Konusunu Oylayın.: Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse ......

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse ......
  1. 18.Ocak.2011, 20:25
    1
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse ......






    Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse ...... Mumsema Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse cehenneme girmemize göz yummuş olmaz mı ? Yada cehenneme girecekler cehenneme girmek için yaratılmış durumunda olmaz mı ? Neden cenehennemki kullarını yaratmak istemiştir ? Allahü teala bizleri bu dünyaya sınav için gönderdi ona layık kul olup oladığımızı görmek için demiyecem çünkü zaten biliyor bizimde görmemiz için evreni yarattı peki neden sadece kendine layık olabilecek kulları yaratmak istemedi yani sadece cenetlikleri yaratıp cehennemlik olacakları yaratmayabilirdi ? söylede sorabiliriz tamam cehennem adaleti sağlamak ceza vermek için yaratıldı ama yarabbim bizleri (cehennemkikleri) hiç yaratmadan yanlışlar hatalar yapmımıza engel oalbilir böylelikle kullarını cehenneme atmayabilirdi ?
    Allahü teala bizleri ona kul olalım diye yarattı beki inançsızlar neden yaratıldı ?

    söylediklerim isyan yada başka birşey değil lütfen yanlış anlamayan aklıma takıldı ve detaylı şekilde sormamın sebebide kalbimin tatmin olması ve aklımda soru işareti kalkmaması içindir...Belkide vesvese ama şeytana cevap veremedim sizler yardımcı olursanız şu şeytanı susturabiliriz ...


  2. 18.Ocak.2011, 20:25
    1
    Devamlı Üye



    Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse cehenneme girmemize göz yummuş olmaz mı ? Yada cehenneme girecekler cehenneme girmek için yaratılmış durumunda olmaz mı ? Neden cenehennemki kullarını yaratmak istemiştir ? Allahü teala bizleri bu dünyaya sınav için gönderdi ona layık kul olup oladığımızı görmek için demiyecem çünkü zaten biliyor bizimde görmemiz için evreni yarattı peki neden sadece kendine layık olabilecek kulları yaratmak istemedi yani sadece cenetlikleri yaratıp cehennemlik olacakları yaratmayabilirdi ? söylede sorabiliriz tamam cehennem adaleti sağlamak ceza vermek için yaratıldı ama yarabbim bizleri (cehennemkikleri) hiç yaratmadan yanlışlar hatalar yapmımıza engel oalbilir böylelikle kullarını cehenneme atmayabilirdi ?
    Allahü teala bizleri ona kul olalım diye yarattı beki inançsızlar neden yaratıldı ?

    söylediklerim isyan yada başka birşey değil lütfen yanlış anlamayan aklıma takıldı ve detaylı şekilde sormamın sebebide kalbimin tatmin olması ve aklımda soru işareti kalkmaması içindir...Belkide vesvese ama şeytana cevap veremedim sizler yardımcı olursanız şu şeytanı susturabiliriz ...


    Benzer Konular

    - Cennetlik miyim cehennemlik mi?

    - Eshab-ı Kiramın hepsi cennetlik midir? Eğer hepsi cennetlik ise hepsinin cennetlik olduğuna dair bir

    - Allah bizi yaratırken ne yarattığını bilmiyor muydu?

    - Allah kişinin cennetlik veya cehennemlik olduğunu biliyorsa, neden kabirde bekletip mahşerde hesaba

    - Kabir azabı veya nimetinin olması kişinin cennetlik mi cehennemlik mi olduğunu gösteriyorsa neden so

  3. 18.Ocak.2011, 20:29
    2
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    Yanıt: Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse ....




    Kardeş, Cüz-i irade diye birşey var en iyisi aşağıda linkini vereceğim makaleleri oku aklınıza takılan birşey olursa sorarsınız tekrar... Özellikle 1. makaleyi

    >>>http://www.mumsema.com/kadere-iman/6...ade-nedir.html
    >>>http://www.mumsema.com/kadere-iman/5...-demektir.html
    >>http://www.mumsema.com/itikat-iman-s...-cevaplar.html


  4. 18.Ocak.2011, 20:29
    2
    Feseyekfikehumullah



    Kardeş, Cüz-i irade diye birşey var en iyisi aşağıda linkini vereceğim makaleleri oku aklınıza takılan birşey olursa sorarsınız tekrar... Özellikle 1. makaleyi

    >>>http://www.mumsema.com/kadere-iman/6...ade-nedir.html
    >>>http://www.mumsema.com/kadere-iman/5...-demektir.html
    >>http://www.mumsema.com/itikat-iman-s...-cevaplar.html


  5. 18.Ocak.2011, 20:44
    3
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Yanıt: Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse ....

    kader hakkında aynı sorunun cevabı alttaki linkte var ve okudum ama hiçbirşey anlamadım anlamını bilmediğim kelimelerle dolu hiçbirşey çözemedim malesef ...

    Cüzzi iradeyi yanlış mı anladım bilmiyorum ama burdanda bir cevap çıkaramadım ...

