken o huzur yok içimde eskisi gibi.
    Hergün yüzlerce salavat getirmek için didinen, sevinen ben, şimdi salavat deyince isteksiz olur oldum.
    Nankörüm diye saatlerce ağlıyorum bu sefer.
    Verince hemen şımardın, şükretmeyi unuttun, görevlerini unuttun diye paralıyorum kendimi.
    Bunun nedeni nedir?
    Daha önce hiç böyle birşey yaşamadım.
    Öyle ki karamsar oldum artık, herşeye ümitsiz bakıyorum.
    Çocukca ama, kedim bile gelmedi bugün yemek yemeğe, kuşlar bir tane bile arpa yememişler, bir damla su içmemişler.
    Hepsi bir gün içinde olunca, iyice korkar oldum Rabbimden.
    Oysa ben Onu çok seviyorum, önümdeki engel kalksa da gitsem Ona.
    Her rekattan sonra ağlıyorum sevgini koy kalbime diye, olmuyor.
    Ben sanırım o şeyi istemekle hata ettim.

    Dipnot: Ben böyle uzun uzun, dertlene dertlene yazıyorum, sorudan çok kardeş ziyareti gibi oluyor ama, bunları anlatabileceğim kimsem yok sizden başka.Sizleri de bir kardeş olarak görüyorum. Ne varsa kalbimde döküyorum üzüntümden, hakkınızı helal ediniz.
    değerli kardeşim,insanın hayatında her konuda inişli çıkışlı anlar olabiliyor.bu ibadet konularında da böyledir.
    gün gelirki şevkle ibadet yapılır,gün gelirki isteksizlik olur(bu noktada önemli olan farz ibadetleri yerine getirmek,ve bu durumdan kurtulmak için ALLAH'a dua etmektir.Ümitsizlik bir müslümana yakışmaz!içiniz rahat olsun. şeytanın hevesini bir abdest ve namazla yok edebilirsiniz!içinize şevkini ALLAH verir.
    selametle...


  6. 18.Şubat.2011, 08:25
    15
    hbevci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    vealeyküm selam.
    1.Soruya cevaben...
    Alıntı
    Yine: Üç rekat mı, dört rekat mı kıldığında şübhelenip durulsa, veya Fatiha okunduktan sonra hangi surenin okunacağı üzerinde düşünülse, yine sehiv secdeleri gerekir. Çünkü bu durumlarda vacib geciktirilmiş olur.
    Bir rüknü veya bir vacibi yerine getirirken meydana gelecek bir dalgınlık ve bir düşünce ise, sehiv secdelerini gerektirmez. Tam bir kalb huzuru ile namaz kılmak, öyle herkese nasib olacak bir fazilet değildir.


    346- Bir kimse, kıldığı bir namazın rekatlarında şübhelense bakılır: Eğe bu şübhe kendisine ömründe ilk kez olmuşsa, o namazı yeniden kılar. Fakat birkaç defa olmuşsa araştırır ve kanaatine göre hüküm verir. Namazı yeniden kılması icab etmez. Araştırmada kalbin şahidliği yeterlidir.

    Örnek: Sabah namazını kılarken bir rekat mı kıldım, iki rekat mı? diye şübhelenip de bir rekat kılmış olduğuna kalben hüküm verse, ihtiyaten buna bir rekat daha ilave eder. Bu husustaki tereddütlerinden dolayı da sehiv secdeleri yapar. Aksine olarak iki rekat kılmış olduğuna hüküm verdiği takdirde oturur. Teşehhüdden ve selamdan sonra sehiv secdelerini yapar. Hiç birine karar veremediği takdirde de, az olanı esas alır, çünkü az olanda kesinlik vardır. Bu durumda bir rekat daha kılar; ancak bu takdirde şübhelendiği rekatin sonunda oturur. Ondan sonra kalkıp o bir rekatı kılar. Çünkü önce iki rekat kılmış olması ihtimali vardır. Bu takdirde de namazın sonunda sehiv secdelerini yapar.

    347- Dört rekatlı bir namaza başlamış olan kimse, kıldığı rekatın birinci rekat mı, ikinci rekat mı? olduğunda şübhe edip bir tarafı seçemezse, kendisini bir rekat kılmış sayar ve her bir rekatın sonunda ihtiyat olarak bir kere teşehhüd mikdarı oturur; bu şekilde dört defa kade yapılmış olur. Çünkü birinci sayılan rekatın ikinci ve üçüncü sayılan rekatın dördüncü rekat olması ihtimali vardır.