    Allahü teala razı olsun yardımınız için ...


  6. 18.Ocak.2011, 20:44
    3
    Devamlı Üye
    kader hakkında aynı sorunun cevabı alttaki linkte var ve okudum ama hiçbirşey anlamadım anlamını bilmediğim kelimelerle dolu hiçbirşey çözemedim malesef ...

    Cüzzi iradeyi yanlış mı anladım bilmiyorum ama burdanda bir cevap çıkaramadım ...

    Allahü teala razı olsun yardımınız için ...


  7. 18.Ocak.2011, 20:56
    4
    ehli-sunnet
    Feseyekfikehumullah

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Eylül.2010
    Üye No: 79032
    Mesaj Sayısı: 2,015
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 21
    Bulunduğu yer: Uzaklardan..

    Yanıt: Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse ....

    Kardeşim şöyle anlatmaya çalışalım

    her insan'ın bir iradesi vardır Kader Karşısına bir şey çıkarır iyi veya kötü bir şey insan bunu seçip seçmemekte serbesttir

    şöyle örnek veriyim..

    Mesela gece bir ormanda kayboldun eve gideceksin ama yolu bulamıyorsun epey yürüdükten sonra karşına 2 yol çıkıyor biri doğru diğeri yanlış burda hangi yoldan gideceğine siz kendi iradenizle karar veriyorsunuz yanlış yolada gidebilirsiniz doğru yolada.. Yane kader karşınıza çıkarır siz de kendi iradeniz ile Yanlış veya Doğru olanı seçme hakkına sahipsiniz Yanlış yaparsanız Günah doğru yaparsanız Sevap alırsınız.. umarım anlatabilmişimdir : S


  8. 18.Ocak.2011, 20:56
    4
    Feseyekfikehumullah
    Kardeşim şöyle anlatmaya çalışalım

    her insan'ın bir iradesi vardır Kader Karşısına bir şey çıkarır iyi veya kötü bir şey insan bunu seçip seçmemekte serbesttir

    şöyle örnek veriyim..

    Mesela gece bir ormanda kayboldun eve gideceksin ama yolu bulamıyorsun epey yürüdükten sonra karşına 2 yol çıkıyor biri doğru diğeri yanlış burda hangi yoldan gideceğine siz kendi iradenizle karar veriyorsunuz yanlış yolada gidebilirsiniz doğru yolada.. Yane kader karşınıza çıkarır siz de kendi iradeniz ile Yanlış veya Doğru olanı seçme hakkına sahipsiniz Yanlış yaparsanız Günah doğru yaparsanız Sevap alırsınız.. umarım anlatabilmişimdir : S


  9. 18.Ocak.2011, 21:04
    5
    @mir
    âb ü kil

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 12.Ağustos.2009
    Üye No: 49589
    Mesaj Sayısı: 3,358
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 36
    Yaş: 43
    Bulunduğu yer: Dârü'l-İmtihân

    Yanıt: Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse ....

    yaso123 kardeş
    sen bize meleklerin bile anlayamadığı şeyi soruyorsun
    aşağıdaki ayeti oku
    Allah neyse de melekler dahi biliyordu ne olacağımızı
    ama
    neyse ayeti oku belki cevabı bulursun
    2 Bakara 30
    30. Hatırla ki Rabbin meleklere: Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım, dedi. Onlar: Bizler hamdinle seni tesbih ve seni takdis edip dururken, yeryüzünde fesat çıkaracak, orada kan dökecek insanı mı halife kılıyorsun? dediler. Allah da onlara: Sizin bilemiyeceğinizi herhalde Ben bilirim, dedi.



  10. 18.Ocak.2011, 21:04
    5
    âb ü kil
    yaso123 kardeş
    sen bize meleklerin bile anlayamadığı şeyi soruyorsun
    aşağıdaki ayeti oku
    Allah neyse de melekler dahi biliyordu ne olacağımızı
    ama
    neyse ayeti oku belki cevabı bulursun
    2 Bakara 30
    30. Hatırla ki Rabbin meleklere: Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım, dedi. Onlar: Bizler hamdinle seni tesbih ve seni takdis edip dururken, yeryüzünde fesat çıkaracak, orada kan dökecek insanı mı halife kılıyorsun? dediler. Allah da onlara: Sizin bilemiyeceğinizi herhalde Ben bilirim, dedi.



  11. 18.Ocak.2011, 21:15
    6
    yaso-123
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 14.Kasım.2010
    Üye No: 80516
    Mesaj Sayısı: 418
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 5
    Bulunduğu yer: ankara

    Yanıt: Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse ....

    ehli-sunnet

    Çok güzel açıkladınız ama bizim cüzzi irademizi yani seçimlerimizi Allahü teala biliyor nerde ne yapacağımızı doğrularımızı yada yanlışlarımızı vs..Benim sorumda neden yaptığımız yanlışlara önceden engel olmak istemiyor yani cehennemi yaratmak yerine cehenneme girecek insanları yaratmayabilir veya yapacağımız yanlışlıklara engel olabilirdi...
    (söylediklerim haşa Allahı sormugalamak değil aklımdaki soru işaretlerini kaldırmak ve kalbimi tatmin etmek, yanlış birşey söylimekten korkuyorum ama aydınlanabilmem için bu şekilde sormam lazım)

    @mir

    Doğru söylüyorsun belkide bu sordukların cevabı olmayan yani insan beyninin algılayamayacağı Allahü tealanın bildiği birşeydir bazen insanlara mantıksız gelen durumlar aslında mantıklıdır ama beynin mantığı bunu algılayacak kapasitede değildir buda galiba bunun gibi birşey olsa gerek o yüzden fazla kurcalamıyacam ....


    Allahü teala razı olsun sizlerden...


  12. 18.Ocak.2011, 21:15
    6
    Devamlı Üye
    ehli-sunnet

    Çok güzel açıkladınız ama bizim cüzzi irademizi yani seçimlerimizi Allahü teala biliyor nerde ne yapacağımızı doğrularımızı yada yanlışlarımızı vs..Benim sorumda neden yaptığımız yanlışlara önceden engel olmak istemiyor yani cehennemi yaratmak yerine cehenneme girecek insanları yaratmayabilir veya yapacağımız yanlışlıklara engel olabilirdi...
    (söylediklerim haşa Allahı sormugalamak değil aklımdaki soru işaretlerini kaldırmak ve kalbimi tatmin etmek, yanlış birşey söylimekten korkuyorum ama aydınlanabilmem için bu şekilde sormam lazım)

    @mir

    Doğru söylüyorsun belkide bu sordukların cevabı olmayan yani insan beyninin algılayamayacağı Allahü tealanın bildiği birşeydir bazen insanlara mantıksız gelen durumlar aslında mantıklıdır ama beynin mantığı bunu algılayacak kapasitede değildir buda galiba bunun gibi birşey olsa gerek o yüzden fazla kurcalamıyacam ....


    Allahü teala razı olsun sizlerden...


  13. 18.Ocak.2011, 22:38
    7
    VanLi*
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 02.Nisan.2010
    Üye No: 74830
    Mesaj Sayısı: 1,056
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 12
    Bulunduğu yer: Van Erciş

    Yanıt: Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse ....

    yaso-123 Nickli Üyeden Alıntı
    Benim sorumda neden yaptığımız yanlışlara önceden engel olmak istemiyor yani cehennemi yaratmak yerine cehenneme girecek insanları yaratmayabilir veya yapacağımız yanlışlıklara engel olabilirdi...
    Cehennemede adam lazım.Kardeşim siz resmen melekleri açıklamışsınız

    Yani dediğiniz gibi olsa meleklerden farkımız olmaz.E farkımız olmazsa zaten yaratılmazdık zaten melekler var ne gerek var kuru kalabalığa.Allah (c.c) hikmetidir.İnsanlar yanlışıda doğruyuda yapsınlar diye serbest bırakılmıştır.Herkes kendisine yapacağını yapacak.

    Sürekli secde ruku halinde milyonlarca melek var yani meleklerle bizim ayrı yönlerimiz vardırki bu senin söylediğin yöndür.Cehennem olmasaydı insanlığın manası olmazdı.

    Elhasıl: Allah insanın ne yapacaını bilir ama insanı bir yola koymuş ve dümdüz gidicek diye birşey yoktur.Cuz-i irademiz vardır.

    Selametle



  14. 18.Ocak.2011, 22:38
    7
    Devamlı Üye
    yaso-123 Nickli Üyeden Alıntı
    Benim sorumda neden yaptığımız yanlışlara önceden engel olmak istemiyor yani cehennemi yaratmak yerine cehenneme girecek insanları yaratmayabilir veya yapacağımız yanlışlıklara engel olabilirdi...
    Cehennemede adam lazım.Kardeşim siz resmen melekleri açıklamışsınız

    Yani dediğiniz gibi olsa meleklerden farkımız olmaz.E farkımız olmazsa zaten yaratılmazdık zaten melekler var ne gerek var kuru kalabalığa.Allah (c.c) hikmetidir.İnsanlar yanlışıda doğruyuda yapsınlar diye serbest bırakılmıştır.Herkes kendisine yapacağını yapacak.

    Sürekli secde ruku halinde milyonlarca melek var yani meleklerle bizim ayrı yönlerimiz vardırki bu senin söylediğin yöndür.Cehennem olmasaydı insanlığın manası olmazdı.

    Elhasıl: Allah insanın ne yapacaını bilir ama insanı bir yola koymuş ve dümdüz gidicek diye birşey yoktur.Cuz-i irademiz vardır.

    Selametle



  15. 19.Ocak.2011, 02:36
    8
    @Burcu
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2011
    Üye No: 83293
    Mesaj Sayısı: 134
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 30

    Yanıt: Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse ....