    348- Bir kimse kıldığı rekatın ikinci rekat mı, üçüncü rekat mı? olduğundan şübhelense, sahih olan görüşü göre, bu rekatın sonunda oturmaz. Bir tarafı tercih edemezse, bunu ikinci rekat sayar. Geri kalan rekatları da tamamlar. Akşam namazı ile vitir namazı bu hükmün dışındadır. Bu şübhelenme bu namazlardan birinde olsa, oturmak gerekir. Çünkü şübhelenilen rekatın üçüncü rekat olması muhtemeldir. Bu halde teşehhüdden sonra bir rekat daha ilave edilir. Çünkü şübhelenilen rekatın ikinci rekat olması da mümkündür. Bunların sonunda da sehiv secdeleri yapılır.

    349- Dört rekatlı namazlarda, kılınan rekatın dördüncü rekat mı, beşinci rekat mı olduğunda ve sabah namazında kılınan rekatın ikinci rekat mı, üçüncü rekat mı olduğunda, akşam ile vitir namazlarında da kılınan rekatın üçüncü rekat mı, dördüncü rekat mı, olduğunda şübheye düşülse, sonunda oturulur ve teşehhüdden sonra kalkılıp bir rekat daha kılınır. Çünkü bu rekatların üçüncü, dördüncü veya beşinci rekat olması muhtemeldir. O halde ilave edilen birer rekat ile fazla olan mikdar nafile olmuş olur. Sonunda da sehiv secdeleri yapılır. Bu şübhe, kıyam veya rükü veya rükudan kıyama geçiş halinde olduğuna göredir.
    İlk secde yapıldıktan sonra şübhelenme olursa, ittifakla namaz batıl olur. Çünkü şübhe edilen rekatın ziyade olup son oturuşun terk edilmiş bulunması muhtemeldir. İlk secde halinde şübhe olursa, yalnız İmam Muhammed'e göre, namaz batıl olmaz.
    ÖMER NASUHİ BİLMEN İLMİHALİ(HANEFİ FIKHI)
    ve aşağıdaki linklere bir göz atabilirsiniz.

    http://www.mumsema.com/namaz-hakkkin...l-yapilir.html

    http://www.mumsema.com/safii-mezhebi...v-secdesi.html

    Alıntı
    Bir de 1 aydır çok mutluydum, namazdayken aşırı bir huzur vardı üzerimde.
    Rabbimden birşey istedim Mevlid gecesinde, o da lutfetti bana, hem de fazlasıyla.
    O verdiği şey belki çok hayırlıdır bilmiyorum ama, bu seferde niye verdi diye çok üzüldüm, belki sabretmeliydim, sınavdı belki de bu benim için belki ve bu dünyada verdi, öbür dünyamdan olacağım diye korkar oldum.
    O yüzden namazdayken o huzur yok içimde eskisi gibi.
    Hergün yüzlerce salavat getirmek için didinen, sevinen ben, şimdi salavat deyince isteksiz olur oldum.
    Nankörüm diye saatlerce ağlıyorum bu sefer.
    Verince hemen şımardın, şükretmeyi unuttun, görevlerini unuttun diye paralıyorum kendimi.
    Bunun nedeni nedir?
    Daha önce hiç böyle birşey yaşamadım.
    Öyle ki karamsar oldum artık, herşeye ümitsiz bakıyorum.
    Çocukca ama, kedim bile gelmedi bugün yemek yemeğe, kuşlar bir tane bile arpa yememişler, bir damla su içmemişler.
    Hepsi bir gün içinde olunca, iyice korkar oldum Rabbimden.
    Oysa ben Onu çok seviyorum, önümdeki engel kalksa da gitsem Ona.
    Her rekattan sonra ağlıyorum sevgini koy kalbime diye, olmuyor.
    Ben sanırım o şeyi istemekle hata ettim.

    Dipnot: Ben böyle uzun uzun, dertlene dertlene yazıyorum, sorudan çok kardeş ziyareti gibi oluyor ama, bunları anlatabileceğim kimsem yok sizden başka.Sizleri de bir kardeş olarak görüyorum. Ne varsa kalbimde döküyorum üzüntümden, hakkınızı helal ediniz.
    değerli kardeşim,insanın hayatında her konuda inişli çıkışlı anlar olabiliyor.bu ibadet konularında da böyledir.
    gün gelirki şevkle ibadet yapılır,gün gelirki isteksizlik olur(bu noktada önemli olan farz ibadetleri yerine getirmek,ve bu durumdan kurtulmak için ALLAH'a dua etmektir.Ümitsizlik bir müslümana yakışmaz!içiniz rahat olsun. şeytanın hevesini bir abdest ve namazla yok edebilirsiniz!içinize şevkini ALLAH verir.
    selametle...





+ Yorum Gönder
Git İlk 12