    İslam dininde Teslimiyet esastır , teslimiyetse Rab'bin her Kelam'ına kayıtsız şartsız iman etmektir .. İman ediyorsak her türlü şartı göze almışız demektir elhamdülillah .. ..

    Rabbimiz diyor ki 'Siz yalnızca Ben'im size bidirdiğim kadarını bilirsiniz'

    amenna ..

    Rabbimiz diyor ki 'ilmi de aklı da ve her şeyi de Ben yarattım' amenna ..

    ohalde şu sınırlıcık aklımızla acizliğimizle bize verilen İman şerefinin ve lüksünün tadını çıkaralım .. Rabbimz bize bu dünyayı nasıl yarattığını anlamamız şartını koysaydı daha mı iyi olurdu ? ya da her türlü bilim konusunu anlayıp idrak etmemiz şartını koyup ancak öyle kul olacağımızı söyleseydi daha mı iyi olurdu ..
    Ne güzel işte , bilmin , ilmin , metafiziğin, fiziğin , ya da bir türlü idrak edemediğimiz çeşit çeşit soruların ; önümüze çıkan her halin cevabını vermemiz gerekmiyor ; iman etmemiz yetiyor elhamdülillah 'TESLİM OLDUM YA RAB , SEN RAB'SIN SEN'DEN BAŞKA İLAH YOK HZ MUHAMMED SEN'İN KULUN VE ELÇİNDİR , BENİ KABUL ET ' deyip ne güzel bir kolaylığa kavuşuyoruz .. (Allahümme Salli Ala Seyyidina Muhammed)

    bize verilen kolaylığın tadını çıkaralım , eğelim boynumuzu Rab'bim bizleri mutmain et , San'a karşı hadsizliğimizi bağışla ; Sen eksiklerden münezzehsin diyelim ''

    kulluk bilincine erişelim inşaAllah ..


  16. 19.Ocak.2011, 02:36
    8
    Devamlı Üye
    İslam dininde Teslimiyet esastır , teslimiyetse Rab'bin her Kelam'ına kayıtsız şartsız iman etmektir .. İman ediyorsak her türlü şartı göze almışız demektir elhamdülillah .. ..

    Rabbimiz diyor ki 'Siz yalnızca Ben'im size bidirdiğim kadarını bilirsiniz'

    amenna ..

    Rabbimiz diyor ki 'ilmi de aklı da ve her şeyi de Ben yarattım' amenna ..

    ohalde şu sınırlıcık aklımızla acizliğimizle bize verilen İman şerefinin ve lüksünün tadını çıkaralım .. Rabbimz bize bu dünyayı nasıl yarattığını anlamamız şartını koysaydı daha mı iyi olurdu ? ya da her türlü bilim konusunu anlayıp idrak etmemiz şartını koyup ancak öyle kul olacağımızı söyleseydi daha mı iyi olurdu ..
    Ne güzel işte , bilmin , ilmin , metafiziğin, fiziğin , ya da bir türlü idrak edemediğimiz çeşit çeşit soruların ; önümüze çıkan her halin cevabını vermemiz gerekmiyor ; iman etmemiz yetiyor elhamdülillah 'TESLİM OLDUM YA RAB , SEN RAB'SIN SEN'DEN BAŞKA İLAH YOK HZ MUHAMMED SEN'İN KULUN VE ELÇİNDİR , BENİ KABUL ET ' deyip ne güzel bir kolaylığa kavuşuyoruz .. (Allahümme Salli Ala Seyyidina Muhammed)

    bize verilen kolaylığın tadını çıkaralım , eğelim boynumuzu Rab'bim bizleri mutmain et , San'a karşı hadsizliğimizi bağışla ; Sen eksiklerden münezzehsin diyelim ''

    kulluk bilincine erişelim inşaAllah ..


  17. 24.Ekim.2011, 13:01
    9
    ser-a
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ekim.2011
    Üye No: 91060
    Mesaj Sayısı: 71
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 1
    Yaş: 49

    Cevap: Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse ....

    Yüce Allah (C.C) insanı yeryüzüne bir halife olarak yaratmış,yaratmış olduğu insanı ise ibadet ve kulluk etmeleri için yaratmıştır.Her şeyden önce bize bizim bilmemiz gereken ve iyiyi doğruyu seçebileceğimiz kadar bir akıl,bu aklı kullanabileceğimiz hidayet rehberi Kuran,kuranı esas alarak nasıl yaşayacağımızı örnek olarak nesilden nesile ulaşan peygamberler göndermiştir.Bizim mükellefiyetimiz bize bildirilen kadardır.Her şeyden önce kendi sınırlarımızı çok fazla bu konuda zorlamamalıyız ve haddimizi aşmamalıyız.Çünkü bu tür düşünceler insanı kibre iter.Bu da şeytanın özelliklerindendir.Allah insanı kuran ve peygamberleri rehber edinerek kendine içten samimiyetle yaklaşanlara,basiret,feraset vereceğini bildirmektedir.Bu yüzden ibadetin anlamı boyun eğmek anlamına da geldiğinden bizim gücümüzün yetmediği konulara da eğilip razı olmamız gerekmektedir.Burada şu önemli,bizim bir imtihan vermekte olduğumuz.Son kararını hesap günü bizim amellerimize bakarak rahmetiyle bize muamele edeceğini düşünerek,bize bıraktığı cüzi alanı ona kulluk hususunda en iyi şekilde değerlendirmeliyiz.Umulur ki bizim bu çabamız rahmetine vesile olur.Yılmamalı,nefsimizi devamlı sorgulamalıyız.Unutulmamalıdır ki,vijdan Allahın insana verdiği bir nurdur.Vijdan testinden geçen bir niyet,nefse ağır gelir,nefse hoş gelen vicdana ağır gelir,buradan bile en azından kendimizi doğru ve yanlışlarımız konususnda test edebiliriz.Bundan sonrasını da tevekkül ederek Allaha sığınabiliriz.Allah hayrın ve şerrin sahibidir.Şer sandığımız bazı hususlar bakarsın hayra vesile olmuş,bu yüzden hemen bir şer karşısında hemen umutsuzluğa kapılmamalıyız.Allah insanı bir melek gibi de yaratabileceğini ama imtihan vesilesi ile yarattığı için yeryüzünde yarattıklarının en değerlisi olarak insanoğlunu seçmiştir.Bu yaratılış bile insan için bir onurdur.Bunun için bile Yüce Allaha ne kadar şükretsek azdır.Sonuç olarak diyebiliriz ki,Allah insanın kendisine nasıl yaklaştığını,hangi durumda sığındığını,şer yada hayır işleme niyetini bilmekte,isterse o şerri yaratmakta,istemezse nasibinden çıkarmaktadır.Burada biz Allahın rızasını arayarak ve düşünerek yapıyorsak,şer ile de sonuçlansa bu imtihanda sevap yazdırma nasibine kavuşabiliyoruz.Bu nedenle her ne yaparsak yapalım Allahın rızası kesinlikle aramalıyız.Bunun içinde dinimizin rehberlerini ve emir yasaklarını hayatımıza bir kıl kadar sapmamak hedefi ile uygulamaya çalışmalıyız.İbadetin sadece islamın 5 şartını fiziken belli zamanlarda yerine getirmek düşüncesini aklımızdan çıkarmalıyız.Bu dinin,hayatımızın en ince anına kadar uygulamasını,manevi maddi olarak hayata geçirmek şarttır.


  18. 24.Ekim.2011, 13:01
    9
    Üye
    Yüce Allah (C.C) insanı yeryüzüne bir halife olarak yaratmış,yaratmış olduğu insanı ise ibadet ve kulluk etmeleri için yaratmıştır.Her şeyden önce bize bizim bilmemiz gereken ve iyiyi doğruyu seçebileceğimiz kadar bir akıl,bu aklı kullanabileceğimiz hidayet rehberi Kuran,kuranı esas alarak nasıl yaşayacağımızı örnek olarak nesilden nesile ulaşan peygamberler göndermiştir.Bizim mükellefiyetimiz bize bildirilen kadardır.Her şeyden önce kendi sınırlarımızı çok fazla bu konuda zorlamamalıyız ve haddimizi aşmamalıyız.Çünkü bu tür düşünceler insanı kibre iter.Bu da şeytanın özelliklerindendir.Allah insanı kuran ve peygamberleri rehber edinerek kendine içten samimiyetle yaklaşanlara,basiret,feraset vereceğini bildirmektedir.Bu yüzden ibadetin anlamı boyun eğmek anlamına da geldiğinden bizim gücümüzün yetmediği konulara da eğilip razı olmamız gerekmektedir.Burada şu önemli,bizim bir imtihan vermekte olduğumuz.Son kararını hesap günü bizim amellerimize bakarak rahmetiyle bize muamele edeceğini düşünerek,bize bıraktığı cüzi alanı ona kulluk hususunda en iyi şekilde değerlendirmeliyiz.Umulur ki bizim bu çabamız rahmetine vesile olur.Yılmamalı,nefsimizi devamlı sorgulamalıyız.Unutulmamalıdır ki,vijdan Allahın insana verdiği bir nurdur.Vijdan testinden geçen bir niyet,nefse ağır gelir,nefse hoş gelen vicdana ağır gelir,buradan bile en azından kendimizi doğru ve yanlışlarımız konususnda test edebiliriz.Bundan sonrasını da tevekkül ederek Allaha sığınabiliriz.Allah hayrın ve şerrin sahibidir.Şer sandığımız bazı hususlar bakarsın hayra vesile olmuş,bu yüzden hemen bir şer karşısında hemen umutsuzluğa kapılmamalıyız.Allah insanı bir melek gibi de yaratabileceğini ama imtihan vesilesi ile yarattığı için yeryüzünde yarattıklarının en değerlisi olarak insanoğlunu seçmiştir.Bu yaratılış bile insan için bir onurdur.Bunun için bile Yüce Allaha ne kadar şükretsek azdır.Sonuç olarak diyebiliriz ki,Allah insanın kendisine nasıl yaklaştığını,hangi durumda sığındığını,şer yada hayır işleme niyetini bilmekte,isterse o şerri yaratmakta,istemezse nasibinden çıkarmaktadır.Burada biz Allahın rızasını arayarak ve düşünerek yapıyorsak,şer ile de sonuçlansa bu imtihanda sevap yazdırma nasibine kavuşabiliyoruz.Bu nedenle her ne yaparsak yapalım Allahın rızası kesinlikle aramalıyız.Bunun içinde dinimizin rehberlerini ve emir yasaklarını hayatımıza bir kıl kadar sapmamak hedefi ile uygulamaya çalışmalıyız.İbadetin sadece islamın 5 şartını fiziken belli zamanlarda yerine getirmek düşüncesini aklımızdan çıkarmalıyız.Bu dinin,hayatımızın en ince anına kadar uygulamasını,manevi maddi olarak hayata geçirmek şarttır.


  19. 24.Ekim.2011, 21:20
    10
    HAMMADUN
    Emekli

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Aralık.2010
    Üye No: 81065
    Mesaj Sayısı: 1,021
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0

    Cevap: Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu ? Eğer böyleyse ....

    Bismillahirrahmanirrahiym.

    Allah-u Taala öyle bir varlık yaratacaktı ki; o varlık tamamen kendi kendine bağımsız ve iradeside elinde olmak kaydı ile, kendisine seni ben yarattım diyen bir Rab'be

    SADDAK evet sen yarattın.

    Yada

    SEN SENSİN, BENDE BEN, SEN KİM OLUYORSUNDA BENİ YARATIYORSUN deme cüretini bahşedecekti. Üstelik bunu yaparkende kendinden ayrı bir varlığı cennet yada cehennemle techiz etmeyecekti.

    O öyle bir hazineydi ki; bilinmesini murad etti. O'na ibadet ve taatte bulunan nice yaratılmışlar, onun indinde programlanmış ve tamamen robotsal olarak onun her dileğini yerine getiren ve irade beyan edemeyen, kayıtsız ve şartsız teslimiyette bulunan varlıklar.

    O İNSANI YARATTI.. Şekillenebilir bir balçıktan,
    O İNSANI YARATTI.. Kendi RUH'undan, İradesinden ve Aklından bir cüz'i olmak üzere,
    O İNSANI YARATTI.. O'nun yerine mülküne halifelik yapacak,
    O İNSANI YARATTI.. Şerefini Rab'binin diniyle ve onun emirleri muvacehesinde kazanacak.
    O İNSANI YARATTI.. Zira O MATLUB, İNSAN ise MAHLUKTU...

    O CEHENNEMİ YARATTI... İnsan ve Cinni'nin bir çoğu için, Ancak O İnsanlar ve Cinler için CEHENNEMİ YARATMADI.. İnsanlar ve Cinni'nin bir çoğu için CEHENNEMİ YARATTI.

    Dünya ahiretin benzeri ve gölgesidir. Hapishaneler insanların bir çoğu için inşa edilmiştir. Ancak hapishaneler insanların tamamı için inşa edilmemiştir.

    Rab'bim ezel ve ebeddir. O ezeli ve ebedi olan bir zamanın içinde değil, O'nu da kapsayıcı olandır. O kıyameti bekleyen bir zamanda, kıyameti kopartan bir zamanda, kıyamet sonrası haşr'de hakim olan bir zamanda, Haşr'den sonra hüküm verilen bir zamanda, Cennete girenler ve cehenneme girenlerin olduğu zamanda, Cennetliklerle birlikte, Cehennemliklerden de kendisini tanıyıp biz bu cezaya müstehaktık diyenleri beklediği bir zamanda, O geçmişte ve O gelecekte olandır. O zamanıda yaratandır. O yarattıkları üzerinde hükmünü kuran ve ona her halikarda hükmedendir. Bu zamanda olsa, Zaman içinde yaşıyanlarda olsa.....

    Onlar Rab'lerini aynel yakiyn gördüler. Hiç bir şeyede benzetemediler. Sen sensin, bende ben dediler. Rab'bi onlara gökten meleklerle sarkıp emrime itaat edin ve hepiniz bu gün önümde diz çöpük secde edin de diyebilirdi. Zira O kuvvetleri pek şiddetli olandır. Ama demedi. Zira O'nun kendisi için belirledikleri KEMAL SIFATLARLA techizdi. O asla eksiklik yapmayacak, eksikliklerden de beriydi.

    O kendisini görüpte İlah'lığını kabul etmeyenlere NEFS ile CEBR uygulamadı.

    Hayalinizdeki İlah'a ibadet ederdik, sende her türlü eksik sıfatlardan münezzehtin, o halde bizim hayalimizdeki Rab'de sen olurdun diyemeyeceklerdi artık. Zira yine onları kendisine delil bırakmaksızın sözlerini sarfedemeyecekleri ve kendilerinide asla savunamayacakları bir gerçekle ZAHİR ALEMLE başbaşa bırakmıştı.

    Zira gördüki onlar hayallerindeki Rab'bi bekliyorlardı. Onlar yine hayallerindeki Rab'leri bekleyeceklerde, Onlar Rab'lerini yine göremeyeceklerdi. Üstelik gözleri açık, şuurları açık, iradeleri ellerinde olduğu halde.

    O zira hayallerindeki Rab'lere dahi itaat etmeyeceklerini biliyordu. Ancak O onların hayallerindeki Rab'lerine itaatini görmek diledi. Zira onları yaratan Oydu ve O Onların hayallerindeki Rab'lerin çok fevkindeydi. Onları kendisinin görünmediği GAYB bir aleme gönderdi..... Zira o görünmüyordu artık. Onu görmeden hayallerindeki Rab'lere olan ibadet ve taatlerini de İSLAM ŞERİATI ve SÜNNET-İ seniyye dahilinde kendisine yapılmış sayıp, cennetiyle müşerreflendirecekti o yarattıklarını, Onun şekille ve şemalle işi yoktu. O asla kendisinden başka Rab'lere ibadet ve itaat edilmeyecek yegane Rab'di.

    O hiç bir NEFS'e zulm murad etmedi... Tüm NEFS'lerde zulm murad edilmeyeceğini zaten biliyorlardı. Bilmedikleri ise, Onlar kendi NEFS'lerine zulmedeceklerdi. NEFS'leri onlara zulmettiği gibi

    Hülasa GAYB bir alemdeyiz. Rab'bimizin görünmediği bir alemde.
    Rab'bimiz KEMAL SIFATLARLA TECHİZDİR. O asla KÜLLİ NEFS'ini, KEMAL SIFATLARDAN ayrı tutmaz ve cüz'i nefs'e sahip insanı da KAMİL görmek diler. O'na Rehber ve Şeref olarak'da Kur'an-ı Kerim üzere İSLAM ŞERİATI ve Sünnet-i Seniyye'sini de şerefimiz olarak hediye etmiştir üstelik. O bize şerefimizi vermiş olandır.

    Yazı yine uzamaya başladı... İnşaAllah bu kadarla iktifa edelim.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  20. 24.Ekim.2011, 21:20
    10
    HAMMADUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Emekli
    Bismillahirrahmanirrahiym.

    Allah-u Taala öyle bir varlık yaratacaktı ki; o varlık tamamen kendi kendine bağımsız ve iradeside elinde olmak kaydı ile, kendisine seni ben yarattım diyen bir Rab'be

    SADDAK evet sen yarattın.

    Yada

    SEN SENSİN, BENDE BEN, SEN KİM OLUYORSUNDA BENİ YARATIYORSUN deme cüretini bahşedecekti. Üstelik bunu yaparkende kendinden ayrı bir varlığı cennet yada cehennemle techiz etmeyecekti.

    O öyle bir hazineydi ki; bilinmesini murad etti. O'na ibadet ve taatte bulunan nice yaratılmışlar, onun indinde programlanmış ve tamamen robotsal olarak onun her dileğini yerine getiren ve irade beyan edemeyen, kayıtsız ve şartsız teslimiyette bulunan varlıklar.

    O İNSANI YARATTI.. Şekillenebilir bir balçıktan,
    O İNSANI YARATTI.. Kendi RUH'undan, İradesinden ve Aklından bir cüz'i olmak üzere,
    O İNSANI YARATTI.. O'nun yerine mülküne halifelik yapacak,
    O İNSANI YARATTI.. Şerefini Rab'binin diniyle ve onun emirleri muvacehesinde kazanacak.
    O İNSANI YARATTI.. Zira O MATLUB, İNSAN ise MAHLUKTU...

    O CEHENNEMİ YARATTI... İnsan ve Cinni'nin bir çoğu için, Ancak O İnsanlar ve Cinler için CEHENNEMİ YARATMADI.. İnsanlar ve Cinni'nin bir çoğu için CEHENNEMİ YARATTI.

    Dünya ahiretin benzeri ve gölgesidir. Hapishaneler insanların bir çoğu için inşa edilmiştir. Ancak hapishaneler insanların tamamı için inşa edilmemiştir.

    Rab'bim ezel ve ebeddir. O ezeli ve ebedi olan bir zamanın içinde değil, O'nu da kapsayıcı olandır. O kıyameti bekleyen bir zamanda, kıyameti kopartan bir zamanda, kıyamet sonrası haşr'de hakim olan bir zamanda, Haşr'den sonra hüküm verilen bir zamanda, Cennete girenler ve cehenneme girenlerin olduğu zamanda, Cennetliklerle birlikte, Cehennemliklerden de kendisini tanıyıp biz bu cezaya müstehaktık diyenleri beklediği bir zamanda, O geçmişte ve O gelecekte olandır. O zamanıda yaratandır. O yarattıkları üzerinde hükmünü kuran ve ona her halikarda hükmedendir. Bu zamanda olsa, Zaman içinde yaşıyanlarda olsa.....

    Onlar Rab'lerini aynel yakiyn gördüler. Hiç bir şeyede benzetemediler. Sen sensin, bende ben dediler. Rab'bi onlara gökten meleklerle sarkıp emrime itaat edin ve hepiniz bu gün önümde diz çöpük secde edin de diyebilirdi. Zira O kuvvetleri pek şiddetli olandır. Ama demedi. Zira O'nun kendisi için belirledikleri KEMAL SIFATLARLA techizdi. O asla eksiklik yapmayacak, eksikliklerden de beriydi.

    O kendisini görüpte İlah'lığını kabul etmeyenlere NEFS ile CEBR uygulamadı.

    Hayalinizdeki İlah'a ibadet ederdik, sende her türlü eksik sıfatlardan münezzehtin, o halde bizim hayalimizdeki Rab'de sen olurdun diyemeyeceklerdi artık. Zira yine onları kendisine delil bırakmaksızın sözlerini sarfedemeyecekleri ve kendilerinide asla savunamayacakları bir gerçekle ZAHİR ALEMLE başbaşa bırakmıştı.

    Zira gördüki onlar hayallerindeki Rab'bi bekliyorlardı. Onlar yine hayallerindeki Rab'leri bekleyeceklerde, Onlar Rab'lerini yine göremeyeceklerdi. Üstelik gözleri açık, şuurları açık, iradeleri ellerinde olduğu halde.

    O zira hayallerindeki Rab'lere dahi itaat etmeyeceklerini biliyordu. Ancak O onların hayallerindeki Rab'lerine itaatini görmek diledi. Zira onları yaratan Oydu ve O Onların hayallerindeki Rab'lerin çok fevkindeydi. Onları kendisinin görünmediği GAYB bir aleme gönderdi..... Zira o görünmüyordu artık. Onu görmeden hayallerindeki Rab'lere olan ibadet ve taatlerini de İSLAM ŞERİATI ve SÜNNET-İ seniyye dahilinde kendisine yapılmış sayıp, cennetiyle müşerreflendirecekti o yarattıklarını, Onun şekille ve şemalle işi yoktu. O asla kendisinden başka Rab'lere ibadet ve itaat edilmeyecek yegane Rab'di.

    O hiç bir NEFS'e zulm murad etmedi... Tüm NEFS'lerde zulm murad edilmeyeceğini zaten biliyorlardı. Bilmedikleri ise, Onlar kendi NEFS'lerine zulmedeceklerdi. NEFS'leri onlara zulmettiği gibi

    Hülasa GAYB bir alemdeyiz. Rab'bimizin görünmediği bir alemde.
    Rab'bimiz KEMAL SIFATLARLA TECHİZDİR. O asla KÜLLİ NEFS'ini, KEMAL SIFATLARDAN ayrı tutmaz ve cüz'i nefs'e sahip insanı da KAMİL görmek diler. O'na Rehber ve Şeref olarak'da Kur'an-ı Kerim üzere İSLAM ŞERİATI ve Sünnet-i Seniyye'sini de şerefimiz olarak hediye etmiştir üstelik. O bize şerefimizi vermiş olandır.

    Yazı yine uzamaya başladı... İnşaAllah bu kadarla iktifa edelim.

    Rab'bim Cümlemizden Razı Olsun. Amin.


  21. 21.Mart.2015, 01:18
    11
    Misafir

    Cevap: Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu

    Allah herşeyi bilir kim cennet kim cehennemde olacak bilir
    buna kader denir


  22. 21.Mart.2015, 01:18
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Allah herşeyi bilir kim cennet kim cehennemde olacak bilir
    buna kader denir


  23. 21.Mart.2015, 01:20
    12
    Misafir

    Cevap: Allah bizleri yaratmadan yada yaratırken cennetlik veya cehennemlik olduğumuzu biliyor muydu

    Sevgili dostum olaya farklı bir açıdan bakmanı öneririm .Kendime de aynı soruyu onlarca kez sordum internette bulduğum cevaplar saçma ve soruyla ilişkisizdi çünkü soru kendi içinde mantıksızdı ve bu soruya dini bir şekilde cevap bulamazdım bende kendime yeni bir soru sordum "İnandığım dinin doğru olma olasılığı ne idi"Düşün ve sorgula.


  24. 21.Mart.2015, 01:20
    12
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Sevgili dostum olaya farklı bir açıdan bakmanı öneririm .Kendime de aynı soruyu onlarca kez sordum internette bulduğum cevaplar saçma ve soruyla ilişkisizdi çünkü soru kendi içinde mantıksızdı ve bu soruya dini bir şekilde cevap bulamazdım bende kendime yeni bir soru sordum "İnandığım dinin doğru olma olasılığı ne idi"Düşün ve sorgula.





+ Yorum Gönder
Git 12 Son